Oud 11-08-2004, 22:24
MoO
Avatar van MoO
MoO is offline
Hallo,

Als jullie vergelijken met vroeger, vinden jullie niet dat wij meisjes en jongens amper nog manieren hebben?

Nu doen meisjes gerust een boerwedstrijd in de klas, en de jongens doen mee. Ik klink misschien ouderwets, maar ik voel me hierbij niet op mijn gemak gesteld.
Nu vragen jongens zo aan een meisje, speel je met jezelf? Terwijl ik persoonlijk vind, dat jongens deze vragen voor zich moeten houden.
Hebben wij dan samen echt geen manieren meer? Weten jongens niet meer hoe ze een vrouw moeten behandelen? Zijn we dan echt nog alleen maar een lustobject, en gedragen vrouwen zich nog alleen maar alsof we van de straat afkomen?

Ook nog zoiets;
Ik heb vandaag een kraamvisite gehad van me nicht, ze vertelde open hoe alles ging, wat er fout ging, en alle pijnen erbij aan het vertellen. Als ik dit hoor word ik al helemaal misselijk, kan ik mij niet herrineren dat er vroeger een stuk grotere gezinnen waren? Kan dit niet komen door dat wij veel te open over dit soort dingen praten, en wij hierdoor afgeschrikt worden?

Alles is veranderd, maar ik betwijfel of het nu wel de goede kant op gaat.

Ik hoop dat jullie me begrijpen, want het is een ware kluk kluk taal.

Au revoir,
Anne.
__________________
i'm fixing a hole where the rain gets in
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-08-2004, 22:32
Radium
Avatar van Radium
Radium is offline
Naar mijn mening is er niets beters dan open over dingen praten en ideeën uitwisselen. Dat jij je daaraan ergert ligt aan jou.

En je bent idd redelijk ouderwets, "manieren", zoals jij het noemt, veranderen nou eenmaal met de tijd. Taboes worden doorbroken en worden gevormd.

Wat betreft sexualiteit ben ik het wel enigszins met je eens, het is vrij schokkend hoe snel er opd at gebied taboes zijn doorbroken de laatste 50 jaar, en dat dat nog steeds gebeurt. Maar ik zie er verder weinig negatiefs aan. Het is misschien even wennen dat meisjes op hun 10e worden ontmaagd o.i.d., maar als er werkelijk iets negatiefs aan is dan verandert dat vanzelf weer.

Dus ik denk dat je je zorgen maakt om niks
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 22:33
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
De algemene moraal veranderd.

Waar, de voorbeelden die jij noemt, vroeger "not done" waren, zijn ze nu algemeen geaccepteerd.
In het kader van vrijheid, blijheid enzo.

Citaat:
Weten jongens niet meer hoe ze een vrouw moeten behandelen? Zijn we dan echt nog alleen maar een lustobject, en gedragen vrouwen zich nog alleen maar alsof we van de straat afkomen?
Deze quote vond ik vrij vermakelijk, want dit bevestigd mijn voorgaande opmerking. Dat jij de behandeling die jongens jou geven slecht vind, wil nog niet zeggen dat anderen dat ook vinden.

De "normen en waarden" (god, wat heb ik een fucking hekel aan die woorden gekregen) die jij hebt verschillen van jouw gemiddelde leeftijdsgenoot.

Citaat:
Kan dit niet komen door dat wij veel te open over dit soort dingen praten, en wij hierdoor afgeschrikt worden?
Wij niet, jij wel vermoed ik. Over het algemeen schrikt men van het onbekende, niet van hetgene waar je openlijk over praat.

Conclusie:

Citaat:
Ik klink misschien ouderwets
Dat klink je inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 22:36
Neoma
Avatar van Neoma
Neoma is offline
http://www.sgp.nl/Page/sp1297/index.html

Misschien dat je je daarbij kunt aansluiten? Daar hebben ze wel ongeveer dezelfde standpunten.

Ikzelf ben het compleet met je oneens. Zo'n boerwedstrijd onder een stel tienermeisjes moet je sowieso niet zo serieus opvatten, zoals je het beschrijft is dat vooral als grap bedoeld en het lijkt me niet dat al die meisjes gelijk constant gaan boeren in gezelschap van anderen.
Verder lijk je je vooral te concentreren op sexueel gebied. Dat er nu meer over dat soort dingen gesproken wordt is juist alleen maar goed. Vroeger werd ongesteld worden bijna als een zonde gezien, je kreeg van je moeder heel kort te horen wat het ongeveer inhoudt en je moest het verder vooral geheim houden. Terwijl de sexuele kant van je lichaam helemaal niet iets ontzettend bijzonders is en zeker niet iets is waar je zo ontzettend omslachtig mee om moet springen. Het is in feite alleen maar iets fijns, niet iets heiligs dat je niet mag misbruiken door met jezelf te spelen oid.
__________________
There was a time when religion ruled the world. It is known as the Dark Ages.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 22:36
MoO
Avatar van MoO
MoO is offline
ik ben blijkbaar in de verkeerde tijd geboren.

edit;
Het voorbeeld van de boerwedstrijden, was een voorbeeld. Hiermee wilde ik bereiken om het woordje fatsoen? te plaatsen. Ik kwam er alleen niet op?
__________________
i'm fixing a hole where the rain gets in

Laatst gewijzigd op 11-08-2004 om 22:39.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 22:38
Radium
Avatar van Radium
Radium is offline
Boerwedstrijden en andere ondeugden vonden 100 jaar geleden ook plaats als de meester even niet keek, dus het heeft weinig zin om Willie Wortel te bellen voor een enkeltje 1900.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 22:42
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Ik vind boeren vreselijk en winden ook. Ik vind boeren en winden laten in het openbaar 9(eder mens laat gemiddeld 10 winden per dag ) super vies en a-sociaal.

Maar wat seksualtiteit betreft vind ik vooral de jongens tussen de 11-13 oversext. Maar overlijk over dingen praten is juist wel weer goed hoewel je sommige dingen privé moet houden .
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 22:42
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Radium schreef op 11-08-2004 @ 23:38 :
Boerwedstrijden en andere ondeugden vonden 100 jaar geleden ook plaats als de meester even niet keek, dus het heeft weinig zin om Willie Wortel te bellen voor een enkeltje 1900.
Helaas wel , gewoon de boer afschaffen
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 22:44
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
I love stars schreef op 11-08-2004 @ 23:42 :
Ik vind boeren vreselijk en winden ook. Ik vind boeren en winden laten in het openbaar 9(eder mens laat gemiddeld 10 winden per dag ) super vies en a-sociaal.
Niet dat ik het in het openbaar doe, maarre, wat is er vies aan iets lichamelijks? Het is allemaal natuurlijk hoor.

Citaat:
I love stars schreef op 11-08-2004 @ 23:42 :
Maar wat seksualtiteit betreft vind ik vooral de jongens tussen de 11-13 oversext. Maar overlijk over dingen praten is juist wel weer goed hoewel je sommige dingen privé moet houden .
Ooit een puberende brugger gezien die NIET oversekst was? En natuurlijk moet je sommige dingen privé houden. Ik wil de details van hoe ik tot stand kwam, circa 9 maanden voor mijn geboorte ook niet weten...

Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 22:55
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
RanC schreef op 11-08-2004 @ 23:44 :
Niet dat ik het in het openbaar doe, maarre, wat is er vies aan iets lichamelijks? Het is allemaal natuurlijk hoor.
Ja het is natuurlijk , maar das poep ook. En die boeren stinken. Vooral salamie boeren.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 22:58
Neoma
Avatar van Neoma
Neoma is offline
Expres boeren of winden laten in gezelschap is natuurlijk smerig en onbeschaafd gedrag, maar af en toe eens een wind laten is gewoon menselijk en daar kan je verder weinig aan doen lijkt me
__________________
There was a time when religion ruled the world. It is known as the Dark Ages.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 23:05
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Neoma schreef op 11-08-2004 @ 23:58 :
Expres boeren of winden laten in gezelschap is natuurlijk smerig en onbeschaafd gedrag, maar af en toe eens een wind laten is gewoon menselijk en daar kan je verder weinig aan doen lijkt me
Klopt als een postzegel
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 23:51
Verwijderd
na een glas cola, bier of iets dergelijks kan een flinke boer toch wel uitkomst bieden als je net zoals ik extreem snel drinkt.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 23:57
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Havock schreef op 12-08-2004 @ 00:51 :
na een glas cola, bier of iets dergelijks kan een flinke boer toch wel uitkomst bieden als je net zoals ik extreem snel drinkt.
, ja dat gebeurt soms.

Maar wat sommige mensen doen expres boeren , gggrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 01:39
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
MoO schreef op 11-08-2004 @ 23:24 :
Als jullie vergelijken met vroeger, vinden jullie niet dat wij meisjes en jongens amper nog manieren hebben?
Nee.

Ten eerste zit je fout met je begrippen. Een ander woord voor manieren is omgangsvormen, die verdwijnen niet maar veranderen slechts. Hetzelfde geld voor normen en waarden, de norm verandert maar de normen en waarden blijven bestaan. Dan heb ik dit iig gezegd, nu inhoudelijk.

Je merkt op dat mensen in Nederland meer praten over voornamelijk sexualiteit en zich gedragen op manieren waarop ze zich ongeveer 60 jaar geleden niet gedroegen. Volgens de heersende theorieen bestaat de mensheid ongeveer 100.000 jaar. Het is niet altijd zo geweest, voor jouw 'vroeger' waren er weer andere manieren. Die manieren van 'vroeger' waren niet beter en al helemaal niet 'zoals het hoort', anders was iedereen er gelukkig mee geweest en waren ze niet vervangen door andere.

Citaat:
MoO schreef op 11-08-2004 @ 23:24 :
Alles is veranderd, maar ik betwijfel of het nu wel de goede kant op gaat.
Alles verandert constant. Verder wil ik graag van jou horen wat de goede kant is. Want bij mijn weten hebben we nog geen doel van de mensheid kunnen ontdekken en is het dus onmogelijk om te zeggen of we wel of niet de goede kant opgaan.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 01:56
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
ik wel, de meeste jeugd minder dan vroeger. Maar ja, de tijden veranderen, de jeugd dus ook
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 02:57
MMaRsu
Avatar van MMaRsu
MMaRsu is offline
Dat meisjes van 15 jaar om half 12 nog aan het forummen zijn vind je wel normaal .

( let niet op mijn posstijd btw )
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 06:44
Verwijderd
Citaat:
MMaRsu schreef op 12-08-2004 @ 03:57 :
Dat meisjes van 15 jaar om half 12 nog aan het forummen zijn vind je wel normaal
Dat heeft dan ook niets te maken met het verloederen van fatsoen, manieren & integriteit.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-08-2004, 09:11
woezel
Avatar van woezel
woezel is offline
er zijn al altijd mensen, groepen of delen van de jeugd geweest die volgens de algemeen geldende normen en waarden te grof, ongemanierd of whatever overkwamen..nu zijn er dus ook
ik vind dat je dat niet mag overdrijven want er is wel degelijk een verandering aan de gang..steeds meer mensen,jongeren balba vinden trouwens ook dat het verminderen van waarden en zo niet meer langer kan...wat dan ook weer niet goed is want zo krijg je extreme, fundamentalistische groepen die te strikt zijn..mensen moeten gwoon niet zo overdrijven...het kan niet altijd blijven zoals het was...dus nu is het ook alweer aan het veranderen...en trouwens men moet zich ook afvragen waarom het zo is veranderd..waarom de jeugd zogezegd ongemanierd, boers en onbeleefd is
__________________
if you think you're too small to make a difference,try sleeping in a room with a mosquito.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 10:13
Verwijderd
Al sinds de Klassieke Oudheid zijn er geschriften waarin wordt geklaagd dat het hard achteruit gaat met de jeugd en dat de samenleving verdoemd is.

Frappant is dat deze denkbeelden niet verdwijnen, ondanks dat er totaal geen reden is om aan te nemen dat het werkelijk achteruit gaat met de samenleving. Iedereen die wél beweert dat "de jeugd tegenwoordig geen manieren meer heeft" kan ik daarom niet serieus nemen, en zal ik eerder bestempelen als extreem conservatief en xenofoob.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 11:34
Gordijn
Gordijn is offline
Ik ben afschuwelijk ongemanierd.



Neen, even serieus, ik vind het nogal meevallen. (Ja met mezelf ook ja.)
Kijk, er zijn inderdaad veel onbeleefde mensen, maar of dit er nou meer zijn dan vroeger?

Lijkt me niet.

Zie Woezel en Mephostophilis.

(Trouwens, waar wil je in godsnaam de grens trekken als je al niet open over bevallingen mag praten? Bovendien; het nou zo'n probleem dat er tegenwoordig geen 12 mensen per rijtjeshuisje zitten, waar de kinderen veel minder aandacht krijgen dan in een 'klein' gezin en dus dikwijls op straat hangen? Waar de ouders er geen zicht op hebben? En die kids álle kans hebben om ongemanierd te worden...?!)
__________________
OLEE
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 11:52
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
Citaat:
MoO schreef op 11-08-2004 @ 23:24 :
Hallo,

Als jullie vergelijken met vroeger, vinden jullie niet dat wij meisjes en jongens amper nog manieren hebben?

---------------nee, enkel Andere manieren

Nu doen meisjes gerust een boerwedstrijd in de klas, en de jongens doen mee. Ik klink misschien ouderwets, maar ik voel me hierbij niet op mijn gemak gesteld.

---------------hihi, sounds like fun! waarom zouden jongens dat wel mogen en meisjes niet? en jij vind t misschien ranzig (wat t ook is) maar af en toe...?

Nu vragen jongens zo aan een meisje, speel je met jezelf? Terwijl ik persoonlijk vind, dat jongens deze vragen voor zich moeten houden.

----------------geen problemen mee, wij vragen t ook aan jongens, en je wil niet weeeeten wat ik in de 3e&4e voor gesprekken heb gehad met de jongens uit mijn klas! boy o boy, k weet alles van hun natte dromen, en die keer dat ... een stijve kreeg in het ziekenhuis..

Hebben wij dan samen echt geen manieren meer? Weten jongens niet meer hoe ze een vrouw moeten behandelen? Zijn we dan echt nog alleen maar een lustobject, en gedragen vrouwen zich nog alleen maar alsof we van de straat afkomen?

-------------------euh...neej? de omgang is gewoon vrijer geworden, gelukkig hoeft een man niet meer aan mijn vader te vragen of hij met me mag trouwen enz.

Ook nog zoiets;
Ik heb vandaag een kraamvisite gehad van me nicht, ze vertelde open hoe alles ging, wat er fout ging, en alle pijnen erbij aan het vertellen. Als ik dit hoor word ik al helemaal misselijk, kan ik mij niet herrineren dat er vroeger een stuk grotere gezinnen waren? Kan dit niet komen door dat wij veel te open over dit soort dingen praten, en wij hierdoor afgeschrikt worden?

------------------------nee, over dat soort dingen praten is juist goed, stel je voor dat je niet wist hoe dat in zn werking ging, zo`n bevalling, en vroeger waren er grotere gezinnen omdat dr nog geen "anticonceptie" was.

Alles is veranderd, maar ik betwijfel of het nu wel de goede kant op gaat.

-----------------------dat zien we vanzelf.

Ik hoop dat jullie me begrijpen, want het is een ware kluk kluk taal.

----------------------ik begrijp je niet, nee eerlijk, k vind je best ouderwets!

Au revoir,
Anne.
__________________
I Woke Up This MorniNg And NobOdy Is GoNna BriNg Me DoWn ToDaY!
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 12:03
woezel
Avatar van woezel
woezel is offline
en trouwens ..natuurlijk gaat het niet de goede kant op
het is nog nooit de goede kant opgegaan ( zie dan hoe verneukt alles is?)
__________________
if you think you're too small to make a difference,try sleeping in a room with a mosquito.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 12:14
Neoma
Avatar van Neoma
Neoma is offline
Klagen over "de jeugd van tegenwoordig" deed Socrates al, terwijl de jeugd van tegenwoordig een stuk beschaafder is dan toen. Wij veroordelen filosofen iig niet tot de gifbeker.
__________________
There was a time when religion ruled the world. It is known as the Dark Ages.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 12:49
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Neoma schreef op 12-08-2004 @ 13:14 :
Klagen over "de jeugd van tegenwoordig" deed Socrates al, terwijl de jeugd van tegenwoordig een stuk beschaafder is dan toen. Wij veroordelen filosofen iig niet tot de gifbeker.
Nee?
-
-
-
Das inderdaad een vooruitgang.

Lang leve de vrijheid.

Het valt dus nog wel mee. Hoewel het nog wat bijgeschaafd kan worden. Boeren, winden en milieu vervuiling.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-08-2004, 13:20
MoO
Avatar van MoO
MoO is offline
Citaat:
I love stars schreef op 11-08-2004 @ 23:55 :
Ja het is natuurlijk , maar das poep ook. En die boeren stinken. Vooral salamie boeren.
salamie scheten nog meer.
__________________
i'm fixing a hole where the rain gets in
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 13:24
MoO
Avatar van MoO
MoO is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 12-08-2004 @ 02:39 :


Alles verandert constant. Verder wil ik graag van jou horen wat de goede kant is. Want bij mijn weten hebben we nog geen doel van de mensheid kunnen ontdekken en is het dus onmogelijk om te zeggen of we wel of niet de goede kant opgaan.
ik denk dat ons doel is het idee hebben dat je gelukkig bent.
Maar ik heb me altijd ongemakkelijk gevoelt met de volgens mij, geen manieren hebben van anderen. Iedereen heeft weleens hun slechteren tijden, en ik denk ook dat ik gewoon met veel mensen omga die nog in die fase zitten, maar toch valt het me wel veel op dat we allemaal zo aan het veranderen zijn. Misschien is mijn denkbeeld van het kleine wereldje naar het grote wereldje aan t gaan?
__________________
i'm fixing a hole where the rain gets in
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 13:26
MoO
Avatar van MoO
MoO is offline
Citaat:
MMaRsu schreef op 12-08-2004 @ 03:57 :
Dat meisjes van 15 jaar om half 12 nog aan het forummen zijn vind je wel normaal .

( let niet op mijn posstijd btw )
Hei!
Ik kan gewoon niet goed slapen ja!
__________________
i'm fixing a hole where the rain gets in
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 13:27
MoO
Avatar van MoO
MoO is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 12-08-2004 @ 11:13 :
Al sinds de Klassieke Oudheid zijn er geschriften waarin wordt geklaagd dat het hard achteruit gaat met de jeugd en dat de samenleving verdoemd is.

Frappant is dat deze denkbeelden niet verdwijnen, ondanks dat er totaal geen reden is om aan te nemen dat het werkelijk achteruit gaat met de samenleving. Iedereen die wél beweert dat "de jeugd tegenwoordig geen manieren meer heeft" kan ik daarom niet serieus nemen, en zal ik eerder bestempelen als extreem conservatief en xenofoob.
Hokjesplaatser! lol
__________________
i'm fixing a hole where the rain gets in
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 13:30
MoO
Avatar van MoO
MoO is offline
Oke, wacht, op de 1 of andere manier voel ik me een beetje aangevallen door een aantal mensen.
Ik heb jullie mening proberen te accepteren, en ik weet ook dat ik enorm ouderwets klink. Maar hierbij wil ik nog 1 ding zeggen;
Ik ben opgevoed als een meisje die mee mag doen met boerwedstrijden in de klas. Ik word totaal losgelaten, en hierbij heb ik een eigen mening kunnen ontwikkelen, ondanks dan dat mijn broers mijn mening sterk proberen te beinvloeden.

Au revoir,
Anne
__________________
i'm fixing a hole where the rain gets in
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 14:09
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
MoO schreef op 12-08-2004 @ 14:30 :
Oke, wacht, op de 1 of andere manier voel ik me een beetje aangevallen door een aantal mensen.
Ik heb jullie mening proberen te accepteren, en ik weet ook dat ik enorm ouderwets klink. Maar hierbij wil ik nog 1 ding zeggen;
Ik ben opgevoed als een meisje die mee mag doen met boerwedstrijden in de klas. Ik word totaal losgelaten, en hierbij heb ik een eigen mening kunnen ontwikkelen, ondanks dan dat mijn broers mijn mening sterk proberen te beinvloeden.

Au revoir,
Anne
Eigen meningen zijn altijd okee.
Maar het neemt niet weg dat je -vergeleken met de huidige normen- extreem ouderwets klinkt.

Ook al zeg je de "lol" toch zeg dat Mephostophilis een "hokjesplaatser" is. Terwijl jij toch echt geweldig generaliseerd.

Ik quote:

Citaat:
Als jullie vergelijken met vroeger, vinden jullie niet dat wij meisjes en jongens amper nog manieren hebben?
en:

Citaat:
Hebben wij dan samen echt geen manieren meer? Weten jongens niet meer hoe ze een vrouw moeten behandelen?
Alsof elke jongere zo is. Jij vormt deze meningen (waarschijnlijk) op waarnemingen uit je eigen omgeving. Misschien is jouw omgeving een asociaal, achtergestelde bende; maar dat wil nog niet zeggen dat de rest van jong Nederland óók zo is.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 14:16
Upke
Upke is offline
Je bent gewoon een zwart schaap dat niet mee gaat met de mode.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 14:18
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Ik erger me vooral aan jongens die gaan vragen of ik vaak masturbeer enzo. Wat gaat hun dat nou aan? Is dat echt zo interessant? Ik vermoed dat ze het gewoon doen omdat het spannend is om te vragen. Het ligt er ook aan hoe ze het vragen, als mijn vriendje het vraagt zou ik normaal antwoorden. Maar als een stel jongens die ik amper ken het vragen dan denk ik toch: dat is iets intiems dat ik graag voor mezelf houd bij jullie. Met vriendinnen en mijn (schoon)zus praat ik ook gewoon over sex, dat vind ik heel normaal. Maar het is niet voor niets dat ik liever niet over sex met jongens praat, heb al heel vaak meegemaakt dat ze je daarmee pesten of dat ze er moeilijk over doen. Heb vaak ook het idee dat ze dingen van me gaan verwachten die niet aan de orde zijn.

Volgens mij vinden veel jongens deze nieuwe manier van over sex praten juist heel prettig, terwijl een aantal meisjes dit nou juist weer minder prettig vinden

Laatst gewijzigd op 12-08-2004 om 14:23.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 14:19
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
Upke schreef op 12-08-2004 @ 15:16 :
Je bent gewoon een zwart schaap dat niet mee gaat met de mode.
Dat zou zo zijn, ware het niet dat de huidige "normen en waarden" van de jeugd niet onder de mode vallen.

De mode veranderd net zo snel als een stuiterbal van richting, maar normen en waarden veranderen geleidelijk, en per generatie...
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 14:24
woezel
Avatar van woezel
woezel is offline
Citaat:
Upke schreef op 12-08-2004 @ 15:16 :
Je bent gewoon een zwart schaap dat niet mee gaat met de mode.


dit slaat idd nergens op..heeft nits met mode ofzo te maken
__________________
if you think you're too small to make a difference,try sleeping in a room with a mosquito.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 14:26
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Citaat:
RanC schreef op 12-08-2004 @ 15:19 :
Dat zou zo zijn, ware het niet dat de huidige "normen en waarden" van de jeugd niet onder de mode vallen.

De mode veranderd net zo snel als een stuiterbal van richting, maar normen en waarden veranderen geleidelijk, en per generatie...
Vind ik niet. Sommige mode, denk aan kleding, veranderd per generatie. In de jaren 40/50 waren mensen volgens mij heel erg conservatief, terwijl in de jaren 60/70 mensen helemaal los gingen. Nu zijn we weer in een conservatief iets beland(tenminste van de oudere mensen) in reactie op de jongeren die in hun ogen uit de hand beginnen te lopen. Iedereen begint te zeuren over het veranderen van (de verkeerde) normen en waarden. Dit zijn tenminste mijn waarnemingen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-08-2004, 14:28
*Burning water*
*Burning water* is offline
Als je voorbeelden noemt van - naar mijn mening ook - onfatsoenlijk gedrag, is de suggeste dat we geen manieren hebben snel gewekt. Maar, let op! Er zijn ook voorbeelden van het tegenovergestelde!
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 16:23
Verwijderd
Citaat:
woezel schreef op 12-08-2004 @ 13:03 :
en trouwens ..natuurlijk gaat het niet de goede kant op
het is nog nooit de goede kant opgegaan ( zie dan hoe verneukt alles is?)
Mensen leven beter dan ooit tevoren.

Is dat achteruitgang? Oh.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 16:28
Verwijderd
De klaagzangen over 'die jeugd van tegenwoordig' zijn afkomstig van de oude Grieken. Zegt genoeg.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 16:56
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
MoO schreef op 12-08-2004 @ 14:24 :
ik denk dat ons doel is het idee hebben dat je gelukkig bent.
Maar ik heb me altijd ongemakkelijk gevoelt met de volgens mij, geen manieren hebben van anderen. Iedereen heeft weleens hun slechteren tijden, en ik denk ook dat ik gewoon met veel mensen omga die nog in die fase zitten, maar toch valt het me wel veel op dat we allemaal zo aan het veranderen zijn. Misschien is mijn denkbeeld van het kleine wereldje naar het grote wereldje aan t gaan?
De mensen waren vroeger niet gelukkiger dan nu.
Maar als jij denkt dat jij gelukkiger zou zijn als je vroeger had geleefd raad ik je aan een gristelijk dorp op te zoeken waar alles nog is zoals vroeger. Wat bedoel je met die laatste zin?
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 16:57
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
nare man schreef op 12-08-2004 @ 17:28 :
De klaagzangen over 'die jeugd van tegenwoordig' zijn afkomstig van de oude Grieken. Zegt genoeg.
ik denk ook niet dat die de eerste waren
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 16:59
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 12-08-2004 @ 17:57 :
ik denk ook niet dat die de eerste waren
Waarschijnlijk dachten de holbewoners al dat hun kinderen dom bezig waren met dingen als "het wiel uitvinden" in plaats van op mammoeten te jagen...

Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 18:42
MoO
Avatar van MoO
MoO is offline
Citaat:
RanC schreef op 12-08-2004 @ 15:09 :
[B]Eigen meningen zijn altijd okee.
Maar het neemt niet weg dat je -vergeleken met de huidige normen- extreem ouderwets klinkt.

Ook al zeg je de "lol" toch zeg dat Mephostophilis een "hokjesplaatser" is. Terwijl jij toch echt geweldig generaliseerd.
De 'lol' zet ik neer, omdat ik nog niet erg tot het serieuze ben ontwikkeld, en als ik hokjesplaatser zeg, moet je me ook niet serieus nemen, want als iemand hokjesplaatser zegt, ben je zelf ook een moddervette hokjesplaatser.

__________________
i'm fixing a hole where the rain gets in
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 18:46
MoO
Avatar van MoO
MoO is offline
Oke waaaacht, iedereen STOPT met wat hij of zij doet.

Wat ik hier heb geschreven is en blijft, wat ik denk! Niet dat het zo is. Is een forum niet waar jeje mening geeft? Oftewel, waar je gewoon zegt wat je denkt. Ik kon ook beter overal ik denk neerzetten, mara dan ben je nog wel even bezig. Dus STOP met me naar beneden halen, want ik word er zwaar aggressief van.
__________________
i'm fixing a hole where the rain gets in
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 18:51
MoO
Avatar van MoO
MoO is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 12-08-2004 @ 17:56 :
De mensen waren vroeger niet gelukkiger dan nu.
Maar als jij denkt dat jij gelukkiger zou zijn als je vroeger had geleefd raad ik je aan een gristelijk dorp op te zoeken waar alles nog is zoals vroeger. Wat bedoel je met die laatste zin?
Ik zou natuurlijk niet in een andere tijd geleefd willen hebben, maar deze ideeen kunnen beter geplaatst worden in een vroegere tijd.
Met de laatste zin wilde ik zeggen;
Kleine kinderen leven in een kleine wereld, zij kijken niet echt verder dan hun leefomgeving. Naarmate je ouder wor(dt?), wordt je beeld ook een stuk groter, het is niet alleen je leefomgeving, maar ook de wereld eromheen.
Dus ik wilde hiermee zeggen; misschien ben ik met mijn beeld van een kleine wereld naar een grote aan het gaan, en brengt dit verwarring bij mij op.

au revoir.
__________________
i'm fixing a hole where the rain gets in
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 20:07
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
MoO schreef op 12-08-2004 @ 19:51 :
Kleine kinderen leven in een kleine wereld, zij kijken niet echt verder dan hun leefomgeving. Naarmate je ouder wor(dt?), wordt je beeld ook een stuk groter, het is niet alleen je leefomgeving, maar ook de wereld eromheen.
Dus ik wilde hiermee zeggen; misschien ben ik met mijn beeld van een kleine wereld naar een grote aan het gaan, en brengt dit verwarring bij mij op.
ik wou eerst zeggen 'kom je laat mee' maar ik bedenk me dat veel volwassenen dat nooit gedaan hebben dus nu zeg ik: goed dat je het doet, je ideeen veranderen waarschijnlijk nog wel zodat de verwarring vanzelf verdwijnt.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 20:21
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
RanC schreef op 12-08-2004 @ 17:59 :
Waarschijnlijk dachten de holbewoners al dat hun kinderen dom bezig waren met dingen als "het wiel uitvinden" in plaats van op mammoeten te jagen...

De eerste Griekse beschavingen begonnen 1600 voor Christus, nog geen 4000 jaar geleden. De mens bestaat naar schatting 100.000 jaar. Is het dan echt gek dat ik er niet zonder meer van overtuigd ben dat de Grieken de eerste waren die klaagden over 'de jeugd van tegenwoordig'?
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 20:54
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 12-08-2004 @ 21:21 :
De eerste Griekse beschavingen begonnen 1600 voor Christus, nog geen 4000 jaar geleden. De mens bestaat naar schatting 100.000 jaar. Is het dan echt gek dat ik er niet zonder meer van overtuigd ben dat de Grieken de eerste waren die klaagden over 'de jeugd van tegenwoordig'?
Mijn post was puur sarcasme.
Het mag dan bekend zijn van de Grieken, maar is het nou óók zo vreemd dat dit "probleem" zo oud is als de mensheid?

Citaat:
Wat ik hier heb geschreven is en blijft, wat ik denk! Niet dat het zo is. Is een forum niet waar jeje mening geeft? Oftewel, waar je gewoon zegt wat je denkt. Ik kon ook beter overal ik denk neerzetten, mara dan ben je nog wel even bezig. Dus STOP met me naar beneden halen, want ik word er zwaar aggressief van.
Wíe haalt je nou precies naar beneden dan? Wíj geven ook maar onze mening. En mijn (of onze als ik de posts zo lees) is dat de normen en waarden die jij hebt, vergeleken met de gemiddelde jongere ouderwets zijn.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 22:31
MoO
Avatar van MoO
MoO is offline
Citaat:
RanC schreef op 12-08-2004 @ 21:54 :



Wíe haalt je nou precies naar beneden dan? Wíj geven ook maar onze mening. En mijn (of onze als ik de posts zo lees) is dat de normen en waarden die jij hebt, vergeleken met de gemiddelde jongere ouderwets zijn.
Een mens zou moeten weten hier niet op verder te moeten gaan omdat hij of zij niet gelijk kan krijgen. Het gaat hier om de emotie, niet om de feiten.
__________________
i'm fixing a hole where the rain gets in
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 01:37
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
RanC schreef op 12-08-2004 @ 21:54 :
Mijn post was puur sarcasme.
Het mag dan bekend zijn van de Grieken, maar is het nou óók zo vreemd dat dit "probleem" zo oud is als de mensheid?
Ik zeg dat dit verschijnsel al heel lang bestaat dan kom jij met een sarcastische post en daarna blijkt dat je het gewoon met mee eens bent. Conclusie: jij bent raar
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Psyche van de mens
Verwijderd
63 02-10-2009 16:31
Verhalen & Gedichten Een derde gedachte, (verhaal, nog niet af).
Noor-91
3 26-01-2006 09:55
Verhalen & Gedichten [verhaal] Montofoob
Type
3 19-04-2004 22:11
Verhalen & Gedichten Nog 2 columns uit de oude doos
Shitonya
4 23-03-2004 16:17
Levensbeschouwing & Filosofie De Draak vs God [Openbaring van vragen]
Kazanka
73 07-10-2003 11:44
Levensbeschouwing & Filosofie de reden dat wij "ZE" niet mogen!!!!!!!!!!!!!!
Vervreemd
6 03-12-2002 08:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:16.