Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-08-2004, 21:58
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
Anadyomenè schreef op 29-08-2004 @ 22:41 :
Euhm ben jij scheef? Als je dat filmpje had gekeken had je dus geweten dat het NIET snel en pijnloos gaat. Weet waar je het over hebt voor je begint te brullen en vlees heb je NIET nodig. Sterker nog, vlees eten is tegenwoordig hartstikke ongezond.
O? Dus ik heb nooit van die filmpjes gezien? Goh, weer een zinloze beschuldiging. Lekker volkje; die vegatariërs zeg.
Vlees heb je wel nodig, ok, er zijn van die nepburgers die vlees vervangend zijn. Dus als je die dingen niet blieft, heb je vlees wel nodig.
Vlees eten ongezond? Alleen nu? Zomaar opeens? Dacht dat het altijd dan we ongezond moest zijn geweest? Zijn er mensen aan dood gegaan? "Ja, sorry meneer, u heeft vlees gegeten, u gaat nu dood."

Nou, sorry, of het nou gezond is of ongezond; ik leef nog steeds en ik eet al heel mijn leven lang vlees. Als je het regelmatig blijft eten blijf je voor vele bacteriën imuun.

Ik ga het vlees echt niet opgeven omdat er dieren op zo'n wijze gedood worden. Liever dieren dan mensen, tenminste, ligt er aan wat voor mensen.

Dan zou ikook geen hout meer mogen kopen, want dan gaan de bossen weg. En omdat die bossen weg zijn en niemand meer vlees eet hebben al die dieren geen schuilplaats meer, dusgaan ze in je tuin zitten scheiten. De weilanden staan overvol, want tja, in de lente is het altijd leuk om kleine koetjes te hebben. O? Er is geen plek meer! Nederland is vol! Waar moeten die beestjes nu naartoe? Of laat je ze liever in een te kleine wei wegrotten. Owja, vergeten, want daar hebben ze het beter dan in je maag. Ze mogen niet geslacht worden.

Zooooooooo volkomen zinloos.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-08-2004, 21:59
mmmm
Avatar van mmmm
mmmm is offline
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 22:02
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
11568 schreef op 29-08-2004 @ 22:45 :
Ik heb trouwens niemand in de topic horen vertellen dat jij vegetariër moet worden. Logisch dat de vegetariërs en vleeseters met argumenten gaan lopen smijten en daarmee hun keuzes en principes verdedigen maar er staat NERGENS dat jij moet gaan stoppen met vlees eten.
Nee, maar ik wordt er wel op aangekeken dat ik vlees blijf eten. Want oooo, het is zo zielig! Die beesten kunnen beter dood zijn dan blijven leven, want er is toch geen plek voor ze.
En by the way, over die eendagskuikens gesproken. Die merken er nog amper wat van. Ze hebben amper besef dat ze uit een ei zijn gekomen. Een hakmes, dat hun kop er af hak en ze gelijk niks meer voelen, denk je nou echt dat ze er wat van merken?
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 22:08
11568
11568 is offline
Nee, maar ik wordt er wel op aangekeken dat ik vlees blijf eten. Want oooo, het is zo zielig! Die beesten kunnen beter dood zijn dan blijven leven, want er is toch geen plek voor ze.

Hier ga ik niet eens op in, wat een ongelovelijke onzin.

En by the way, over die eendagskuikens gesproken. Die merken er nog amper wat van. Ze hebben amper besef dat ze uit een ei zijn gekomen. Een hakmes, dat hun kop er af hak en ze gelijk niks meer voelen, denk je nou echt dat ze er wat van merken?

Waarom wordt er dan in godsnaam zo'n ophef gemaakt als er weer eens een onthoofdingsfilmpje uit Irak opduikt, met reacties als ÓOOH wat erg en AAAAH wat zielig!
Ik bedoel, een hakmes, het hoofd wordt eraf gehakt en ze voelen er toch niets van...denk je nou echt dat ze er wat van merken?

Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 23:32
MickeyV
MickeyV is offline
Ach, die Eend, een beste meid, maar niet voor rede vatbaar!
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 00:39
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
11568 schreef op 29-08-2004 @ 23:08 :
Waarom wordt er dan in godsnaam zo'n ophef gemaakt als er weer eens een onthoofdingsfilmpje uit Irak opduikt, met reacties als ÓOOH wat erg en AAAAH wat zielig!
Ik bedoel, een hakmes, het hoofd wordt eraf gehakt en ze voelen er toch niets van...denk je nou echt dat ze er wat van merken?
Ik hoop toch wel dat je het verschil ziet tussen mensen en dieren?
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 01:10
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
En om er maar eens verder op in te gaan.

Ik begrijp ook wel het standpunt van de mensen hier die geen vlees eten; als je ziet wat er met beesten gebeurt in die "factory farms", dat is ook idd niet normaal. Ik heb dat filmpje bekeken maar heb het ergens halverwege de kippen afgezet. Echt om misselijk van te worden. Overigens betwijfel ik wel of dat ook echt op die manier in Nederland gebeurt, maar dat terzijde.

Maar waar trek je dan de lijn? Koop je ook geen kleding meer? Bijna alle kleding komt immers uit China, waar het door zwaar onderbetaalde mensen onder hele slechte omstandigheden in fabrieken wordt geproduceerd. Zelfde geldt voor schoenen en voor ontzettend veel andere artikelen (de computer waarmee je nu zit te forummen!). Cosmeticaproducten worden ook veelal op dieren getest.

Mijn punt is gewoon dat als je vegetariër/veganist bent, je dat puur voor je eigen gevoel bent. Je helpt er echt niemand mee, de bio-industrie draait toch wel door (maar aan de andere kant is "het gebeurt toch wel!" een bijzonder slecht argument om iets te doen). Het is een nobel idee om geen vlees/dierlijke producten te eten, maar je helpt er niemand mee. Ik vind vlees lekker, het is gezond (tenminste, dat nemen we dan maar aan) en dan is het het voor mij gewoon niet waard om mezelf dat te onthouden, alleen maar om aan het einde van de dag tegen mezelf te kunnen zeggen "goed zo jongen, je hebt niet meegewerkt aan dierenleed!". Ik zou bijvoorbeeld dan weer wel erop letten dat ik biologisch vlees koop, van een beest dat een leuk leven heeft gehad, maar helemaal geen vlees eten? Dat zou niks voor mij zijn (ook al omdat ik een pesthekel heb aan sla en meer van dat konijnenvoer, dus dan zou er wel héél weinig overblijven).
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 06:18
11568
11568 is offline
Citaat:
M@rco schreef op 30-08-2004 @ 01:39 :
Ik hoop toch wel dat je het verschil ziet tussen mensen en dieren?
Ik zie het verschil, maar ik vind het net zo erg voor een eendagskuiken als voor een mens. Het gaat om levens van individuen, en nog altijd...jawel......het.......PRINCIPE!

Laatst gewijzigd op 30-08-2004 om 07:42.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 07:26
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Eend schreef op 26-08-2004 @ 18:09 :
Haha, no way! Dan krijg je steeds meer afgeslachte beesten die maar weggesmeten worden, omdat ze te lang in de koeling van de supermarkt hebben gelegen en niet verkocht worden. DAT is pas zinloos.

Ik heb toevallig wel heerlijke kippenbout op vanavond Zonde om te laten liggen!
Ik las in de quest dat je van vlees eten slimmer word... Ik denk dat ik mijn abbonement maar eens ga opzeggen
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 09:05
Anadyomenè
Anadyomenè is offline
Holy krimmels zeg, Eend wat ben jij teringdom of je gedraagt je teringdom. Ga er nu verder niet op in, ga vanmiddag oid nogwel1 poging doen je uit te leggenwat ik ZEG (want blijkbaar ben je niet zo best in tekst interpretatie) en anders geef ik het op. Discussies tussen mensen met ver uiteenlopende niveaus werken nml gewoon niet.En nu kun je op je kop gaan staan maardat meen ik gewoon, als jij simpelweg niet begrijpt wat wij zeggen heeft het geen zin (of niet wil begrijpen of whatever) en NEE dit heeft niets te maken met je mening, ik doel hier echt puur en alleen op dat je 3/4 van de argumenten die wij aandragen verkeerd/niet begrijpt en dus heeft het geen zin.

Vanmiddag mijn laatste poging. Dan kap ik ermee want ik raak erdoor gefrustreerd als een discussie niet een beetje niveau heeft.

(en op reacties op deze reply ga ik verder niet in)
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 09:19
Anadyomenè
Anadyomenè is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 30-08-2004 @ 08:26 :
Ik las in de quest dat je van vlees eten slimmer word... Ik denk dat ik mijn abbonement maar eens ga opzeggen
Wow, wat zou ik dan hoogbegaafd zijn geweest as ik vlees gegeten had zeg... shit, als ik datgeweten had, was ik vast een gelukkiger mens geweest
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 10:37
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
Anadyomenè schreef op 30-08-2004 @ 10:05 :
Holy krimmels zeg, Eend wat ben jij teringdom of je gedraagt je teringdom. Ga er nu verder niet op in, ga vanmiddag oid nogwel1 poging doen je uit te leggenwat ik ZEG (want blijkbaar ben je niet zo best in tekst interpretatie) en anders geef ik het op. Discussies tussen mensen met ver uiteenlopende niveaus werken nml gewoon niet.En nu kun je op je kop gaan staan maardat meen ik gewoon, als jij simpelweg niet begrijpt wat wij zeggen heeft het geen zin (of niet wil begrijpen of whatever) en NEE dit heeft niets te maken met je mening, ik doel hier echt puur en alleen op dat je 3/4 van de argumenten die wij aandragen verkeerd/niet begrijpt en dus heeft het geen zin.

Vanmiddag mijn laatste poging. Dan kap ik ermee want ik raak erdoor gefrustreerd als een discussie niet een beetje niveau heeft.

(en op reacties op deze reply ga ik verder niet in)
LALALALA!
I can't hear you!
LALALALA!

Ik ben dan wel tering dom, maar niet kanker vervelend Uit je frustraties alsjeblieft op een andere manier, dan om iemand verrot te schelden.

Ik begrijp jullie niet, maar jullie begrijpen mij ook niet. Ik vind jullie net zo tering dom, dus wat dat betrefd staan we nog steeds op 1 hoogte.

Verder ga ik er niet eens meer op in.

De Groeten.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 11:53
Ischenbaert
Avatar van Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Citaat:
Eend schreef op 30-08-2004 @ 11:37 :


Verder ga ik er niet eens meer op in.

De Groeten. [/B]
had je deze post niet wat eerder kunnen plaatsen?
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 12:53
Anadyomenè
Anadyomenè is offline
Citaat:
OPGEROTH schreef op 30-08-2004 @ 12:53 :
had je deze post niet wat eerder kunnen plaatsen?
Ach das ook weer opgelost .
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 14:26
mmmm
Avatar van mmmm
mmmm is offline
Citaat:
Eend schreef op 30-08-2004 @ 11:37 :
Ik ben dan wel tering dom, maar niet kanker vervelend
Nou...
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 15:10
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
Citaat:
Eend schreef op 29-08-2004 @ 19:53 :
MOET je dan persé weten wat ermee gebeurd is? Ik wil gerust naar zo'n filmpje kijken hoor, heb er alleen al talloze gezien, dus vraag me af of het zin heeft.

De vegatariër wilt dus het liefst dat niemand meer vlees eet, toch? Mensen die vlees eten kijken ze het liefst vuil aan of duwen ze het liefst zo'n filmpje voor hun neus, toch?
Terwijl een vleeseter genoeg krijgt van al dat geblaat omtrent vleeseten. Die ziet die filmpjes constant voorbij schieten en denkt: Och ja, gelukkig gaan ze gelijk dood, want anders zou het wat pijnlijker zijn. Oh well...ik ga lekker aan het eten beginnen. Kippenpoot met groente en aardappelen.

Je kunt als vegatariër op je kop gaan staan, maar ik schat dat meer dan de helft van de vlees eters het echt maar weinig kan schelen. Niet omdat ze dierenhaters zijn, maar omdat zij simpelweg inzien, dat ze vlees gewoon nodig hebben.
Ik snap best wat je bedoelt hoor maar het is iig niet zo dat ik vleeseters uit de weg ga of ze verplicht tot vega-eten. In mijn "vriendenkring" ben ik de enige vega-mens en ik vind het zinloos te proberen iedereen te "bekeren". Wat ik zou willen is dat vleesters onder ogen zien wat er aan vooraf gaat. En je zegt dat we vlees nodig hebben. Daar ben ik het dan weer niet mee eens want er zijn zooveel vegetariërs die hartstikke oud worden. En er zijn ontzettend veel vleesvervangers die hartstikke lekker zijn en nog goedkoper ook! (voor mensen die het niet zo ruim hebben is vega-eten dus ook eigenlijk heel handig)
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 15:18
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
Citaat:
Eend schreef op 29-08-2004 @ 23:02 :
Nee, maar ik wordt er wel op aangekeken dat ik vlees blijf eten. Want oooo, het is zo zielig! Die beesten kunnen beter dood zijn dan blijven leven, want er is toch geen plek voor ze.
En by the way, over die eendagskuikens gesproken. Die merken er nog amper wat van. Ze hebben amper besef dat ze uit een ei zijn gekomen. Een hakmes, dat hun kop er af hak en ze gelijk niks meer voelen, denk je nou echt dat ze er wat van merken?
(ik ga je nog even verder pesten )

Je zegt dat er, als die beesten niet dood worden gemaakt, er te weinig ruimte is om ze neer te zetten. Ik zeg niet dat ik vind dat dit niet zo is, dit is nml gewoon niet zo. Er worden nml koeien gefokt voor de slacht, dat gaat echt niet zomaar perongeluk, en oeps, weer een kalfje, naar de slager ermee. Hier zit een hele idustrie achter. Zodra er meer vraag naar vlees is wordt er ook meer gefokt en dus meer beesten óm naar de slacht te brengen. Als niemand meer vlees eet (even bij wijze van) is er ook geen vraag meer naar en dus wordt er niet meer gefokt en dus blijven op dat moment alleen nog de oude melkkoeien over.

Het is dus niet zo dat je vlees moet eten om maar te zorgen dat het niet te vol in NL wordt.

En nog even: ik wil alleen dat je een klein beetje begrijpt wat er in het hoofd van (aardige) vega's omgaat. Of je dan nog vlees eet zal mij een worst wezen.
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 15:32
11568
11568 is offline
Nouja, dan niet he.
Ik begon het gelukkig al een beetje zat te raken
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 16:03
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 30-08-2004 @ 00:32 :
Ach, die Eend, een beste meid, maar niet voor rede vatbaar!
Daar ben ik het nou helemaal mee eens

En even voor iedereen, ik hoop dat jullie deze discussie over het onderwerp van dit topic kunnen laten gaan ipv over elkaar en hoe dom of vervelend we elkaar niet vinden. Als je dat zonodig wilt bespreken doe je dat maar op msn, maar niet hier!
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar

Laatst gewijzigd op 30-08-2004 om 16:08.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 18:12
mar87
mar87 is offline
hoe zielig het ook is, ik eet er geen hap minder vlees om. En daarbij zijn er ook genoeg dieren die wél normaal behandeld worden. Sommigen doen zowat of alle dieren mishandeld worden en weet ik wat allemaal. En natuurlijk kun je dat onderscheid in de winkel niet zien. maar dat is dan voor mij nog lang geen reden om geen vlees meer te eten. En beesten zijn er om uiteindelijk op te eten. (geloof in de Bijbel en daar staat dat wel ergens in)

Citaat:
Je zegt dat er, als die beesten niet dood worden gemaakt, er te weinig ruimte is om ze neer te zetten. Ik zeg niet dat ik vind dat dit niet zo is, dit is nml gewoon niet zo. Er worden nml koeien gefokt voor de slacht, dat gaat echt niet zomaar perongeluk, en oeps, weer een kalfje, naar de slager ermee. Hier zit een hele idustrie achter. Zodra er meer vraag naar vlees is wordt er ook meer gefokt en dus meer beesten óm naar de slacht te brengen. Als niemand meer vlees eet (even bij wijze van) is er ook geen vraag meer naar en dus wordt er niet meer gefokt en dus blijven op dat moment alleen nog de oude melkkoeien over.
Dus jij wou dat er maar geen kalfjes meer worden geboren, en dat dus de koeien uitsterven ofzow, omdat het anders zo zielig is dat ze geslacht worden. En het gaat ook niet zo van: Oeps weer een kalfje. Vaak loopt er géén stier bij de koeien, dus hoe zouden ze dan zomaar per ongeluk drachtig worden, vaak worden ze gewoon geïnsemineerd en dat gaat al helemaal niet zomaar per ongeluk.
En de koeien worden ook nog eens gebruikt voor melkproductie, en die melk wordt verwerkt in héééél veel producten. Of je moet ook al geen melk enz. meer willen drinken.
En de vraag naar (rund)vlees blijft toch wel bestaan en daarbij worden koeien ook best goed behandeld. En als ze geslacht worden dan worden ze in een keer snel doodgemaakt en daar voelen die beesten niets van.Ze liggen echt geen half uur te bloeden en te creperen
En daarbij hebben dieren ook geen verstand zoals wij om over zoiets ná te denken. En je kunt ze wel gewoon dood laten gaan, maar dan zit je met al die oude dooie beesten waar je helemaal niets aan hebt. Dan kun je ze beter gewoon slachten en mensen op laten eten die wél gewoon vlees willen eten.

Ik kan me meer druk maken om die miljoenen mensen die honger lijden en enge ziekten hebben en gemarteld worden en bla blaat dan over beesten die misschien een wat minder leven hebben, maar toch niet het verstand hebben om er zo over na te denken als wij kunnen doen.

Het verschil tussen mens en dier vervaagt hier soms wel een beetje.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 20:10
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
mar87 schreef op 30-08-2004 @ 19:12 :
Het verschil tussen mens en dier vervaagt hier soms wel een beetje.
Dat is precies wat ik bedoel. Als je dit soort dingen gaat lopen roepen:
Citaat:
11568 schreef op 29-08-2004 @ 23:08 :
Waarom wordt er dan in godsnaam zo'n ophef gemaakt als er weer eens een onthoofdingsfilmpje uit Irak opduikt, met reacties als ÓOOH wat erg en AAAAH wat zielig!
Ik bedoel, een hakmes, het hoofd wordt eraf gehakt en ze voelen er toch niets van...denk je nou echt dat ze er wat van merken?
Citaat:
11568 schreef op 30-08-2004 @ 07:18 :
Ik zie het verschil, maar ik vind het net zo erg voor een eendagskuiken als voor een mens. Het gaat om levens van individuen, en nog altijd...jawel......het.......PRINCIPE!
Dan heb je naar mijn idee toch wel een beetje (lees: compleet) het contact met de werkelijkheid verloren.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 21:14
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
ik ga er weer tegenaan
Citaat:
mar87 schreef op 30-08-2004 @ 19:12 :
hoe zielig het ook is, ik eet er geen hap minder vlees om. En daarbij zijn er ook genoeg dieren die wél normaal behandeld worden. Sommigen doen zowat of alle dieren mishandeld worden en weet ik wat allemaal. En natuurlijk kun je dat onderscheid in de winkel niet zien. maar dat is dan voor mij nog lang geen reden om geen vlees meer te eten. En beesten zijn er om uiteindelijk op te eten. (geloof in de Bijbel en daar staat dat wel ergens in)
Of dieren mishandeld worden hangt af van wat je een goede behandeling vindt. Subjectief, niet echt bediscussieerbaar dus. Dat er ergens in de bijbel staat dat beesten er zijn om opgegeten te worden is natuurlijk geen geldig argument hier, enkel een verklaring waarom jij dat vindt.

Citaat:
mar87 schreef op 30-08-2004 @ 19:12 :
Dus jij wou dat er maar geen kalfjes meer worden geboren, en dat dus de koeien uitsterven ofzow, omdat het anders zo zielig is dat ze geslacht worden. En het gaat ook niet zo van: Oeps weer een kalfje. Vaak loopt er géén stier bij de koeien, dus hoe zouden ze dan zomaar per ongeluk drachtig worden, vaak worden ze gewoon geïnsemineerd en dat gaat al helemaal niet zomaar per ongeluk.
Dat probeerde ze juist duidelijk te maken volgens mij. Als koeien alleen maar lijden in hun leven en daarna afgemaakt worden is het stoppen met fokken voor deze industrie in mijn ogen inderdaad een goede oplossing.

Citaat:
mar87 schreef op 30-08-2004 @ 19:12 :
En de koeien worden ook nog eens gebruikt voor melkproductie, en die melk wordt verwerkt in héééél veel producten. Of je moet ook al geen melk enz. meer willen drinken.
En de vraag naar (rund)vlees blijft toch wel bestaan en daarbij worden koeien ook best goed behandeld. En als ze geslacht worden dan worden ze in een keer snel doodgemaakt en daar voelen die beesten niets van.Ze liggen echt geen half uur te bloeden en te creperen
Is het feit dat iets bestaat een reden om er niet mee te stoppen? Zoals de melkproductie, ik vind van niet in ieder geval. Er zijn beelden van plaatsen waar de dieren niet snel en pijnloos worden vermoord, kan jij aantonen dat dat in de meeste gevallen wel gebeurt of is het slechts een gevoel? Klik voor de beelden, kijken is niet verplicht natuurlijk.

Citaat:
mar87 schreef op 30-08-2004 @ 19:12 :
En daarbij hebben dieren ook geen verstand zoals wij om over zoiets ná te denken.
Waar baseer je dat op?

Citaat:
mar87 schreef op 30-08-2004 @ 19:12 :
En je kunt ze wel gewoon dood laten gaan, maar dan zit je met al die oude dooie beesten waar je helemaal niets aan hebt. Dan kun je ze beter gewoon slachten en mensen op laten eten die wél gewoon vlees willen eten.
Wij fokken ze en vervolgens eten we ze op omdat ze er zijn en wij anders niets aan ze hebben? Dan stoppen we toch met fokken. Ik zie niet hoe dit een argument is.

Citaat:
mar87 schreef op 30-08-2004 @ 19:12 :
Ik kan me meer druk maken om die miljoenen mensen die honger lijden en enge ziekten hebben en gemarteld worden en bla blaat dan over beesten die misschien een wat minder leven hebben, maar toch niet het verstand hebben om er zo over na te denken als wij kunnen doen.
Dit is een leuke.
Om 1 kilo vlees te produceren is veel meer grond nodig dan voor de productie van 1 kilo plantaardig voedsel. Door te stoppen met vlees eten komt er dus meer voedsel beschikbaar voor mensen.

Citaat:
mar87 schreef op 30-08-2004 @ 19:12 :
Het verschil tussen mens en dier vervaagt hier soms wel een beetje.
Mensen zijn onderdeel van de categorie dieren. Als jij mij kan vertellen waarom en waarvoor mensen belangrijker zijn dan andere dieren, graag.

Laatst gewijzigd op 30-08-2004 om 21:18.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 21:19
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 30-08-2004 @ 22:14 :
Is het feit dat iets bestaat een reden om er niet mee te stoppen? Zoals de melkproductie, ik vind van niet in ieder geval. Er zijn beelden van plaatsen waar de dieren niet snel en pijnloos worden vermoord, kan jij aantonen dat dat in de meeste gevallen wel gebeurt of is het slechts een gevoel? Klik voor de beelden, kijken is niet verplicht natuurlijk.
Kun jij op jouw beurt dan aantonen dat dat in de meeste gevallen niet gebeurt? Nee. Beetje zinloze discussie dus.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 21:31
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
Citaat:
mar87 schreef op 30-08-2004 @ 19:12 :
hoe zielig het ook is, ik eet er geen hap minder vlees om. En daarbij zijn er ook genoeg dieren die wél normaal behandeld worden. Sommigen doen zowat of alle dieren mishandeld worden en weet ik wat allemaal. En natuurlijk kun je dat onderscheid in de winkel niet zien. maar dat is dan voor mij nog lang geen reden om geen vlees meer te eten. En beesten zijn er om uiteindelijk op te eten. (geloof in de Bijbel en daar staat dat wel ergens in)
genoeg dieren die wél normaal behandeld worden.......... Dus jij wil zeggen dat zolang er naast de slecht-behandelde dieren ook nog beesten zijn die goed behandeld worden, er helemaal niks mis mee is. Zodra die beesten er dus ook niet meer zijn wordt het slecht behandelen van dieren dus pas erg. (sorry als ik dat verkeerd opvat).

En ik kan best respect (ofzo) opbrengen voor je christen-zijn, maar ik denk toch niet dat God het bedoelt heeft dat zoveel dieren moeten lijden. We hebben het niet alleen over de dóód, maar over de weg ernaartoe. Dat ze een pijnloze dood sterven (meestal) weet iedereen wel, maar wat eraan vooraf gaat is het gene waar ik me zorgen om maak. En probeer hier ook zelf eens over na te denken als je zoiets in de bijbel leest. Hoe ver moet je daar bijv. in gaan?

En natuurlijk besef ik me dat er naast dieren ook nog mensen zijn maar ik ben zo'n huppelkutje dat nou eenmaal meer van dieren dan van mensen houdt. (op een bepaalde manier). Wat dus niet zegt dat het me niks kan schelen wat er in Afrika gebeurt enzo want ik probeer me zo goed mogelijk in te zetten voor zulk soort dingen (eet zoveel mogelijk fair-trade, blabla)
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 21:56
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 30-08-2004 @ 22:19 :
Kun jij op jouw beurt dan aantonen dat dat in de meeste gevallen niet gebeurt? Nee. Beetje zinloze discussie dus.
Ach, snel en pijnloos... Ruim begrip. Okay, snel en pijnloos: een staaf tussen mijn ogen. Ja, ik zou snel dood zijn en ik zou er waarschijnlijk niet veel pijn van ondervinden. Echter heb ik op dat moment al in een vrachtwagen gezeten, samen met heel veel andere dieren, zonder m'n kont te kunnen keren, onrustig door de rare omstandigheden, het geschommel van het voertuig en het lawaai van de andere dieren en het verkeer, de stank van vrachtwagens en uitlaatgassen. Om nog maar te zwijgen van het weer, vrieskou, hittegolf... De rit heeft samen met het in- en uitladen waarschijnlijk wel een uurtje of vier geduurd en ik zou pech hebben gehad als de vrachtwagen waar ik in stond een ongeluk had gekregen onderweg.

Snel en pijnloos.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 21:59
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
M@rco schreef op 30-08-2004 @ 22:19 :
Kun jij op jouw beurt dan aantonen dat dat in de meeste gevallen niet gebeurt? Nee. Beetje zinloze discussie dus.
Zij komt met de bewering dan moet de argumentatie ook van haar komen.

Ik kan inderdaad het tegendeel niet bewijzen, maar ik doe daar ook geen ongefundeerde beweringen over.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 22:11
OceanEye
Avatar van OceanEye
OceanEye is offline
Ik ben zelf ook in zo'n 'boederij' geweest een tijdje terug. Het is erg dieronvriendelijk zoals ze daar met die beesten omgaan. Ze zitten met z'n alleen in een heel klein hokje gepropt en worden behandeld als kleine machines die constant eieren moeten leggen. echt verschrikkelijk om dat zo te zien!
__________________
Ik ben pas dood als niemand meer aan mij denkt.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 23:12
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
duifeltje schreef op 30-08-2004 @ 16:18 :
(ik ga je nog even verder pesten )

Je zegt dat er, als die beesten niet dood worden gemaakt, er te weinig ruimte is om ze neer te zetten. Ik zeg niet dat ik vind dat dit niet zo is, dit is nml gewoon niet zo. Er worden nml koeien gefokt voor de slacht, dat gaat echt niet zomaar perongeluk, en oeps, weer een kalfje, naar de slager ermee. Hier zit een hele idustrie achter. Zodra er meer vraag naar vlees is wordt er ook meer gefokt en dus meer beesten óm naar de slacht te brengen. Als niemand meer vlees eet (even bij wijze van) is er ook geen vraag meer naar en dus wordt er niet meer gefokt en dus blijven op dat moment alleen nog de oude melkkoeien over.

Het is dus niet zo dat je vlees moet eten om maar te zorgen dat het niet te vol in NL wordt.

En nog even: ik wil alleen dat je een klein beetje begrijpt wat er in het hoofd van (aardige) vega's omgaat. Of je dan nog vlees eet zal mij een worst wezen.
Kijk, met jou valt tenminste te praten. Een vriend van mij heeft een boerderij met koeien. Af en toe laten ze er eentje afmaken, zodat ze lekker goedkoop vlees hebben. Dit is altijd een oude koe met gebreken. De biefstuk is prima
Dat mensen dieren gaan fokken voor de slacht, kan ik me ook iets bij inkomen. Ik bedoel; je moet toch ergens je geld mee verdienen?!
Op de boerderij waar Masrino en Cindy staan (verzorgpaarden van me) staan ook koeien. Als ik ze zie dan denk ik: Hee, een leuke koe. Vooral die kalfjes zijn leuk, die sabbelen aan je vinger! Maar als ik in de winkel sta dan denk ik: Jam, wat een lekker stuk vlees. Het kan mij dan echt niet schelen of het dier zoals de koeien van mijn vriend en bij Mas en Cin zijn geslacht, of dat ze met z'n allen in een kleine box worden gezet. Ik weet heus wel wat er gaande is, maar ik maak me er gewoon niet zo druk om. Als ik me overal druk om zou moeten gaan maken, dan is er gewoon geen leven meer. Dan mag ik ook niet meer in een auto gaan zitten, want dat vervuild het gras wat koeien eten en dan worden ze ziek. Je hebt serieus mensen die steeds een stap verder willen. Eerst is het zielig dat ze op een brute wijze worden geslacht, daarna is het zielig dat ze vervuild gras moeten gaan eten, enz. Ik maak me sowieso niet zo snel druk. Alles heeft zo zijn redenen en misschien is het slachten van bepaalde koeien wel erg dieronvriendelijk, maar iemand die op een knol rijdt en in z'n bek loopt te zagen is ook zielig. Alles heeft wel zo zijn zielige kanten. Mensen die zinloos neergeknald worden, net zoiets. Ze hebben een vreselijke dood en ze gaan dood voor niks. Zo'n dier wordt dan tenminste nog opgegeten. Die heeft nog een doel in de samenleving. Zo'n mens met een net zo vreselijke dood heeft daarna geen reden meer en dat vind ik dan net iets erger dan een koe die op brute wijze wordt vermoord.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 01:23
Verwijderd
In dat geval, Eend, ben ik erg benieuwd naar je visie op kannibalisme gecombineerd met brute moord.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 08:29
Anadyomenè
Anadyomenè is offline
Kortom: Eend is gewoon egocentrisch en boeit het geen reet dat anderen ontzettend veel leed ondergaan ensterven opdat zij net wat leuker eet 's avonds. Dat kan, maar ik walg ervan.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 11:27
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Anadyomenè schreef op 31-08-2004 @ 09:29 :
Kortom: Eend is gewoon egocentrisch en boeit het geen reet dat anderen ontzettend veel leed ondergaan ensterven opdat zij net wat leuker eet 's avonds. Dat kan, maar ik walg ervan.
En denk jij dat voor jouw schoenen, kleding e.d. niet geleden is? Dan ben je behoorlijk naief, voor de meeste van jouw pleziertjes hebben anderen geleden alleen Eend durft dat tenminste toe te geven ipv zich te gedragen alsof hij roomser dan de paus is.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 11:58
mar87
mar87 is offline
Citaat:
Of dieren mishandeld worden hangt af van wat je een goede behandeling vindt. Subjectief, niet echt bediscussieerbaar dus. Dat er ergens in de bijbel staat dat beesten er zijn om opgegeten te worden is natuurlijk geen geldig argument hier, enkel een verklaring waarom jij dat vindt.

Okee, de Bijbel is dan voor jullie geen argument, maar het blijft voor mij wel een argument. En een goede behandeling van dieren is in mijn ogen dat je ze gewoon niet opzettelijk pijn doet, maar als ze een keer niet luisteren willen dat je ze dat wel even mag laten weten. Door ze bijv. een pets met je handen te geven. Dan voelen ze dat en dan weten ze gewoon dat ze moeten luisteren. En dat ze gewoon normaal in een hok kunnen leven, dat ze de kont nog wel kunnen keren enz. enz. en koeien gewoon de wei in.

Citaat:
Dat probeerde ze juist duidelijk te maken volgens mij. Als koeien alleen maar lijden in hun leven en daarna afgemaakt worden is het stoppen met fokken voor deze industrie in mijn ogen inderdaad een goede oplossing.
Koeien lijden niet alleen maar in hun leven. Waar haal je het vandaan dat koeien alleen maar lijden. Ik woon zelf in een boerenrijke omgeving, en ik help ook best wel eens op zo’n boerderij en ik heb nou niet echt ontdekt dat die beesten een verschrikkelijk leven hebben. Ze worden niet mishandeld, ze kunnen dagelijks de wei in, worden 2x per dag gemolken en dat is ook geen martelgang voor die beesten, omdat ze zo gemaakt zijn.
En de meeste boeren hebben ook een boerderij omdat ze van dat werk en van de beesten houden. Zou dat niet zo zjin, dan waren ze allang gestopt want zo goed gaat het nou ook weer niet in die sector. Geen idioot hoge inkomens, duizenden regels en regeltjes waaraan gehouden moet worden.

Citaat:
Is het feit dat iets bestaat een reden om er niet mee te stoppen? Zoals de melkproductie, ik vind van niet in ieder geval. Er zijn beelden van plaatsen waar de dieren niet snel en pijnloos worden vermoord, kan jij aantonen dat dat in de meeste gevallen wel gebeurt of is het slechts een gevoel? Klik voor de beelden, kijken is niet verplicht natuurlijk.

Waarom zou de melkproductie gestopt moeten worden.
Je kunt dieren ook niet snel en pijnloos doden, maar dan duurt het alleen maar langer voor ze dood zijn, en tijd kost geld tegenwoordig, dus de meeste bedrijven zullen wel zo slim zijn om ze wel snel en pijnloos te doden. En ik denk dat dat in Nederland ook wel verplicht is, hoe het allemaal in andere landen gaat weet ik niet precies.
En verder wat M@rco zegt.

Citaat:
Waar baseer je dat op?
Dat is misschien meer een gevoel, maar ze hebben in ieder geval minder verstand. En ik denk gewoon dat ze er niet zo over nadenken als bijv. ik zou doen als ik mishandeld werd. Ze voelen het ook allemaal wel, maar ze vergeten het ook snel weer. Neem nu een jong geitje wat oud genoeg is om bij de moeder weg te gaan. Die moedergeit is na een kwartier al vergeten dat ze een jong had. (ze mekkeren als het jong weggaat, en even later vreten ze weer rustig verder en is er niets aan de hand)

Citaat:
Wij fokken ze en vervolgens eten we ze op omdat ze er zijn en wij anders niets aan ze hebben? Dan stoppen we toch met fokken. Ik zie niet hoe dit een argument is.
Maar je krijgt alle mensen toch niet zover dat ze geen vlees meer eten, zolang die mensen blijven bestaan, blijft er vraag naar vlees. en verder hebben we er zoveel aan, ze worden ook nog gebruikt voor het maken van kleding, schoenen, medicijnen misschien. Ze zijn onmisbaar, dus om zomaar te zeggen dat er maar gestopt moet worden met het fokken..........

Citaat:
Om 1 kilo vlees te produceren is veel meer grond nodig dan voor de productie van 1 kilo plantaardig voedsel. Door te stoppen met vlees eten komt er dus meer voedsel beschikbaar voor mensen
Dat kan best zo zijn, maar hoeveel plantaardig voedsel wordt er doorgedraaid omdat er overschotten zijn, voedsel is er genoeg, er wordt alleen niet goed genoeg mee omgegaan.

Citaat:
genoeg dieren die wél normaal behandeld worden.......... Dus jij wil zeggen dat zolang er naast de slecht-behandelde dieren ook nog beesten zijn die goed behandeld worden, er helemaal niks mis mee is. Zodra die beesten er dus ook niet meer zijn wordt het slecht behandelen van dieren dus pas erg. (sorry als ik dat verkeerd opvat).
Citaat:
En ik kan best respect (ofzo) opbrengen voor je christen-zijn, maar ik denk toch niet dat God het bedoelt heeft dat zoveel dieren moeten lijden. We hebben het niet alleen over de dóód, maar over de weg ernaartoe. Dat ze een pijnloze dood sterven (meestal) weet iedereen wel, maar wat eraan vooraf gaat is het gene waar ik me zorgen om maak. En probeer hier ook zelf eens over na te denken als je zoiets in de bijbel leest. Hoe ver moet je daar bijv. in gaan?
Het is niet zo dat het me niets uitmaakt dat dieren mishandeld worden, natuurlijk mag dat niet, en het is ook echt erg, maar het blijft voor mij geen reden om dan maar geen vlees meer te eten. En ook God heeft het inderdaad niet bedoeld dat dieren mishandeld worden. Ik zeg ook niet dat het goed is, dat dieren mishandeld worden.
Maar het lijkt me zinvoller om dan de mensen die die dieren mishandelen te bestraffen dan door geen vlees meer te eten. (als jou/jullie dat een goed gevoel geeft, moet je dat natuurlijk doen, maar niemand iets opdringen) Daar hebben die mensen die mishandelen nogal wat aan. Merken zij toch niets van, of iedereen moet idd geen vlees meer willen eten, maar dat is gewoon een onmogelijk ideaal. (waaraan ik en velen met mij ook niet aan mee willen werken ) En het draait er toch juist om dat ze die dieren wel normaal gaan behandelen. Nou dan kun je er beter op af gaan, dan hier te verkondigen hoe erg het allemaal wel niet is. Dat mag ook wel maar daar bereik je niets mee.

En ik hoop dat jullie dan ook geen vliegen, muggen, wespen enz. doodslaan, want dat mag dan uiteraard ook niet.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 12:17
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 31-08-2004 @ 12:27 :
En denk jij dat voor jouw schoenen, kleding e.d. niet geleden is? Dan ben je behoorlijk naief, voor de meeste van jouw pleziertjes hebben anderen geleden alleen Eend durft dat tenminste toe te geven ipv zich te gedragen alsof hij roomser dan de paus is.
Dat heb ik een paar posts terug ook al gezegd, daar wordt echter niet op ingegaan. Typisch
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 12:29
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
M@rco schreef op 31-08-2004 @ 13:17 :
Dat heb ik een paar posts terug ook al gezegd, daar wordt echter niet op ingegaan. Typisch
Ach, de gebruikelijke blinde vlek van vegetariers.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 13:15
MickeyV
MickeyV is offline
Allerliefste Marco, en niet te vergeten Machiavelli, wiens beminnelijke karakter mij ook van elders reeds overvloedig bekend is!

Een blinde vlek zegt u? Me dunkt van niet! Stellig bent u het, aan wier gezichtsvermogen de nodige reikwijdte mangelt! Marco, ik zag je eerdere bericht wel, was zelfs al halverwege een antwoord, brak het nochtans af, niet omdat ik weerhouden werd door de onvermijdelijke juistheid van je standpunt zodat weerwoord futiel zou blijken, edoch!, omdat die kwestie alhier feitelijk reeds aan de orde en behandeld is geweest.

Waarop zoudt u kunnen doelen met die blinde vlek der vegetariers? Kennelijk suggereert u dan, dat zij iets niet zien, of niet wensen te zien! Maar wat zien zij dan niet?? Dat er wel meer narigheid is in de wereld, waarvan vegetariers zich weinig aantrekken, behalve de kleren die zij voortbrengt! En dat alleen de vleeseter dit in al zijn oprechtheid erkent, terwijl de vegetarier zich schuldig maakt aan hemeltergende hypocrisie! Is dit een zinvol verwijt? Legt u hier de kwetsbare opening in het morele harnas der vegetariers bloot? Ja? ...Neen!

Het verwijt is deficient. Ketst af op dat blikkerende harnas, schitterend in de zon der rechtvaardigheid! Denn was ist der Fall? Scroll even een stukje terug. Je zult komen bij een reactie van Eend. Verba huiusce modi: "accepteer het", "het" zijnde narigheid. U ziet ook mijn reactie. Zou zij niet volstaan ter weerlegging van wat u, allerbeste Marco, allervoornaamste Machiavelli, te berde hebt gebracht? Heb ik u daarmee niet reeds een waan afhandig gemaakt, ongoocheld maw!

Ik denk het wel. Maar laat ik nog wat duidelijker zijn! Zien wij niet dat er meer narigheid is die ook voortduurt als wij ophouden met vlees te eten? Natuurlijk wel! Maar maakt dat ons hypocriet? Neen! Ook dit is reeds behandeld. Zie mijn bericht d. d. 27-08-2004 @ 18:25

Dank u voor uw welwillende aandacht.
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 15:01
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Het blijft moeilijk om van stereotype af te komen.

@ M@rco & Machiavelli. Ik vind het ook een beetje raar dat men er van uit gaat dat vegetariers wel leer ed dragen. Het lijkt mij veel aannemelijker dat de meeste vegetariers vegetarier zijn uit principe, en dus geen dieren laten doden voor hun vlees, kleding en schoenen.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 15:53
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
Ik heb niet zoveel toe te voegen aan deze discussie, maar moet toch nog even wat kwijt .

Zat vandaag in de klas te vertellen (aan mn vriendinnen) over dat filmpje (wat hier dus staat) en ik mocht niet verder vertellen omdat ze het zo vreselijk vonden en de hele dag zulk soort beelden in hun hoofd zouden hebben. Ik denk dat de vega's hier wel kunnen begrijpen hoe ik me op dat moment gevoeld heb..... . Zo machteloos, ik had zo'n zin om ze eens flink de waarheid te vertellen want ze deden zo super-hypocriet. Maarja, het blijven toch je vriendinnen.....

En dan zeg ik niet dat ik perfect leef maar ik durf tenminste de waarheid onder ogen te zien, iets wat bij de meeste mensen ver te zoeken is (de meesten, niet allemaal)
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 17:08
11568
11568 is offline
Ik ga niet weer alles quoten en alles herhalen wat ik hier honderd keer heb proberen duidelijk te maken want daar heb ik geen zin meer in, maar wie zegt dat de meesten vegetariërs puur en alleen op het leed wat aan het maken van vlees vooraf gaat letten??? Ben benieuwd waar dat vandaan komt.

Citaat:
En een goede behandeling van dieren is in mijn ogen dat je ze gewoon niet opzettelijk pijn doet, maar als ze een keer niet luisteren willen dat je ze dat wel even mag laten weten.
Dat is wel opzettelijk pijn doen, en het heeft niets met het onderwerp te maken maar 'niet luisteren' is in 9 vd 10 gevallen 'niet begrijpen'.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 18:09
mar87
mar87 is offline
Citaat:
Dat is wel opzettelijk pijn doen, en het heeft niets met het onderwerp te maken maar 'niet luisteren' is in 9 vd 10 gevallen 'niet begrijpen'.
Ja, je laat ze opzettelijk weten dat ze moeten luisteren. Nou als dát al niet meer mag. En ik heb genoeg ervaring om te zeggen dat het géén pijn doet als je een koe een pets met de hand geeft. Zo'n beest is veel groter en zwaarder, heeft een dikke vetlaag dus die voelt alleen iets op z'n huid en dat doet géén pijn. En dat ze iets niet begrijpen is onzin, want ze zien andere beesten hetzelfde doen, en ze weten dat zij het ook moeten, want ze hebben het al tig keer gedaan en soms staan ze te kijken, ze wéten dat ze de melkput of ergens anders naar toe moeten maar ze doen het stomweg niet, nou dan kun je een uur gaan wachten, maar je kunt ook een pets geven en dan komen ze gewoon. Ik zie niet in wat daar mis mee is.

Je mag een kind ook een corrigerende tik geven, al schijnt dat ook al niet meer te mogen geloof ik, maar dan mag je een beest ook gerust een corrigerende tik geven
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 18:44
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
autodropje schreef op 31-08-2004 @ 16:01 :
Het blijft moeilijk om van stereotype af te komen.

@ M@rco & Machiavelli. Ik vind het ook een beetje raar dat men er van uit gaat dat vegetariers wel leer ed dragen. Het lijkt mij veel aannemelijker dat de meeste vegetariers vegetarier zijn uit principe, en dus geen dieren laten doden voor hun vlees, kleding en schoenen.
Ik doelde ook niet op leer. Ik doelde op het feit dat voor ook voor hun kleding mensen pijn lijden, misbruikt worden en sterven. Maar MickeyV gaf een verhelderende uitleg daarop.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 21:25
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 31-08-2004 @ 19:44 :
Ik doelde ook niet op leer. Ik doelde op het feit dat voor ook voor hun kleding mensen pijn lijden, misbruikt worden en sterven. Maar MickeyV gaf een verhelderende uitleg daarop.
Klopt, ook daar probeer ik op te letten. Staan geregeld dingen over in de consumentengids enzo over welke merken dat wel doen en welke niet enzo.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 21:42
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
Anadyomenè schreef op 31-08-2004 @ 09:29 :
Kortom: Eend is gewoon egocentrisch en boeit het geen reet dat anderen ontzettend veel leed ondergaan ensterven opdat zij net wat leuker eet 's avonds. Dat kan, maar ik walg ervan.
Ja hoor Ik lach je al dit hele topic uit, maar dit slaat echt alles!
Ik ben egocentrisch, omdat ik vlees eet? Omdat ik vind dat het slachten van dieren met doel minder erg is, dan het slachten van mensen zonder doel?

En het boeit mij idd weinig wat er aan vooraf gaat, simpelweg, omdat er wel erger leed in de wereld is dan een stel dode koeien.

Ik leeg mijn nadruk net op een ander stuk in mijn leven dan jij, dus ik ben egocentrisch?

Nou, ok, dan ben ik dat toch? Ik heb tenminste wel een fijn en zorgenloos leventje verder. Qua eten betrefd dan.

Wist je dat er in autodrop dierenbotten verwerkt zitten? Ik zou dat dus maar snel niet meer gaan eten, want dat komt van dezelfde beesten die op een brute manier vermoord zijn.

Maar goed, ik ben dus egocentrisch omdat ik een andere mening heb. Dat kan. Gelukkig weten de mensen om me heen wel beter
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 21:46
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
autodropje schreef op 31-08-2004 @ 16:01 :
Het blijft moeilijk om van stereotype af te komen.

@ M@rco & Machiavelli. Ik vind het ook een beetje raar dat men er van uit gaat dat vegetariers wel leer ed dragen. Het lijkt mij veel aannemelijker dat de meeste vegetariers vegetarier zijn uit principe, en dus geen dieren laten doden voor hun vlees, kleding en schoenen.
Je bent vegatariër of veganist. Veganisten eten ook geen eieren en zo dacht ik en dragen geen leer, maar vegatariërs wel. Tenminste dat heb ik ergens gelezen.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 23:47
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Eend schreef op 31-08-2004 @ 22:46 :
Je bent vegatariër of veganist. Veganisten eten ook geen eieren en zo dacht ik en dragen geen leer, maar vegatariërs wel. Tenminste dat heb ik ergens gelezen.
De wereld is niet zwart/wit.

Er zitten ook veel mensen tussenin, wat ik hoor van andere vegetariers is dat ze de grens trekken bij waar dieren gedood moeten worden voor de mens. Dus geen vlees en leer, maar wel eieren, melk en kaas (meestal biologische).
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 06:04
11568
11568 is offline
Citaat:
mar87 schreef op 31-08-2004 @ 19:09 :
Ja, je laat ze opzettelijk weten dat ze moeten luisteren. Nou als dát al niet meer mag. En ik heb genoeg ervaring om te zeggen dat het géén pijn doet als je een koe een pets met de hand geeft. Zo'n beest is veel groter en zwaarder, heeft een dikke vetlaag dus die voelt alleen iets op z'n huid en dat doet géén pijn. En dat ze iets niet begrijpen is onzin, want ze zien andere beesten hetzelfde doen, en ze weten dat zij het ook moeten, want ze hebben het al tig keer gedaan en soms staan ze te kijken, ze wéten dat ze de melkput of ergens anders naar toe moeten maar ze doen het stomweg niet, nou dan kun je een uur gaan wachten, maar je kunt ook een pets geven en dan komen ze gewoon. Ik zie niet in wat daar mis mee is.

Je mag een kind ook een corrigerende tik geven, al schijnt dat ook al niet meer te mogen geloof ik, maar dan mag je een beest ook gerust een corrigerende tik geven
Het gaat niet per ongeluk.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 06:09
11568
11568 is offline
Citaat:
Eend schreef op 31-08-2004 @ 22:42 :
Ja hoor Ik lach je al dit hele topic uit, maar dit slaat echt alles!
Ik ben egocentrisch, omdat ik vlees eet? Omdat ik vind dat het slachten van dieren met doel minder erg is, dan het slachten van mensen zonder doel?

En het boeit mij idd weinig wat er aan vooraf gaat, simpelweg, omdat er wel erger leed in de wereld is dan een stel dode koeien.

Ik leeg mijn nadruk net op een ander stuk in mijn leven dan jij, dus ik ben egocentrisch?

Nou, ok, dan ben ik dat toch? Ik heb tenminste wel een fijn en zorgenloos leventje verder. Qua eten betrefd dan.

Wist je dat er in autodrop dierenbotten verwerkt zitten? Ik zou dat dus maar snel niet meer gaan eten, want dat komt van dezelfde beesten die op een brute manier vermoord zijn.

Maar goed, ik ben dus egocentrisch omdat ik een andere mening heb. Dat kan. Gelukkig weten de mensen om me heen wel beter
Nu ben ik het al helemaal eens met de door jouw gequote post van Anadyomenè in het bovenstaande bericht van jou.
Je bent inderdaad zeer egocentrisch

Ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken. Als jij maar 's avonds je stukkie vlees op je bord hebt maakt het je geen donder uit of de koe waar het vanaf komt het meest walgelijke leven heeft gehad, als jij maar kan vreten.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 09:57
Jaegermeister
Avatar van Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
11568 schreef op 01-09-2004 @ 07:09 :

Ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken. Als jij maar 's avonds je stukkie vlees op je bord hebt maakt het je geen donder uit of de koe waar het vanaf komt het meest walgelijke leven heeft gehad, als jij maar kan vreten.
Als er bij s'avonds een stukje bloemkool op je bordt ligt maakt het jou ook geen donder uit dat er een stuks of 4 rupsen voor zijn doodgespoten. En kom aub niet met het verhaal dat je allen maar biologische groente eet, want ook bioloische gewasbeschermingsmiddellen zijn dodelijk voor insecten.
__________________
Jagen is natuurlijk.|| De aarde is rond net zoals een pannenkoek.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 12:09
mar87
mar87 is offline
Citaat:
Het gaat niet per ongeluk.
Wat gaat niet per ongeluk?????
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 12:14
mar87
mar87 is offline
Citaat:
Ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken. Als jij maar 's avonds je stukkie vlees op je bord hebt maakt het je geen donder uit of de koe waar het vanaf komt het meest walgelijke leven heeft gehad, als jij maar kan vreten.
Waarom wordt er gedaan of alle beesten een walgelijk leven hebben. Dat is gewoon de grootste onzin die bestaat. Die koe waar het vanaf komt heeft misschien wel een heel leuk leven gehad. en weet jij veel wat een koe een leuk leven vindt.
Misschien wel heel anders dan jij denkt.

Wanneer heeft een beest volgens jou dan een mooi leven?
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 12:40
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
11568 schreef op 01-09-2004 @ 07:09 :
Nu ben ik het al helemaal eens met de door jouw gequote post van Anadyomenè in het bovenstaande bericht van jou.
Je bent inderdaad zeer egocentrisch

Ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken. Als jij maar 's avonds je stukkie vlees op je bord hebt maakt het je geen donder uit of de koe waar het vanaf komt het meest walgelijke leven heeft gehad, als jij maar kan vreten.
*proest*

Och ja, die koe...sjonge jonge... Tegen de tijd dat jij als zo'n fantastische vegatariër loopt te zeiken op alle vleeseters, zijn er alweer zo'n 100 koeien geslacht. Als je het er echt zo goed mee voor heb dan ga je jezelf inruilen voor zo koe. Daar zullen veel mensen hier nog blij mee zijn ook.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:27.