Oud 09-02-2013, 12:54
tomska
Avatar van tomska
tomska is offline
hey ik ga in de zomer met mn vader survivallen en we nemen behalve een hengel en een hanbuks kookgerei en tent nix anders mee..

nu ben i benieuwd welke vogels je mag en kan eten hier in nederland (vanwege het jagen enzovoort) want als dit mag gaat het feest met vissen en jagen niet door

en als je op een bepaalde vogel/vis mag jagen hoe bereid je die dan (behalve duif dat weten we al)
gr tom
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-02-2013, 13:08
Verwijderd
Volgens mij mag dat allemaal niet zomaar. Jachtseizoen moet geopend zijn, vergunning hebben en nog veel meer.

Citaat:
Wild
De Flora en Faunawet maakt een onderscheid tussen jacht (op wild), beheer en schadebestrijding. Volgens de Flora en Faunawet behoren de volgende soorten tot wild: haas, konijn, fazant, patrijs, wilde eend en houtduif.
Fazanten mag je pas vanaf 15 oktober schieten.
Houtduiven idem (beheren mag het hele jaar door, maar dat is niet wat jullie gaan doen).
De jacht op de patrijs is in Nederland niet geopend.
Wilde eenden vanaf 15 augustus.
Ganzen worden beheerd.

Dus ik denk niet dat je in de zomer in het wilde weg wat vogels kunt gaan schieten. Ook ander wild als konijnen enzo ligt aan banden.

http://www.jagen.nl/jacht/

Vrije jacht in Nederland is verboden: http://nl.wikipedia.org/wiki/Jacht_%...t_in_Nederland

Ook vissen kent vergunningen en toestanden: http://www.sportvisserijnederland.nl/vispas/
http://www.sportvisserijnederland.nl...g_om_te_vissen

Dus ik denk dat je dat hele feestje zoals het nu klinkt, uit je hoofd kunt zetten, tenzij je pa al die vergunningen op tafel kan leggen en in het jachtseizoen gaat.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2013, 13:42
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Ik weet niet waar jullie dat willen gaan doen maar het is hier ook verboden om met een windbuks rond te lopen! Dus dat wordt dan een hengel meenemen (en een visvergunning) en verder appels, bramen, brandnetels en gras eten.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 09-02-2013, 13:54
tomska
Avatar van tomska
tomska is offline
mijn vader heeft een jachtvergunning en een vergunning om wapens op te slaan ( hij is marinier)
Met citaat reageren
Oud 09-02-2013, 15:34
Verwijderd
http://www.hetlnvloket.nl/onderwerpe...faunawet/jagen

Citaat:
Jagen

De wilde eend, haas, fazant, houtduif, konijn en patrijs zijn aangewezen als wild. Op deze dieren mag u jagen in een vastgestelde periode.
Wildsoort Begin jacht: Tot en met:
Wilde eend 15 augustus 31 januari
Haas 15 oktober 31 december
Fazantenhen 15 oktober 31 december
Fazantenhaan 15 oktober 31 januari
Houtduif 15 oktober 31 januari
Konijn 15 augustus 31 januari
Patrijs jacht is niet geopend

Jagen buiten deze vastgestelde periode of op andere soorten, zoals edelherten, reeën en wilde zwijnen is verboden. Dit mag alleen als hiervoor een ontheffing is afgegeven voor beheer en schadebestrijding.
Voor 15 augustus gaat er dus niet veel te schieten zijn.

Je mag ook niet zomaar in een of ander bos gaan jagen:
Citaat:
Jachtrecht

U moet toestemming hebben van de jachthouder om te mogen jagen. De jachthouder is de eigenaar of grondgebruiker. Hij kan het jachtrecht zelf uitoefenen, het verhuren of toestemming geven om er te mogen jagen. Als u uw jachtrecht heeft verhuurd mag u zelf niet meer jagen.
http://wetten.overheid.nl/BWBR000964...tum_09-02-2013
Citaat:
De jacht wordt niet geopend in de volgende gebieden of categorieën van gebieden:

a. gebieden die krachtens de Natuurbeschermingswet 1998 zijn aangewezen als beschermd natuurmonument dan wel gebieden waarvan de aanwijzing als beschermd natuurmonument in overweging is genomen;

b. gebieden die krachtens de op 2 februari 1971 te Ramsar tot stand gekomen Overeenkomst inzake watergebieden van internationale betekenis, in het bijzonder als verblijfplaats voor watervogels (Trb. 1975, 84), zijn aangemeld als watergebied van internationale betekenis;

c. gebieden die ter uitvoering van richtlijn 79/409/EEG zijn aangewezen;

d. natuurmonumenten als bedoeld in artikel 1 van de Natuurbeschermingswet 1998, behorende tot een op grond van artikel 10a van de Natuurbeschermingswet 1998 aangewezen gebied ter uitvoering van richtlijn 92/43/EEG en waarvoor ingevolge artikel 15a, tweede lid, van de Natuurbeschermingswet 1998 het besluit houdende de aanwijzing van dat natuurmonument als beschermd natuurmonument is vervallen.

Maar goed, als je vader een jachtvergunning heeft, dan mag ik hopen dat hij dat allemaal weet.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2013, 15:47
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
mijn vader heeft een jachtvergunning en een vergunning om wapens op te slaan ( hij is marinier)
Als je vader een jachtakte/jachtvergunning heeft, moet hij daarvoor hebben aangetoond dat hij in een bepaald gebied van ik meen minimaal 40 hectare mag jagen (toestemming van bijv. de eigenaar). Dus ik neem aan dat je deze vraag het beste aan je vader kan stellen.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2013, 16:38
tomska
Avatar van tomska
tomska is offline
haha okay bedankt allemaal voor de reacties. was gewoon best wel benieuwd hoe dat allemaal zn gangetje ging en met deze informatie kan ik goed uit de voeten

dank
Met citaat reageren
Oud 09-02-2013, 17:01
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Dat wordt dus gewoon blikjes smac en knakworstjes meenemen ;-)
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 09-02-2013, 17:11
Verwijderd
Bear Grylls heeft vast ook nog wel wat tips
Met citaat reageren
Oud 10-02-2013, 08:09
tomska
Avatar van tomska
tomska is offline
={ na ik eet toch liever geen koeienogen XD. maar zolang het maar gezelligheid is toch het belangrijkste
Met citaat reageren
Oud 10-02-2013, 14:38
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Dit past beter op Flora en Fauna (vanwege de vraag 'wat mag wel en wat mag niet'). Voor vragen over recepten kan je hier terecht of in een apart, nieuw topic op Eten en Drinken.

Ik verplaats dit topic naar F&F
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...

Laatst gewijzigd op 10-02-2013 om 15:35. Reden: foutje in de tags ;)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin Hoeveel AVROTROS-punten heb jij?
Abby.
211 03-05-2017 08:24
De Kantine Je zit in de wildernis, alleen: hoe snel zou je een dier doden om te eten?
Missy
57 01-05-2011 08:28
Liefde & Relatie Het grote Zwangerschaps- en Babytopic #13
blauw engeltje
500 14-01-2011 08:11
Verhalen & Gedichten Isla Perdida
Krisje
10 06-02-2005 18:35
Levensbeschouwing & Filosofie Mens en Dier
Evito
57 02-04-2003 13:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:50.