Oud 17-10-2007, 23:02
Verwijderd
Citaat:
*Blaaaaaaaaaaat*
straks wordt er weer gescholden
Advertentie
Oud 17-10-2007, 23:02
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Ik vind een openingspost gewoon mooier staan! Het is onzin niet!!11!
Ik heb toch een openingspost?
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 17-10-2007, 23:02
PixelDansje
Avatar van PixelDansje
PixelDansje is offline
Kom TopDrop we gaaan het over iets anders hebben.
__________________
een typisch geval van iemand met andere kwaliteiten
Oud 17-10-2007, 23:02
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Wat heeft communisme ermee te maken?
Iedereen krijgt hetzelfde, wat diegene dan ook doet.

Oftewel, een ernstigere vorm van inkomensherverdeling.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 17-10-2007, 23:02
Verwijderd
ik ben zo slecht in discussieren. de enige reden waarom ik soms 'win' is omdat ik goed ben in mensen belachelijk maken.
Oud 17-10-2007, 23:03
Verwijderd
Citaat:
ik ben zo slecht in discussieren. de enige reden waarom ik soms 'win' is omdat ik goed ben in mensen belachelijk maken.

Je hoeft ook geen gelijk te hebben om gelijk te krijgen
Oud 17-10-2007, 23:03
Verwijderd
Citaat:
Ik zal het je uitleggen. De hypotheekrente zorgt op dit moment dat een hoop mensen ergens kunnen wonen, waar ze zonder hypotheekrente aftrek niet zouden kunnen wonen. Als je dit afschaft betekent dit dat ze naar goedkopere huizen moeten gaan. Er is een te kort aan goedkopere huizen en op het moment dat de hypotheekrenteaftrek wordt afgeschaft, ontstaat er een woningnood waardoor ook starters geen woning meer kunnen krijgen.
De hypotheekrenteaftrek zorgt ook voor kunstmatige opdrijving van de prijs, waardoor mensen weliswaar minder moeten betalen voor hun rente maar wel een grotere hypotheek moeten nemen.
Oud 17-10-2007, 23:03
Verwijderd
Citaat:
ik ben zo slecht in discussieren. de enige reden waarom ik soms 'win' is omdat ik goed ben in mensen belachelijk maken.
Oud 17-10-2007, 23:03
PixelDansje
Avatar van PixelDansje
PixelDansje is offline
Citaat:
Ja, wat wil je zeggen, is er weer een discussie die je niet aanstaat?
Ja, toevallig(???) kom jij steeds in discussie voor die echt nergens over gaan, doordat mensen zichzelf herhalen en niet echt lijken te luisteren naar wat een ander zegt. Ja iedereen leest het wel, maar niemand probeert de ander te begrijpen!
__________________
een typisch geval van iemand met andere kwaliteiten
Oud 17-10-2007, 23:03
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Waarom is het toch altijd bij discussies dat ik me besef hoe geweldig mijn pixelvriendjes hier zijn? Damn, wat hebben ze enorm gelijk.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 17-10-2007, 23:03
Verwijderd
Citaat:
dan stop ik nu met mn opleiding, blijf kaasmeisje en dan wil ik graag huurtoeslag, zorgtoeslag en nog meer gratis zooi. ow ja, en ik neem een kind, want dan krijg je nog meer gratis geld.
Ten eerste: Denk je dat een kaasmeisje door compensatieregelingen vanwege haar lager inkomen uiteindelijk even veel heeft als iemand met een afgeronde opleiding?

Ten tweede: Denk je dat de kinderbijslag voldoende is om in het onderhoud van een kind te kunnen voorzien?
Oud 17-10-2007, 23:04
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Hoe gaat het met maarten?
Best goed. Alleen nog best heel moe van de afgelopen lange dagen. Dat je eerder weggaat om een trein eerder te pakken, maar dat je door vertraging nog steeds pas om half 2 pas aankomt.

En hoe gaat het met Lisaaah?
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 17-10-2007, 23:04
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Jezus, als je problemen hebt met een discussie ga dan gewoon over iets anders praten ofzo, maar niet irritant erdoorheen doen.

*nog bijleest*
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 17-10-2007, 23:04
Verwijderd
Citaat:
bij meer dan de helft iig. of eigenlijk. ik denk bij 95%. aangezien geloof ik maar 4% van de bevolking studeert.
Dus je ontkent dat er natuurlijke verschillen in bijvoorbeeld intelligentie bestaan? Dit wordt interessant.
Oud 17-10-2007, 23:05
Verwijderd
Citaat:
Ten eerste: Denk je dat een kaasmeisje door compensatieregelingen vanwege haar lager inkomen uiteindelijk even veel heeft als iemand met een afgeronde opleiding?

Ten tweede: Denk je dat de kinderbijslag voldoende is om in het onderhoud van een kind te kunnen voorzien?
tuurlijk denk ik dat. *huppelt blond rond*
Oud 17-10-2007, 23:05
Verwijderd
Citaat:
Ik heb toch een openingspost?
ja maar de echte vind ik beter
Oud 17-10-2007, 23:05
Verwijderd
Citaat:
Iedereen krijgt hetzelfde, wat diegene dan ook doet.

Oftewel, een ernstigere vorm van inkomensherverdeling.
Ja, maar systemen met compleet scheve inkomensverhoudingen doen het dus net zo slecht. Conclusie: niet tever doorslaan in beide richtingen.
Oud 17-10-2007, 23:05
Verwijderd
Citaat:
De hypotheekrenteaftrek zorgt ook voor kunstmatige opdrijving van de prijs, waardoor mensen weliswaar minder moeten betalen voor hun rente maar wel een grotere hypotheek moeten nemen.
ah ik begrijp hieruit dat je een recessie voorstelt Op deze manier stort de huizenmarkt in.
Oud 17-10-2007, 23:05
PixelDansje
Avatar van PixelDansje
PixelDansje is offline
Citaat:
Jezus, als je problemen hebt met een discussie ga dan gewoon over iets anders praten ofzo, maar niet irritant erdoorheen doen.

*nog bijleest*
Tink* je hebt gelijk, trekt zich terug!!
PM maar als het ergens anders overgaat! OF als je me terug wilt

Sorry
__________________
een typisch geval van iemand met andere kwaliteiten
Oud 17-10-2007, 23:05
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
ja maar de echte vind ik beter
Er is geen echte openingspost.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 17-10-2007, 23:06
Verwijderd
Citaat:
tuurlijk denk ik dat. *huppelt blond rond*
Je suggereert het wel met je post. Aangezien je zo sarcastisch reageert, leg eens uit wat je dan wel bedoelde te zeggen.
Oud 17-10-2007, 23:06
Verwijderd
Citaat:
Best goed. Alleen nog best heel moe van de afgelopen lange dagen. Dat je eerder weggaat om een trein eerder te pakken, maar dat je door vertraging nog steeds pas om half 2 pas aankomt.

En hoe gaat het met Lisaaah?
Wel goed. Mijn blok is bijna klaar Volgende week tentamen En dan hoop ik wat leukers te doen volgend blok Oh en ik moet tegenwoordig naar zoveel verplichte dingen Verjaardagen en bluh. Waari s maggie?
Oud 17-10-2007, 23:06
Verwijderd
Citaat:
Dus je ontkent dat er natuurlijke verschillen in bijvoorbeeld intelligentie bestaan? Dit wordt interessant.
Heb jij een bron die het tegendeel bewijst?
Oud 17-10-2007, 23:06
Verwijderd
Citaat:
ah ik begrijp hieruit dat je een recessie voorstelt Op deze manier stort de huizenmarkt in.
Onzin, in alle landen waar de hypotheekrenteaftrek is afgeschaft is de huizenmarkt niet ingestort. Zie Engeland, Zweden. In de tussentijd kost de hypotheekrenteaftrek ons wel 2 miljard euro per jaar aan welvaart, aldus het CPB.
Oud 17-10-2007, 23:06
Verwijderd
Citaat:
Je suggereert het wel met je post. Aangezien je zo sarcastisch reageert, leg eens uit wat je dan wel bedoelde te zeggen.
wat denk je dat ik wilde zeggen?
Oud 17-10-2007, 23:07
Verwijderd
Citaat:
Heb jij een bron die het tegendeel bewijst?
Uhm, 100 jaar van wetenschappelijk onderzoek, IQ-tests etc.?

Als iedereen met dezelfde mate van intelligentie geboren wordt, hoe verklaar je dan de verschillen in IQ-tests op bijvoorbeeld 4-jarige leeftijd?
Oud 17-10-2007, 23:07
Verwijderd
ik krijg ook zorg en huurtoeslag. Ik verdien gewoon veel te weinig.
Dat ik geen opleiding heb afgerond, heeft natuurlijk niet als reden dat ik zo graag huur en zorgtoeslag wil ontvangen.
Oud 17-10-2007, 23:09
Verwijderd
Citaat:
Onzin, in alle landen waar de hypotheekrenteaftrek is afgeschaft is de huizenmarkt niet ingestort. Zie Engeland, Zweden. In de tussentijd kost de hypotheekrenteaftrek ons wel 2 miljard euro per jaar aan welvaart, aldus het CPB.
Wat nou onzin onderzoek van bv Ecorys heeft allang uitgewezen dat afschaffing van de hypotheekrente gepaard zal gaan met een fikse (15%<) daling van de huizenwaarde
Oud 17-10-2007, 23:09
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Wel goed. Mijn blok is bijna klaar Volgende week tentamen En dan hoop ik wat leukers te doen volgend blok Oh en ik moet tegenwoordig naar zoveel verplichte dingen Verjaardagen en bluh. Waari s maggie?
Ok, klinkt goed Ik heb mijn tweede tentamen terug voor mijn programmeervak. Ik had een 3,1. Niet zo mooi

Ik heb het zo druk gehad met die introductie van Biton. Drie weken lang bijna al je avonden kwijt en twee complete weekends op kamp.

Ik weet niet waar Maggie is. Ze smste, maar ik heb haar meer te vertellen dan er in een smsje past. En bovendien ben ik altijd duisentlang bezig met het typen van smsjes *telefoonn00b* en kan ik veel sneller op een toetsenbord typen.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 17-10-2007, 23:09
Verwijderd
Citaat:
Ja, toevallig(???) kom jij steeds in discussie voor die echt nergens over gaan, doordat mensen zichzelf herhalen en niet echt lijken te luisteren naar wat een ander zegt. Ja iedereen leest het wel, maar niemand probeert de ander te begrijpen!
Toevallig kom jij nooit in een discussie maar alleen in dom gechat en daar klaag ik ook niet de godganse dag over, dus doe me een plezier, het forum draait net zo min om jou als dat het om mij draait. Face it.

Ik begrijp de ander wel, alleen ben ik het er compleet mee oneens. Discussie voeren houd voor mij niet in dat ik bij een ander ga slijmen van oh wat heb jij toffe argumenten hey. Schop ze in een hoekje, en maak het af, dat is het motto.
Oud 17-10-2007, 23:09
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Uhm, 100 jaar van wetenschappelijk onderzoek, IQ-tests etc.?

Als iedereen met dezelfde mate van intelligentie geboren wordt, hoe verklaar je dan de verschillen in IQ-tests op bijvoorbeeld 4-jarige leeftijd?
Naast iq is het ook nog zo dat niet iedereen even goed kan leren.

Dat neemt niet weg dat er best een prestatiebeloning mag zijn. Verder zijn er heel veel mensen die geen flikker uitvoeren, en daardoor hun toekomst verpesten. Ik vind niet dat dergelijke mensen recht hebben op extra geld, alleen omdat ze toevallig het makkelijke pad hebben gekozen.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 17-10-2007, 23:09
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
@Lucky Luciano : Ff hier verder discussieren anders krijgen we een slotje op dat andere topic en kunnen we nergens meer klagen

Citaat:
Waarom zou je en een procesingenieur aannemen en een wiskundig ingenieur, terwijl de wiskundige geen idee heeft wat hij moet uitrekenen totdat de procesingenieur hem alles uitgewerkt aanleverd. Een wiskundige heeft van dat soort dingen geen kennis, hij kan natuurlijk wel andere relevante vraagstukken uitrekenen zoals optimalisatievraagstukken, maar dat kunnen werktuigbouwkundige ook en die hebben dan weer net iets meer kennis over de probleemschet.
Ok daar heb je een punt.Ik ben niet helemaal thuis in wat wiskundige ingenieurs doen dus ik kan niet veel vertellen over de meerwaarde die ze een bedrijf zouden kunnen leveren. Maar voor natuurkundigen geldt dit zeer zeker wel. Echter is het opmerkelijk dat ze qua salaris nog steeds achterblijven.
__________________
Speak softly and carry a big stick
Oud 17-10-2007, 23:10
Verwijderd
Citaat:
wat denk je dat ik wilde zeggen?
Ik heb geen idee. Dat wordt me niet helemaal duidelijk. Je reageerde op m'n idee van herverdeling. Als je de suggestie wekt dat herverdeling die implicatie heeft, dan zeg ik sorry maar dat klopt niet. Je kunt een behoorlijke mate van herverdeling doorvoeren zonder dat er meteen sprake wordt van absolute gelijkheid. Zoals ik al eerder zei in dit topic: Een bepaalde mate van inkomensongelijkheid is economisch noodzakelijk, maar die hoeft niet extreem te zijn.
Oud 17-10-2007, 23:10
Verwijderd
Citaat:
Er is geen echte openingspost.
jawel.
Opletten! Notion! Warning! Augen Aufenmachen und lesen!

Dit is het "embarrassing moments, leuke anekdotes, hoogtepunten, dieptepunten of weet-ik-veel-wat, van de dag, vermaak uw medeforummer" topic, nummer 42!

deze.
Oud 17-10-2007, 23:10
Verwijderd
Citaat:
Ok, klinkt goed Ik heb mijn tweede tentamen terug voor mijn programmeervak. Ik had een 3,1. Niet zo mooi

Ik heb het zo druk gehad met die introductie van Biton. Drie weken lang bijna al je avonden kwijt en twee complete weekends op kamp.

Ik weet niet waar Maggie is. Ze smste, maar ik heb haar meer te vertellen dan er in een smsje past. En bovendien ben ik altijd duisentlang bezig met het typen van smsjes *telefoonn00b* en kan ik veel sneller op een toetsenbord typen.
Maar met telefoons kun je ook bellen
Oud 17-10-2007, 23:11
Verwijderd
Citaat:
Wat nou onzin onderzoek van bv Ecorys heeft allang uitgewezen dat afschaffing van de hypotheekrente gepaard zal gaan met een fikse (15%<) daling van de huizenwaarde
Ja, moet je nagaan hoe de huizenprijs kunstmatig hoog word gehouden. In feite pluk je de staat doordat de mensen door de aftrek mogelijkheden zelf de prijzen omhoog schroeven. Conclusie: de aftrekpost is zinloos.
Oud 17-10-2007, 23:11
Verwijderd
Citaat:
Uhm, 100 jaar van wetenschappelijk onderzoek, IQ-tests etc.?

Als iedereen met dezelfde mate van intelligentie geboren wordt, hoe verklaar je dan de verschillen in IQ-tests op bijvoorbeeld 4-jarige leeftijd?
ontwikkeling in milieu, ontwikkeling van etnische achtergrond, etc
Oud 17-10-2007, 23:12
Verwijderd
Citaat:
Ik heb geen idee. Dat wordt me niet helemaal duidelijk. Je reageerde op m'n idee van herverdeling. Als je de suggestie wekt dat herverdeling die implicatie heeft, dan zeg ik sorry maar dat klopt niet. Je kunt een behoorlijke mate van herverdeling doorvoeren zonder dat er meteen sprake wordt van absolute gelijkheid. Zoals ik al eerder zei in dit topic: Een bepaalde mate van inkomensongelijkheid is economisch noodzakelijk, maar die hoeft niet extreem te zijn.
definieer extreem
Oud 17-10-2007, 23:12
Verwijderd
Citaat:
@Lucky Luciano : Ff hier verder discussieren anders krijgen we een slotje op dat andere topic en kunnen we nergens meer klagen


Ok daar heb je een punt.Ik ben niet helemaal thuis in wat wiskundige ingenieurs doen dus ik kan niet veel vertellen over de meerwaarde die ze een bedrijf zouden kunnen leveren. Maar voor natuurkundigen geldt dit zeer zeker wel. Echter is het opmerkelijk dat ze qua salaris nog steeds achterblijven.
Een natuurkundige kan ook niet heel veel meer dan onderzoek verrichten. Hij bezit geen specifieke kennis van hoe bv processen verlopen.
Oud 17-10-2007, 23:12
Verwijderd
Citaat:
Naast iq is het ook nog zo dat niet iedereen even goed kan leren.

Dat neemt niet weg dat er best een prestatiebeloning mag zijn. Verder zijn er heel veel mensen die geen flikker uitvoeren, en daardoor hun toekomst verpesten. Ik vind niet dat dergelijke mensen recht hebben op extra geld, alleen omdat ze toevallig het makkelijke pad hebben gekozen.
Ik zou ook niet willen beweren dat er geen prestatiebeloning zou moeten zijn. Zo ver wil ik niet gaan. Een bepaalde mate van inkomensongelijkheid kan ervoor zorgen dat mensen gemotiveerd zijn om in hogere functies terecht te komen, maar dat vind ik nog geen argument om de inkomensongelijkheid groter te laten worden dan die nu is.

En dat er mensen zijn die geen flikker uitvoeren wil ik ook nog wel aannemen, maar ik vind niet dat de mensen die wel willen, maar niet kunnen, daar onder zouden moeten lijden.
Oud 17-10-2007, 23:13
Verwijderd
Citaat:
definieer extreem
Ik vind het te radicaal wat bijvoorbeeld de VVD wil, om de inkomensongelijkheid hoger op te laten lopen dan nu het geval is.
Oud 17-10-2007, 23:13
Verwijderd
Citaat:
Ja, moet je nagaan hoe de huizenprijs kunstmatig hoog word gehouden. In feite pluk je de staat doordat de mensen door de aftrek mogelijkheden zelf de prijzen omhoog schroeven. Conclusie: de aftrekpost is zinloos.
nee, want het zorgt voor een goede doorstroming
Oud 17-10-2007, 23:14
Verwijderd
Citaat:
Wat nou onzin onderzoek van bv Ecorys heeft allang uitgewezen dat afschaffing van de hypotheekrente gepaard zal gaan met een fikse (15%<) daling van de huizenwaarde
Ik heb geen idee wie of wat Ecorys is, maar ik heb natuurlijk niet over onmiddelijke afschaffing. Daar moet je minstens 10 jaar voor nemen, zodat de markt voldoende tijd heeft zich aan te passen.

Maar goed:
Alternatief plan CPB voor hypotheekrenteaftrek

Het vervangen van de hypotheekrenteaftrek door een systeem waarbij de hypotheekschuld aftrekbaar is van de belasting, leidt tot meer welvaart en werk. Dat stelt het CPB.


Alternatief plan hypotheekrenteaftrek

Model
Het Centraal Planbureau (CPB) heeft een model uitgewerkt waarbij het huidige systeem wordt vervangen door een systeem dat minder gunstig is voor huizenbezitters. Maar het nieuwe systeem zal volgens het CPB voor alle Nederlanders samen, huis of geen huis, wel voor meer welvaart zorgen.

Verkopen
In het model van het CPB worden de woningen van huizenbezitters 4 tot 14% minder waard. Sommige mensen zullen zelfs gedwongen worden om hun huis te verkopen. Om dat schokeffect te verkleinen, pleit het CPB ervoor om een nieuw systeem in fasen en alleen voor nieuwe gevallen in te voeren. Ook is het van belang om mensen tijdig te informeren dat een nieuw systeem onderweg is.

Inkomstenbelasting
Alle huishoudens samen zijn volgens het CPB beter af met het nieuwe systeem. Het geld dat dan niet elke maand naar de huiseigenaren gaat kan dan ten goede komen aan iedereen. In het plan wordt de inkomstenbelasting namelijk verlaagd, en daarvan profiteert iedereen.

Waardeoordeel
De variant van het CPB gaat aanzienlijk verder dan voorstellen van PvdA, SP, GroenLinks en ChristenUnie om de hypotheekrenteaftrek aan banden te leggen. Die komen erop neer dat de rente slechts tegen een lager belastingtarief mag worden afgetrokken. Het CPB spreekt geen waardeoordeel uit over deze voorstellen.

Geharnast
Tweede Kamerlid Frans de Nerée van het CDA zegt in een reactie tegen het ANP niet te willen praten over welke variant dan ook om de hypotheekrenteaftrek aan te pakken. "Het CDA tornt niet aan de renteaftrek. Wij zitten daar heel geharnast in." De Nerée heeft er zijn vraagtekens bij dat het CPB zo kort voor de verkiezingen een studie over de politiek gevoelige hypotheekrenteaftrek publiceert. "Qua timing en onderwerp komt dit de onafhankelijkheid van het CPB niet ten goede."

Visie
De Vereniging Eigen Huis (VEH) wil nog niet reageren op het plan van het CPB. "Elke organisatie, hoeveel autoriteit die ook heeft, heeft wel een plan of een idee met betrekking tot hypotheekrente . Het heeft geen zin er iets over te zeggen als de beslissingen worden genomen door een nieuw kabinet", aldus een woordvoerder tegenover. VEH vindt het van belang dat de politiek doordrongen is van een goed functionerende woningmarkt. "De hypotheekrenteaftrek speelt daarbij een grote rol, maar niet de enige. Dat gaat veel verder. Het ontbreekt nu aan een duurzame visie op de woningmarkt."

Schatkist
De hypotheekrenteaftrek kost de schatkist nu 14 miljard euro per jaar. In het model dat het CPB voorstelt, zouden de kosten halveren. In het bestaande systeem mag een huizenbezitter de rente die hij over zijn hypotheekschuld betaalt, aftrekken van zijn belastbaar inkomen. Het gaat daarbij om maximaal 52%, het toptarief in de belastingen.

Aftrekbaar
Het CPB wil dat de hypotheekschuld volledig aftrekbaar wordt tegen het tarief van 1,2%. De huizenbezitter moet een heffing van 0,5% betalen over de waarde van het huis. Het huurwaardeforfait, belasting op woningbezit, verdwijnt, net als de overdrachtsbelasting bij aankoop van een huis. Het afschaffen van de overdrachtsbelasting zal zorgen voor een betere doorstroming op de woningmarkt, zodat deze efficiënter kan werken, aldus het CPB.

Banen
Hun plan zal volgens het CPB leiden tot een welvaartswinst van 1 miljard euro per jaar en 15.000 extra banen, 0,25% procent van de werkgelegenheid.


http://www.rtl.nl/(/financien/rtlz/n...theekrente.xml
Oud 17-10-2007, 23:14
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
jawel.
Opletten! Notion! Warning! Augen Aufenmachen und lesen!

Dit is het "embarrassing moments, leuke anekdotes, hoogtepunten, dieptepunten of weet-ik-veel-wat, van de dag, vermaak uw medeforummer" topic, nummer 42!

deze.
Mijn openingspost is net zo echt als die.

Citaat:
Maar met telefoons kun je ook bellen
Jaa.. iets met beltegoed enzo.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 17-10-2007, 23:14
Verwijderd
Citaat:
Ik zou ook niet willen beweren dat er geen prestatiebeloning zou moeten zijn. Zo ver wil ik niet gaan. Een bepaalde mate van inkomensongelijkheid kan ervoor zorgen dat mensen gemotiveerd zijn om in hogere functies terecht te komen, maar dat vind ik nog geen argument om de inkomensongelijkheid groter te laten worden dan die nu is.

En dat er mensen zijn die geen flikker uitvoeren wil ik ook nog wel aannemen, maar ik vind niet dat de mensen die wel willen, maar niet kunnen, daar onder zouden moeten lijden.
Je zou wat darwinistischer moeten denken
Oud 17-10-2007, 23:14
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Ik zou ook niet willen beweren dat er geen prestatiebeloning zou moeten zijn. Zo ver wil ik niet gaan. Een bepaalde mate van inkomensongelijkheid kan ervoor zorgen dat mensen gemotiveerd zijn om in hogere functies terecht te komen, maar dat vind ik nog geen argument om de inkomensongelijkheid groter te laten worden dan die nu is.

En dat er mensen zijn die geen flikker uitvoeren wil ik ook nog wel aannemen, maar ik vind niet dat de mensen die wel willen, maar niet kunnen, daar onder zouden moeten lijden.
Nee, maar ook niet zoveel kleiner als nu. En dat zou de SP dus wel willen.

Daarbij mikt de SP volgens mij niet alleen op de rijkste mensen, maar ook op de middengroep. En dat kan toch de bedoeling niet zijn.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 17-10-2007, 23:15
Verwijderd
Citaat:
ontwikkeling in milieu, ontwikkeling van etnische achtergrond, etc
Aha, etnische achtergrond zorgt voor een minder hoge intelligentie en dat al op 4-jarige leeftijd. *denkt aan iemand met doodgeblondeerd haar*

En bovendien vind ik dat dan eerder een argument om mensen uit armere milieus wel te ondersteunen dan niet, zodat hun kinderen ook voldoende kansen krijgen om zich te ontwikkelen.
Oud 17-10-2007, 23:15
Verwijderd
Citaat:
Mijn openingspost is net zo echt als die.

Jaa.. iets met beltegoed enzo.
Cammen? Lekker spannend
Oud 17-10-2007, 23:16
Verwijderd
Citaat:
nee, want het zorgt voor een goede doorstroming
Ehm, nee, die link is gewoon niet te leggen. Doorstroom staat er compleet los van. Hoe kun je er in hemelsnaam op het idee komen dat de doorstroom beter word door de aftrek als die aftrek zelf de prijzen omhoog duwt. Aftrek weg = prijs omlaag. Aftrek bestaan = prijs omhoog.

Heeft nul komma nul inlvoed op de doorstroom.

En anders mag jij mij even concreet uitleggen met een redenatie hoe dat wel de doorstroom kan bevorderen?
Oud 17-10-2007, 23:16
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het te radicaal wat bijvoorbeeld de VVD wil, om de inkomensongelijkheid hoger op te laten lopen dan nu het geval is.
ja, maar dan hoef je toch nog niet meteen voor het andere uiterste te kiezen?
ik vind dat mensen idd beloond moeten worden voor hun inzet qua opleiding en dergelijke. en natuurlijk is het belachelijk dat sommige mensen met in een commissie zitten duizenden euros verdienen. maar er is toch gewoon een tussenweg? wat is er zo slecht aan hoe het nu werkt?
en wat wil je doen met mensen die familiebezitten hebben er dergelijke? die werken helemaal niet. wil je dat dan afpakken en aan de armen geven?
ik snap niet wat het voor verbetering moet opleveren. echt niet.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Wat saai zeg #243
Verwijderd
500 17-06-2008 02:20
De Kantine Wat saai zeg #212
Verwijderd
500 21-05-2008 20:19
De Kantine Harry Potter en het saaie 200ste Wat Saai Zeg topic.
Cherry Springs
500 09-05-2008 19:48
De Kantine "Wat saai zeg." "Bron?" #174
Verwijderd
500 10-04-2008 18:23
De Kantine Voor de verandering: Wat saai zeg! #165
Missy
500 01-04-2008 12:43
De Kantine Lucky there's a family saai #164
Uice
502 31-03-2008 21:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:34.