Oud 22-06-2006, 19:03
zus
Avatar van zus
zus is offline
Als je vermoedens hebt dat je iets in de richting van pdd-nos zou hebben, waar kan je je dan laten onderzoeken?
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 19:14
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Riagg of GGZ lijkt me. Ik zou eerst naar je huisarts gaan want waar je ook heen wil, in de meeste gevallen heb je toch een verwijsbrief nodig.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 19:56
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Ehm, hoe vermoed je zoiets eigenlijk.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 20:03
zus
Avatar van zus
zus is offline
Citaat:
Vice schreef op 22-06-2006 @ 20:56 :
Ehm, hoe vermoed je zoiets eigenlijk.
Psychologe..Ik verzin het niet zomaar, hoor
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 20:33
Verwijderd
Huisarts is inderdaad de beste oplossing. Die verwijzen door naar iets wat bij jou in de buurt zit. Kan een GGZ zijn, of een Riagg.. maar ook iets regionaals ofzo! Succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 20:33
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
===> Psychologie
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 21:26
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
zus schreef op 22-06-2006 @ 21:03 :
Psychologe..Ik verzin het niet zomaar, hoor
Dus jouw psychologe vermoedt dat je pdd-nos hebt. Waarom geeft zij jou geen advies waar je je kunt laten testen en door wie dat gedaan moet worden?
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 22:30
zus
Avatar van zus
zus is offline
Citaat:
Vice schreef op 22-06-2006 @ 22:26 :
Dus jouw psychologe vermoedt dat je pdd-nos hebt. Waarom geeft zij jou geen advies waar je je kunt laten testen en door wie dat gedaan moet worden?
Omdat ik er eerst over na moest denken of ik wel onderzocht wil worden. En toen kwam deze vraag in me op...
Met citaat reageren
Oud 24-06-2006, 21:49
;) Jetman
Avatar van ;) Jetman
;) Jetman is offline
En, heb je al een keuze gemaakt? Weten je ouders hiervan?
__________________
Keep Smiling ;)
Met citaat reageren
Oud 24-06-2006, 23:54
zus
Avatar van zus
zus is offline
Citaat:
Jetman schreef op 24-06-2006 @ 22:49 :
En, heb je al een keuze gemaakt? Weten je ouders hiervan?
Ja, mijn moeder, maar die laat het me zelf uitzoeken. Ik weet het echt niet, ik heb al wel veel symptomen gevonden die echt bij me passen. Het voordeel van laten onderzoeken is natuurlijk dat ik meer genade met mezelf zal hebben en weet waarom ik dingen doe. Maar het nadeel is dat ik mezelf dan zo afgeschreven voel..
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 02:00
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
zus schreef op 25-06-2006 @ 00:54 :
Ja, mijn moeder, maar die laat het me zelf uitzoeken. Ik weet het echt niet, ik heb al wel veel symptomen gevonden die echt bij me passen. Het voordeel van laten onderzoeken is natuurlijk dat ik meer genade met mezelf zal hebben en weet waarom ik dingen doe. Maar het nadeel is dat ik mezelf dan zo afgeschreven voel..
Accepteer je jezelf wel? Zolang je accepteerdt dat je bepaalde eigenschappen hebt en ze verder je leven niet belemmeren, vraag ik me af of het wel nodig is om je te laten testen.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 09:42
zus
Avatar van zus
zus is offline
Ja, niet dus. Daarom vertelde m'n psych ook dat ze dit vermoedde, omdat ik mezelf dan misschien beter kan accepteren...
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 12:32
;) Jetman
Avatar van ;) Jetman
;) Jetman is offline
Je kan het ook zo zien: Als je je laat testen en er duidelijk wordt wat je dan al niet hebt, je hiermee aan de slag kan waardoor je leert omgaan met jouw 'ding'.

Ik snap in wat voor situatie je zit. Zelf ben ik al iets verder dan jij. Bij mij is er een diagnose gesteld. Aan de ene kant (zoals jij zei) het 'afgeschreven' gevoel. Als of je er niet meer bij hoort. Maar aan de andere kant kan het een bevrijding zijn. Er is niks om voor te schamen. Ik heb het er nog wel moeilijk mee maar ik weet dat ik er niks aan kan doen maar het wel een groot deel van m'n leven beperkt. Kijk, daar kan na zo'n diagnose naar gekeken worden. Je wordt geconfronteerd met jezelf maar uiteindelijk kom je er Sterker uit!

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Het is alleen al goed dat je ergens je strubbelingen verteld

Naar wat voor psycholoog ga je? Valt die persoon onder een instantie of werkt hij/zij individueel? In hoeverre vertrouw je hem/haar? De laatste vraag dan maar Hoe lang zit je al bij die psycholoog?

Stel zelf je grens als je het ergens niet over wil hebben...
__________________
Keep Smiling ;)
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 12:53
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
zus schreef op 25-06-2006 @ 10:42 :
Ja, niet dus. Daarom vertelde m'n psych ook dat ze dit vermoedde, omdat ik mezelf dan misschien beter kan accepteren...
Maar waarom accepteer je jezelf niet zoals je bent? Waarom heb je een test nodig om jezelf te accepteren? Meid, ik houd je niet tegen, maar mij lijkt het veel belangrijker dat je jezelf accepteert zoals je bent en niet te veel nadenkt waarom je bepaalde dingen doet.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 23:10
zus
Avatar van zus
zus is offline
Citaat:
Jetman schreef op 25-06-2006 @ 13:32 :
Naar wat voor psycholoog ga je? Valt die persoon onder een instantie of werkt hij/zij individueel? Individueel.. In hoeverre vertrouw je hem/haar? Euhm, met mijn verstand wel (ik weet dat ze te vertrouwen is) maar het voelt nog niet altijd zo..De laatste vraag dan maar Hoe lang zit je al bij die psycholoog? Ruim een jaar..
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 23:11
zus
Avatar van zus
zus is offline
Citaat:
Vice schreef op 25-06-2006 @ 13:53 :
Maar waarom accepteer je jezelf niet zoals je bent? Waarom heb je een test nodig om jezelf te accepteren? Meid, ik houd je niet tegen, maar mij lijkt het veel belangrijker dat je jezelf accepteert zoals je bent en niet te veel nadenkt waarom je bepaalde dingen doet.
Ja, punt om over na te denken..Ik zou mezelf wel willen accepteren, maar het is zo moeilijk. Daarom twijfel ik zo. Het kan zijn dat ik het nog moeilijker vindt om het te accepteren of juist makkelijker..

Dit kan trouwens beter naar psych, maar dat kan ik zelf natuurlijk niet doen..
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 00:42
;) Jetman
Avatar van ;) Jetman
;) Jetman is offline
Zulke dingen (je twijfels over waarom je je zou laten testen, de 'angsten' over wat als het negatief uitpakt, waarom zou het beter zijn om toch die testen te doen etc.) zijn belangrijk om Die juist met je psych te bespreken.
Het vertrouwen hebben in je psych, heeft tijd nodig. Openheid is heeeel belangrijk maar zelf weet ik dat dat moeilijk kan zijn.

Wat zijn je gedachtes nu over wat je ermee gaat doen?

Greetings
__________________
Keep Smiling ;)
Met citaat reageren
Oud 01-07-2006, 14:19
zus
Avatar van zus
zus is offline
Citaat:
Jetman schreef op 28-06-2006 @ 01:42 :
Zulke dingen (je twijfels over waarom je je zou laten testen, de 'angsten' over wat als het negatief uitpakt, waarom zou het beter zijn om toch die testen te doen etc.) zijn belangrijk om Die juist met je psych te bespreken.
Het vertrouwen hebben in je psych, heeft tijd nodig. Openheid is heeeel belangrijk maar zelf weet ik dat dat moeilijk kan zijn.

Wat zijn je gedachtes nu over wat je ermee gaat doen?

Greetings
Ja, dat is waar....
Ik weet het nog niet heel goed, ik voel me niet meer zo heel afgeschreven als eerst, dus dat is wel een pluspunt. Maandag spreek ik m'n psych weer, ik denk dat we het er dan nog wel weer over hebben!
Met citaat reageren
Oud 01-07-2006, 17:51
Pruts0r
Avatar van Pruts0r
Pruts0r is offline
zus, check pm
__________________
Stop living in the past, live for the future!
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie PDD-NOS, wel of niet vertellen?
anoniempie199
13 10-06-2014 23:42
Psychologie PDD NOS
rietjeex
35 03-01-2014 21:30
Liefde & Relatie pdd-nos en 'wereldvreemd'
Verwijderd
28 24-03-2012 19:55
Psychologie PDD-NOS Diagnose... wtf?
Lychee
9 14-04-2010 23:13
Psychologie Vraag ADHD/ODD/PDD-NOS
Roos
13 15-03-2007 00:02
Liefde & Relatie pdd-nos
Roan
26 28-06-2003 17:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:41.