Oud 10-04-2007, 15:42
qwertyuiop
qwertyuiop is offline
Ik zit met een wanorderlijk salaris-probleem wat in mijn ogen absurd is opgelost, nu heb ik er al een klachtenbrief over gestuurd, maar zou graag willen weten of iemand ook ooit zo iets heeft meegemaakt. (En hoe dat is opgelost)

Het zit zo: In de laatste periode van 2006 heb ik teveel geld betaald gekregen (namelijk 330 uur ipv 33). Ik kreeg toen van het bedrijf de keuze tussen:
-op 'afbetaling' werken, wat erop neer zou komen dat ik de komende ~8 maand geen loon weer zou krijgen
-geld terugstorten en voortaan normaal betaald krijgen.

Ik koos natuurlijk voor dat laatste, maar nu bleek dat ik de eerste maand van 2007 geen loon kreeg, en de 2e maand minder. Dat bleek te komen doordat het bedrijf teveel loonheffing ed voor mij had betaald in 2006 (logisch, met het teveel aan uren) en de redenatie is dat dit dan mijn loon is en dat ik dat maar van de belastingdienst moet terugvragen.

Ik krijg dus een halfjaar later uitbetaald via de belastingdienst wat ik echt absurd vind. En omdat ik als student wel van dit geld afhankelijk ben heb ik dat ondertussen moeten lenen (wat geen groot probleem is, maar toch).

Nouja, een beetje een ingewikkeld verhaal maar ik hoop dat iemand iets soortgelijks heeft meegemaakt of kent, en weet of dit uberhaupt zo mag.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-04-2007, 23:05
Danny
Avatar van Danny
Danny is offline
Hee,

Ik heb het niet meegemaakt, maar ik vermoed dat het juridisch gezien wel klopt.

Alleen netjes is het niet natuurlijk, ze hadden je beter een minder groot deel terug laten betalen en dan gecombineerd met de komende periode minder/geen loon krijgen.

Wat je kunt doen is de Belastingdienst vragen of ze hier wellicht een oplossing voor hebben, heb je dat al geprobeerd?

Veel succes ermee,

Danny
__________________
Red Red Wineeee
Met citaat reageren
Oud 13-04-2007, 16:52
qwertyuiop
qwertyuiop is offline
Dat is wel een idee, bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Welke supermarkt verdient het best?
GJMR
17 17-08-2011 18:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:42.