Oud 13-05-2008, 21:54
Maarten.
Maarten. is offline
Hallo Allemaal,

Ik heb een vraag:

Geven de cijfers voor de proefexamens een goede indicatie van wat je ongeveer kan halen op je eindexamen (als je gewoon eerlijk nakijkt etc.)?

Ik haal namelijk voor het scheikunde-examen van 2007 1.3 punt hoger dan mijn SE en voor biologie 0.4 punt hoger. Aangezien ik nu toch mijn tijd goed moet gaan verdelen over mijn vakken zou ik toch graag willen weten of dat ongeveer aangeeft wat je kan halen. Zodat ik daar (scheikunde) niet al te veel tijd meer in hoef te steken.

Alvast Bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-05-2008, 00:42
pietervdb
Avatar van pietervdb
pietervdb is offline
Over het algemeen kun je zeggen dat de proefexamens een goede indicatie geven van hoe je zult scoren op je eindexamen.
Haal je nu 1.3 punten hoger en voor biologie 0.4 punten hoger dan geeft dat in iedergeval aan dat je over de minimale kennis beschikt, echter dit geeft geen garantie voor een gemakkelijk examen die zoals altijd weer anders is.
Ik probeer hiermee te zeggen dat het zonde zou zijn dat wanneer je nu 1.3 punten hoger scoort en daardoor minder gaat leren dan dat je op het examen in 1x lager scoort. (wat mij eigenlijk niet zo logisch lijkt)

Voor sk:
ik zou kijken naar het gehele traject van 4vwo tot aan 6vwo hoe je cijfers daar waren en of het proefexamen voor jou te doen is, en daarmee tot eigen conclussies komen. Wat ik heb gemerkt tijdens mijn examens is dat de basis van SK van erg belang is en als die er goed inzit (reactie vergelijkingen opstellen , zuur-base, redox, oxidatie, polymeren, titratie berekeningen) dan scoor je wellicht hoog.
Zelf scoorde ik op het CE net iets hoger dan op het SE.

voor biologie
Bij biologie heb ik ervaren dat het erg belangrijk is dat je naast je basis kennis je veel hebt aan extra kennis. De vragen bij biologie zijn niet allemaal erg moeilijk maar je moet je goed kunnen voorstellen hoe alles werkt en het direct weten van termen helpt hierbij. Het is ontzettend handig om je Binas (indien Biodata) paraat te hebben en hiermee al wat geoefend te hebben, dit is een goed alternatief als je niet meer de tijd hebt om het gehele boek door te lezen. (dit waren nogal wat)
Samengevat boekjes om je kennis op te krikken zijn ook erg goed en in combinatie met oefenexamens. in dit geval moet biologie te doen zijn.

nogmaals ik weet je cijfers niet die je nu hebt (je SE voor beide vakken)
als we praten over een gemiddelde van een 6,5 a 7 dan heb je denk ik niks te vrezen.

Succes met je examens.
en hou me op de hoogte!
Met citaat reageren
Oud 14-05-2008, 14:11
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Als jij binnen de gegeven tijd het af weet te krijgen en dan je score opteld, moet dat denk ik wel een goede indicatie geven. Maar je moet bijv. niet 4 uur over een toets gaan doen die eigenlijk 3 uur duurt. Dat geeft geen goed beeld.

Ook veel toetsen uit verschillende jaren maken, niet elk jaar heeft hetzelfde niveau, dus daar kan ook nog verschil in zitten.

Succes .
Met citaat reageren
Oud 15-05-2008, 13:43
Maarten.
Maarten. is offline
Hmm oke dat is dan mooi! Ik zal ook zeker nu niet meer stoppen met scheikunde leren maar Natuurkunde sta ik wat minder voor dus doordat ik iets meer zekerheid heb in scheikunde kan ik nu wat meer tijd in Natuurkunde stoppen, dus vandaar dat ik het vroeg
Met citaat reageren
Oud 16-05-2008, 19:15
dark*dizzie*
Avatar van dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Ik vind het best wel raar, ik sta voor Scheikunde het laagst. Ik heb 3 proefexamens gemaakt (deed er 1,5 a 2 uur over, dus ik werkte niet echt precies) en ik had alle 7 of hoger. Maar voor mijn gevoel gaan alle proefexamens wel. Ik vind ze niet zo bijzonder moeilijk.
__________________
Foras exire Jippus ac Jannica non possunt
Met citaat reageren
Oud 17-05-2008, 11:48
Maarten.
Maarten. is offline
Citaat:
Ik vind het best wel raar, ik sta voor Scheikunde het laagst. Ik heb 3 proefexamens gemaakt (deed er 1,5 a 2 uur over, dus ik werkte niet echt precies) en ik had alle 7 of hoger. Maar voor mijn gevoel gaan alle proefexamens wel. Ik vind ze niet zo bijzonder moeilijk.
Ik heb precies hetzelfde.. ik sta voor scheikunde ook het laagst (al ging in de 6de alles echt goed met scheikunde) en ook ik heb voor mijn proefexamens echt veel hoger dan mijn gemiddelde en dan mijn andere vakken. Ik denk ook dat het komt omdat er erg veel punten zijn te scoren op het gebied van dna/biologie-gedeelte, wat voor mij al erg uitgekauwt is doordat ik het met biologie al zoveel gehad heb. Ook de rekensommen zijn niet bijzonder lastig wat het voor mij ook al een stuk makkelijker maakt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken proefexamens slecht maken
Winstanley
16 27-01-2012 07:36
Verkeer & Vervoer [Gevraagd] Rijbewijs Theorie Tips?
Collab
3 13-10-2011 08:17
Psychologie Het grote lucht-je-hart-topic #15
Gothic
329 17-11-2004 11:51
Eindexamens 2003 Havo ECONOMIE
reloaded
7 13-05-2003 20:26
Eindexamens 2003 nakijken proefexamens geschiedenis
MiZz TeRiOuZz
2 12-05-2003 10:20
Eindexamens 2003 helpen proefexamens?
bokky
11 09-04-2003 17:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:53.