Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-07-2013, 13:43
justine1997
Avatar van justine1997
justine1997 is offline
hey,

Een vriend van mij zou graag gespierder worden. Hij is nu echt mager en zou graag een gespierde borstkas, rug en gespierde armen willen. Ik vroeg mij af of het dan beter is dat je gaat fitnessen of eerder sport zoals boksen ofzo. Of is het beter als je 2 keer gaat boksen en 2 keer gaat fitnessen? Hij zou ook graag een goed trainingsschema willen hebben voor de fitness, waar kan je dat vinden?
Met citaat reageren
Oud 19-07-2013, 16:21
Verwijderd
Fitness en boksen tegelijkertijd is uiteraard beter. Trainingsschema's kan je halen op de fitnesschool of google.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2013, 16:27
Verwijderd
Als je mager bent, is het ook belangrijk om veeeeel te eten, anders word je nooit breed.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2013, 16:33
Verwijderd
Verder blijf ik in herhaling vallen maar een echte man wil sterker worden, niet gespierder.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2013, 16:46
TheWhiteOwl
Avatar van TheWhiteOwl
TheWhiteOwl is offline
Als het gaat om toename van de spiermassa is fitness beter en dan een schema waarin je bij elke herhaling eigenlijk nét niet meer de laatste herhaling kan halen. Dan oefenen je druk op de spieren, dan scheuren ze en zullen ze herstellen in meer spiermassa.

Boksen is vooral een duursport, het trained voornamelijk de uithoudingsvermogen van je spieren, ze raken gewend om vaak en veel bewegingen te kunnen maken, maar dat zorgt niet voor spiertoename.

Zoals al gezegd, eten is heel belangrijk. Sporten en slecht blijven eten levert eigenlijk geen resultaat op. Vooral eiwitten zijn belangrijk voor je spieren. Ga je boksen, dan zul je vooral veel koolhydraten als eten nodig hebben om die hoeveelheid energie te kunnen leveren.

Als je bokst zal je wel vet verliezen, maar ik denk dat je vriend dat al weinig heeft. Het lage vetpercentage is vaak de reden dat boksers een zichtbare sickpack hebben: omdat die meer naar voren komt door het lage vetpercentage dan door de werkelijke hoeveelheid spieren.

Als het er om gaat om iemand op straat zo hard mogelijk te vloeren is boksen beter.

edit;
een schema kan hij googlen, maar als hij er 0 ervaring in heeft is het aan te bevelen een sportschool te nemen waar ze dat voor hem kunnen doen. Vaak doen ze dat bij echte budget sportscholen niet omdat dat personeel er niet voor opgeleid is, of er geen tijd voor heeft. Als je dat echter een half jaar doet en zelf er informatie bij googeled kun je na dat half jaar wel een budget sport zoeken omdat je dan de kennis wel hebt om de rest via internet te vinden.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2013, 12:06
Snickers
Avatar van Snickers
Snickers is offline
Citaat:
hey,

Een vriend van mij zou graag gespierder worden. Hij is nu echt mager en zou graag een gespierde borstkas, rug en gespierde armen willen. Ik vroeg mij af of het dan beter is dat je gaat fitnessen of eerder sport zoals boksen ofzo. Of is het beter als je 2 keer gaat boksen en 2 keer gaat fitnessen? Hij zou ook graag een goed trainingsschema willen hebben voor de fitness, waar kan je dat vinden?
Kijk op"www.bodybuilding.com ---> programs en exercises
Met citaat reageren
Oud 20-07-2013, 16:25
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Ik gebruik zelf deze website http://www.muscleandstrength.com/art...ous-gains.html met redelijk eenvoudige schema's. Misschien dat hij dus hier eens rond kan kijken. En verder goed naar je lichaam luisteren, je kunt jezelf er niet meteen volop in gooien. Het vergt wat tijd.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2013, 17:11
Snickers
Avatar van Snickers
Snickers is offline
Gewoon een beetje creatief zijn. Je kan in ieder geval beginnen met push-ups en sit-ups.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2013, 16:13
Aether
Aether is offline
Citaat:
hey,

Een vriend van mij zou graag gespierder worden. Hij is nu echt mager en zou graag een gespierde borstkas, rug en gespierde armen willen. Ik vroeg mij af of het dan beter is dat je gaat fitnessen of eerder sport zoals boksen ofzo. Of is het beter als je 2 keer gaat boksen en 2 keer gaat fitnessen? Hij zou ook graag een goed trainingsschema willen hebben voor de fitness, waar kan je dat vinden?
Als je spieren wil ontwikkelen is het belangrijk om 3 dingen te doen:
-Goed trainen
-Goed eten
-Genoeg rusten

Je zal dus minimaal 3x per week aan het ijzer moeten en genoeg eiwitten, koolhydraten en in mindere mate goede vetzuren binnen moeten krijgen om een beetje spieren te ontwikkelen. Ik raad je aan om Scooby's workshop even er op na te slaan. Daarin staat van haver tot gort beschreven hoe je het beste kan beginnen in de wereld van de krachttraining, en vooral wat je wel en niet moet doen.

Dit is de link: http://scoobysworkshop.com/teen-workout-plan/
Met citaat reageren
Oud 21-07-2013, 17:54
Snickers
Avatar van Snickers
Snickers is offline
Citaat:
Als je spieren wil ontwikkelen is het belangrijk om 3 dingen te doen:
-Goed trainen
-Goed eten
-Genoeg rusten

Je zal dus minimaal 3x per week aan het ijzer moeten en genoeg eiwitten, koolhydraten en in mindere mate goede vetzuren binnen moeten krijgen om een beetje spieren te ontwikkelen. Ik raad je aan om Scooby's workshop even er op na te slaan. Daarin staat van haver tot gort beschreven hoe je het beste kan beginnen in de wereld van de krachttraining, en vooral wat je wel en niet moet doen.

Dit is de link: http://scoobysworkshop.com/teen-workout-plan/
Daaraan wil ik nog toevoegen dat het van belang is om vooral discipline, doorzettingsvermogen en geduld te hebben!
Met citaat reageren
Oud 15-08-2013, 10:55
cassanova-
cassanova- is offline
ten eerste zou ik beginnen met push ups en jezelf motiveren om echt ervoor tegaan het is namelijk niet zo dat na 2 maanden sporten je heel erg gespierd ben. goede voeding is ook erg belangrijk minimaal 12 boterhammen per dag en veel eiwitten eten. pannenkoeken dieet kan je ook nemen om wat aan te komen. gewoon heel veel eieren in een pak te doen en dan per maaltijd 4 nemen werkt goed
Met citaat reageren
Oud 15-08-2013, 11:42
Verwijderd
Een gespierde magere jongen is net als huge ass tieten op iemand die echt dik is, het telt niet.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2013, 18:21
TheWhiteOwl
Avatar van TheWhiteOwl
TheWhiteOwl is offline
Citaat:
Een gespierde magere jongen is net als huge ass tieten op iemand die echt dik is, het telt niet.
Nee. Jammer.
Want vrouwen krijgen vanzelf meer kont en tieten als ze dik worden, maar als een jonger mager is of wordt wordt ie gewoon schriel. Spieren zal hij er toch echt nog zelf aan moeten trainen met sporten en goed eten.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2013, 18:40
Verwijderd
Je snapt niet wat ik bedoel. God moet ik dit weer uitleggen.

Ik bedoel ermee te zeggen dat zoiets op zo'n een lichaam niet mooi is zeg maar, het totaalplaatje wordt er niet beter op.
Bijvoorbeeld grote borsten op iemand die 150+ KG weegt, de vrouw gaat er echt niet mooier door uitzien.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2013, 21:34
Verwijderd
Hij moet er wel op letten dat hij niet af gaat vallen van het trainen. Ik spreek hier uit ervaring. Check tijdens de rustdagen de je gewicht en blijf goed eten. Ikzelf kan bepaalde oefeningen niet doen, omdat ik gewoon massa verlies in plaats van erbij train.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2013, 22:24
Verwijderd
Citaat:
Hij moet er wel op letten dat hij niet af gaat vallen van het trainen. Ik spreek hier uit ervaring. Check tijdens de rustdagen de je gewicht en blijf goed eten. Ikzelf kan bepaalde oefeningen niet doen, omdat ik gewoon massa verlies in plaats van erbij train.
Dan eet je niet goed
Met citaat reageren
Oud 16-08-2013, 08:00
Verwijderd
Citaat:
Dan eet je niet goed
Ik eet meer dan genoeg/goed. Aanleg werkt beide kanten op.

Oefeningen waar ik merk snel van af te vallen bevatten vaak ook een groot gedeelte cardio (denk aan dingen als touwtjespringen. Gewichten gaan vaak prima

Laatst gewijzigd op 16-08-2013 om 08:46.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2013, 18:58
wanted010
Avatar van wanted010
wanted010 is offline
Gespierder worden heeft motivatie en discipline nodig. Je moet ook de juiste spierkeuze maken, bv. Het is logisch dat je meer aandacht besteedt aan je borstspieren dan je buikspieren, want buikspieren zie je niet door een t-shirt heen , maar je borsten steken wel uit. Een mooie trainingsschema is die van Lazar Angelov, een bulgaarse fitnessmodel, zonder spuitsjes , puur natuur dus. Bekijk zijn website, daar staat wat hij eet en wat zijn trainingschema inhoudt.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2013, 12:12
Verwijderd
Citaat:
Gespierder worden heeft motivatie en discipline nodig. Je moet ook de juiste spierkeuze maken, bv. Het is logisch dat je meer aandacht besteedt aan je borstspieren dan je buikspieren, want buikspieren zie je niet door een t-shirt heen , maar je borsten steken wel uit.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2013, 23:34
wanted010
Avatar van wanted010
wanted010 is offline
Heb ik ongelijk?
Met citaat reageren
Oud 28-08-2013, 22:19
tomska
Avatar van tomska
tomska is offline
Citaat:
Heb ik ongelijk?
dan zal je lichaam nooit in verhouding raken en dan heb je strax enorme borstspieren en is de rest neit goed getraint.. je meot gewoon goed eten en om de dag groepjes trainen (borst,arm)
(buik benen)

de dag ertussen is enorm belangrijk omdat dan de scheurtjes in je spieren weer kunnen helen..
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Gespierder worden
ano93
1 15-03-2013 11:29
Vrije tijd Gespierder worden / breder worden
Verwijderd
37 27-01-2012 11:20
Liefde & Relatie Meiden Valle sneller Op gespierde Jongens?
Squall
71 16-12-2011 09:09
Vrije tijd Gespierder worden / breder worden
Verwijderd
3 08-09-2011 14:47
Lichaam & Gezondheid Welke spieren worden er getraind?
ziglietje
33 16-01-2006 17:57
Lichaam & Gezondheid Gespierd worden. :P
Urquhart
15 10-08-2005 21:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:49.