Oud 30-09-2003, 17:56
Lil'Girl
Lil'Girl is offline
Ik heb zo genoeg van school, dat ik me kunstmatig ziek WIL maken om er niet naar toe te hoeven! Dus ik ben van plan om iets ouds te eten en dan voedselvergiftiging krijgen, of mezelf zo vermoeien, slecht eten etc. zodat ik ziek word. In de kou zonder jas etc. etc. Gewoon alles om ziek te worden. Ik wil niet naar school! Ik heb genoeg van huiswerk en niemand mag me er!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-09-2003, 18:12
problemo
problemo is offline
Heey,
Ik heb het zelfde wat jij hebt,. het niet naar school willen.
Misschien moet je er met iemand over hebben.. iemand die je vertrouwt.. bijvoorbeeld iemand op school.. of van je familie...
En ik weet dat het stom klinkt.. maar het is belangrijk.. Ik merk bij mij dat de school te weinig doet.. en dat ze niet naar me luisteren..

Heel veel Sterkte!

groetjes,
Problemo
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 18:22
Verwijderd
Citaat:
Lil'Girl schreef op 30-09-2003 @ 18:56:
Ik heb zo genoeg van school, dat ik me kunstmatig ziek WIL maken om er niet naar toe te hoeven! Dus ik ben van plan om iets ouds te eten en dan voedselvergiftiging krijgen, of mezelf zo vermoeien, slecht eten etc. zodat ik ziek word. In de kou zonder jas etc. etc. Gewoon alles om ziek te worden. Ik wil niet naar school! Ik heb genoeg van huiswerk en niemand mag me er!
Beetje dom he?

Kijk kheb ook fucking een burn out van huiswerk, maarre kga toch door. Ok ik had NEGEN uur voor een wiskunde rep. geleerd had ik een 3.9. Ok daar word je gek van, maar gewoon zeggen ik heb schijt. Alles kom dan goed Ff doorzetten en jezelf focussen op bijvoorbeeld een vakantie ofzoiets.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 18:32
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Dat kan je doen, maar de vraag is of je er iets mee oplost...
Je kan niet altijd ziek zijn, (dat kan wel, maar niet 'kunstmatig'),
plus dat bepaalde dingen in het leven nou eenmaal moeten,
en ik denk zeker dat school één van die dingen is.

De problemen moet je oplossen, en dat doe je niet door
ervoor weg te lopen... (en ja, ik weet dat het makkelijker
gezegd dan gedaan is, maar door het te vermijden,
maak je het alleen maar moeilijker voor jezelf)
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 18:36
Verwijderd
Citaat:
Lil'Girl schreef op 30-09-2003 @ 18:56:
Ik heb zo genoeg van school, dat ik me kunstmatig ziek WIL maken om er niet naar toe te hoeven! Dus ik ben van plan om iets ouds te eten en dan voedselvergiftiging krijgen, of mezelf zo vermoeien, slecht eten etc. zodat ik ziek word. In de kou zonder jas etc. etc. Gewoon alles om ziek te worden. Ik wil niet naar school! Ik heb genoeg van huiswerk en niemand mag me er!
Zo los je het probleem niet op, je maakt er een probleem bij.
Iedereen vindt huiswerk kut maar het wordt (op een blauwe maandag) wel gedaan. Dat je klasgenoten je niet aardig vinden kan je ook oplossen. Je gaat naar een andere klas, andere school of je probeert mensen te zoeken in je eigen klas die niet zo vijandig zijn.

Als je ziek word en niet meer naar school gaat, heeft dat alleen maar tot gevolg dat je achterraakt en misschien niet meer overgaat. Zit je een extra jaar op die rotschool en dat is dus niet de bedoeling. Zoek een goede oplossing, dat werkt een stuk beter dan voor je problemen vluchten.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 18:50
Verwijderd
Ik ken je probleem met niet naar school willen, maar jezelf ''kunstmatig'' ziekmaken is absoluut niet de oplossing. Ga op school met iemand praten en zorg dat je het leuk krijgt op school door bijvoorbeeld in een of andere commissie te stappen, mee te doen aan speciale avonden op school. Zodat school niet alleen leren en huiswerk maken is voor jou.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 19:42
Lil'Girl
Lil'Girl is offline
Ik weet dat dat niet de oplossing is, maar ik weet gewoon niet beter! Ik ben al in een diepe depressie geraakt.
Als je m'n enquete leest, helemaal onderaan heb ik het ook ingevuld, dan begrijp je misschien beter waarom ik niet naar school wil:

http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=615636

Ik heb al aan zelfmoord gedacht, maar durf het niet. Of van school gaan en gaan zingen want dat is het liefste wat ik doe en daar wil ik later wat mee doen. Ik kan bijv. naar een conservatorium ofzo.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 19:49
Verwijderd
Ik begrijp het, je heb er heel veel voor over om maar toch niet naar die stomme school te gaan. Iedere dag opnieuw die ambetante mensen die geen reet om je geven...ik begrijp het.
Vorig jaar heb ik zelfs enkele weken thuisgezeten met een dipje door die rotschool. Toch heb ik het niet opgegeven! Ik ben blijven gaan, met slechte, slechtere en soms eens een betere dag.
Ik ging zeker niet voor mijn plezier, nog altijd niet eigenlijk.
Maar toch moet je blijven gaan.

Ik liet mezelf ook weer 'sleren' (=glijden). Niet meezwemmen, brossen (=spijbelen), taken verwaarlozen...
Maar nu ben ik alweer eens tot het besef gekomen dat ik niet de rest van mijn leven op die stomme school zit. Ik probeer de humor van mijn ergernissen in te zien.
Als het dan even goed gaat, probeer ik daar dan moed uit te putten voor de volgende dag.

School heeft niet als doel 'leuk' te zijn en klasgenoten kies je jammergenoeg niet. Als je echt in zo'n slechte klas zit, vraag dan of het mogelijk is in een andere klas te mogen zitten. Ik heb dit ook gedaan en dit jaar is het een leukere klas.

Dit is mijn laatste jaar en ik ga er proberen het beste van te maken.

Ja, ik heb ook nog overdreven zitten roken om keelpijn te krijgen, ik heb ook nog in de gietende regen gelopen om een verkoudheid te krijgen, of niet meer slapen...

Wat was het gevolg? Ik werd echt ziek, zag het allemaal nog veel minder zitten. Toen ik terug naar school kon, was ik met nog veel minder in orde en moest ik overdreven veel dingen inhalen.
Ik verdronk als het ware in de stress.
En nee, de situatie was niet opgelost noch verbeterd!!

Btw, ken je je klasgenoten reeds of denk je dat je ze kent??
Misschien vallen ze wel meer mee dan je nu zegt.

Probeer zelf goedgehumeurd aanwezig te zijn en trek je niets aan van eventuele aanmerkingen.

Succes !

Grtz Phensic
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 19:50
Verwijderd
Citaat:
Lil'Girl schreef op 30-09-2003 @ 20:42:
Ik heb al aan zelfmoord gedacht, maar durf het niet. Of van school gaan en gaan zingen want dat is het liefste wat ik doe en daar wil ik later wat mee doen. Ik kan bijv. naar een conservatorium ofzo.
Zelfmoord is echt het laatste wat je moet doen. Pick yourself up and walk on.

Als je later een goede zangeres wil worden moet je nu al beginnen met zanglessen e.d. Een goede stem alleen is niet alles. Maar als je zo graag naar het conservatorium wil, ga op zangles en doe volgend jaar het toelatingsexamen.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 19:51
Verwijderd
In een diepe depressie geraakt? Wie heeft jou dat verteld dan? alleen een arts kan vaststellen of jij een diepe depressie zou hebben. En dit is gewoon een schooldipje dat iedereen wel eens heeft. En ik zeg absoluut niet dat het niet vervelend is ofzo. Maar zelfmoord is wel een beetje overdreven hierin. Want het komt gerust allemaal wel weer goed. Je moet alleen je draai even vinden.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 06:40
Verwijderd
Citaat:
Lil'Girl schreef op 30-09-2003 @ 20:42:
Ik heb al aan zelfmoord gedacht, maar durf het niet. Of van school gaan en gaan zingen want dat is het liefste wat ik doe en daar wil ik later wat mee doen. Ik kan bijv. naar een conservatorium ofzo.
Door jezelf ziek te maken los je idd het probleem niet op, je maakt er idd alleen maar een probleem bij. Zoek hulp, dan los je het probleem op.

Je wilt naar het conservatorium, zeg je. Voor het conservatorium heb je havo nodig en dat haal je niet als je nu van school af gaat. Ga met iemand praten, het liefst ook met iemand op school. En ga idd bv. zanglessen nemen (liefst in de voorklas van het conservatorium, dan leer je volgens mij nog meer dan alleen zingen), dan heb je ook nog iets wat je echt leuk vindt.

Het doet er niet toe, maar één van mijn zusjes wilde net als jij ook absoluut niet meer naar school, maar ze wilde, net als jij, heel erg graag naar het conservatorium. Ze heeft met moeite haar havo-diploma gehaald en is daarna ook echt naar het conservatorium gegaan. Het is het naar schoolgaan wel waard geweest, vindt ze. Bij jou ligt het natuurlijk iets anders, maar dan nog, werk aan je problemen. En dat doe je voor jezelf.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 06:42
Verwijderd
Citaat:
Charlie1704 schreef op 30-09-2003 @ 20:51:
In een diepe depressie geraakt? Wie heeft jou dat verteld dan? alleen een arts kan vaststellen of jij een diepe depressie zou hebben. En dit is gewoon een schooldipje dat iedereen wel eens heeft. En ik zeg absoluut niet dat het niet vervelend is ofzo. Maar zelfmoord is wel een beetje overdreven hierin. Want het komt gerust allemaal wel weer goed. Je moet alleen je draai even vinden.
Je weet niet of het 'gewoon een schooldipje' is. En buiten dat, voor haar is het vervelend genoeg. Of ze een 'diepe depressie' heeft, kan ze idd niet zelf vaststellen, maar 't feit is wel dat ze zich zo rot voelt dat ze niet meer naar school toe wil. (En dus moet ze daar aan werken ipv er voor weg te lopen, denk ik.)
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 07:25
pienie
mjah, meis ik herken het erg duidelijk...
ik heb mijn schoolleven heel erg verpest...
Ik vond dat het mij geen vrijheid gaf en voelde me HEEL erg opgesloten, ook mijn leraren hebben me daar enorm bij geholpen moet ik zeggen...
Ik werd van mavo/havo naar mavo gezet, van mavo 2 naar vbo 2, van vbo2 naar vbo3, van vbo3 naar een of andere vervolgopleiding, en van daaruit ben ik de mavo weer gaan doen...
Ik ging nooit meer naar school, ik vond het onzin en ik wilde mijn vrijheid...
Ik ben er een jaar tussenuit geweest, en ben gaan werken, het probleem was dat ik nog getikter werd van het vragen of iedereen airmiles spaarde, dat ik nu op mijn 20ste aan mijn havo bezig ben...( kheb overigens wel mijn mavo gehaald hoor wel pas op 18-jarige leeftijd )...

Wat ik ermee wil zeggen is, ik begrijp je heel goed, en je kunt me ook best toevoegen op msn oid, maar die vrijheid die jij zoekt zit em ws niet in het niet-naar-school-gaan...
En in bijna elke provincie zit een school waar ik nu op zit, een soort dag en avond school, daar ben je er voor jezelf en heb je veeeeeeeeeeeeeeeeeeel minder het gevoel een cijfer te zijn, de leraren zijn veel socialer en hebben meer tijd voor hun leerlingen...
misschien is dat wat voor jou...
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 07:34
Verwijderd
Citaat:
pienie schreef op 01-10-2003 @ 08:25:
En in bijna elke provincie zit een school waar ik nu op zit, een soort dag en avond school, daar ben je er voor jezelf en heb je veeeeeeeeeeeeeeeeeeel minder het gevoel een cijfer te zijn, de leraren zijn veel socialer en hebben meer tijd voor hun leerlingen...
misschien is dat wat voor jou...
Zijn die scholen niet vaak voor volwassenen...? Iig niet voor mensen onder de 16 (ik weet niet hoe oud ze is, maar oké)? Naar school gaan doe je altijd voor jezelf...maar ik snap wel wat je er mee wilt zeggen.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 12:23
Verwijderd
Mijn laatste 2 jaar op de middelbare waren gewoon kut: verkeerde richting, verkeerde mensen, verkeerde leraren. Ik heb er alles aan gedaan om t een beetje prettig te vinden. Maar uiteindelijk was ik ook liever ziek. Ik hoefde me niet eens ziek te maken, ik werd gewoon zelf doodziek. Mijn afkeer van school was ondertussen zo groot geworden dat ik om de 2 weker een week thuis moest blijven vanwege, migraine, griepklachten, oververmoeid, hoestaanvallen, allergieën. Ik heb daar nix speciaals voor gedaan, maar geestelijk was het zo erg dat ik mijn lichaam ziek maakte... Dat is ook echt geen pretje geweest, want ondanx dat ik geen echt aantoonbare ziekte had, waren die lichamelijke klachten er wel echt (hoofdpijn, hoesten, koorts,...) Maar uitgaan en leuke dingen doen zat er dus ook niet meer in, omdat ik ziek was telkens. (Het was zo erg op school, dat ik mijn 100-dagen -de belangrijkste en normaal leukste dag van t 6e jaar- heb gemict, ik was weerziek en ben nog nooit zo blij geweest dat ik dat heb gemist daardoor. Nu heb ik er spijt van, want ik heb mijn 100dagen niet gevierd al betwijfel ik dat ik er in die klas lol van gehad zou hebben...).
Mijn ouders wisten het, maar ze konden er nix aan doen, ik kon niet nog eens van richting en school veranderen. Maar als dat wel kan, waarom zou je het niet doen, want om je jaren in ellende doorbrengen, dat is het echt niet waard!
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 12:38
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Lil'Girl schreef op 30-09-2003 @ 18:56:
Ik heb zo genoeg van school, dat ik me kunstmatig ziek WIL maken om er niet naar toe te hoeven! Dus ik ben van plan om iets ouds te eten en dan voedselvergiftiging krijgen, of mezelf zo vermoeien, slecht eten etc. zodat ik ziek word. In de kou zonder jas etc. etc. Gewoon alles om ziek te worden. Ik wil niet naar school! Ik heb genoeg van huiswerk en niemand mag me er!
Hey gurl!

Wat super kut lijkt me dat... Persoonlijk heb ik wel een paar jaar een aversie tegen school gehad, maar niet in zo'n erge mate...

het klinkt ontzettend stupide, maar probéér er met iemand over te praten... Ouders? Coördinator?
Misschien kun je naar een andere klas/ school/ niveau als je er je motivatie bij verteld...

Verder heb ik geen rips, maar met school ontlopen wordt er alleen nog maar moeilijker -> ga je er meer tegenop zien.. Je zal er doorheen moeten.. Ik weet niet hoeveel jaar je huidige opleiding nog duurt..

Succes!!!
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 12:47
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 01-10-2003 @ 13:23:
Dat is ook echt geen pretje geweest, want ondanx dat ik geen echt aantoonbare ziekte had, waren die lichamelijke klachten er wel echt (hoofdpijn, hoesten, koorts,...)
Conversie reactie/somatische klachten: psychische problemen vertalen zich dan lichamelijk. Wat dan idd kan betekenen dat de klachten er echt zijn.

Ik heb opgelet bij dat college.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 14:41
ShoarmaSchaap
Avatar van ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
ik spijbelde gewoon. Heeft me een hoop shit gekost maar heb het heel makkelijk gehaald. Ik pwnde ze gewoon
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-10-2003, 14:53
Verwijderd
Misschien kun je beter constructief dan destructief doen. M.a.w. niet zo oerstom zijn je eigen lichaam naar de klote te helpen om ergens voor weg te lopen, maar er over te praten.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 15:15
The0
The0 is offline
Zoek inderdaad hulp, ga praten. Jezelf ziek maken leidt alleen maar tot een rotgevoel, dan zit je misschien thuis, maar je wordt vanzelf een keer beter en dan zullen je ouders je weer terug naar school sturen.

(ik kan mezelf ziek maken zonder iets te doen, gewoon met mijn hersens. Niet leuk )
__________________
A l l e s k o m t g o e d.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 20:44
pienie
Citaat:
Leonoor schreef op 01-10-2003 @ 08:34:
Zijn die scholen niet vaak voor volwassenen...? Iig niet voor mensen onder de 16 (ik weet niet hoe oud ze is, maar oké)? Naar school gaan doe je altijd voor jezelf...maar ik snap wel wat je er mee wilt zeggen.
bij mij op school zitten er ook van 15 jaar heur...
ik was ook minderjarig toen ik er begon...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Euthanasie voor minderjarigen
barisvedostluk
10 18-06-2007 17:04
Levensbeschouwing & Filosofie verdere evolutie van de mens
Amy16
56 14-10-2005 14:14
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Genetische manipulatie muggen om malaria te verslaan
Gatara
109 04-03-2005 22:24
Levensbeschouwing & Filosofie Is het juist om mensen te hypnotiseren?
Dotcom
16 28-08-2004 04:14
Lichaam & Gezondheid Abortus; ja of nee?
Verwijderd
196 30-01-2004 18:42
Huiswerkvragen: Exacte vakken Zouden jullie dit ajb willen invullen?
Cherry
9 04-02-2003 07:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:20.