Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-01-2003, 18:59
Verwijderd
Citaat:
Coolkast schreef:
Ik geef een kind van 4 als voorbeeld omdat ik denk dat iets dat 'onschuldig' is, geschikt, of in ieder geval ongevaarlijk is voor een kind van 4.

Maar je hebt een punt: Ik denk niet dat er een duidelijke grens is te leggen. Het is relatief en subjectief. Maar als ik een algemeen geldend advies zou moeten geven zou ik , 'blijvend en herhaaldelijk' gebruik, zoals ik het noemde, van de Painstation sterk afraden.

Ik wil niet iemands eigen verantwoordelijkheid afnemen door het te verbieden. Ik wil niet beweren dat het bij iedereen leidt tot geestesziekte. Maar het lijkt me zonder twijfel niet bevorderlijk voor je geestelijke gezondheid en ik zou zoals ik al zei het afraden.

Dus, kan jij je hier in vinden, vraag ik me af?
Iets wat men niet snapt kan èn gevaarlijk èn ongevaarlijk zijn voor een kind. Dus dat zegt niet zoveel.

Vanzelfsprekend legt ieder de grens voor "wat kan en niet" heel anders; neemt niet weg dat d'r niet een juiste grens te tekenen is. Alles hangt af van hoe de persoon in kwestie ermee omgaat. Dus in zekere zin kan ik me er wel een beetje in vinden hetgeen jij zegt; ware het niet dat ik 't er nog steeds niet 100% mee eens ben
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-01-2003, 21:33
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Coolkast schreef:
Ik geef een kind van 4 als voorbeeld omdat ik denk dat iets dat 'onschuldig' is, geschikt, of in ieder geval ongevaarlijk is voor een kind van 4.

Maar je hebt een punt: Ik denk niet dat er een duidelijke grens is te leggen. Het is relatief en subjectief. Maar als ik een algemeen geldend advies zou moeten geven zou ik , 'blijvend en herhaaldelijk' gebruik, zoals ik het noemde, van de Painstation sterk afraden.

Ik wil niet iemands eigen verantwoordelijkheid afnemen door het te verbieden. Ik wil niet beweren dat het bij iedereen leidt tot geestesziekte. Maar het lijkt me zonder twijfel niet bevorderlijk voor je geestelijke gezondheid en ik zou zoals ik al zei het afraden.

Dus, kan jij je hier in vinden, vraag ik me af?
Hoe wil je herhaaldelijk gaan PainStation'en? Die gasten zitten nu toevallig in NL voor een paar weekjes, daarna zijn ze hier pleite.

Daarnaast op de site staan duidelijk de gevolgen... waarom denk je dat iemand 18+ moet zijn om te spelen...
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 23:37
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
dystopia is den lul
(uitdaging staat? )
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 23:40
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Citaat:
eXo schreef:
O my goth d'r zitten echt achterlijke mensen hier. Pain station? Where does it end? Echte quake met echte railguns. Battle Royale?

Dit is echt niet normaal meer je bent goed getikt als je daar aan mee doet imho.

Pijn != fijn
kom op... in hoeverre verschilt dit met het knokkelspelletje wat elke malloot op de middelbare school wel eens gespeeld heeft? bij beiden komt 'r pijn bij kijken... zo abnormaal vind ik 't niet. (imho, yay.. ik gebruik ook 'n acroniem )

en daarbij: pijn = fijn.
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 23:58
DarkRaven
Avatar van DarkRaven
DarkRaven is offline
nee, misschien 1x spelen, maar niet te vaak
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 03:00
Verwijderd
Citaat:
cHa0s schreef:
dystopia is den lul
(uitdaging staat? )
Ik eerst tegen Dys! Verliezer mag gaan zitten en tegen Chaos plaatsnemen :>
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 09:48
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Ik eerst tegen Dys! Verliezer mag gaan zitten en tegen Chaos plaatsnemen :>
of wij spelen om te beslissen wie dystopia t eerst mag verslaan
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 11:23
dystopia
dystopia is offline
of we doen competitie?
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 11:28
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
ook koel
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 15:06
Blizz
Avatar van Blizz
Blizz is offline
was gister op tv, die painstation.

ook al eerder ook, het was nl. een herhaling van 'antwoord apparaat' , ging rolf wouters tegen iemand uit het publiek, die gozer uit het publiek had echt een enorme wond op z'n hand van dat zweepje
__________________
http://www.twistedmojo.com/la.html
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 17:50
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
cHa0s schreef:
kom op... in hoeverre verschilt dit met het knokkelspelletje wat elke malloot op de middelbare school wel eens gespeeld heeft? bij beiden komt 'r pijn bij kijken... zo abnormaal vind ik 't niet. (imho, yay.. ik gebruik ook 'n acroniem )
Dat zou ik inderdaad ook niet verbieden.. Maar ook niet 'normaal' vinden als iemand dat zou oppakken als hobby of profsport. Echt niet, sorry.

Citaat:
en daarbij: pijn = fijn.
Shut up!
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 18:32
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Coolkast schreef:
Dat zou ik inderdaad ook niet verbieden.. Maar ook niet 'normaal' vinden als iemand dat zou oppakken als hobby of profsport. Echt niet, sorry.
Gelukkig heb ik jouw goedkeuring, of positieve gedachtes niet nodig om 't te spelen

Waarom is 't abnormaal als 't profsport zou worden?
Vanwege de pijn? Boksen is 'n topsport waar toch veel pijn bij komt kijken. (die ze vrijwillig aangaan.)

Citaat:
Shut up!
Ik ook van jou hoor...
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 18:42
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
cHa0s schreef:
Gelukkig heb ik jouw goedkeuring, of positieve gedachtes niet nodig om 't te spelen
Dat is zo. Gelukkig.

Maar als ik jullie hier plannen zie maken voor een Painstation-competitie denk ik :
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 18:47
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
waarom "" ?

de mensen die aan die evt. competitie meedoen, waren toch al van plan het te gaan spelen... zullen dus toch wel wondjes oplopen.
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 18:55
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Citaat:
SuperSanne schreef:
Ik kan me niet voorstellen dat zoiets ooit naar nederland zal komen, de halve regering zou een toeval krijgen als ze hiervan hoorde...
erh.. sterker nog, hij is al in nederland
-> 19 januari - 24 februari <- Melkweg Mediaroom, A'dam, NL

en 25 Februari - 9 Maart <- Dutch electronic art festival, Rotterdam, NL

(schrijf jij ze (die halve regering) alvast 'n brief? )

waarom verdwijnen berichten die ik quote deze dag steeds?! het is een complot!
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 01:00
Verwijderd
Citaat:
cHa0s schreef:
kom op... in hoeverre verschilt dit met het knokkelspelletje wat elke malloot op de middelbare school wel eens gespeeld heeft? bij beiden komt 'r pijn bij kijken... zo abnormaal vind ik 't niet. (imho, yay.. ik gebruik ook 'n acroniem )

en daarbij: pijn = fijn.
Neh mij lijkt het gewoon niks...
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 17:56
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Citaat:
eXo schreef:
Neh mij lijkt het gewoon niks...
je hoeft ook niet mee te doen


*up*
(soon, very soon... )

wie gaat 'r allemaal naartoe, en welke dag? (painstation meeting? )
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 20:18
Verwijderd
Yeah, cool. Een Painstation-meeting :>
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 21:21
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Yeah, cool. Een Painstation-meeting :>
hehe
denk niet dat er erg veel animo voor is (op jou, dystoop en mij na )

maar uh.. welke dag?
(en dan zo'n hip lijstje erbij, van wie er gaat.. net als op lifestyle e.d. )

wie gaat:
cHa0s
Dobermann
dystopia (dr ook gewoon vast bij)

__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 21:35
dystopia
dystopia is offline
okay, wanneer?
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 21:43
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
maakt mij niet uit, ik kan sowieso

noem 'n datum en vecht 't uit met dobermann (als 'ie 't geen goede datum vind )
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 23:05
nps
Avatar van nps
nps is offline
Jahaa Mark, en dan mag ik zeker gaan uitkijken voor je zere handje

Ik zou het zelf nooit doen, ik zie het nut er ook niet van in om een hamertje op je hand te hakken. Dit wil echter niet zeggen dat mensen die het wel doen meteen achterlijk zijn: De mensen die het doen zijn oud en wijs genoeg om zelf te bepalen of het verantwoord is of niet. En daar kan geen argument tegenop
__________________
__________________
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 23:08
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Citaat:
*MiNDLeZz* schreef:
Jahaa Mark, en dan mag ik zeker gaan uitkijken voor je zere handje
hehe, is niet nodig maar je mag wel mee (zijn nog veel meer vette dingen daaro op DEAF '03)
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 00:26
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:
okay, wanneer?
Roep maar; ik kijk wel.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 00:34
coecie
Avatar van coecie
coecie is offline
het IS al in nederland! 24 januari was ik in de melkweg, en heb met de painstation gespeelt.
het concept is bedacht door een paar zieke duitse geesten, hele aardige jongens, by the way...
ik won echt van iedereen, natuurlijk, pong is echt mijn spel.
anywayz... het is echt wreed, heel ziek, maar echt... en het doet pijn... jezus...
de painstations is een grote hit in duitsland, afgelopen zomer op sonnemondsterne er ook mee gespeeld. Op feesten waar iedereen zwaar aan de drugs is en dronken is wordt de painstation geïnstalleerd, want daar doet iedereen natuurlijk mee.
heel grappig, ga naar de melkweg, zou ik zeggen tegen de geïntereseerden en neem al je moed mee, oefen alvast een beetje pong.

die pijn trouwens... nadat ik één keer zo'n schok kreeg heb ik NOOIT meer een bal gemist... het werkt echt op de prestaties
__________________
hieperdepiepp!
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 17:10
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Citaat:
coecie schreef:
het IS al in nederland!
ik weet 't

Citaat:
heel grappig, ga naar de melkweg, zou ik zeggen tegen de geïntereseerden en neem al je moed mee, oefen alvast een beetje pong.
pong, kan k wel
ennuh, 't plan was juist om 'm in Rotterdam te bezoeken

Citaat:
die pijn trouwens... nadat ik één keer zo'n schok kreeg heb ik NOOIT meer een bal gemist... het werkt echt op de prestaties
hoe zijn die schokken?
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 20:44
coecie
Avatar van coecie
coecie is offline
heel pijnlijk, zoals je al zou verwachten bji die foto's en die naam.
d'r was een gast, echt niet normaal, die verloor de hele tijd en hij bleef maar doorspelen, zijn vriendinnetje haalde hem op een moment weg en hij had ook zo'n verschroeide plek in zijn hand, maar hij voelde niets zei die... komt vast door drank enzo

het is vaag, we hadden ergens een foto gemaakt van hoe het eruit zag als je een schok kreeg en dan wordt dat apparaat ook helemaal een andere kleur van hitte of van geleiding ofzo... brrr
__________________
hieperdepiepp!
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 21:22
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
klinkt goed

(heb dr zin in ding mot snel naar rotjeknor komen!)
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 21:53
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
/\
up
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 00:51
coecie
Avatar van coecie
coecie is offline
^
up
__________________
hieperdepiepp!
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 16:30
.Mpje Dual
.Mpje Dual is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Waarom zijn mensen die aan vechtsporten doen achterlijk? Je traint je oog/hand-coördinatie, je traint je geestelijke ik (want geestelijke kracht is de sterkste kracht die je kunt trainen), lichamelijke gesteldheid en conditie. Wat is daar slecht aan? Niets. Het is pas slecht wanneer jij met een paar biertjes op je kunsten gaat gebruiken op iemand die per ongeluk een glas bier over je kiepert. Die persoon is dan achterlijk bezig, mee eens. Maar is dat dan per definitie iedere beoefenaar? Daar komt bij; mensen die wedstrijden doen weten waar ze mee bezig zijn.

Jij vind een berg beklimmen wèl cool? Goh, duidelijk dat jij niet de lichamelijke mankementen hebt gezien/gehoord na een dergelijke klim. M.a.w; je hebt geen benul waar je over praat.

Dat jij het met MazeMouse eens bent zegt genoeg. Maar goed; daar kom je wel achter als je wat ouder bent.
Oog/hand coördinatie kan ook met andere sporten zoals bijv. darten of judo (want daar raken ze elkaar niet aan, het gaat erom dat je elkaar in mekaar trapt), je geestelijke ik... met vechtsport? En mensen die aan yoga doen "vinden" toch ook hun "innerlijke ik", ik geloof niet in die troep. En wat gebeurt er als je je geestelijke kracht traint? je kunt je beter concentreren? Vast wel, met een vechtsport. Ik zei niet dat bergbeklimmen cool is, ik zei dat men daar aanzien en respect voor krijgt, net als elke beoefenaar van een sport.. waar hij mee wint tenminste. En dat bierverhaal begrijp ik niet helemaal, maar dat zal wel komen omdat ik nog te jong ben
__________________
piemel
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 18:29
Verwijderd
Citaat:
.Mpje Dual schreef:
Oog/hand coördinatie kan ook met andere sporten zoals bijv. darten of judo (want daar raken ze elkaar niet aan, het gaat erom dat je elkaar in mekaar trapt), je geestelijke ik... met vechtsport? En mensen die aan yoga doen "vinden" toch ook hun "innerlijke ik", ik geloof niet in die troep. En wat gebeurt er als je je geestelijke kracht traint? je kunt je beter concentreren? Vast wel, met een vechtsport. Ik zei niet dat bergbeklimmen cool is, ik zei dat men daar aanzien en respect voor krijgt, net als elke beoefenaar van een sport.. waar hij mee wint tenminste. En dat bierverhaal begrijp ik niet helemaal, maar dat zal wel komen omdat ik nog te jong ben
Kun je nog meer tegenstrijdigheden in èèn post knallen?

Sinds wanneer is er met judo geen contact met je tegenstander? Eh, heeft mijnheer wel eens een houtgreep gezien?

Ik zeg dat je de chemie tussen geest en lichaam traint met bijvoorbeeld Kung Fu. Beter op elkaar af leert stemmen met als doel totale beheersing hebben over je bewegingen. Contentreren op je tegenstander, zijn lichaam aflezen, bewegingen aan voelen komen en daar adequaat op kunnen reageren. Dat is sport. Topsport. Dat is niet fout. Het is pas fout wanneer je 't niet juist toepast, dat wil zeggen, om iemand zonder aanleiding willekeurig in elkaar te trimmen. Dan is het pas fout. Wat heeft yoga daar nou mee te maken? Dat is iets heel anders.

Wat mekker je nou over respect? Als jij geen respect hebt voor een meester in -bijvoorbeeld- Kung Fu heb je totaal geen clue wat 't inhoudt.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 17:25
.Mpje Dual
.Mpje Dual is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
bla
Dat is dan fijn, maar ik zie niet hoe je de chemie tussen lichaam en geest met zo'n painstation nu kunt oefenen.. Zeker, je zult wel beter spelen na zo'n schok, maar vermijden wij liever geen pijn? En altijd krijgt wel één van de twee een pijnstoot, dan gun je een wildvreemde/forumlid/vriend zomaar? Lijkt me behoorlijk ziek hoor, en het is de pijn ook niet waard, maar deze discussie kan eindeloos doorgaan, dus ik ga er maar niet meer op in.
__________________
piemel
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 18:29
Verwijderd
Allebei kies je er zelf voor dat je pijn lijdt als je een fout maakt.
Waar slaat het dan op of je je medeforummer/gamer die pijn gunt? Hij kiest er zelf voor en moet er dus maar mee leven als hij aan het eind een zwaarverbrande hand heeft. Je kunt stoppen wanneer je wilt.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 20:05
Verwijderd
Citaat:
.Mpje Dual schreef:
Dat is dan fijn, maar ik zie niet hoe je de chemie tussen lichaam en geest met zo'n painstation nu kunt oefenen.. Zeker, je zult wel beter spelen na zo'n schok, maar vermijden wij liever geen pijn? En altijd krijgt wel één van de twee een pijnstoot, dan gun je een wildvreemde/forumlid/vriend zomaar? Lijkt me behoorlijk ziek hoor, en het is de pijn ook niet waard, maar deze discussie kan eindeloos doorgaan, dus ik ga er maar niet meer op in.
Dat was ook helemaal niet de discussie -- waar het om ging is dat 'men' het moreel, ethisch en weet-ik-wat-nog-meer niet verantwoord vond. Dat jij de Painstation minder hoog in 't vaandel zet dan bijvoorbeeld karate is je goed recht (dat doe ik zelf ook); maar 't principe is exact hetzelfde. En dáár gaat 't in deze om.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 20:51
.Mpje Dual
.Mpje Dual is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Dat was ook helemaal niet de discussie -- waar het om ging is dat 'men' het moreel, ethisch en weet-ik-wat-nog-meer niet verantwoord vond. Dat jij de Painstation minder hoog in 't vaandel zet dan bijvoorbeeld karate is je goed recht (dat doe ik zelf ook); maar 't principe is exact hetzelfde. En dáár gaat 't in deze om.
Ok, ik moet toegeven, er zit wel een kern van waarheid in, maar nog vind ik het eigenlijk een beetje bizar, wat wil je ermee bereiken? Sure, dat kun je ook vragen met andere spellen, maar wat is het wat nou nou aantrekt daaraan?

En ik dacht dat moreel en ethisch hetzelfde was? Net als zedelijk.
__________________
piemel

Laatst gewijzigd op 18-02-2003 om 20:55.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 01:08
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Citaat:
.Mpje Dual schreef:
maar wat is het wat nou nou aantrekt daaraan?
de pijn, als uitdagend extra element.
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 08:39
Verwijderd
Een kleine vergelijking(een kleine dus). Ik geloof dat je bij sommige racespellen tegen elkaar kan racen om de auto van de ander. Je zet dus een auto waar je veel moeite voor hebt gedaan in met de kans dat je kwijt raakt. Nu niet zeiken dat auto´s en pijn anders is, want die auto inzetten maakt het extra spannend omdat je hem niet kwijt wilt en die pijn maakt het ook spannend omdat je(denk ik) geen(of niet te veel) pijn wilt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Games Nieuwere Game generatie
Legend Of Rusj@
64 16-04-2005 18:19
Games Metal Gear Solid
Skullkid
21 15-02-2003 17:21
Games Je favoriete game?
Wasp
50 04-01-2003 13:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:50.