Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-06-2005, 13:50
Verwijderd
Mensen, ik denk eraan om xtc te gaan gebruiken. Voor een keertje that is.
Nou ben ik diabeet, wat een paar extra probleempjes met zich meebrengt.

"XTC verhoogt de stofwisseling in het lichaam, waardoor de kans op een te lage bloedsuikerspiegel (hypoglycemie) toeneemt. XTC geeft je daarnaast een onbezorgd gevoel, met het risico dat het je niet zoveel kan schelen of je kans hebt op hypoglycemie. Een hypo komt het meest voor bij mensen die insuline of andere bloedsuikerverlagende medicatie gebruiken."

Kheb al op google gezocht en zeker wel info gevonden. Maar zijn er misschien 'ervaringsdeskundigen' die me met wat persoonlijke info kunnen ondersteunen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-06-2005, 13:55
Chakra
Chakra is offline
ik weet er zelf niet zo veel van.
maar vroeger ging een vriend van mij ,ook een diabeet, mee uit en die nam ook soms een xtc pil.
Wat hij dan vroeg aan ons was het volgende :
-dat we hem zouden herrineren dat hij nog zijn medicatie moest nemen.
- dat we hem af en toe drinken gaven.
dat was het, voor de rest had hij niet zoveel last, zei hij zelf.
maar dit is voor elke persoon anders volgens mij.
ga anders eens langs een dokter.
__________________
the trip must go on...
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 16:58
Mafheid
Avatar van Mafheid
Mafheid is offline
Als eerste zeg ik ff, wees voorzichtig als je drugs neemt en diabetes hebt.

Welk vorm heb jij? Ik heb zelf type 1, en al een aantal keertjes XTC gebruikt.

Mijn eerste keer nam ik t bij een vriendin thuis met nog wat vrienden, zodat ik makkelijk steeds mn bloedsuikerspiegel kon checken en ze ook goed op me konden letten. Dit raad ik ook voor jou aan. Zo kun je zien hoe het op je werkt en leer je er rustig mee omgaan. Met vrienden thuis is t verder even leuk als op een feest.

Voor diabetes gelden dezelfde regels als voor andere, drink genoeg (water), maar ook niet teveel. Als je bloedsuiker te hoog zit kun je voor zover ik weet iets makkelijker oververhittingsverschijnselen krijgen, dus wat extra drinken is dan aanbevolen. Mijn ervaring is dat als je geen werkzame insuline meer in je lichaam hebt, je bloedsuiker wat kan steigen met xtc (en ook speed enzo). De eerste keer dat ik t nam was dit het geval, en ik heb t vaker zo gehad. Voordeel is dat je minder zorgen hoeft te maken over je bloedsuiker want je hebt minder kans op een hypo. Een enkele keer een te hoog suikergehalte kan opzich geen kwaad, mits je genoeg drinkt natuurlijk. Je kunt het op deze manier alleen niet te vaak doen. En tis ook een beetje de vraag of je die mogenlijkheid hebt, ligt aan je medicatie (soort insuline enzo). Ik nam het iig altijd ver na mn laatste maaltijd.

Belangrijkste is dat je vaak je suikergehalte checkt.
Als je suikergehalte te laag zit moet je zoals gewoonlijk wat zoets drinken (liever iets te veel dan iets te weinig) en ff rustig aan doen, en niet in paniek raken.
Wees er verder ook bewust van dat je tijdsbesef beinvloed kan worden met XTC, dus de tijd een beetje in de gaten houden is misschien ook belangrijk. Verder voel je je lichaam wat minder goed aan, en kun je soms ook denken dat je een hypo hebt terwijl dat niet eens het geval is. Dus check dan gewoon om het zeker te weten.

Ow, en neem de eerste keer niet meer dan een halve pil, maar dat geld voor iedereen.

Dus, wees voorzichtig en geniet er van.
Hoop dat je hier wat aan hebt.
__________________
you don't know, dreamer
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 17:32
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Mafheid schreef op 20-06-2005 @ 17:58 :

Ow, en neem de eerste keer niet meer dan een halve pil, maar dat geld voor iedereen.

onzin, gewoon 2. Net zoals ik hehe
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 18:02
Mafheid
Avatar van Mafheid
Mafheid is offline
Citaat:
Blenderhead schreef op 20-06-2005 @ 18:32 :
onzin, gewoon 2. Net zoals ik hehe
Slechte pillen blijkbaar..?

__________________
you don't know, dreamer
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 18:16
Verwijderd
Citaat:
Mafheid schreef op 20-06-2005 @ 17:58 :
Verhaal
Zelf heb ik type I. En ik mag wel zeggen dat ik genoeg ervaring ermee heb om hypo's en hypers aan te voelen.

Zelf zat ik ook al te denken aan eht gewoon veel minder spuiten als ik wil gebruiken. Scheelt zoals je zegt een hoop problemen. En ik was sowieso al van plan om meer te gaan bloedprikken. Verder zal er ook een nuchter iemand aanwezig zijn die het ook wel weet.

Beginnen met een halve pil, dat was ik ook al van plan.
Maargoed verder is het dus weer gewoon het geval van 'meten is weten' en genoeg drinken.

Moet lukken, bedankt.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 18:28
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Mafheid schreef op 20-06-2005 @ 19:02 :
Slechte pillen blijkbaar..?

Volgens mij niet, een vriend die dat vaker had gedaan stopte bij 1. Ik merkte het pas na anderhalf en inmiddels was ik al een uurtje of 6 verder
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 21:02
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Blenderhead schreef op 20-06-2005 @ 18:32 :
onzin, gewoon 2. Net zoals ik hehe
Tolerantie
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 21:10
Verwijderd
Citaat:
Blenderhead schreef op 20-06-2005 @ 19:28 :
Volgens mij niet, een vriend die dat vaker had gedaan stopte bij 1. Ik merkte het pas na anderhalf en inmiddels was ik al een uurtje of 6 verder
minder man..dus je had niet eens zo'n vette ervaring??

Laatst gewijzigd op 21-06-2005 om 09:52.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 22:40
Mafheid
Avatar van Mafheid
Mafheid is offline
Citaat:
Blenderhead schreef op 20-06-2005 @ 19:28 :
en inmiddels was ik al een uurtje of 6 verder
Dat verklaard een hoop.
__________________
you don't know, dreamer
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 23:39
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
Citaat:
Mentu schreef op 20-06-2005 @ 19:16 :
En ik was sowieso al van plan om meer te gaan bloedprikken. Verder zal er ook een nuchter iemand aanwezig zijn die het ook wel weet.
Zorg erook voor dat die persoon weet wat hij moet doen als het fout gaat. Zowel kwa diabetes als met de drugs.
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 20:18
Verwijderd
hoi,
ik heb wel eens xtc geslikt met mijn beste vriendin die ook diabetes heeft en nog een paar nuchtere vrienden. op een gegeven moment dacht ze dat ze een hypo had en wilde ze zo een hele fles cola leegdrinken maar daar hebben we een stokje voor gestoken. zorg gewoon dat er iemand bij is die oplet en er verstand van heeft.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 21:39
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Oma schreef op 20-06-2005 @ 22:10 :
minder man..dus je had niet eens zo'n vette ervaring??
jawel, na 2 van die dingen werkte het wel. Jammer dat we toen al snel weer naar huis moesten.
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 07:37
LiqqY
LiqqY is offline
Niet gebruiken? Waarom moetj e persé XTC slikken.
Ik vindt het maar dom hoor.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 08:32
Verwijderd
Citaat:
LiqqY schreef op 22-06-2005 @ 08:37 :
Niet gebruiken? Waarom moetj e persé XTC slikken.
Ik vindt het maar dom hoor.
Jeee.. nu gaatie ook echt geen xtc slikken omdat jij zegt dat het dom is.

Anyway.. mij lijkt het niet zo'n groot probleem, als je maar goed op je laat letten. En goed meten en van te voren al spuiten.

Heb je een pompje trouwens? Want die kan je ook instellen, wat veel simpeler is.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 11:49
Ir. de Narie
Avatar van Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Liqqi de new bee

Als mijn moeder ananas eet raakt na bepaalde hoeveelheid haar hele mond gevoelloos, afgezien van het gehemelte en tong die dan flink kunnen prikken. Dit kan van een uurtot anderhalve dag aanhouden.

Het is echter niets dodelijks of gevaarlijks, alleen een risico dat ze steeds weer neemt omdat ze de heerlijke smaak van ananas (haar mening die ik slecht deels deel) dit risico waard vind, hoewel ze meestal erg goed let op hoeveel ze precies eet.

Voordat mijn post naar Eten & Dfrinken wordt verplaatst, ff weer ontopic.

Is ze dan dom? Neen, scandeer ik, omdat ze bewust bezig is en in overweging een verstandige keuze maakt.

Hetzelfde gaat ongeveer op voor oproepen als deze topic.
Als iedereen zo wals jij ongefundeerd een anonieme, autoritair en spottende reactie zonder werkelijke inhoud zou geven zouden we het forum ZEER snel op kunnen doecken.
__________________
~ beoefent de kunst van het stealthlopen
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 12:10
Verwijderd
Citaat:
Ir. de Narie schreef op 22-06-2005 @ 12:49 :
Liqqi de new bee

Als mijn moeder ananas eet raakt na bepaalde hoeveelheid haar hele mond gevoelloos, afgezien van het gehemelte en tong die dan flink kunnen prikken. Dit kan van een uurtot anderhalve dag aanhouden.

Het is echter niets dodelijks of gevaarlijks, alleen een risico dat ze steeds weer neemt omdat ze de heerlijke smaak van ananas (haar mening die ik slecht deels deel) dit risico waard vind, hoewel ze meestal erg goed let op hoeveel ze precies eet.

Voordat mijn post naar Eten & Dfrinken wordt verplaatst, ff weer ontopic.

Is ze dan dom? Neen, scandeer ik, omdat ze bewust bezig is en in overweging een verstandige keuze maakt.

Hetzelfde gaat ongeveer op voor oproepen als deze topic.
Als iedereen zo wals jij ongefundeerd een anonieme, autoritair en spottende reactie zonder werkelijke inhoud zou geven zouden we het forum ZEER snel op kunnen doecken.
Hulde!
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 14:11
Verwijderd
ik heb nog nooit iemand meegemaakt die een nutteloze post zo mooi kon wegwuiven
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-06-2005, 14:44
LiqqY
LiqqY is offline
Ik gaf aan dat ik het dom vind.
Wat jullie daarmee doen moeten jullie zelf weten
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 17:56
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
Citaat:
LiqqY schreef op 22-06-2005 @ 08:37 :
Niet gebruiken? Waarom moetj e persé XTC slikken.
Ik vindt het maar dom hoor.
Ja zeer goed argument : Jij vind het dom. Hij vraagt niet om je mening, hij vraagt of er nog dingen zijn waar hij op moet letten.
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 19:25
Verwijderd
Citaat:
LiqqY schreef op 22-06-2005 @ 15:44 :
Ik gaf aan dat ik het dom vind.
Wat jullie daarmee doen moeten jullie zelf weten
Dat is dus nou precies waar men moeite mee heeft. Je post voegt geen waarde toe aan de discussie, laat staan dat je ervaring ermee hebt.

zoals Ir. de Narie net in zijn geweldige voorbeeld beschreef, gaat het er niet om of het dom is, maar of je je bewust bent van een keuze die je maakt en welke gevolgen dat heeft.

Je kan ook besluiten om nooit iets te proberen, of het dom is, is niet belangrijk. Als jij beseft dat je misschien wel iets misloopt, maar weet dat je dat niet mist, heb je een bewuste keuze gemaakt, waar je in ieder geval zelf achterstaat.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 20:04
Verwijderd
Nou mensen,

Het is eindelijk gedaan. Ik heb een half pilletje genomen en staan stuiteren waar ik bij stond.

Qua diabetes ging het allemaal erg goed, ik heb iets minder gespoten waardoor mijn bloedsuiker iets hoger was dan normaal. Genoeg gedronken en regelmatig gemeten.
Volgende ochtend was er ook niets aan de hand met mijn diabetes.

Ik denk dat ik wel mag concluderen dat zoals er al gezegd werd het prima kan met diabetes, zolang je maar goed op je bloedsuikers let.

@Lilith: Ik gebruik gewoon een spuit, novopen3 novorapid en lantis, ik heb totaal geen behoefte aan een pompje. Dat is niets voor mij.

@MargotTenenbaum: Vriend van me weet precies wat hij moet doen als ik een hypo krijg en wat er gedaan moet worden als het misgaat met XTC dus dat zat wel snor.

@ LiqqY: Leuk.

@Ir. de Narie: Hulde^2
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 21:18
Verwijderd
Heh. Was 't leuk?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:09.