Oud 04-01-2016, 16:59
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
In mijn studentenhuis in Leuven aten we altijd elke avond om dezelfde tijd aan de grote tafel in dekkeuken met de mensen die dan thuis waren maar iedereen kookte voor zichzelf. Maar een keer in de week kookten we ook samen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Advertentie
Oud 04-01-2016, 17:05
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Oehh receptje, schrö!
Oud 04-01-2016, 17:05
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Ik heb zelf springrolls gemaakt voor het eerst. Ze waren wel een beetje gescheurd op sommige plekken. Maar wel lekker.
Koude of gefrituurde?
__________________
Satan wanna put me in a bow tie
Oud 04-01-2016, 17:06
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Citaat:
Zelf saus maken vind ik er ook wel onder vallen. Tijd om pasta te maken doordeweeks heb ik echt niet

Vind je bonenschotel ook pas echt koken als je de bonen niet uit blik hebt, dan?
dat vind ik een goede meneer Woltertje, want in feite is het alleen maar geweld en in de meeste potjes met bonen zit ook geen toevoeging. Ik denk dat dit alleen maar een gevalletje 'gevoelsmatig' is, dat er meer moeite in zelf-gewelde bonen zit dan een potje, maar verschil is er niet echt.

Citaat:
NS zak-in-de-kak: een eigentijdse sprook.

Op een dag vroeg ik aan het automaatorakel: hoeveel moet ik opladen om naar Utrecht te komen? Hij sprak: €15.
Ik vulde aan tot €15 en ging op pad.
Kort daarop passeerde ik een elektronische poortwachter.
Halt! Riep de poortwachter. Tol betalen!
Dit is niet genoeg, sprak de poortwachter beslist toen ik hem mijn pas toonde.
Maar het orakel zei..
Dat is niet mijn probleem zo zei de poortwachter, ga maar zorgen dat er meer goudstukken op je pas staan.
Intussen ronkte de trein al vol afwachting.
Met een noodgang laadde ik mijn pas verder op met een klomp massief goud. Dit vond de poortwachter acceptabel en net op tijd haalde ik de trein. En als ik niet in Utrecht ben aangekomen, rijden we nu nog.


Citaat:
Oh ja, dat minimumsaldo van twintig euro als je geen abonnement hebt. Heel handig voor mensen die maar af en toe de trein pakken in Nederland.
ja schijtirritant. En hoezo kan ik nog steeds niet mn saldo opladen in de bus en tram alleen een keer in een dorp heb ik dat gezien, dat die automaat in de bus zat. Als ik mijn kaart wil opladen dan ben ik daar zo'n 25 minuten aan kwijt, heen en weer naar de ah of station.
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Oud 04-01-2016, 17:06
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ik heb zelf springrolls gemaakt voor het eerst. Ze waren wel een beetje gescheurd op sommige plekken. Maar wel lekker.
Dat lijkt me ook wel lekker en leuk om te maken!
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 04-01-2016, 17:11
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
dat vind ik een goede meneer Woltertje, want in feite is het alleen maar geweld en in de meeste potjes met bonen zit ook geen toevoeging. Ik denk dat dit alleen maar een gevalletje 'gevoelsmatig' is, dat er meer moeite in zelf-gewelde bonen zit dan een potje, maar verschil is er niet echt.






ja schijtirritant. En hoezo kan ik nog steeds niet mn saldo opladen in de bus en tram alleen een keer in een dorp heb ik dat gezien, dat die automaat in de bus zat. Als ik mijn kaart wil opladen dan ben ik daar zo'n 25 minuten aan kwijt, heen en weer naar de ah of station.
Echt een ruksysteem hier ja.

In wenen mag je overal waar je geen kaartje kunt kopen gratis instappen en reizen Tot een station waar dat wel kan. In trams heb je soms wel een automaat maar op minder drukke lijnen vaak ook niet. Heel fijn.
Oud 04-01-2016, 17:14
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Oehh receptje, schrö!
Benodigdheden:
- komkommer
- mes
- snijplankje (optioneel)

Bereidingstijd:
1 minuut of 10 seconden voor de tryhards

Bereiding:
Indien van toepassing, haal de komkommer uit de verpakking. Neem eventueel het snijplankje of gebruik anders het aanrecht of een ander relatief vlak, stof-, schimmel- en zandvrij oppervlak. Leg de komkommer op dit oppervlak en snijd de komkommer in de gewenste vorm. U kunt de komkommer in schijfjes snijden, maar voor de afwisseling zijn blokjes of partjes ook mogelijk. Serveer direct. Eventueel kunt u hierbij ook friet (bij voorkeur ovenfrites, in de pan gebakken) en biefstuk (alleen indien het met 50% korting is) als garnering gebruiken.
Oud 04-01-2016, 17:17
Hazel
Hazel is offline
Uitstekend recept. Ik vind dat je een kookboek zou moeten schrijven.
__________________
Satan wanna put me in a bow tie
Oud 04-01-2016, 17:22
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 04-01-2016, 17:34
Mr Soija
Avatar van Mr Soija
Mr Soija is offline
Die zakjes voor pindasaus zijn echt goor, en smaken totaal niet naar pindasaus. Gatverdamme. Gewoon pindakaas en melk. Wat ketjap en peper en klaar is Kees.

Calvé heeft ook pindasaus uit een potje, dat is pindakaas met kruiden en specerijen. Hoef je alleen nog melk toe voegen. Easy peasy.
__________________
Forumnist.
Oud 04-01-2016, 17:36
Mr Soija
Avatar van Mr Soija
Mr Soija is offline
Citaat:
Die zakjes voor pindasaus zijn echt goor, en smaken totaal niet naar pindasaus. Gatverdamme. Gewoon pindakaas en melk. Wat ketjap en peper en klaar is Kees.

Calvé heeft ook pindasaus uit een potje, dat is pindakaas met kruiden en specerijen. Hoef je alleen nog melk toe voegen. Easy peasy.
Ah, ik zie dat dit in het vorig topic al genoemd is door Ecnelis.
__________________
Forumnist.
Oud 04-01-2016, 17:38
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Die zakjes voor pindasaus zijn echt goor, en smaken totaal niet naar pindasaus. Gatverdamme. Gewoon pindakaas en melk. Wat ketjap en peper en klaar is Kees.

Calvé heeft ook pindasaus uit een potje, dat is pindakaas met kruiden en specerijen. Hoef je alleen nog melk toe voegen. Easy peasy.
Lekker Bekkie al geprobeerd?
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 04-01-2016, 17:45
ecnelis
Avatar van ecnelis
ecnelis is offline
Citaat:
Ah, ik zie dat dit in het vorig topic al genoemd is door Ecnelis.
Volgens mij zijn wij een klein beetje kooktweelingen
Oud 04-01-2016, 17:45
ecnelis
Avatar van ecnelis
ecnelis is offline
Citaat:
Benodigdheden:
- komkommer
- mes
- snijplankje (optioneel)

Bereidingstijd:
1 minuut of 10 seconden voor de tryhards

Bereiding:
Indien van toepassing, haal de komkommer uit de verpakking. Neem eventueel het snijplankje of gebruik anders het aanrecht of een ander relatief vlak, stof-, schimmel- en zandvrij oppervlak. Leg de komkommer op dit oppervlak en snijd de komkommer in de gewenste vorm. U kunt de komkommer in schijfjes snijden, maar voor de afwisseling zijn blokjes of partjes ook mogelijk. Serveer direct. Eventueel kunt u hierbij ook friet (bij voorkeur ovenfrites, in de pan gebakken) en biefstuk (alleen indien het met 50% korting is) als garnering gebruiken.
Maak alsjeblieft een kookboek. En dan alleen maar met dingen snijden. Wortels. Aardappelen schillen.
Oud 04-01-2016, 17:53
Quis.
Quis. is offline
Citaat:
Benodigdheden:
- komkommer
- mes
- snijplankje (optioneel)

Bereidingstijd:
1 minuut of 10 seconden voor de tryhards

Bereiding:
Indien van toepassing, haal de komkommer uit de verpakking. Neem eventueel het snijplankje of gebruik anders het aanrecht of een ander relatief vlak, stof-, schimmel- en zandvrij oppervlak. Leg de komkommer op dit oppervlak en snijd de komkommer in de gewenste vorm. U kunt de komkommer in schijfjes snijden, maar voor de afwisseling zijn blokjes of partjes ook mogelijk. Serveer direct. Eventueel kunt u hierbij ook friet (bij voorkeur ovenfrites, in de pan gebakken) en biefstuk (alleen indien het met 50% korting is) als garnering gebruiken.
Trouwens waarom kook jij uit pakjes? Dat is echt zó veel duurder!

Citaat:
Maak alsjeblieft een kookboek. En dan alleen maar met dingen snijden. Wortels. Aardappelen schillen.
Ik kreeg bij m'n surprise "Koken met de magnetron", een boekje uit de jaren tachtig, dat gaat ongeveer zo.
Oud 04-01-2016, 17:54
Mr Soija
Avatar van Mr Soija
Mr Soija is offline
Citaat:
dat vind ik een goede meneer Woltertje, want in feite is het alleen maar geweld en in de meeste potjes met bonen zit ook geen toevoeging. Ik denk dat dit alleen maar een gevalletje 'gevoelsmatig' is, dat er meer moeite in zelf-gewelde bonen zit dan een potje, maar verschil is er niet echt.






ja schijtirritant. En hoezo kan ik nog steeds niet mn saldo opladen in de bus en tram alleen een keer in een dorp heb ik dat gezien, dat die automaat in de bus zat. Als ik mijn kaart wil opladen dan ben ik daar zo'n 25 minuten aan kwijt, heen en weer naar de ah of station.
Gebruik nu achteraf betalen per maand. Dus zonder opladen door heel ZuidHolland kunnen reizen, muv trein. Voor dat laatste heb ik automatisch opladen.
Citaat:
Benodigdheden:
- komkommer
- mes
- snijplankje (optioneel)

Bereidingstijd:
1 minuut of 10 seconden voor de tryhards

Bereiding:
Indien van toepassing, haal de komkommer uit de verpakking. Neem eventueel het snijplankje of gebruik anders het aanrecht of een ander relatief vlak, stof-, schimmel- en zandvrij oppervlak. Leg de komkommer op dit oppervlak en snijd de komkommer in de gewenste vorm. U kunt de komkommer in schijfjes snijden, maar voor de afwisseling zijn blokjes of partjes ook mogelijk. Serveer direct. Eventueel kunt u hierbij ook friet (bij voorkeur ovenfrites, in de pan gebakken) en biefstuk (alleen indien het met 50% korting is) als garnering gebruiken.


Citaat:
Lekker Bekkie al geprobeerd?
Nee, ik ben voorzien.

Citaat:
Volgens mij zijn wij een klein beetje kooktweelingen
__________________
Forumnist.
Oud 04-01-2016, 17:55
Mr Soija
Avatar van Mr Soija
Mr Soija is offline
Diepvries- en blikpeulvruchten zijn wel echt ideaal.
__________________
Forumnist.
Oud 04-01-2016, 17:55
Mr Soija
Avatar van Mr Soija
Mr Soija is offline
En de spruitjes uit de diepvries.
__________________
Forumnist.
Oud 04-01-2016, 17:56
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik gebruik linzen altijd gedroogd, want die zijn toch binnen 20 minuten gaar. Bonen heb ik altijd uit blik. Kikkererwten ook. En spliterwten voor de erwtensoep ook gedroogd, natuurlijk.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 04-01-2016, 17:58
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
En ik heb vaak een doosje spinazie in de diepvries liggen. Handig voor snel extra groen door soep/omelet/whatever
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 04-01-2016, 17:58
Verwijderd
Citaat:
Oh ja, dat minimumsaldo van twintig euro als je geen abonnement hebt. Heel handig voor mensen die maar af en toe de trein pakken in Nederland.
€16,-
Oud 04-01-2016, 17:59
Quis.
Quis. is offline
Citaat:
Diepvries- en blikpeulvruchten zijn wel echt ideaal.
Ik vind dat ook slecht te vergelijken met koken uit zakjes/pakjes.

Je schijnt in de winter ook stukken beter tomaten uit blik te kunnen eten, die hebben veel meer zon gehad dan de verse.
Oud 04-01-2016, 18:08
Mr Soija
Avatar van Mr Soija
Mr Soija is offline
Hoogvliet heeft goede diepvriesgroentemixen in doos.
__________________
Forumnist.
Oud 04-01-2016, 18:08
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Schrödinger
Oud 04-01-2016, 18:11
Verwijderd
Godverdomme stress met schoonouders, waarom kan ze nou nooit normaal doen
Oud 04-01-2016, 18:22
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Koude of gefrituurde?
Koude. Anders had ik het loempia's genoemd /logica
Oud 04-01-2016, 18:34
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
€16,-
Is dat veranderd?
__________________
Lophophanes cristatus
Oud 04-01-2016, 19:08
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Nee, ik ben voorzien.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 04-01-2016, 19:52
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Godverdomme stress met schoonouders, waarom kan ze nou nooit normaal doen
Wat doen ze dan?
Oud 04-01-2016, 19:53
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Godverdomme stress met schoonouders, waarom kan ze nou nooit normaal doen
*aai* Wazzup?
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 04-01-2016, 20:13
Verwijderd
Ach. Met name mijn schoonmoeder vindt van alles van onze af- dan wel aanwezigheid, maar zegt daar niks van. Het is dan handiger om daar minimaal een maand mee te wachten, het er dan totaal onredelijk via de telefoon uit te gooien en dan zo emotioneel te worden dat er geen woord meer tussen te krijgen is. En dan hangt ze op want "ik moet nu weg." Superfijn.
Oud 04-01-2016, 20:52
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Meh. Klinkt als gecompliceerd persoon.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 04-01-2016, 20:58
Verwijderd
Is het ook wel, maar ach. Dat vindt ze ook vast wel van mij. Maar ze belde alweer terug om sorry te zeggen. Ze hebben daar alleen nooit geleerd dat boos op elkaar zijn niet wil zeggen dat je niet meer van de ander houdt. Dus ik kreeg ook nog maar te horen dat ze echt wel heel veel van me houdt en dat ik ook wel heel goed ben voor Jos. Dus op haar eigen manier ook wel weer lief.
Oud 04-01-2016, 21:06
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Toch wel fijn dat ze haar excuses aanbiedt dan

Ik weet ook niet wat beter is; boos worden of verdrietig. Ik word altijd heel verdrietig als iemand naar tegen me doet en dan voel ik me altijd meteen zo'n wijf. Ik word eigenlijk alleen boos als ik merk dat iemand niet naar me luistert of als iemand druk op me legt ofzo.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 04-01-2016, 21:10
Verwijderd
Nou, het is voor mij niet het probleem dat ze het vervelend vindt dat we er niet zijn, maar de manier waarop ze het brengt. Als iemand zo irrationeel en totaal onredelijk doet, word ik heel boos.
Het is sowieso heel moeilijk om gewoon tegen ons te zeggen "goh, wat jammer dat je er niet bent." zonder dat zij het gevoel hebben dat er iets achter zit. Mijn ouders kunnen een stuk beter hanteren dat de afstand is zoals die is en we doen waar wij blij van worden en niet wat van ons verwacht wordt.
Oud 04-01-2016, 21:20
Verwijderd
Citaat:
Is dat veranderd?
Nee. Het is altijd €16,- geweest alleen €20,- wordt gecommuniceerd.
Oud 04-01-2016, 21:35
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Koude. Anders had ik het loempia's genoemd /logica
Ik noem koude zelf altijd summer rolls, het is maar wat je logisch vindt.
__________________
Satan wanna put me in a bow tie
Oud 04-01-2016, 22:08
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Trouwens waarom kook jij uit pakjes? Dat is echt zó veel duurder!
Tijd is geld.
Oud 04-01-2016, 22:10
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Maar het is wel een goed idee. Mijn kookboek wordt vast vaker geciteerd dan mijn papers.
Oud 04-01-2016, 22:30
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Maar het is wel een goed idee. Mijn kookboek wordt vast vaker geciteerd dan mijn papers.
Proef ik hier enig teleurgesteld cynisme?
__________________
Lophophanes cristatus
Oud 04-01-2016, 22:47
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Ik noem koude zelf altijd summer rolls, het is maar wat je logisch vindt.
Oud 04-01-2016, 22:48
Verwijderd
Internetwinkelen is echt awesome.
Oud 04-01-2016, 22:50
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Internetwinkelen is echt awesome.
Dat hangt er maar net vanaf.
__________________
Lophophanes cristatus
Oud 04-01-2016, 23:12
Verwijderd
Waar van?
Oud 04-01-2016, 23:19
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Wat je koopt, waar je koopt, onder welke omstandigheden je het koopt, etc.
__________________
Lophophanes cristatus
Oud 04-01-2016, 23:20
Verwijderd
Ik ben er flink fan van.

Misschien wil ik wel een industrial.
Oud 04-01-2016, 23:25
Verwijderd
Het nadeel is dat ik in één oor een hoortoestel heb en het tweede hoortoestel laat waarschijnlijk ook geen vijf jaar meer op zich wachten. Ik vraag me af of dat handig is.... Ik moet dat maar eens navragen.
Oud 05-01-2016, 07:18
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Proef ik hier enig teleurgesteld cynisme?
Nee, je proeft erg goede humor. Het aantal citaties van mijn papers is normaal voor iemand in mijn stadium van een academische carrière, niet uitzonderlijk veel, niet uitzonderlijk weinig. Vast meer dan jouw papers!!111~
Oud 05-01-2016, 07:56
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ik ben er flink fan van.

Misschien wil ik wel een industrial.
Citaat:
Het nadeel is dat ik in één oor een hoortoestel heb en het tweede hoortoestel laat waarschijnlijk ook geen vijf jaar meer op zich wachten. Ik vraag me af of dat handig is.... Ik moet dat maar eens navragen.
Die zijn cool Je kunt hem ook gewoon zetten en ervan genieten zo lang je nog geen tweede apparaat hebt, natuurlijk!
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 05-01-2016, 10:43
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Heeft iemand de nieuwe Kijken in de Ziel gekeken?
Citaat:
Coen Verbraak praat met mensen die te horen hebben gekregen dat ze nog maar korte tijd te leven hebben. Het zijn confronterende interviews over hoe het is om te leven met een doodvonnis op zak.
Wat een koning is die Coen Verbraak toch. Alle programma's die over de naderende dood gaan zijn er toch vooral op gericht om de deelnemers aan het janken te krijgen met allerlei clichévragen, zielige viool eronder, doel is om mensen thuis ook te laten janken. Maar in dit programma niet. Hij stelt echt interessante vragen en soms worden mensen wel emotioneel maar dat komt niet omdat hij dat uit hen zit te trekken voor de sensatie.
Schitterend programma weer van deze fantastische interviewer
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:10.