Oud 06-03-2018, 00:30
Chocoladekoek
Chocoladekoek is offline
Hallo, ik heb hier al eerder een topic geplaatst over het feit dat ik jaloers was, dat mijn vriend 11 maanden geleden een hele mooie vriendin had, voor 2 jaar. Ook vergeleek hij mij hier vaak mee en dat deed erg veel pijn en ik kon het er ook niet echt over hebben, zonder beschuldigd te worden voor mijn 'extreme' jaloerse gedrag.

Ik ben best nieuw met relaties enzo en we hebben nu bijna 4 maanden wat samen. Dit gaat wel redelijk goed en we houden van elkaar. Ook praat hij niet meer over zijn ex. Toch valt het me op dat hij graag games samen speelt (ja we zijn gamers), die hij al eerder speelde met zijn ex enzo en dat maakt me lichtelijk, extreem ongemakkelijk. Misschien is dit een beetje teveel info, maar ook als we een beetje "sexy talk" hebben, dan kan ik me niet goed voorstellen dat er dingen kunnen zijn die hij met MIJ zou willen doen. Ik word er best sad van, want ik hou echt van hem.

We praten nu ook over het op vakantie gaan samen, maar dan beeld ik me weer in dat hij het eerder heeft gedaan enzo en dat ik misschien niet zo leuk ben als dat zij was.. Een ex is natuurlijk niet voor niks een ex, maar toen ik hem leerde kennen zei hij ook duidelijk dat hij een aantal dingen wel miste van haar. Dus maak ik me zorgen om niks, of wat? Ik wil dit vreemde gevoel kwijt en kunnen inzien dat ik de enige ben voor hem.

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-03-2018, 07:40
bierkoning
Avatar van bierkoning
bierkoning is offline
Niet zo aanstellen hoor. Dit werkt alleen maar benauwend. Praat er eventueel over met hem. Maar niet alles zo erg vergelijken en negatief benaderen. Ontspan. Geniet.
__________________
Als een vrouw een andere vrouw een compliment maakt, dan heeft ze wat van die andere vrouw nodig of is ze dronken.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2018, 08:42
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Werk aan je zelfvertrouwen! Het klinkt of je erg onzeker bent, of je zelf eigenlijk niet weet of je wel leuk genoeg bent. Je jaloerse gedachten komen volgens mij vooral voort uit onzekerheid over jezelf.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 06-03-2018, 18:05
Chocoladekoek
Chocoladekoek is offline
Hmm.. dit had ik even nodig, bedankt.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2018, 18:47
Verwijderd
Ben ik dan de enige die het niet normaal vindt dat die gozer haar eerst zat te vergelijken met zijn ex?
Met citaat reageren
Oud 06-03-2018, 19:30
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ben ik dan de enige die het niet normaal vindt dat die gozer haar eerst zat te vergelijken met zijn ex?
Dat is inderdaad niet zo tof van haar vriend. Al weten we natuurlijk niet of dit regelmatig of slechts sporadisch voorkwam, en in welke mate ("je bent wel wat lichter dan mijn ex" of "mijn ex was veel mooier dan jij" verschilt natuurlijk ook nog wel). Mijn ex heeft mij ook wel eens vergeleken met zijn vorige vriendin (zij had flaporen, ik had grotere borsten) maar daar heb ik nooit wakker van gelegen. Als je zelf heel onzeker bent kan een vrij neutrale opmerking ook onbedoeld veel kwetsender zijn...
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 06-03-2018, 20:34
Chocoladekoek
Chocoladekoek is offline
Citaat:
Ben ik dan de enige die het niet normaal vindt dat die gozer haar eerst zat te vergelijken met zijn ex?
Thanks XD
Met citaat reageren
Oud 06-03-2018, 20:37
Chocoladekoek
Chocoladekoek is offline
De vergelijkingen waaren voornamelijk dingen, zoals: "mijn ouders zullen je vast leuk vinden, omdat je klein bent. Dat vonden ze van mijn ex ook." Of : "je gedraagt je als mijn ex" of als het over games gaat : "Dat speelde ik vaak met mijn ex. Het was leuk en ik speelde het veel met haar en wil het ook met jou". Maar wat ook vreemd is, is dat hij het nodig vond om zijn gehele seks ervaringen met mij te delen, over haar..
Met citaat reageren
Oud 06-03-2018, 20:52
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
De vergelijkingen waaren voornamelijk dingen, zoals: "mijn ouders zullen je vast leuk vinden, omdat je klein bent. Dat vonden ze van mijn ex ook." Of : "je gedraagt je als mijn ex" of als het over games gaat : "Dat speelde ik vaak met mijn ex. Het was leuk en ik speelde het veel met haar en wil het ook met jou". Maar wat ook vreemd is, is dat hij het nodig vond om zijn gehele seks ervaringen met mij te delen, over haar..
Het is niet zo fijn dat hij je steeds vergelijkt met zijn ex. Tegelijkertijd wel begrijpelijk, als je twee jaar samen bent geweest met iemand. Dan ben je zo aan elkaar gewend dat een nieuwe relatie toch weer heel anders is, en dat je bewust of onbewust toch wat gaat vergelijken of net iets te vaak verteld over wat je vroeger met je vorige partner deed.

Jij moet wel de ruimte krijgen om gewoon jezelf te zijn. Als hij nog zo vasthoudt aan zijn ex is hij misschien nog niet klaar voor een nieuwe relatie. Jij bent geen vervanging voor zijn ex, niet zomaar iemand die even de vacature "vriendin" opvult. Hij moet jou ook voldoende respecteren, waarbij hij een relatie met jou heeft om jou en om wie jij bent, wat jouw interesses zijn, etc.

Heb je het idee dat hij echt gek op je is? Dat hij je voldoende respecteert? Dat het hem echt om jou gaat, en dat je de ruimte hebt om je eigen mening te hebben (als je bijvoorbeeld niet de game wil spelen die hij met zijn ex altijd speelde, of als je een verhaal niet wil horen)?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 06-03-2018, 21:39
Verwijderd
Citaat:
De vergelijkingen waaren voornamelijk dingen, zoals: "mijn ouders zullen je vast leuk vinden, omdat je klein bent. Dat vonden ze van mijn ex ook." Of : "je gedraagt je als mijn ex" of als het over games gaat : "Dat speelde ik vaak met mijn ex. Het was leuk en ik speelde het veel met haar en wil het ook met jou". Maar wat ook vreemd is, is dat hij het nodig vond om zijn gehele seks ervaringen met mij te delen, over haar..
Ik heb mijn exen nooit met elkaar vergeleken.... Als ik dat wel deed zat er al iets fout. Als ik met iemand aan het daten was ofzo en ik werd vergeleken met de ex vond ik dat ook echt heel fout.

Dit is echt niet normaal in een leuke relatie. Ik denk dat je een rebound bent.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2018, 21:42
Verwijderd
Vraagje: Vinden de mensen hier het erg als er tegen ze gezegd wordt "Je bent echt zoveel leuker dan mijn ex!"?
Met citaat reageren
Oud 06-03-2018, 21:54
Verwijderd
Mijn vraag is: waarom moet dat gezegd worden?
Met citaat reageren
Oud 06-03-2018, 22:05
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Mijn vraag is: waarom moet dat gezegd worden?
Ik praat zelf misschien net iets te vaak over mijn ex, niet omdat ik nog niet over hem heen ben, of omdat ik mijn huidige vriend een ongemakkelijk gevoel wil geven, maar gewoon, omdat mijn ex een belangrijk onderdeel van mijn verleden is. Sommige relaties vormen je, laten je inzien wat je wel of juist niet zoekt in een relatie of in een partner. Ik was met mijn ex samen in een periode die mij als persoon enorm gevormd heeft, en onze relatie is daar onlosmakelijk onderdeel van. Ik ben zelf een behoorlijk open persoon, ik praat graag over dingen die me dwars zitten, dingen waar ik blij van word of dingen die op een andere manier belangrijk voor me zijn. Dat is waarom ik zo'n opmerking (of een andere opmerking over mijn ex) zou maken.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 06-03-2018, 22:15
Chocoladekoek
Chocoladekoek is offline
Citaat:
Ik praat zelf misschien net iets te vaak over mijn ex, niet omdat ik nog niet over hem heen ben, of omdat ik mijn huidige vriend een ongemakkelijk gevoel wil geven, maar gewoon, omdat mijn ex een belangrijk onderdeel van mijn verleden is. Sommige relaties vormen je, laten je inzien wat je wel of juist niet zoekt in een relatie of in een partner. Ik was met mijn ex samen in een periode die mij als persoon enorm gevormd heeft, en onze relatie is daar onlosmakelijk onderdeel van. Ik ben zelf een behoorlijk open persoon, ik praat graag over dingen die me dwars zitten, dingen waar ik blij van word of dingen die op een andere manier belangrijk voor me zijn. Dat is waarom ik zo'n opmerking (of een andere opmerking over mijn ex) zou maken.
Dit kan ik heel goed begrijpen, maar ik snap niet dat hij mij perse moest vertellen wat hij allemaal met haar deed..
Met citaat reageren
Oud 06-03-2018, 22:19
Chocoladekoek
Chocoladekoek is offline
Citaat:
Vraagje: Vinden de mensen hier het erg als er tegen ze gezegd wordt "Je bent echt zoveel leuker dan mijn ex!"?
Ja, dat is vreemd. Elk persoon heeft zijn/haar eigen persoonlijkheid. Ik ben een heel speciaal/vreemd persoon en wil liever geen dingen horen die met iemands ex te maken heeft.

Ik weet wel dat hij een heel eenzaam persoon was en nogsteeds is. En ook dat toen hij iets met haar had, dat hij toen ook eenzaam was en zij daar de opvulling van was.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2018, 22:43
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Heb je in jouw relatie ook de ruimte om te zeggen "Dit wil ik liever niet horen?"

Is deze jongen met jou omdat hij verliefd op jou is, of denk je soms "hij wil alleen een relatie met mij omdat hij anders eenzaam is"?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 06-03-2018, 22:55
Verwijderd
Waarom ben je eigenlijk met deze gozer?
Met citaat reageren
Oud 07-03-2018, 05:36
Chocoladekoek
Chocoladekoek is offline
Citaat:
Heb je in jouw relatie ook de ruimte om te zeggen "Dit wil ik liever niet horen?"

Is deze jongen met jou omdat hij verliefd op jou is, of denk je soms "hij wil alleen een relatie met mij omdat hij anders eenzaam is"?
Volgensmij is hij zonder mij gewoon eenzaam. En ik ben met deze gozer, omdat ik van hem hou.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-03-2018, 09:30
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Toch valt het me op dat hij graag games samen speelt (ja we zijn gamers), die hij al eerder speelde met zijn ex enzo en dat maakt me lichtelijk, extreem ongemakkelijk.
Als je een gamer bent snap je vast wel dat mensen bepaalde games leuk vinden en die niet elke keer als ze een nieuwe relatie hebben gaan vervangen voor een nieuwe collectie. Ik speel nog steeds games die ik jaren geleden ook speelde, bijvoorbeeld, omdat ik die gewoon leuk vind om te spelen. Leuk toch juist dat hij die ook samen met jou wil spelen?

Citaat:
Misschien is dit een beetje teveel info, maar ook als we een beetje "sexy talk" hebben, dan kan ik me niet goed voorstellen dat er dingen kunnen zijn die hij met MIJ zou willen doen. Ik word er best sad van, want ik hou echt van hem.
Waarom niet? Het klinkt alsof je grootste probleem is dat je zo extreem onzeker bent. Als hij bij je is en met jou die dingen wilt doen, is het voor jullie allebei wel fijn als je dat zo aanneemt. En als je dat niet kunt geloven, dan is de relatie misschien niet zo goed voor je.

Citaat:
We praten nu ook over het op vakantie gaan samen, maar dan beeld ik me weer in dat hij het eerder heeft gedaan enzo
Als je alles niet meer wilt doen wat een partner misschien ooit ook weleens met een ex heeft gedaan ga je het later heel zwaar krijgen.

Citaat:
en dat ik misschien niet zo leuk ben als dat zij was.. Een ex is natuurlijk niet voor niks een ex, maar toen ik hem leerde kennen zei hij ook duidelijk dat hij een aantal dingen wel miste van haar. Dus maak ik me zorgen om niks, of wat? Ik wil dit vreemde gevoel kwijt en kunnen inzien dat ik de enige ben voor hem.
Het is zijn ex. Hij is niet meer bij haar. Daar is een reden voor. En ik gok dat als je zo doorgaat tegen hem, hij op den duur ook niet meer bij jou is.

Citaat:
De vergelijkingen waaren voornamelijk dingen, zoals: "mijn ouders zullen je vast leuk vinden, omdat je klein bent. Dat vonden ze van mijn ex ook." Of : "je gedraagt je als mijn ex" of als het over games gaat : "Dat speelde ik vaak met mijn ex. Het was leuk en ik speelde het veel met haar en wil het ook met jou".
Lijken me allemaal niet hele rare dingen...

Citaat:
Maar wat ook vreemd is, is dat hij het nodig vond om zijn gehele seks ervaringen met mij te delen, over haar..
Als je iets niet wilt, dan kun je aangeven dat je het niet hoeft te horen. Ik heb relaties gehad waarbij ik absoluut niet over exen kon praten, dan werden ze meteen jaloers, reageerden kut, etc. Het gevolg was dat ik dingen maar niet meer deelde. Nu vraagt m'n vriendin juist zelf allemaal dingen, kunnen we het er gewoon uitgebreid over hebben, ervaringen en meningen delen etc., en ik merk dat dat een stuk fijner is omdat je veel meer vertrouwen in elkaar hebt, veel meer van elkaar af weet en veel dieper op dingen in kunt gaan en dus elkaar beter leert kennen.

Maar eerlijk gezegd klinkt het meeste van wat je zegt alsof jij gewoon heel onzeker en jaloers bent en niet alsof hij zoveel verkeerd doet of kutdingen zegt, sorry. Dit is denk ik wel iets waar je mee zult moeten gaan dealen, anders gaan je relaties nog heel zwaar worden.

Sterkte in ieder geval!
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 07-03-2018, 16:00
Chocoladekoek
Chocoladekoek is offline
Citaat:
Als je een gamer bent snap je vast wel dat mensen bepaalde games leuk vinden en die niet elke keer als ze een nieuwe relatie hebben gaan vervangen voor een nieuwe collectie. Ik speel nog steeds games die ik jaren geleden ook speelde, bijvoorbeeld, omdat ik die gewoon leuk vind om te spelen. Leuk toch juist dat hij die ook samen met jou wil spelen?

Waarom niet? Het klinkt alsof je grootste probleem is dat je zo extreem onzeker bent. Als hij bij je is en met jou die dingen wilt doen, is het voor jullie allebei wel fijn als je dat zo aanneemt. En als je dat niet kunt geloven, dan is de relatie misschien niet zo goed voor je.

Als je alles niet meer wilt doen wat een partner misschien ooit ook weleens met een ex heeft gedaan ga je het later heel zwaar krijgen.

Het is zijn ex. Hij is niet meer bij haar. Daar is een reden voor. En ik gok dat als je zo doorgaat tegen hem, hij op den duur ook niet meer bij jou is.

Lijken me allemaal niet hele rare dingen...

Als je iets niet wilt, dan kun je aangeven dat je het niet hoeft te horen. Ik heb relaties gehad waarbij ik absoluut niet over exen kon praten, dan werden ze meteen jaloers, reageerden kut, etc. Het gevolg was dat ik dingen maar niet meer deelde. Nu vraagt m'n vriendin juist zelf allemaal dingen, kunnen we het er gewoon uitgebreid over hebben, ervaringen en meningen delen etc., en ik merk dat dat een stuk fijner is omdat je veel meer vertrouwen in elkaar hebt, veel meer van elkaar af weet en veel dieper op dingen in kunt gaan en dus elkaar beter leert kennen.

Maar eerlijk gezegd klinkt het meeste van wat je zegt alsof jij gewoon heel onzeker en jaloers bent en niet alsof hij zoveel verkeerd doet of kutdingen zegt, sorry. Dit is denk ik wel iets waar je mee zult moeten gaan dealen, anders gaan je relaties nog heel zwaar worden.

Sterkte in ieder geval!
Naja, ik ben eigenlijk geen jaloers type.. nooit geweest. Maar inderdaad, het is de onzekerheid die erg dwarszit. Bedankt voor de reactie 👌
Met citaat reageren
Oud 07-03-2018, 18:28
Verwijderd
Ja jij bent onzeker, maar bij hem zit er ook iets mis, als hij eenzaam is zonder een relatie. Je bent toch gewoon een individu?

Delen wat hij met haar deed op seksueel gebied... uh dat is alleen belangrijk als er serieuze issues waren, maar dat hoeft ook niet in detail.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het grote piltopic #24!
Daantje_0705
133 05-09-2020 16:41
Liefde & Relatie Hoe voel jij je op relationeel gebied? #43
groovy
500 17-09-2006 22:34
Liefde & Relatie Hoe voel jij je op relationeel gebied #35
Verwijderd
498 05-06-2006 14:54
Psychologie Zorgen om niks?
rickl
5 13-03-2006 16:04
Liefde & Relatie Moet ik me zorgen maken...
Bl0ndje
14 14-03-2004 23:34
Flora & Fauna Ik maak me zorgen om mn poes
Verwijderd
18 07-01-2003 15:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:14.