Oud 23-02-2018, 13:37
TheUnknown123
TheUnknown123 is offline
Ik heb al ongeveer 5-6 jaar (zo ver ik weet, wellicht al veel langer) last van droge lippen. Dit is non-stop, er is geen dag dat ik er geen last van heb. Ze voelen erg ruw en droog aan, zitten vol met harde velletjes. Zo'n 5 jaar terug deed ik met mijn tong mijn lippen nat maken, maar dit droogde achteraf blijkbaar nog erger uit. Ik stopte hier ook destijds mee maar daardoor kreeg ik wel vellen tot bloedens toe. Ik lik nu al 4 jaar zeker niet meer aan mijn lippen, maar toch blijven ze altijd droog. Daarom ben ik op een gegeven moment lippenbalsem gaan gebruiken. Heeft ook geen effect, de velletjes blijven maar komen.

Sommige zeggen dat het helpt je lippen te scrubben zodat de velletjes er af gaan, maar dat helpt ook niet want volgens mij zorgt dat er juist voor dat je een laagje huid weg haalt wat dan weer terug moet groeien (in de vorm van die velletjes). Ik zie dan ook letterlijk dat er een laagje huid weg is als ik mijn lippen scrub.

Als ik een tijdje mijn lippen niet scrub en van mijn lippen afblijf blijven de vellen gewoon komen en gaan. Ik zoen wel af en toe maar daarna maak ik wel mijn lippen droog.

Iemand die dit herkent of handige tips heeft?
Met citaat reageren
Oud 23-02-2018, 14:27
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Wat voor lippenbalsem gebruik je? Dat kan best een verschil maken! Ben je wel eens met dit probleem bij de huisarts of de dermatoloog geweest?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 23-02-2018, 14:53
TheUnknown123
TheUnknown123 is offline
Ben nog nooit bij een arts geweest, omdat dit probleem best "normaal" blijkt te zijn en veel mensen er last van hebben. Alleen ik heb het iedere dag door, en niet alleen in de winter zoals de meeste mensen.

Heb een tijdje Blistex Med Plus gebruikt, later weer labello, en soms een natuurlijk bijenwas potje ter genezing van wondjes. Allemaal geen effect. Het lijkt alsof er een laagje huid mist wat elke keer opnieuw groeit (de vellen) en de vellen er vervolgens afgaan (door eten o.i.d.) of er vanzelf afvallen en dan de huid weer opnieuw moet aangroeien (want die is er weer zojuist vanaf gevallen). Dat blijft dan in een oneindige loop doorgaan.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2018, 20:34
Verwijderd
Ik zou eens een andere lippenbalsem of -zalf proberen. Ik heb ook snel last van droge lippen... Labello deed mij niet goed!!
Met citaat reageren
Oud 23-02-2018, 20:44
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Er schijnt iets in Labello te zitten waardoor je lippen zelf minder vet gaan produceren waardoor je dus afhankelijk wordt van de labello. Probeer eens gewoon vaseline of purol ofzo.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 23-02-2018, 23:30
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Ja labello is inderdaad geen product wat op lange termijn werkt. Werkt alleen als je elke 10 minuten smeert. Ik gebruik gewoon vaseline, en dan niet te vaak op 1 dag. Als je er aldoor last van hebt is een keer naar de dermatoloog geen slecht plan. Maar die labello Kun je beter in de prullenbak mikken
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:31.