Oud 15-08-2002, 10:01
Buzzzfuzzz.vs
Avatar van Buzzzfuzzz.vs
Buzzzfuzzz.vs is offline
De politie van Newtown (Zuid-Afrika) heeft een lugubere ontdekking gedaan. Nadat zij een melding kregen van twee mannen die iets in een huis zagen branden, besloten zij erop af te gaan. In het huis vonden zij een verkoolde man, zittend op een stoel naast de keukenkachel. Het vreemde is echter dat er in zijn omgeving niets verbrand of beschadigd was.

Inspecteur Bawuti zegt dat de man alleen in huis was. "Er hing nog steeds rook. Verder was er niets beschadigd in het huis. Enkel een klein vuurtje in de kachel brandde. Er was niets wat aan kon tonen wat er gebeurd zou kunnen zijn.", aldus Bawuti.

De geruchten gaan dat het hier gaat om een spontane zelfontbranding, maar Bawuti ontkent dat. Hij zei dat hij er wel van gehoord had maar hij vindt dat het hekserij-geruchten zijn. Hij voegde toe:"Ik heb hier echter geen verklaring voor. Ik heb nog nooit zoiets vreemds gezien."
__________________
Kijk ook eens op mijn site www.panzertracks.vze.com
Advertentie
Oud 15-08-2002, 10:02
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Oud 15-08-2002, 10:04
Buzzzfuzzz.vs
Avatar van Buzzzfuzzz.vs
Buzzzfuzzz.vs is offline
echt vaag
__________________
Kijk ook eens op mijn site www.panzertracks.vze.com
Oud 15-08-2002, 10:25
Verwijderd
Dan wil ik daar wel eens een wetenschappelijke verklaring voor . volgens mij is het moord.
Oud 15-08-2002, 10:41
Iotje
Avatar van Iotje
Iotje is offline
Citaat:
perseus schreef:
Dan wil ik daar wel eens een wetenschappelijke verklaring voor . volgens mij is het moord.
Of zelfmoord!
__________________
~Life is like death, without it you're alive!~Regim change begins at home!~Death as only remedy!
Oud 15-08-2002, 11:36
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
heette die man toevallig Kenny McCormick?
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Oud 15-08-2002, 12:49
GeNeVa
Avatar van GeNeVa
GeNeVa is offline
Citaat:
Buzzzfuzzz.vs schreef:


De geruchten gaan dat het hier gaat om een spontane zelfontbranding
Wat gebeurd er dan?!

Maybe heeft ie vuur gegeten
__________________
***life is...... being a prisoner in your own body***
Oud 15-08-2002, 12:53
Verwijderd
Tja, spontaneous human combustion schijnt wel vaker voor te komen: mensen die verbranden zonder dat de omgeving echte schade ontstaat. Er is echter nog geen wetenschappelijke verklaring voor. Ik twijfel...
Oud 15-08-2002, 13:03
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
het zou je maar gebeuren
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 15-08-2002, 14:51
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
--> Mystiek
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Oud 15-08-2002, 15:04
PV
PV is offline
hij zat naast een kachel met een brandend vuurtje...
Oud 15-08-2002, 15:41
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Coolkast schreef:
--> Mystiek
Denk idd dat ze daar meer geinteresseerd zijn in dit soort vage dingen

A&N --> Mystiek
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Oud 15-08-2002, 16:38
Yule
Avatar van Yule
Yule is offline
zelfontbranding he ? heb ik wel es van gehoord, maar dit is wel extreem...klinkt wel cewl....en eng, je zal tog maar inene in de fik komen te staan

ff wat geruchten weg gaan helpen hiero :
moord ? lijkt me redelijk onwaarschijnlijk:
1. hij was alleen
2. nix anders is beschadigd
3. de brand was tog egt daarbinnen, want er hing rook, en getuigen van een brand.

zelfmoord ? ook nie egt mogelijk
1. hoe kan die zo leuk in die stoel zitten ?
2. dan zouden de andere dingen in z`n omgeving ook zijn aangebrand

et kacheltjuh ?
1. klein vuurtjuh, dus die kans is al niet te groot.
2. en net as bij de rest, zou dan die stoel op z`n minst ook in lichterlaaie zijn opgegaan, als niet nog meer aangetast zou zijn...

dus denk dat we rustig kunnen zegguh dat dat uitvalt...wel vaag hoor....
__________________
Yesterday is history, Today is a gift, Tomorrow is mystery
Oud 15-08-2002, 16:50
Kirk22
Avatar van Kirk22
Kirk22 is offline
was hij een alcoholist vraag ik me dan af, (of had hij gewoon veel gezopen)?
Kan best dat je in de fik vliegt wanneer je maar genoeg conjacjes op hebt en de kachel aan gaat steken.
__________________
You're either very brave or very stupid.
Oud 15-08-2002, 16:52
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
D@mien schreef:
heette die man toevallig Kenny McCormick?
ik leef nog.
Oud 15-08-2002, 17:07
Yule
Avatar van Yule
Yule is offline
jah, dattie in de fik vliegt door z`n kachel fijn, en misschien met een kleine kans landie dan met neervallen dood leuk in z`n stoeltjuhs asoffie daar al de hele tijd zat, maar vat zo`n stoel dan nie vlam ???
__________________
Yesterday is history, Today is a gift, Tomorrow is mystery
Oud 15-08-2002, 17:08
Mysticus
Avatar van Mysticus
Mysticus is offline
Lijkt me best irritant. zit je ff lekker te lezen, vlieg je ineens in de fik!
__________________
Laten we redelijk zijn, waarom moet het recht altijd winnen? dat is onrechtvaardig laat het onrecht ook eens winnen! dat is rechtvaardig dat is recht!
Oud 15-08-2002, 17:14
Wiccan
Avatar van Wiccan
Wiccan is offline
het lijkt mij noggal vreemd... mijn vader heeft ook ooit zoiets meegmaakt, hij iz brandweerman, ze vonden een man die zogezegd ''spontaan'' in de brand was gevlogen de verklaring bleek achteraf dat de man een beetje te veel gedronken had, zijn pijp op stak en een boer of zwaar uitademde daardoo kwam er een wolk gas uit zijn mond alcohol die vlam vatte en naar binnen schoot dit is mijn enige verklaring ervoor..
Ads door Google
Oud 15-08-2002, 17:19
BBEM
BBEM is offline
of die man liet een gigantische ruft dat kan natuurlijk ook nog
__________________
/ 4AGE POWER \
Oud 15-08-2002, 18:00
Verwijderd
Citaat:
BBEM schreef:
of die man liet een gigantische ruft dat kan natuurlijk ook nog
En hij had natuurlijk toevallig een vuurtje voor zijn kont gehouden

Citaat:
Yule schreef:
jah, dattie in de fik vliegt door z`n kachel fijn, en misschien met een kleine kans landie dan met neervallen dood leuk in z`n stoeltjuhs asoffie daar al de hele tijd zat, maar vat zo`n stoel dan nie vlam ???
Misschien was zijn stoel wel geïmpregneerd.
Oud 15-08-2002, 18:01
Ki Fighter
Avatar van Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Buzzzfuzzz.vs schreef:
De politie van Newtown (Zuid-Afrika) heeft een lugubere ontdekking gedaan. Nadat zij een melding kregen van twee mannen die iets in een huis zagen branden, besloten zij erop af te gaan. In het huis vonden zij een verkoolde man, zittend op een stoel naast de keukenkachel. Het vreemde is echter dat er in zijn omgeving niets verbrand of beschadigd was.

Inspecteur Bawuti zegt dat de man alleen in huis was. "Er hing nog steeds rook. Verder was er niets beschadigd in het huis. Enkel een klein vuurtje in de kachel brandde. Er was niets wat aan kon tonen wat er gebeurd zou kunnen zijn.", aldus Bawuti.

De geruchten gaan dat het hier gaat om een spontane zelfontbranding, maar Bawuti ontkent dat. Hij zei dat hij er wel van gehoord had maar hij vindt dat het hekserij-geruchten zijn. Hij voegde toe:"Ik heb hier echter geen verklaring voor. Ik heb nog nooit zoiets vreemds gezien."
Ja zelfontbranding heb ik ook van gehoord, en een paar gezien op TV, verder weet ik ook niet wat ik er van moet denken.
__________________
Mooi geschreven heh?
Oud 15-08-2002, 18:50
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Citaat:
PV schreef:
hij zat naast een kachel met een brandend vuurtje...
en liet een flinke ruft?

REIE
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Oud 15-08-2002, 18:53
darthraver
darthraver is offline
Het kan ook dat die vermoord is en daarna in die stoel neergezet. (de rook komt van de kachel (ok, slechte kachel))
Oud 15-08-2002, 19:09
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Yule schreef:

et kacheltjuh ?
1. klein vuurtjuh, dus die kans is al niet te groot.
Welke kans is nou groter.. dat je jezelf (per ongeluk) in de hens steekt met het voor van een kachel waar je naast zit, of dat je zelf opeens in de fik vliegt..

Heb er wel eens een docu op gezien op Discovery (geloof ik). Er zijn idd meer gevallen bekend, ook mensen die gewoon lagen te slapen en opeens verbrandden.

Ik vraag me af:
kan het niet zijn dat de man in slaap was gevallen en dat bijvoorbeeld zijn sigaret de brand bestond?
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 15-08-2002, 19:27
Roytjuh
Roytjuh is offline
best raar want je lichaam bestaat van 1/3 uit water
Advertentie
Oud 15-08-2002, 19:39
Wiccan
Avatar van Wiccan
Wiccan is offline
Citaat:
Roytjuh schreef:
best raar want je lichaam bestaat van 1/3 uit water
1/3 vocht, en dat is iets anders als water
Oud 15-08-2002, 19:53
2young2live
2young2live is offline
Citaat:
Kirk22 schreef:
was hij een alcoholist vraag ik me dan af, (of had hij gewoon veel gezopen)?
Kan best dat je in de fik vliegt wanneer je maar genoeg conjacjes op hebt en de kachel aan gaat steken.

er was ooit een onderzoek gedaan naar vroegere gevallen van zogenaamde zelfontbrandingen, en men vond dat veel van de slachtoffers stevige drinkers waren...dus misschien heb je wel gelijk...

Maar zelfontbranding is nooit bewezen, noch is het tegendeel bewezen, Ik heb een boek waarin daar iets over staat...

"Kon de sigaret het nylon nachthemd van Mary Reeser in vlam hebben gezet, waardoor zij en haar stoel waren verbrand? geen vuur dat op deze manier ontstaat, zou een lichaam zo volledig hebben kunne verteren. in crematoriums bijvoorbeeld is vier of vijf kwartier lang een temperatuur van plus/minus 1100 graden celcius of hoger nodig om een lichaam in as te veranderen"

Deze zaak is nooit opgelost....
D'r staat nog wel meer in, maar geen enkele verklaring what so ever, dit was dus voor de ongelovige mensen onder ons
__________________
lopend met de fiets en heen weer terug
Oud 15-08-2002, 20:07
Verwijderd
Is het wel een serieus bericht? Er staat niks bij, waar het vandaan komt en zo...
Oud 15-08-2002, 20:11
Wiccan
Avatar van Wiccan
Wiccan is offline
ben de site kwijt maar heb pas nog gelezen dat spontane zelf ontbranding kan komen door een stof die het lichaam aanmaakt en als die met een andere voedingstof in aanraking komt kan deze ontbranden -----> toch blijven mij vraagtekens hierbij staan hoor
Oud 15-08-2002, 20:26
Roytjuh
Roytjuh is offline
Citaat:
Wiccan schreef:


1/3 vocht, en dat is iets anders als water
ohw
Oud 15-08-2002, 21:18
Wiccan
Avatar van Wiccan
Wiccan is offline
Citaat:
Roytjuh schreef:


ohw
*lacht* LoL!
Oud 15-08-2002, 21:59
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
Roytjuh schreef:
best raar want je lichaam bestaat van 1/3 uit water
Volgens mij minstens 2/3e vocht...
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Oud 15-08-2002, 23:47
gna
Avatar van gna
gna is offline
2/3 vocht ja, en vocht = water in het menselijk lichaam, alleen altijd vermengd met een heleboel zooi
(nee er zit geen benzine, vloeibaar metaal of (veel) alcohol in)

Ik heb wel eens gehoord dat het een of andere spontane nucleaire reactie zou kunnen zijn, dat dus sommige atomen in het lichaam vervallen, er veel energie vrijkomt en er een kettingreactie op gang gebracht wordt
__________________
Het leven is een banaan
Oud 15-08-2002, 23:50
Verwijderd
Ja ik heb hier ook wel eens verhalen over gehoord, ik weet ook niet zo goed wat ik er van moet denken..

Maar kan het niet iets met energie te maken hebben? (en dan bedoel ik energie van die man)
Magnetische energie of zo? Dat die man z'n energie zo kon sturen dat ie in de fik vloog?
Of misschien dat ie dat onbewust deed?
Oud 15-08-2002, 23:57
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
darthraver schreef:
Het kan ook dat die vermoord is en daarna in die stoel neergezet. (de rook komt van de kachel (ok, slechte kachel))
Als iemand verkoold is, kun je m moeilijk verplaatsen (dan valt
ie namelijk makkelijk uit elkaar )
Oud 16-08-2002, 10:30
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Heb t ook wel eens in een docu gezien, en weet idd niet wat ik ervan moet denken..
Ads door Google
Oud 16-08-2002, 11:13
Wiccan
Avatar van Wiccan
Wiccan is offline
Citaat:
wallflower schreef:
Heb t ook wel eens in een docu gezien, en weet idd niet wat ik ervan moet denken..
KORTOM EEN VAAAAAAAAAGGGGGGG VERHAAL!!
Oud 16-08-2002, 12:09
ForestSpirit
ForestSpirit is offline
Misschien dat er een vonk op zijn kleren kwam ofzo en dat ie toen verbrande, maar dat ie zo diep in slaap was dat ie het niet merkte...
__________________
I'd be glad to stop wearing anally electrocuted minks if only you'd be so kind as to skin your legs and present them to me as a gift.
Oud 16-08-2002, 12:11
Just Johan
Just Johan is offline
toen ik het topic zag dacht ging er spontaan een lampje branden misschien iets met alcohol inderdaad.

-edit-
mensen zeggen dat het weleens door de alcohol zou kunnen komen maar slechts 1% van de bevolking is alcoholist en heb je ooit een flesje bier spontaan zien ontbranden? daar komt nog bij dat de meeste drank gebrouwen wordt en niet gebrand. dus het zullen wel ufo's zijn.

Laatst gewijzigd op 16-08-2002 om 12:29.
Oud 16-08-2002, 14:03
Roytjuh
Roytjuh is offline
Citaat:
Just Johan schreef:
toen ik het topic zag dacht ging er spontaan een lampje branden misschien iets met alcohol inderdaad.

-edit-
mensen zeggen dat het weleens door de alcohol zou kunnen komen maar slechts 1% van de bevolking is alcoholist en heb je ooit een flesje bier spontaan zien ontbranden? daar komt nog bij dat de meeste drank gebrouwen wordt en niet gebrand. dus het zullen wel ufo's zijn.
Oud 17-08-2002, 02:05
Verwijderd
ikzelf heb een theorie voor zelfontbranding. Ik denk dat er in het lichaam van een mens een chemische reactie ontstaat. Het is een zeer logisch theorie.

Misschien kan zo een reactie doro het lichaam zelf worden opgeroepen, of door pillen???

Ik zou eens uitzoeken, misschien zijn er dieren die zichzelf ontbranden in geval van gevaar??? ik zou er eerlijk gezegt niet vreemd van opkijken.
Oud 17-08-2002, 08:17
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
[AuC] schreef:
ikzelf heb een theorie voor zelfontbranding. Ik denk dat er in het lichaam van een mens een chemische reactie ontstaat. Het is een zeer logisch theorie.

Misschien kan zo een reactie doro het lichaam zelf worden opgeroepen, of door pillen???

Ik zou eens uitzoeken, misschien zijn er dieren die zichzelf ontbranden in geval van gevaar??? ik zou er eerlijk gezegt niet vreemd van opkijken.
er zijn wel kevers (dacht ik) die zichzelf als het ware opblazen; daarbij verspreiden ze gif dat de vijanden dood waardoor de rest van de populatie veilig is. Evolutionair gezien is het daarentegen absoluut niet handig om in geval van gevaar spontaan te ontbranden waarbij je alleen jezelf wat aandoet. Met vluchten of vechten maak je altijd meer kans om te overleven dan met zomaar verdwijnen. Het zou evt. nog wel een onhandige mutatie geweest kunnen zijn van recentelijker datum maar toch lijkt dat me nogal ver gezocht.
Oud 18-08-2002, 05:33
Verwijderd
Citaat:
Just Johan schreef:


er zijn wel kevers (dacht ik) die zichzelf als het ware opblazen; daarbij verspreiden ze gif dat de vijanden dood waardoor de rest van de populatie veilig is. Evolutionair gezien is het daarentegen absoluut niet handig om in geval van gevaar spontaan te ontbranden waarbij je alleen jezelf wat aandoet. Met vluchten of vechten maak je altijd meer kans om te overleven dan met zomaar verdwijnen. Het zou evt. nog wel een onhandige mutatie geweest kunnen zijn van recentelijker datum maar toch lijkt dat me nogal ver gezocht.
Okay. Als eerste weten we dus al dat levende organismes zichzelf kunnen laten ontbranden.

En tja, een mutatie is misschien inderdaad wat ver gezocht. Misschien had die man toch zelfmoord gepleegd door een mix van chemische middelen te drinken ofzo?
Oud 18-08-2002, 08:20
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Citaat:
[AuC] schreef:
ikzelf heb een theorie voor zelfontbranding. Ik denk dat er in het lichaam van een mens een chemische reactie ontstaat. Het is een zeer logisch theorie.

Misschien kan zo een reactie doro het lichaam zelf worden opgeroepen, of door pillen???

Ik zou eens uitzoeken, misschien zijn er dieren die zichzelf ontbranden in geval van gevaar??? ik zou er eerlijk gezegt niet vreemd van opkijken.
Lijkt er al op - ik heb er wel eens iets over gezien.

Het wordt veroorzaakt door een soort elektrolyse in de longen waardoor waterstof ontstaat en ik meende dat dat zich langzaam door lichaam verspreide. Dan is alleen nog een vonkje nodig.
Maar ik meende dat het per jaar iets van 0,1-0,5 mensen overkwam (dus niet bang zijn. 0,5 v/d 5.000.000.000 mensen per jaar).
Alcohol speelt ook een rol. Als je aders gevuld zijn met alcohol branden ze iets makkelijker.
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Oud 18-08-2002, 08:25
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Citaat:
Just Johan schreef:


er zijn wel kevers (dacht ik) die zichzelf als het ware opblazen; daarbij verspreiden ze gif dat de vijanden dood waardoor de rest van de populatie veilig is. Evolutionair gezien is het daarentegen absoluut niet handig om in geval van gevaar spontaan te ontbranden waarbij je alleen jezelf wat aandoet. Met vluchten of vechten maak je altijd meer kans om te overleven dan met zomaar verdwijnen. Het zou evt. nog wel een onhandige mutatie geweest kunnen zijn van recentelijker datum maar toch lijkt dat me nogal ver gezocht.
Het is natuurlijk wel mogelijk als ze er standaard niet aan overlijden. Het kan zich bijvoorbeeld ontwikkelen als een steekvlam ofzow en dat ze het net overleven of dat de vrouwtjes zich nog massaal door hem laten bevruchten voor hij zich opblaast. Op die manier is het mogelijk in de evolutie.

En dat opblazen is niet erg moeilijk. Een klein elektrolyse proces en een zak om waterstof (en zuurstof) in op te slaan... met een beetje samenpersen laat je die explosieve mix wel ontploffen.
Er is btw ook een insekt dat vlammenwerper gebruikt.... gebruikt gelijksoortige techniek. Waterstof maken; en uitspugen en op -een manier- in de fik steken. Vlam is best kort maar genoeg om ander insekt zodanig te verwonden dat het niet meer weg kan vliegen.
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Oud 18-08-2002, 15:23
Droyd
Avatar van Droyd
Droyd is offline
Er zal wel een verklaring zijn...zijn er nog geen dergelijke gevallen bekend met dieren? Waarschijnlijk niet, wrm zou et dan mensen overkomen? omdat ze slim genoeg zijn om te verzinnen
Oud 18-08-2002, 15:25
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Waarom het mensen overkomt? - zeldzaam iets... EN bij mensen merken we het sneller. - je merkt het niet zo snel als een insekt in het midden van de jungle zoiets overkomt
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Oud 18-08-2002, 15:29
Verwijderd
Er is een verklaring voor dit soort gebeurtenissen, en die is zo simpel, dat je het waarschijnlijk onzin vindt.

JE lichaam bestaat uit miljoenen cellen, en soms gaat daar natuurlijk wel eens wat fout, dan ontstaat er bijvoorbeeld een xiekte als kanker...

kanker is dat een cel gaat delen en daar niet meer mee ophoudt, en weefsels om zich heen daarmee ook besmet, en er ontstaat een gezwel


spontane zelfontbranding wordt veroorzaakt door ook een foutje in een cel, maar dan een abnder soort foutje, de cel vliegt in de fik zeg maar... de energie komt vrij, dit activeert andere cellen eromheen ook ditzelfde te doen, en ewr ontstaat een kettingreactuie. dit gaat zo snel dat je er zelf niets van voelt of ziet. poef... toen waren er enkel nog schoenen over.
Oud 18-08-2002, 15:31
Verwijderd
Citaat:
*pixie* schreef:
Er is een verklaring voor dit soort gebeurtenissen, en die is zo simpel, dat je het waarschijnlijk onzin vindt.

JE lichaam bestaat uit miljoenen cellen, en soms gaat daar natuurlijk wel eens wat fout, dan ontstaat er bijvoorbeeld een xiekte als kanker...

kanker is dat een cel gaat delen en daar niet meer mee ophoudt, en weefsels om zich heen daarmee ook besmet, en er ontstaat een gezwel


spontane zelfontbranding wordt veroorzaakt door ook een foutje in een cel, maar dan een abnder soort foutje, de cel vliegt in de fik zeg maar... de energie komt vrij, dit activeert andere cellen eromheen ook ditzelfde te doen, en ewr ontstaat een kettingreactuie. dit gaat zo snel dat je er zelf niets van voelt of ziet. poef... toen waren er enkel nog schoenen over.
ik vind dit wel zeer geloofwaardig
Oud 19-08-2002, 16:45
makita
makita is offline
Citaat:
Yule schreef:
jah, dattie in de fik vliegt door z`n kachel fijn, en misschien met een kleine kans landie dan met neervallen dood leuk in z`n stoeltjuhs asoffie daar al de hele tijd zat, maar vat zo`n stoel dan nie vlam ???

ja precies die stoel vliegt heus wel in de fik als er een brandend iemand op zit. lijkt ne een broodje aap verhaaltje
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:48.