Oud 19-04-2018, 12:46
ObiWanKenobi
ObiWanKenobi is offline
Ik ben op zoek naar een eventuele mogelijkheid om te netwerken en extra skills op te doen. Ik sta momenteel voor het maken van een studiekeuze, maar ik moet ook de mogelijkheid dat ik nog een tussenjaar neem voor ogen houden, aangezien alles momenteel niet heel duidelijk meer is (recentelijke ondervindingen maar ook het niet willen springen naar een opleiding omdat ik nog 2 weken heb om me aan te melden, vooral niet zonder duidelijk plan). Ik wil het liefste alsnog een studie kiezen, mits ik een plan kan opstellen waar ik iets aan heb en wat bij mijn doelen past. Maar mocht dit niet het geval zijn, wil ik alsnog mensen ontmoeten en in een soort van schoolse omgeving kennis opdoen en netwerken opbouwen.

Mijn interesse ligt voornamelijk bij kunst (visueel), maar ik zou ook graag willen leren over business en eventueel bepaalde technische richtingen. Is hier een soort open universiteit voor waar ik naartoe zou kunnen, of is er iets anders wat ik wel zou kunnen doen wat hiermee overeenkomt? Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-04-2018, 13:30
Jon
Avatar van Jon
Jon is offline
Als je met een Community College bedoelt: toegankelijk (goedkoop), klassikaal hoger onderwijs, volgens mij bestaat dat niet. Ik denk vooral omdat de noodzaak ontbreekt. Het hoger onderwijs in Nederland is immers al redelijk toegankelijk en van hoog niveau (anders dan in de VS, waar je diep in de buidel moet tasten voor een vooraanstaande universiteit).

Ik denk dat de Open Universiteit het dichtst in de buurt komt bij wat jij zoekt, alhoewel dit voornamelijk thuisstudie betreft. Wat betreft privé-onderwijs biedt NCOI HBO-opleidingen, net als LOI, maar deze opties zijn wat duurder. Je zou ook eens kunnen kijken bij een Volksuniversiteit, maar dat zijn meer cursussen.
__________________
Wer nicht fragt bleibt dumm.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:31.