Oud 21-10-2020, 21:49
kuelapis
kuelapis is offline
Hoi allemaal

Ik ben bijna 22 jaar en momenteel zit ik in het derde jaar van een taal- en cultuuropleiding op de wo. Ik heb een kleine studievertraging dus qua voortgang zit ik ongeveer op 65-70% van de studie. Al best ver dus. Ik vind de opleiding oprecht superleuk en ik wil het zeker afmaken, maar..

Door familieomstandigheden die het afgelopen halfjaar plaatsvonden (mama ziek, samen met mijn vader waren we haar mantelzorgers, uiteindelijk overleden), voel ik sinds enkele maanden een enorme kriebel om nu ook de zorg in te gaan. Ik wil heel graag andere mensen helpen en de opleiding tot verpleegkundige interesseert mij enorm! Ik heb me ingeschreven voor de (online) open dag om te kijken of dit ook echt iets voor mij zou zijn.

Nu vroeg ik me af: hoe zou dit er dan uitzien? Zou ik volgende jaar hier voltijd mee kunnen beginnen en zet ik dan mijn wo opleiding tijdelijk op stop? Of maak ik het deeltijd af? Zou ik beide opleidingen deeltijd kunnen volgen? Uit ervaring weet ik dat een hbo opleiding vrij veel contacturen heeft, dus het zal waarschijnlijk lastig te combineren zijn.

Tja, twee totaal verschillende richtingen! Een gezondheidsstudie en een taal- en cultuurstudie.. Heeft iemand daar toevallig ervaringen mee?

Ik ga binnenkort een afspraak maken met de studieadviseur van mijn universiteit om hierover te praten, maar ben benieuwd naar jullie reacties!

Laatst gewijzigd op 25-10-2020 om 12:39.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-10-2020, 14:27
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Waarom maak je niet eerst je huidige opleiding in voltijd af. Dan heb je iig een diploma en kan je daarna eventueel duaal verpleegkunde gaan doen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 24-10-2020, 21:23
Verwijderd
Ik zou wel de open dag doen, maar je huidige studie afmaken. Kun je eventueel werken naast de opleiding straks.

Verder kan je ook nog even wachten tot de coronacrisis minder wordt. Online onderwijs voor dit soort opleidingen is lastig. Vind ik dan.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2020, 01:40
Rosievd
Rosievd is offline
Aangezien je de opleiding die je nu doet nog steeds heel leuk vindt zou ik zeggen: maak m af! Je bent er bijna! Je kan altijd nog later een andere opleiding doen, of je laten omscholen of wat dan ook.
Vraag uit nieuwsgierigheid: waarom verpleegkunde op het HBO ipv geneeskunde op het WO?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Tweede studie starten?
laurens325
4 02-08-2016 08:36
Studeren Studies: alfa, bèta, dubbele studies, theater...
Livestyle
13 23-04-2013 20:53
Studeren Twee studies
Verwijderd
7 22-03-2009 13:41
Psychologie Het Grote Lucht Je Hart Topic #134!
Verwijderd
497 08-09-2008 08:58
Studeren 6VWO'ers
Verwijderd
195 01-08-2005 21:22
Algemene schoolzaken Hoeveel jaar krijg je nou stufi?
Eurydice
7 25-08-2003 20:21


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:47.