Oud 09-12-2007, 19:04
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
weeeeer een nieuwe!
de oude kan je ook nog vinden.. en wel hier:
http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1648362

*knuffels gooit*
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-12-2007, 19:08
Verwijderd
Ja kut. Net een heel berichtje getypt, toen wilde ik m posten en was t topic vl en kon ik mijn berichtje nergens meer terugvinden.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2007, 19:20
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Waarom worden dingen vaak op mij afgeschoven?
en nog belangrijker; wáárom accepteer ik het??
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2007, 19:25
Verwijderd
Yeshh <3 Goeie dag, en net appeltaart op nomnom ennn ja. Ik heb eigenlijk niets nieuws te melden dus dit is een verkapte terugvindpost.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2007, 19:28
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Ik was m'n boek kwijt. Helemaal stress, want dan kon ik helemaal niet leren. Nu heb ik 't boek gevonden, maar ben ik nog te druk met vriendlief aan het kletsen, en leer ik alsnog niet. Ik heb het nu 1 keer half doorgelezen. En ik krijg het echt nooit in m'n hoofd voor vrijdag. Ik weet ook niet wat ik moet verwachten, hoe ik moet leren, wat voor vragen ik krijg. Argh, ik haat dit. Ik kan moeilijk al die jaartallen gaan leren en die geboorte/sterfdatums. En al die andere vage literare geschiedenisdingen. Help?
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2007, 19:32
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Ja kut. Net een heel berichtje getypt, toen wilde ik m posten en was t topic vl en kon ik mijn berichtje nergens meer terugvinden.
sorry
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2007, 19:32
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
blegh ik sta weer op knappen
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2007, 19:46
Verwijderd
Citaat:
sorry
Maakt niks.

*Knuff* voor jou. En voor iedereen die nodig heeft.
*Strooit knuffels*
Met citaat reageren
Oud 09-12-2007, 20:03
moon
Avatar van moon
moon is offline
Ik ben misselijk van de stress.
__________________
wees jezelf er zijn al zoveel anderen (loesje)
Met citaat reageren
Oud 09-12-2007, 20:03
Meissiej
Avatar van Meissiej
Meissiej is offline
Ik heb hoofdpijn. En ik moet morgen vroeg op en ik heb nu al geen zin.
__________________
Show some emotion put expression in your eyes light up if you're feeling happy but if it's bad then let those tears roll down
Met citaat reageren
Oud 09-12-2007, 20:11
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
@ death-tears: thnx En wat voor vak/onderwerp gaat het over (dat boek?) Als ik je ergens mee kan helpen?
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Oud 09-12-2007, 20:25
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
Mijn neef & nichtjes zijn leuk. En een vriendin van me ook. Fijn dat iemand gewoon tijd voor je maakt en ook echt op komt dagen als je een afspraak maakt. Ik heb er echt stikgenoeg van dat ik altijd vrienden uitkies die me echt vanuit het niks als een baksteen laten vallen. Drie keer! En het ligt echt niet aan mij want zo verschrikkelijk ben ik echt niet. Hmm ach ja.
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Met citaat reageren
Oud 09-12-2007, 20:50
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Sterkte Nijn!

Zo'n beetje klaar met leren. Ik moet nog drie werkcolleges en een practicum doornemen, dat red ik wel morgen.
Het oefententamen dat op internet staat is echt makkelijk. Ik hoop dat het echte tentamen ook zo is. Maar ik denk het niet, want we krijgen eerst twintig foto's te zien en dat kan ik niet oefenen en daar ben ik niet goed in. Morgen maar veel foto's in mijn boek doorkijken. Dat vind ik niet erg, want het is een mooi boek.
En het oefententamen ging alleen over tumoren, en dat vind ik interessant dus had ik niet zoveel moeite met het leren daarvan.
Maar aan de andere kant hoop ik dat het tentamen moeilijker is, want anders heb ik voor niks zo zitten stressen.

Nog doen morgen:
- werkcollege 6, 7 en 8
- practicum 4
- oefententamen maken met het boek erbij, zodat ik zeker de goede antwoorden heb
- alles wat ik heb samengevat en geprint doorlezen
- misschien nog even de handouts doorkijken
- misschien woordenlijst van tumorenhoorcollege lezen
- de bladzijdes die we moeten lezen nog even doorbladeren

Het lijkt heel veel wat ik nog moet doen, maar valt wel mee op zich. Ik heb nu een printbestand gemaakt van de dingen die ik op de computer heb gedaan (hoorcolleges uittypen, werkcolleges en practica, samenvattingen) en het is 37 bladzijdes in totaal. Ik weet niet of ze blij zijn als ik dat ga printen bij de balie (de printer die gratis is). Ik wel in ieder geval. Ik doe het denk in delen, dan valt het minder op.

Ik ben nu echt veel rustiger dan gisteren. Ik heb ook al veel beter geleerd dan voor blok 1, daar had ik een vijf voor. Dan moet ik hiervoor wel een voldoende kunnen halen. En volgens mij heb ik al twee punten door de tussentoets en werkcollege-opdracht, dus ik moet nog maar een vier.
Ik durf eigenlijk niet zoveel vertrouwen erin te hebben voor het tentamen is geweest, maar ik denk dat ik wel ga halen. Ik denk dat ik het wel kan.

Nu kan ik met een gerust hart gaan slapen straks.
En volgende blok ga ik beter plannen!
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2007, 21:07
Verwijderd
Het gaat eigenlijk wel (weer) goed met me! Het hele weekend lekker bij m'n vriendje geweest en hij was heel lief voor me, zoals altijd.. En toen gingen we gisteravond ook nog gourmetten, omdat ik dat thuis nooit doe en stiekem toch wel heel erg leuk vind!
Met vriendinnetjes gaat het ook wel goed, vrijdag lekker weer wat met z'n allen doen en daar heb ik nu al heel erg veel zin in
Ik loop alleen een beetje erg achter op school. Vorige week bijna de hele week vrijgehad/genomen, maar nu moet ik toch bijna een week colleges enzo gaan inhalen en daar heb ik niet zo'n zin in. Morgen ook nog een tussentoets en daar heb ik nog niks voor gedaan.. Gelukkig is die pas om half 5, dus heb ik de hele dag nog om te leren.
Het komt allemaal wel goed!
Met citaat reageren
Oud 09-12-2007, 21:30
Verwijderd
Als deze week maar voorbij is, komt alles goed. Dat moet wel.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2007, 21:52
Verwijderd
Pfff, wat een rotweekend. Vandaag vooral. Maar het had slechter kunnen eindigen, we hebben in ieder geval nog wel gepraat.
Hopelijk worden er deze week wat dingen wat duidelijker....
Met citaat reageren
Oud 09-12-2007, 21:54
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Dankjulliewel nog voor de felicitaties! En knuffels voor iedereen die ze kan gebruiken. (})

En wat een verjaardag wat een cadeautjes, mn vriendje is ook zon pestkop en ik heb zon gave ring van m gekregen. <333 Wat een fettie toch. En een rosebloemetjessenseo en veel meer en ik wil heel vrolijk erover vertellen maar ik ben eigenlijk niet helemaal vrolijk maar een beetje jankerig. Stomme Children's Memorial Day ook. Stomme ik ook. Hè kusjes.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2007, 21:56
Verwijderd
Ik heb het vorige topic trouwens even snel doorgekeken, maar kan geen bericht van little lady vinden.
Weet iemand hoe het met haar gaat?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-12-2007, 22:14
Redhair
Redhair is offline
Citaat:
Gefeliciteerd papa. Gefeliciteerd met je verjaardag, al ben je er niet meer. Ik geloof niet in de hemel, ik geloof niet dat er iets is waar jij nu bent, ik geloof niet dat ik je ooit nog zie. Je bent nog as, leeft alleen nog in mijn hoofd. De eerste weken bijna niet. Ik dacht niet veel aan je, ging gewoon door, wachtte tot je weer thuiskwam. Maar toen, twee weken geleden, kwam het besef dat je nooit meer thuis komt. Toen ik daar zat, J. en D. bezopen, en ik maar bleef vragen 'waar ben je? Ik wil naar je toe, ik wil alleen bij jou zijn, waar ben je toch? Ik hou verdomme van je, papa kom terug?' en ik wist dat ik geen antwoorden zou krijgen, dat ik niet naar hem toe kan. Dat ik niet op zijn schoot kan zitten om uit te huilen, terwijl hij moeizaam zijn arm om me heen slaat, zijn arm, die hij nauwelijks kon bewegen, aan het eind helemaal niet meer. Zijn hand als vuist, die hij niet kon openen. Die hand, die eerst zoveel tekeningen heeft gemaakt, zoveel foto's, zoveel dingen, die hand kon niks meer. Nee papa, het is beter dat je weg bent, je had geen leven, maar ik mis je, ik mis je. Elke avond in bed praat ik in de leegte, vertel ik over mijn dag, over J., over het gemis. Maar niemand hoort me, ook jij niet papa, want jij kan niets meer horen.

Vandaag was weer een dag die ik vertellen zou aan jou.
Van de ochtend tot 't moment dat ik weer sliep.
Van de bomen en de straten en de pijn die ik vergat.
En later toch gehuild zoals je ziet.
Ja, dit was een jaar geleden.
Gefeliciteerd papa, met de tweede verjaardag waar jij niet bij bent. Ik was het vergeten. Toevallig belde ik net met mama, die vroeg of ik er nog bij stilgestaan had.
Alleen vorige maand, rond de datum van de crematie, had ik het nog even moeilijk met je dood. Maar verder heb ik er geen moeite mee. Gefeliciteerd papa.
Weet je wat gek is. Ik mis je niet. Ik mis je gewoon niet meer. Maar toen je dood ging woonde ik nog thuis, met mijn stomme verslaving en mijn slechte zelfbeeld. Ondertussen heb ik met iemand samengewoond en woon ik nu op mezelf. Mijn leven is heel anders, in dit leven ken ik je niet meer, eigenlijk. Dat wil niet zeggen dat ik nog altijd ziels veel van je houd en je een geweldige man was. Nu ik aan het typen en denken ben, krijg ik ook wel een brok in je keel. Ik mis je niet, in de vorm van pijn. Ik voel geen pijn meer. Gefeliciteerd, lieve papa.
__________________
Digital ash in a digital urn.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2007, 22:39
Verwijderd
Ze was op tv vanavond en dat was heel raar. Heel onwerkelijk en heel ver weg. Ze is ook ver weg, letterlijk en figuurlijk maar dat doet wel pijn.
En toen R. gelukkig belde ze me en even was het vreemd en niet weten, maar het kwam weer. Ik moest het wel navragen, anders voelde het niet goed en gelukkig kan dat bij haar. En toen was ons gesprek weer zoals vanouds. Het is zo'n bijzonder mens en onze vriendschap zo bijzonder.
Nou ja en toen belde ik N. nog even en die belt morgen terug en dat is fijn, het kwam van haar kant dat is fijn, dat is goed.
En nu ga ik nog even iets met de was doen en dan ga ik slapen. Het zal een drukke week worden, een zware week ook wel en helaas geen weekend om uit te rusten, maar wel fijne dingen ook. Ach, dag voor dag, eerst morgen maar, naar stage en 's avonds voor therapie nog van alles doen.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2007, 23:02
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Ik heb het vorige topic trouwens even snel doorgekeken, maar kan geen bericht van little lady vinden.
Weet iemand hoe het met haar gaat?
Dat miste ik ook al ja. Kent niemand van het forum haar 'persoonlijk'? Ik zou het toch wel een fijn gevoel vinden als we haar toch iets van een kaartje konden sturen.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2007, 23:08
Verwijderd
@Vogelvrij: Ik vraag me alleen af of je dat kunt leren als je relaties vervolgens uit de weg gaat? Ikzelf moet leren om me op mezelf te concentreren, op geen enkele manier afhankelijk te zijn binnen een relatie... maar moet ik dat nu juist doen bínnen een relatie, of moet ik het eerst leren en dan pas weer zo in een relatie te duiken? *haalt schouders op*
Met citaat reageren
Oud 10-12-2007, 00:27
kroot
kroot is offline
De 55+ beurs vandaag was wel gezellig, maar verkooptechnisch een grote flop. Niets maar dan ook niets verkocht. 'Ja mevrouw weet u wat nou handig is aan een digitale piano? U prikt er zo een koptelefoon in, handig als u op een flat zit'
Met citaat reageren
Oud 10-12-2007, 08:07
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Citaat:
@ death-tears: thnx En wat voor vak/onderwerp gaat het over (dat boek?) Als ik je ergens mee kan helpen?
het gaat over de literatuur in de 16e t/m 18e eeuw, en dan de politieke, economische en culturele achtergronden en de functie ervan. Maar ik hoorde gisteravond dat we alleen toepassingsvragen krijgen, en wat combinatiedingen. (dus bv, je krijgt een sonnet en je moet beargumenteren of het wel of niet een petrarka's gedicht is, of Antwerpen viel in handen van Spanje, wat betekende dat voor het Noorden van de Nederlanden?) En dat vind ik al heel wat beter dan moeten weten dat in 1555 Filip II Karel V opvolgde, of dat in 1517 Maarten Luther die 95 stellingen op de muur van zo'n kerk plakte. Maar bedankt voor het aanbod.

ot; Het is rot om uit je warme bed te moeten komen en overal het licht aan te moeten doen. Voelt net alsof het nog 3 uur 's nachts is en ik nog eeuwen zou kunnen slapen. En ik voel me een beetje ziekig. Gelukkig vanmiddag laatste 2 uur niet naar school omdat ik naar 't ziekenhuis moet. Soms baal ik daar écht van.. Maar betekent wel dat ik mooi de tijd heb om lekker aan dat boek te beginnen. Verheug me er nu al op.

En dat proefwerk komt wel goed. Als we het echt zo oppervlakkig moeten leren als die vriendin zei dan ken ik het goed genoeg voor een voldoende. Meer zin om te leren kon ik niet bij elkaar schrapen... Ach, nog 2 weken en dan is het vakantie!
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2007, 08:51
Mariekje*
Mariekje* is offline
Wat is het een tijd geleden dat ik gepost heb op psychologie zeg... Eigenlijk vooral omdat ik me er niet meer zo toe geroepen voel. Een gevoel dat vooral voort komt uit de gesprekken die ik tegenwoordig kan voeren met de 'nieuwe' mensen om mij heen. Mensen die geen uitleg nodig hebben om te begrijpen wat er in mijn hoofd speelt, en dat heeft de afgelopen paar maanden al zoveel frustratie van onbegrip weggenomen. Vreemd, maar ergens juist ook heel fijn.

Ik was altijd al een bengel, een echte binnenvetter. Ik kon niet onder woorden brengen wat ik exact bedoelde, of misschien begreep mijn omgeving mijn verhaal gewoon niet. Voortdurend lag ik buiten de groep, werd er gepest, kon ik rekenen op onbegrip en liep het ook thuis echt niet op rolletjes. Nergens kon ik mijn verhaal en energie kwijt, totdat mijn moeder in zag dat paarden een remedi leken te zijn voor mijn 'probleem', dat vooral ontstond uit onbegrip en frustratie, een eigen paard werd aangekocht. De dagelijkse structuur die de paarden met zich brachten, zorgde voor wat meer structuur en veiligheid. Het voelde nuttig om verantwoordelijk te zijn voor zo'n beestje, en tegelijkertijd was het voor mij een verademing en rustmoment van de dag. Even nergens aan denken, enz. Hoe idioot stom dat voor veel mensen misschien ook klinkt, voor mij was het ideaal.

Een paar maanden geleden heb ik mijn wedstrijdpaard verkocht, een dier waar ik altijd enorm gek op ben geweest. De eerste weken waren vooral een gemis, omdat ik mijn vastgeroeste structuur van 2 maal daags naar mijn paarden gaan miste. De 3de week begon ik in te zien dat ik vooral ook mijn 'maatje' miste, en merkte ik op dat ik nergens heen kon met mijn gedachten, gevoelens en energie. Dit gevoel brengt me op sommige momenten tot absolute waanzin; En nee ik heb eigenlijk nooit ingezien dat de paarden voor mij als 'medicijn' werken, om niet te verzuipen in het verleden. En ja, natuurlijk is dat idioot.
Plotseling heb ik geen zin meer in school, en in alle heisa dat 'de toekomst' heet, en dat is confronterend en zeker niet iets voor mij. Dat eenzame, dode, en lege gevoel, ik heb er zo mee liggen knokken gisteren.

Samen met vriendlief ben ik even wat gaan drinken in de kroeg, we zaten gewoon te praten toen het gesprek ineens over vrienden van ons ging, en school. Het gesprek ging dieper en dieper, en voor ik het door had legde ik mijn hele verhaal op tafel. Ik stelde vragen, maar gaf zelf al de antwoorden. Ik heb staan huilen, en ineens was ik stil en trok mijn conclusie; Het komt vanzelf wel goed.
Het opgeluchte, veilige en begrepen gevoel dat ik voor mijn gevoel altijd bij mijn paarden kreeg, dat kan ik nu zelfs bij vriendlief vinden. Verbazingwekkend, stom, idioot en tal van dingen meer. Maar vooral reuze fijn, omdat ik voor het eerst van mijn leven in een menselijk figuur een beetje rust kan vinden.

Tijd om voor school aan de slag te gaan, en vanmiddag even 9 opdrachten in te leveren. Niet zeiken, gewoon doen.. Mijn tentamens waren immers allemaal voldoende.

BTW, best een uitvinding, dat LJH
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-12-2007, 09:16
Pruts0r
Avatar van Pruts0r
Pruts0r is offline
Afgelopen week nauwelijks op school geweest, omdat ik me zo rot voelde en zo energieloos was, nu gaat het wat beter. Ik ben aan het denken: zal ik wel naar school toe gaan, of zal ik niet naar school toe gaan. Ik moet wel flink werken, dat doe ik meestal thuis als ik zoveel vrij heb 's ochtends en aangezien ik buiten twee uur tutor alleen maar twee uur statistiek heb (ik moet dan eigenlijk thuis weg om 10 over 11) ben ik aan het twijfelen of ik zal gaan en hoelaat. Ik denk wel dat ik ga, maar in principe kan ik statistiek wel missen, hoewel ik dat al een paar keer gemist heb door omstandigheden, dus misschien is het toch wel beter om daar wel heen te gaan. Dan maar effe kijken wanneer ik die spaghetti neem (als die nog in de koelkast staat). Ik heb echt honger, maar helemaal geen zin in boterhammen Cruesli is volgens mij op en die heb ik al vaker 's morgens gepakt. Mja, mss pak ik wel spaghetti als ontbijt Laat ik eens gek doen. Om half 10 eten, en dan om 10 over 10 naar het station. Dan ben ik om half 12 in Nijmegen en fuck, dan heb ik nog maar een uurtje om alles bij te werken. Achja, als ik hier thuis zit, ben ik toch niets aan het doen.

Dus dan maar spaghetti als ontbijt en dan nog een beetje op tijd naar school toe.
__________________
Stop living in the past, live for the future!
Met citaat reageren
Oud 10-12-2007, 09:42
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Deze week was rot, en ik weet niet of het volgende week wel beter zal gaan. Ik ben het namelijk die daarvoor zal moeten kiezen.. of niet. En wat nou als ik eigenlijk niet wil? Ik merk dat ik uitvluchten zoek, nieuwe manieren om hetzelfde te bereiken. Moet ik meer eten? Ok, dan ga ik me wel inschrijven voor onbeperkt fitnessen. Ik hou met een stalen gezicht vol dat ik dat wil gaan doen omdat het "gezond" is en omdat "normale mensen ook sporten", maar who am I fooling? Misschien is de pijnlijke conclusie wel dat ik er op dit moment helemaal niet achtersta. Ik wil wel anders, maar er is zoveel angst. Vriendje doet alleen maar sarcastisch, gisteren moesten we eerder stoppen met dansen omdat ik draaierig en zó futloos was. Waar wacht ik op? Totdat ik dramatisch ter aarde stort omdat ik mezelf veel te weinig heb gegeven?

Argh. Dit gaat gewoon niet. Straks ga ik weer naar mn kamer en moet ik het weer vijf dagen in mn uppie zien te redden. Ik was afgevallen vandaag, eindelijk weer. Ik mág er gewoon niet blij om zijn, maar iets in mij is trots.

Waarom. Wat is het nut van al dit gekloot? Waarom kan of wil ik er niet mee kappen?

Ik voel me alleen.
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Met citaat reageren
Oud 10-12-2007, 10:04
Verwijderd
Woot, eindelijk fatsoenlijk ontbijt, en ik ben al buiten geweest, en dag vrij dus kan bijlezen en relaxen en jah.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2007, 10:28
Verwijderd
Knuf Yana! probeer eens voor jezelf na te gaan wat dit jou voor voordeel oplevert. En dat hoeft niet rationeel, gewoon puur waarom jij dit nodig hebt. En maak dan ook een lijst waarom je dit níet wil. En kijk van de lijst met voordelen of je die ook op een andere manier kunt behalen.
En ik vraag me af of je niet wat intensievere hulp zou moeten zoeken. Hoewel je daar dan natuurlijk ook achter moet staan. Succes vandaag en deze week in ieder geval.

OT:
wanneer sta ik weer eens vrolijk op? en uitgerust? ik kom al weken niet voor tien uur mijn bed uit. Ik was net al wakker vanaf 9u, maar ik kreeg mezelf er niet uit. Zo moe. Zo 'geen zin'.
Vandaag wordt geen leuke dag, ik ben blij als ik vanavond weer in mn bed lig.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2007, 10:41
Redhair
Redhair is offline
Voor mijn doen ben ik op tijd mijn bed uit, en dat na een weekend vol drugs. Volgend weekend ga ik echt geen pep gebruiken. Eens testen hoe streng ik ben, want dan heb ik wel een feestje van iemand waar drugs is. Mdma, oke. Pep, nee. Even een weekend geen pep en gewoon alle nachten slapen.
__________________
Digital ash in a digital urn.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2007, 11:37
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Knuf @ Yana en Flyaway!
En energie geeft aan Ave!

Hmpf, maak ik me druk om dat stomme proefwerk, is die verekte leraar nergens te bekennen. Straks nog les van hem ook, zal mij benieuwen wat voor excuus hij heeft. Verdomme! Ik wou nou juist af zijn van al die inhaal proefwerken en nu moet het nóg een week wachten. En volgende week heb ik ookal scheikunde, waar ik minimaal een week van te voren mee moet beginnen omdat ik anders niet die 6 ga halen die ik zo nodig heb. Ik MOET een voldoende staan op mijn rapport. In ieder geval aan het einde van het jaar. Verdomme, nu ben ik weeer helemaal gestresst!

Ok, even diep ademhalen. Waarom voel ik me zo'n mislukkeling vandaag? Net in de les had ik de vragen die we gingen bespreken niet af. En ik snapte gewoon ook echt niks van die vragen. Misschien moet ik toch iets meer discipline gaan kweken. Maar ik heb het gewoon niet meer over voor school. Mijn rapport was, ondanks alles, redelijk.. En ik heb er nauwelijks wat voor gedaan, waardoor mijn motivatie nu helemaal 0,0 is. Hmpf, ik voel me echt zo'n zeurdoos..

Waar is dat goede gevoel van vorige week heen? Nu is het alleen maar koud, en zelfs als iemand een compliment maakt over hoe ik eruit zie, denk ik dat het sarcastisch is.
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2007, 11:46
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Citaat:
Knuf Yana! probeer eens voor jezelf na te gaan wat dit jou voor voordeel oplevert. En dat hoeft niet rationeel, gewoon puur waarom jij dit nodig hebt. En maak dan ook een lijst waarom je dit níet wil. En kijk van de lijst met voordelen of je die ook op een andere manier kunt behalen.
En ik vraag me af of je niet wat intensievere hulp zou moeten zoeken. Hoewel je daar dan natuurlijk ook achter moet staan. Succes vandaag en deze week in ieder geval.

OT:
wanneer sta ik weer eens vrolijk op? en uitgerust? ik kom al weken niet voor tien uur mijn bed uit. Ik was net al wakker vanaf 9u, maar ik kreeg mezelf er niet uit. Zo moe. Zo 'geen zin'.
Vandaag wordt geen leuke dag, ik ben blij als ik vanavond weer in mn bed lig.
Hmm.. ja.. dat zal ik eens doen. Het is zo dubbel, ik wíl ook helemaal niet zo leven. Ik voel me er helemaal niet gelukkig bij, maar toch blijf ik het doen. Intensievere hulp lijkt me in mijn geval trouwens niet nodig. Ze zien me aankomen

Pas je een beetje op jezelf? Misschien eens een rustdagje inlassen?
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Met citaat reageren
Oud 10-12-2007, 11:53
Verwijderd
dankje death-tears! je hebt dat proefwerk nu al wel geleerd dus dan ken je het volgende week extra goed. komt helemaal goed dus! knuf

En uh, Yana, 'ze zien me aankomen'. Lees je pm's aan mij nog maar eens na iedereen heeft recht op hulp. Als dit niet genoeg is voor jou, dan is intensiever dus misschien wél nodig. Heb je niet iemand die je daarin beter kan adviseren? Een huisarts ofzoiets?
En ik heb geen tijd voor een rustdag. Ik moet woensdag een essay inleveren en ik moet alles nog doen, en ik kan vanmiddag en vanavond er niet aan werken, dus ik heb alleen morgen en woensdag nog een paar uur,terwijl er 30u voor staat. Paniek, paniek, paniek.
Ik doe mn best je vandaag nog even een pm terug te sturen trouwens, maar moet ik straks wel internet hebben thuis en tijd enzo.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2007, 11:55
Verwijderd
Citaat:
En dat proefwerk komt wel goed. Als we het echt zo oppervlakkig moeten leren als die vriendin zei dan ken ik het goed genoeg voor een voldoende. Meer zin om te leren kon ik niet bij elkaar schrapen... Ach, nog 2 weken en dan is het vakantie!
Zorg dat je wel weet ik welke volgorde alles gebeurde, dus maak een tijdbalk Dan hoef je niet de jaartallen te kennen.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2007, 11:55
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
@ Yana: In plaats van dat je jezelf nou eens serieus neemt.. Hoezo 'ze zien me aankomen?' Waarom niet dan? Je ziet toch zelf dat het niet goed gaat op deze manier, hoeveel erger wil je dat het nog gaat worden dan? Hoeveel erger voordat je jezelf eindelijk toestaat er betere/intensievere hulp voor te zoeken?
*knuff* en bedankt voor je kaartje

OT: Ik ben leeg, oppervlakkig. Ik lach maar mee, ik doe maar gewoon. Mijn tante ligt half dood te gaan daar, ik heb oorlog van binnen maar toch doe ik normaal. Ik houd dit niet lang meer vol dus ik denk dat ik straks maar even met L. ga praten, als ik dat durf. Bah. I'm lost..
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Oud 10-12-2007, 12:03
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Citaat:
dankje death-tears! je hebt dat proefwerk nu al wel geleerd dus dan ken je het volgende week extra goed. komt helemaal goed dus! knuf

En uh, Yana, 'ze zien me aankomen'. Lees je pm's aan mij nog maar eens na iedereen heeft recht op hulp. Als dit niet genoeg is voor jou, dan is intensiever dus misschien wél nodig. Heb je niet iemand die je daarin beter kan adviseren? Een huisarts ofzoiets?
En ik heb geen tijd voor een rustdag. Ik moet woensdag een essay inleveren en ik moet alles nog doen, en ik kan vanmiddag en vanavond er niet aan werken, dus ik heb alleen morgen en woensdag nog een paar uur,terwijl er 30u voor staat. Paniek, paniek, paniek.
Ik doe mn best je vandaag nog even een pm terug te sturen trouwens, maar moet ik straks wel internet hebben thuis en tijd enzo.
Citaat:
@ Yana: In plaats van dat je jezelf nou eens serieus neemt.. Hoezo 'ze zien me aankomen?' Waarom niet dan? Je ziet toch zelf dat het niet goed gaat op deze manier, hoeveel erger wil je dat het nog gaat worden dan? Hoeveel erger voordat je jezelf eindelijk toestaat er betere/intensievere hulp voor te zoeken?
*knuff* en bedankt voor je kaartje

OT: Ik ben leeg, oppervlakkig. Ik lach maar mee, ik doe maar gewoon. Mijn tante ligt half dood te gaan daar, ik heb oorlog van binnen maar toch doe ik normaal. Ik houd dit niet lang meer vol dus ik denk dat ik straks maar even met L. ga praten, als ik dat durf. Bah. I'm lost..
Ik heb die groep 1x per week en ik heb die psych, 1x in de week of 1x in de 2 weken. Wat voor hulp zou ik nog meer moeten dan? Ik doe toch mn best. Ik heb geen ondergewicht, ik heb geen extréém raar gedrag. Mijn eetstoornis is een eetstoornis, maar ik hoef echt geen opnames of zo hoor. Daarbij, dan zou ik bij intensievere hulp een probleem met mn studie krijgen + meer mensen moeten vertellen van "het probleem". En dat probleem is niet zo megagroot dat ik dat er voor over heb.

Ave, doe rustig aan meis. Die PM komt wel, het heeft geen haast. Denk maar even aan jezelf.

Nijn...ja, ga maar praten met L. Dat lijkt me verstandig, voordat je er compleet aan onderdoor gaat. Sterkte met je tante en een hele dikke knuffel .
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-12-2007, 12:18
Verwijderd
Ik ben moe en ik wil niets.
Ik haat dit lusteloze gevoel

Ik ga maar eens kijken of het helpt wanneer ik gewoon net doe alsof ik energie heb...
Met citaat reageren
Oud 10-12-2007, 13:04
Verwijderd
Citaat:
Ik heb die groep 1x per week en ik heb die psych, 1x in de week of 1x in de 2 weken. Wat voor hulp zou ik nog meer moeten dan? Ik doe toch mn best. Ik heb geen ondergewicht, ik heb geen extréém raar gedrag. Mijn eetstoornis is een eetstoornis, maar ik hoef echt geen opnames of zo hoor. Daarbij, dan zou ik bij intensievere hulp een probleem met mn studie krijgen + meer mensen moeten vertellen van "het probleem". En dat probleem is niet zo megagroot dat ik dat er voor over heb.

Ave, doe rustig aan meis. Die PM komt wel, het heeft geen haast. Denk maar even aan jezelf.

Nijn...ja, ga maar praten met L. Dat lijkt me verstandig, voordat je er compleet aan onderdoor gaat. Sterkte met je tante en een hele dikke knuffel .
Eh, Yana, ik ken je verder niet persoonlijk, maar zoals ik je posts hier lees klinkt je eetprobleem wél (mega)groot...

De ontkenning van een probleem is vaak een onderdeel van het probleem zelf.

En iedereen die intensieve(re) hulp heeft, komt daarmee in de problemen met werk/studie, maar daar zijn altijd oplossingen voor te bedenken.

Misschien heb je het inderdaad niet nodig, of misschien ben je er nog niet aan toe.

Met 'je best doen' heeft het in ieder geval niks te maken.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2007, 13:06
Pruts0r
Avatar van Pruts0r
Pruts0r is offline
Ik honger. En ik was vanmorgen vergeten om boterhammen mee te nemen. Had vanmorgen als ontbijt best wel wat spaghetti op, maar nu alweer honger. En er staat niet genoeg geld op mijn rekening atm (dus geen 2,50) om wat meer geld op mijn schoolpasje te zetten . Echt dom. Ik heb honger

Achja, dan maar straks eventjes na tutoruur.
__________________
Stop living in the past, live for the future!
Met citaat reageren
Oud 10-12-2007, 13:12
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik ben echt veel en veel te laat opgestaan vanmorgen, ik werd eerst om 7 uur wakker door m'n vriendje die naar z'n werk moest. Daarna nog 2x, maar ik had echt helemaal geen zin om op te staan. Toen ging ik 'verkeerd' zitten denken en ging het helemaal niet goed en nu bij het minste of geringste
Ik denk dat de 2 belangrijkste doelen van vandaag maar moeten worden 1) zorgen dat ik vandaag nog een beetje moe word en vannacht nog wat kan slapen en 2) weer vrolijk worden. Dan maar geen studie, dat schiet toch niet op zo.

Afgelopen weekend 2x Sinterklaas gevierd. Het was leuk en ik heb heel veel gekregen. Uiteindelijk is het met alle gedichten nog goed gekomen en vriendje was heel blij met het cadeautje dat ik voor hem gekocht had. Dat heeft-ie echt meerdere keren gezegd dus dat was wel leuk om te horen

Zo maar eens naar de stad, kijken of ik nog wat leuke kleren kan kopen, want die heb ik écht nodig. En het is hier redelijk mooi weer en het zonnetje is aan het doorkomen. Misschien word ik daar wat vrolijker van.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2007, 13:51
Verwijderd
Ik moet zometeen presenteren en ik heb geen zin, want het moet op de minuut af een kwartier duren en dat kan ik totaal niet inschatten. Belachelijke regel ook, puh.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2007, 13:52
Verwijderd
Citaat:
Ik moet zometeen presenteren en ik heb geen zin, want het moet op de minuut af een kwartier duren en dat kan ik totaal niet inschatten. Belachelijke regel ook, puh.
Een leraar van mij zei dat ook eens, toen was ik echt amper 3 minuten kwijt en haalde ik een 9
Met citaat reageren
Oud 10-12-2007, 14:26
Verwijderd
Citaat:
Een leraar van mij zei dat ook eens, toen was ik echt amper 3 minuten kwijt en haalde ik een 9
Ja, mijn docente wijst op haar horloge en zegt 'je hebt nog één minuut, dus vertel nog maar wat' als je te vroeg klaar bent. Terwijl het volgens mij toch echt gaat om wàt je te vertellen hebt, in plaats van in hoeveel tijd je dat doet.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2007, 15:43
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
@Vogelvrij: Ik vraag me alleen af of je dat kunt leren als je relaties vervolgens uit de weg gaat? Ikzelf moet leren om me op mezelf te concentreren, op geen enkele manier afhankelijk te zijn binnen een relatie... maar moet ik dat nu juist doen bínnen een relatie, of moet ik het eerst leren en dan pas weer zo in een relatie te duiken? *haalt schouders op*
Ja, goede vraag. Ik dacht eerst van niet, ik dacht dat ik het binnen een relatie kon. Maar het vergde teveel en nu ga ik dan het maar eerst proberen te leren, of zo. En ik wou er nog meer over zeggen maar dat vind ik eigenlijk niet zo bestemd voor het forum, te persoonlijk.

OT: Bluh. In de war.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 10-12-2007, 15:46
Verwijderd
@ vogelvrij: dikke knuf! ik snap dat het moeilijk is. ik snap geloof ik ook wel waarom je het hebt gedaan. Ik denk er zelf ook veel over na, maar ik wil hem niet kwijt..Sterkte! ik hoop dat dit je wel helpt om met jezelf aan de slag te gaan!
Met citaat reageren
Oud 10-12-2007, 16:03
Verwijderd
Citaat:
Ja, mijn docente wijst op haar horloge en zegt 'je hebt nog één minuut, dus vertel nog maar wat' als je te vroeg klaar bent. Terwijl het volgens mij toch echt gaat om wàt je te vertellen hebt, in plaats van in hoeveel tijd je dat doet.
Ja, dat vind ik ook. Op het HBO zat de docente ook echt met een stopwatch te luisteren.. of ja, luisteren, volgens mij was ze vooral aan het timen en dat was het wel. Dat was echt irritant
Op de middelbare school was ik heel braaf bij Engels, dus de docent zal me wel leuk gevonden hebben, want ik was de enige die oprecht geinteresseerd was en 't huiswerk maakte. De klas vond me wel niet zo leuk meer na die 9 want iedereen had zich braaf aan het kwartier gehouden, maar niemand anders had een 9

OT: Ik voel me al iets minder lusteloos, maar het kost echt te veel tijd om op gang te komen wanneer de dagen nooit echt beginnen voor mijn gevoel (altijd dat schemerige, ik word er echt boos en gek van ). Vanaf nu maar braaf op tijd op en voor m'n daglichtlamp ontbijten, misschien werkt dat beter.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2007, 16:15
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
@ Yana: je hoeft echt niet meteen opgenomen te worden hoor, er zit nog genoeg andere hulp tussen die grote stap en waar je nu zit. Je zou kunnen denken aan een intensievere vorm van therapie als in: meerdere keren per week. Of een andere soort therapie, misschien eentje die beter bij je past? Er is een hoop te vinden in hulpverlenersland En argumenten over dat het zo erg niet is, ik ben te moe om erop in te gaan, want je weet dondersgoed dat het wel erg is en dat het nooit erg genoeg voor jezelf zal zijn, maar wat ik of iemand anders ook zegt, je hebt een vrij grote plaat voor je mooie koppie zitten
Over in de knoop komen met je studie, dat heeft iedereen wel eens, en misschien moet je dan inderdaad meer mensen erover vertellen maar er zijn altijd oplossingen voor te vinden, bovendien, dan zit je nu maar even in de knoop met je studie, dat is toch veel minder belangrijk dan jezelf elke dag opnieuw kapot maken en er niet genoeg aandoen zodat het je misschien nog wel jaren blijft achtervolgen?!
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Oud 10-12-2007, 16:26
Verwijderd
*ook knuffels strooit* All your dreams are on their way, see how they shine

Ohja, hier zeker. Over tachtig jaar heb ik misschien wel wat bereikt.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2007, 16:26
Verwijderd
wat nijn zegt ja
Met citaat reageren
Oud 10-12-2007, 16:38
Verwijderd
Ik voel me rot, heel rot. Hoe kom ik er dit keer uit? Kom ik er nog wel uit? Ik weet niet meer wat te doen. Ik krijg het allemaal niet meer geregeld. Straks zit ik zonder kamer en zonder geld... En dan? De muziek die ik jaren verbannen had omdat ik niet meer depressief wilde zijn galmt nu weer door mijn boxen. Ik ben op...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Ctrl + V Topic #66
Retro*Love
500 19-04-2007 11:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:07.