Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-06-2008, 16:50
IrmZjeuh
Avatar van IrmZjeuh
IrmZjeuh is offline
Hey,

Na 2x uitgeloot te zijn voor de Verloskunde Academie Amsterdam ben ik nu, na de derde keer, door naar de volgende ronde: de selectiegesprekken. Ik ben alleen ingeloot in... Maastricht (mijn 4e keus)
Als ik aangenomen word (het zijn niets voor niets selectiegesprekken en ik hou overal rekening mee) dan moet ik op kamers. Vanaf hier naar Maastricht is het namelijk 2 uur en 45 minuten met de trein, en als je om 08.30 uur moet beginnen is dat niet haalbaar.
Nou is het niet echt een ramp om op kamers te gaan, maar ik zou liever een wat stevigere basis hebben. Een beetje dom maar ik heb er nóóit rekening mee gehouden dat ik ook heel ergens anders kon worden ingeloot, mede omdat ik de eerste 2x wel in Amsterdam ben ingeloot.

Nou, ik ben niet heel desperate maar toch... Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die zijn ingeloot in Amsterdam en liever naar Maastricht willen, of anders mensen kennen die eventueel zouden willen ruilen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-06-2008, 20:53
roosjemarijn
Avatar van roosjemarijn
roosjemarijn is offline
Hoi,

Mijn reactie heeft niet echt met jou studie te maken (al lijkt verloskunde me erg leuk ) maar meer met het op kamers gaan etc.
Ik kom zelf ook in Amsterdam en moest in Groningen gaan studeren 4 jaar geleden, in eerste instantie vond ik dat ook erg jammer, maar achteraf ben heeeel erg blij dat ik in Groningen op kamer ben gegaan.
Een groot verschil tussen zowel maastricht/Groningen en Amsterdam is dat het hele gezellige kleine steden zijn, waar je makkelijk veel mensen leert kennen, iedereen woont er vaak op kamers in de stad (in tegenstelling tot amsterdam) waardoor je studiegenoten snel leert kennen etc.

Je moet wel een nieuwe leven beginnen, maar dat heeft ook wel heel erg veel leuke kanten, en je reizen met de trein ben je zo aan gewend.

Kortom.. wat ik wil zeggen is dat het als student echt HEEL erg leuk is om in een kleine stad op kamers te gaan!
Met citaat reageren
Oud 13-06-2008, 16:59
IrmZjeuh
Avatar van IrmZjeuh
IrmZjeuh is offline
Het gaat mij niet om hoe gezellig een stad is of hoe snel je mensen leert kennen en ik mag sowieso al gratis met de trein mijn hele leven dus aan lange reizen maken met de trein ben ik ook wel gewend, maar ik zou het zó zonde vinden als ik om financiële redenen moet stoppen met de studie waar ik al vanaf mijn`15e naartoe heb gewerkt.
Ik zou het fijner vinden als ik in Amsterdam zou kunnen studeren en nog even thuis kan blijven wonen zodat ik nog even een jaar of twee kan sparen...
Met citaat reageren
Oud 15-06-2008, 15:17
Verwijderd
Op kamers gaan geeft je ook een goede basis, en het zal er vast niet voor zorgen dat je meteen failliet bent. Je krijgt gewoon stufi en daarvan kan je toch prima een kamer vinden in maastricht en leven? Als je open staat voor contacten is op kamers wonen erg leuk. Waarom zou je jezelf tegenhouden door het idee dat je thuis wil blijven wonen als je daardoor niet de opleiding van je keuze kan gaan doen?
Met citaat reageren
Oud 16-06-2008, 10:08
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Het gaat mij niet om hoe gezellig een stad is of hoe snel je mensen leert kennen en ik mag sowieso al gratis met de trein mijn hele leven dus aan lange reizen maken met de trein ben ik ook wel gewend, maar ik zou het zó zonde vinden als ik om financiële redenen moet stoppen met de studie waar ik al vanaf mijn`15e naartoe heb gewerkt.
Ik zou het fijner vinden als ik in Amsterdam zou kunnen studeren en nog even thuis kan blijven wonen zodat ik nog even een jaar of twee kan sparen...
Wat denk je dan niet te kunnen trekken als je op kamers gaat? Je krijgt stufi en je kunt collegeldkrediet krijgen, dat bij elkaar is als je alles maximaal leent 1000 euro per maand. Dat is echt meer dan genoeg om op kamers te kunnen hoor.
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2008, 11:18
Yerli
Avatar van Yerli
Yerli is offline
Citaat:
Het gaat mij niet om hoe gezellig een stad is of hoe snel je mensen leert kennen en ik mag sowieso al gratis met de trein mijn hele leven dus aan lange reizen maken met de trein ben ik ook wel gewend, maar ik zou het zó zonde vinden als ik om financiële redenen moet stoppen met de studie waar ik al vanaf mijn`15e naartoe heb gewerkt.
Ik zou het fijner vinden als ik in Amsterdam zou kunnen studeren en nog even thuis kan blijven wonen zodat ik nog even een jaar of twee kan sparen...
Dat zou inderdaad fijner zijn, maar zover ik weet is er denk ik niemand die met je zou willen ruilen. Bij sommige lotingstudies kan je van locatie ruilen, maar zover ik weet is Verloskunde een geval apart. Dus ja, hoe graag wil je Verloskunde studeren? Ik denk dat je, als je het echt wilt, gewoon naar Maastricht moet gaan..
__________________
Better than witnessing newborn nebulas in bloom
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren verloskunde
xie2
0 03-01-2014 22:39
Studeren Verloskunde
Laura220
169 23-01-2012 18:08
Studeren Verloskundige toelatingseisen
xxAmbertjee.
1 17-03-2011 18:39
Studeren verloskunde
dark*dizzie*
10 31-03-2005 16:46
Algemene schoolzaken Verloskunde
ellen16
3 14-07-2003 18:27
Algemene schoolzaken vraagje over toelatingseisen verloskunde
rianne_tje
5 30-08-2002 01:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:37.