Oud 22-07-2009, 12:07
Big Boi
Avatar van Big Boi
Big Boi is offline
Hai there,
Ik wil m'n nieuwe EEEPC zo light mogelijk maken. Nu heb ik al gehoord dat dit prima kan met nLite. Alleen daarvoor heb je een image of CD-rom nodig van Win XP. Deze kwam niet bij de EEEPC en ik wil wel op deze netbook een legitieme versie gebruiken.

Is er een andere manier om van het extra gewicht van windows xp af te komen zodat deze zo vlot mogelijk draait? Of kan ik met andere software een image maken van de huidige win xp die er op staat zodat ik een legitieme versie draai?

Thanks!
__________________
Oh my god, man you love snakes. - Yeah, no shit. That's why I'm getting tats of cobra's on both my pythons.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-07-2009, 12:16
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Er is niet zoveel wat je kunt doen om XP 'lichter' te maken. Services uitschakelen en ongebruikte dingen eruit slopen heeft niet zoveel zin, behalve dat je er misschien een paar MB schijfruimte mee wint.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2009, 12:34
rens..
Avatar van rens..
rens.. is offline
je kan een image downloaden die tweaken en dan je normale code gebruiken, 100% legaal dacht ik. Je gebruikt toch gewoon 1 windows met je eigen code op 1 pc?
__________________
been there done that got the t-shirt
Met citaat reageren
Oud 22-07-2009, 12:50
Big Boi
Avatar van Big Boi
Big Boi is offline
Ah, daar had ik ook al aan gedacht maar wist niet zeker of dat 100% legaal was. Ja, ik gebruik voor deze netbook de WinXp versie die er bij zat.
__________________
Oh my god, man you love snakes. - Yeah, no shit. That's why I'm getting tats of cobra's on both my pythons.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2009, 14:42
rens..
Avatar van rens..
rens.. is offline
ik zie niet waarom het niet mag?
__________________
been there done that got the t-shirt
Met citaat reageren
Oud 24-07-2009, 10:40
Verwijderd
Citaat:
wist niet zeker of dat 100% legaal was.
Care?
Met citaat reageren
Oud 10-08-2009, 10:17
Kumbak
Kumbak is offline
Je kan in het scherm waar je programma's kunt verwijderen óók niet gebruikte Windows services verwijderen via een knopje aan de linkerkant. Gebruik je bijvoorbeeld de oude MSN niet? Verwijderen! Geen printers? Verwijderen!

and so on...
Met citaat reageren
Oud 10-08-2009, 15:55
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Het is perfect legaal om op internet een vergelijkbare versie van XP te downloaden als je daarvoor een licentie hebt; zelfs technici van Microsoft geven soms de raad om kopietjes te maken. Je hebt dus waarschijnlijk een Windows XP Home OEM nodig, maar goed.

Ik heb op mijn 1000H eigenlijk weinig extra getweakt voor extra snelheid, met een verse installatie, de officiële drivers, en een beetje opletten wat je installeert (hier: Office, Matlab, LabView en Adobe CS3), loopt hij vlot genoeg op Windows XP Pro (Home zal ook weinig problemen geven dus, maar met Pro heb je meer controle over wat er al dan niet loopt).

Die services uitschakelen kan wel een beetje maken, maar zo heel veel zal het niet uitmaken, vrees ik; enkel als geheugen je bottleneck zou zijn, heb je er misschien iets aan; en voor de rest ga je het vooral aan je schijfruimte merken (wat op de netbooks met SSD natuurlijk wel handig is).

Wat je vooral niet moet doen is verwachten dat een netbook dezelfde prestaties levert als een goedkope laptop, je kan er iets mee doen, maar als je simulaties laat lopen, merk je snel hoe weinig kracht zoiets heeft, en daar is weinig aan te doen. En hetzelfde voor videobestanden: de GPU en CPU daarin zijn zo zwak, dat je niet moet verwachten om vloeiend HD-materiaal af te spelen (bij mij draait VLC op Ubuntu net niet vlot genoeg om 720p-materiaal te draaien).

Offtopic: Als ik gewoon een alternatief mag opperen: je kan Linux veel langer vlot laten draaien dan Windows en voor eee zijn er speciale distro's: easy-peasy, de netbookversie van Ubuntu, Jolicloud... Als je toch een beetje met een computer kan werken (als je zelf XP kan installeren/nLite gebruiken) en die netbook vooral wilt gebruiken voor simpel werk (documentjes, foto's, internet, mail, filmpjes kijken, bluetooth), dan kom je zonder kleerscheuren wel toe met Ubuntu. Als je speciale eisen hebt, moet je soms wat meer afwegen of het wel lukt met Linux, maar als je vragen zou hebben, zal ik zeker mijn best doen je te helpen.
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:09.