Oud 16-10-2008, 14:55
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
19 lessen van €32.50
1x theorie van €30
1x praktijk van €215
1X kosten rijbewijs van €30
Totaal: €892,50
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-10-2008, 16:04
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Ik zie ik zie wat jij niet ziet.

Spoiler
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2008, 16:38
Verwijderd
Wat mij betreft mag dit topic open blijven.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2008, 20:31
Verwijderd
Rijbewijs B: 38 lessen 1 x TTT en 1 x examen = 1800 euro

Rijbewijs C: chauffeursdiploma 1000 euro (lessen en 3 examens); lessen 1200 euro; 1 x examen 250 euro = 2450 euro

Rijbewijs CE: lessen 1700 euro; examen 300 euro = 2000 euro

Rijbewijs BE: GRATIS (krijg je gratis bij CE)

ADR-certificaat: 300 euro incl 2 examens = 300 euro

TOTAAL: 4800 euro. Koopje! (normaal kost zoiets 10.000 euro als je een paar keer zakt voor een examen)
Alle examens in één keer gehaald.

Ik ben nou voorlopig wel klaar bij het geldverslindende CBR
Met citaat reageren
Oud 18-10-2009, 20:29
annemaart
annemaart is offline
Hooi

Ik ga beginnen met lessen, maar twijfel over de kosten van de rijschool.
Lees overal dat het gemiddelde kosten per les 33,- euro ofzo is. Voskamp vraagt 43,- euro per les voor een uur.
Ik denk dat ik zo'n 35 lessen nodig heb, komt op 1500,- euro. Daar komt alles nog boven op, is dat niet wat veel?
Dit is wel de rijschool met de beste slagingspercentage en lees positieve berichten.

Een pakket kost je iets van 1800 euro. Maar heb geen zin om voor te betalen omdat ik bang ben dat er iets mis gaat en ik veel geld kwijt ben.

What to do....

Iemand ervaring met kosten van de rijlessen?

Thanx
Met citaat reageren
Oud 19-10-2009, 09:28
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
De kosten die je hier leest zijn afkomstig van mensen die al jaren geleden hun rijbewijs hebben gehaald. Rijlessen worden soms met de maand duurder, dus hou er rekening mee dat de prijs nu fors hoger kan zijn.
Daar komt ook bij dat de kosten van rijlessen worden beïnvloed door de hoeveelheid concurrentie. In het dorp waar ik woon waren rijlessen erg duur vergeleken met een plaats als Rotterdam. Maar om nu elke keer naar Rotterdam te rijden zag ik ook niet zitten.. Hier zijn ze in elk geval 44 euro per uur, heb ik net even gekeken.

Slagingspercentage zegt niet alles. Een rijschool kan leerlingen pas na 50 rijlessen op laten gaan en is er dan van verzekerd dat ze slagen.. Terwijl je ook een rijschool kan hebben die realistisch is en gewoon rond het gemiddelde aantal lessen (weet niet wat dat momenteel is) mensen op laat gaan. En dan zit er soms toch één bij die zakt.

Maar positieve verhalen vind ik wel veel waard. Als klasgenootjes het er prettig en professioneel vonden zou ik dat wel als groot pluspunt meenemen.

Wat zit er eigenlijk allemaal in dat pakket?
Afrijden kost 200 euro, TTT ook ruim 100 euro, theorie 30 euro. Neem dat mee in je overweging.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2009, 12:13
Verwijderd
Ik snap niet zo goed waarom mensen een TTT doen. Het kost vaak 60-80% van het praktijkexamengeld, dan kan je toch net zo goed direct een examen doen. Als je dan slaagt heb je het en anders ben je maar een paar tientjes meer kwijt.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2009, 12:28
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Er zijn genoeg mensen die een TTT als proefexamen fijn vinden om te doen. Dan weten ze wat ze te wachten staat op het echte examen, horen van een vers paar ogen wat hun zwakke punten zijn en bij het halen van de speciale verrichtingen geeft dat toch weer een opluchting voor het examen zelf.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2009, 13:47
Verwijderd
Ik vond het juist altijd wel fijn om bij rijexamens speciale verrichtingen te moeten doen. Even uit de verkeersstress en rustig een beetje parkeren, het examen gaat er niet langer door duren.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2009, 11:15
annemaart
annemaart is offline
Hoi dank voor de reacties, hoe waren jullie er eigenlijk aan toe bij de eerste rijles? En uiteindelijk bij je eerste examen?
Ben niet heel zenuwachtig omdat ik al een paar x heb gereden met mijn pa en het schakelen en rijden nu wel ken... Maar toch tis nu wel voor het echie
Ze hebben bij de rijschool waar ik ga lessen ook faalangstcoaches, moest eerst lachen erom, maar leek me eigenlijk wel relaxed dus dat heb ik genomen omdat ik niet goed ben onder druk
Met citaat reageren
Oud 29-10-2009, 11:18
Verwijderd
Ik was behoorlijk zenuwachtig voor m'n eerste rijles, maar dat gevoel verdween wel echt heel snel. Kwam ook doordat ik een erg relaxte instructeur had die ook niet zo oud was, dat scheelt wel
Met citaat reageren
Oud 29-10-2009, 14:42
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Ik had héél véél zin in m'n eerste rijles, ik stond 2 uur van te voren al te stuiteren omdat ik er zoveel zin in had
Ik was totaal niet zenuwachtig, misschien zelfs overmoedig

Bij m'n examen sowieso, ik dacht gewoon dat doe ik wel even... En dat deed ik ook
Ik heb dan ook totaal geen last van faalangst oid.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2009, 17:39
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
ik heb 2 jaar geleden een snelcursus gedaan, in 16 dagen je rijbewijs. dat kostten toen ongeveer 1800 euro incl ttt en examen.
nu heeft mijn zusje het net gedaan kostte het haar 2300 euro incl ttt en examen. en ze was de eerste keer gezakt dus weer 460 euro erbij..

ik vind het toch flink omhoog gegaan in 2 jaar tijd (bij de anwb)

hoeveel zijn jullie er vandaag de dag aan kwijt?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer 16,5 beginnen met je rijbewijs
Jason_2
9 29-09-2011 18:15
De Kantine waardeloze promotie
Uice
500 10-11-2007 15:43
Verkeer & Vervoer Neurologisch onderzoek rijbewijs.
Hakuna
29 22-10-2007 11:32
Verkeer & Vervoer [Advies] Rijbewijs halen, kosten?
Verwijderd
80 07-03-2006 14:30
Werk, Geld & Recht Kosten van een rijbewijs (snelcursus)
Lindatje
34 27-07-2003 00:10
De Kantine rijbewijs als je niet rookt
Elisaaa
61 17-12-2002 06:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:08.