Oud 31-03-2013, 16:29
Verwijderd
Ik kom dat woord af en toe wel tegen hier op het forum, maar wat is een friendzone?
en waarom word er vaak gezegt dat je er niet uit komt bij een meisje of jongen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-03-2013, 16:36
Verwijderd
De friendzone is een woord voor de 'zone' waarin mensen zitten die je aardig vindt en graag mee omgaat maar verder niets mee zou willen relationeel of seksueel (al kan seksueel misschien voorkomen, maar ik ken de specifieke 'regels' ook niet). Eigenlijk gewoon vrienden dus, maar het wordt vooral gebruikt door mannen die worden afgewezen door vrouwen (meestal omdat ze te aardig of lief zijn denken ze) omdat die gewoon niet geïnteresseerd zijn in hen op een andere manier dan vriendschappelijk. Vrouwen hoor ik dat woord minder vaak gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2013, 18:16
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Hm. Ik zou friendzone anders definiëren dan een gewone vriendschap hoor. Wat mij betreft spreek je over friendzone als je inderdaad één persoon hebt die meer wil dan vriendschap terwijl de ander niet geïnteresseerd is én waarbij de eerste persoon zichzelf dan maar wanhopig in een rol van 'luisterend oor' plaatst en eventueel zelfs relatie-advies e.d. gaat geven in de hoop dat de tweede persoon ooit van gedachte verandert. En nou ja, daar kom je niet zo makkelijk uit omdat als een vrouw je eenmaal heeft afgedaan als "alleen maar een vriend" dan ziet ze je dus niet meer als potentiële kandidaat en dat verkleint je kansen natuurlijk enorm. Je kunt er natuurlijk wel uitkomen door afstand te nemen en iemand anders te zoeken.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 31-03-2013, 19:47
Padzorz
Padzorz is offline
Citaat:
(meestal omdat ze te aardig of lief zijn denken ze)
Het vetgedrukte kan je beter vervangen door: dit is een feit. Ik ga nu weer een heleboel vrouwen tegen mij krijgen die juist heel lieve mannen willen.

Wanneer een man in de friendzone terechtkomt wilt dat zeggen dat hij gewoon een goede vriend (en niets meer) van de vrouw is geworden. Hijzelf denkt dat hij nog kans maakt, maar er is helemaal geen aantrekkingskracht van haar kant. De voornaamste reden dat een man in de friendzone komt is dat hij te lief is, niet spannend is, geen uitdaging is dus kortweg een nice guy is. Zoals al reeds gezegd is het vrijwel onmogelijk om uit de friendzone te geraken, maar de beste manier om hier mee om te gaan is 100% afstand te nemen.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2013, 20:05
Verwijderd
Citaat:
Hm. Ik zou friendzone anders definiëren dan een gewone vriendschap hoor. Wat mij betreft spreek je over friendzone als je inderdaad één persoon hebt die meer wil dan vriendschap terwijl de ander niet geïnteresseerd is én waarbij de eerste persoon zichzelf dan maar wanhopig in een rol van 'luisterend oor' plaatst en eventueel zelfs relatie-advies e.d. gaat geven in de hoop dat de tweede persoon ooit van gedachte verandert. En nou ja, daar kom je niet zo makkelijk uit omdat als een vrouw je eenmaal heeft afgedaan als "alleen maar een vriend" dan ziet ze je dus niet meer als potentiële kandidaat en dat verkleint je kansen natuurlijk enorm. Je kunt er natuurlijk wel uitkomen door afstand te nemen en iemand anders te zoeken.
Dat is ook wel wat ik bedoel. Jij vertelt het uit het standpunt van de gefriendzonede persoon, ik de andere kant ^^

Citaat:
Het vetgedrukte kan je beter vervangen door: dit is een feit. Ik ga nu weer een heleboel vrouwen tegen mij krijgen die juist heel lieve mannen willen.

Wanneer een man in de friendzone terechtkomt wilt dat zeggen dat hij gewoon een goede vriend (en niets meer) van de vrouw is geworden. Hijzelf denkt dat hij nog kans maakt, maar er is helemaal geen aantrekkingskracht van haar kant. De voornaamste reden dat een man in de friendzone komt is dat hij te lief is, niet spannend is, geen uitdaging is dus kortweg een nice guy is. Zoals al reeds gezegd is het vrijwel onmogelijk om uit de friendzone te geraken, maar de beste manier om hier mee om te gaan is 100% afstand te nemen.
Ik ga daar mijzelf op quoten:
Citaat:
Grootste bullshit ever. Nice guys finish last is iets wat mannen/jongens zichzelf wijsmaken als ze in principe gewoon te lelijk/wanhopig/irritant/vervelend/saai voor het meisje in kwestie zijn. Als een meisje heel erg lief tegen je doet, maar je valt niet op haar, dan wijs je haar ook af, ook al is ze lief (en als je een echte klootzak bent, dan ga je er eerst nog overheen omdat je toch de kans hebt). En ze verwarren 'wanhopig' al snel met 'te lief'.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2013, 21:04
Padzorz
Padzorz is offline
Citaat:
Grootste bullshit ever.

nice guys finish last is iets wat mannen/jongens zichzelf wijsmaken als ze in principe gewoon te lelijk/wanhopig/irritant/vervelend/saai voor het meisje in kwestie zijn.
Nee, want nice guys zijn (per def.) saai, wanhopig en zelfs irritant voor de meeste vrouwen dus ze eindigen wel degelijk als laatste.

Citaat:
Als een meisje heel erg lief tegen je doet, maar je valt niet op haar, dan wijs je haar ook af, ook al is ze lief (en als je een echte klootzak bent, dan ga je er eerst nog overheen omdat je toch de kans hebt). En ze verwarren 'wanhopig' al snel met 'te lief'.
Het is in vele gevallen zo: 'wanhopig => te lief', dus die dingen hangen nauw samen.

Voor ons mannen maakt het helemaal niet zo veel uit, de meeste mannen willen een vrouw die heel lief is, omdat voor ons gewoon het uiterlijk belangrijker is en dat is nou net voor vrouwen omgekeerd.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2013, 21:10
Verwijderd
Citaat:
Het vetgedrukte kan je beter vervangen door: dit is een feit. Ik ga nu weer een heleboel vrouwen tegen mij krijgen die juist heel lieve mannen willen.

Wanneer een man in de friendzone terechtkomt wilt dat zeggen dat hij gewoon een goede vriend (en niets meer) van de vrouw is geworden. Hijzelf denkt dat hij nog kans maakt, maar er is helemaal geen aantrekkingskracht van haar kant. De voornaamste reden dat een man in de friendzone komt is dat hij te lief is, niet spannend is, geen uitdaging is dus kortweg een nice guy is. Zoals al reeds gezegd is het vrijwel onmogelijk om uit de friendzone te geraken, maar de beste manier om hier mee om te gaan is 100% afstand te nemen.
Citaat:
Nee, want nice guys zijn (per def.) saai, wanhopig en zelfs irritant voor de meeste vrouwen dus ze eindigen wel degelijk als laatste.



Het is in vele gevallen zo: 'wanhopig => te lief', dus die dingen hangen nauw samen.

Voor ons mannen maakt het helemaal niet zo veel uit, de meeste mannen willen een vrouw die heel lief is, omdat voor ons gewoon het uiterlijk belangrijker is en dat is nou net voor vrouwen omgekeerd.
Haha :') o mijn god.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2013, 21:22
Verwijderd
Ik kan eigenlijk niet helemaal volgen wat je nou probeert te beweren.

In ieder geval, ik ben van mening dat een jongen die beweert in de friendzone te zitten, daar zelf voor kiest uit wanhoop/verliefdheid. Je kan er ook voor kiezen om te aanvaarden dat iemand niet op je valt en verder te gaan met je leven en je aandacht aan een ander meisje te geven. Dat houdt niet in dat je geen gewone vriendschap meer zou kunnen delen met het meisje dat enkel vriendschap wil.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2013, 21:29
Padzorz
Padzorz is offline
Citaat:
In ieder geval, ik ben van mening dat een jongen die beweert in de friendzone te zitten, daar zelf voor kiest uit wanhoop/verliefdheid.
Hier ben ik het helemaal mee eens, dat is het probleem van mannen die in de friendzone geraken. Ze verwijten altijd het meisje, terwijl ze het aan zichzelf te danken hebben.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2013, 21:47
Verwijderd
Ik ben wel heel erg benieuwd wat je allemaal precies onder 'nice guy' schaart. Een jongen die een meisje stalkt (want dat vind ik namelijk wanhopig, maar niet bepaald lief)? Een jongen die alles doet voor een meisje?

Ikzelf vind lief namelijk iemand die om je denkt, rekening met je houdt, deuren voor je open doet en je voor laat gaan . Iemand die je cadeautjes geeft of masseert als je een stijve rug hebt oid. Ik denk dan eigenlijk niet direct aan wanhopig.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2013, 22:05
sebastiaan133
Avatar van sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Voor mij is het gewoon dat een jongen op een meisje verlieft is, terwijl dat meisje denkt dat ze gewoon goede vrienden zijn.

Ik zal nu wel weer commentaar krijgen maar dat is gewoon mijn opinie.
__________________
It's just Me, Myself and I!
Met citaat reageren
Oud 31-03-2013, 22:26
Verwijderd
Als de jongen het nog nooit verteld heeft/duidelijk laten merken, is daar weinig friendzone aan. Als de jongen het al duidelijk heeft gemaakt, maar het meisje heeft hem afgewezen, dan valt dat wat mij betreft wel gewoon onder friendzone.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2013, 23:46
Padzorz
Padzorz is offline
Citaat:
Ikzelf vind lief namelijk iemand die om je denkt, rekening met je houdt, deuren voor je open doet en je voor laat gaan . Iemand die je cadeautjes geeft of masseert als je een stijve rug hebt oid. Ik denk dan eigenlijk niet direct aan wanhopig.
Dit is goed, dit is wat de echte man doet. Logisch dat vrouwen dit apprecieren, maar het is niet wat de nice guy beschrijft.

Citaat:
Ik ben wel heel erg benieuwd wat je allemaal precies onder 'nice guy' schaart. Een jongen die een meisje stalkt (want dat vind ik namelijk wanhopig, maar niet bepaald lief)? Een jongen die alles doet voor een meisje?
De nice guy is niet per se een stalker (alhoewel dat later wel zo kan escaleren). Eigenlijk is een nice guy een soort manipulator, en dat klinkt misschien vreemd, maar zo kan je het wel vergelijken. Hij is iemand die zich altijd aanpast aan haar, d.w.z dat hij altijd instemt met haar. De nice guy heeft ook geen eigen mening en wilt er constant voor zorgen dat zij hem leuk vind door dingen voor haar te doen en op die manier haar goedkeuring te krijgen. Zijn emoties hangen dus volledig af van haar, als zij zich slecht voelt dan zal hij zich ook slecht voelen enz ... Hij plaatst haar dus constant op een voetstuk.

Ik kan hier echt nog heel lang mee doorgaan, maar dat zijn zo de eerste dingen die in me opkomen. Misschien is de eerste indruk als je dit leest van: no way dat er zo'n mannen bestaan, maar geloof me, veel mannen zijn zo.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2013, 23:51
Verwijderd
Ah, maar dan zie jij een nice guy niet als 'te lief'. Want dat is wel wat veel mannen beweren. Dat vrouwen niet op aardige, lieve mannen vallen, maar enkel op stoere klootzakken. Daar komt dat hele riedeltje 'nice guys finish last' vandaan. Maar wat jij beschrijft is inderdaad een creep die ik nevernooit hoef, maar zeker niet als lief en aardig (nice) zou bestempelen. Dus als voor jou 'nice guy' gelijk staat met creep, dan heb je gelijk met 'nice guys finish last' ^^
Met citaat reageren
Oud 01-04-2013, 00:02
Verwijderd
Ik zou net zeggen dat is geen lieve jongen . Wat ik beschrijf vind ik een "nice guy". Wat jij beschrijft vind ik gewoon een triest persoon, maar dat zou ik ook vinden als het een vrouw was . Ja, nee, dat hoef ik niet als vriendje. Dat hoef ik trouwens ook niet als gewone vriend, zo iemand hoef ik eigenlijk überhaupt niet bij me in de buurt
Met citaat reageren
Oud 01-04-2013, 10:07
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Ja, blijkbaar is de definitie van "nice guy" veranderd en betekent het nu wanhopige creep. Die eindigen (hopelijk) inderdaad als laatst.

Maar gewoon lieve, aardige mannen.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2013, 13:03
mytholon
Avatar van mytholon
mytholon is offline
Bestaat de Friendzone überhaupt? Dat is een zone verzonnen door mannen die net iets te vaak worden afgewezen en hier een reden voor zoeken die hun ego niet krenkt. Zoals: "Ik ben te aardig en te lief, maar ze zoeken een bad guy."
D'r is ook gewoon een mogelijkheid dat je strontvervelend en abnormaal lelijk bent.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2013, 15:26
Verwijderd
Vrienden in de friendzone kunnen er bij mij wel uitkomen de goede kant op.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-04-2013, 07:56
Stomme Klont
Avatar van Stomme Klont
Stomme Klont is offline
Citaat:
Bestaat de Friendzone überhaupt? Dat is een zone verzonnen door mannen die net iets te vaak worden afgewezen en hier een reden voor zoeken die hun ego niet krenkt. Zoals: "Ik ben te aardig en te lief, maar ze zoeken een bad guy."
D'r is ook gewoon een mogelijkheid dat je strontvervelend en abnormaal lelijk bent.
Dit inderdaad. Daarnaast lijkt het ook alsof de term wordt gebruikt om maar niet de ballen te hoeven krijgen om óf tegen het meisje te zeggen dat je haar écht leuk vindt óf om gewoon het contact (even).te verbreken en er overheen te komen.
__________________
"This world won't defeat me, it's my life and I choose to detach"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Instant Friendzone
Jesse420
6 18-09-2016 13:03
Liefde & Relatie Uit de friendzone?!
Silvergirl98
12 06-04-2015 17:25
Liefde & Relatie Waarom kom ik altijd in de ''friendzone''
R-R
65 24-07-2013 16:55
Liefde & Relatie Ja alweer, Friendzone
fapaap
8 02-04-2013 17:05
Liefde & Relatie Beide in de friendzone
Verwijderd
3 16-03-2013 18:50
Liefde & Relatie wanneer friendzone en wanneer verder?
Verwijderd
94 08-02-2012 21:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:00.