Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-12-2005, 22:51
Tom
Avatar van Tom
Tom is offline
Het was een gewone Cooper S cabrio (170pk). Ik weet niet precies wat voor uitlaat het was. Hij stond iig niet op de optielijst en was achteraf gemonteerd (accessoire). Kostte iets van 500 euro incl. montage. Zou kunnen dat het om een Works-uitlaat ging.
__________________
:)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-12-2005, 17:52
nps
Avatar van nps
nps is offline
Volvo V50 1.8 Station (2005)

Allemensen, wat een bak. Hij is grooot. Ik stond wel even te kijken toen ze 'm voorreden (de Ford Ka's waren op, denk ik. En alles wat daarna komt ook.). Afijn, ik moest er via Rijswijk mee naar Leidschendam. Ik voel me nogal misplaatst in deze auto, ik denk omdat ik een studentje van 20 ben.
De stoelen zijn mooi en comfortabel, het dashbord overzichtelijk en makkelijk te bedienen. Echte leasebak, er zit geen geur of smaak aan, het werkt naar behoren, maar leuk of spannend is het niet. Hij stuurt wel fijn voor zo'n grote auto, maar optrekken gaat nogal traag (ik had ook een 1.8). Hij maakt ook relatief veel herrie, de motor is nogal overduidelijk aanwezig als ie boven de 300 toeren komt. Meer een auto voor m'n pa (die er ook meteen mee gereden heeft natuurlijk.)
__________________
__________________
Met citaat reageren
Oud 24-12-2005, 10:18
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
nps schreef op 23-12-2005 @ 18:52 :
Volvo V50 1.8 Station (2005)

Allemensen, wat een bak. Hij is grooot. Ik stond wel even te kijken toen ze 'm voorreden (de Ford Ka's waren op, denk ik. En alles wat daarna komt ook.). Afijn, ik moest er via Rijswijk mee naar Leidschendam. Ik voel me nogal misplaatst in deze auto, ik denk omdat ik een studentje van 20 ben.
De stoelen zijn mooi en comfortabel, het dashbord overzichtelijk en makkelijk te bedienen. Echte leasebak, er zit geen geur of smaak aan, het werkt naar behoren, maar leuk of spannend is het niet. Hij stuurt wel fijn voor zo'n grote auto, maar optrekken gaat nogal traag (ik had ook een 1.8). Hij maakt ook relatief veel herrie, de motor is nogal overduidelijk aanwezig als ie boven de 300 toeren komt. Meer een auto voor m'n pa (die er ook meteen mee gereden heeft natuurlijk.)
(V50 is altijd een station. Sedan heet S40.)

diesel, neem ik aan ? een benzine 1.8 zou denk ik namelijk wel vrij vlot zijn hoor.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 24-12-2005, 12:03
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 24-12-2005 @ 11:18 :
(V50 is altijd een station. Sedan heet S40.)

diesel, neem ik aan ? een benzine 1.8 zou denk ik namelijk wel vrij vlot zijn hoor.
Nee, de 1.8 is een benzine uitvoering. Inderdaad nogal een ondermaatse krachtbron voor de V50 met 125 pk.

Heb zelf een V50 met 2.0 diesel (nu even niet ivm schade ), dat gaat echt als een speer. Je zit echt zo op de 160 en dan gaat 'ie met gemak over de 200.
Waarschijnlijk is de huurauto een basisuitvoering geweest, dat is inderdaad weinig spannend. Maar als je 'm leuk aankleedt met lichtmetaal, aluminium inleg, et cetera is het een heel smaakvolle auto.

Op zich is de V50 zo groot nog niet, zeker de ruimte achterin, als je het vergelijkt met auto's van dezelfde prijsklasse (Passat, Mondeo, Vectra, 407).
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen

Laatst gewijzigd op 24-12-2005 om 12:05.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2005, 14:28
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
ik vind zelf een V50 best een leuke auto hoor. (sterker nog, als ik iets eerder de beslissing had genomen om weer te gaan studeren, en dus (veel) meer km's te gaan maken, had dr nou hoogstwaarschijnlijk een bordeauxrode V50 diesel gestaan.)

maar ik zou toch verwachten dat een 1.8 wel wat meer dan die 125 pk op zou kunnen wekken, en in een vrij zware auto is 125pk niet echt veel inderdaad.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 24-12-2005, 15:08
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
De 2.4i benzine is ook een fijne motor (170pk). Dat geroffel van een vijfcylinder blijft toch een beetje bijzonder vind ik zelf.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 24-12-2005, 17:31
phlexx
Avatar van phlexx
phlexx is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 24-12-2005 @ 15:28 :
ik vind zelf een V50 best een leuke auto hoor. (sterker nog, als ik iets eerder de beslissing had genomen om weer te gaan studeren, en dus (veel) meer km's te gaan maken, had dr nou hoogstwaarschijnlijk een bordeauxrode V50 diesel gestaan.)

maar ik zou toch verwachten dat een 1.8 wel wat meer dan die 125 pk op zou kunnen wekken, en in een vrij zware auto is 125pk niet echt veel inderdaad.
ja, het is echt 'n zakenbak. Dat vond ik trouwens wel echt - juist omdát het een leasewagen bij uitstek is, zodra je boven de 110 / 120 km/h komt hoor je de motor zo overduidelijk. Ik vind dat echt een afknapper, in zo'n auto moet je minstens geruisloos 140 kunnen rijden.

@unexplained
ik heb zelf een seat arosa, en heb de laatste maanden verder in 'n Ka en een Cooper gereden. Dan is een volvo v50 een soort van tsja, tank eigenlijk.

ohhhhja dit is natuurlijk nps hihaho maar dat begrepen jullie vast al
__________________
Serieuze groet!
Met citaat reageren
Oud 24-12-2005, 18:01
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
phlexx schreef op 24-12-2005 @ 18:31 :
ja, het is echt 'n zakenbak. Dat vond ik trouwens wel echt - juist omdát het een leasewagen bij uitstek is, zodra je boven de 110 / 120 km/h komt hoor je de motor zo overduidelijk. Ik vind dat echt een afknapper, in zo'n auto moet je minstens geruisloos 140 kunnen rijden.
Denk toch dat het dit specifieke model is geweest van de V50 (met de 1.8). Mijn 2.0D zoeft echt fluisterstil over het asfalt. Pas vanaf 180 begin je de motor, banden en wind pas echt te horen.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 24-12-2005, 18:24
nps
Avatar van nps
nps is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 24-12-2005 @ 19:01 :
Denk toch dat het dit specifieke model is geweest van de V50 (met de 1.8). Mijn 2.0D zoeft echt fluisterstil over het asfalt. Pas vanaf 180 begin je de motor, banden en wind pas echt te horen.
ik weet het niet, hij is echt rumoerig boven de 3000 toeren. Het gaat niet zozeer over wind + banden, maar echt motorgeluid. Misschien is het met diesels anders dan met benzine auto's. Als ik er 120 mee reed hoorde ik het al.
__________________
__________________
Met citaat reageren
Oud 24-12-2005, 21:41
Verwijderd
Volvo s40 1.8 Euro 1997
Mijn eerste auto, gekocht in september 2005 met maar 50.000 KM op de teller.
Hij rijd echt heerlijk, alles voelt goed stevig aan en hij ligt goed op de weg. Getest als veiligste auto in zijn klasse.
Hij remt overigens ook goed, ik heb al een keer dankbaar gebruik mogen maken van de ABS
Helaas is hij niet zo zuinig als de nieuwste uitvoering, deze heeft een gebruik van ongeveer 1:11.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2005, 09:18
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Opel Astra 1994 1.4 Benzine
Trekt verschrikkelijk traag op. Ligt stabiel op weg. Heeft een irritante versnellingsbak.. Maar goed, buitenkant is ie piekgaaf.. Geen een roestplekje, stoere turquoise kleur

Volkswagen passat 2002 1.6 Benzine
Heeerlijke auto! Echt een geniale auto voor de lange afstanden. Pittig met remmen (dat zijn volkswagens sowieso wel). Als ik het geld er voor had, zou ik deze auto wel willen!

Volkswagen Golf TDI (2004) Diesel
Ik weet niet of het alleen bij deze auto zo is, maar het is een sportuitvoering met heel strak afgestelde vering. Je voelt elk hobbeltje. Trekt wel lekker op.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2005, 11:34
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 27-12-2005 @ 10:18 :
Opel Astra 1994 1.4 Benzine
Trekt verschrikkelijk traag op. Ligt stabiel op weg. Heeft een irritante versnellingsbak.. Maar goed, buitenkant is ie piekgaaf.. Geen een roestplekje, stoere turquoise kleur

Volkswagen passat 2002 1.6 Benzine
Heeerlijke auto! Echt een geniale auto voor de lange afstanden. Pittig met remmen (dat zijn volkswagens sowieso wel). Als ik het geld er voor had, zou ik deze auto wel willen!

Volkswagen Golf TDI (2004) Diesel
Ik weet niet of het alleen bij deze auto zo is, maar het is een sportuitvoering met heel strak afgestelde vering. Je voelt elk hobbeltje. Trekt wel lekker op.
dat hoort bij sportuitvoeringen he, een sportonderstel beetje jammer dat t niet echt een hele sportieve auto is, zo'n TDI-tje.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 27-12-2005, 17:56
henkjanklaas
Avatar van henkjanklaas
henkjanklaas is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 27-12-2005 @ 12:34 :
dat hoort bij sportuitvoeringen he, een sportonderstel beetje jammer dat t niet echt een hele sportieve auto is, zo'n TDI-tje.
ik wil niet veel zeggen maar de 2.0 TDI (140 pk) is behoorlijk rap en sportief te rijden hoor!
__________________
Right or wrong... I am still the captain!
Met citaat reageren
Oud 27-12-2005, 19:37
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
rossi46 schreef op 27-12-2005 @ 18:56 :
ik wil niet veel zeggen maar de 2.0 TDI (140 pk) is behoorlijk rap en sportief te rijden hoor!
Mwa, ik vind dat nogal tegenvallen, maar goed. Sommige mensen zijn kennelijk snel tevreden. De enige echt sportieve Golf waar ik ooit in gezeten heb, was een (type 1) Golf GTI, maar verder vind ik zo'n golfje best saai, eerlijk gezegd.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 27-12-2005, 21:36
henkjanklaas
Avatar van henkjanklaas
henkjanklaas is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 27-12-2005 @ 20:37 :
Mwa, ik vind dat nogal tegenvallen, maar goed. Sommige mensen zijn kennelijk snel tevreden. De enige echt sportieve Golf waar ik ooit in gezeten heb, was een (type 1) Golf GTI, maar verder vind ik zo'n golfje best saai, eerlijk gezegd.
voor een TDI is hij anders wel sportief en daar ging het volgensmij om! voor een sportievere auto zou ik dan toch richting de A3 1.8T gaan, lekker snel en compact blok, niet al te zware auto met een prima wegligging
__________________
Right or wrong... I am still the captain!
Met citaat reageren
Oud 27-12-2005, 22:49
Tom
Avatar van Tom
Tom is offline
Waarom een A3 1.8T? Hetzelfde blok heeft ook een Golf gelegen met hetzelfde onderstel (A3=Golf onderstel). Puur marketing aangezien beide auto's vrijwel identiek zijn. Bij VAG betaal je voor de badge die erop zit.
__________________
:)
Met citaat reageren
Oud 27-12-2005, 23:27
henkjanklaas
Avatar van henkjanklaas
henkjanklaas is offline
Citaat:
Tom schreef op 27-12-2005 @ 23:49 :
Waarom een A3 1.8T? Hetzelfde blok heeft ook een Golf gelegen met hetzelfde onderstel (A3=Golf onderstel). Puur marketing aangezien beide auto's vrijwel identiek zijn. Bij VAG betaal je voor de badge die erop zit.
klopt! en ik vind de A3 mooier dus vandaar
__________________
Right or wrong... I am still the captain!
Met citaat reageren
Oud 27-12-2005, 23:32
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
rossi46 schreef op 27-12-2005 @ 18:56 :
ik wil niet veel zeggen maar de 2.0 TDI (140 pk) is behoorlijk rap en sportief te rijden hoor!
Ligt het dan aan de rijstijl als ik een van die dingen er constant uit trek met mijn armetierige 1.2 liter Clio?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 09:21
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
rossi46 schreef op 27-12-2005 @ 22:36 :
voor een TDI is hij anders wel sportief en daar ging het volgensmij om! voor een sportievere auto zou ik dan toch richting de A3 1.8T gaan, lekker snel en compact blok, niet al te zware auto met een prima wegligging
'sportief voor een tdi'.

ja kom op zeg, dat is dus hetzelfde als 'totaal niet sportief' he.

dan is mijn ma dr suzuki ook sportief, voor een swiftje...
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 12:07
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 27-12-2005 @ 12:34 :
dat hoort bij sportuitvoeringen he, een sportonderstel beetje jammer dat t niet echt een hele sportieve auto is, zo'n TDI-tje.
Wat ik me dan afvraag, ik heb ook in een andere zelfde Volkswagen Golf gereden die één jaar ouder is.. Die is heel anders afgesteld; daar verneem je de hobbels beduidend minder.. Komt dat doordat de veering slapper wordt omdat de auto een jaar ouder is? Just wondering..
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 13:56
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 28-12-2005 @ 13:07 :
Wat ik me dan afvraag, ik heb ook in een andere zelfde Volkswagen Golf gereden die één jaar ouder is.. Die is heel anders afgesteld; daar verneem je de hobbels beduidend minder.. Komt dat doordat de veering slapper wordt omdat de auto een jaar ouder is? Just wondering..
dezelfde golf, met hetzelfde onderstel ? zeker weten ?

daar zou (zeker op een termijn van slechts 1 jaar) namelijk echt geen verschil tussen moeten zitten.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 14:45
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 28-12-2005 @ 14:56 :
dezelfde golf, met hetzelfde onderstel ? zeker weten ?

daar zou (zeker op een termijn van slechts 1 jaar) namelijk echt geen verschil tussen moeten zitten.
Het enige verschil wat ik kon ontdekken is dat deze zwarte golf een 6-versnellingsbak had en die andere 5... Ik zal nog eens kijken/ vragen of er verschil tussen zit.. Zo op het oog niet.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 15:01
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 28-12-2005 @ 15:45 :
Het enige verschil wat ik kon ontdekken is dat deze zwarte golf een 6-versnellingsbak had en die andere 5... Ik zal nog eens kijken/ vragen of er verschil tussen zit.. Zo op het oog niet.
dan is het dus niet dezelfde golf, maar 2 verschillende uitvoeringen, en dan durf ik wel te zeggen dat het onderstel of de afstelling daarvan gewoon verschilde.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 29-12-2005, 20:20
nps
Avatar van nps
nps is offline
Hyundai Getz (2004 of 2005) 1.5 CRDi

Hij klinkt een beetje als een traktor, maar voor de rest valt deze auto me mee. Hij trekt niet extreem slecht voor een diesel, het interieur ziet er wel oké uit en hij is voor een auto uit deze klasse zeer compleet (bijv. elektrische buitenspiegels en ruiten). Het stuur werkt niet echt mee, vrij stug en hij wil heel graag rechtdoor.
__________________
__________________
Met citaat reageren
Oud 29-12-2005, 20:54
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
nps schreef op 29-12-2005 @ 21:20 :
Hyundai Getz (2004 of 2005) 1.5 CRDi

Hij klinkt een beetje als een traktor, maar voor de rest valt deze auto me mee. Hij trekt niet extreem slecht voor een diesel, het interieur ziet er wel oké uit en hij is voor een auto uit deze klasse zeer compleet (bijv. elektrische buitenspiegels en ruiten). Het stuur werkt niet echt mee, vrij stug en hij wil heel graag rechtdoor.
een getz die stug stuurt ? serieus ? dan heb ik dr in veel gereden (het zijn ideale lesautootjes, niet te duur, overzichtelijk, voldoende ruimte en voldoende veilig) maar echt stug, neuh...

bij een diesel klopt dat tractor-geluid wel, maar goed, tis een diesel. (op benzine / LPG is dat een stuk minder).
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 15:34
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Citroen C5
Ohjee, de Citroen C5. Dit model was uitgerust met de 130pk sterke HDI motor. De motor is echt een "sleur" motor, hij pakt lekker op boven de 2000 rpm. Daaronder gebeurt er echter helemaal niets. Deze auto heeft enkele hippe features, zo kun je de auto met een knopje omhoog en omlaag laten dansen. Dit heeft te maken met de luchtvering waarmee deze auto is uitgerust. Het voordeel daarvan is dat de wegen volledig geëgaliseerd worden, je kunt makkelijk met 80 over drempels scheuren zonder dat je ze voelt. Ook kuiltjes, ribbeltjes en andere oneffenheden worden keurig gladgestreken.
De binnenruimte van de auto is erg goed: zowel voorin als achterin heb je goed de ruimte, zelfs als je wat groter bent.
Nadeel is dat deze ontzettend slappe vering wel effect heeft op het rijgedrag. Even hard een bochtje pakken is er niet bij, mede omdat het stuur ontzettend indirect en gevoelloos is. En dan komen we bij het echte minpunt: de stoelen. Wat een zachte ondingen. Ze kraken en piepen aan alle kanten en zijn bovendien veel te zacht. Na een ritje van een uur stap je niet fit uit, terwijl ik echt gewend ben om langere stukken te rijden.
Verder is het een typische franse auto. Af en toe begint het lampje "service" te knipperen om daarna - zonder melding - weer uit te gaan.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 19:23
nps
Avatar van nps
nps is offline
^^^ uit welk jaar was die C5?



Citaat:
MightyMarcel schreef op 29-12-2005 @ 21:54 :
een getz die stug stuurt ? serieus ? dan heb ik dr in veel gereden (het zijn ideale lesautootjes, niet te duur, overzichtelijk, voldoende ruimte en voldoende veilig) maar echt stug, neuh...

bij een diesel klopt dat tractor-geluid wel, maar goed, tis een diesel. (op benzine / LPG is dat een stuk minder).
nuja, meer in de zin van dat het niet direct gaat. Je moet een endje hijsen voordat ie ook echt stuurt, en dan moet je het stuur stevig vasthouden omdat ie heeeel graag terug wil.
Sturen met 1 hand ken dus nie. En het is een vrij nieuwe Getz, tegenwoordig kunnen diesels veel en veel stiller (denkend aan de peugeot 407 diesel van mijn vader). Hyundai claimt een hypermoderne motor in zijn Getz te stoppen, maar moderne diesels zijn echt wel stiller en hoeven niet voor te gloeien.
__________________
__________________

Laatst gewijzigd op 30-12-2005 om 19:26.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2005, 09:23
Timmert
Avatar van Timmert
Timmert is offline
Citaat:
nps schreef op 30-12-2005 @ 20:23 :
En het is een vrij nieuwe Getz, tegenwoordig kunnen diesels veel en veel stiller (denkend aan de peugeot 407 diesel van mijn vader). Hyundai claimt een hypermoderne motor in zijn Getz te stoppen, maar moderne diesels zijn echt wel stiller en hoeven niet voor te gloeien.
De stilte heeft ook alles te maken met geluidsisolatie van de motorruimte die de 407 wel heeft en de Getz praktisch niet. Ze hebben ook weldegelijk een erg moderne dieselmotor, met commonrail techniek etc. Wat Hyundai denk ik niet heeft is sequentiele brandstofinspuiting. Dit systeem spuit voor de hoofdverbranding een klein beetje brandstof in, zodat de hoofdverbranding minder heftig wordt, en er dus minder dieselklop optreedt. De HDI motoren van Peugeot hebben dit zeker weten wel

Tot zover mijn technische praatje..
Met citaat reageren
Oud 31-12-2005, 09:49
nps
Avatar van nps
nps is offline
Citaat:
Timmert schreef op 31-12-2005 @ 10:23 :
De stilte heeft ook alles te maken met geluidsisolatie van de motorruimte die de 407 wel heeft en de Getz praktisch niet. Ze hebben ook weldegelijk een erg moderne dieselmotor, met commonrail techniek etc. Wat Hyundai denk ik niet heeft is sequentiele brandstofinspuiting. Dit systeem spuit voor de hoofdverbranding een klein beetje brandstof in, zodat de hoofdverbranding minder heftig wordt, en er dus minder dieselklop optreedt. De HDI motoren van Peugeot hebben dit zeker weten wel

Tot zover mijn technische praatje..
\

bij een moderne dieselmotor wordt het voorgloeien electronisch geregeld. Als je de motor aanzet klinkt het alsof er een mannetje of 60 tegen je motorkap gaan hameren. Laat ik het zo zeggen, ik denk dat er een hoop stillere diesels (of beter geisoleerde diesels) die niet hoeven voor te gloeien zijn te krijgen. Die dan dus wel degelijk moderner zijn. (Ik weet eerlijk gezegd niet of dat ook voor die prijs kan, want de Getz is relatief erg goedkoop)
__________________
__________________
Met citaat reageren
Oud 31-12-2005, 10:51
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
nps schreef op 30-12-2005 @ 20:23 :
^^^ uit welk jaar was die C5?
De auto zal een jaar of twee oud geweest zijn, uit 2003 dus.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 31-12-2005, 12:19
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Timmert schreef op 31-12-2005 @ 10:23 :
De stilte heeft ook alles te maken met geluidsisolatie van de motorruimte die de 407 wel heeft en de Getz praktisch niet. Ze hebben ook weldegelijk een erg moderne dieselmotor, met commonrail techniek etc. Wat Hyundai denk ik niet heeft is sequentiele brandstofinspuiting. Dit systeem spuit voor de hoofdverbranding een klein beetje brandstof in, zodat de hoofdverbranding minder heftig wordt, en er dus minder dieselklop optreedt. De HDI motoren van Peugeot hebben dit zeker weten wel

Tot zover mijn technische praatje..
geluidsisolatie van een getz is anders best goed hoor, dat valt wel mee. tis geen mercedes, dat niet, maar ook geen rammelkastje.

over dat sturen : ik zou die getz echt eens na laten kijken, want van 'echt terug willen' is bij onze getzjes echt geen sprake.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 31-12-2005, 13:34
nps
Avatar van nps
nps is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 31-12-2005 @ 13:19 :
geluidsisolatie van een getz is anders best goed hoor, dat valt wel mee. tis geen mercedes, dat niet, maar ook geen rammelkastje.

over dat sturen : ik zou die getz echt eens na laten kijken, want van 'echt terug willen' is bij onze getzjes echt geen sprake.
nee? ja, de getz is van het huurbedrijf, dus daar bemoei ik me verder niet mee (hij ging uiteindelijk de goede richting op). Als je stuurde, en je liet het stuur een beetje los schoot ie meteen terug richting midden zeg maar.

En het is een diesel he, hij is echt wél lawaaiig. Zelfs voor een diesel.
__________________
__________________
Met citaat reageren
Oud 31-12-2005, 13:54
Timmert
Avatar van Timmert
Timmert is offline
Citaat:
nps schreef op 31-12-2005 @ 10:49 :
\

bij een moderne dieselmotor wordt het voorgloeien electronisch geregeld. Als je de motor aanzet klinkt het alsof er een mannetje of 60 tegen je motorkap gaan hameren. Laat ik het zo zeggen, ik denk dat er een hoop stillere diesels (of beter geisoleerde diesels) die niet hoeven voor te gloeien zijn te krijgen. Die dan dus wel degelijk moderner zijn. (Ik weet eerlijk gezegd niet of dat ook voor die prijs kan, want de Getz is relatief erg goedkoop)
Elke diesel kan voorgloeien, zelfs de meest moderne icdtihidjtd weetikveel. Het is alleen niet altijd nodig. Onder normale omstandigheden hoef ik met mijn ´99er JTD (alfa) nooit te gloeien. Enkel als het onder 0 is geweest snachts moet ik even 1,5 seconde gloeien ofzo. Totaal niet de moeite iig. Dat het gloeilampje brandt wil nog niet zeggen dat je MOET gloeien he? Je kan m dan gewoon doorstarten en dan zal ie ook gewoon aanslaan, dat gaat hooguit gepaard met wat meer rookontwikkeling. Het niet meer, of amper hoeven gloeien heeft trouwens te maken met de compressiedruk in de cilinder, bij moderne diesels is die zo hoog dat het mengsel daar warm genoeg van wordt

Trouwens.. Diesels zijn niet per definitie lawaaiiger.. M´n moeder heeft een half jaar oude Peugeot 307 2.0 benzine, die is bij snelheden boven de 120 écht veel lawaaiiger dan mijn ´oude´ diesel met bijna 180.000km op de klok. Bij 180 in mijn auto kun je nog gewoon een gesprek voeren, bij de 307 moet je je stem al verheffen.. Heeft alles te maken met geluidsisolatie die op een diesel standaard veel beter is. Een fatsoenlijke diesel, that is
Met citaat reageren
Oud 31-12-2005, 15:31
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
nps schreef op 31-12-2005 @ 14:34 :
nee? ja, de getz is van het huurbedrijf, dus daar bemoei ik me verder niet mee (hij ging uiteindelijk de goede richting op). Als je stuurde, en je liet het stuur een beetje los schoot ie meteen terug richting midden zeg maar.

En het is een diesel he, hij is echt wél lawaaiig. Zelfs voor een diesel.
ja, die van ons rijden op benzine+lpg, das economischer. En van lawaai heb je dan dus geen last. misschien zijn hyundai dieseltjes inderdaad wel erg lawaaig hoor.

maar t sturen hoort soepel - eigenlijk wat mij betreft zelfs iets te soepel - te gaan, en van terugstuur reacties heb ik nooit wat gemerkt.

maar goed, ik denk dat de lesauto's wat beter onderhouden en wat zorgvuldiger bereden zijn dan huurauto's, eerlijk gezegd.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 09:07
Cryptic Winterstorm
Avatar van Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 30-12-2005 @ 16:34 :
Citroen C5 Dit heeft te maken met de luchtvering waarmee deze auto is uitgerust.
Eigenlijk is het hydropneumatische vering. Met olie dus.



Trouwens hebben deze auto's met korte oneffenheden wel zeker last van behoorlijk getril. Langere oneffenheden voel je niet nee. Ook drempels zul je behoorlijk hard kunnen nemen, maar je voelt ze altijd nog wel natuurlijk. Sowieso is een C5 al weer harder geveerd dan een Xantia, en een Xantia weer harder dan een BX, etc. Dit komt omdat veel mensen zeeziek werder zeg maar, en ze de vering meer aan wilden passen aan een Golf of Mondeo.
__________________
I have a dream.

Laatst gewijzigd op 02-01-2006 om 09:09.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 18:37
nps
Avatar van nps
nps is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 31-12-2005 @ 16:31 :
ja, die van ons rijden op benzine+lpg, das economischer. En van lawaai heb je dan dus geen last. misschien zijn hyundai dieseltjes inderdaad wel erg lawaaig hoor.

maar t sturen hoort soepel - eigenlijk wat mij betreft zelfs iets te soepel - te gaan, en van terugstuur reacties heb ik nooit wat gemerkt.

maar goed, ik denk dat de lesauto's wat beter onderhouden en wat zorgvuldiger bereden zijn dan huurauto's, eerlijk gezegd.
Dat zou best wel 'ns heel goed kunnen. Maar wat ik al zei, ondanks het geluid en het sturen vond ik het een hele redelijke auto en kan ik me best voorstellen dat men er 1 zou willen, het is een complete praktische auto voor weinig geld. En ik haat Hyundai, dus dat zegt wat
__________________
__________________
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 19:14
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
nps schreef op 03-01-2006 @ 19:37 :
Dat zou best wel 'ns heel goed kunnen. Maar wat ik al zei, ondanks het geluid en het sturen vond ik het een hele redelijke auto en kan ik me best voorstellen dat men er 1 zou willen, het is een complete praktische auto voor weinig geld. En ik haat Hyundai, dus dat zegt wat
hyundai is nou ook niet bepaald mijn favoriete merk, maar lessen in een alfa is wat minder economisch. Een hyundai kun je met grof geweld behandelen zonder dat-ie je daarvoor terugpakt, in tegenstelling tot een alfa. En hyundai is nog wel 'iets', als merk en auto zijnde. Je kan ook in een kleine suzuki of in een dacia logan gaan lessen, maar dan sta je best goed voor lul

vooral dat 'compleet voor weinig geld', in combinatie met een erg overzichtelijke carroserie (bij een getz dan, we hebben ook een accent gehad en die was stukken minder handig dan de getzjes) maken het handige lesauto's. Nadeel is dat ze wat sneller afschrijven dan bv een golfje, maar dat wordt steeds beter.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer Auto rijlessen
Verwijderd
17 11-08-2012 22:28
Drugs & Alcohol Blowen in de auto
Nickson
101 23-02-2009 17:11
Verkeer & Vervoer Ergernissen, tips en ervaringen in de auto
TopDrop
92 18-02-2008 10:13
Verkeer & Vervoer Eerste auto!
Ehren18
48 15-01-2008 13:36
Verkeer & Vervoer Nieuwe auto
Schuah
19 25-02-2006 13:30
Werk, Geld & Recht auto opengebroken, wat nu?
Tiño
3 15-08-2005 21:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:38.