Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-05-2008, 17:10
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
Opzich wel, als ik zo even voor mezelf terug haal hoe ik gereden heb.
Ze hebben me moeten flitsen op het stuk van die weg waar allemaal drempels liggen, mijn auto is verlaagd, dus dat stuk rij ik altijd wat voorzichtiger.
Als ze me na dat stuk hadden geflitst was de boete minimaal 10x zo hoog

En ik weet dat deze boete ze toch meer kost aan administratieve kosten dan dat het ze oplevert, toch nog enige troost
Oh, vandaar.

Ik kon niet uit je tekst opmaken hoe hoog je boete was.
__________________
Nice
Advertentie
Oud 10-05-2008, 21:37
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Oh, vandaar.

Ik kon niet uit je tekst opmaken hoe hoog je boete was.
2 tientjes
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 11-05-2008, 22:24
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Weer niet! Ik reed van Rotterdam (A29) naar Zierikzee en als je dan de A29 af gaat, wordt er een stukje 2-baans waar je dus nog even snel een aantal auto's voorbij kunt voordat je op de N59 terecht komt. Ik zag nog 3 auto's rijden, en wilde die nog voorbij. Ik trapte gas bij en ging er met 170km/h voorbij, maar ik moest over het verdrijvingsvlak en kon me nog tussen de berm en de auto proppen, er was nog zat ruimte maar het was wel een flinke misschatting die ik mezelf enorm kwalijk neem.

Daarna bij de stoplichten op de N59 bij Den Bommel, Schaapseweg sprintje getrokken en doorgetrokken tot over (nogmaals) het verdrijvingsvlak, de andere weghelft op en zodoende nog twee auto's ingehaald. Daarna terug mijn weghelft op (moest over dubbel doorgetrokken streep) met een snelheid van rond de 180km/h en heb op die weg een snelheid aangetikt van 240km/h.

Voor de rest puik gereden, nu maar afwachten op de moraalridders hier. ;D
Oud 11-05-2008, 22:37
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Wat voor auto rij je eigenlijk?
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 11-05-2008, 22:39
Verwijderd
Een die eerdaags in Blik op de Weg en/of Wegmisbruikers te zien is, gok ik zo aan zijn rijstijl te lezen
Oud 12-05-2008, 10:51
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Een die eerdaags in Blik op de Weg en/of Wegmisbruikers te zien is, gok ik zo aan zijn rijstijl te lezen
Hehe, ben opzich wel benieuwd, een gemiddelde auto tikt niet zomaar de 240 aan, zelfs een redelijk snelle auto heeft daar vaak nog moeite mee
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 12-05-2008, 11:14
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
Weer niet! Ik reed van Rotterdam (A29) naar Zierikzee en als je dan de A29 af gaat, wordt er een stukje 2-baans waar je dus nog even snel een aantal auto's voorbij kunt voordat je op de N59 terecht komt. Ik zag nog 3 auto's rijden, en wilde die nog voorbij. Ik trapte gas bij en ging er met 170km/h voorbij, maar ik moest over het verdrijvingsvlak en kon me nog tussen de berm en de auto proppen, er was nog zat ruimte maar het was wel een flinke misschatting die ik mezelf enorm kwalijk neem.

Daarna bij de stoplichten op de N59 bij Den Bommel, Schaapseweg sprintje getrokken en doorgetrokken tot over (nogmaals) het verdrijvingsvlak, de andere weghelft op en zodoende nog twee auto's ingehaald. Daarna terug mijn weghelft op (moest over dubbel doorgetrokken streep) met een snelheid van rond de 180km/h en heb op die weg een snelheid aangetikt van 240km/h.

Voor de rest puik gereden, nu maar afwachten op de moraalridders hier. ;D
Ik vraag me echt af waarom jouw rijbewijs nog niet ingenomen is.
__________________
Nice
Oud 13-05-2008, 21:26
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Ik vraag me echt af waarom jouw rijbewijs nog niet ingenomen is.
Omdat een gemiddelde politieauto geen 240 aan kan tikken
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 13-05-2008, 21:34
Verwijderd
Citaat:
Omdat een gemiddelde politieauto geen 240 aan kan tikken
Oh jawel hoor, dat is het probleem niet Ze rijden alleen te weinig rond om dat soort overtredingen altijd te bestraffen.
Oud 13-05-2008, 22:11
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Oh jawel hoor, dat is het probleem niet Ze rijden alleen te weinig rond om dat soort overtredingen altijd te bestraffen.
Opvallende politieauto's redden het sowieso niet met die standaard 1.6 mondeo's of wat dan ook
Die undercover gevallen soms nog wel, als je ziet wat daar tussen rijdt
Golf R32
Mondeo ST
Volvo S80
etc.

Die redden de 240 inderdaad wel, maar die zijn nogal duur om veel rond te laten rijden
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 13-05-2008, 22:13
Verwijderd
Citaat:
Opvallende politieauto's redden het sowieso niet met die standaard 1.6 mondeo's of wat dan ook
Die undercover gevallen soms nog wel, als je ziet wat daar tussen rijdt
Golf R32
Mondeo ST
Volvo S80
etc.

Die redden de 240 inderdaad wel, maar die zijn nogal duur om veel rond te laten rijden
Ze rijden met veel brutere spullen dan dat. Impreza WRX STi bijvoorbeeld
Dienstauto's verschillen per regio. Het zijn iig altijd de dikste uitvoeringen met de dikste, getunede motor (meestal diesels met overboostknop). Het valt dus best mee met de traagheid van de dienstauto
Oud 13-05-2008, 22:35
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Ze rijden met veel brutere spullen dan dat. Impreza WRX STi bijvoorbeeld
Dienstauto's verschillen per regio. Het zijn iig altijd de dikste uitvoeringen met de dikste, getunede motor (meestal diesels met overboostknop). Het valt dus best mee met de traagheid van de dienstauto
Imperza's heb ik nog nooit gezien van de po po
Maar hier rijden niet echt bijzondere 'opvallende' auto's, als ik die kentekens opzoek op rdw zijn het bijna allemaal gewoon 1.6-jes met 90pk ofzo

Er rijdt hier wel een onopvallende R32 en een onopvallende Monedeo ST, vast nog wat meer, maar daar weet ik (nog) niets van
En zoveel bruter is een impreza wrx niet dan een golf R32.
2008 model impreza wrx sti is wel iets sneller, maar met zulke performance kan ik me niet voorstellen dat ze een van beide auto's ooit echt vol in moeten trappen
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 13-05-2008, 22:38
Verwijderd
Citaat:
Imperza's heb ik nog nooit gezien van de po po
Maar hier rijden niet echt bijzondere 'opvallende' auto's, als ik die kentekens opzoek op rdw zijn het bijna allemaal gewoon 1.6-jes met 90pk ofzo

Er rijdt hier wel een onopvallende R32 en een onopvallende Monedeo ST, vast nog wat meer, maar daar weet ik (nog) niets van
En zoveel bruter is een impreza wrx niet dan een golf R32.
2008 model impreza wrx sti is wel iets sneller, maar met zulke performance kan ik me niet voorstellen dat ze een van beide auto's ooit echt vol in moeten trappen
Rijdt dan ook in de Randstad, nergens anders.
Zou goed kunnen trouwens, iedere regio heeft haar eigen aanbestedingsbeleid, dus iedere regio heeft haar eigen auto's. Brabant ZO heeft iig best dikke auto's rijden, al vallen de VROS-bakken daar dan wel mee.

Het is de WRX STi he. Dat is de overtreffende trap van de WRX. Tel daarbij de tuning op en het hok gaat veel sneller dan de brandweer
Misschien wanneer ze achter een 911 Turbo S of een AMG/M/RS model gaan?
Oud 13-05-2008, 22:43
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Rijdt dan ook in de Randstad, nergens anders.
Zou goed kunnen trouwens, iedere regio heeft haar eigen aanbestedingsbeleid, dus iedere regio heeft haar eigen auto's. Brabant ZO heeft iig best dikke auto's rijden, al vallen de VROS-bakken daar dan wel mee.

Het is de WRX STi he. Dat is de overtreffende trap van de WRX. Tel daarbij de tuning op en het hok gaat veel sneller dan de brandweer
Misschien wanneer ze achter een 911 Turbo S of een AMG/M/RS model gaan?
Ja, die sti heeft 305 pk ofzo toch?
Maar een AMG heeft er door de 400.
Heb wel eens een 911 turbo gezien die een beetje gekieteld was en er 650 had

Wel ontzettend ruig als door zoiets die wrx sti weggeblazen wordt, dan heb je ook heel wat uit te leggen als hoofd inkoop dienstauto's. 'Nee, zo'n wrx sti kan echt niets tegen op'
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 13-05-2008, 22:53
Verwijderd
Citaat:
Ja, die sti heeft 305 pk ofzo toch?
Maar een AMG heeft er door de 400.
Heb wel eens een 911 turbo gezien die een beetje gekieteld was en er 650 had

Wel ontzettend ruig als door zoiets die wrx sti weggeblazen wordt, dan heb je ook heel wat uit te leggen als hoofd inkoop dienstauto's. 'Nee, zo'n wrx sti kan echt niets tegen op'
Standaard 350pk ofzo ja, maar die blokken rijden met lichte tuning (500 - 750pk, afhankelijk van het blok) zonder problemen naar de 3 - 4 ton. Er zijn ook dragversies met 1500pk ofzo, maar die kunnen slechts 1x voluit rijden

Nou ja, dat lijkt me sowieso wel de bedoeling. Die VROS auto's moeten volgens mij wel alles kunnen bijhouden, anders trap je je M5 vol in en vertrek je met 250 naar Dld
Oud 13-05-2008, 23:00
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Standaard 350pk ofzo ja, maar die blokken rijden met lichte tuning (500 - 750pk, afhankelijk van het blok) zonder problemen naar de 3 - 4 ton. Er zijn ook dragversies met 1500pk ofzo, maar die kunnen slechts 1x voluit rijden

Nou ja, dat lijkt me sowieso wel de bedoeling. Die VROS auto's moeten volgens mij wel alles kunnen bijhouden, anders trap je je M5 vol in en vertrek je met 250 naar Dld
250 begrensd
Maar het zal echt niet vaak gebeuren dat ze al die pk-tjes nodig hebben dunkt me
En dan vind ik die impreza niet eens zo'n fantastische keuze, ik bedoel, als je dan toch zoveel geld uitgeeft aan zo'n bak, doe dan iets exclusievers. Een skyline bijvoorbeeld, moeiteloos te tunen naar 1000pk door alleen wat te klooien met je laptopje die je er op aan kunt sluiten
Die dingen kunnen zelfs nog verder dan 1000pk, maar dan heb je wat verdere aanpassingen nodig aan het blok wil je hem niet opblazen
Maar ik geloof dat we nogal offtopic gaan
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 13-05-2008, 23:03
Verwijderd
Daar lijkt het wel op ja
Een Skyline zullen ze niet snel rijden, daar zijn geen linksgestuurde versies van
Oud 14-05-2008, 06:15
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Ik reed op dat moment in een Audi B7 RS4, niet geheel standaard meer (~450PK/470NM). Naar de 100 duurt ongeveer 4,6s en naar de 200 zo'n 16s.

Citaat:
Ik vraag me echt af waarom jouw rijbewijs nog niet ingenomen is.
Omdat ik vrij adequaat rijd, ik heb gewoon zo mijn uitspattingen.

Waar ik woon zul je geen KLPD auto's zien, enkel flitsers, laserguns en politieauto's. De meeste KLPD-auto's halen overigens de 250/260km/h.

Citaat:
Daar lijkt het wel op ja
Een Skyline zullen ze niet snel rijden, daar zijn geen linksgestuurde versies van
Die rijden er wel hoor, maar die zijn gemodificeerd.
Oud 14-05-2008, 09:46
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Doe die uitspattingen dan eens even waar het gewoon mag; Duitsland of zo. 140 keur ik zelf niet goed, maar ik kan er meer leven en op anticiperen. 240 is gewoon stom rijgedrag.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 14-05-2008, 11:33
Verwijderd
Citaat:
Ik reed op dat moment in een Audi B7 RS4, niet geheel standaard meer (~450PK/470NM). Naar de 100 duurt ongeveer 4,6s en naar de 200 zo'n 16s.


Omdat ik vrij adequaat rijd, ik heb gewoon zo mijn uitspattingen.

Waar ik woon zul je geen KLPD auto's zien, enkel flitsers, laserguns en politieauto's. De meeste KLPD-auto's halen overigens de 250/260km/h.


Die rijden er wel hoor, maar die zijn gemodificeerd.
Mja, dat is leuk enzo maar dat soort uitspattingen horen echt thuis op het circuit of Dld. In Nederland let niemand op zulke snelheden, dus dat levert meer problemen op dan in Dld.
Overigens wordt je, wanneer je gelaserd wordt, altijd staande gehouden. Dat is dus een prima manier om je rijbewijs kwijt te raken.

Dat snap ik. Fabrieks-af worden ze echter niet met stuurinrichting aan de linkerkant geleverd en het KLPD gaat echt geen auto's om laten bouwen voor zoiets. Hooguit wat motorische tuning, maar daar blijft het dan ook bij.
Oud 14-05-2008, 11:52
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
Mja, dat is leuk enzo maar dat soort uitspattingen horen echt thuis op het circuit of Dld. In Nederland let niemand op zulke snelheden, dus dat levert meer problemen op dan in Dld.
Overigens wordt je, wanneer je gelaserd wordt, altijd staande gehouden. Dat is dus een prima manier om je rijbewijs kwijt te raken.

Dat snap ik. Fabrieks-af worden ze echter niet met stuurinrichting aan de linkerkant geleverd en het KLPD gaat echt geen auto's om laten bouwen voor zoiets. Hooguit wat motorische tuning, maar daar blijft het dan ook bij.
Mensen hoefde er niet op te anticiperen, want het was een enkele baan met een middenberm. En even naar Duitsland doe ik niet, veel te ver weg.

Ik zeg ook niet dat de KLPD dat zou doen, ik stel je enkel op de hoogte dat er wel RHD-versies rondrijden.
Oud 14-05-2008, 12:01
Verwijderd
Citaat:
Mensen hoefde er niet op te anticiperen, want het was een enkele baan met een middenberm. En even naar Duitsland doe ik niet, veel te ver weg.

Ik zeg ook niet dat de KLPD dat zou doen, ik stel je enkel op de hoogte dat er wel RHD-versies rondrijden.
Daar was ik van op de hoogte, maar bedankt voor de moeite Het ging juist wel om de KLPD.

Ach, zo lang ik je niet tegenkom is 't prima
Oud 14-05-2008, 19:19
Lethe
Lethe is offline
Citaat:

Omdat ik vrij adequaat rijd, ik heb gewoon zo mijn uitspattingen.
Ik heb je wel eens vaker zien posten over je belachelijk hoge snelheden en in je verhaal van een paar dagen geleden staat dat je onlangs 170 km/u, 180 km/u en 240 km/u gereden hebt. En dan vind je van jezelf dat je adequaat rijdt? Ik vind het vooral asociaal naar je medeweggebruikers toe.
__________________
Nice
Oud 14-05-2008, 20:29
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Hehe, als ik 's nachts de snelweg voor mezelf heb wil ik hem ook nog wel eens doortrappen tot de 170/180, als ik hoger dan dat ga duurt het me te lang in mijn auto en zo lang rij ik nooit met dergelijke snelheden, even aantikken en weer terug naar de 140
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 14-05-2008, 21:36
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
Ik heb je wel eens vaker zien posten over je belachelijk hoge snelheden en in je verhaal van een paar dagen geleden staat dat je onlangs 170 km/u, 180 km/u en 240 km/u gereden hebt. En dan vind je van jezelf dat je adequaat rijdt? Ik vind het vooral asociaal naar je medeweggebruikers toe.
Welke medeweggebruikers? Overigens heb ik ook weleens een snelheid van 310km/h gehaald hoor...
Oud 14-05-2008, 23:03
Lethe
Lethe is offline
omg
__________________
Nice
Oud 15-05-2008, 15:59
Verwijderd
Citaat:
Welke medeweggebruikers? Overigens heb ik ook weleens een snelheid van 310km/h gehaald hoor...
Dat is wel bizar Het snelste wat ik ooit gereden heb - zelf - was 210km/u en het snelste waar ik bij in heb gezeten was 260km/u (in een getunede Volvo 940 2.3i )
Oud 15-05-2008, 18:37
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mensen hoefde er niet op te anticiperen, want het was een enkele baan met een middenberm.
Dat dénk je ja. Iedereen die medeweggebruikers de dood in heeft gejaagd dácht dat er niets mis ging.

Daarom leren ze iedereen ook tijdens rijlessen dat denken en zijn twee verschillende dingen zijn.


Vandaag had ik er ook weer zo een die dácht dat je met een Audi wel over verdrijvingsvlakken mag rijden, en andere auto's van de weg mag duwen en afsnijden bij hoge snelheid. Ik kon zweren dat hij daarna dácht dat het gras wel heel dicht bij kwam toen dat kleine auto'tje als reactie koudweg accelereerde en op zijn achterwiel instuurde.

Ik vind het niet erg. Zelfmoord plegen staat hem immers ten allen tijde vrij. Ik help hem met plezier aangezien ik toch niet degene ben die de familie moet bellen. Het is puur dat ze medemensen in gevaar brengen met zulk gedrag dat ik het nooit kan laten dergelijke figuren in het gareel te brengen.

Mij is altijd geleerd dat wanneer je mensen in gevaar brengt, je dat iets niet moet doen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle

Laatst gewijzigd op 15-05-2008 om 18:43.
Oud 15-05-2008, 18:51
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
Dat dénk je ja. Iedereen die medeweggebruikers de dood in heeft gejaagd dácht dat er niets mis ging.

Daarom leren ze iedereen ook tijdens rijlessen dat denken en zijn twee verschillende dingen zijn.
Natuurlijk ken jij de situatie in zijn geheel! Oh, alwetende T_ID!
Oud 15-05-2008, 23:07
PV
PV is offline
Ach, er kunnen nog best wel wat verkeersdoden bij. Zolang je er idd maar geen andere mensen bij betrekt.
Oud 17-05-2008, 15:58
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Natuurlijk ken jij de situatie in zijn geheel! Oh, alwetende T_ID!
Nee, maar ik geloof wel meer overzicht te hebben dan menig wegpiraat.

Wegpiraat zijn en de bijbehorende beweringen over overzicht en veiligheid sluiten daadwerkelijk verstand van autorijden hebben namelijk wederzijds uit. Iemand die verstand heeft van autorijden zal zich nooit als een wegpiraat gedragen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 17-05-2008, 16:19
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
Nee, maar ik geloof wel meer overzicht te hebben dan menig wegpiraat.

Wegpiraat zijn en de bijbehorende beweringen over overzicht en veiligheid sluiten daadwerkelijk verstand van autorijden hebben namelijk wederzijds uit. Iemand die verstand heeft van autorijden zal zich nooit als een wegpiraat gedragen.
<insert FOK!-lach-emoticon>
Oud 17-05-2008, 19:11
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Nee, maar ik geloof wel meer overzicht te hebben dan menig wegpiraat.

Wegpiraat zijn en de bijbehorende beweringen over overzicht en veiligheid sluiten daadwerkelijk verstand van autorijden hebben namelijk wederzijds uit. Iemand die verstand heeft van autorijden zal zich nooit als een wegpiraat gedragen.
Sowieso vind een ruime meerderheid van de Nederlandse automobilisten zich een bovengemiddeld bestuurder.
Ik vind dat van mezelf niet, maar ik weet wel dat het overgrote deel nooit zijn rijbewijs had mogen halen of al lang weer had moeten inleveren. En dat heeft echt niets met snelheid te maken, iemand die snel rijdt zal zijn concentratie volledig bij de weg hebben. Die zie ik dan ook niet (vaak) in gevaarlijke situaties terecht komen.
Mensen die zich gewoon aan de snelheid houden daarentegen, zie ik belachelijk vaak andere dingen doen dan autorijden (kaartlezen, eten/drinken, cd's wisselen, telefoneren etc.) en die zie ik dan juist weer wel érg vaak domme/gevaarlijke dingen doen.
Hard rijden is niet synoniem voor gevaarlijk.
Absurd snel rijden, in Nederland, dan weer wel (lees: 250+). Daar zijn onze wegen absoluut niet op gemaakt. Dus ookal is de weg leeg, het blijft gewoon veel te gevaarlijk.

Ik rij ook regelmatig (beduidend) harder dan de max. snelheid, maar zodra ik een auto voor me zie of in mijn spiegel ga ik al snel weer terug naar een acceptabele snelheid. Iemand inhalen met 200 is gewoon belachelijk en gevaarlijk.

Maargoed, het hoeft niet gevaarlijk te zijn

En volgens mij slaat dit ook werkelijk nergens op, maar ik heb ookal de nodige alcohol genuttigd, dus mijn excuses daar voor dan
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 18-05-2008, 07:14
PV
PV is offline
Idd slaat dat nergens op. D'r zijn zowat wekelijks nieuwsberichten over jongeren die zich doodrijden tegen een boom, mede doordat ze veel te hard reden. Of vind je dat geen gevaarlijke situatie.
Oud 18-05-2008, 10:34
Verwijderd
Waar woon je dan dat je zowat wekelijks dat soort nieuwsberichten leest? Op een paar drugsrunners in M'tricht na, heb ik zulke berichten niet gehoord/gelezen/gezien.
Daarbij is Nederland in het algemeen nog steeds het veiligste land ter wereld om je per auto/motor/etc te verplaatsen.
Oud 18-05-2008, 10:51
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Hier hoor je het ook regelmatig, maar dan is snelheid niet de primaire oorzaak, maar de met de banden in de berm terecht komen en dan de controle verliezen cq. niet weten wat te doen, of vermoeidheid, et cetera...
Oud 18-05-2008, 10:53
PV
PV is offline
Ik had deze in m'n hoofd.
Oud 18-05-2008, 10:56
Verwijderd
Niet echt geweldige maatregelen die ze hebben genomen op die weg dan, als dat al het 2e dodelijke ongeval is dit jaar.
Dat soort dingen kunnen iedereen gebeuren, zoals deze meneer helaas ook heeft gemerkt.
Wat dat betreft is het eigenlijk wel een goed plan om standaard een sliptraining bij rijlessen in te voegen en om ze te leren wat je wel en niet moet doen wanneer je met je wielen in de berm komt etc.
Oud 18-05-2008, 21:29
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Hard rijden is niet synoniem voor gevaarlijk.
Absurd snel rijden, in Nederland, dan weer wel (lees: 250+). Daar zijn onze wegen absoluut niet op gemaakt. Dus ookal is de weg leeg, het blijft gewoon veel te gevaarlijk.

Ik rij ook regelmatig (beduidend) harder dan de max. snelheid, maar zodra ik een auto voor me zie of in mijn spiegel ga ik al snel weer terug naar een acceptabele snelheid. Iemand inhalen met 200 is gewoon belachelijk en gevaarlijk.
Je legt die grens veel te hoog denk ik. Snelheidsverschillen van boven de 35-40 kilometer per uur met het medeverkeerd leiden al tot gevaarlijke situaties.

Als iemand dan van baan veranderd op een redelijke afstand vanaf medeverkeer, zit je er zo bovenop. Als iemand met 100, gebruikelijke maximumsnelheid op veel ringwegen op jouw baan komt met 25 meter tussenruimte, wat vrij ruim, want da's meer dan vijf autolengtes, en je rijdt 140, dan ben je binnen twee seconden bovenop hem. Alleen als je volledig alert was en direct reageert is een ongeluk dan nog te voorkomen. En zelfs dan nog krijgt de voorganger dan waarschijnlijk een tikje omdat het binnen de twee seconden viel, wat op zijn beurt weer kan resulteren in een catastrofale slippartij als mensen niet weten hoe ze een slingerende achterkant recht moeten trekken.


Om nog maar te zwijgen van invoegsituaties. Waar ik woon mag je 120 op de A27. Rijd je 30 kilometer harder dan dat, dan ga je 150. Regelmatig gebeurd het dat mensen geen snelheid maken, maar dan wel hun medeverkeer dwingen om 80-90 in te voegen, met vrachtwagens gebeurd dat helemaal vaak.
Als een vrachtwagen met 80 invoegt, en iemand komt daar met 150 op aan, is hij dood als er op moment van invoegen niet minstens 50 meter tussen de vrachtwagen en hem zat.

En laten we eerlijk zijn, hoe vaak krijg je de luxe van 50 meter ruimte in onverwachte situaties? Niet zo vaak als ik graag zou willen.
Ik denk dat dat tevens de hoofdoorzaak is dat wegpiraten de fout in gaan. Ze hebben geen flauw benul van hoe de snelheid op hun teller zich vertaald tot reactietijden en afstanden van bumper tot bumper, terwijl ze wel geloven hard te kunnen rijden.


Op diezelfde A27 heb ik dat namelijk fout zien gaan nauwelijks twee maanden terug. Iemand die 140-150 reed kwam me voorbij (da's 20-30 kilometer te hard), en daarna voegde iemand ruim van tevoren voor hem in. Echter, dat was een vrachtwagen die met 90 naar links kwam om een caravan in te halen.
De hardrijder, heel stereotypebestigend in een alfa romeo, trok ietjes schuin tijdens zijn noodstop, raakte net de berm, faalde het recht te trekken (hij stuurde wel op de juiste manier tegen zag ik aan zijn voorwielen) en sloeg driemaal over de kop om in de middenberm tot stilstand te komen.

De vrachtwagen had tientallen meters erin gelaten, dus hem was niets te verwijten. Had hij niet te hard gereden dan had hij slechts 30 km/u af moeten remmen, wat hem zeker was gelukt zonder in de berm te belanden. Maar goed, het waren die 20 a 30 km/u extra die hem nekten.

In dit geval was dan alleen de hardrijder de sjaak, maar voor hetzelfde geld had hij een enorme kettingbotsing veroorzaakt.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 18-05-2008, 21:38
PV
PV is offline
Citaat:
Niet echt geweldige maatregelen die ze hebben genomen op die weg dan, als dat al het 2e dodelijke ongeval is dit jaar.
Dat soort dingen kunnen iedereen gebeuren, zoals deze meneer helaas ook heeft gemerkt.
Wat dat betreft is het eigenlijk wel een goed plan om standaard een sliptraining bij rijlessen in te voegen en om ze te leren wat je wel en niet moet doen wanneer je met je wielen in de berm komt etc.
hier ook weer een aardige, alleen leven ze in dit geval nog wel.
Oud 18-05-2008, 21:52
Verwijderd
Citaat:
hier ook weer een aardige, alleen leven ze in dit geval nog wel.
Dat is dan ook wel echt stupiditeit van de bovenste plank. Je moet wel echt hersenloos zijn om bij een dronken persoon in de auto te stappen
Oud 19-05-2008, 00:25
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
T_ID is wel goed in onzin vertellen! Je stemt zeker SP/PvdA? ;D

Brussel -> Middelharnis (Goeree Overflakkee) in 50minuten, ik zal vast niet geslaagd zijn....
Oud 19-05-2008, 00:27
Verwijderd
Laten we elkaar gewoon in hun waarde laten, zulke opmerkingen zijn echt nergens goed voor Dysmorphofobist.

Vandaag wel. Ik reed hartstikke netjes, alleen moet die einddemper echt vervangen worden
Oud 19-05-2008, 10:34
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
*verhaal*
Heb niet alles gelezen, ben ik nog even te gaar voor
Maar je hebt het steeds over de A27... wat een vrij drukke weg is.
Als je ziet dat het ergens druk is, dan ben je gewoon lomp als je stug door blijft rijden met een gangetje van 150. Dat zie je mij ook niet doen

Maar als je hier op de A58 komt is dat een totaal ander verhaal.
Tijdens de spits en in de zomer overdag echt ontzettend druk, maar daarbuiten is er werkelijk geen kip te bekennen.
Ik heb toevallig pasgeleden 's nachts een stuk gereden over de A58, ik ben in 1,5 uur tijd NIEMAND tegengekomen op mijn weghelft. Terwijl ik toch constant zo'n 150 reed.
Dan leent zo'n weg zich er uitstekend voor om even wat extra gas te geven
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 19-05-2008, 10:35
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
hier ook weer een aardige, alleen leven ze in dit geval nog wel.
Hahahaha, dat heeft niets met het uiterst gevaarlijke hardrijden te maken. Die gozer was gewoon zo lam als de pest
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 19-05-2008, 11:42
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
Mwah, ik heb 't niet zo op hard rijden. Als ik in m'n favo auto zit rij ik meestal een kilometertje of... wat zal 't zijn.. 3? 5? Terreinrijden FTW! Maar jah, dat mag ook lang niet overal. Hier is 't niet zo'n probleem. Genoeg bos en jungle om te crossen, maar in NL zijn ze lekker zeikerig als je een bosje omploegt..
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
Oud 19-05-2008, 13:51
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Heb niet alles gelezen, ben ik nog even te gaar voor
Maar je hebt het steeds over de A27... wat een vrij drukke weg is.
Als je ziet dat het ergens druk is, dan ben je gewoon lomp als je stug door blijft rijden met een gangetje van 150. Dat zie je mij ook niet doen
Misschien is het gewoon het publiek dat er rijdt, maar het is op het stuk tussen Utrecht en Almere vrij gebruikelijk dat allerlei opgefokte types dat doen, zo hard doorrijden.

Ongelukken zijn zeldzaam, maar van die semi-confrontaties tussen die hardrijders en andere mensen komen vrijwel dagelijks voor. Bumperkleven, gebaren etc.


Wat wel weer het pluspunt is, is dat het veelal gaat om kakkers in SUVs. Als je iets naar ze moet roepen is dat dus standaard om te schreeuwen dat wie een grote auto rijdt, compenseerd voor het feit dat hij van onderen klein geschapen is. Werkt altijd.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 20-05-2008, 00:13
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
Misschien is het gewoon het publiek dat er rijdt, maar het is op het stuk tussen Utrecht en Almere vrij gebruikelijk dat allerlei opgefokte types dat doen, zo hard doorrijden.

Ongelukken zijn zeldzaam, maar van die semi-confrontaties tussen die hardrijders en andere mensen komen vrijwel dagelijks voor. Bumperkleven, gebaren etc.


Wat wel weer het pluspunt is, is dat het veelal gaat om kakkers in SUVs. Als je iets naar ze moet roepen is dat dus standaard om te schreeuwen dat wie een grote auto rijdt, compenseerd voor het feit dat hij van onderen klein geschapen is. Werkt altijd.
En dan vragen mijn vrienden zich altijd af waarom ik liever de A50/A15 neem naar Breda, ipv over Utrecht te gaan
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 20-05-2008, 01:15
bruudruuster
bruudruuster is offline
nee
Oud 16-06-2008, 15:40
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Ik weet het niet.. Het is pas 2,5 maand geleden dat ik rijexamen deed, maar je leert echt snel dingen af 50 rijden bijvoorbeeld.. wat een snelheid!
Maargoed, ik weet nog wel hoe het officieel moet dus ik gok dat ik het wel zou halen.
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Leren, voor je plezier?
Se7enUp
12 21-06-2012 16:28
Verkeer & Vervoer Zou je vandaag geslaagd zijn? #3
Verwijderd
500 21-05-2009 12:15
Verkeer & Vervoer Zou je vandaag geslaagd zijn? #2
Daboman
500 04-02-2009 18:37
Verkeer & Vervoer certi gat 400 eu kosten?
crazycat
33 02-01-2009 11:54
Verkeer & Vervoer Zou je vandaag zijn geslaagd? #2
MTpower
4 23-10-2008 22:06
Eindexamens 2005 Onvoldoende vrij deel --> vak laten vallen?
livj0r
25 02-06-2005 21:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:22.