Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-12-2007, 21:53
Willemien82
Willemien82 is offline
Hoi iedereen,

Ik ben al sinds februari bezig mijn rijbewijs te proberen te halen, ik was zwanger en ben er 3 maanden tussenuit geweest, mijn zoontje is geboren en ik ben vanaf november weer aan het lessen, voor de bevalling ging het vrij goed 2 keer opgeweest en helaas gezakt, nu na de bevalling gaat het helemaal niet meer, heel veel blunders onzeker en heel zenuwachtig, of ik nog last van de hormonen heb ik heb geen idee, het maakt me alleen maar onzekerder en mijn zelfvertrouwen is er ook niet beter op geworden, morgen moet ik weer lessen en ik ben nu al zenuwachtig als ik er aan denk, 10 januari heb ik weer examen, alleen de gedachte eraan doet me het angstzweet uitbreken, wie kan me een beetje moed inspreken? ik ben blij dat ik op dit forum terecht ben gekomen, nu kan ik even met andere mensen over mijn probleem praten, ik hoop echt dat het morgen beter gaat, misschien gaat komt dan mijn zelfvertrouwen wel weer terug en gaat het daarna een stuk beter,we wachten het maar gewoon af, morgen ga ik ervoor
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-12-2007, 22:33
Lethe
Lethe is offline
Je zegt dat het rijden voor de bevalling vrij goed ging; heb je enig idee waarom je nu wel zenuwachtig bent? Is er een keer iets vervelends gebeurd tijdens de lessen? Het zou overigens best door de hormonen kunnen komen.
Ik ben ook wel eens zenuwachtig voor een rijles, maar als ik eenmaal aan het rijden ben is dat weg. Probeer te denken aan het feit dat er een instructeur naast je zit die altijd kan ingrijpen als er iets misgaat, daar is hij immers voor.
En wat betreft het rij-examen: daar ben ik zelf ook doodzenuwachtig voor. Maar volgens mij is vrijwel iedereen dat wel. Misschien helpt het om een beetje te relativeren: het ergste wat er kan gebeuren is dat je zakt. Nou ja, volgende keer beter dan maar.
Succes in ieder geval!
__________________
Nice
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 14:28
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Omdat je al 2x examen hebt gedaan weet je precies wat je kunt verwachten. Je moet gewoon rijden zoals bij je lessen en vertrouwen hebben in jezelf. Ikzelf was helemaal niet zo zenuwachtig voor mijn examen. Wel wat gezonde spanning om het maar zo te noemen, maar verder niet. Ik had me eraan vastgehouden dat het een gewone les was, maar dan met een andere instructeur. Verder had ik vertrouwen in dat het zou lukken, omdat het tijdens de lessen verder gewoon goed ging.

Succes in ieder geval!
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 14:55
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Vandaag weer rijles gehad waarbij ik met mijn instrukteur besproken had over de afloop van het gesprek met die psychiater. Hij had zelf ook al navraag gedaan bij enkele collega rijschoolhouders en hij weet al voor 90 % zeker dat ik gewoon rijgeschikt wordt verklaard door het CBR en dat ik zelfs nog niet eens de rijtest hoef te doen. Mijn instrukteur vind (op wat kleine fouten na) dat ik klaar ben voor een TTT en wil als alles mee zit mij in januari/februari as op examen laten gaan.

Hij wilt op een positive manier van mij af (met een rijbewijs)
Met citaat reageren
Oud 11-12-2007, 22:03
ook hallo
Avatar van ook hallo
ook hallo is offline
Aaah donderdag afrijden En m'n les gister ging echt heel kut
Met citaat reageren
Oud 11-12-2007, 22:59
PV
PV is offline
Citaat:
Aaah donderdag afrijden En m'n les gister ging echt heel kut
dat zegt niks nu weet je iig weer een aantal punten waar je tijdens je examen extra op kunt letten. en het examen is veel korter dan een rijles, minder tijd om grote fouten te maken succes alvast!
Met citaat reageren
Oud 11-12-2007, 23:01
Verwijderd
Haha, mijn één na laatste les ging ook echt té bagger
Het zegt allemaal niks. Veel succes morgen!
Met citaat reageren
Oud 12-12-2007, 10:58
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ja en mijn les voor mijn afrijden ging ook erg slecht. Ik vergat bij straatjes naar rechts te kijken, reed een doodlopende straat in, sloeg af met de hellingproef, etc.
Maar juist daardoor lette ik op m'n examen overal heel goed op! Dus het zegt helemaal niks. Succes!
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2007, 11:11
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
mijn laatste les, vlak voor het examen ging héél ruk Ik vergat iemand voorrang te verlenen op het kruispunt, reed te hard, nam 'n rotonde in de 3e versnelling, liet de motor afslaan enz

Dat zegt gelukkig niet alles, want op het te hard rijden na, ging het praktijkexamen goed.

Heel veel succes
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2007, 12:57
monique20
monique20 is offline
Ook mijn laatste les voor het examen geen niet foutloos toen had ik echt zo iets van oh dit gaat niet lukken haha maar het is gelukt dus het zegt inderdaad niet echt veel bij een examen kijk je er zelf toch net even iets anders tegen aan dan bij een gewone rijles dus dan let je denk ik ook beter op je punten.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2007, 15:04
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Vandaag een les gehad waarin voral op techniek gereden werd, en dat ging best goed. Tevens heb ik vernomen dat het psychiatrische rapport inmiddels bij het CBR aangekomen is zodat ik een schrijftelijk verzoek kan indienen voor inzage en een copy. De uitslag (die voor 90% positief is) zal ik hopelijk deze maand nog krijgen of begin januari. Zodra ik de uitslag heb gaat mijn instrukteur een TTT aanvragen met aansluitend een examen.

Wordt zeker nog vervolgd.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2007, 19:00
Verwijderd
Mijn 'inrij'les voor het examen ging heel erg slecht ook idd bijna een lieflijk buurtbewonertje van 9 ofzo van de sokken gereden (maar goed hij reed door rood maar toch). En toch geslaagd hoor.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2007, 21:56
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Vandaag een les gehad waarin voral op techniek gereden werd, en dat ging best goed. Tevens heb ik vernomen dat het psychiatrische rapport inmiddels bij het CBR aangekomen is zodat ik een schrijftelijk verzoek kan indienen voor inzage en een copy. De uitslag (die voor 90% positief is) zal ik hopelijk deze maand nog krijgen of begin januari. Zodra ik de uitslag heb gaat mijn instrukteur een TTT aanvragen met aansluitend een examen.

Wordt zeker nog vervolgd.

Wat bedoel je met 'op techniek gereden'?

En is het niet een idee om gewoon te stoppen met posten over dat psychiatrisch rapport totdat het helemaal rond is?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2007, 21:58
ook hallo
Avatar van ook hallo
ook hallo is offline
O haha dit stelt wel gerust. Ik zei al tegen m'n rij-instructrice: een slechte generale belooft een spetterende finale, maar daar kon ze niet echt om lachen.

Nja ik weet gewoon dat ik het wel kan en ga m'n best doen. Ben eigenlijk helemaal niet zenuwachtig
Met citaat reageren
Oud 13-12-2007, 00:05
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
O haha dit stelt wel gerust. Ik zei al tegen m'n rij-instructrice: een slechte generale belooft een spetterende finale, maar daar kon ze niet echt om lachen.

Nja ik weet gewoon dat ik het wel kan en ga m'n best doen. Ben eigenlijk helemaal niet zenuwachtig
1. ongesteld
2. te lang zonder seks
3. vindt haar vak eigenlijk niet leuk
4. mist een humor-gen

*succes ook hallo *

__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2007, 09:05
luchtballon
Avatar van luchtballon
luchtballon is offline
Citaat:
*succes ook hallo *
__________________
Don't worry, be happy
Met citaat reageren
Oud 13-12-2007, 12:12
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
O haha dit stelt wel gerust. Ik zei al tegen m'n rij-instructrice: een slechte generale belooft een spetterende finale, maar daar kon ze niet echt om lachen.

Nja ik weet gewoon dat ik het wel kan en ga m'n best doen. Ben eigenlijk helemaal niet zenuwachtig
Niet zenuwachtig zijn is goed!!
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 13-12-2007, 16:39
ook hallo
Avatar van ook hallo
ook hallo is offline
AAAAAAAAAH geslaagd
Met citaat reageren
Oud 13-12-2007, 16:40
Verwijderd
Gefeliciteerd
Met citaat reageren
Oud 13-12-2007, 17:28
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
AAAAAAAAAH geslaagd
Gefeliciteerd!!!
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 13-12-2007, 18:24
Verwijderd
Jihaa gefeliciteerd!
Met citaat reageren
Oud 13-12-2007, 22:21
PV
PV is offline
gefeliciteerd
Met citaat reageren
Oud 14-12-2007, 14:53
monique20
monique20 is offline
Citaat:
AAAAAAAAAH geslaagd


GEFELICITEERD !!!!!!
Met citaat reageren
Oud 14-12-2007, 22:48
Bowie_Jean
Avatar van Bowie_Jean
Bowie_Jean is offline
Dag allen, ik ben nieuw hier!

Wanneer je begonnen bent/wanneer je gaat beginnen met rijles.
29 augustus 2007
Wanneer je examen hebt.
Ergens in januari(aanvraag is in behandeling!)
Wanneer en of je geslaagd bent.
Not yet...
Hoeveel lessen je hebt gehad.
Bij m'n eerste rijschool 15 klokuren, bij m'n tweede 18 lessen(ook 15 klokuren in totaal)

Ben gestopt bij m'n eerste rijschool omdat die instructeur me niet beviel (te negatief).
Ik les nu bij een andere rijschool en het gaat de laatste tijd heel goed! Alleen wat suffe foutjes
maak ik de hele tijd en heb wel soms dat ik vraag: 'Ehm hoe hard mag ik hier eigenlijk?'
En het achteruit rijden is nog wennen want mijn instructrice gebruikt de rechterbuitenspiegel voor zichzelf...
Dus moet het allemaal zonder dat toch-wel-heel-handige spiegeltje doen...
Met citaat reageren
Oud 14-12-2007, 23:15
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Mijn instructrice had een extra spiegeltje op de rechterbuitenspiegel
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 14-12-2007, 23:35
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Mijn instructrice had een extra spiegeltje op de rechterbuitenspiegel
mijn instructeur kwam 3 weken voor het examen (=5 lessen) met een extra spiegeltje aanzetten. Ik gebruik 'm in de praktijk amper.. Verschilt erg per rijschool wat ze hanteren.. Persoonlijk vraag ik me af hoeveel moeite het nu is zo'n extra spiegeltje te monteren (er vanuit gaande dat de instructeur met 'n extra spiegeltje genoeg kan zien)
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2007, 10:34
ook hallo
Avatar van ook hallo
ook hallo is offline
Dankjulliewel
Met citaat reageren
Oud 17-12-2007, 09:04
Alwien
Avatar van Alwien
Alwien is offline
Mijn instructrice gebruikte de rechterbuitenspiegel ook voor zichzelf, dus ik heb geleerd om achterom te kijken. Dat ging best, eigenlijk.
__________________
Als je luistert naar de wolken, als je luistert naar de wind
Met citaat reageren
Oud 17-12-2007, 10:06
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Hmm dat vind ik echt raar. Ik gebruik mijn rechter buitenspiegel echt heel veel. Zowel met het invoegen op de snelweg als met het achteruit rijden. Ook voor de speciale verrichting bocht achteruit.

En ook hallo: gefeliciteerd!
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2007, 13:28
Bowie_Jean
Avatar van Bowie_Jean
Bowie_Jean is offline
Citaat:
Hmm dat vind ik echt raar. Ik gebruik mijn rechter buitenspiegel echt heel veel. Zowel met het invoegen op de snelweg als met het achteruit rijden. Ook voor de speciale verrichting bocht achteruit.

En ook hallo: gefeliciteerd!
Ja ik had alles dus ook zo geleerd bij mijn eerste rijschool...
Vooral met die bijzondere verrichtingen gebruikte ik hem veel.
Ik kijk er nog steeds in vanuit een automatisme, maar ja,
ik zie dus geen drol Maar het gaat nu wel beter, kan
tegenwoordig steeds meer op mijn 'gevoel' vertrouwen bij bochtje
achteruit en inparkeren
Met citaat reageren
Oud 17-12-2007, 13:52
Verwijderd
Laatste les gehad .
Met citaat reageren
Oud 17-12-2007, 15:56
monique20
monique20 is offline
Citaat:
Laatste les gehad .

Spannend!!! heel veel succes alvast
Met citaat reageren
Oud 17-12-2007, 16:04
Verwijderd
Citaat:
Hmm dat vind ik echt raar. Ik gebruik mijn rechter buitenspiegel echt heel veel. Zowel met het invoegen op de snelweg als met het achteruit rijden. Ook voor de speciale verrichting bocht achteruit.

En ook hallo: gefeliciteerd!
Doe ik inderdaad ook. Zeker met de busjes als de Renault Trafic waarbij je niks ziet als je achteruit kijkt is het érg belangrijk om je spiegels goed af te stellen zodat je ook daarop kunt parkeren. Gelukkig heeft een Trafic standaard een dode hoekspiegel, dat scheelt ook erg veel.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2007, 17:43
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Doe ik inderdaad ook. Zeker met de busjes als de Renault Trafic waarbij je niks ziet als je achteruit kijkt is het érg belangrijk om je spiegels goed af te stellen zodat je ook daarop kunt parkeren. Gelukkig heeft een Trafic standaard een dode hoekspiegel, dat scheelt ook erg veel.
Het lijkt mij ook een stuk gevaarlijker op de snelweg bijvoorbeeld. Je mist dan toch gewoon een stuk waarvan je niet ziet of er een auto rijdt? En echt helemaal omdraaien zoals bij het parkeren kan niet als je met 120 km/u rijd?


@Poggy: heel veel succes!
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2007, 19:46
Verwijderd
Citaat:
Het lijkt mij ook een stuk gevaarlijker op de snelweg bijvoorbeeld. Je mist dan toch gewoon een stuk waarvan je niet ziet of er een auto rijdt? En echt helemaal omdraaien zoals bij het parkeren kan niet als je met 120 km/u rijd?


@Poggy: heel veel succes!
Hoe bedoel je precies helemaal omdraaien? Je kunt natuurlijk wel over je schouder je dode hoek bekijken. Als het goed is zie je dan automatisch ook of er een auto zit in de hoek die je normaal gesproken met je spiegel controleert.
Zelf rij ik altijd 'op de spiegels' (ik gebruik ze altijd alle 3) maar mijn vriendin gebruikt de rechterspiegel niet. Heeft nog nooit tot problemen geleidt en ik heb ook niet het idee dat ze iets mist ofzo.

Poggy: Veel succes!
Met citaat reageren
Oud 17-12-2007, 21:28
Verwijderd
Duurt nog 2 weken hoor, maar bedankt alvast allemaal .
Met citaat reageren
Oud 17-12-2007, 23:04
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Hoe bedoel je precies helemaal omdraaien? Je kunt natuurlijk wel over je schouder je dode hoek bekijken. Als het goed is zie je dan automatisch ook of er een auto zit in de hoek die je normaal gesproken met je spiegel controleert.
Zelf rij ik altijd 'op de spiegels' (ik gebruik ze altijd alle 3) maar mijn vriendin gebruikt de rechterspiegel niet. Heeft nog nooit tot problemen geleidt en ik heb ook niet het idee dat ze iets mist ofzo.

Poggy: Veel succes!
Nou er zit toch een stukje tussen je dode hoek en tussen wat je in je achteruitkijkspiegel ziet? Dus als de auto zich net daartussen in bevindt, dan zie je hem dus niet?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2007, 01:26
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Nou er zit toch een stukje tussen je dode hoek en tussen wat je in je achteruitkijkspiegel ziet? Dus als de auto zich net daartussen in bevindt, dan zie je hem dus niet?
Als je eerder kijkt, dan zie je vantevoren al of er wel of geen auto is
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 20-12-2007, 12:07
Lethe
Lethe is offline
Ik begin steeds meer te balen van mijn rijschool. Die man komt elke keer te laat en hij laat me nóóit bijzondere verrichtingen doen. Volgens mij is hij ook echt geen goede instructeur. Hij zit heel vaak te bellen in de auto en geeft mede daardoor weinig aanwijzingen. Soms zegt hij op het allerlaatste moment: 'Oh ja, hier rechtsaf,' en dan heb ik maar heel kort de tijd om het kijkritueeltje te doen, terug te schakelen en richting aan te geven. Verder gaat hij tussen het lessen door heel vaak eten kopen bij een benzinestation of naar de wc. En zijn planning zit tegenwoordig zo vol dat ik 5 weken van tevoren lessen moet inplannen, anders is er gewoonweg geen plek meer. Eigenlijk wil ik heel graag weg bij die rijschool. Het probleem is dat ik daar twee examens heb liggen, die zaten bij het pakket. Mijn eerste is nu aangevraagd, als het goed is ga ik in januari afrijden (maar daar heb ik nog steeds niks van gehoord). Als ik dan zak (en die kans acht ik groot), duurt het weer 2 maanden voordat ik weer op kan. Omdat ik nu nog steeds niet kan rijden ben ik al bezig met het zoeken naar een betere rijschool. Ik weet in ieder geval een hele goeie. Maar ja, daar kan ik dan pas in maart/april beginnen. Wat zouden jullie doen? Alvast ergens anders gaan lessen? Die examens laten voor wat ze zijn bij deze rijschool? Eigenlijk vind ik dat heel erg zonde, bovendien leer je ook wat van zo'n examen als je zakt natuurlijk. Ik zou eventueel alvast bij een andere rijschool kunnen gaan lessen en dan ook bij de rijschool waar ik nu zit blijven, maar dat wordt wel weer heel ingewikkeld.
__________________
Nice
Met citaat reageren
Oud 20-12-2007, 12:26
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
knip
Jezus, dat is inderdaad heel slecht. Mijn instructrice belde consequent nooit in de auto. Heeel soms even tussendoor een smsje sturen, maar echt niet vaak. Verder altijd ruim op tijd zeggen waar ik heen moest en ze gaf altijd goede aanwijzingen.

Het is erg irritant dat je aan die school vast zit door die examens. Het enige wat ik kan bedenken is dat je bij een andere school een paar losse lessen volgt, en gewoon probeert in 1x te slagen. Het zou zonde zijn om 'gewoon maar te zien wat er gebeurt' en na eventueel die 2 examens pas een andere school op te zoeken. Want daar lijkt het mij gewoon te duur voor.

Kun je de lessen van je slechte school niet afzeggen en lessen bij een ander, maar wel dat examen doen? En eventueel die 2e?

Het wordt wel ingewikkeld, maar ja, zo werkt het dus ook echt niet.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 20-12-2007, 12:36
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:

Kun je de lessen van je slechte school niet afzeggen en lessen bij een ander, maar wel dat examen doen? En eventueel die 2e?
Dat kun je wel, maar de meeste rijscholen staan niet te wachten op leerlingen die met ''problemen'' bij andere rijscholen zijn weggegaan om dan bij de nieuwe rijschool 2 of 3 lessen te nemen alleen maar om snel op examen te kunnen gaan!

Ik ben zelf ook met problemen weggegaan bij mijn vorige rijschool en heb bij mijn huidige rijschool inmiddels 20 lessen gehad, als alles meezit hoop ik in januari as een TTT te kunnen doen. Trouwens mijn instrukteur belt soms wel eens tijdens het rijden, maar dat vind ik niet zo'n probleem. In zo'n geval mag ik zelf de route bepalen hoe ik verder rij.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2007, 12:38
Verwijderd
Ik zou stoppen bij de slechte, het geld terugeisen van de lessen die je nog tegoed hebt + de examens en beginnen bij de goede. Dit is gewoon een schande zoals jij het beschrijft. (er vanuitgaande dat je voor uit hebt betaald.)
Mijn instructeur ging 's zomers ook wel eens iets halen maar enkel als er toch al getankt moest worden.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2007, 15:21
Verwijderd
AllureV, zijn er geen andere instructeurs bij die rijschool?
Met citaat reageren
Oud 20-12-2007, 16:40
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Dat kun je wel, maar de meeste rijscholen staan niet te wachten op leerlingen die met ''problemen'' bij andere rijscholen zijn weggegaan om dan bij de nieuwe rijschool 2 of 3 lessen te nemen alleen maar om snel op examen te kunnen gaan!
Het gaat er niet om dat ze snel examen wil doen. Maar dat ze nog 2 examens bij die rijschool heeft staan waar ze kennelijk aan vast zit. Maarja, die lessen misschien ook.

Ik zou eens informeren of je er nog vanaf kunt komen? Als je er al voor hebt betaald en ze zijn niet van plan iets terug te geven, dan heb je weinig keus denk ik. Of je moet naar een instantie gaan ofzo..
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 20-12-2007, 17:02
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Het gaat er niet om dat ze snel examen wil doen. Maar dat ze nog 2 examens bij die rijschool heeft staan waar ze kennelijk aan vast zit. Maarja, die lessen misschien ook.

Ik zou eens informeren of je er nog vanaf kunt komen? Als je er al voor hebt betaald en ze zijn niet van plan iets terug te geven, dan heb je weinig keus denk ik. Of je moet naar een instantie gaan ofzo..
Wat is nou het probleem, ze kan die twee examens toch gewoon doen bij haar huidige rijschool. Immers deze zitten volgens haar in het pakket en ik ga ervan uit dat ze deze betaald heeft, dan heeft ze hier ook recht op.

Mischien slaagd ze wel op het eerste praktijk examen en heeft ze het tweede (her)examen nog niet eens nodig.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2007, 17:20
Verwijderd
Citaat:
Wat is nou het probleem, ze kan die twee examens toch gewoon doen bij haar huidige rijschool. Immers deze zitten volgens haar in het pakket en ik ga ervan uit dat ze deze betaald heeft, dan heeft ze hier ook recht op.
Het probleem is dat ze het idee heeft dat ze niet goed leert rijden, waardoor ze denkt dat ze gaat zakken. En gewoon maar 2 examens doen omdat je heel misschien het geluk hebt dat je slaagt is een beetje zonde van het geld he?
Met citaat reageren
Oud 20-12-2007, 17:42
Lethe
Lethe is offline
Ik heb er nog even over nagedacht. Ik ga sowieso de lessen bij deze rijschool opmaken en praktijkexamen doen. Als dat nou heel slecht gaat (bijvoorbeeld dat ik van de weg gehaald word omdat ik een gevaar in het verkeer ben) laat ik dat andere examen voor wat het is en stap ik over naar een andere rijschool. Of dan gebruik ik dat examen nog wel, maar les ik ergens anders. Van de examens afkomen is geen optie, omdat ze bij een pakket inbegrepen zaten.
@Kruimeltje: er zijn geen andere rij-instructeurs. Helaas.
__________________
Nice
Met citaat reageren
Oud 20-12-2007, 21:39
Bowie_Jean
Avatar van Bowie_Jean
Bowie_Jean is offline
Je kan toch stiekem bij een andere school gaan lessen, en dan plan je gewoon niet al teveel lessen in bij je huidige(die zit toch vrij vaak volgepland)...
Zo'n andere rijschool vindt dat heus niet erg, dat je er geen examen doet. Je hebt zelfs mensen mét rijbewijs die soms een paar lessen nemen
Met citaat reageren
Oud 21-12-2007, 08:26
Verwijderd
Als de rijschool zo erg niet voldoet aan je eisen, moet het contract toch op kunnen zeggen? Wat zegt die man als je hem ermee confronteert?
Met citaat reageren
Oud 21-12-2007, 09:25
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Dat kun je wel, maar de meeste rijscholen staan niet te wachten op leerlingen die met ''problemen'' bij andere rijscholen zijn weggegaan om dan bij de nieuwe rijschool 2 of 3 lessen te nemen alleen maar om snel op examen te kunnen gaan!
De rijschool waar ik leste, had ook veel mensen die bij de naastgelegen concurrent zijn weggegaan. Het lijkt mij juist dat het goed voor je statistieken is als er veel mensen slagen. Als mensen al veel lessen hebben gehad, hoef je in de regel weinig energie er in te steken (in de zin van, weinig lessen).
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer Rijles- en Rijbewijstopic #14
Verwijderd
502 15-06-2009 23:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:39.