Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-12-2007, 09:57
Voorbeeld
Avatar van Voorbeeld
Voorbeeld is offline
en dan hebben we het even niet over Ferrari's en Aston Martins

Een doodgewone Golf 4 TDI, omdat die lekker zuinig is en toch snel.



een Mercedes E55 omdat die achterlijk snel zijn...(maar nog wel vrij duur )

__________________
Over deze tekst is niet te lang nagedacht.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-12-2007, 13:09
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline


Mitsubitsi Lancer Evolution VIII MR FQ400 (405pk/355nm, 2.0L turbo, 4-Cyl)
0-100 in 3,5s en een top van boven de 280km/h.

of



Mercedes C63 AMG (457pk/600nm, 6.0L V8)
0-100 in 4,5s en een top van (begrensd) 250km/h.

Laatst gewijzigd op 07-12-2007 om 06:36.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 14:32
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Mazda RX8

Gewoon wel toffe auto. Ik vind het een van de weinige mooie 'normale' auto's. En verder heeft ie het gemak van een 4 zitter en de uitstraling van een sportieve auto.

__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 17:27
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
'Een' auto, als hij maar rijdt.
__________________
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 18:16
Verwijderd
Volvo Amazone <3
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 18:16
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
'Een' auto, als hij maar rijdt.
Precies, en het liefst een auto waar ik niet zo ''zuinig'' op hoef te zijn (ivm vervoeren van mijn racefiets en mountainbike) Als hij maar APK gekeurd is, verzekerd is en rijdt! Het liefst een neutrale kleur en geen toeters en bellen zoals siervelgen, airco of navigatie (wel een CD speler, mag goedkoop van de Aldi zijn )

Nu nog dat roze plastic halen.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 18:42
Verwijderd
Grappig topic, temeer omdat ik net aan het kijken ben naar een vervanger voor mijn huidige auto.
Op mijn "shortlist" staan inderdaad ook de Golf III / IV (hangt even af van de vaste lasten) zoals daarboven.
Daarnaast zijn de volgende auto's wel serieus kandidaat:
Toyota Corolla:

Niet echt een mooie kar om te zien maar wel goedkoop rijden (qua onderhoudskosten dan).
Honda Civic:

Ziet er goed uit, rijdt goed en ook hier weer niet al te duur rijden (VTEC-E wordt verzekeringstechnisch een ander verhaal denk ik).
Suzuki Swift 1.3i

Eigenlijk staat deze alleen op de shortlist omdat ie goedkoop is (zowel in aanschaf als in vaste lasten kost het ding eigenlijk niks). Eerlijkheid gebied me te zeggen dat deze minder dan 5% kans heeft om hier straks op de parkeerplek te staan
Nissan Sunny

Die staat er ook nog op. Wederom omdat het ding goedkoop is. Tel daarbij op dat ik nu ook al Nissan rijd (bij toeval maar dan nog) en ja, dan móet er een Nissan op de shortlist staan. Dit was een van de weinige betaalbare auto's zonder dat ik meteen een Primera moet kopen (Micra is te klein voor de snelweg tbh) en een Primera heb ik niet nodig.
Ook deze heeft niet veel kans om het te worden.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 20:30
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Ik droom al jaren van dit wagentje, maar ik kies er bewust voor om 't bij dromen te laten (OV = gratis).
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 20:32
Verwijderd
Gelukkig maar, de achterkant van dat ding lijkt net een mislukte fruitmand met die twee "hendels"
Wat vindt jij er zo mooi aan?
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 20:53
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Citaat:
Gelukkig maar, de achterkant van dat ding lijkt net een mislukte fruitmand met die twee "hendels"
Wat vindt jij er zo mooi aan?
Hij is klein en schattig, vooral de metallic-groene vind ik gaaf! Daarnaast spreekt de vormgeving me aan ofzo; hij heeft mooie rondingen en hij ziet er snel, compact en flitsend uit. Anders weet ik 't ook niet hoor, hij heeft gewoon de X factor . Coupeetjes heb ik sowieso altijd mooi gevonden, maar softtops zijn weer strontlelijk.

Vind je de 207 CC beter dan? Daarvan vind ik dat roostergeval voren nog lelijker en storender dan die 2 hendeltjes achterop de 206 CC. Ik moet toegeven.. die zijn inderdaad 'n beetje overbodig.

Trouwens, welk CC'tje ik ook tegenkom; hij glimt altijd.
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 21:00
Verwijderd
Hmm nee, de 207CC vind ik allesbehalve beter. Sowieso zijn die nieuwe Peugeots (x07 serie) allemaal "gezegend" met een enorme gril, veeeeel te groot imo.
Als ze daar nou eens werk van zouden maken zou het wel een leuke auto zijn denk ik. Wanneer ik ooit een CC zou moeten kopen zou dat waarschijnlijk een Megane CC zijn, die vind ik er persoonlijk beter uit zien (al is de vriendin het er totaal niet mee eens).

Dat is wel waar trouwens, die CC's van Peugeot glimmen wel áltijd. Zal er ook wel iets mee te maken hebben dat het toch best wel "mooi weer" autootjes zijn en de eigenaren er trots op zijn.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 21:02
Ivo
Ivo is offline
Op mijn realistische verlanglijst staan:

Honda Civic Aero-Deck 1.6i (bouwjaar 1998-2000) met LPG G3 installatie. Zuinig en toch pittig/sportief. Kwalitatief uitstekend, comfortabel, relatief ruim en een beter rijgedrag dan de meeste Europese concurrenten. Puur bedoeld voor woon-werk verkeer. Grote kans dat er binnenkort eentje voor de deur staat, hoewel de combinatie 1.6i & lpg lastig te vinden is.


Voor de hobby:
Mini Estate. Niet de nieuwe van BMW, maar de oude. Een klein ruimtewondertje. Zou niet misstaan naast mijn 'gewone' Mini. Helaas zijn ze nogal moeilijk te krijgen, maar OOIT zal er eentje bij mij op de oprit/in de garage staan.

Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 21:22
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Als ik later groot ben wil ik heeeeeeel graag een Vauxhal Monaro laten importeren
Zeer goede prijs/kwaliteit verhouding, rete snel en mooi





Rij nu in een vw golf III, prima autootje, maar wil over een tijdje toch eens gaan kijken voor wat anders. Waarschijnlijk een bmw e36 318/320 coupe, of een renault megane 2.0 coupe (die bmw's zijn lastig te vinden in goede staat )
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 21:24
Verwijderd
Als je de Mégane Coupe wilt vinden in 2.0i versie wordt het ook een lastig verhaal. De meeste van die dingen rijden rond in 1.6e versie (evt. met LPG zodat er helemaal niks meer in de klep kan ).
Zijn wel mooie auto's, helaas net iets buiten mijn budget.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 21:25
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Als je de Mégane Coupe wilt vinden in 2.0i versie wordt het ook een lastig verhaal. De meeste van die dingen rijden rond in 1.6e versie (evt. met LPG zodat er helemaal niks meer in de klep kan ).
Zijn wel mooie auto's, helaas net iets buiten mijn budget.
Die 2.0 komt inderdaad niet erg veel voor, maar is wel te vinden... Het hoeft hier ook niet op de hoek van de straat te zijn
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 21:27
Verwijderd
Citaat:
Die 2.0 komt inderdaad niet erg veel voor, maar is wel te vinden... Het hoeft hier ook niet op de hoek van de straat te zijn
Nee maar om nou het ganse land door te vlammen voor een Renault?
(Ok, als ik het geld zou hebben zou ik het ook zonder 2x na te denken doen.)
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 21:35
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Nee maar om nou het ganse land door te vlammen voor een Renault?
(Ok, als ik het geld zou hebben zou ik het ook zonder 2x na te denken doen.)
Kan je meteen een stukje rijden in je nieuwe auto
Heb die golf ook op zo'n 45 minuten rijden afstand gekocht, had van mij nog best wat verder gemogen
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2007, 09:56
Verwijderd
@ MTPower: Vauxhall = Opel, toch?

En een Megane Cabrio Coupé kun je me ook voor wakker maken ja
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-12-2007, 10:54
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Ford Focus in lichtblauw-achtige kleur


Hbe ook al gekeken naar de auto Punt is alleen dat ik geen geld heb.. Wel wil de garage maar liefst 1500 euro voor mijn huidige bolide geven.. Een aangezien ik heel vaak langs de kant van de weg sta met mijn bolide en het ANWB nummer en mijn lidmaatschapnummer bijna uit mijn hoofd ken, is het tijd voor verandering Daarbij rijdt mijn auto 1 op 13,5 en staat de focus bekend om zijn zuinige verbruik Misschien kan ik binnen de familie een rijk iemand vinden, die de 2000 euro die ik te kort kom, aan te vullen

Ik ben echt verliefd op die auto die ik onlangs zag Er moet nog wat aan gebeuren (4 nieuwe portieren ivm fout uit de fabriek). Daarna hoort m'n stvader het exacte bedrag..
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2007, 15:28
Verwijderd
Ik heb geen auto's op mijn realistische verlanglijst staan. .
Met citaat reageren
Oud 07-12-2007, 18:51
Verwijderd
Citaat:
@ MTPower: Vauxhall = Opel, toch?

En een Megane Cabrio Coupé kun je me ook voor wakker maken ja
Ja klopt, Vauxhall was een zelfstandige Britse automaker maar werd ooit opgekocht door GM/Opel. Sindsdien heet een Opel daar gewoon Vauxhall.

@ coop:
Die Focus ziet er inderdaad goed uit, wist niet dat ie zo 'goedkoop' was
Met citaat reageren
Oud 07-12-2007, 22:49
Anton aus Tirol
Anton aus Tirol is offline
Citaat:
Ford Focus in lichtblauw-achtige kleur
[afbeelding]

Hbe ook al gekeken naar de auto Punt is alleen dat ik geen geld heb.. Wel wil de garage maar liefst 1500 euro voor mijn huidige bolide geven.. Een aangezien ik heel vaak langs de kant van de weg sta met mijn bolide en het ANWB nummer en mijn lidmaatschapnummer bijna uit mijn hoofd ken, is het tijd voor verandering Daarbij rijdt mijn auto 1 op 13,5 en staat de focus bekend om zijn zuinige verbruik Misschien kan ik binnen de familie een rijk iemand vinden, die de 2000 euro die ik te kort kom, aan te vullen

Ik ben echt verliefd op die auto die ik onlangs zag Er moet nog wat aan gebeuren (4 nieuwe portieren ivm fout uit de fabriek). Daarna hoort m'n stvader het exacte bedrag..
Goede keus, die Ford Focus. Ziet er leuk uit, rijdt supergoed (auto met het beste onderstel) en is ook nog eens erg betrouwbaar! Er schijnt idd wel iets mis te zijn met de deuren, maar dit wordt kostenloos door Ford herstelt.
__________________
Alles maximaal!!
Met citaat reageren
Oud 07-12-2007, 22:55
Anton aus Tirol
Anton aus Tirol is offline
Citaat:
Honda Civic:
[afbeelding]
Ziet er goed uit, rijdt goed en ook hier weer niet al te duur rijden (VTEC-E wordt verzekeringstechnisch een ander verhaal denk ik).
Verzekeringstechnisch idd een lastig geval. Al meerdere brieven gehad met "in verband met het vermogen van deze auto en uw leeftijd kunnen we u geen verzekering aanbieden".

Verder wel een heerlijke auto. Je kan er goed sprintjes mee winnen bij het stoplicht, en dankzij de VTEC-E is hij ook nog eens super zuinig (ondanks zijn vermogen). Motortechniek is superieur aan die van bijv. Volkswagen Golf (belangrijke concurrent). Verder staat Honda bekend vanwege betrouwbaarheid en dat is bij deze auto ook zeker het geval. Alleen als er iets kapot is mag je wel flink je portemonnee trekken.
__________________
Alles maximaal!!
Met citaat reageren
Oud 08-12-2007, 00:22
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Goede keus, die Ford Focus. Ziet er leuk uit, rijdt supergoed (auto met het beste onderstel) en is ook nog eens erg betrouwbaar! Er schijnt idd wel iets mis te zijn met de deuren, maar dit wordt kostenloos door Ford herstelt.
Klopt, wordt kosteloos herstelt door Ford! Bij de oplevering is er bij een grote partij Focussen iets mis gegaan bij het "afkitten" (zoiets). De vorige eigenaar van de auto heeft er nooit werk van gemaakt. Nu de auto is ingeruild, maakt de garage er wel werk van om alle deuren + achterklep te vervangen..

Ik ben erg benieuwd naar de uiteindelijke prijs.. Die komt w.s. komende week.

Leuk te horen dat er iemand iig vertrouwen in heeft! Na deze teleurstellende auto ben ik mijn autovertrouwen een beetje kwijt.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2007, 12:50
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
@ MTPower: Vauxhall = Opel, toch?
Ongeveer
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-12-2007, 17:16
Verwijderd
Citaat:
Verzekeringstechnisch idd een lastig geval. Al meerdere brieven gehad met "in verband met het vermogen van deze auto en uw leeftijd kunnen we u geen verzekering aanbieden".

Verder wel een heerlijke auto. Je kan er goed sprintjes mee winnen bij het stoplicht, en dankzij de VTEC-E is hij ook nog eens super zuinig (ondanks zijn vermogen). Motortechniek is superieur aan die van bijv. Volkswagen Golf (belangrijke concurrent). Verder staat Honda bekend vanwege betrouwbaarheid en dat is bij deze auto ook zeker het geval. Alleen als er iets kapot is mag je wel flink je portemonnee trekken.
Rijdt jij dat type Civic of een ander type?
Er van uitgaande dat je zo'n auto rijdt, wat ben jij ongeveer kwijt aan onderhoud / verzekering e.d.? (Als het kan, het liefst per maand )
In mijn geval wordt het zeer waarschijnlijk een 1.4i of als ik een verzekering kan vinden die niet moeilijk doet een 1.5i VTEC-E.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2007, 17:53
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
Korte-termijn realistisch; Renault Twingo ofzo.. Of een Mini..
Iets-langere-termijn realistisch; Land Rover Defender 90
Realistisch-als-ik-een-goede-baan-krijg-of-de-loterij-win: De Figoni Boattail van DecoRides.. [/pimp]
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2007, 18:30
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
Ik heb niks meer op de verlanglijst... de auto heb ik al. De onderdelen die ik wil veranderen en er in wil, heb ik ook al. Nu moet de boel nog hélemaal uit elkaar en hélemaal in elkaar gezet worden.... en dat duurt nog wel een jaartje of 2!

Is natuurlijk ook een kwestie van geen onrealistische wensen hebben. Auto's die ik niet kan betalen vind ik zowiezo niet interessant ;-)
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Oud 08-12-2007, 20:12
Anton aus Tirol
Anton aus Tirol is offline
Citaat:
Rijdt jij dat type Civic of een ander type?
Er van uitgaande dat je zo'n auto rijdt, wat ben jij ongeveer kwijt aan onderhoud / verzekering e.d.? (Als het kan, het liefst per maand )
In mijn geval wordt het zeer waarschijnlijk een 1.4i of als ik een verzekering kan vinden die niet moeilijk doet een 1.5i VTEC-E.
Ja, ik rijd een Honda Civic VTEC-E

De bedragen per maand zijn ca.
Motorrijtuigenbelasting: (320,00 / 12 =) 26,67
Verzekering: 45,00 (inclusief no-claim beschermer! 1 jaar schadevrij)
Onderhoud: 60,00
Totaal: 131,67

Je ziet dat ik best veel heb moeten uitgeven aan onderhoud. Dit kwam doordat de airco een servicebeurt nodig had (a 250 euro) en er een relais vervangen moest worden van de claxon (ca. 120 euro!!). Hoewel Honda's erg betrouwbaar zijn, zijn reparaties dus wel erg duur! Ik heb dit echter wel bij de Honda garage laten doen. Kwik-fit zal wellicht stukken goedkoper zijn.

De verzekering loopt bij Centraal Beheer. Zij doen niet moeilijk over het vermogen van de auto. Via mijn werkgever (bijbaantje) krijg ik 30% korting op de verzekering. Misschien kun je op die manier ook wel korting krijgen?

De VTEC-E uitvoering is wel heel erg aan te raden! Heerlijk gevoel en geluid als je het gaspedaal eens goed intrapt! Qua verbruik is doet hij niet onder aan de 1.4i.
__________________
Alles maximaal!!
Met citaat reageren
Oud 08-12-2007, 20:18
mystry
Avatar van mystry
mystry is offline
oeps foutje
__________________
life is a mysterie
Met citaat reageren
Oud 08-12-2007, 20:22
mystry
Avatar van mystry
mystry is offline
ik hoop binnen nu en 1 jaar deze Grande Punto Abarth te kunnen kopen.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Grande punto abarth ss.jpg (30.7 KB, 6x gelezen)
__________________
life is a mysterie
Met citaat reageren
Oud 08-12-2007, 21:03
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Ja klopt, Vauxhall was een zelfstandige Britse automaker maar werd ooit opgekocht door GM/Opel. Sindsdien heet een Opel daar gewoon Vauxhall.

@ coop:
Die Focus ziet er inderdaad goed uit, wist niet dat ie zo 'goedkoop' was
de focus die ik heb gezien, stamt uit 2000. In totaal gaat-ie ongeveer 5000 a 6000 euro kosten.. Maar goed, nog steeds geen exacte prijs gehoord.. Ik dacht dat-ie 4000 zou kosten :$ Op zich is ie het geld zeker waard, want hij wordt helemaal nagelopen, gefixt + ziet er waanzinnig uit. Voor mijn begrippen blijft het i.i.g. veel geld. Er zit overigens geen arico/ climate controle/ cruise contole enz op.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2007, 13:33
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Stiekem staat er ook nog wel een Ford Mustang uit 1969 oid op mn lijstje Maarja, centjes enzo he..
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 09-12-2007, 16:14
~LiefEngeltje~
Avatar van ~LiefEngeltje~
~LiefEngeltje~ is offline
een nieuwe mini cooper s
__________________
<3 Mercedes, Bruine, Bougie, Henk, Bert, Elvis, Donkey, Binkie, Kees, Katrien en Lobke
Met citaat reageren
Oud 09-12-2007, 17:09
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Ik wil een opel! Eerst maar een oud bakje ofzo of kleine corsa. Ofz als ik wat rijker ben een VW golf. Als gezinsauto een opel astra en als ik ooit geld te veel heb wil ik een opel astra twintop
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 09-12-2007, 19:43
Verwijderd
Citaat:
de focus die ik heb gezien, stamt uit 2000. In totaal gaat-ie ongeveer 5000 a 6000 euro kosten.. Maar goed, nog steeds geen exacte prijs gehoord.. Ik dacht dat-ie 4000 zou kosten :$ Op zich is ie het geld zeker waard, want hij wordt helemaal nagelopen, gefixt + ziet er waanzinnig uit. Voor mijn begrippen blijft het i.i.g. veel geld. Er zit overigens geen arico/ climate controle/ cruise contole enz op.
Dat is eigenlijk nog steeds niet heel erg veel en iig een behoorlijke verbetering tov de auto waar je nu in rijdt.
Het blijft toch nog steeds wel veel geld ja, maar goed, dat hoort er bij - je zou ook iets kleiner kunnen rijden en minder betalen.
Cruise control is trouwens meestal relatief simpel in te bouwen achteraf, airco helaas iets minder

Citaat:
Ja, ik rijd een Honda Civic VTEC-E

De bedragen per maand zijn ca.
Motorrijtuigenbelasting: (320,00 / 12 =) 26,67
Verzekering: 45,00 (inclusief no-claim beschermer! 1 jaar schadevrij)
Onderhoud: 60,00
Totaal: 131,67

Je ziet dat ik best veel heb moeten uitgeven aan onderhoud. Dit kwam doordat de airco een servicebeurt nodig had (a 250 euro) en er een relais vervangen moest worden van de claxon (ca. 120 euro!!). Hoewel Honda's erg betrouwbaar zijn, zijn reparaties dus wel erg duur! Ik heb dit echter wel bij de Honda garage laten doen. Kwik-fit zal wellicht stukken goedkoper zijn.

De verzekering loopt bij Centraal Beheer. Zij doen niet moeilijk over het vermogen van de auto. Via mijn werkgever (bijbaantje) krijg ik 30% korting op de verzekering. Misschien kun je op die manier ook wel korting krijgen?

De VTEC-E uitvoering is wel heel erg aan te raden! Heerlijk gevoel en geluid als je het gaspedaal eens goed intrapt! Qua verbruik is doet hij niet onder aan de 1.4i.
Da's nog behoorlijk goedkoop. Veel minder dan de €400/mnd die ik ervoor had geschat (verzekering + brandstof + onderhoudsreserve + afschrijving).
Belachelijke prijs voor een claxon-relais trouwens, zijn die lastig te vervangen ofzo?
Mijn auto zou ik trouwens echt niet laten onderhouden door de Kwik-Fit. Voor banden zijn ze ok maar de rest vertrouw ik ze niet toe

Hm nee, dat gaat helaas niet werken. Verzekering zal wel behoorlijk duurder worden dan wat jij ervoor betaalt maar goed, zo erg is dat ook niet.

Dat snap ik! Helaas vindt je die ook veel minder dan de 1.4i voor een plezierige prijs
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-12-2007, 00:11
Anton aus Tirol
Anton aus Tirol is offline
Citaat:
Da's nog behoorlijk goedkoop. Veel minder dan de €400/mnd die ik ervoor had geschat (verzekering + brandstof + onderhoudsreserve + afschrijving).
Belachelijke prijs voor een claxon-relais trouwens, zijn die lastig te vervangen ofzo?
Mijn auto zou ik trouwens echt niet laten onderhouden door de Kwik-Fit. Voor banden zijn ze ok maar de rest vertrouw ik ze niet toe

Hm nee, dat gaat helaas niet werken. Verzekering zal wel behoorlijk duurder worden dan wat jij ervoor betaalt maar goed, zo erg is dat ook niet.

Dat snap ik! Helaas vindt je die ook veel minder dan de 1.4i voor een plezierige prijs
Afschrijving heb ik niet meegerekend. Dit zal waarschijnlijk zo'n 20 euro per maand zijn + nog een variabel bedrag per gereden km. Totaal zou dan uitkomen op zo'n 150 euro. Ik rijd denk ik zo'n 1,5 tank leeg per maand, dus ook nog eens ongeveer 80 euro.

Bepaalde zaken kun je best door Kwik-fit laten uitvoeren (banden, uitlaat etc.). Filters, vloeistoffen etc. kun je het beste bij de dealer laten doen. Zeker omdat Honda bijvoorbeeld speciale versnellingsbakolie heeft. Bij de Kwik-fit flikkeren ze er gewoon 10W/40 in...

Voor de verzekering raad ik je aan om eens op http://www.premie.nl te kijken. Ik denk niet dat je dan veel hoger dan mijn premie uitkomt.

1.4i is inderdaad goekoper. Ik zou zeggen: rijd eens een keer in een V-TEC dan merk je ook dat ze het verschil waard zijn...
__________________
Alles maximaal!!
Met citaat reageren
Oud 10-12-2007, 00:13
Anton aus Tirol
Anton aus Tirol is offline
Citaat:
Stiekem staat er ook nog wel een Ford Mustang uit 1969 oid op mn lijstje Maarja, centjes enzo he..
Die auto's hebben echt wat ja! Staat ook op mijn verlanglijstje...
__________________
Alles maximaal!!
Met citaat reageren
Oud 10-12-2007, 00:17
Anton aus Tirol
Anton aus Tirol is offline
Citaat:
ik hoop binnen nu en 1 jaar deze Grande Punto Abarth te kunnen kopen.
Ook erg gave bak! Zowieso vind ik dat Fiat tegenwoordig één van de merken is dat de mooiste modellen heeft (Punto, Stilo en Bravo). Ik begrijp bijv. niet waarom je nog een VW golf boven een Bravo zou kiezen. Abarth uitvoering is natuurlijk helemaal top.
__________________
Alles maximaal!!
Met citaat reageren
Oud 10-12-2007, 12:17
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 10-12-2007, 12:17
Verwijderd
Citaat:
Als ik later groot ben wil ik heeeeeeel graag een Vauxhal Monaro laten importeren
Zeer goede prijs/kwaliteit verhouding, rete snel en mooi

[afbeelding]

[afbeelding]
Klopt, goede kar en nice price!
Met citaat reageren
Oud 10-12-2007, 15:01
Verwijderd
Citaat:
Afschrijving heb ik niet meegerekend. Dit zal waarschijnlijk zo'n 20 euro per maand zijn + nog een variabel bedrag per gereden km. Totaal zou dan uitkomen op zo'n 150 euro. Ik rijd denk ik zo'n 1,5 tank leeg per maand, dus ook nog eens ongeveer 80 euro.

Bepaalde zaken kun je best door Kwik-fit laten uitvoeren (banden, uitlaat etc.). Filters, vloeistoffen etc. kun je het beste bij de dealer laten doen. Zeker omdat Honda bijvoorbeeld speciale versnellingsbakolie heeft. Bij de Kwik-fit flikkeren ze er gewoon 10W/40 in...

Voor de verzekering raad ik je aan om eens op http://www.premie.nl te kijken. Ik denk niet dat je dan veel hoger dan mijn premie uitkomt.

1.4i is inderdaad goekoper. Ik zou zeggen: rijd eens een keer in een V-TEC dan merk je ook dat ze het verschil waard zijn...
Hehe, ach, dat is ook niet zó boeiend imo. Tegen de tijd dat de volgende auto er komt zal dat ding waarschijnlijk zo weinig waard zijn dat het de moeite waard is om beide auto's aan te houden

Banden mogen ze doen ja, de rest niet. Ze hebben hebben 2x mijn uitlaat "gerepareerd" maar het ding maakt nog steeds een klereherrie. De officiële dealer of bovag garage / honda-specialist (zijn die er trouwens? ) vertrouw ik mijn auto meer toe dan de Kwik-Fit.

Ik zal er eens kijken. Dat de VTEC het verschil waard is ben ik wel met je eens (een knul in de straat rijdt ook een VTEC, klinkt goed, rijdt goed), het is meer een kwestie van knaken
Met citaat reageren
Oud 10-12-2007, 20:05
Cryptic Winterstorm
Avatar van Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline

Maar mag ook een ouder model zijn.


Zoiets bijvoorbeeld. Lekker Spartaans en een mooi geluid, en ook nog eens wat betaalbaarder natuurlijk.
__________________
I have a dream.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2007, 23:43
Verwijderd


Sinds mijn jeugd, zijn dit soort mercedessen mijn favoriet.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2007, 10:48
shoebuddy 2.0
Avatar van shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Citaat:
Hij is klein en schattig, vooral de metallic-groene vind ik gaaf! Daarnaast spreekt de vormgeving me aan ofzo; hij heeft mooie rondingen en hij ziet er snel, compact en flitsend uit. Anders weet ik 't ook niet hoor, hij heeft gewoon de X factor . Coupeetjes heb ik sowieso altijd mooi gevonden, maar softtops zijn weer strontlelijk.

Vind je de 207 CC beter dan? Daarvan vind ik dat roostergeval voren nog lelijker en storender dan die 2 hendeltjes achterop de 206 CC. Ik moet toegeven.. die zijn inderdaad 'n beetje overbodig.

Trouwens, welk CC'tje ik ook tegenkom; hij glimt altijd.

geen overdreven grille, geen overbodige hendeltjes achterop.. en het kan ook een cabriolet zijn.. de volvo c70

als ik realistich ben denk ik zeker de komende 5/6 jaar geen auto te hebben..
__________________
"He looks blue.." "I'd say brownish-gold.."
Met citaat reageren
Oud 12-12-2007, 18:28
Joh@n
Avatar van Joh@n
Joh@n is offline
Mine
Ooit..

Met citaat reageren
Oud 12-12-2007, 21:44
Verwijderd
Welke auto is dat? Van de achterkant herken ik het ding echt niet
Met citaat reageren
Oud 12-12-2007, 22:09
Joh@n
Avatar van Joh@n
Joh@n is offline
Dat ding staat juist bekend om z'n achterlichten Dat is wel erg dat je dat dan niet herkent De naam van het plaatje zegt het al : djl06_1124648682_maserati_3200gt_035.jpg

Maserati 3200GT dus. V8 twinturbo motor, al redelijk betaalbaar inmiddels. Je hebt ze al voor de prijs van een leuk aangeklede Golf GTI.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2007, 22:31
Verwijderd
Beetje jammer dat ik die niet herken idd. 2 straten verderop staat zo'n ding (of stond, ik zie het ding nooit meer staan).
Hoe zit het met onderhoud, zal vast meer zijn dan een Golf GTI.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2007, 09:53
Timmert
Avatar van Timmert
Timmert is offline
Als het tijd is voor een nieuw hok (Mondeo moet nog 110.000km/1,5 jaar mee) en de zaken gaan een beetje goed dan voel ik wel iets voor een '03 of '04 Volvo XC90 D5 automaat
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:16.