Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-03-2008, 08:10
Verwijderd
Omdat het vorige deel dicht was alweer een 14e deel

Vorige deel:
Deel 13

Meld hier:
Wanneer je begonnen bent/wanneer je gaat beginnen met rijles.
Wanneer je examen hebt.
Wanneer en of je geslaagd bent.
Hoeveel lessen je hebt gehad.
Advertentie
Oud 03-03-2008, 08:29
lucy48
Avatar van lucy48
lucy48 is offline
Nog twee uur tot het examen

__________________
msn=stom en van roken ga je dood
Oud 03-03-2008, 08:32
Verwijderd
En, al zenuwachtig?

Succes, gewoon rijden zoals tijdens je rijlessen en het komt wel goed. Anders had je instructeur je niet op laten gaan he
Oud 03-03-2008, 09:09
lucy48
Avatar van lucy48
lucy48 is offline
Citaat:
En, al zenuwachtig?

Succes, gewoon rijden zoals tijdens je rijlessen en het komt wel goed. Anders had je instructeur je niet op laten gaan he
thanks

Ja, al zenuwachtig, al de hele week
__________________
msn=stom en van roken ga je dood
Oud 03-03-2008, 12:45
Verwijderd
Stiekeme terugvindpost want ik vind dit zo'n leuk topic om te volgen.
Oud 03-03-2008, 14:17
Kwark89
Kwark89 is offline
Meld hier:
Wanneer je begonnen bent/wanneer je gaat beginnen met rijles: Begin september
Wanneer je examen hebt: Had ik vorige week dinsdag
Wanneer en of je geslaagd bent.: DINSDAG in 1x!
Hoeveel lessen je hebt gehad: 45 uur. Iets meer dan gemiddelde, maar liever in 1x slagen

Hoe was rij-examen?: Jah heel vreemd. Ik was echt super relaxt, leek wel of ik stoned was. Had absoluut geen zenuwen terwijl ik rijlles ervoor erg zenuwachtig was. Maakte 2 kleine foutjes, maar ik reed lekker en veilig met het verkeerd mee dus ze vondt het voldoende
Oud 03-03-2008, 14:20
Verwijderd
Gefeliciteerd Kwark
De hamvraag die nu nog rest: Heb je al een eigen autootje?
Oud 03-03-2008, 16:26
Kwark89
Kwark89 is offline
Neeej helaas niet.

Maar mijn vader´s auto is all-risk verzekerd
Oud 03-03-2008, 16:45
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Neeej helaas niet.

Maar mijn vader´s auto is all-risk verzekerd
Met no-claim garantie?
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 03-03-2008, 17:13
lucy48
Avatar van lucy48
lucy48 is offline
Geslaagd vandaag

Drie keer is scheepsrecht zullen we maar zeggen
__________________
msn=stom en van roken ga je dood
Oud 03-03-2008, 17:58
Verwijderd
Citaat:
Neeej helaas niet.

Maar mijn vader´s auto is all-risk verzekerd
Let er even op dat je ook rij gerechtigd bent dan (is bij familie vaak automatisch zo maar ik moest bij mijn ouders auto's worden bijgeschreven), anders wordt het toch erg vervelend. Dan kun je bijvoorbeeld nooit zonder je pa erbij rijden enzo.

@ lucy48:

Gefeliciteerd! Hoe was 't?
Oud 03-03-2008, 18:20
Verwijderd
Citaat:
Geslaagd vandaag

Drie keer is scheepsrecht zullen we maar zeggen
Gefeliciteerd
Oud 04-03-2008, 09:48
lucy48
Avatar van lucy48
lucy48 is offline
Citaat:
Let er even op dat je ook rij gerechtigd bent dan (is bij familie vaak automatisch zo maar ik moest bij mijn ouders auto's worden bijgeschreven), anders wordt het toch erg vervelend. Dan kun je bijvoorbeeld nooit zonder je pa erbij rijden enzo.

@ lucy48:

Gefeliciteerd! Hoe was 't?
Laat ik het zo zeggen: gelukkig zag de examinator de auto die ik over het hoofd zag op de rotonde door de vingers...
__________________
msn=stom en van roken ga je dood
Oud 04-03-2008, 09:49
lucy48
Avatar van lucy48
lucy48 is offline
Citaat:
Gefeliciteerd
Thanks
__________________
msn=stom en van roken ga je dood
Oud 04-03-2008, 10:27
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Geslaagd vandaag

Drie keer is scheepsrecht zullen we maar zeggen
Cool, gefeliciteerd
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 04-03-2008, 10:30
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Let er even op dat je ook rij gerechtigd bent dan (is bij familie vaak automatisch zo maar ik moest bij mijn ouders auto's worden bijgeschreven), anders wordt het toch erg vervelend. Dan kun je bijvoorbeeld nooit zonder je pa erbij rijden enzo.

@ lucy48:

Gefeliciteerd! Hoe was 't?
Daar zit per verzekeraar dus nog verschil tussen? Ik heb Univé eens hierover gebeld, en zij gaven aan dat ik structureel een dag per week hun auto mag gebruiken zonder mijzelf als regelmatige bestuurder bij te schrijven. Op zich vind ik dat best vaak.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 04-03-2008, 10:52
lucy48
Avatar van lucy48
lucy48 is offline
Citaat:
Cool, gefeliciteerd
dankje
__________________
msn=stom en van roken ga je dood
Oud 04-03-2008, 11:57
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Tvp ;x

Zaterdag weer. 11 uur 's ochtends ;(
__________________
Hoi! - Soija.nl
Ads door Google
Oud 06-03-2008, 08:00
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Vanmiddag weer rijles. Echt zin in.. Maar wil nu wel weer eens wat nieuws leren, want bij alleen maar gwn rijden heb ik het gevoel dat ik het meeste nu wel doorheb..

@Lucy48: Hoeveel lessen heb je gehad? En natuurlijk congrats!
Oud 06-03-2008, 11:40
Lynne
Avatar van Lynne
Lynne is offline
Hmmm ik heb vanmiddag ook weer, maar heb niet zo'n zin.. had dinsdag ook al, en toen een dubbel uur, en op het eind vond ik het ook wel weer even mooi geweest. Maar nou moet ik vandaag dus al weer.. gelukkig maar een uurtje, zal wel snel gaan.

Meestal heb ik er wel zin in, overigens. : )
__________________
We slip through the streets while everyone sleeps~
Oud 06-03-2008, 20:45
Lauwie101
Lauwie101 is offline
En hoe ging het?

Ik had 1 stomme actie. Verder ging het wel goed. Straatje gekeerd, ging soepel, en op het terrein van CBR geweest op het parkeerterrein. Ik zei dat ik ut niet lekker vond gaan, maar hij zei dat ie strenger wordt naarmate ik beter ga rijden.. tja, gwn niet zo'n lekker gevoel over de les vandaag.. op zich vonnik straatje keren super coewl gaan. Oke, het viel dus wel mee. Morgen weer
Oud 07-03-2008, 12:29
Lynne
Avatar van Lynne
Lynne is offline
Ging wel goed bij mij gisteren. Moest veel parkeren enzo en dat is even een kwestie van aan wennen/leren inschatten enzo, ging opzich ook wel oke, en voor de rest gaat gewoon rijden zegmaar best wel goed nu.
__________________
We slip through the streets while everyone sleeps~
Oud 07-03-2008, 14:43
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Fijn

Ik heb net weer rijles gehad. Ging erg lekker. Volgende les ga ik ook leren parkeren. há. Finally.
Oud 07-03-2008, 15:07
Verwijderd
Citaat:
Daar zit per verzekeraar dus nog verschil tussen? Ik heb Univé eens hierover gebeld, en zij gaven aan dat ik structureel een dag per week hun auto mag gebruiken zonder mijzelf als regelmatige bestuurder bij te schrijven. Op zich vind ik dat best vaak.
Dat zou best kunnen. Van de verzekeringsmaatschappij van mijn ouders' auto's mocht dat niet. Iedere bestuurder moest worden geregistreerd als 'rijgerechtigd' oid. Ach, is ook een kwestie van 1 telefoontje maar het is wel handig om daar ff op te letten
Oud 07-03-2008, 17:30
Lynne
Avatar van Lynne
Lynne is offline
Citaat:
Fijn

Ik heb net weer rijles gehad. Ging erg lekker. Volgende les ga ik ook leren parkeren. há. Finally.
Leuk. : D Hoop dat het een beetje goed gaat. Ik had een paar keer dat ik de auto te dicht tegen de auto waarnaast ik moest parkeren plakte, zegmaar. Ik moest ook naast een geparkeerde auto gaan staan, en dan achteruit rijden en achter hem gaan staan zegmaar, dat ging wel goed! ^^

Volgende les heb ik maandag, een dubbel uur, dan ga ik leren de spiegels te gebruiken.
__________________
We slip through the streets while everyone sleeps~
Advertentie
Oud 07-03-2008, 17:34
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Ik moest ook naast een geparkeerde auto gaan staan, en dan achteruit rijden en achter hem gaan staan zegmaar, dat ging wel goed! ^^
Fileparkeren
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 07-03-2008, 18:01
Verwijderd
Ik had net bijna getoeterd naar een lesauto:
Oud 07-03-2008, 18:09
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
15 april AVD, volgende week theorie
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Oud 07-03-2008, 18:33
Lynne
Avatar van Lynne
Lynne is offline
Citaat:
Fileparkeren
Yer, ik onthoud al die name van al die verschillende dingen nog niet zo bijzonder goed. ;D
__________________
We slip through the streets while everyone sleeps~
Oud 07-03-2008, 18:37
Verwijderd
Citaat:
15 april AVD, volgende week theorie
AVD? Wat houdt dat in?
Oud 07-03-2008, 18:56
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Ik moet waarschijlijk apart gekeurd worden ofzo, omdat ik ooit aan m'n ogen geopereerd ben. Weet iemand hoe dit precies werkt?
__________________
Hoi! - Soija.nl
Oud 07-03-2008, 19:01
Verwijderd
Hmm nee, dat zeiden ze bij mij ook maar dat is nooit gebeurd. Misschien even aan je instructeur vragen?
Oud 08-03-2008, 08:39
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
15 april AVD, volgende week theorie
Succes Sharif!!!!! Is AVD zo'n simulatie-rijtest waarna bekeken wordt hoeveel lessen je nodig hebt?
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 08-03-2008, 09:36
Lauwie101
Lauwie101 is offline
@Lynne: Hoeveelste les is dat dan voor je? Grappig, ik heb eerst spiegels geleerd en nu pas parkeren, en jij precies andersom. Hihi.
Oud 08-03-2008, 11:33
Lynne
Avatar van Lynne
Lynne is offline
Heb nu 7 lessen gehad. 3 dubbele en 1 enkele, zegmaar. : )
En jij? ^^
__________________
We slip through the streets while everyone sleeps~
Oud 08-03-2008, 12:12
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Succes Sharif!!!!! Is AVD zo'n simulatie-rijtest waarna bekeken wordt hoeveel lessen je nodig hebt?
Nee, dat is algemene verkeersdeelneming; waarna ik hopelijk mijn rijbewijs A in ontvangst kan nemen.
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Ads door Google
Oud 08-03-2008, 18:07
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Citaat:
Heb nu 7 lessen gehad. 3 dubbele en 1 enkele, zegmaar. : )
En jij? ^^
Volgende week les 19. Heb echt zin in mijn rijbewijs..
Oud 08-03-2008, 19:01
Verwijderd
Citaat:
Nee, dat is algemene verkeersdeelneming; waarna ik hopelijk mijn rijbewijs A in ontvangst kan nemen.
Succes!
Oud 08-03-2008, 21:03
lucy48
Avatar van lucy48
lucy48 is offline
Citaat:
Vanmiddag weer rijles. Echt zin in.. Maar wil nu wel weer eens wat nieuws leren, want bij alleen maar gwn rijden heb ik het gevoel dat ik het meeste nu wel doorheb..

@Lucy48: Hoeveel lessen heb je gehad? En natuurlijk congrats!
Dat durf ik bijna niet te zeggen

Ik had eerst zo'n pakket van de ANWB. Vervolgens examen. Gezakt. Toen een 'pleisterpakket' van de ANWB. Examen en weer gezakt. Ik denk intussen wel een uur of 30 les gehad. Vervolgens nog 30 (!) lessen bij een andere rijschool. Weer examen. En toen geslaagd Maar wees niet bang, volgens mij heb ik geen aanleg (en bovendien is de ANWB echt ...)
__________________
msn=stom en van roken ga je dood
Oud 09-03-2008, 19:30
lord_ralf
Avatar van lord_ralf
lord_ralf is offline
kheb 2 lessen gehad, mocht eerste les eerst alleen sturen en daarna met de koppeling en het gas. De tweede les ook de rem erbij dus nu mag ik alles. Tweede les ook al hellingproef gedaan, ging ook goed! Dus de komende paar lessen zal het wel vooral oefenen op kruispunten met remmen, schakelen etc en dan langzaam het kijken introduceren..
Oud 11-03-2008, 09:49
Nyawa
Citaat:
Dat durf ik bijna niet te zeggen

Ik had eerst zo'n pakket van de ANWB. Vervolgens examen. Gezakt. Toen een 'pleisterpakket' van de ANWB. Examen en weer gezakt. Ik denk intussen wel een uur of 30 les gehad. Vervolgens nog 30 (!) lessen bij een andere rijschool. Weer examen. En toen geslaagd Maar wees niet bang, volgens mij heb ik geen aanleg (en bovendien is de ANWB echt ...)
Ik heb ook 50 lessen gehad hoor (wel meteen eerste keer geslaagd, mocht ook wel), dus je bent lang niet de enige die er wat langer over doet. Sommige mensen hebben nu eenmaal wat meer aanleg dan andere. Achteraf ben ik ook wel blij dat ik zoveel lessen heb gehad, want nu durf ik ook echt te rijden. Misschien was ik als ik eerder was afgereden ook wel geslaagd, zij het wat minder mooi, maar mijn zelfvertrouwen is in die laatste lessen wel met sprongen vooruit gegaan. In december had ik nooit zelfstandig met storm de snelweg op gedurfd, in januari draaide ik mijn hand er niet meer voor om. Uiteindelijk is het het dus wel waard geweest om nog even een maandje te wachten.
Oud 11-03-2008, 18:32
Lethe
Lethe is offline
Ik heb nu ook al iets van 50 lessen gehad, omdat ik gewoon bij een kutrijschool zit. Nu is er een invaller die alleen 's avonds en op zaterdag les kan geven. Nou, op zaterdag moet ik werken en 's avonds lessen is in mijn geval niet heel nuttig, aangezien ik vooral moet oefenen met drukke verkeerssituaties (ik heb al een keer afgereden). En daarbij is die invaller gestoord. Echt, hij wist de weg niet en stelde steeds dezelfde vragen en gaf geen enkele aanwijzing en zat alleen maar te telefoneren en vroeg of ik het erg vond als hij zou roken in de auto en weet ik het allemaal wat. Ik heb één les van die invaller gehad en wilde het nog een les aanzien, maar hij had een fout gemaakt in de planning waardoor de les niet doorging en ik dus voor niets op hem stond te wachten. Toen ik belde waar hij bleef zei hij: 'Oh, foutje van mij.' En verder niets. Geen excuses. De rijschool zou mij nog bellen om een andere les in te plannen, maar dat is dus niet gebeurd. Maar jammer dan, want ik wil echt niet meer met die vent in de auto zitten.
Maandag heb ik eindelijk weer rijles, bij een andere rijschool. Het is wel een beetje lastig omdat ik bij mijn andere rijschool nog een examen heb en ik dus ook in een andere auto moet afrijden, maar van deze rijschool weet ik zeker dat het een goede is. Dat examen bij die andere rijschool is overigens al 2½ maand geleden aangevraagd en er is nog steeds geen afrijdatum bekend. Ook al zo stom. Maar goed, ik verwacht nu wel in april mijn rijbewijs te gaan halen.
__________________
Nice
Oud 13-03-2008, 11:31
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik heb eindelijk een BOB sleutelhanger
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 13-03-2008, 11:40
Verwijderd
@ AllureV:
Dat is geen fijne situatie om in te zitten. Hoe heb je dat opgelost/ga je het oplossen? Ik zou persoonlijk echt niet examen willen doen in een auto met zo'n instructeur

@ Balance:
Hoe kom je daar aan?! Ik heb laatst nog geblazen bij een controle maar ze hadden geen BOB sleutelhangers meer
Oud 13-03-2008, 11:42
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
@ Balance:
Hoe kom je daar aan?! Ik heb laatst nog geblazen bij een controle maar ze hadden geen BOB sleutelhangers meer
Het was toch bij een controle.
Bij m'n vorige controle kreeg ik er ook geen, dus ik wilde er nu om gaan vragen. Maar die agent kwam er zelf al mee aanzetten

Beide keren dat ik gecontroleerd werd, waren trouwens op een woensdagnacht om 1.00 uur. Ik vraag me werkelijk af waarom de politie dat nou op zó'n tijdstip doet
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 13-03-2008, 11:44
Verwijderd
Omdat veel mensen 's nachts met nogal wat op gaan rijden denk ik?
Ik moet vaker 's nachts gaan rijden dus, wil ik zo'n sleutelhanger bemachtigen!
Oud 13-03-2008, 11:53
luchtballon
Avatar van luchtballon
luchtballon is offline
Offtopic : iemand die ik ken is ook wel eens om 7 uur 'sochtends gecontroleerd , maar waarschijnlijk doen ze dat omdat mensen het dan minder verwachten dat op do-za en dan juist wel het risico nemen
De enige controle die ik heb meegemaakt was toen we een taxi hadden genomen (in onze auto, dus dat kon de agent niet zien), en de agent zei dat hij idd alcohol rook, maar wij mochten toch de sleutelhanger hebben omdat we verstandig waren


Ik merk dat ik het moeilijk vind als de weg zo druk is dat er net geen file is. Het rijles-regeltje van de auto in je spiegel weer zien kan dan niet gelden, want mensen rijden erg dicht op elkaar. Dan blijf ik liever rechts rijden met 10 km/u minder. Mijn vader vond dat ik te rustig reed, maar ik kwam uiteindelijk toch de mensen die me hadden ingehaald weer tegen een paar kilometer later. Mgoed, ik moet wel leren dat te durven natuurlijk.
Waar ik ook nog nooit over nagedacht had: ik reed achter een bijna-ongeluk: een 3-baansweg, de gene die links reed, en degene die rechts reed wilden allebij tegelijk naar de middenbaan. Met rijles is mij ook nooit geleerd daar op te letten, en ik keek daar ook niet naar, maar is wel belangrijk dus!
__________________
Don't worry, be happy
Oud 13-03-2008, 12:04
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Omdat veel mensen 's nachts met nogal wat op gaan rijden denk ik?
Ik moet vaker 's nachts gaan rijden dus, wil ik zo'n sleutelhanger bemachtigen!
Ja, maar in beide gevallen was er dus geen hond op de weg
Nou ja, behalve 2 collega's van me dan, want we moeten alledrie dezelfde kant op. Maar verder kom je niemand tegen de hele rit.

Citaat:
Ik merk dat ik het moeilijk vind als de weg zo druk is dat er net geen file is. Het rijles-regeltje van de auto in je spiegel weer zien kan dan niet gelden, want mensen rijden erg dicht op elkaar. Dan blijf ik liever rechts rijden met 10 km/u minder. Mijn vader vond dat ik te rustig reed, maar ik kwam uiteindelijk toch de mensen die me hadden ingehaald weer tegen een paar kilometer later. Mgoed, ik moet wel leren dat te durven natuurlijk.
Waar ik ook nog nooit over nagedacht had: ik reed achter een bijna-ongeluk: een 3-baansweg, de gene die links reed, en degene die rechts reed wilden allebij tegelijk naar de middenbaan. Met rijles is mij ook nooit geleerd daar op te letten, en ik keek daar ook niet naar, maar is wel belangrijk dus!
Dat eerste dat leer je zeker door ervaring. Het is in het begin ook erg eng en gaandeweg leer je steeds beter te manouvreren in zo'n drukte. En lukt dat niet, dan blijf je inderdaad lekker rechts hangen.

Dat laatste heb ik ook een paar keer gehad. Tegenwoordig kijk ik altijd of er niet iemand twee banen verder ook besluit naar het midden toe te gaan. Daarom is het ook zo belangrijk dat mensen hun richtingaanwijzer gebruiken.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 13-03-2008, 13:05
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
Omdat veel mensen 's nachts met nogal wat op gaan rijden denk ik?
Ik moet vaker 's nachts gaan rijden dus, wil ik zo'n sleutelhanger bemachtigen!
Ik heb die van mijn moeder gejat Dat is ook een manier.
Maar bij mij is het terecht, want ik drink nooit (lust geen bier, hoef gewoon geen alcohol) dus ik ben altijd de BOB
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 13-03-2008, 16:14
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
hoppa, theorie in de pocket! op naar avb.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer Rijles- en Rijbewijstopic #15!
Verwijderd
500 25-11-2010 14:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:31.