Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-05-2009, 20:09
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
De topictitel lijkt me duidelijk

Post hier over de meest gevaarlijke bestuurder die je vandaag hebt gezien.
De stomste actie (o.i.d.) mag ook, als het niet perse gevaarlijk was, maar wel erg dom of lomp.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Advertentie
Oud 12-05-2009, 20:10
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik begin met een vent in een busje. Hij reed waar je 120 mocht (komend uit de file) zo'n 80 km/u op de middelste rijbaan. Ik dacht dat hij wel naar rechts zou gaan toen bleek dat de file afgelopen was. In plaats daarvan ging hij naar de meest linkerrijbaan. Hij reed dus 80 op de linkerrijbaan terwijl de twee rijbanen naast hem leeg waren. Dan snap je er dus niks van.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 12-05-2009, 20:29
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
rokend en (niet handsfree) bellend in de auto, ook dan heb je er niets van begrepen
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 12-05-2009, 22:08
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
rokend en (niet handsfree) bellend in de auto, ook dan heb je er niets van begrepen
Dat zijn niet de enige dingen die ik tijdens het rijden doe
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 12-05-2009, 22:14
Verwijderd
Een Duitser die ruim boven de 100 reed over het trajectcontroletraject op de A12 bij Arnhem. Niet gevaarlijk, maar wel zonde.
Oud 12-05-2009, 22:30
Verwijderd
Citaat:
Een Duitser die ruim boven de 100 reed over het trajectcontroletraject op de A12 bij Arnhem. Niet gevaarlijk, maar wel zonde.
is er daar ook alweer traject controle?

ik rij op de a12 bij utrecht dat stuk 100, altijd harder (120) ofzo
en nog nooit een bon gepakt!
of ze pakken geen motoren of hij staat uit
Oud 12-05-2009, 22:31
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Dat zijn niet de enige dingen die ik tijdens het rijden doe

uiteraard was hij ook het bumperkleven, op een industrie terrein waar je best vaak moet remmen en optrekken dor afslaand/invoegend/groot verkeer. En hij zat achter mij, doodeng. 1x schade vind ik meer dan genoeg thankyouverymuch
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 12-05-2009, 22:32
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Ach, ik knal ook weleens met 180km/h zo'n 80km/h traject in (laat dan het gas los en de auto naar 80 terug zakken). Nooit geen boete gehad.
Oud 12-05-2009, 22:51
Verwijderd
Citaat:
is er daar ook alweer traject controle?

ik rij op de a12 bij utrecht dat stuk 100, altijd harder (120) ofzo
en nog nooit een bon gepakt!
of ze pakken geen motoren of hij staat uit
Bij de A12 zijn er gedeelte waar die het wel doet (bij het knooppunt Lunetten werkt ie wel volgens mij), maar er is ook een gedeelte (richting Ring Noord) waar het (tijdelijk) niet werkt. Bij Lunetten is het sowieso handig om niet te hard te rijden daar. Dat stuk valt onder de projectweg en daar staat het KLPD dan ook iedere week minstens 3x te flitsen.
Oh, vergeet ook niet dat die trajectcontroles enige marge hebben én ze een gemiddelde snelheid meten. Pas vanaf gemiddeld 87km/u krijg je een bekeuring op de mat. Op de teller van menig auto kun je dus makkelijk 90 - 95km/u rijden voordat je een boete krijgt
Oud 13-05-2009, 07:48
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Ach, ik knal ook weleens met 180km/h zo'n 80km/h traject in (laat dan het gas los en de auto naar 80 terug zakken). Nooit geen boete gehad.

ook meer geluk dan wijsheid
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 13-05-2009, 08:00
Verwijderd
Een idioot in een mini die mij rechts over de vluchtstrook inhaalde. Er was geen file en geen afslag. Dat is toch raar....
Oud 13-05-2009, 08:19
Verwijderd
Dat is ook wel apart ja. Niet de grootste wegpiraat van vandaag, maar van een paar dagen terug. Een vrouw in een nieuwe, donkergrijze Mini die 's avonds rond 21:30 over de A2 reed zonder verlichting aan (het was dus al redelijk donker) terwijl ze ook nog eens bij iedereen liep te kleven en als het even kon het gas open trok, ook al waren er wegwerkzaamheden bezig en liepen er ook echt wegwerkers rond.
Oud 13-05-2009, 08:51
Verwijderd
zou dat compensatiedrift zijn ?
Oud 13-05-2009, 08:52
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
ook meer geluk dan wijsheid
Nee hoor, dankzij de Stinger DSI kun je precies zien wat je gemiddeld nog moet rijden.
Oud 13-05-2009, 09:41
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
als er een flister staat doet dat gemiddelde er ook niet toe
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 13-05-2009, 10:16
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
als er een flister staat doet dat gemiddelde er ook niet toe
Mocht je het nog niet weten: als er een flitser staat, dan word ik gewaarschuwd.
Overigens staan er geen flitsers bij trajectcontroles.
Oud 13-05-2009, 10:20
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
fijn voor je, en goh dat wist ik nog niet
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 13-05-2009, 10:44
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
fijn voor je, en goh dat wist ik nog niet
Zeg dan gewoon niets....
Ads door Google
Oud 13-05-2009, 13:25
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Kap eens met dat rologen, dit moet een leuk en gezellig topic blijven

Ik vind het shocking dat ik vandaag niet echt rare dingen ben tegen gekomen van mede weggebruikers.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 13-05-2009, 17:08
Verwijderd
Citaat:
Bij de A12 zijn er gedeelte waar die het wel doet (bij het knooppunt Lunetten werkt ie wel volgens mij), maar er is ook een gedeelte (richting Ring Noord) waar het (tijdelijk) niet werkt. Bij Lunetten is het sowieso handig om niet te hard te rijden daar. Dat stuk valt onder de projectweg en daar staat het KLPD dan ook iedere week minstens 3x te flitsen.
Oh, vergeet ook niet dat die trajectcontroles enige marge hebben én ze een gemiddelde snelheid meten. Pas vanaf gemiddeld 87km/u krijg je een bekeuring op de mat. Op de teller van menig auto kun je dus makkelijk 90 - 95km/u rijden voordat je een boete krijgt
maar ik had het sowieso over het 100 stuk
en ik rij er ongeveer 130/140 op de teller, dus wel 120 in eht echt
Oud 13-05-2009, 17:22
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Een Duitser die ruim boven de 100 reed over het trajectcontroletraject op de A12 bij Arnhem. Niet gevaarlijk, maar wel zonde.
Volgens mij krijgen Duitsers die boetes niet (of niet vaak). Ik heb geen bron, maar heb het wel ooit gehoord. En dat verklaart waarom de meeste Duitsers daar ruim harder dan 100 rijden.
Oud 13-05-2009, 17:36
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
de achterlijke franse malloot die ik van het weekend bij Parijs tegen kwam en die het nodig vond om echt 1 meter achter mij te blijven rijden en mij van de weg af probeerde te drukken, terwijl ik met geen mogelijkheid opzij kon kwalificeert ook wel als een wegpiraat. Zeker omdat zijn bijrijder het nodig vond om, nadat hij mij had kunnen inhalen, uitgebreid zijn middelvinger naar mij op te steken.
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Oud 13-05-2009, 18:18
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Fransen zijn sowieso wegpiraten. Heb pas nog gezien hoe in file parkeren in Parijs eraan toe gaat. Een deukje meer of minder boeit niet. Een achterbumper maakt echt fysiek contact met een voorbumper van de volgende auto. En uitrijden? Geen idee, maar sociaal zal het niet gaan
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Oud 14-05-2009, 00:17
Verwijderd
Een buschauffeur die me op de ring met 100 pu wilde inhalen. Omdat ik ook netjes 100 reed, kwam hij er dus niet langs... En dan ook nog naar me gaan seinen... Ja de groeten. Als ik nu links reed....
Oud 14-05-2009, 10:30
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Gaf je gas bij toen hij je in ging halen of reed je de hele tijd al 100?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Advertentie
Oud 14-05-2009, 11:05
Verwijderd
Citaat:
Gaf je gas bij toen hij je in ging halen of reed je de hele tijd al 100?
ik reed heel de tijd tussen de 98-100.

Expres gas bij geven als iemand gaat inhalen vind ik misselijk. Dus dat doe ik een ander ook niet aan.
Oud 14-05-2009, 14:26
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Dan is het wel raar dat hij het jou verweet. Hij maakte dus zelf een inschattingsfout.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 14-05-2009, 15:04
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Ik heb sowieso niet een al te hoge pet op van buschauffeurs. Ik word zelf ook regelmatig afgesneden als ze willen wegrijden binnen de bebouwde kom. Ik weet dat ze dan voorrang hebben, maar het gebeurt ontzettend vaak dat ze de richtingaanwijzer aanzetten en hem direct naar links gooien zonder fatsoenlijk te kijken .
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 14-05-2009, 15:57
Verwijderd
Citaat:
Ik heb sowieso niet een al te hoge pet op van buschauffeurs. Ik word zelf ook regelmatig afgesneden als ze willen wegrijden binnen de bebouwde kom. Ik weet dat ze dan voorrang hebben, maar het gebeurt ontzettend vaak dat ze de richtingaanwijzer aanzetten en hem direct naar links gooien zonder fatsoenlijk te kijken .
Dat komt doordat heel wat mensen gas bij geven om maar niet achter die bus te zitten. Het is dus in wezen een reactie van buschauffeurs op het asociale weggedrag van de gemiddelde automobilist
Oud 14-05-2009, 16:38
Verwijderd
Dit was overigens een toeringcar, geen OV bus....
Oud 14-05-2009, 16:54
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Eén of andere kneus in een familiebak bleef constant links rijden, terwijl die makkelijk meerdere malen naar rechts kon gaan. Pffff, zulk soort mensen moeten ook gewoon een dikke boete krijgen.
Oud 15-05-2009, 09:01
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Dat komt doordat heel wat mensen gas bij geven om maar niet achter die bus te zitten. Het is dus in wezen een reactie van buschauffeurs op het asociale weggedrag van de gemiddelde automobilist
Als al het gevaarlijke gedrag van buschauffeurs daaraan te wijten valt, dan zijn veel chauffeurs wel de hele dag bezig die reacties te geven zeg. Ik ga tegenwoordig al niet meer graag voor in een bus zitten, want als ik kan zien wat er allemaal gebeurt sta ik doodsangsten uit. Bumperkleven, afsnijden, gewoon hard gas geven als je weg wilt rijden en een voetganger is bezig met oversteken, claxonneren en gas bijgeven en plaats van remmen om een gevaarlijke situatie op te lossen, eerst 20km te hard rijden en dan te veel vroeg bij de volgende halte wegrijden om op het eindstation lekker koffie te gaan drinken...

Zo dat moest ik even kwijt.
__________________
I like my new bunny suit
Oud 15-05-2009, 11:29
Verwijderd
Ja, zojuist was ik de wegpiraat geweest. Haast enzo. 80 (of 90, heb eigenlijk niet op de teller gekeken) waar je 50 mocht, een tikje bumperkleven - maar wanneer iemand 100m voordat ie rechtsaf gaat slaan MIDDEN op de weg bijna gaat stilstaan dan denk ik niet dat er iemand is die nog gewoon voldoende afstand zou houden, ben er dus ook maar voorbij gegaan toen het kon waarbij ik haar aan het lichtsignaal ongetwijfeld af zou hebben gesneden volgens haar, maar dan moet ze maar leren rijden - en als laatste heb ik de auto ergens rechts er tussen geprakt waar het eigenlijk niet kon. Dat was niet zo netjes, maar ik moest daar rechtsaf en eerder naar rechts kon niet, want daar reed een quad die irritant de hele tijd gas bij gaf en gas terug nam :/

Op de terugweg heb ik overigens wel fatsoenlijk gereden
Oud 15-05-2009, 15:19
Verwijderd
Citaat:
veel vroeg bij de volgende halte wegrijden om op het eindstation lekker koffie te gaan drinken...

Zo dat moest ik even kwijt.
Dat is niet helemaal waar. OV bussen moeten zich aan een strak tijdsschema houden. Die veel te krap zijn, om maar een paar centen uit te sparen. Dus om koffie gaat het niet. Althans, in de Zaanstreek niet...

Overigens de grootste die ik tegen kwam was een golfje die een passat aan het slepen was. En gewoon inhalen.... Levensgevaarlijk.
Oud 15-05-2009, 16:30
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Dat is niet helemaal waar. OV bussen moeten zich aan een strak tijdsschema houden. Die veel te krap zijn, om maar een paar centen uit te sparen. Dus om koffie gaat het niet. Althans, in de Zaanstreek niet...
Haha, hier komen ze anders altijd uit de koffieruimte gelopen op het moment dat de bus 2 minuten ervoor al had moeten vertrekken..


De grootste wegpiraat van vandaag vond ik iemand die juist té voorzichtig reed. Ik stond te wachten voor een stoplicht en er kwam een stroom aan auto's tegemoet op de rijbaan naast me. De wagen voorop moest afslaan, o.a. mijn rijbaan kruisend. Gelukkig had ik het stuk met een kruis erop netjes open gelaten, zodat ze er tussendoor kon. Ze had een mini autootje maar durfde nog de bocht niet te maken. Zelfs een flinke bus had daar nog gepast.. Ze bleef dus midden op de weg stil staan. Daardoor moest de gehele stoet achter haar wachten met als gevolg een opstopping, midden op het kruispunt. Ga dan met de fiets naar de markt
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 15-05-2009, 16:33
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
'voorzichtige' automobilisten zijn het ergst, met afstand...
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Ads door Google
Oud 15-05-2009, 19:11
PV
PV is offline
/lichtelijk offtopic maar ik ben even benieuwd
Ik heb gister een vriend van me een stukje in mijn auto laten rijden en zelf reed ik op de terugweg. Nu vond hij het van mij belachelijk dat ik een fietser die géén voorrang had, geen voorrang gáf. Hij vindt dat je er vanuit moet gaan dat zo'n fietser doorrijdt en zich niet aan de regels zal houden en dat je als automobilist moet remmen en ze voor moet laten gaan. Ik vind dat dus onzin, als je voorrang hebt moet je die ook nemen. Dezelfde discussie kregen we over voetgangers; ik loop als voetganger zijnde zelf nogal snel het zebrapad op en ga er vanuit dat het andere verkeer dan ook ziet dat je aan het oversteken bent en dat ze dus stoppen. Hij zou blijven staan en wachten tot ie een ons weegt of iig tot er geen verkeer meer aan komt

ik vind; voorrang moet je een beetje opeisen. Als je zelf staat te treuzelen als voetganger of als je in je auto te afwachtend bent is dat onduidelijk voor overig verkeer. Zomaar overig verkeer voorrang geven omdat je bang bent dat je anders een aanrijding veroorzaakt vind ik juist een teken van onzeker rijden.

Wat vinden jullie
Oud 15-05-2009, 20:04
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Voorrang moet je krijgen, niet nemen, en als je een fietser aanrijdt heb je een probleem, of die fietser nou voorrang had of niet. Je moet natuurlijk niet gaan staan wachten tot je een ons weegt, maar het kan geen kwaad om heel even af te wachten of je wel echt voorrang krijgt, zeker met fietsers. Als ik een zebrapad oversteek wacht ik ook liever even om te kijken of een auto wel echt stopt (genoeg die het niet doen), aan voorrang heb je niet zoveel als je dubbelgevouwen op een motorkap ligt.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Oud 16-05-2009, 10:31
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Je moet rekening houden met de risico's. De meeste fietsers in Groningen hebben in elk geval geen flauw benul van welke verkeersregel dan ook, en zijn daardoor in principe een gevaar op de weg. Het kan in elk geval geen kwaad om nog eens extra te kijken of je daadwerkelijk voorrang krijgt, maar afwachten en twijfelen is zo ongeveer het slechtste wat je kunt doen.
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Oud 16-05-2009, 11:04
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik vind niet dat je verplicht bent een fietser of voetganger voor te laten gaan als diegene geen voorrang heeft. Het staat je wel om het te doen mits het veilig en zinnig is. Iemand voor laten gaan terwijl het verkeer achter je er niet op rekent bijvoorbeeld, is nogal onveilig. Een fietser die al stil staat (en geen voorrang heeft) is nogal onzinnig, want hij staat toch al stil. Maar een fietser die tegen de wind in komt aanrijden en ik heb niks achter me, mag van mij voor gaan. Dat vind ik zelf ook erg fijn als ik op de fiets zit. Komt er een kind aanrijden, dan stop ik standaard, want die kijken vaak slecht uit.
Een persoon bij het zebrapad krijgt altijd voorrang (heeft ie ook ), die mag hem van mij ook opeisen. Bij het zebrapad is dat nou eenmaal nodig, want anders krijg je je voorrang nooit.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 16-05-2009, 13:00
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Dat is niet helemaal waar. OV bussen moeten zich aan een strak tijdsschema houden. Die veel te krap zijn, om maar een paar centen uit te sparen. Dus om koffie gaat het niet. Althans, in de Zaanstreek niet...
Als een buschauffeur (in Friesland) zeven à acht minuten te vroeg bij een halte wegrijdt terwijl de volgende halte een busstation is waar hij volgens schema vijf minuten moet wachten kan ik niet anders concluderen. Daardoor heb ik wel eens een uur op een volgende bus moeten wachten, want hoe haal ik het in mijn hoofd slechts vijf minuten voor de vertrektijd bij de halte aan te komen? Vorige ervaringen in diezelfde bus op het traject dat ervoor zit wezen uit dat chauffeurs standaard ruim 20km/u te hard reden op een weg die naar mijn mening te smal was voor die snelheden. Nee, ik heb er echt geen goed woord voor over, hoe hard de buschauffeurs ook huilen over hun schema.

Oh, en voorrang nemen is iets dat moet kunnen vind ik. Als je al ziet dat het niet goed komt moet je uiteraard remmen, je kunt geen fietsers aan gaan rijden terwijl je het ook kunt voorkomen. Maar wachten tot de fietser helemaal gestopt is hoeft niet, en als de fietser nog kan remmen moet hij dat ook doen. En als je voorrang hebt maar de fietser doorrijdt is het helemaal niet erg om hem even flink te laten schrikken.
__________________
I like my new bunny suit
Oud 16-05-2009, 13:57
Verwijderd
Citaat:
Als een buschauffeur (in Friesland) zeven à acht minuten te vroeg bij een halte wegrijdt terwijl de volgende halte een busstation is waar hij volgens schema vijf minuten moet wachten kan ik niet anders concluderen. Daardoor heb ik wel eens een uur op een volgende bus moeten wachten, want hoe haal ik het in mijn hoofd slechts vijf minuten voor de vertrektijd bij de halte aan te komen? Vorige ervaringen in diezelfde bus op het traject dat ervoor zit wezen uit dat chauffeurs standaard ruim 20km/u te hard reden op een weg die naar mijn mening te smal was voor die snelheden. Nee, ik heb er echt geen goed woord voor over, hoe hard de buschauffeurs ook huilen over hun schema.

Nee, netjes doorrijden moet kunnen. Maar eigenlijk zou ik je willen aanraden om zelf eens te proberen om je aan hun schema's te houden zonder te jakkeren...
Oud 16-05-2009, 15:26
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Nee hoor, ik mag best kritiek hebben op buschauffeurs zonder er zelf één te zijn.
__________________
I like my new bunny suit
Oud 16-05-2009, 18:04
Verwijderd
Citaat:
Nee hoor, ik mag best kritiek hebben op buschauffeurs zonder er zelf één te zijn.
true, ik vind inderdaad dat je zonder inzicht, en zonder kennis inderdaad kritiek mag hebben.

Wat die kritiek vervolgens waard is... Tja
Oud 16-05-2009, 19:53
Verwijderd
Citaat:
/lichtelijk offtopic maar ik ben even benieuwd
Ik heb gister een vriend van me een stukje in mijn auto laten rijden en zelf reed ik op de terugweg. Nu vond hij het van mij belachelijk dat ik een fietser die géén voorrang had, geen voorrang gáf. Hij vindt dat je er vanuit moet gaan dat zo'n fietser doorrijdt en zich niet aan de regels zal houden en dat je als automobilist moet remmen en ze voor moet laten gaan. Ik vind dat dus onzin, als je voorrang hebt moet je die ook nemen. Dezelfde discussie kregen we over voetgangers; ik loop als voetganger zijnde zelf nogal snel het zebrapad op en ga er vanuit dat het andere verkeer dan ook ziet dat je aan het oversteken bent en dat ze dus stoppen. Hij zou blijven staan en wachten tot ie een ons weegt of iig tot er geen verkeer meer aan komt

ik vind; voorrang moet je een beetje opeisen. Als je zelf staat te treuzelen als voetganger of als je in je auto te afwachtend bent is dat onduidelijk voor overig verkeer. Zomaar overig verkeer voorrang geven omdat je bang bent dat je anders een aanrijding veroorzaakt vind ik juist een teken van onzeker rijden.

Wat vinden jullie
Het hangt van de situatie af. Wanneer een fietser geen voorrang heeft, krijgt diegene van mij ook géén voorrang. Verkeersregels zijn er immers niet voor niets.
Richting Nuenen (vanuit Geldrop) kom je een aantal turborotondes tegen, met verhoogde baanscheidingen en waar de fietsers géén voorrang hebben. Iedere dag weer zijn er idiotenbestuurders die tóch stoppen voor zo'n fietser - die overigens keurig staat te wachten - met als gevolg een (bijna-)ongeluk. Een beetje fatsoenlijk rijden mag best hoor

Bij een VOP steek ik gewoon over trouwens. Kwestie van de naderende bestuurder even aankijken, dan weet je genoeg. Natuurlijk zijn er dan ook nog wel eens mongolen die gas bij geven om toch maar niet te hoeven remmen voor iemand die voorrang heeft en dat ook neemt, maar ach, dat lost zichzelf wel op.

Gisteren op de A2/A6 een blauwe Volvo C30 die niet snapte dat als er file staat en je toch al bumper-aan-bumper staat, er géén ruimte is voor nog een auto daar tussen. Nou goed, gewoon doorrijden lost dat ook wel weer op, net als even heel flauw het gas er op gooien toen hij probeerde rechts in te halen. Maar de grootste wegpiraat was toch wel m'n eigen pa, die fijn alles en iedereen rechts inhaalde enzo. Tsja, haast enzo. Reparatie duurde wat langer dan verwacht (ipv een kwartiertje bij de garage om je nieuwe sleutel in te laten lezen staat ie er 2,5 uur ivm een kabelbreuk in de bandenspanningscontrolesensor die ze eerst moesten vinden en toen nog moesten repareren... Tegenvallertje ).
Oud 16-05-2009, 23:23
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Het hangt van de situatie af. Wanneer een fietser geen voorrang heeft, krijgt diegene van mij ook géén voorrang. Verkeersregels zijn er immers niet voor niets.
Richting Nuenen (vanuit Geldrop) kom je een aantal turborotondes tegen, met verhoogde baanscheidingen en waar de fietsers géén voorrang hebben. Iedere dag weer zijn er idiotenbestuurders die tóch stoppen voor zo'n fietser - die overigens keurig staat te wachten - met als gevolg een (bijna-)ongeluk. Een beetje fatsoenlijk rijden mag best hoor
Ik weet niet hoe het bij die rotondes zit, maar hier heb je ook dergelijke rotondes, waar een fietser gerust 10 minuten kan wachten tot hij eindelijk een keer voorrang krijgt. Die rotondes zijn gewoon zo druk, zeker in de spits, dat er geen gaten tussen vallen voor die personen.
Dan vind ik het erg netjes als een automobilist zo'n iemand voor laat gaan. Natuurlijk moet je altijd in de gaten houden of je geen andere mensen in gevaar brengt.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 17-05-2009, 08:12
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Als een buschauffeur (in Friesland) zeven à acht minuten te vroeg bij een halte wegrijdt terwijl de volgende halte een busstation is waar hij volgens schema vijf minuten moet wachten kan ik niet anders concluderen. Daardoor heb ik wel eens een uur op een volgende bus moeten wachten, want hoe haal ik het in mijn hoofd slechts vijf minuten voor de vertrektijd bij de halte aan te komen? Vorige ervaringen in diezelfde bus op het traject dat ervoor zit wezen uit dat chauffeurs standaard ruim 20km/u te hard reden op een weg die naar mijn mening te smal was voor die snelheden. Nee, ik heb er echt geen goed woord voor over, hoe hard de buschauffeurs ook huilen over hun schema.
Als de volgende halte een busstation is dan is de halte waar jij staat geen stophalte, en de tijden die op het bordje staan aangegeven zijn dan richttijden. Hoe laat de bus dan precies komt is afhankelijk van de drukte op de weg en in de bus. Een bus gaat niet bij elke halte staan wachten tot de tijd dat hij daar zou moeten vertrekken, dat doet hij alleen bij bepaalde halte (i.h.a. busstations ed). Bij alle haltes aan de buitenwegen rijd hij door als er niemand staat.
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Oud 17-05-2009, 08:45
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Als de volgende halte een busstation is dan is de halte waar jij staat geen stophalte, en de tijden die op het bordje staan aangegeven zijn dan richttijden. Hoe laat de bus dan precies komt is afhankelijk van de drukte op de weg en in de bus. Een bus gaat niet bij elke halte staan wachten tot de tijd dat hij daar zou moeten vertrekken, dat doet hij alleen bij bepaalde halte (i.h.a. busstations ed). Bij alle haltes aan de buitenwegen rijd hij door als er niemand staat.
Alsnog mogen ze daar niet meer dan 4 minuten te vroeg wegrijden (eerder gevonden op de site), en gezien het gejakker voor die halte is daar geen excuus voor. Ik snap best dat niet alles tot op de minuut te berekenen valt hoor, maar hoe kom je erbij dat er dan totaal geen richtlijnen meer zijn?

@ LA: gedraag je niet als een lul en ga gewoon op mijn argumenten in.
__________________
I like my new bunny suit
Oud 17-05-2009, 09:03
Verwijderd
Citaat:
Alsnog mogen ze daar niet meer dan 4 minuten te vroeg wegrijden (eerder gevonden op de site), en gezien het gejakker voor die halte is daar geen excuus voor. Ik snap best dat niet alles tot op de minuut te berekenen valt hoor, maar hoe kom je erbij dat er dan totaal geen richtlijnen meer zijn?

@ LA: gedraag je niet als een lul en ga gewoon op mijn argumenten in.
Kijk ik snap je kritiek op zich wel, ik probeer alleen maar de andere kant van het stuur te belichten. Na jaren klant te zijn geweest van connexxion, hebben vele chauffeurs me verteld wat de problemen zijn op de lijnen in de zaanstreek. En dat zijn toch echt de veel te krappe rijtijden. Als ze te laat zijn, gaat dat van hun pauze af. Waar ze recht op hebben, die ze ook nodig hebben om veilig te kunnen blijven rijden.

Uiteraard ben ik met je eens dat dit niet tot gevolg moet hebben dat ze roekeloos gaan rijden, maar dat is natuurlijk ook een beeetje subjectief.

Ik vind dat veel mensen nogal snel beginnen te kankeren zonder dat ze uberhaupt gepraat hebben met chauffeurs. ( Nu weet ik niet of alleen de chauffeurs in de zaanstreek aanspreekbaar zijn, maar als je ze vraagt waarom ze zo snel rijden zul je gegarandeerd zo'n antwoord krijgen.

Als je dat allemaal niet wil weten en alleen maar wil kankeren, denk ik niet dat je iets zult oplossen, zelfs je eigen frustratie niet.

Heeft niks met lullig gedragen te maken. Zo denk ik erover. Zo voldoende op je argumenten ingegaan?? Bedekt flamen was heus niet nodig....
Oud 17-05-2009, 09:40
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
En in jouw geval ook niet.

Ja, ik heb heel veel begrip voor chauffeurs. Als het een beetje rustig is in de bus ga ik ook regelmatig gesprekken met ze aan, één van de chauffeurs waar ik regelmatig bij in de bus zat (tot het overgenomen werd door Q-buzz) wist ook precies wat ik studeerde en vroeg regelmatig of ik al klaar was met dataverzameling of stage. Dus nee, hun problemen negeren en wel oordelen doe ik niet. Er zijn echter momenten dat buschauffeurs zich erg laten kennen. Dan word ik amper begroet, wordt er te hard gereden, ook waar daar echt geen excuus voor is, en kom ik te vroeg aan bij mijn halte. En hoe moeilijk het werk van een buschauffeur dan ook is, ik heb daar geen goed woord voor over. Vooral omdat ik weet dat ik me bij andere chauffeurs vaak heel veilig voel en dat ik alsnog ruim op tijd kom met een vriendelijk woord erbij. Zo kan dat ook. En natuurlijk, er zal altijd wel iets zijn wat in de situatie meespeelt, zoals onvriendelijke passagiers, overnames, opnieuw moeten vechten voor arbeidsvoorwaarden die al beloofd waren, krappe tijden, soms zelfs geweld in de bus. Maar als dat mee moet spelen in een volgende rit zal de chauffeur bij zichzelf te rade moeten gaan. En daarbij blijf ik bij mijn mening.
__________________
I like my new bunny suit
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer De grootste wegpiraat van vandaag - deel 7
Hawahaai
409 09-02-2015 09:43
Verkeer & Vervoer De grootste wegpiraat van vandaag, deel 6
Verwijderd
500 29-03-2013 09:57
Verkeer & Vervoer De grootste wegpiraat van vandaag, deel 5
Hawahaai
500 28-11-2011 21:41
Verkeer & Vervoer De grootste wegpiraat van vandaag, part quatre
KIET
500 27-05-2011 15:32
Verkeer & Vervoer De grootste wegpiraat van vandaag, part trois
Qimm
500 05-12-2010 17:33
Verkeer & Vervoer De grootste wegpiraat van vandaag, part deux
KIET
500 10-06-2010 20:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:38.