Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-07-2009, 09:58
QT
Avatar van QT
QT is offline
Hello,

Onlangs heb ik jullie bestookt met vragen over verscheidene computeronderdelen. Dat heeft uiteindelijk geleid tot de bestelling van een systeem.
Nu word ik vanmorgen uit mijn bedje gebeld met de melding dat het systeem in principe klaar is, maar dat ze de grafische kaart niet geleverd krijgen. Ze zouden nog even andere leveranciers proberen, maar anders belt hij terug met de vraag of ik lang wil wachten, of een andere kaart wil.
Nu was ik zelf aan het zoeken, maar ik heb toch wat hulp nodig om snel een goed alternatief te vinden. Bovendien moet hij ongeveer in dezelfde prijsklasse zitten, anders moet ik bij betalen en kan ik weer wachten tot zij die centen ontvangen hebben.

Heeft ATI een tegenhanger van deze nvidia kaart?

Ik vond zelf de ATI HD4890 maar die is toch een beetje trager dan die GTX285 volgens mij.
en de HD4870X2 is weer een stuk duurder. Iemand suggesties?
__________________
M.D.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-07-2009, 10:29
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
De HD 4890 is inderdaad ietsje langzamer dan de GTX 285, maar veel scheelt het niet en het is een prima alternatief. Zeker wanneer je één van de standaard overgeclockte versies neemt als deze
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2009, 10:47
QT
Avatar van QT
QT is offline
Wat is nu eigenlijk het belangrijkste voor goede prestaties: geheugen, kloksnelheid of de geheugeninterface?

De specificaties van die HD4890 zien er fraaier uit dan die van de GTX285. Alle getalletjes zijn groter , bovendien is de ATI een DDR5 en de Nvidia een DDR3.
Als ik echter van die 3DMARK grafiekjes bekijk presteert hij toch wel duidelijk iets minder.

Kan iemand het mij uitleggen?
__________________
M.D.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2009, 11:04
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Alledrie, maar alleen als alle andere factoren gelijk zijn. Een hoger geklokte HD4890 zal dus beter presteren dan een lager geklokte HD4890, maar je kunt niet zonder meer zeggen dat een HD4890 beter presteert dan een willekeurige kaart van nVidia puur en alleen omdat-ie hoger geklokt is. Er zit nu eenmaal een compleet andere GPU op. Een Intel Core processor presteert bijv. ook beter dan een AMD Phenom processor op dezelfde kloksnelheid.

En vergeet niet dat 3DMark maar een benchmarkprogramma is, je kunt beter naar 'echte' games kijken. Als ik deze test bekijk dan zit er niet zo heel veel verschil tussen de GTX 285 en de HD 4890 OC; prestaties zijn soms gelijk en in de meeste gevallen maar een paar FPS verschil. Plus dat de Radeon een stuk goedkoper is, dus lijkt me een prima koop.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2009, 16:26
Black Box
Avatar van Black Box
Black Box is offline
Ik ga ook een 4890 kopen voor me nieuwe systeem, die van club3d is volgens mij de snelste..
Met citaat reageren
Oud 02-08-2009, 13:01
alienware-m17x
alienware-m17x is offline
neem gewoon een nvidia 3d vision dan heb je 3d en ben je van al die andere af
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:56.