Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2012, 10:20
Verwijderd
Tijd voor een constructie met elastiekjes?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-04-2012, 18:12
Daan_
Daan_ is offline
Met citaat reageren
Oud 28-05-2012, 21:56
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
toffe meeting gehad afgelopen weekend


3e van links, traagste auto van de dag
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 06-07-2012, 20:24
feniks
feniks is offline
Nou, maandag ben ik de trotse eigenaar van deze auto. Niet exact deze, want die van mij is blauw, maar toch

Over het waarom:
Er kwamen aan mijn auto zo ontzettend veel kosten. Koppakking is niet jofel meer, distributieset kwam er aan, linksvoor zou de draagarm en aandrijfas vernieuwd moeten worden. Dat ik er voor koos om toch maar voor een oudere auto te gaan die de keuring heeft gehad, en helemaal stabiel op de weg lag.
Kreeg een goeie inruilprijs.

Laatst gewijzigd op 06-07-2012 om 20:33.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2012, 21:36
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Jammer van je C3, ik dacht dat je er verder zo tevreden over was en enorme km-standen mee wilde halen? Hoeveel heeft hij nu inmiddels gelopen eigenlijk?

Wel een beetje een brakke voorbeeldfoto, kan het niet goed zien Is het een Rover Tourer?
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2012, 21:40
feniks
feniks is offline
Citaat:
Jammer van je C3, ik dacht dat je er verder zo tevreden over was en enorme km-standen mee wilde halen? Hoeveel heeft hij nu inmiddels gelopen eigenlijk?

Wel een beetje een brakke voorbeeldfoto, kan het niet goed zien Is het een Rover Tourer?
Ja, wel jammer, maar ik heb de kosten niet meer er voor over. Staat nu 213000 op. En als het alleen bij de distributie was gebleven, had ik het gedaan. Maar met alle dingen die er bij komen, was dit voordeliger.
Tis geen Rover Tourer. Tis een BMW 316... Klein verschilletje
Met citaat reageren
Oud 06-07-2012, 21:47
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ik had je niet zo snel in een BMW zien rijden Maar met deze kwaliteit haal ik het er niet echt uit
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2012, 21:49
Verwijderd
Een BMW 316? Nou ja, het is weer eens wat anders
Met citaat reageren
Oud 06-07-2012, 21:51
feniks
feniks is offline
Tis natuurlijk een beetje een foute hoerensloep. Maar voor 1 tot 1,5 jaar. En daarna weer eens wat anders
Met citaat reageren
Oud 06-07-2012, 22:00
Verwijderd
Dan mag je over 1 tot 1,5 jaar langskomen
Met citaat reageren
Oud 07-07-2012, 17:16
feniks
feniks is offline
Citaat:
Dan mag je over 1 tot 1,5 jaar langskomen
enne?
Met citaat reageren
Oud 07-07-2012, 23:35
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Mijn auto is een kampeerauto geworden:
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2012, 16:29
Verwijderd
Citaat:
enne?
Voor die tijd niet hoor. Tenzij je je Beemer bij het kamp neerzet, maar dat is op eigen risico
Met citaat reageren
Oud 09-07-2012, 22:32
feniks
feniks is offline
Mijn voorlopige conclusie: 1:12,5. En das helemaal niet gek voor een 13 jaar oude 1.6 benzine motor.
Ik heb hem gekocht van een wat schimmige dealer die zelf een woonwagen bewoont. Maar hij heeft een goeie onderhoudsbeurt gedaan. En ook de remschijven vervangen. Had hij niet hoeven doen, want het was nog geen apk afkeuringspunt, maar dat vind ik toch behoorlijk netjes van hem.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2012, 22:36
Verwijderd
Rijdt ie ook nog een beetje lekker?
Met citaat reageren
Oud 09-07-2012, 22:47
feniks
feniks is offline
Ja. Wat meer auto onder je kont.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2012, 08:59
feniks
feniks is offline
En dan een wat duidelijker foto.
Ik vind het toch wel een mooi, tijdloos model. Het achteruit vinden bleek nog lastig... Uiteindelijk zelfs de pookknop losgetrokken .
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 580788_3379001843288_207785795_n.jpg (203.5 KB, 8x gelezen)
Met citaat reageren
Oud 11-07-2012, 08:54
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
induwen en naar je toehalen

maar mooie driftboot hoor
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 11-07-2012, 09:14
feniks
feniks is offline
Citaat:
induwen en naar je toehalen

maar mooie driftboot hoor
nee, naar links drukken (beetje kracht) en naast de 1 naar voren drukken...

Die lengte is behoorlijk wennen. Goed militair zijnde, parkeer ik altijd achteruit in. Maar dat betekent nogal eens dat ik de kont wel erg enthousiast in de struiken zet. Gelukkig heb ik een solide trekhaak
Met citaat reageren
Oud 11-07-2012, 09:26
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
naja, naar links, naar je toehalen. Bij de bmw's die ik ken moest je de pook wat omlaag duwen en dan naar je toe (naar links dus) halen

maar het is niet erg voorspelbaar idd! Ik heb bij onze opel combo toentertijd ook heel hard moeten zoeken voor ik de achteruit gevonden had, dacht dat ik gek werd

Wat is de reden dat je voor zo'n enorme sloep kiest eigenlijk?
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 11-07-2012, 09:31
feniks
feniks is offline
Nou, ik ga 44000 km per jaar minder rijden. Bovendien is hij belastingtechnisch goedkoper, verzekering is goedkoper, en omdat hij oud is, ga ik er nauwelijks onderhoud aan doen. Over een jaar of max anderhalf, zoek ik een soortgelijke bak uit.

Bovendien ga ik op vakantie, en kan de ruimte prima gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2012, 09:58
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Haha dat zijn prima redenen

oh ja, foto, want foto topic

__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 14-07-2012, 11:13
M. Tettenbaum
Avatar van M. Tettenbaum
M. Tettenbaum is offline
Citaat:
Haha dat zijn prima redenen

oh ja, foto, want foto topic

[afbeelding]
Mooi!
__________________
"One thing is that I am WILD"
Met citaat reageren
Oud 10-08-2012, 22:24
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Wat vinden jullie van deze auto?:


__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 10-08-2012, 22:35
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Groen
Heb je die gekocht, of zit je die te overwegen? Want voor een Punto zou ik de Twinair laten liggen, is toch net iets teveel van het goede voor zo'n geblazen 2-cilinder
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2012, 07:10
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Ik heb 'm al besteld, als nieuwe leasebak. Verder had ik ook de Fiat 500, Toyota Auris of Prius, Volkswagen Golf of Lexus CT mogen nemen. Dat laatste model vond ik er 't beste uitzien, maar de eigen bijdrage daarbij was weer 'iets te veel van het goede' .
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 11-08-2012, 22:14
Verwijderd
Prima auto hoor. Twinair schijnt inderdaad wel "een paar" probleempjes te kennen (turbo's die uitvallen, pakkingen die scheuren, nou ja, dat soort dingen ) maar aangezien het een leasebak is zou ik me daar niet druk om maken
Met citaat reageren
Oud 11-08-2012, 22:45
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Om het een beetje te laten matchen met mijn angel-eyes ook de achterlichten maar vervangen. Sorry voor de brakke fotokwaliteit, is genomen met een mobiele telefoon en tegenlicht:

__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2012, 22:50
Verwijderd
Props voor je trekhaakdop
Met citaat reageren
Oud 12-08-2012, 01:28
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Om hem toch enigszins sportief te doen ogen hè
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2012, 07:39
feniks
feniks is offline
sportief laten lijken ja
Met citaat reageren
Oud 07-09-2012, 00:06
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Afgelopen zaterdag besloten bij een Saab-meet een dorp verderop een kijkje te gaan nemen, en uiteindelijk ook meegereden met een puzzelrit die ze deden




Ik was de enige 96 Op de onderste foto zie je de neus van de mijne rechts, maar links zit nog een andere V4 neus van een 95. Alleen die deed niet mee met de puzzelrit dus ja, toen moest ik toch wel even de 'echte' Saabs doen vertegenwoordigen

Kreeg wel een beetje suggesties vanwege z'n wat verlepte uiterlijk (afgezien van de roest; wederom een goede poetsbeurt zou inderdaad geen kwaad kunnen ) maar erg veel complimenten over dat de motor zo ontzettend lekker liep/klonk
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2012, 09:12
Tinu
Avatar van Tinu
Tinu is offline
Ik rij met een Mercedes C 250 van 2011. Firmawagen, dus brandstofprijzen doen me gelukkig niets.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2012, 20:14
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
per vandaag van ons!!











__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 07-10-2012, 14:00
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Betrouwbare keuze Bevriend team heeft 2 jaar zonder problemen met een wagon-versie de Carbage Run gereden, ook een AWD, heb daar even een avondje in gereden toen ik het bier moest regelen Best een prima ding
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2012, 15:21
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Om het een beetje te laten matchen met mijn angel-eyes ook de achterlichten maar vervangen. Sorry voor de brakke fotokwaliteit, is genomen met een mobiele telefoon en tegenlicht:

[afbeelding]
Neeee, geen lexus-look lampen
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2012, 15:38
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Gaaf bakkie. Zeker geen slechte keuze zo'n 2.0 AWD, zeker nu de gladheid dichterbij komt. En een verse APK is ook altijd fijn.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.

Laatst gewijzigd op 07-10-2012 om 15:55.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2012, 16:16
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
kregen er een nieuwe d-riem en apk bij prima deal al zeg ik het zelf

Fijne waggel, lekker autobaan-cruise-waardig en op de binnenweggetjes is het aangenaam sturen. En met die heerlijke Boxer-soundtrack erbij hoeft de radio niet eens aan
Verder is het natuurlijk een ultieme paardenkar-sleep-waggel
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 08-10-2012, 18:55
Verwijderd
Ah ja, daar hadden mijn oude buren de Wagon versie van. Snoeilelijke auto als Wagon, maar niet kapot te krijgen. Veel plezier ermee!
Is nu ook alles opgelost met de verzekering enzo?
Met citaat reageren
Oud 09-10-2012, 09:46
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Nog niet, duurt lang allemaal, heb er ook een hard hoofd in dat we nog wat meer gaan krijgen...
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 13-10-2012, 18:45
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ik vind het juist nog wat fraaier als wagon, daar had ik ook een tijdje naar lopen kijken. Maar ja, het verschilt nogal in wb met auto's als de 121

Mini-meet gehad in Ommen met een stel dat van dit jaar ook een 126 naar Nederland heeft gehaald uit Polen en met wat pijn en moeite op de weg heeft gekregen


Die vent op de achtergrond kwam naar ons toegelopen want hij had zelf ook een exemplaar, uit '73

Uiteraard ging dit niet zonder slag of stoot: bij aankomst bleek m'n linker voorband lek, en de krik en kruissleutel lagen nog thuis. Zij hadden wel een (ietwat beangstigende Fiat-)krik, maar geen sleutel. Dus zijn we met z'n 3en en mijn reserveband in de die van hen op zoek gegaan naar een Karwei, daar een kruissleutel gekocht, pompstation gezocht om de band op juiste spanning te zetten en toen kon ik hem alsnog verwisselen Wat gegeten, toen ritje gemaakt van 40 km in elkaars auto. Zit best nog wel een verschil tussen de 2 Bij terugkomst bleek er wederom een bout uit m'n uitlaat ontsnapt te zijn, ditmaal de andere die de carterventilatie afsloot dus weer lekker olie in het motorruim gesputterd. Heb van een andere deel van de beugel maar die bout gebruikt om het af te dekken, en toen weer naar huis. Nou heb ik of een vermogensprobleem, of er stond zoveel wind dat hij niet over de 80 kwam. Later haalde hij wel gewoon z'n top en normale acceleratie, dus ik houd het nu even op het weer. Blijft een goede auto
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2012, 19:33
Verwijderd
Ik zou ook gokken op het weer. Ik reed met de Colt toen ik terug van m'n werk reed echt niet rechtdoor omdat die auto alle kanten op werd geblazen Ik gok dat dat in de buurt van Ommen qua winderigheid niet veel beter zal zijn geweest.

Grappig ook dat je ALTIJD iets hebt met die auto als je 'm meeneemt. Ik zou 'm gewoon schorsen en in een garagebox stallen ofzo
Met citaat reageren
Oud 14-10-2012, 10:26
feniks
feniks is offline
Als je alle geld dat je in de wrakken van de afgelopen jaren gestoken hebt, opgespaard had, had je nu een compleet nieuwe auto kunnen kopen. Een Dacia of zo

Dit is leuker... Maar vele malen minder betrouwbaar.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2012, 11:35
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Wat gegeten, toen ritje gemaakt van 40 km in elkaars auto. Zit best nog wel een verschil tussen de 2
Wat voor verschillen?
Met citaat reageren
Oud 14-10-2012, 17:10
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
ha leuk zeg, 2 van die koektrommeltjes!
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 14-10-2012, 22:08
Verwijderd
Citaat:
Wat voor verschillen?
De een rijdt wel, de ander niet
Met citaat reageren
Oud 14-10-2012, 23:43
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
Ik zou ook gokken op het weer. Ik reed met de Colt toen ik terug van m'n werk reed echt niet rechtdoor omdat die auto alle kanten op werd geblazen Ik gok dat dat in de buurt van Ommen qua winderigheid niet veel beter zal zijn geweest.

Grappig ook dat je ALTIJD iets hebt met die auto als je 'm meeneemt. Ik zou 'm gewoon schorsen en in een garagebox stallen ofzo
Het houdt je wel bezig

Ik kijk het nog even aan want het zou mij met 24 pk en een forse tegenwind niet veel verbazen, maar er is sowieso iets nog niet helemaal lekker met het inlaattraject. Ligt niet aan de ontsteking of de kleppen iig. Hij start nogal slecht koud - lijkt wat te verzuipen - en heeft voor mijn gevoel vooral koud echt een gebrek aan top-end vermogen. Het zou ook nog de brandstofpomp kunnen zijn, die kan ook dat soort problemen veroorzaken, dus ik denk dat ik die de volgende keer als ik onderdelen nodig heb mee bestel (euro of 25) en gewoon vervang

Citaat:
Als je alle geld dat je in de wrakken van de afgelopen jaren gestoken hebt, opgespaard had, had je nu een compleet nieuwe auto kunnen kopen. Een Dacia of zo

Dit is leuker... Maar vele malen minder betrouwbaar.
Dat valt uiteindelijk nog wel mee Helemaal als je gewoon slijtage-onderdelen zoals vloeistoffen, banden, remmen en uitlaten er nog eens vanaf trekt. Daar gaat een Dacia ook gewoon doorheen

Bovendien is de 121 wel betrouwbaar, die heeft mij 4500 km door Europa getuft zonder problemen. Al heeft hij wel een paar bizarre dingetjes gehad dit jaar, maar dat is meer mijn ongelukkige karma

Citaat:
Wat voor verschillen?
Zij hadden er een ander interieur in dat een stuk hoger zat; in die van mij kan ik met hoed op nog rechtop zitten zonder tegen het plafond te komen, in die van hun moest ik hem afzetten en zat ik nog met mijn hoofd tegen het plafond. Mijn ruitenwisser doet in de eerste stand eerst twee slagen snel en dan een normaal tempo, die van hun niet. Voor mijn gevoel trok die van hen soepeler, maar de koppeling klapt er in één keer vrij vroeg in en de bak is ontzettend onrustig en vrij hoorbaar naar mijn idee - de pook gaat bij het optrekken ook alle kanten op. Denk dat zij eerst eens naar hun plaat/drukgroep moeten kijken en de rubbers van de bak Ik vond die van hun veel stoepeler sturen en stabieler remmen, maar dat vonden zij bij die van mij weer beter

En we waren het er beide over eens dat de 'verwarming' die erin zit compleet bagger is
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2012, 12:29
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Sinds kort van mij: Mitsubishi Carisma 1.8 GLX Hatchback op LPG uit 1997



Met citaat reageren
Oud 29-12-2012, 19:26
Verwijderd
Ik had 't al gezegd, maar nette eerste auto hoor
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 17:59
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Zeker een nette eerste auto. Hoewel ze in 'sportieve' bochtjes de wegligging van een banaan hebben rijden ze bij normaal gebruik toch wel prima (comfortabel) vind ik zelf
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:24.