Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-12-2011, 07:09
Verwijderd
De begrenzing is er natuurlijk vrij eenvoudig af te halen. Zeker voor een Oost Europeaan...
Advertentie
Oud 20-12-2011, 07:22
Verwijderd
Citaat:
de meeste van vrachtwagens van transportbedrijven wel dacht ik maar die van de kleinere bedrijven met vrachtwagens voor eigen vervoer. zijn niet zo snel begrenst . gaat erg makelijk hoor te snel rijden met een vrachtauto vooral als je niet zo op de snelheidsmeter let (A) maar puur op het geluid van de auto.
Als het goed is toch wel. Wat AIDS hieronder ook zegt, Nederlandse trucks zijn verplicht begrensd (en als het goed is rond de 85km/u, want je mag maximaal 2% afwijking hebben van 80km/u).

Citaat:
Jup, 'Nederlandse' vrachtauto's zijn verplicht rond de 89 begrensd (uitzonderingen daargelaten). Maarja, hoeveel wagens op onze wegen staan nu nog in Nederland geregistreerd - om over hun chauffeurs nog maar te zwijgen.
Dat is waar, veel Oost-Europeanen die hier nu rondrijden hebben echt schijt aan de regels. Dat merk je echt aan alles, gewoon lomp naar links komen, inhaalverboden negeren, te hard rijden, slingeren, toeteren naar elkaar enzo

Citaat:
Ik heb dat nog nergens terug kunnen vinden in de WED, of ooit een veroordeling over gehoord. Zou ook niet logisch zijn, aangezien het een momentopname is en geen continue overtreding; er valt niet mee te sjoemelen, het geeft ook niet echt een voordeel en als direct zichtbare/meetbare overtreding is de pakkans ook vrij hoog
Dat is het voordeel van de datalogging die verplicht aanwezig is in vrachtwagens, daarmee kun je aantonen dat het een continue overtreding is en dus een economisch delict. Al heb je wel gelijk dat er volgens mij inderdaad nog niet op die manier is bekeurd, maar de mogelijkheid is er wel degelijk (en van m'n oom weet ik dat ze in Spanje ook wel eens zo bekeuren. Hij was er niet blij mee ).
Oud 20-12-2011, 15:10
Verwijderd
De gozer van parkeerbeheer die vlak voor het zebrapad keihard in de remmen moest, om me niet omver te rijden. Hoogst vermakelijk dat zijn bijrijder met zijn neus tegen het raam geplakt leek.
Oud 22-12-2011, 01:07
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Mja, ik heb dus nog nergens kunnen vinden in de WED dat dergelijke eenvoudige overtredingen ook economische delicten kunnen zijn, althans in Nederland Is ook niet logisch eigenlijk om alleen hierop een uitzondering te maken voor vrachtwagens, dat is maar een deel van beroepsvervoer.

Ik weet wel van sommige landen dat een (ernstige) snelheidsovertreding wel een milieudelict kan zijn.
Begin van het jaar op het Autoweek-forum was er iemand die onderweg een ongelukje had gehad met gebruikt frituurvet, daar bij het opruimen/controleren van de lading bij een tankstation mee had geknoeid en er ook een boete voor een milieudelict aan overhield Al zat dat ook dubieus.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 22-12-2011, 10:06
Verwijderd
Citaat:
Mja, ik heb dus nog nergens kunnen vinden in de WED dat dergelijke eenvoudige overtredingen ook economische delicten kunnen zijn, althans in Nederland Is ook niet logisch eigenlijk om alleen hierop een uitzondering te maken voor vrachtwagens, dat is maar een deel van beroepsvervoer.

Ik weet wel van sommige landen dat een (ernstige) snelheidsovertreding wel een milieudelict kan zijn.
Begin van het jaar op het Autoweek-forum was er iemand die onderweg een ongelukje had gehad met gebruikt frituurvet, daar bij het opruimen/controleren van de lading bij een tankstation mee had geknoeid en er ook een boete voor een milieudelict aan overhield Al zat dat ook dubieus.
Dat was in Nederland, en hij reed er niet op Wel een milieudelict is het bijvoorbeeld om als trucker met een lege AdBlue-tank te rijden, omdat je dan effectief geen Euro6 motor meer hebt, maar een Euro5 en dat maakt toch aanzienlijk uit in uitstoot van schadelijke stoffen
Oud 22-12-2011, 18:31
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
ik was het zelf. Rijden met groot licht zonder het zelf door te hebben /doh. Want ja, wat betekent dat blauwe lampje nou en hoe krijg ik het weg?

Gelukkig was het van niet heel lange duur.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Oud 23-12-2011, 15:45
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
in rusland kan het altijd erger qua wegpiraten :') http://www.dumpert.nl/mediabase/1821...ilation_5.html
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 23-12-2011, 16:40
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Je hebt die compilaties ook uit Azië Volgens mij heb ik het in het vorige deel daar wel eens eentje van gepost.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 23-12-2011, 21:31
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Vandaag had ik team-uitje op m'n werk. Ik was net te vroeg weggegaan van werk naar het uitje, anders had ik kunnen zien hoe 2 verkeersgangers elkaar gewoon letterlijk te lijf gingen. We dachten al, waar blijft de rest nou, want ik was sowieso al later vertrokken dan gewoonlijk vanaf werk.

En ik was getuige van het feit dat de ene collega achteruit tegen de achterkant van de auto van een andere collega reed, omdat de handrem eraf was gehaald ofzo. Gelukkig was er geen schade, maar juist daarom kon ik er eigenlijk wel om lachen.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Oud 24-12-2011, 13:13
Arnold207
Avatar van Arnold207
Arnold207 is offline
vanochtend rond half 7 op de a27 haalt me een porsche in met hoge snelheid. zien we diezelfde porsche even later met knipperlichten op de vluchtstrook staan ..... meneer moest blijkbaar heel nodig plassen was wel komisch..
Oud 24-12-2011, 16:23
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Vandaag was ik dat, weer even lekker de motor uitgelaten. Regelmatig boven de invorderingsgrens geweest, maar ach, verder was er toch niemand te bekennen op de weg
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 28-12-2011, 10:12
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Gisteravond stond ik bij de bushalte in het centrum van Leeuwarden te wachten, en iets verderop stond een opvallende politiewagen achter een hoekje geparkeerd. Kwam er iemand nogal vlot en nogal luid voorbij gereden - waarvan nog werd opgemerkt 'dat is niet zo slim' En opeens ging de alarmverlichting van de politiewagen uit om er meteen achteraan te rijden
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 03-01-2012, 15:45
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Een grijze Yaris die bij Zwolle, bij de splitsing A28/A50, opeens besloot de A28 te willen volgen en zonder te kijken of richting aan te geven naar links ging - waar ik nog reed. Dus dat was even vol in de ABS-ankers van 100 terug naar 60, met nog een half metertje ruimte over
Daarna ben ik er eens goed op gaan letten en dan valt op hoeveel mensen gewoon geen richting aangeven eigenlijk...

En op de terugweg iemand besloot zijn voorligger nog even links via het verdrijvingsvlak besloot in te halen toen het van 3 banen naar 2 ging. Hield ook niet veel meer over.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 03-01-2012, 19:35
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Ik vind het nog steeds wazig dat zodra het een beetje regent iedereen van de regel is. Vandaag weer eens constant zitten
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 09-01-2012, 22:04
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ik zat bij mijn ouders van de week vast in de berm. Met hun auto (want ik had de mijn op het keerstuk neergezet - en had niet door dat het gras ontzettend sompig was geworden want absurd veel regen), een diesel op winterbanden en dus ook voor modder Hij kon niet meer tegen de verhoging naar de harde betonplaat opkomen

Voelt best wel lullig als je in z'n 2 en 3 dan gewoon afslaat, hoe voorzichtig je ook bent met de koppeling, maar dat je in z'n 1 de koppeling helemaal op kan laten komen en dat hij dan stationair op eigen kracht in z'n 1 met de voorbanden aan het 'rijden' is

Uiteindelijk heb ik iemand anders achter het stuur gezet en met een flinke duw kwam hij wel de richel op. Heb ik toch nog vastgezeten deze winter
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 10-01-2012, 16:02
Verwijderd
Vandaag een malloot voor me die 50 bleef rijden waar je 70 mag en toen ook nog eens begon te remmen voor onzichtbare dingen. Ik ben hem snel voorbij gegaan.
Oud 11-01-2012, 17:49
Verwijderd
Op de A28: Een meneer van een steigerbedrijf met een Ford F250 Heavy Duty V8 (wel een imposante bak trouwens) + dubbelassige aanhanger die gewoon lekker 130km/u reed. Ik vond 't verbazingwekkend om te zien
Oud 11-01-2012, 20:09
Ivo
Ivo is offline
Vandaag echt te veel idioten gezien tijdens m'n werk. En nog last van gehad ook.

In Limburg is het kennelijk levensgevaarlijk om met een normale personenauto met 2 wielen door de berm te rijden of een randje op te rijden van 7cm hoog (schuine rand nota bene!).

Ik geeft toe dat het op de rijbaan zelf wat krap was voor passerend verkeer, maar de berm bood uitwijkplaats genoeg. Maar ik denk dat slechts 10% het aan durfde om dat randje op de rijden en dan met 2 wielen door de berm. De rest bleef angstvallig naast het randje rijden en probeerde zich stapvoets langs mij (werkzaamheden!) te wurmen. Afgezien van onnodige vertraging, resulteerde dit tot 3 keer toe in onderling contact tussen de wagens.

En ook dat onderling contact vind ik een prestatie op zich als je al stapvoets rijdt en je er kennelijk volledig van bewust bent dat het wel erg krap is wat je aan het doen bent. Dan let je toch JUIST op de meest voor de hand liggende plek waarmee je eventueel schade kunt veroorzaken: je spiegeltje! Maar nee hoor.... . Gelukkig geen schade, maar wel zeer veel ergernis.
Eén van de brokkenpiloten reed ondanks licht en claxonsignalen door, gelukkig stond ik toen al op het punt me met de bus iets te verplaatsen. Dus meteen maar even gas erop. Na 100m werd het dan toch duidelijk, zo leek het. Dus vroeg ik of mevrouw even in de zijstraat wilde gaan staan. Ik stap weer in, zie mevrouw afslaan en..... DOORRIJDEN! Dus ik weer vol op het gas (want ik had nog niet gekeken of ik schade had) en kon haar een eindje verder uiteindelijk klem rijden.

Mevrouw beweerde zowel het tikje niet te hebben gehoord als mijn verzoek om even in de zijstraat te gaan staan. MUTS wat denk je zelf, als ik je duidelijk maak dat je moet stoppen (de eerste keer)? En vervolgens meld dat je me hebt aangereden? Dat je dan vrolijk verder mag?

Verder ook weer de nodige onverantwoorde inhaalacties gezien (ik stilstaand op rijbaan met wettelijke maatregelen, zij om mij heen). Gewoon er voorbij gaan als er tegenliggers aan komen, op hoge snelheid. Ja, en dan beweren ze ook nog dat men in de randstad altijd zo opgefokt en gehaast is en in de dorpen ver buiten de randstad niet. Als het op wegwerkzaamheden aan komt in elk geval niet. Dat is mij al lang duidelijk, en ook vandaag weer gebleken. Randstedelingen accepteren de vertraging die in het verkeer ontstaat over het algemeen veel meer, waarschijnlijk omdat ze gewend zijn om regelmatig in de file te staan.
Oud 12-01-2012, 13:55
Verwijderd
Geen bumperklever te zien vandaag
Wel een vent die vergat zijn auto in de versnelling te laten of de handrem aan te trekken. Die schoot echt als een haas achter zijn auto aan
(Ik moest, als ervaringsdeskundige heel hard lachen )
Oud 20-01-2012, 14:41
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Vandaag een bestuurder die dacht voor te kunnen dringen. Linkerrijbaan was afgesloten, dus hij moest invoegen. Alle automobilisten gingen al netjes naar de rechter toe. Meneer dacht tot het einde helemaal door te kunnen rijden en daar er zo tussen te kunnen. Dacht het even niet, moet ie ook maar netjes in de rij.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Oud 20-01-2012, 15:04
Chevy
Avatar van Chevy
Chevy is offline
Ooh ik heb daar altijd zo'n hekel aan he
__________________
Shh, the melon, it is speaking to me..
Oud 20-01-2012, 18:32
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Ik stond achter een lesauto bij het verkeersstoplicht. Bij groen trok de rijleraar (rechterstoel was leeg) op en stampte meteen weer op de rem om rechtdoorgaande fietsers voor te laten. Normaal zou ik daarop hebben kunnen anticiperen als meneer de moeite had genomen zijn knipperlicht aan te zetten, nu ging ik er gewoon van uit dat hij rechtdoor ging en hij dus door zou rijden. Nu moest ik dus óók flink op m'n rem trappen.
Bij deze roep ik deze docent uit tot "onbekwaam".
Oud 20-01-2012, 21:42
Verwijderd
Een mevrouw die vond dat ze wel voor me in kon duiken op de rotonde. Waarop ik vol in de remmen moest en vloekend mijn afslag nam omdat ik mijn claxon niet kon vinden (camionette, die zit op 1 van de 2 pookjes, ik denk op die van het knipperlicht, maar ga maar eens nadenken in zo'n situatie).
Oud 21-01-2012, 12:13
Chevy
Avatar van Chevy
Chevy is offline
Een idioot die op het allerlaatste moment naar rechts kwam (van voorsorteerstrook linksaf naar mijn strook voor rechtdoor), maar dan ook ECHT op het allerlaatste moment zodat ik vol in de remmen moest. En ik kreeg nog een middelvinger na ook.
__________________
Shh, the melon, it is speaking to me..
Oud 24-01-2012, 09:47
Verwijderd
Citaat:
Vandaag een bestuurder die dacht voor te kunnen dringen. Linkerrijbaan was afgesloten, dus hij moest invoegen. Alle automobilisten gingen al netjes naar de rechter toe. Meneer dacht tot het einde helemaal door te kunnen rijden en daar er zo tussen te kunnen. Dacht het even niet, moet ie ook maar netjes in de rij.
Ik snap het probleem daarvan nooit zo. Als je bij het begin van de invoegstrook zou moeten invoegen, waarom is de rest van de invoegstrook er dan nog? Je moet natuurlijk wel je snelheid aanpassen aan de snelheid van de strook waarin je invoegt, maar verder...?
Oud 24-01-2012, 10:07
Verwijderd
Citaat:
Ik snap het probleem daarvan nooit zo. Als je bij het begin van de invoegstrook zou moeten invoegen, waarom is de rest van de invoegstrook er dan nog? Je moet natuurlijk wel je snelheid aanpassen aan de snelheid van de strook waarin je invoegt, maar verder...?
Wat jij zegt. Het is nu juist de bedoeling dat je zoveel mogelijk asfalt gebruikt, en inderdaad wel je snelheid aanpast aan het overige verkeer. Op die manier wordt een file veel korter en duurt die minder lang.
Dat mensen anderen er dan 'niet tussen laten' omdat diegene het principe wel snapt, snap ik dan dus weer niet.
Oud 24-01-2012, 12:48
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Nou ja, zoiets gisteren dan, overgang van één snelweg naar de andere;
Fiatje voor me; van 100 (waar 120 mocht) naar de 80 op de uitvoegstrook, het regende en er kwam een (zeer flauwe) bocht, we zakken af naar de 60 (bij een adviessnelheid van 90 in de bocht).
Bij het begin van de invoegstrook zitten we alweer op de 80 en BATS.. knipperlicht aan zeggende; "AAN DE KANT, HIER KOM IK AAN". De enige auto die daar 100 reed ging uit angst dan maar naar links.
Zucht, en nog eens zucht.
Oud 24-01-2012, 12:51
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, zoiets gisteren dan, overgang van één snelweg naar de andere;
Fiatje voor me; van 100 (waar 120 mocht) naar de 80 op de uitvoegstrook, het regende en er kwam een (zeer flauwe) bocht, we zakken af naar de 60 (bij een adviessnelheid van 90 in de bocht).
Bij het begin van de invoegstrook zitten we alweer op de 80 en BATS.. knipperlicht aan zeggende; "AAN DE KANT, HIER KOM IK AAN". De enige auto die daar 100 reed ging uit angst dan maar naar links.
Zucht, en nog eens zucht.
Dit is niet vergelijkbaar want invoegen is een bijzondere manoeuvre waarbij verkeer op de hoofdrijbaan voorrang heeft. Wat die Fiat-rijd(st?)er deed was dus heel erg fout
Oud 24-01-2012, 20:51
Verwijderd
Mensen denken echt dat ze maar voor me in kunnen blijven schieten zonder gevolgen. Vandaag bijna op een ford geklapt omdat hij nog gauw even achter de rest overstak terwijl ik op de voorrangsweg kwam aanrijden. Blij dat mijn remmen net zijn vernieuwd.
Oud 25-01-2012, 13:08
Verwijderd
Iemand die doet alsof hij je gaat inhalen, en dat dan toch niet doen. Dan dreig ik mezelf dus klem te rijden achter een vrachtwagen. Haal dan in, of donder op, maar dat besluiteloze, kan ik slecht tegen.

Dus wellicht was ik de wegpiraat door mijn turbo aan het werk te zetten, en alsnog voorlangs te piepen. Maar dat geneuzel, heb ik om 0600 uur in de ochtend geen zin in trouwens eigenlijk heb ik daar sowieso geen zin in.
Oud 25-01-2012, 15:04
Verwijderd
Vanochtend ineens maarliefst drie auto's die op een redelijk drukke snelweg naar de linkerbaan gingen zonder richting aan te geven niet met z'n drieën samen, ze hadden niets met elkaar te maken.
Oud 25-01-2012, 19:33
Ivo
Ivo is offline
En dat vind je opmerkelijk?
Ik denk dat ik er vandaag wel weer vele tientallen van rijstrook heb zien wisselen zonder richting aan te geven. Als het er geen honderden waren. Ik let er niet eens meer op, simpelweg omdat het lijkt of de gemiddelde lease-wagen zonder richtingaanwijzer-hendeltje wordt afgeleverd.
Oud 25-01-2012, 19:37
TimV
Avatar van TimV
TimV is offline
Snap je het nu nog niet? Richtingaanwijzers zijn een OPTIE.... Dat verklaar toch gewoon alles
__________________
Trouw bestaat wanneer de liefde groter is dan het instinct.
Oud 25-01-2012, 19:52
Verwijderd
Citaat:
En dat vind je opmerkelijk?
Ik denk dat ik er vandaag wel weer vele tientallen van rijstrook heb zien wisselen zonder richting aan te geven. Als het er geen honderden waren. Ik let er niet eens meer op, simpelweg omdat het lijkt of de gemiddelde lease-wagen zonder richtingaanwijzer-hendeltje wordt afgeleverd.
Ik moet zeggen dat ik het ook vaak 'vergeet'. Als in: ik rij nogal eens in een auto die met 1 tik, dat ding 3 keer laat knipperen. Doe ik dat dan in mijn eigen auto, dan gebeurt het dus maar 1 keer
Oud 26-01-2012, 00:13
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Daarom druk ik de hendel altijd volledig naar beneden ipv die korte-knipperstand te gebruiken in een auto die het heeft Kan je het ook nooit verkeerd doen in een auto die het niet heeft.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 26-01-2012, 08:54
Verwijderd
Als ik afsla naar de invoegstrook van de snelweg, zijn daar 2 rijstroken voor. Op de invoegstrook worden die samengevoegd. V
andaag zat er een vrachtwagen op de rechterstrook, dus ik nam de linker. Maar de auto voor mij op de linker rijstrook kroop eerst met 10 km door de bocht (het was een nieuw model suzuki swift, ik kan me niet voorstellen dat die 10 km/u moeten om een wijde bocht door te komen) waardoor we in de bocht die vrachtwagen niet konden inhalen... en ging vervolgens op de invoegstrook eerst invoegen naar 60... daarna 60 blijven rijden náást de vrachtwagen terwijl er heel veel ruimte voor hem was... om vervolgens op de rem te trappen en niet alleen achter de vrachtwagen, maar ook achter de auto dáár weer achter in te voegen.
De auto's op de rechterrijstrook hadden daar ook niet op gerekend en moesten dus remmen om ruimte te maken voor hem, maar ik moest ook nog ergens tussen, dus ik werd het verdrijvingsvlak opgedwongen en ik vrees dat ik een auto een beetje heb moeten afsnijden om maar niet in de berm te belanden (die vond míj waarschijnlijk de grootste wegpiraat van vandaag). Nouja, misschien had ik meer vooruit moeten kijken ofzo, maar dit soort acties verwacht je toch niet?
Oud 26-01-2012, 15:01
Verwijderd
We reden achter iemand, braaf 50 km/u en ineens zet die persoon z'n alarmlichten aan en de auto stil. Niet heel handig, maar goed, pech misschien? Nee hoor, bestuurster toeterde en er kwam iemand aangetrippeld uit een huis, die stapte in en ze reden weer verder Rij dan even een paar meter door en zet je auto aan de kant ipv midden op de weg terwijl er mensen achter je rijden...
Oud 26-01-2012, 19:23
Ivo
Ivo is offline
Vandaag kwam een meneer in een Volvo die voor mij reed er op het allerlaatste moment achter dat hij een afrit moest nemen. Hij reed echter op de linker rijstrook en rechts naast hem reed een vrachtwagen. Besloot meneer maar even vol op de rem te stampen op de snelweg. Ik was not amused en het verkeer achter mij waarschijnlijk ook niet. Zo'n actie is natuurlijk het ideale recept voor een kettingbotsing. Verkeer links moet remmen omdat meneer op de rem trapt, verkeer rechts moet remmen omdat meneer hem er nog snel even tussendoor drukt.

Tevens toen ik over de stoep liep nog een wegpiraat tegengekomen. Hij was met zijn auto afkomstig van een parkeerterrein, en besloot om nog even een en ander op z'n telefoon te doen voordat hij de weg opdraaide. Daarbij had hij z'n auto alleen wel midden op het kruisende voetpad gezet. Toen ik er bijna was, keek meneer mijn even kort mijn kant op, en ging daarna weer verder met z'n telefoon klooien. Dus dacht ik: die heeft mij gezien, ik kan rustig voorlangs lopen via het fietspad. Rolt die eikel ineens ZONDER KIJKEN z'n auto een meter naar voren. Ik kon nog net opzij springen, maar het scheelde weinig. Toen ik op z'n raampje tikte en vroeg waar die in godsnaam mee bezig was, was die zich ook nog eens van geen kwaad bewust en moest IK volgens hem normaal doen.
Oud 28-01-2012, 09:02
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Vrouw in een grote rode volkswagenbus uit een uitrit die haar bus récht voor mij neus stilzet op het fietspad omdat ze aan het wachten is voor het stoplicht op de straat waar ik al in fietste. Daar heb ik wel even gezwaaid onder het mom van "waar ben je mee bezig"
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 28-01-2012, 11:19
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik, ik heb gisteren een fietser afgesneden op een rotonde . Nogal een knullige situatie, er gebeurde wat onverwachts waardoor ik (nadat ik al stil had gestaan om voorrang te verlenen) bij het wegrollen weer op de rem ging. Daardoor stond ik net wat verder naar voren dan anders, ik spiegelde, keek over mijn schouder en ging rijden. En toen pas zag ik dat er een scholiertje reed (kennelijk in een dode hoek) die ik eigenlijk voorrang had moeten geven. Woeps.
Oud 01-02-2012, 12:33
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Een stom mens vanochtend bij het tankstation .
Ik was aan het tanken maar om mn vingers zoooooooo koud waren geworden kreeg ik de dop er niet af. Dus ik stond een beetje te kloten en te bibberen en brrrr. Kijk ik op, zie ik een auto in volle vaart achteruit op me afkomen. Maakt nog net voordat ze mij raken een draai en komen precies uit voor de pomp ernaast. Echt ze reden gewoon bijna over mn tenen heen . Dus ik tikte op het raam van de bijrijder, vrouw van een jaar of 65. Stapt ze nog ook notabene en begint te mopperen dat ik niet zo belachelijk moet doen want ze raakten met toch niet, en dat ze echt me niet wilden aanrijden en dat ik me gewoon aanstelde. Waarop ik reageerde nou jullie kwamen wel met een flinke vaart op me af en raakten me echt wel bijna. Nou excuses aanbieden, ho maar.
__________________
Zo moet het eigenlijk altijd zijn, het leven. Een feestelijk en hartstochtelijk spel gespeeld met oude en nieuwe vrienden
Oud 02-02-2012, 11:36
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Dat had ik gisteren ook, dat ik dacht dat ik wel even kon tanken zonder handschoenen Wat was dat koud aan de vingers

Ik wilde achteruit inparkeren bij de supermarkt, gaan de mensen die van de auto in het vak ernaast uitgebreid met lege winkelwagentjes op die plek staan ouwehoeren Ik moest praktisch straatje keren om hem dan maar in een ander vak te zetten.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 03-02-2012, 17:19
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Gisteren reed ik 120 km/u op een bijna lege snelweg, met 1 auto naast me die me met een minimaal snelheidsverschil inhaalde. Bij een invoegstrook die begint met een scherpe bocht, kwam een auto aan, die meteen aan het einde van de bocht zonder te knipperen over de doorgetrokken streep invoegde op de snelweg. Ik weet niet of ik ooit eerder zo hard geremd heb, en ik ben toen ook maar over diezelfde doorgetrokken streep de invoegstrook op geschoten (naar links kon immers niet). Toen ik weer op mijn snelheidsmeter keek, reed ik 45... Ik had m'n hart in mijn keel zitten. 't Opaatje wat erin zat, maakte ook daarna nog geen snelheid, want alle auto's die achterop kwamen, gingen knipperen met grootlicht en er om heen slalommen.
Oud 04-02-2012, 14:52
Verwijderd
Dan zou mijn hart ook in mijn keel zitten

Ikzelf vandaag. Na 3 auto's die zonder knipperlicht de afslag namen op de rotonde waar ik erop moest en de 4e ietwat trager aankwam, dacht ik, ik waag het erop. En toen ging mijn gas niet. Ik volle bak intrappen, niks, ik rolde doodleuk à 5km per uur de rotonde op terwijl de 4e auto NATUURLIJK de volgende afslag moest hebben. Ik schaamde me dood, heb ook een gebaar gemaakt van sorry en ik weet dat ik het hardop heb gezegd. Maar wtf zeg.
Oud 04-02-2012, 19:01
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Vandaag zowel een auto als een fietser die even snel voor dachten te kunnen dringen. Vooral de fietser gaf erg weinig ruimte. Normaal is dat natuurlijk vervelend, maar de sneeuw maakte het er ook niet makkelijker op. Als ik grip op de weg ook maar 1 seconde kwijt was geweest had het in beide gevallen tot een ongeluk geleid.

Ik vond het zelf ook niet ideaal rijden en had hier en daar een schoonheidsfoutje, maar goed, dat krijg je met die sneeuw. Ik heb geen brokken veroorzaakt en voor zover ik weet ook niemand laten schrikken of opgefokt.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Oud 07-02-2012, 17:18
Verwijderd
Niet echt een wegpiraat, maar wel het toppunt van luiheid van afhaalmoeders. Blijkbaar is er een bus die kindertjes naar huis brengt en ook aan de huizen stopt. Dat duurt allemaal even, dus intussen staan wij aan te schuiven. Vertrekt de bus, iedereen blij, geen 20m later stopt ze opnieuw om opnieuw iemand uit te laten. Hallo zeg, kunnen die niet 20m lopen om ze samen af te halen? Luie honden!
Oud 08-02-2012, 20:43
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gisteren reed ik 120 km/u op een bijna lege snelweg, met 1 auto naast me die me met een minimaal snelheidsverschil inhaalde. Bij een invoegstrook die begint met een scherpe bocht, kwam een auto aan, die meteen aan het einde van de bocht zonder te knipperen over de doorgetrokken streep invoegde op de snelweg. Ik weet niet of ik ooit eerder zo hard geremd heb, en ik ben toen ook maar over diezelfde doorgetrokken streep de invoegstrook op geschoten (naar links kon immers niet). Toen ik weer op mijn snelheidsmeter keek, reed ik 45... Ik had m'n hart in mijn keel zitten. 't Opaatje wat erin zat, maakte ook daarna nog geen snelheid, want alle auto's die achterop kwamen, gingen knipperen met grootlicht en er om heen slalommen.
In zo'n situatie kan je het beste de politie bellen, want zo iemand is een kwestie van tijd voordat er doden vallen. Meestal worden dat soort mensen dan wel van de weg geplukt.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 10-02-2012, 13:27
Verwijderd
Mijn verzekeraar... Wat een prutsers. Ik wilde per de 8e van deze maand mijn all-risk overzetten naar beperkt casco. De allrisk hebben ze stop gezet, maar beperkt casco niet ingezet.
Heb dus 2 dagen onverzekerd rond gereden. En vandaag kreeg ik daar pas melding van.

Stomme sukkels
Oud 10-02-2012, 16:42
Verwijderd
Schaamteloos wijf net zeg! Ik rij op een voorrangsweg en zij komt opgereden en rijdt gewoon achter de rest aan terwijl ik er al ben. Ik claxonneer vanzelfsprekend, nadat ik op mijn rem had gestampt. Wat doet die kut? Buigt ze haar hoofd in schaamte, maakt ze een verontschuldigend gebaar? Nee, ze steekt haar middelvinger op. Zulke mensen wil ik echt achter het stuur uittrekken en slaan. Onbeschofte trut. Maar goed, zoiets rijdt zich vanzelf wel dood.
Oud 20-02-2012, 08:19
Verwijderd
Echt een wegpiraat is het niet, maar wel verschrikkelijk irritant: Vandaag reed ik een hele tijd achter een meneer die 40 (op mijn snelheidsmeter) reed waar je 50 mag, 55 waar je 80 mag en 70 waar je 100 mag. Voor we de snelweg op gingen had ik hem ingehaald, maar ik heb ik m'n spiegels nog wel gezien hoe op de invoegstrook een rijtje auto's achter hem aan het ontstaan was.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer De grootste wegpiraat van vandaag - deel 7
Hawahaai
409 09-02-2015 09:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:23.