Oud 08-03-2013, 20:05
jongenjongen17+
jongenjongen17+ is offline
Hallo forumleden,

Ik ben hier nieuw op deze forum en ik zit met een probleem voor een opdracht voor school.
Ik moet een mini gip maken ter voorbereiding voor het echte gip voor volgend jaar. Ik studeer Sociaal en Technische Wetenschappen 5e jaar.
Ik heb een onderwerp gekozen: Armoede
Daarover moet ik een onderzoeksvraag over formuleren. Ik heb de vraag; Wat is de aanleiding van armoede? Ik moet die vraag nog specifieker maken en daarover 3 bladzijden schrijven.
Dus mijn vraag is nu of jullie een goede vraag weten? Het moet beschrijvend of vergelijkend zijn.

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-03-2013, 21:03
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
dit hoort op algemene schoolzaken, denk ik
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 09-03-2013, 00:52
Verwijderd
3 hele bladzijden! Ik heb met je te doen. Slavendrijverij is het!

Geen flauw idee wat je met gip bedoelt. Succes, ik kan je niet helpen.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2013, 15:39
Denise_kaas
Avatar van Denise_kaas
Denise_kaas is offline
Specifieker? Dus iets als : '' Wordt armoede (in *naam land/werelddeel/specifiek gebied*) veroorzaakt door *naam van iets* (bijv: geen wetten voor werknemers (waardoor lonen veel te laag uitvallen en werknemers onderdrukt worden)/ slechte regering /verzinnog iets ?''

Of bergijp ik je niet helemaal? :$
__________________
Als je je doelen hebt bereikt, heb je de lat te laag gelegd.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2013, 08:55
jongenjongen17+
jongenjongen17+ is offline
Dat is precies wat ik bedoel, ik moet ook nog een vergelijkende vraag hebben. Dat betekent dat ik twee landen of iets anders moet vergelijken met elkaar, maar ik mag het antwoord zelf nog niet weten. Het antwoord moet ik zelf opzoeken.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2013, 09:47
Denise_kaas
Avatar van Denise_kaas
Denise_kaas is offline
Mijn aanpak voor vergelijkende opdrachten was meestal eerst kijken naar n mogelijk verschil tussen meerdere opties en vervolgens als ik dus weet wat ik moet kiezen daar een onderzoeksvraag van maken en vervolgens dus goed.uitwerken.
Dus misschien kun je vast wat zoeken over bijv armoede in derde wereldlanden maar ook in landen als nederland of landen in amerika of china etc. weet je al wat er precies wordt verstaan onder armoede? Houdt dat in dat men onvoldoende heeft van de vier eerste levensbehoeften (huisvesting, gezondheidszorg etc) of gaat t puur om inkomen in jouw probleemstelling? En als je dus verschilken weet kun je een onderzoeks vraag maken die specifieker is. Dus bijvoorbeeld: wordt de armoede in amerika/ polen/oekraiene/irak/israel(weetikveel, niet in verdiept) veroorzaakt door dat de dtaat een dictatuur is (of door een.economie die momenteel instabiel is, of door de machthebbers of geen idee kan niks beters verzinnen)

Succes er mee! Trouwens, typfouten omdat ik op mobiel typ, sorry.
__________________
Als je je doelen hebt bereikt, heb je de lat te laag gelegd.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2013, 18:48
jongenjongen17+
jongenjongen17+ is offline
Bedankt voor je antwoord, maar ik ben er nog niet. Kan je me nog een ander voorbeeld geven?
1 beschrijvende vraag:
1 vergelijkende vraag:

Bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:05.