Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-10-2013, 12:58
feniks
feniks is offline
wat mij betreft halen ze alle oostblokkers van de weg die iets groters dan een smart rijden.
Levensgevaarlijke gekken!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-10-2013, 15:06
Verwijderd
Normaal heb ik er niet zo'n last van, maar het is alsof er een explosie is geweest. En echt pas de laatste weken, dat ik er een paar per dag zie terwijl het vroeger zo eens een keertje eentje op een maand was.

Oude vrouwtjes. Zucht. Zaterdag al eentje die op de (wel smalle, maar dan nog) weg naast het spoor in paniek stil bleef staan omdat ze niet dacht dat er twee auto's langs elkaar konden. Daarna met 30 verder tuffen. Zo lang wachten met de grote weg opdraaien dat ze uiteindelijk moest wachten op de tractor die toen nog aankwam (als ze was gegaan, waren zij, ik en die achter me gewoon ruim voor die tractor de weg gekomen). Dan met 50 per uur op een 70 weg 30 meter achter de tractor blijven rijden, duidelijk dat ze het niet in haar hoofd ging halen om in te halen, nou ja, dan des te beter dat ze ruimte liet, want toen kon ik eerst haar voorbij en daarna nog eens de tractor. Pffff.

Vandaag nog zo'n geval, voorrangsbocht/doorgaande weg naar rechts, maar je kunt daar ook naar links, een centrumstraat in en er komt rechtdoor een gespleten weg uit waar je van deze kant niet in mag. Niet zo moeilijk om gewóón de doorgaande bocht te volgen, maar nee, ze vertraagt en blijft uiteindelijk midden op het kruispunt stil staan. Geen richtingaanwijzer, geen poging tot beweging, gewoon *BAM* en bekijk het maar. Uiteindelijk heb ik geclaxonneerd, kwam het terug tot leven, ging toch maar naar rechts, is 30 op 50 stukken blijven rijden en uiteindelijk 50 op 70 stukken (maar ze zat wel op de weg waar ze moest zijn blijkbaar). Dat je twijfelt en wat langzamer rijdt op een onbekend stuk, ok, maar gewoon midden op een rare kruising/voorrangsbocht gewoon stil gaan staan? Volg dan de weg en als het niet klopt, zet je veilig aan de kant.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2013, 19:16
Nitrogen
Avatar van Nitrogen
Nitrogen is offline
Neemt afslag in de bebouwde kom zonder richtingaanwijzer - Rijdt mij bijna aan - Gaat mij vervolgens bumperkleven (Ik zat op de fiets maar oke) - Trekt motor telkens op achter mij - Rijdt vlak langs mij en steekt middelvinger op - Rijdt met een noodgang ervan door
__________________
Life is just a game.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2013, 12:29
feniks
feniks is offline
De wesp die mij in mijn hand meende te moeten steken, terwijl ik bezig was met een inhaalmanoeuvre is toch wel wegpiraat nummer 1.
Dat liep bijna verkeerd af omdat ik toch wel behoorlijk schrok...
Met citaat reageren
Oud 28-10-2013, 16:48
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Er zat al iemand mij op te drukken halverwege de invoegstrook Toen heb ik maar wat ingehouden en tot ongenoegen van de kerel achter mij ipv voor de vrachtwagen achter de vrachtwagen ingevoegd.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2013, 17:40
ThomasJu
ThomasJu is offline
Wie is er in dit verhaal de wegpiraat?
Met citaat reageren
Oud 28-10-2013, 18:01
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
De persoon die meteen achter op mijn bumper zat en het hoe dan ook niet snel genoeg zou gaan. Je kunt net zo prima achter vrachtwagens invoegen als ervoor namelijk
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2013, 07:14
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
De persoon die meteen achter op mijn bumper zat en het hoe dan ook niet snel genoeg zou gaan. Je kunt net zo prima achter vrachtwagens invoegen als ervoor namelijk
Dat ligt er een beetje aan;
als er ruimte voor 2 auto's tussen 2 vrachtwagens is wel, als je met een beetje meer gas vóór de vrachtwagen uit kan komen, heeft jouw achterligger ruimte om in te voegen tussen de twee vrachtwagens.
Maar als meneer al meteen begint te kleven heeft hij uiteraard het recht op jouw meedenken verspeeld.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2013, 07:54
feniks
feniks is offline
Andersom is overigens net zo vervelend. Mensen die oprecht denken met 60 een snelweg op te rijden, zijn doodeng.

Maar ook van die figuren die lang dicht achter een vrachtwagen rijden, en dan zonder te versnellen willen inhalen, liefst vlak voor degene die al aan het inhalen is.
Dat er achter veel meer ruimte is, zien ze blijkbaar niet...

De mooiste is echter de wegbeheerder in Lexmond, die een wegversmalling maakt vanwege bouwwerkzaamheden. Compleet overzichtelijk met stoplichten erbij. Maar wel precies ter hoogte van een bushalte. Dus als ik groen licht krijg, maar mensen moet oppikken of afzetten, gaat dat mis. En loopt de hele ontsluiting voor de lekdijk, Lexmond, vianen en Meerkerk vast, want er stoppen maar 6 bussen per uur.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2013, 15:45
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Of mensen die je per se voorbij moeten, en dan met een snoekduik de afslag nemen en vol in de ankers gaan. Terwijl achter je een zee van ruimte is...

Prima planning

Citaat:
Dat ligt er een beetje aan;
als er ruimte voor 2 auto's tussen 2 vrachtwagens is wel, als je met een beetje meer gas vóór de vrachtwagen uit kan komen, heeft jouw achterligger ruimte om in te voegen tussen de twee vrachtwagens.
Maar als meneer al meteen begint te kleven heeft hij uiteraard het recht op jouw meedenken verspeeld.
Als er geen ruimte is tussen 2 vrachtwagens voor 2 auto's kan iemand er ook nog voor kiezen om achter die 2de vrachtwagen in te voegen.
In mijn ervaring moet je namelijk nooit gaan plannen wat een ander gaat doen bij het invoegen of ritsen. Dat is de helft van de tijd nogal onvoorspelbaar en kan je jezelf mee in de problemen brengen - wat een beetje het punt was wat ik deze klever duidelijk probeerde te maken Hij moet zelf zijn invoegmoment zoeken ipv het mijne af te dwingen. Ook al woon ik in een gebied waar 2 vrachtwagens bij het invoegen al 'druk' genoemd zou worden

Als ik met één van m'n andere auto's was geweest had hij nog veel langer moeten wachten trouwens
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2013, 08:10
feniks
feniks is offline
Is er een bepaalde snelheid die je kan aanhouden bij drempels?
Want ik zie hier regelmatig auto's door de straat racen, en die lijken totaal geen medelijden met hun schokbrekers te hebben.
Nu is het hier een 30 zone, maar ik zie ze vaak met 60-70 over de drempels hier jakkeren. Kan toch niet goed zijn voor je vering?

Overigens: ik ben dat geklap op die drempels zo zat als lauwe pap. Ze rijden hier als aso's. Ik ga eens verborgen zitten, en dan een levensgrote pop voor hun auto smijten.
Kijken of een beetje schrik voor wat verkeersmanieren kan zorgen.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2013, 08:28
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Want ik zie hier regelmatig auto's door de straat racen, en die lijken totaal geen medelijden met hun schokbrekers te hebben.
Leaseauto's..
En er zijn twee soorten 30km zones, de één is aangelegd puur omdat één of andere omhooggevallen ambtenaar een vriend(innet)je in een bepaalde straat had wonen die dat wilde, de andere omdat er daadwerkelijk kinderen op straat kunnen voorkomen.
In mijn dorp worden doorgaande straten gewoon afgesloten en moet je kilometers omrijden om reden nr 1.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2013, 08:38
feniks
feniks is offline
Zeer zeker niet allemaal leaseauto's.
Juist heel veel oude golfjes en dat soort tuigbakkies met petjes
Met citaat reageren
Oud 01-11-2013, 15:00
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Drempels hangen ook nogal van de auto af die er overheen gaat. De drempels in het dorp van mijn ouders waren aangelegd toen het nog een 50-zone was. Nu is het een 30-zone. In de Fiat met zijn hele korte wielbasis en bladveren, en de 96 met weke vering moet ik er bij sommigen alsnog met 20 overheen, in de 121 of de Picasso van mijn ouders kan ik er nog met 60 overheen
De drempel bij het kruispunt bij mijn huis is ook in een 50-zone, maar die is aan één kant zo verzakt dat je daar inmiddels met redelijk beleid overheen moet anders klap je er sowieso over
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2013, 07:33
feniks
feniks is offline
De a12 en de a2 zijn inmiddels zo breed, dat als je 100 of minder rijdt, je best rechts kan rijden. Ik snap dus ook serieus niet dat ik kilometers lang mensen aan de rechterzijde in kan halen, omdat ik wél 120 wil rijden.

Vrijdag een vrachtwagenchauffeur die op een provinciale weg een trekker wilde inhalen. En dat ook deed. Waardoor hij dus een totale chaos veroorzaakte, omdat hij tegemoetkomend verkeer compleet negeerde. Ik zal niet weer gaan mauwen over oost europeanen die hun rijbewijs blijkbaar bij een sixpack bier kunnen krijgen, maar het wordt wel tijd dat dat volk hier een gevarentoeslag moet gaan betalen.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2013, 14:13
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Een rijdende file met ongeveer 80 km/u waar een BMW geen geduld voor had. Ja, je kunt er via de vluchtstrook langs met 120 km/u of meer... Maar kijk dan wel vooruit (naar de borden en de hekwerken), want na een paar honderd meter verdween daar de vluchtstrook in verband met de brug... Hij kon zich nog net op tijd weer op de rechterbaan tussen twee auto's remmen.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2013, 17:20
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Invoegend van de A1 de A28 richting Zwolle op, wat 2 stroken breed is en samengaat in 1 voordat je op de A28 zelf invoegt; een lesauto blaast iedereen met 20 km/u overschrijding voorbij en gaat vol over de sergeantstrepen en het puntstuk heen om in te voegen Schept vertrouwen.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2013, 20:49
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Zat er alleen een instructeur in of ook een leerling?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 12-11-2013, 21:08
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Tenzij het een leerling is die in zijn jeugd rally's heeft gereden op het platteland - en dat het rond 22:00 was - verdenk ik een instructeur ervan
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2013, 08:16
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Iemand vond mij een wegmisbruiker maar dat sloeg nergens op - ik reed links, rechts een hele stoet vlak achter elkaar. Ik moest de volgende afrit hebben. Ik zie verderop een groot genoeg gat, ik geef ff gas om daar snel tussen te kunnen. Ik zit ertussen en toen gingen de auto's voor me een beetje zachter rijden, dus ik ook. Flitst die gast achter me met zn lampen en haalt hij ons allemaal in. Ja ehh, als ik er niet zat had je ook moeten inhalen, wat is je probleem. Ik hield dezelfde snelheid aan als mn voorganger. Volgens mn vriend keek ie bij het inhalen ook boos naar me, moet ie doen.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2013, 16:11
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Iemand vond mij een wegmisbruiker maar dat sloeg nergens op - ik reed links, rechts een hele stoet vlak achter elkaar. Ik moest de volgende afrit hebben. Ik zie verderop een groot genoeg gat, ik geef ff gas om daar snel tussen te kunnen. Ik zit ertussen en toen gingen de auto's voor me een beetje zachter rijden, dus ik ook. Flitst die gast achter me met zn lampen en haalt hij ons allemaal in. Ja ehh, als ik er niet zat had je ook moeten inhalen, wat is je probleem. Ik hield dezelfde snelheid aan als mn voorganger. Volgens mn vriend keek ie bij het inhalen ook boos naar me, moet ie doen.
mja hij zal wel niet geweten hebben dat de auto's voor je vertraagden en dat jij de volgende afrit moest hebben.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 16-11-2013, 08:30
feniks
feniks is offline
Ik moest wel grijnzen om een vrachtwagenchauffeur die van de A50 de A15 op wilde rijden. Die vond dat zijn voorganger (ook een vachtwagen) te traag ging, en daarom maar over het puntstuk scheurde. Hij had alleen de politie auto over het hoofd gezien, dus hij mocht meteen mee naar de kant.
De A15 blijft een horror weg. Te smal, te slecht, te donker, geen matrixborden, overdaad aan vrachtverkeer en leaserijders die vinden dat zij alleenrecht hebben op de weg.
Wat mij betreft voeren ze de controle op snelheid en asociaal weggedrag op.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2013, 09:09
Verwijderd
Citaat:
mja hij zal wel niet geweten hebben dat de auto's voor je vertraagden en dat jij de volgende afrit moest hebben.
Tenzij whishfulthinking in een vrachtwagen rijdt, kon hij toch gewoon zien dat er auto's voor haar zaten
Met citaat reageren
Oud 16-11-2013, 14:14
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Tenzij whishfulthinking in een vrachtwagen rijdt, kon hij toch gewoon zien dat er auto's voor haar zaten
Wishfulthinking
Maar dat idd!
Met citaat reageren
Oud 18-11-2013, 08:13
feniks
feniks is offline
Ik rij de laatste tijd vaak in het gebakje van mijn meisje. Een Saxo 1,5 diesel. Aan alle voordelen die het ding heeft (goedkoop, wendbaar, handzaam) kleeft een keerzijde: het ding is totaal niet snel, wat ertoe leidt dat ik vaak vermoeider uit de auto stap omdat je veel meer moet opletten, en veel defensiever moet rijden. Even inhalen kan je vergeten, want je bent echt wel even bezig om op snelheid te komen.
Aan de andere kant: als ik 110 rij op de snelweg en ik rij op mijn gemakje helemaal rechts, is het verkeersbeeld ontzettend rustig. Iedereen haalt me in.

Maar wat ik serieus vaak bizar vind, is dat mensen zelfs op de rechterbaan gewoon op enkele centimeters van mijn kont komen plakken. Dan rij ik 110 (ook op plekken waar 100 is toegestaan) en dan kleven ze nog.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2013, 08:37
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Er wordt sowieso heel veel gekleefd. Onze nieuwe auto laat een lampje zien als je (voor je huidige snelheid) te dicht op je voorganger zit, en dat lampje gaat best vaak aan, ook als ik voor mijn gevoel een nette afstand aanhield. Ik ben me nu weer veel bewuster van kleven en zo.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2013, 06:51
feniks
feniks is offline
De man die bij een stoplicht bij wegwerkzaamheden IN een bocht (toch al niet handig) zijn auto pal voor het stoplicht zette, om zijn maaltje chinees te halen, was gister toch wel het hoogtepunt.
Van twee kanten liep het hele dorp vast. De kneus.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2013, 18:02
Verwijderd
Mensen die menen dat ze tussen 4 en 5 nog zonder licht kunnen rijden. Met grijze wagens nog wel.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2013, 20:42
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik vind mensen die overdag zonder licht rijden al irritant
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 29-11-2013, 22:43
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ik vind mensen die overdag met licht rijden irritant
Met citaat reageren
Oud 29-11-2013, 23:01
Verwijderd
Citaat:
Ik vind mensen die overdag met licht rijden irritant
Wat is daar nu irritant aan, het verhoogt de zichtbaarheid. Ik heb in Nederland rijles gehad waarbij ik standaard eerst mijn lichten moest aanzetten en ik doe het ook nooit meer zonder.

Vandaag wel een of andere klotevehikel met klotelicht. Kreeg hem achter me op de snelweg en het was zo fel en koud wit licht (kleur van TL maar sterkte bouwlamp) dat er een instant hoofdpijn bijgeleverd werd. Heb mijn spiegel omgezet, maar de hufter reed aan gelijke snelheid en bleef dus in de buurt en ook inhalen en in mijn zijspiegel opduiken. Wegrijden hielp niet want een tijdje later was hij terug, uiteindelijk begon hij te gassen en ik was heel erg blij dat hij mij voorbij ging en ophoepelde.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2013, 07:45
feniks
feniks is offline
Nou, het gaat er meer om dat mensen vaak rondrijden met gebrekkig functionerende lichten.
Of te hoog afgestelde lichten.
Of met groot licht rondrijden.
Of met mistlicht rondrijden.

Ik snap werkelijk waar niet wat er zo moeilijk is aan een lichtencheck. Doe dat gewoon, 1 keer per week. En laat je lichten afstellen, zo eens in de zoveel tijd, als je toch bezig bent met een beurt.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2013, 11:18
Verwijderd
In België wordt het elk jaar bij de keuring gecontroleerd. En vaak genoeg op afgekeurd.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2013, 12:30
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Maar afstelling ligt toch ook heel erg aan de belading van je auto? Als ik flink veel boodschappen gehaald heb, vind ik soms zelfs dat m'n binnenspiegel al raar staat dus dat zal ook invloed hebben op de koplampen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 02-12-2013, 08:13
feniks
feniks is offline
Uiteraard ligt dat aan de belading van je auto.
Maar als je met een paar boodschappentassen vol al door je achteras zakt, is het tijd om eens naar je vering en schokbrekers te laten kijken. Want dat hoort niet zo slap te zijn dat je door de belading al meteen tegenliggers gaat verblinden.

De meeste moderne auto's hebben een knop of draaischijfje waarmee je je koplampen zelf kan afstellen. Erg handig ook voor als je een aanhanger meeneemt, of veel mensen/bagage achterin hebt liggen.

Gewoon een kwestie van een beetje nadenken voor je wat doet. Erg prettig, in het verkeer
Met citaat reageren
Oud 05-12-2013, 21:00
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Wat hebben we in Nederland eigenlijk best een helder en net verkeersbeeld Op Noord-Cyprus rijden ze op de Turkse manier - en ook nog eens links - en dat is toch ietsje meer 'zoek het zelf maar uit', behalve bij flitspalen. Maar goed; links rijden had ik al eens in de UK gedaan, nu heb ik ook de ervaring van rijden met het stuur rechts erbij. En dat is, als je links moet rijden, een stuk logischer en handiger
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2013, 07:18
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Wat hebben we in Nederland eigenlijk best een helder en net verkeersbeeld Op Noord-Cyprus rijden ze op de Turkse manier - en ook nog eens links - en dat is toch ietsje meer 'zoek het zelf maar uit', behalve bij flitspalen. Maar goed; links rijden had ik al eens in de UK gedaan, nu heb ik ook de ervaring van rijden met het stuur rechts erbij. En dat is, als je links moet rijden, een stuk logischer en handiger
Wat me opviel in de UK is dat rotondes plotseling "sense" maken; er is nooit verkeer van rechts, dus niemand doet je wat op de rotonde. Wel even wennen met schakelen als je rechtshandig bent, tenzij je een automaat hebt, of een partner die op commando voor je kan schakelen (voice activated shifting )
Met citaat reageren
Oud 07-12-2013, 13:07
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
De rotondes zijn inderdaad een stuk groter en vrijwel altijd meerbaans. Daardoor lijken ze meteen een stuk minder vol en zie je veel verder wat eraan komt, en dat werkt wel een stuk beter op de doorstroming. Als je een kwart rond wilt hoef je zelfs zelden te stoppen
Op Noord-Cyprus doen ze dat wel nog iets anders: ze zijn bijna allemaal tweebaans, maar als je van plan bent rechtdoor te gaan is dat niet helemaal het geval. Dan is eigenlijk de bedoeling dat je rechts voorsorteert, recht over de rotonde gaat en dan weer links eindigt Tenzij spits of zo dat het wel helemaal volstaat.
Snelheidslimieten zijn ook vaag aangegeven: in principe in de stad 50, erbuiten 80 en snelwegen 100. Maar ze plaatsen op gevaarlijke punten zoals kruisingen en afslagen flitspalen en ipv van te voren aan te geven dat je langzamer moet, krijg je eerst een bordje 'flitspaal', dan nog eentje, dan eentje met de aangepaste snelheid (65 buiten bebouwde kom, 65 of 75 op de snelweg - lekker makkelijk die 5), dan nog zo eentje, dan de flitspaal en als ze dan de moeite nemen om helder te doen een bordje 'einde 65/75'. Of niet en dan rijdt je x kilometer in onzekerheid rond. Bebouwde kom is ook niet altijd duidelijk aangegeven en soms geldt die 50 niet op een doorgaande weg door de bebouwde kom. Dus ik gok maar wat en remde wel af of trok wat op zodra die flitspaalbordjes begonnen

De meeste Nederlanders daar kozen voor een automaat, want links schakelen zagen ze toch net niet zitten Ik was er echt heel snel aan gewend, alleen de eerste twee keer dat je 'automatisch' wilt schakelen terwijl je iets anders doet (snel terugschakelen in een bocht of om iets heen) ging mijn hand naar rechts. Dat leer je heel snel af omdat daar niets bruikbaars zit Naar linksboven kijken voor de binnenspiegel moest ik wel langer aan wennen, en je breedte naar links inschatten is ook wat lastiger (zeker in een vreemde auto op krappe bergwegen of drukke winkelstraten). Getuige de kapotte linker buitenspiegel van onze huurauto gaat dat wel vaker mis...
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.

Laatst gewijzigd op 07-12-2013 om 13:12.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2013, 21:08
Verwijderd
Zitten de pedalen eigenlijk wel op dezelfde plek met een rechts stuur, of zijn die ook gespiegeld?
Met citaat reageren
Oud 08-12-2013, 22:32
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Zitten de pedalen eigenlijk wel op dezelfde plek met een rechts stuur, of zijn die ook gespiegeld?
ABC; Accelerator, Brake, Clutch, maar dan wel van rechts naar links; dus hetzelfde.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2013, 08:07
feniks
feniks is offline
Dus eigenlijk Clutch, Brake, Accelerator...

Zaterdag had ik last van iemand die strikt genomen helemaal geen wegpiraat was.
Ik wilde iemand inhalen die weinig consistent reed. Dan weer 115, dan 125. Eigenlijk best vervelend.
Omdat ik van constante vaart hou, dacht ik er simpel even langs te gaan.
Meneer vond van niet, en bleef opgassen met mij tot 160. Dat vind ik dan een beetje flauw.
Volgens mijn verbruiksmeter rij ik bij een constante snelheid van 160 dan wel weer 1/11. En dat vind ik wel weer netjes.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2013, 18:20
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ik weet niet helemaal zeker waarom je dat als ABC wilt onthouden tenzij je het voor een totale leek wilt uitleggen Maar als dat er tegen het afrijden nog steeds niet goed inzit zal dat weinig goeds beloven

Enfin, pedalen zijn inderdaad gelijk. In de meeste gevallen van Europese merken is het een conversie; onder motorkap is alles gelijk, met verlengende delen of omleidingen naar rechts. Dit leverde bijvoorbeeld bij de C3 Picasso een interessant euvel op bij RHD-modellen die naar de UK gingen. Omdat de hoofdremcilinder nog steeds links zat (normaal direct verbonden aan het rempedaal) hadden ze een soort van latje naar rechts aangebracht zodat de cilinder aan het pedaal verbonden zat. Alleen hadden ze de opening in de bodem niet goed afgedicht, met als gevolg dat passagiers die op de bijrijdersplek (linksvoor) met de voet op de plek van het rempedaal drukten tegen dat mechanisme aandrukten en ze zo de auto konden laten remmen

Bij sommige fabrikanten, vooral Japanse waar men ook RHD heeft en links rijdt, zitten bij de RHD-modellen de hendels aan het stuur ook andersom (richtingaanwijzer rechts, ruitenwisser links) en dat kan wel verwarrend zijn lijkt mij als je LHD gewend bent. Maar het is wel logischer, want met een Europese RHD heb je soms een (onverwacht) moment dat je zowel richting wilt aangeven als gelijktijdig schakelen en dat moet beide met je linkerhand.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2013, 22:19
Verwijderd
Citaat:
Zaterdag had ik last van iemand die strikt genomen helemaal geen wegpiraat was.
Ik wilde iemand inhalen die weinig consistent reed. Dan weer 115, dan 125. Eigenlijk best vervelend.
Omdat ik van constante vaart hou, dacht ik er simpel even langs te gaan.
Meneer vond van niet, en bleef opgassen met mij tot 160. Dat vind ik dan een beetje flauw.
Volgens mijn verbruiksmeter rij ik bij een constante snelheid van 160 dan wel weer 1/11. En dat vind ik wel weer netjes.
Die vind ik ook zo gruwelijk irritant. Zeker als je op CC rijdt. Of die wat haasje over gaan doen. Ugh.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2013, 09:29
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Ik weet niet helemaal zeker waarom je dat als ABC wilt onthouden tenzij je het voor een totale leek wilt uitleggen Maar als dat er tegen het afrijden nog steeds niet goed inzit zal dat weinig goeds beloven
Ik heb alleen maar koppeLINKS geleerd als ezelsbruggetje
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 16-12-2013, 15:20
Kali
Avatar van Kali
Kali is offline
Die Nederlander die vond dat hij rechts moest inhalen en zich er dan maar links moest tussen proppen tussen de 'veilige' afstand die van de voorligger werd gehouden... (en die afstand was geen 100 meter ...)

Reed er nog bijna onze neus mee af ook...

(baan Nederland-België, al in België).

Niet veel later probeerde een andere auto hetzelfde maar werd op tijd verwittigd het niet te proberen...
__________________
~*~ Scientia vincere tenebras ~*~
Met citaat reageren
Oud 16-12-2013, 16:54
Verwijderd
Dit weekend een bejaarde die het wel een goed idee vond om op een kwart van een invoegstrook op de A2 de auto met een km of 70 per uur net voor een andere auto te gooien. Echt, wtf denk je dan.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2013, 08:27
feniks
feniks is offline
Als je tot twee keer toe rechts wordt ingehaald, of pogingen daartoe meemaakt, zou het dan niet zo kunnen zijn dat je op de linker (of middenbaan) niks te zoeken hebt? Ik bedoel dit niet als aanval op Kali, want ik ken de situatie niet, ik meen echter wel een zekere algemene situatie te bespeuren.

Ik maak het op de A2 en A12 toch regelmatig mee dat mensen op midden of linkerbanen blijven rijden, terwijl daar totaal geen noodzaak toe is. En dat is echt asociaal, want je houdt gewoon 2 banen bezet. Want officieel mag je rechts niet inhalen, dus je houdt de middenbaan en de rechterbaan bezet, als je nodeloos links rijdt.

Zulke snuiters begin ik ook steeds meer rechts in te halen. Vaak worden ze dan in een keer wel wakker en schuiven een baantje op naar rechts. Waar men hoort, als men de max snelheid niet wenst of durft te rijden.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2013, 14:26
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Wat ik met name in het weekend veel merk op de A13 is dat de rechter baan veel beter doorrijdt dan de middenbaan. Dat vind ik met weinig ervaring al irritant want het nodigt uit tot rechts inhalen of je blijft van baan wisselen waardoor niets meer doorstroomt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 18-12-2013, 08:28
feniks
feniks is offline
Klopt, omdat mensen als de dood zijn dat ze achter een vrachtwagen belanden. En er dan achter moeten blijven plakken, omdat ze niet durven inhalen.
Vervolgens gaan die ezels zelf nauwelijks harder dan een vrachtwagen, omdat het gaspedaal intrappen ook al zoiets engs is.

Ik vind dat soort echt totaal onbekwaam.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2013, 07:22
Kali
Avatar van Kali
Kali is offline
Citaat:
Als je tot twee keer toe rechts wordt ingehaald, of pogingen daartoe meemaakt, zou het dan niet zo kunnen zijn dat je op de linker (of middenbaan) niks te zoeken hebt? Ik bedoel dit niet als aanval op Kali, want ik ken de situatie niet, ik meen echter wel een zekere algemene situatie te bespeuren.

Ik maak het op de A2 en A12 toch regelmatig mee dat mensen op midden of linkerbanen blijven rijden, terwijl daar totaal geen noodzaak toe is. En dat is echt asociaal, want je houdt gewoon 2 banen bezet. Want officieel mag je rechts niet inhalen, dus je houdt de middenbaan en de rechterbaan bezet, als je nodeloos links rijdt.

Zulke snuiters begin ik ook steeds meer rechts in te halen. Vaak worden ze dan in een keer wel wakker en schuiven een baantje op naar rechts. Waar men hoort, als men de max snelheid niet wenst of durft te rijden.

Wij reden 115 - 124 , onze voorligger reed eveneens die snelheid en die daarvoor ook... Wij konden dus zelf niet sneller rijden, hoewel wij dat ook wel wouden!

De rechterrijstrook reed op bepaalde stukken beduidend trager door de aanwezigheid van vrachtwagens.

De rechterrijstrook werd ook vlot ingehaald door de linkerrijstrook.

De 'veilige afstand' was net genoeg om niet als bumperklevers aanzien te worden...

Dus het was zeker niet omdat wij te traag reden, het hele linkerrijvak reed dezelfde snelheid.

Er was dus absoluut geen reden om rechts in te halen, en zonder dat er enige marge is zich ertussen te proppen...


Verder was er ook nog de Belg die ons wilt inhalen, we gaan een baantje opzij om hem de kans te geven in te halen, na het inhaalmanoeuvre zet deze zich ook rechts en begint plots 110 te rijden, wanneer we terug wensen in te halen begint deze op het rechterbaanvak 150 te rijden ??? (Cruise control dus we hadden een regelmatige snelheid)
__________________
~*~ Scientia vincere tenebras ~*~

Laatst gewijzigd op 19-12-2013 om 08:57.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:42.