Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-12-2014, 10:23
aumgn
Avatar van aumgn
aumgn is offline
De afgelopen tijd meerdere keren gehad: iemand die op een verder lege snelweg strak links rijdt, terwijl ik sneller ben. Omdat ik niet rechts in wil halen blijf ik er achter hangen. Na een tijdje wil ik er toch langs en doe mijn linkerrichtingaanwijzer aan, waarna ze maar rechts gaan. Als ik ze vervolgens in wil halen gaan ze flink gassen, tot boven de 160. Doe dat dan gewoon meteen. ;x
__________________
There was a shopping mall, now it's all covered with flowers.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-12-2014, 11:07
Verwijderd
Tsja, is hier al vaker wat discussie over geweest. Ik haal meteen rechts in, zonder lichtseinen of zo. Zelden tot nooit meegemaakt dat de linksrijder daarvan schrok, die hebben het vaak pas door als je er al langs bent. Zie ze dan wel vaker in mijn achteruitkijkspiegel naar rechts gaan, maar ook vaak genoeg niet.

Heb het idee dat als je er links achter gaat hangen, dat bij sommige mensen eerder de irritatie vergroot dan als je er snel rechts langs gaat.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2014, 11:56
aumgn
Avatar van aumgn
aumgn is offline
Mja, ik wil de boete gewoon niet riskeren, het gaat me niet per se om de irritatie. Het lijkt alsof deze mensen gewoon een beetje aan het suffen zijn, en pas als ik ze ga inhalen doorhebben dat er harder gereden dan 115 op een 130-weg.
__________________
There was a shopping mall, now it's all covered with flowers.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2014, 16:06
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Diegene die gisteravond voor het stoplicht voor mijn vriend stond te wachten en niet doorhad dat zijn auto achteruit rolde ondanks herhaaldelijk toeteren en tegen onze auto aanbotste. Het was bij de oprit van de snelweg en gelukkig had ie het wel door toen ie wegreed. Ze zijn gestopt op de vluchtstrook maar het lijkt alsof er geen schade is, waarschijnlijk is ie tegen de kentekenplaat aangekomen. Jongen had overigens net zijn bumpers opnieuw laten spuiten
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 03-12-2014, 21:42
feniks
feniks is offline
Ik was het zelf. Bij het invoegen vanaf een tankstation gewoon een auto over het hoofd gezien.
Gelukkig kon hij met gemak (en toeterend, terecht!) uitwijken. Ik had de lieve man echt niet gezien. Terwijl ik toch mijn best deed om zo goed mogelijk te kijken.
Dat was niet een van mijn meest briljante acties.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2014, 21:54
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Paar weken geleden wilde ik in onze (eenrichtingsverkeer) straat aan de rechterkant parkeren, geen richting aan gegeven en te lang niet meer in mijn spiegels gekeken om een scooter over het hoofd te zien. Gelukkig kon hij op tijd remmen en me links voorbij en pakte hij het goed op. Die dingen gebeuren.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 10-12-2014, 16:23
Verwijderd
Bejaarde man voor me die met twintig km/u invoegde op de autoweg, oei daarna ging hij wel naar de zeventig, ongeveer. Ik ben hem maar op ruime afstand blijven bewaken tot hij afsloeg naar een pannenkoekenrestaurant. Ik hoop maar dat daar al zijn kinderen en kleinkinderen zaten en dat een daarvan hem even thuisgebracht heeft
Met citaat reageren
Oud 10-12-2014, 20:27
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik stond vanochtend te wachten bij een tijdelijk stoplicht. Een weghelft was verderop, in de bocht, afgezet voor wegwerkzaamheden. Er kwam een auto achter me staan en hij toetert. Ik wijs naar het rode stoplicht, maar inmiddels begon hij via de middenberm al aan een inhaalmanoevre. Toen ben ik maar aan de kant gegaan, anders had het me misschien mijn achterbumper gekost. Halverwege de afzetting kreeg hij vijf tegenliggers. Net goed, mafkees.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2015, 06:23
Verwijderd
Ik moest van zuidoost Overijssel naar noordoost Overijssel. Dus door de sneeuw! Dat leidde tot:

-iemand die wel de snelheid had aangepast, wat overdreven aangepast zelfs, maar intussen duidelijk de hele tijd in een tas op de bijrijdersstoel zat te rommelen
- iemand die wel de snelheid had aangepast maar de auto totaal niet sneeuwvrij had gemaakt, waardoor er telkens blokken halfbevroren sneeuw afvielen waar ik dan overheen moest
- iemand in een fourwheeldrive met haast, die op de autoweg steeds aan het inhalen was over de tegenliggerbaan, om dan zonder rekening te houden met de afstand tot de auto achter hem zijn eigen auto ertussen te gooien, waardoor de achterliggende auto dan moest remmen en de auto daarachter mogelijk ook etc

Laatst gewijzigd op 25-01-2015 om 06:34.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2015, 09:43
Kali
Avatar van Kali
Kali is offline
Ik kom er tegenwoordig dagelijks een stuk of 3 tegen.

Grote werken op steenweg in de buurt waardoor die voor 3 km is afgesloten, de officiële omleiding is 15 km om ...
De boerenbaantjes (lees: breedte 1 auto) werden 1-richtingsverkeer gemaakt, maar kom ondanks de borden en de meldingen elke dag minstens 1 à 2 wagens tegen die toch door de verkeerde richting rijden...(en mij in de modder jagen )
__________________
~*~ Scientia vincere tenebras ~*~
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:17.