Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-02-2019, 21:17
MilDi
MilDi is offline
Hii,

Ik ben heel erg aan het twijfelen over een HBO opleiding... moet ik het wel doen/niet doen.. momenteel zit ik in mijn laatste jaar mbo 4 pedagogish medewerker en ben 20 jaar. Graag zou ik ook wat geld willen gaan verdienen dus zelf dacht ik aan HBO deeltijd pedagogiek... zijn er mensen die ervaring hebben met deze opleiding deeltijd? Hoe ervaren jullie dit?

Ik ben benieuwd!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-02-2019, 08:14
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Geen ervaring met die specifieke opleiding, maar wel met HBO deeltijd.

Over het algemeen wordt bij een deeltijdopleiding hetzelfde van je verwacht als bij een voltijdopleiding qua kennis aan het einde van de opleiding, alleen heb je maar 1 (soms 2) contactdagen per week. Je zal dus veel meer zelfstudie moeten doen dan wanneer je een voltijdopleiding kiest.

Omdat je naast je opleiding ook nog werkt de overige dagen en het afhankelijk van het bedrijf is waar je werkt hoe veel ruimte is er voor de studieopdrachten binnen normale werkuren zal je eventueel ook nog opdrachten buiten je 'normale' werkuren moeten uitvoeren.

Je zal dus naast een volledige werkweek aan contacturen en werkuren ook nog uren moeten reserveren voor het uitvoeren van praktijkopdrachten én studieopdrachten. Daar heb je veel discipline ook nog voor nodig en je moet bedenken of je na een dag werken ook nog tijd/energie hebt of wil vrijmaken voor de opdrachten.

In de jaren dat je deze studie doet, zal je op sociaal vlak erg moeten inleveren en je moet overwegen of je dat er voor over hebt.

Het is natuurlijk voor ieder persoon en voor elke studie anders en daardoor ook raadzaam om open dagen te bezoeken en informatie van andere studenten in te winnen, maar houd voor ogen dat er vaak een veel rooskleuriger beeld geschetst wordt dan dat het in werkelijkheid is. Studenten die het al zwaar hebbe, zullen niet snel ook nog tijd hebben om op een open dag te staan bijvoorbeeld.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren mhbo en hbo
12bambi34
7 14-02-2015 18:28
Studeren HBO opleiding én op kamers lijkt onmogelijk
Skybird
11 24-04-2014 12:16
Studeren HBO Werktuigbouwkunde (Deeltijd) Avans Breda of HRO Rotterdam
Dijkiethom
0 17-02-2011 11:06
Studeren Combineren van voltijd en deeltijd studie mogelijk?
Hempo
32 10-12-2007 15:37
Studeren Deeltijd niet vergoed?!
Yab-Yum
70 09-03-2007 18:48
Algemene schoolzaken Leeftijd en studie
bdx
51 17-09-2004 09:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:28.