Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-10-2003, 19:27
ellen16
Avatar van ellen16
ellen16 is offline
Ik heb een aangeboren afwijking aan mijn ogen: amblyopie, in de volksmond een lui oog genoemd.
Ik sta op de wachtlijst voor een strabismusoperatie (beide ogen), maar is een dergelijke operatie het wachten wel waard? Weet iemand hoe groot de kans is dat de stand van mijn ogen daadwerkelijk verbeterd wordt? Ik bedoel, een operatie is niet niets: anesthesie, veel rompslomp zoals controles etcetera. Het nadeel voor mij is ook nog dat ik in Leiden geopereerd moet worden, terwijl ik Twente woon. Veel op en neer reizen dus.
Heeft iemand hier ervaring mee, of weet iemand hier 'gewoon' meer over?

Ellen
__________________
My shrink says I have two different personalities. We do not agree with that. Us
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 20:58
Ingemar
Ingemar is offline
een vriendin van mij had dit ook. Ze keek zeg amar, echt heel erg scheef, en je wist nooit tegen wie ze praatte door de stand van haar ogen. Zij heeft zich alten opereren, en vond het absoluut de moeite waard. Ze was er vroeger(toen ze 6 was geloof ik) al een keer voor geopereerd maar haar ogen waren toch weer 'scheef' gaan staan. Dus op haar 17e heeft ze het nog een keer laten doen.
Nu staan haar ogen normaal. Dat is niet alleen voor jezelf fijner, ook voor andere mensen eerlijk gezegd.
Zij had niet veel pijn gehad. Natuurlijk wel wat alst van haar ogen alsog er zand inzat, maar niet echt prikkerig ofzo. Beetje vreemd, maar ja, wat wil je, dat kan ook niet anders.
Nou oke, ik zou het wle alten doen hoor. tis even afzien, maar dan heb je ook wat.

Veel succes ermee!
__________________
Love Naomi | Je Denkt... l sorry voor de spelfouten
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 13:22
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb ook een lui oog gehad en ze hebben bij mij ook een operatie overwogen maar ze hebben er toch vanaf gezien omdat ze dachten dat het bij mij vanzelf wel recht zou trekken. Dat is nu dus ook gebeurt en als ik het toen recht had laten zetten dan had ik nu scheef de andere kant opgekeken Ik zou dus goed overleggen met je behandelend arts voor je echt kiest voor die operatie.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 16:02
ellen16
Avatar van ellen16
ellen16 is offline
Ik heb idd. gevraagd of het wel verstandig was dat ik aan mn ogen geopereerd zou worden. De arts in kwestie dacht wel dat het zou gaan verbeteren, dus vandaar dat ik me maar op de wachtlijst heb laten plaatsen. Mocht het niet verbeteren, dan klaag ik het LUMC aan
__________________
My shrink says I have two different personalities. We do not agree with that. Us
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:07.