Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-03-2010, 15:58
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik ben vandaag nogal ongedurig, ik wil van alles doen en ik heb ook al wel dingen gedaan maar ik wil even alles tegelijk, boek schrijven verhaal schrijven gedicht schrijven gedichten oefenen voor radio-optreden hele huis kuisen opruimen strijken enzovoorts. Maar eigenlijk ben ik erg blij vandaag
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Advertentie
Oud 12-03-2010, 16:26
Verwijderd
Ik mag vanaf vandaag stoppen met medicijnen en ben zo blij! En ik snap wel dat mijn ouders ongerust zijn over hoe het nu gaat maar 't is zo jammer dat ze niet blij voor mij kunnen zijn en alleen maar de negatieve aspecten kunnen opnoemen.
Daar kan ik gewoon niet tegen
Oud 12-03-2010, 16:49
Until My End
Avatar van Until My End
Until My End is offline
Alle mogelijkheden zijn kut en niet te doen. Alles of niets, maar alles kan niet dus moet niets. Ook iets wat we eigenlijk niet willen, maar t moet... Auw... Hoe moeilijk was t om de rekening te vragen. Om op te staan. Om doei te zeggen, wetend dat t weer n final goodbye is. Niet te doen... Maar hopelijk geeft t me rust en kan ik me er bij neerleggen. Ik had nog uren kunnen blijven zitten...
Oud 12-03-2010, 18:02
Verwijderd
Ik voel me supergoed en vredig vandaag. Ik heb de hele dag heerlijk geschilderd en dat vind ik zo fijn dat ik me er helemaal verliefd door voel. Ik dacht dat ik het kwijt was, maar het is er weer. Ik voel me zo gelukkig.
Oud 12-03-2010, 23:10
Verwijderd
Ik hoop dat het goed komt met mijn nieuwe werk. Morgen voor het eerst maar mijn huidige baas moet ik het morgen zeggen. En ik hoop dat ik eind van de maand weg mag. zucht.
Oud 13-03-2010, 12:28
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik weet niet waar ik mee zit. Ik had gister een optreden op school en het ging supergoed en ik heb allemaal positieve dingen gehoord dus daar ben ik tevreden over. Ik ga vandaag weer naar mijn vriendje en dan gaat hij optreden met zijn band en ik ben bezorgd dat ik het niet leuk vind. We praten niet echt, vertellen hoe de week was en dat het fijn is elkaar weer te zien maar er lijkt dan nauwelijks een echte connectie te zijn. Alleen als hij me vasthoud of we samen op de bank liggen of in bed, dan voel ik me veiliger dan waar dan ook, dat is zo fijn. En dan kan ik heerlijk in zijn ogen staren en zegt hij dat hij me mooi vindt en zeg ik dat ik zo veel van hem houdt en dan voelt het zo geweldig en wil ik dat hij me nooit meer loslaat. Dan zwel ik zo op van liefde voor hem dat ik soms echt tranen voel prikken en dan voel ik me belachelijk. Het lijkt wel of gewoon met hem iets 'normaals' doen, gewoon samen lopen of ergens zitten of met een kop thee aan tafel of weet ik het, echt in het niet valt bij dat en ik steeds teleurgesteld raak dat het enige waar ik zo gelukkig van wordt, passief in zijn armen liggen is. Maar we hebben het allebei ook steeds zo druk. En ik heb het heel gezellig met mijn vrienden en daar wordt ik gelukkiger van dan bij hem zijn (tenzij ik in zijn armen lig op bovenstaande wijze) en begin ik te twijfelen of ik hem wel of niet nodig heb en dus of het wel goed is om mee door te gaan wat ook stom is want ik heb geen reden om het uit te willen maken omdat hij echt heel lief voor me is en als ik gewoon niet weet wat ik anders van hem wil. Zuuuucht.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Oud 13-03-2010, 13:40
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Ik schiet echt niet op vandaag. Ik zit al vanaf een uur of tien achter de computer om aan mijn scriptie te werken maar ik heb nog steeds niks gedaan Ik heb het gevoel alsof ik heel hard moet huilen en ik heb geen idee waarom. Mijn hoofd zit vol met van alles. En daarom kan ik me niet concentreren en zit ik dus maar voor me uit te staren en muziek te luisteren en me druk maken om mijn scriptie. Ik heb al de hele week nauwelijks iets uitgevoerd. Ik hoop maar dat wat ik tot nu toe heb wordt goedgekeurd, anders ben ik bang dat ik wel in tijdsnood ga komen.

Het congres gisteren was interessant. Gelukkig was er een andere studente die ik ken, dus dat was nog best gezellig in de pauzes. Het was wel vermoeiend om zolang te luisteren, ik was kapot toen ik thuis kwam. Maar het was heel interessant en vooral leuk om een bepaalde onderzoeker te horen spreken. Alleen helaas weinig nieuws gehoord voor mijn scriptie.

En nu ga ik echt een poging doen om aan mijn scriptie te werken.
Maar omg, als alles gewoon doorgaat zit ik over ongeveer een half jaar in Vietnam en we moeten zoveel regelen daarvoor en ik vind het een beetje eng maar zo gaaf!
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Oud 13-03-2010, 18:48
Verwijderd
vandaag intakegesprek gehad bij de psycholoog. Ik dacht echt, goh, dat doe ik even want ik heb al eens een intake gehad. Maar sjee, wat was 't zwaar zeg. Die man wist precies wat me dwarszat en wat mijn zwakke plekken waren. En op de een of andere manier kreeg hij me nog aan het praten ook. Maargoed, alles was niet oké. Hij vond het beter als ik tweedelijns zorg kreeg. Fijn voor de zorgverzekering maar ik begrijp nou wel dat het goed is dat ik hulp heb gevraagd. Ik ben ook best opgelucht dat ik meer dan 8 keer langs mag komen. Want iets waar ik al jaren last van heb krijg ik niet in 8 keer weg. Dus binnenkort weer een intake, voor de tweedelijns. Ik vind het alleen moeilijk om te praten, ik praat nooit over mijn gevoelens. Nou ja, niet tegen mensen dan. En ik vind het heel moeilijk om open te zijn en ik vind het nog moeilijker om onder woorden te kunnen brengen wat ik denk en voel. Maargoed, ik kan altijd proberen.
Ik heb nou ook niet zo'n moeite meer met het idee dat ik al 20 ben en nog niet weet wat ik met mijn leven moet. Want daar ga ik aan werken, met hulp. En eerst wil ik mijn leven op de rails hebben voordat ik het weer radicaal omgooi.
Dus ik stuiter nu van energie en gemengde gevoelens. Ik heb hoop, maar toch ben ik bang.

En vandaag heb ik mijn uitdaging volbracht. Ik heb gerepeteerd met een hele groep onbekenden. Ik vond het doodeng, en het eerste kwartier zat ik vrijwel alleen te trillen en paniekerig te zijn. Maar ik ben trots op mezelf want ik heb het wel gedaan alleen volgende week weer brrr. Maar de grootste uitdaging komt nog, want je repeteert niet voor niets. slik.
Oud 13-03-2010, 19:35
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
klote vreetbuien.
en ik ben benieuwd naar de bloeduitslag.
die ik dinsdag te horen krijg als ik op afspraak bij de huisarts ben.
want ik voel me echt niet goed.
en ik loop al meer dan 2 weken mank door me enkel en me been.
en ik voel me geestelijk en lichamelijk moe.
ik hoop niet dat het in me bloed zit.
want daarom deden ze dat bloedprikken.
om te kijken waar het allemaal zit.
hoop ook niet dat ik me daarom al meer dan 2 weken niet goed voel.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 13-03-2010, 22:31
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
en toen sloeg de spanning en de paniek weer toe.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 14-03-2010, 13:46
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
ik lag om 0:00 in bed.
en ik lag wakker met een angstaanval tot 4:00.
dat was best wel zwaar en klote.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 14-03-2010, 13:51
Verwijderd
Ik had een planning gemaakt voor vandaag. Er komt niks van terecht. Ik kan mij totaal niet concentreren voor het schoolwerk, en ben hartstikke moe. Verder kwelt het mij dat ik geen vertrouwen heb.. Ik ben altijd bang dat mijn vriend mij een keer verlaat of bedriegt met een ander. Zucht

Verder zie ik op tegen de zomervakantie. Dat is nog nooit voor gekomen.
Ik weet totaal niet wat ik ga doen, en mijn vriend zie ik sws 4 weken niet.
Niet dat dat zo erg is, maar ik wil gewoon een beetje de controle houden.

Laatst gewijzigd op 14-03-2010 om 13:58. Reden: toevoeging
Oud 14-03-2010, 16:36
Redhair
Redhair is offline
Ik vind het zo eng dat ik straks opgenomen word. Ik zit op dit moment in een achtbaan. Het ene moment loop ik met een grote glimlach over straat, kan ik de wereld aan. Dan pak ik gewoon wat lekkers en eet het zonder schuldgevoel, neem nog meer want het is zo lekker. Het volgende moment ben ik doodsbang en voel ik me ellendig en snap ik niet hoe ik het zo ver heb laten komen. Ik snap vooral niet waarom ik niet echt inzie hoe ernstig het is. Pff verwarringverwarring.

Ik weet niet wat ik moet doen tussen nu en de opname. Ik weet niet hoelang het duurt. Ik kan alleen afwachten en hopen dat ik er snel terecht kan, want ik wil niet te lang zonder therapie zitten. Ben nou gewend aan de wekelijkse therapiedag en ik wil niet te lang niets hebben.

Aankomende week gelukkig wel wat dingen te doen. Dinsdagochtend naar de instantie die me helpt met een uitkering aanvragen en mijn schulden. Dan gaan we proberen om een overzicht te maken van alle schulden die ik heb, om die aan de rechter te geven als ik voor moet komen voor de dagvaarding van de aanmaning van elfduizend euro. Zo kunnen al mijn schulden mee worden genomen in de schuldsanering en ben ik over drie jaar van alles af. Woensdag of donderdag een begravenis van een oudoom, donderdagochtend een afspraak met mijn hoofdbehandelaar over de opname en vrijdag naar Haarlem, naar die jongen van wie ik mijn nieuwe huisje heb overgenomen. Dan gaan we lekker naar Aux raus, ons helemaal uitleven. Dan is er alweer een week voorbij, en de opname dichterbij.
__________________
Digital ash in a digital urn.
Oud 14-03-2010, 17:21
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Blegh, ik voel me de laatste tijd echt weer zo kl*te!
Het is zo'n tijd goed gegaan, maar nu, ik voel me weer net als een aantal jaar geleden. Sluit me af van mensen en zit veel op mijn kamertje en dan voel ik me weer zo rot dat ik alleen maar kan janken.
En de gedachtes over zelfmoord komen steeds sterker.
__________________
*Giving up doesn't always mean that you're weak, sometimes it means you're strong enough to let go...*
Oud 14-03-2010, 18:11
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Zo ik ben weer een dagje bij mijn vriendje geweest. M'n humeur was net op tijd ten goede omgeslagen dus dat scheelde. Toen ik uit de tram stapte rende hij op me af en ik weet weer waarom ik hem zo lief vind. <3 Hij ging optreden in een bar in Leiden met z'n band en ze waren heel gaaf en ik had 2 vriendinnen mee, dat hielp wel. Anders had ik me misschien wel alleen en verwaarloosd gevoeld maar het was heel gezellig. En we hebben een klein stukje gewandeld en geknuffeld en gezoend en dat is zo fijn met hem <3 Als ik niet de hele tijd alleen maar op hem gefocussed ben dan zit ik ook niet constant af te meten hoeveel aandacht ik van hem krijg en dan kan hij me nog verrassen als ik even niet oplet of dat we een heel eind uit elkaar staan en elkaars blik vangen ofzo. Cliché, maar wel leuk, hihi. En ik had vannacht bij hem een of andere gefrustreerde huilbui en hij is zo lief voor me en troostte me en toen ging het weer over in een lachbui. Eerst was ik gefrustreerd en toen probeerde ik uit te leggen dat ik soms bijna moet huilen omdat ik zo gelukkig ben als hij bij me is en lieve dingen zegt maar het was zo'n bizarre situatie en hij begreep het niet helemaal. Maar hij zorgt goed voor me. Ik ben op de een of andere manier veel emotioneler sinds ik hem heb maar hij betekent zo veel voor me en ik vind het een leuke gedachte dat ik me daarom veel meer drukmaak over wat hij wel of niet doet. Ik ben in elk geval weer gelukkig. Jammer dat ik nog zo veel moet doen alleen.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Oud 15-03-2010, 11:43
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Zo, al een boel gedaan vandaag, maar ik ga vol goede moed door. Ik heb een heel ontspannen weekend gehad, maar om deze week niet om te komen in de stress, moet ik vandaag wel weer aan de bak. Het wordt weer een drukke week.

Mijn to-do-lijstje voor vandaag:
- hardlopen
- badkamer schoonmaken
- keuken schoonmaken
- stoffen
- stofzuigen
- boodschappen doen
- veters + cadeautje kopen
- werkdingetjes afmaken (kan evt. nog wat doen)
- huishoudoverzicht bijwerken
- biebboeken inleveren
- schoenen poetsen

Zo, mooi doorgestreept lijstje is het geworden. Fijn. Dat geeft weer wat rust: het huis netjes, de meeste dingen voor mijn werk voorbereid. Die laatste dingetjes komen dan later deze week of volgend weekend wel tussen de bedrijven door.

Laatst gewijzigd op 15-03-2010 om 17:11.
Oud 15-03-2010, 13:05
Verwijderd
Ik weet het niet..

redhair: succes met je opname!
Oud 15-03-2010, 15:04
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik heb oor- en keelpijn, terwijl ik juist vanavond nog van alles moet doen, hmpf.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 15-03-2010, 15:36
Verwijderd
Ben echt kapotmoe en nog zoveel te doen
en school is echt een ramp, overal lullig gedaan ook achter elkaars rug om en ik zit er middenin
Oud 15-03-2010, 17:09
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Soms wilde ik dat de tijd nooit verder was gegaan.
En soms wilde ik dat de tijd veel verder was.
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Oud 15-03-2010, 17:46
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
vanmiddag met me moeder naar de huidarts geweest.
en ze zagen dus ook me littekens enzo.
en ze zeiden gelijk 'flinke automutilatie'.
dus ik voelde me nogal ongemakkelijk.
en ook omdat de huidarts een man is.
vandaag heb ik ook veel commentaar over me gewicht gekregen.
en daardoor heb ik sinds lange tijd weer gedachtes die ik niet wil hebben.
en het krabben kon ik straks niet laten.
de am neiging is er ook weer.
van me angsten word ik helemaal gek.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 15-03-2010, 19:14
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
ik ben moe en onrustig.
en ik heb weer angstige gevoelens.
zometeen maar in bed tv kijken.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 15-03-2010, 19:20
Henck
Avatar van Henck
Henck is offline
Ik heb trek in die lekkere jonko ouwe, lekker stoned worden
Oud 15-03-2010, 19:24
Verwijderd
Godver ik haat tentamens leren. Zal blij zijn als ik van die rotzooi af ben.
Oud 15-03-2010, 21:32
Verwijderd
^ hmpf ik ook. Morgen eens praten. Fysio verzetten. Hopelijk kan dat.
Oud 15-03-2010, 22:46
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Chaos & wanhoop, dat dekt deze dagen wel.
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Oud 16-03-2010, 11:30
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Het weekend was heel leuk en gezellig. We zijn nog een middag naar Brugge geweest omdat we daar heel vlakbij zaten en daar hebben vriendje en ik veel chocola ingeslagen. Nog even naar het strand geweest en in de sauna dus en verder spelletjes gedaan. Ik denk dat we gaan proberen hier een jaarlijks terugkerend iets van te maken.

Nu weer aan de arbeid, ik moet vandaag tot 17u, dus het valt wel mee. Vanavond filmavond van het werk met eten erbij. Ben benieuwd.
Oud 16-03-2010, 12:32
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
ik heb al vanaf vanochtend het gevoel dat me moeder gaat sterven.
en dat is een kut gevoel.
me angsten lijken ook weer voor alles sterker te worden dan een tijd geleden.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 16-03-2010, 13:51
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Missy: klinkt alsof je een geslaagd weekendje weg hebt gehad

Ik heb echt niks nuttig uitgevoerd de afgelopen vier dagen. Mijn scriptiebegeleider zou een tussenbeoordeling van mijn scriptie geven waarop ik eigenlijk wilde wachten zodat ik eerst dat kan verbeteren, maar nu is hij een soort van ziek en kan het nog wel lang duren. En ik zit nog ergens op te wachten wat me onrustig maakt en waardoor ik me niet zo goed kan concentreren. Ik weet ook niet zo goed wat ik er mee aan moet. Afwachten denk ik, want ik ben bang dat ik het anders helemaal verpest.
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Oud 16-03-2010, 14:08
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
ik heb de hele dag al het gevoel dat er iets gaat gebeuren.
en dat gevoel is heel eng.
nouja dadelijk eerst maar naar me afspraak bij de huisarts.
en daar ook van me angsten vertellen.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 16-03-2010, 14:30
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Na bijna twee maanden (of eigenlijk nog wel meer...) is onze verwarming gemaakt Althans, momenteel doet ze het!
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 16-03-2010, 16:09
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
ik ben bij de huisarts geweest,
en de bloeduitslag was goed.
maar de ontsteking zit er nog steeds.
ik zou eigenlijk donderdag van me anti biotica af zijn.
en nou moet ik donderdag nog voor 4 dagen bij halen.
dan heb ik ze nog tot maandag.
dan heb ik in bijna 3 weken 2 verschillende anti biotica gehad.
het is blijkbaar een flinke ontsteking.
en daardoor doet me enkelband ook pijn.
en me temperatuur was bijna 38,0.
en door die ontsteking voel ik me nog steeds niet goed.
dat komt ook door de anti biotica zei ze.
ik moet ook voorzichtig lopen en niet te ver en me been vaak omhoog leggen.
en ik mag niet mee sporten.
want de pijn in me enkel en soms in me been kan nog wel een paar weken duren zei ze.
me bloeddruk en pols waren ook nog te hoog.
en ik heb ook van me angsten verteld.
dat ik het gevoel heb dat er wat gaat gebeuren.
en dat ik daardoor gedachtes krijg.
ik heb een hekel aan die klote angsten.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 16-03-2010, 16:14
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
@Regendruppel
Niemand verwacht van jou dat je gelijk heel open bent en veel zal praten. Een goede hulpverlener zal met jou op jouw tempo werken.

Ben aangenomen in Eindhoven na een loodzware intakeprocedure. Maar ben afgewezen voor deeltijd. Omdat ik te instabiel ben. Voelt zo mislukt en waardeloos om dat te horen te krijgen. Moet nu eerst voorzichtig beginnen, kijken wat ik aankan blabla. Alsof ik als een baby aan het handje gehouden wordt. Snap het wel, maar zo voelt het nu even.

Pups doen het verder wel super
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Oud 16-03-2010, 16:16
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
@droomvlucht waar ben je voor aangenomen in eindhoven?.

ot.
blegh.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 16-03-2010, 17:29
Verwijderd
@ droomvlucht: zie het niet als falen, maar meer als iets waar je nu nog niet aan toe bent.
Dat is echt niet erg! kop op


OT:
ik voel mij zo eenzaam, en mijn ouders maken dat gevoel niet bepaald minder.
Wat wil ik in vredesnaam met mijn leven? Ik haat dit financiële gedoe. Waarom kan ik er niet gewoon met mijn ouders over praten. Geld is taboe. Ik wil wel weten waar ík aan toe ben, wat mijn mogelijkheden zijn. Dit domme gedoe om geld kan er nog wel bij.

misschien moet ik er maar gewoon me kappen.
Oud 16-03-2010, 18:48
Verwijderd
@Droomvlucht: ik snap dat het heel rot voelt als je afgewezen wordt voor de deeltijd omdat je te instabiel bent, maar ergens is het ook wel goed. Ik werd steeds bij klinieken afgewezen omdat ik te instabiel en psychotisch gevoelig was. Ik wilde toch per se een behandeling en op een gegeven moment ben ik ook aangenomen voor de deeltijd van persoonlijkheidsstoornissen, maar uiteindelijk ben ik toch gedecompenseerd in een psychose. Achteraf gezien had ik die deeltijd helemaal niet moeten willen. Ik was er al vaker voor gewaarschuwd dat het te zwaar zou kunnen zijn en dat bleek het achteraf ook te zijn. Wat ik maar wil zeggen is dat het misschien beter is om het op te bouwen dan dat je meteen begint en dan een terugval krijgt. Hoewel ik ook goed snap dat het gewoon een vervelende boodschap is dat je te instabiel zou zijn. Succes ermee!

OT: Ik zit weer eens tegen huiswerk op te hikken. Nog eventjes volhouden en ik ben er weer voor een paar weken vanaf. Verder gaat het wel goed met me. Ik heb vandaag behandelplan bespreking gehad en ik ga over 2 weken naar de huisjes. Dat is ook van de kliniek maar dan met minder begeleiding en meer op jezelf. Ik vind het best spannend, maar ik denk wel dat het een goede stap is. Verder blijft mijn medicatie even zoals het is. Wie weet dat ik over een tijdje nog een mg naar beneden ga, maar voorlopig heb ik weinig last van bijwerkingen en werken de ;pillen goed. School gaat best goed op mijn zenuwen na. Ook mijn zelfverzorging gaat steeds beter en ik ben vanochtend om 8 uur opgestaan wat ook een doel is voor de komende tijd zodat ik 's avonds beter kan slapen. Hopen dat het werkt!
Oud 16-03-2010, 19:20
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
klote gedoe.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 16-03-2010, 20:01
Verwijderd
Na een lang weekend verlof ben ik vanmiddag terug gekomen in GGZ-Oost Brabant Huize Padua in Boekel.
Ik heb een heel goed en fijn weekend gehad, alleen gisteren avond toen ik in bed lag ging het niet goed met mij .
Ik had last van angst aanvallen en voelde me eigen niet prettig en fijn.
Ik vind het op dit moment ook erg spannend allemaal, om vrijdag met ontslag te gaan en weer terug naar mijn woongroep, waar ik tot dat ze een nieuwe geschikte woonvorm voor mij hebben gevonden, blijf wonen.
Ik ben bang voor terugvallen en dat ik toch weer opgejaagd wordt en dat alles weer te strak wordt aangepakt bij mij.
Dat wil ik niet, want als dat gaat gebeuren dan ga ik me eigen weer machteloos voelen en rottig en kapot van binnen en dan krijg ik hevige woede uitbarstingen, wat niet fijn en leuk is.
Ook moet mijn vertrouwen in de begeleiding weer terug komen en vinden mijn huisgenoten het ook heel erg spannend dat ik weer terug kom .
Er spoken op dit moment erg veel gedachte`s door mijn hoofd, rottige/vervelende gedachte`s .
Zo heb ik de gedachte`s of dat ik wel goed ben zoals ik ben, en ook dat ik het leven moeilijk vindt, ik ben bang voor terugvallen te krijgen, ik heb de gedachte dingen niet goed te doen en ook dat ik toch weer liever dood zou willen zijn dan nog te moeten blijven leven.
ik vind het allemaal op dit moment erg moeilijk en spannend, dit ook omdat ik me eigen nog helemaal niet goed thuis voel in mijn woonvorm en ook omdat ik het vertrouwen in de begeleiding nog niet echt heb.
Ik voel me eigen ook best wel verdrietig .

Vanavond ook met Marieke ( begeleiding ) zitten te praten en ook een kleinigheidje aan Marieke gegeven omdat ze mijn coordinator was en mij toch altijd begeleid heeft en altijd voor mij heeft klaargestaan in de tijd dat ik daar opgenomen was.

Ook vind ik het moeilijk om afscheid te moeten nemen van mijn vrienden die ik daar heb zitten .
@Darkfairy, Ik hoop dat ik jou morgen en donderdag zie zodat we gezellig kunnen bijkletsen en als het mag een spelletje rummy cub of woordzoeker kunnen doen .
Verder wil ik nog zeggen dat wij voor altijd vriendinnen zullen blijven en dat ik jou NIET kwijt wil
Oud 16-03-2010, 20:49
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Citaat:
Na bijna twee maanden (of eigenlijk nog wel meer...) is onze verwarming gemaakt Althans, momenteel doet ze het!
Alleen is de verwarming nu niet echt meer nodig

Positief commentaar gehad op mijn scriptie, gelukkig Een paar kleine dingetjes maar niet echt veel om te verbeteren, dus nu heb ik geen excuus meer om niet verder te gaan met de rest.
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Oud 16-03-2010, 20:55
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
We zijn nog een middag naar Brugge geweest omdat we daar heel vlakbij zaten en daar hebben vriendje en ik veel chocola ingeslagen.
Ha, ik was dit weekend in Frankfurt en heb daar veel chocola ingeslagen.

OT: Is het normaal om na amper een half jaar ergens gewerkt te hebben al stiekem uit te kijken naar openstaande vacatures? En is het normaal om niet te weten hoe je met Joomla moet werken, of stel ik me aan en kan een normaal persoon dat best leren?



Citaat:
Na bijna twee maanden (of eigenlijk nog wel meer...) is onze verwarming gemaakt Althans, momenteel doet ze het!
Ha, sinds wanneer is een verwarming een zij?
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 16-03-2010, 21:10
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Hmm, er werd net aangebeld. Het is tien over tien 's avonds, het is donker buiten, ik ben alleen thuis, woon in een probleemwijk en verwacht niemand. Is het erg schijterig als ik gewoon niet open gedaan heb?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 16-03-2010, 22:00
Verwijderd
Citaat:
Alleen is de verwarming nu niet echt meer nodig

Positief commentaar gehad op mijn scriptie, gelukkig Een paar kleine dingetjes maar niet echt veel om te verbeteren, dus nu heb ik geen excuus meer om niet verder te gaan met de rest.
Wat fijn! Ik lees een tijdje mee en vergeet steeds te reageren, maar ik wilde ook nog zeggen: wat supersupergaaf dat je naar het buitenland gaat!! Daar kijk ik ook echt naar uit om dat over een jaartje of 2 te doen..

en @vogelvrij/blurred: dat viel mij ook meteen op, de vrouwelijke verwarming

OT: Hier kom ik de dagen best door met een oud nummer wat ik herontdekt heb en vooral proberen echt goed aan de slag te zijn. Zoveel toetsen in het vooruitzicht, maar ik moet er gewoon maar voor gaan.
Daarna wordt het zoveel leuker als ik eindelijk mijn taal kan gaan leren.
(@ Nijn*: ik weet niet of je het nog herinnert, maar we wilden een tijd terug allebei een taal leren en konden niet kiezen? Ik heb niet echt gekozen maar ga in ieder geval beginnen aan de ene waar ik écht verliefd op ben. Ik moet zeggen dat ik je berichtjes wel naar vind *internetknuffel* en als je iets kwijt wil aan iemand die je verder helemaal niet kent... mag dat. (Maar ik moet er misschien bij zeggen dat ik uiteindelijk altijd het meeste aan mezelf heb gehad, en denk dat dat voor vrijwel iedereen geldt. Jij kunt de veranderingen in je leven maken, echt) Ik hoop dat er snel wat orde in de chaos komt, je was zo goed op weg, je hoeft alleen die weg nog maar even terug te vinden!)
Oud 16-03-2010, 23:18
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
Ha, sinds wanneer is een verwarming een zij?
Woorden die in het Nederlands op -ng eindigen, zijn vrouwelijk.
Ja, ik ben ook zo'n taalpietleut.

@ Daantje: ik zou ook niet open hebben gedaan hoor. Ik doe 's avonds sowieso nooit de deur open als ik niemand verwacht.

OT: filmavond was wel leuk an sich, maar het was erg druk en er gingen maar 2 directe collega's van mij, waarvan eentje met iedereen aanpapt en eentje heb ik de hele avond niet gezien. Dus ja, voelde me nogal alleen terwijl iedereen om me heen aan het kleppen was. Film was wel leuk.

En we hebben vanmiddag te horen gekregen dat het nu echt een aflopende zaak is, het werk.
Oud 17-03-2010, 05:52
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
@Daantje: natuurlijk niet. Als het iemand was die je goed kende, had die persoon ook even z'n mobiel kunnen pakken om te zeggen dat hij/zij voor de deur stond. Dus kennelijk was het iemand anders en dan trek ik na 21u de redenen altijd in twijfel

OT: Een nieuwe dag, vol drukke dingen. Maar op zich komen er wel weer dingen op hun plek.
Oud 17-03-2010, 06:52
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
ik woon in een probleemwijk
Probleemwijk?
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 17-03-2010, 07:44
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Alleen is de verwarming nu niet echt meer nodig
Nou, als het straks weer onder de tien graden is, dan zal ik toch nog wel blij zijn dat we een verwarming hebben, hoor Alleen nu komen er rare geluiden uit

En:
 ver·war·ming de; v 1 het verwarmen 2 de toestellen om te verwarmen: centrale ~ waarbij de warmte op een centraal punt ontwikkeld en via buizen naar vertrekken wordt geleid
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 17-03-2010, 09:49
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Gisteren las ik een artikeltje over iemand die als kind was geadopteerd. Ik ben wel geen adoptiekind, maar er stonden dingen in dat stukje die zó herkenbaar waren. Ik had het er even moeilijk mee. Vaak vraag ik me af of ik me ook zo zou voelen als ik mijn biologische vader kende. Zou ik dan ook zo'n obsessie hebben met veiligheid/geborgenheid en alsmaar op zoek zijn naar warmte en liefde (een papa)? Af en toe word ik er zo gek van dat ik dat maar niet kan loslaten. Ik ben gewoon niet opgegroeid in een liefdevol gezin en ik ken m'n vader niet, oké, get over it. Er zijn zat mensen die wel allebei hun ouders kennen en daar ook geen liefdevolle relatie mee hebben, en ook mensen die een ouder of zelfs allebei hun ouders missen en daar vrede mee hebben, dus ik moet maar niet zo moeilijk doen. Maar zo werkt het kennelijk niet.
Ja maar jeetje, relativeren heeft ook zijn grenzen.
Als ik verkouden ben voor een concert en dus niet mee kan doen, kan ik wel denken 'jamaar sommige violisten raken in een ongeluk hun vingers kwijt en kunnen nooit meer spelen' maar dat maakt nog niet dat ik dan opeens wel kan zingen.
Je mag jezelf af en toe best zielig vinden hoor. Er is altijd wel iemand die het erger heeft, en er zijn ook altijd wel mensen die het beter hebben. Als je teveel relativeert ga je jezelf ook op andere vlakken teveel met anderen vergelijken, daar moet je mee oppassen
Sterkte
Oud 17-03-2010, 09:50
Verwijderd
Ik zie het niet meer zitten Heb het gevoel dat echt alles en iedereen het af laat weten en ik kan de kracht gewoon niet vinden om zelf de schouders eronder te zetten.
Ik heb meer hulp nodig dan ik nu krijg, maar hoe kan ik nou geholpen worden als mijn psycholoog wacht op het advies van de psychiater wat betreft de verder therapier, terwijl mijn psychiater eigenlijk niet weet wat ze met me moet/kan en de communicatie verloopt zooooo traag.
Volgens mij heeft mijn psychiater ook echt niet door hoe diep ik nu zit
Oud 17-03-2010, 11:25
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
@ Ifeellikerain: thnx voor je lieve reactie Leuk dat je toch met een van die talen aan de slag bent gegaan, welke heb je gekozen?

OT: Pff, wat een tijden. Gisteren weer crisisgesprek, uiteindelijk aan het eind van de middag naar oom&tante&neef gegaan, dat was erg fijn. Goed gepraat, gejankt en ook een beetje gelachen. Het was gewoon heel fijn om even bij vertrouwde mensen te zijn, die me lief hebben en er voor me willen zijn. Uiteindelijk dus wel goed einde van een kutdag. Vanmiddag een gesprek met de psychiater om opnieuw te kijken in hoeverre dit een crisissituatie is en andere medicatie/opname van belang is. Pff, ik voel me echt diep gezonken. Probeer vandaag weer wat orde op zaken te krijgen, heb alles al veel te lang laten liggen, de verzekering, geldzaken enz. En ik ga één van mijn vakken laten vallen, het is teveel voor me op dit moment. Voel me echt een failure maar het gaat niet anders..
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Oud 17-03-2010, 14:20
Verwijderd
@ daantje: tuurlijk niet, ik doe nooit als het donker is de deur open. (soms kijk ik stiekem door het raam of het een bekende is, maargoed dat helpt tegenwoordig ook niet: bekende of geen bekende) Wat ze hierboven zeiden mensen die je echt nodig hebben moeten dan maar bellen.
@ nijn: ahh meid komop komop! wees niet te streng voor jezelf
@ heal over: ik zou toch proberen duidelijk te maken hoe diep jij echt zit! En ook aangeven dat je het irritant vindt dat de communicatie zo traag verloopt. Vervelende situatie.

OT:
Ik ben druk dus ik heb geen tijd om bij mezelf stil te staan.
Ik vlucht dus lekker weg. Volgende week tentamens maar ben nu al hard bezig.
Morgen alvast een tentamen. Die moet als het goed is wel lukken.
Vanavond training, geen zin in. Ik ga wel. Anders blijf ik lui en conditieloos.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Ctrl + V Topic #66
Retro*Love
500 19-04-2007 10:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:36.