Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-10-2003, 16:33
Fleurop
Avatar van Fleurop
Fleurop is offline
Hebben jullie dat ook; af en toe een klein wit vlekje op de nagel (soms groter dan de andere keer). De laatste tijd heb ik het erg veel en bijna op elke nagel wel eentje.
Wat is het? Hoe ontstaat het? enz.?
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 16:43
Verwijderd
ik weet de naam niet precies dus ik laat het achter wege....
maar het zijn luchtbelletjes/beschadigingen in de nagelplaat, dat komt doordat je je nagel stoot als ze groeien.

Vaak heeft het te maken met te lange nagels, of dat je bepaalde werk doet waardoor je veel je nagels stoot
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 16:53
stouver
stouver is offline
ik heb het ook en ik bijt nagels (ik weet het, slecht )
dus afentoe 'bijt' ik te hard op mijn nagel zelf en dan krijg ik het ook.
het is een beschadiging die gewoon vanzelf weggaat..
__________________
'Try to find a new way of life'
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 16:53
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Kan het ook komen dat je nagels zwakker zijn door
een verminderde weerstand, en daardoor eerder beschadigen?
(aangezien ik al een tijdje ziek ben en er meer last van lijk te hebben)
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 16:54
appelsientje
appelsientje is offline
ik heb het ook altijd ( heb daarom ook altijd nagellak op) maar mijn moeder zei dat het kwam omdat ik dan een tekort aan eiwit heb.. (of was het nou calcium)
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 16:55
Verwijderd
Citaat:
Denise01 schreef op 08-10-2003 @ 17:54:
ik heb het ook altijd ( heb daarom ook altijd nagellak op) maar mijn moeder zei dat het kwam omdat ik dan een tekort aan eiwit heb.. (of was het nou calcium)
dat is gelul, dat zijn beschadiginge, je nagels kunnen zwakker worden door gebrek aan vitamines en mineralen, maar die witte vlekjes geven dat niet aan oid
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 17:17
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Ik kan zo snel even niets vinden (geen zin om te zoeken ook), maar volgens mij zijn het schimmels..
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 17:17
Fleurop
Avatar van Fleurop
Fleurop is offline
Citaat:
spacegirl schreef op 08-10-2003 @ 17:55:
dat is gelul, dat zijn beschadiginge, je nagels kunnen zwakker worden door gebrek aan vitamines en mineralen, maar die witte vlekjes geven dat niet aan oid
Ik loop nu stage in een verpleeghuis.. ik ben dus veel bezig met mijn handen; kan zijn dat ik mijn nagels dus vaker 'stoot'. Ik moet mijn nagels wel kort houden.

Wat betrefd eiwitten.. ik krijg genoeg binnen, daar ligt het niet aan. En mijn weerstand is (volgens mij) momenteel niet meer of minder dan anders. Ben ook nooit ziek.
En ik bijt ook geen nagels
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 17:18
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Quiana schreef op 08-10-2003 @ 17:53:
Kan het ook komen dat je nagels zwakker zijn door
een verminderde weerstand, en daardoor eerder beschadigen?
(aangezien ik al een tijdje ziek ben en er meer last van lijk te hebben)
Jup, net als dat je haar doffer wordt en breekbaarder en je huid droger en doffer, je ogen glaziger. Je kent het wel..
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 17:18
Verwijderd
Die witte vlekjes geven aan dat je een gebrek aan t een of ander hebt. calcium, kalk, zoiets. dus dat je meer melk moet drinken.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 17:20
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
WooF schreef op 08-10-2003 @ 18:18:
Die witte vlekjes geven aan dat je een gebrek aan t een of ander hebt. calcium, kalk, zoiets. dus dat je meer melk moet drinken.
niet meer melk drinken. melk is niet zo gezond, itt tot wat de meeste mensen denken. wel meer fruit e.d. eten.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 17:20
Fleurop
Avatar van Fleurop
Fleurop is offline
Citaat:
WooF schreef op 08-10-2003 @ 18:18:
Die witte vlekjes geven aan dat je een gebrek aan t een of ander hebt. calcium, kalk, zoiets. dus dat je meer melk moet drinken.
3 glazen melk per dag drink ik minimaal Maar het zou best kunnen dat ik te weinig van iets binnenkrijg (hoewel ik eerder het gevoel heb van alles te veel te hebben... buiten dat slik ik elke dag een vitaminepil)
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 17:23
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
ekki schreef op 08-10-2003 @ 18:20:
niet meer melk drinken. melk is niet zo gezond, itt tot wat de meeste mensen denken. wel meer fruit e.d. eten.
Offtopic: Laten we ajb die discussie niet ook hier houden, dat is net zo eindeloos als "alto's stinken"...
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 19:00
Verwijderd
Citaat:
water willowglo schreef op 08-10-2003 @ 18:17:
Ik loop nu stage in een verpleeghuis.. ik ben dus veel bezig met mijn handen; kan zijn dat ik mijn nagels dus vaker 'stoot'. Ik moet mijn nagels wel kort houden.

dat kan, een vriendin van mijn vader,daar zitten der nagels ook vol mee van die plekjes, die doet ook iets in de zorg, daar kwam het door zeiden ze bij mij op school, komt ook als je je nagels ergens tegen aan stoot(mensen tillen,bedden verschonen), maar t is vaker als je lange nagels hebt,omdat je je dan nog meer tegen dingen aan kan stoten
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 22:48
Verwijderd
Het komt inderdaad door beschadigingen/stoten. Mijn moeder kwam ook altijd met het lulverhaal aanzetten dan het door een gebrek aan kalk komt. Maar misschien heeft het wel gedeeltelijk te maken met voedig; ik heb het nu niet meer (bijna hetzelfde werk)
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 07:32
Spacemonkey
Avatar van Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Ik bijt nagels (heel fout ik weet het) maar ik heb die vlekjes dus ook

* even geteld: op dit moment valt het mee 3 maar dat worden er avstw el weer meer*
__________________
Why can't they see. It's complete insanity to argue with the man who is the judge of right en wrong.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 07:43
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
het is toch kalkgebrek? melk drinken helpt zeggen ze altijd

k heb t ook, maar irriteer me er niet zo aan eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 08:13
Verwijderd
Ik heb het heel soms even. Ik vraag me af of het aan een tekort ligt. Ik heb volgens mij aan redelijk wat dingen een tekort
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 10:39
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
*RainBow* schreef op 09-10-2003 @ 08:43:
het is toch kalkgebrek? melk drinken helpt zeggen ze altijd

k heb t ook, maar irriteer me er niet zo aan eigenlijk.
Dat is onzin
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 19:17
Verwijderd
Ik denk dat het toch ook voor een groot deel te maken heeft met de hardheid van je nagels. Ik werk namelijk in de tuinbouw (dan stoot je je nagels dus ook best vaak) en heb er eigenlijk nooit last van (nu een keer één), maar ik heb ook best wel harde nagels en verder eigenlijk nooit echt lange nagels.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 20:47
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Mij staat ook bij dat het onzin is dat het eraan zou liggen dat je te weinig vitamine binnenkrijgt of te weinig kalk. Ik dacht ook dat het lag aan beschadigingen. Ik heb het ook wel regelmatig, en het zou best kunnen kloppen dat dat het komt door stoten..

ok ik eet niet supergezond...
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 00:01
ne0
Avatar van ne0
ne0 is offline
kheb et ook regelmatig maar vaak stoten doe ik egt niet hoor...dus waar dat verhaal vandaan komt snap ik heel eerlijk gezegd niet
__________________
Achterh0ek Arena 0wnZ ! :D
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Zwart vlekje op teennagel !
Selda x
7 30-05-2012 22:43
Lifestyle Dagelijkse belevenissen
Verwijderd
500 26-04-2008 06:33
Lichaam & Gezondheid Wat zijn die witte vlekjes op je nagels?
Stefanie
46 24-04-2005 18:29
Lichaam & Gezondheid Witte vlekken op nagels
Tom Poes
24 17-05-2004 22:19
Lichaam & Gezondheid witte vlekjes op nagels....
Maboq
20 14-04-2003 17:08
Lichaam & Gezondheid Nagels, hoe krijg je ze wit?
DaRealEvE
28 18-02-2003 17:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:52.