Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-10-2003, 21:01
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Hoevaak zou ik dit al tegen mezelf hebben gezegd..?

Ik ben absoluut niet dik (54 kg bij 1.66m.) maar ben sinds ik niet meer naar school fiets een buikje aan het ontwikkelen.
Mijn buik was nou net het enige waar ik zeer tevreden mee was wat mijn licham betreft.
Ik zou dus graag mijn oude figuurtje terug willen zonder af te vallen (ik wil op die 54 kg. blijven)

Heeft iemand tips om zo snel mogelijk van mijn buikje af te komen als in buikspieroefeningen (graag uitgelegd want ik krijg er altijd rugpijn van dus doe het niet goed) en hoevaak per dag ofzo.

Please verplaats dit niet naar het lijntopic want het heeft niets met afvallen te maken.
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 21:42
squat
squat is offline
Je kan niet plaatselijk vet verbranden dus laat die buikspieroefeningen maar zitten. De enige manier om vet te verliezen is door overal vet te verliezen. Dus als jij dat buikje kwijt wil maar je wil wel even zwaar blijven moet je het vervangen met iets anders, waarschijnlijk spieren.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 21:46
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
Hee Kay schreef op 08-10-2003 @ 22:42:
Je kan niet plaatselijk vet verbranden dus laat die buikspieroefeningen maar zitten. De enige manier om vet te verliezen is door overal vet te verliezen. Dus als jij dat buikje kwijt wil maar je wil wel even zwaar blijven moet je het vervangen met iets anders, waarschijnlijk spieren.
Ik wil best spieren kweken maar dan moet ik wel weten hoe. Kan ik dit thuis of moet ik daar echt voor naar de sportschool? (Die drempel is nog al hoog snap je..)
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 21:53
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Is hardlopen een oplossing?

Ok, ik geef het op, dan maar geheel iets afvallen..
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 22:00
Verwijderd
ga naar de sportschool en vraag het daar
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 22:19
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
spacegirl schreef op 08-10-2003 @ 23:00:
ga naar de sportschool en vraag het daar
Ja dat zei Willem net ook al, misschien dat ik dat dan maar moet doen..
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 22:32
Verwijderd
Citaat:
Hee Kay schreef op 08-10-2003 @ 22:42:
Je kan niet plaatselijk vet verbranden dus laat die buikspieroefeningen maar zitten. De enige manier om vet te verliezen is door overal vet te verliezen. Dus als jij dat buikje kwijt wil maar je wil wel even zwaar blijven moet je het vervangen met iets anders, waarschijnlijk spieren.
Idd, je kan best spieren kweken, maar dan zit dat buikje er nog voor


Citaat:
Somebody Special schreef op 08-10-2003 @ 22:53:
Is hardlopen een oplossing?
Ja, doe het zelf ook; puur calorieen verbranden. Dan lukt het prima. Zwemmen kan ook.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 07:11
squat
squat is offline
Citaat:
Idd, je kan best spieren kweken, maar dan zit dat buikje er nog voor
Ik zei vervangen hè. Dus vet vebranden en spieren kweken. Daar bedoel ik niet mee buikspieren trainen maar gewoon die benen en die kont.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 07:40
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
met de gemiddelde buikspieren train je voornamelijk de bovenbuikspieren. de onderste zijn moeilijk te trainen. wat volgens mij showmusicaldocent een goede oefening is voor je onderboek, is:
ga op je rug op de grond liggen met je benen plat voor je uitgestrekt (dus in plaats van met je voeten op de grond en je benen gebogen). doe je handen onder je hoofd en ga met je bovenrug omhoog (dus gewoon zoals een normale oefening, maar dan met je benen plat ipv krom). herhaal dit zo'n 25 keer. rust dan ff en doe het weer 25 keer. doe dit 3 keer. het is beter om een paar te doen en dan ff te rusten dan alles in 1 keer te doen.

dat wat anderen zeggen met afvallen is deels waar. omdat jouw buikje zich waarschijnlijk ontwikkelt door verslapping van je spieren, zullen deze buikspieren op den duur wél baat hebben. iemand die echt een buik heeft door gewoon een te zwaar lichaamsgewicht zal eerst moeten afvallen.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 07:56
Aries
Aries is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 08-10-2003 @ 22:01:
Hoevaak zou ik dit al tegen mezelf hebben gezegd..?

Ik ben absoluut niet dik (54 kg bij 1.66m.) maar ben sinds ik niet meer naar school fiets een buikje aan het ontwikkelen.
Mijn buik was nou net het enige waar ik zeer tevreden mee was wat mijn licham betreft.
Ik zou dus graag mijn oude figuurtje terug willen zonder af te vallen (ik wil op die 54 kg. blijven)

Heeft iemand tips om zo snel mogelijk van mijn buikje af te komen als in buikspieroefeningen (graag uitgelegd want ik krijg er altijd rugpijn van dus doe het niet goed) en hoevaak per dag ofzo.

Please verplaats dit niet naar het lijntopic want het heeft niets met afvallen te maken.
ok .. ga met je rug op de grond liggen en met je onderbenen op je bed. schuif zo ver naar voren dat de boven benen de bedrand raken .. je " zit " dus als het ware met je rug tegen de vloer .

en dan 10 keer omhoog komen en met je neus om en om je linker en je rechter knie aantikken ..bij het terug gaan mogen je schouderbladen de grond niet meer raken .. zodat je buikspieren gespannen blijven. owja .. handen in je nek !!!

na 10 keer ga je op je buik liggen . druk je met je armen omhoog en laat je lijf in een boogje hangen zodat je buikspieren opgerekt worden ..

en zo maak je 4 series.. een week doen .. en dan steeds een serie erbij..

succes

Laatst gewijzigd op 09-10-2003 om 07:59.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 08:26
Verwijderd
Dit onderwerp komt altijd wel 2 keer per maand, gebruik toch eens de zoek functie meisje.....

Kijk hier maar eens

Lees dan maar eens het bericht van da girl en syphon
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 09:52
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Heel erg bedankt allemaal, ik ga stevig aan de slag!
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 10:54
Verwijderd
Citaat:
Somebody Special schreef op 09-10-2003 @ 10:52:
Heel erg bedankt allemaal, ik ga stevig aan de slag!
Dat is overdreven want dat hoeft helemaal niet, het belangrijkste is om eerst het maar o zo moeilijke vetlaagje van je buik af te krijgen, die spieren komen wel, dat kweken kan iedereen wel. Je moet gewoon goed op je voeding letten en met een regelmaat gaan eten. Vraagje, ontbijt jij goed? Hoevaak wil je gaan sporten? Weet je al oefeningen? Weet je ook al dat je NOOIT 2 dagen achter elkaar mag fitnessen??

ps: pm'en mag altijd
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 13:23
Boef
Avatar van Boef
Boef is offline
1e.Ga op de grond liggen met opgetrokken benen. Leg je linkervoet op je rechterknie. Leg je linkerarm op de grond, je rechterhand breng je achter je hoofd zodat de elleboog naar buiten wijst. Kom nu schuin omhoog, ga met de rechterelleboog richting linkerknie en zak weer terug zonder je hoofd op de grond te leggen. Herhaal deze oefening vijftien keer en wissel hierna van kant.

2e.Ga op de grond liggen met opgetrokken benen en de handen naast je oren, de ellebogen wijzen naar buiten. Strek nu je rechterarm recht omhoog naar het plafond en kom twee keer een stukje omhoog. Wissel nu van arm. Herhaal de oefening tien keer.

3e.Ga op de grond liggen met opgetrokken benen. Leg je handen in de nek en kom kleine stukjes omhoog, zodat je schouders van de grond zijn. Houd dit twee tellen vast en ga weer liggen. Herhaal dit tien keer en als het lukt twintig keer. Belangrijk is dat tijdens de oefening je onderrug op de grond blijft!

4e.Ga op de grond liggen met opgetrokken benen. Strek je rechterbeen zo dat het horizontaal gestrekt boven de grond hangt. Reik met je handen naar voren en kom nu tien keer met je schouders kleine stukjes van de grond. Leg tussendoor niet je schouders terug op de grond, maar hou ze omhoog zodat je buikspieren gespannen blijven.

5e.Ga op de grond liggen met opgetrokken knieen. Laat je knieen naar links vallen. Breng je handen naast je oren met de ellebogen naar buiten wijzend en kom nu twaalf keer kleine stukjes met de schouders van de vloer. Wissel hierna van kant.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 13:41
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Aries schreef op 09-10-2003 @ 08:56:
ok .. ga met je rug op de grond liggen en met je onderbenen op je bed. schuif zo ver naar voren dat de boven benen de bedrand raken .. je " zit " dus als het ware met je rug tegen de vloer .

en dan 10 keer omhoog komen en met je neus om en om je linker en je rechter knie aantikken ..bij het terug gaan mogen je schouderbladen de grond niet meer raken .. zodat je buikspieren gespannen blijven. owja .. handen in je nek !!!

na 10 keer ga je op je buik liggen . druk je met je armen omhoog en laat je lijf in een boogje hangen zodat je buikspieren opgerekt worden ..

en zo maak je 4 series.. een week doen .. en dan steeds een serie erbij..

succes
Niet je handen in je nek!!!!!!!! Dan ga je aan je nek trekken en dan krijg je idd last van je rug. Je kan je handen het best gekruisd voor je borst houden of ergens anders laten maar ga iig niet aan je nek trekken!
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 15:18
Bruut
Avatar van Bruut
Bruut is offline
dit kan dan toch ook int lijntopic leonoor?
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 15:26
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Bruut schreef op 09-10-2003 @ 16:18:
dit kan dan toch ook int lijntopic leonoor?
Dat kan ze nog altijd zelf wel bepalen lijkt me.

Hardlopen is sowieso wel goed, (ook voor het in z'n geheel afvallen), heb ooit ergens gelezen dat het ook goed is voor je buikspieren, maar weet dat niet 100% zeker meer...

En buikspieroefeningen idd, of misschien idd naar de sportschool... (aangezien ze daar ook meer persoonlijk advies ed kunnen geven)
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 16:59
Bruut
Avatar van Bruut
Bruut is offline
Citaat:
Quiana schreef op 09-10-2003 @ 16:26:
Dat kan ze nog altijd zelf wel bepalen lijkt me.
ja maar als ze mijn topic sluit dan moet deze ook dicht, komt op precies hetzelfde neer!!
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 19:06
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 09-10-2003 @ 13:41:
Niet je handen in je nek!!!!!!!! Dan ga je aan je nek trekken en dan krijg je idd last van je rug. Je kan je handen het best gekruisd voor je borst houden of ergens anders laten maar ga iig niet aan je nek trekken!
zeg, hoezo niet? als je slim bent dat trék je gewoon niet aan je nek. je kan ook je handen lichtjes onder je nek steunen hoor. zo doe ik het ook en het gaat prima. gewoon wat wilskracht hebben. en als het niet meer gaat, is het duidelijk dat je ff moet stoppen.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 08:04
Aries
Aries is offline
Ja .. bij ons op de training ( hapkido ) zeiden ze dan altijd dat je je oren maar vast moet pakken .. maar dan heeft ze straks ZULKE flaporen
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 08:36
Marshall
Avatar van Marshall
Marshall is offline
geen zin om het hele topic te lezen maar ok.. als je buik oefeningen niet volhoud moet je maar gaan zwemmen ...werkt verstevigend voor heel je lichaam ....
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 09:02
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
Marshall schreef op 10-10-2003 @ 09:36:
geen zin om het hele topic te lezen maar ok.. als je buik oefeningen niet volhoud moet je maar gaan zwemmen ...werkt verstevigend voor heel je lichaam ....
Dat wilde ik gaan doen
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 10:46
Drizzt
Drizzt is offline
Citaat:
Syphon schreef op 09-10-2003 @ 11:54:
Weet je ook al dat je NOOIT 2 dagen achter elkaar mag fitnessen??

Wat is dat nou weer voor onzin? Als je het goed aanpakt kun je elke dag trainen.

Verder is alles al een beetje gezegd hier.. cardio doen voor vetverbranding laat dat buikje verdwijnen. Liefst 's ochtends op een lege maag! Als je buikspieren traint, gebruik dan geen extra gewicht. Dan gaan je spieren groeien en wordt je buik alleen maar groter. Voor strakke vorm alleen met je lichaamsgewicht trainen.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 13:17
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Drizzt schreef op 10-10-2003 @ 11:46:
Liefst 's ochtends op een lege maag!
Inderdaad, dat werkt erg goed. Eerst ging ik altijd een half uurtje lopen (hardlopen dus) voordat ik naar kantoor ging. Nu ga ik op de fiets (14km ongeveer), dus ben ik met lopen gestopt, maar ik val nog steeds flink af (geen chips en dergelijke rotzooi eten werkt ook erg goed). Bovendien ga ik regelmatig met een collega fitnessen (hij mag alleen niet meer aan de toestellen gaan hangen vanwege z'n RSI), en zit ik op hockey. Als je zoals ik een kantoorbaan hebt moet je gewoon aan 't sporten blijven, ander slib je dicht. Een collega van me is 30, sport niet, en heeft nog meer buik dan m'n vader. Ziet er niet uit.

Ik had trouwens exact hetzelfde probleem als Somebody Special. Ik was altijd vrij trots op m'n buik (niet echt blokjes, wel mooi straks) maar tijdens 2 jaar relatie komt d'r behoorlijk wat blubber bij, en dat zag er dus echt niet uit. Nu heb ik nog steeds een beetje zwembandjes, maar ik schaam me d'r tenminste niet meer voor, bovendien zijn m'n buikspieren weer een beetje zichtbaar.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 13:21
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Heb net voor het eerst een stukje hard gelopen (samen met de hond) maar dat valt toch vies tegen
Langer dan 2/3 minuten hou ik het echt niet vol (ja, ik rook en heb al bijna 5 jaar wegens een blessure niet gesport)

Ben benieuwd hoelang dat hardlopen goed gaat (mag het eigenlijk niet vanwegen een knieblessure en heb ook nog eens uitgerekte enkelbanden dus voor ik het weet zwik ik er doorheen..)
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 13:26
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 10-10-2003 @ 14:21:
Heb net voor het eerst een stukje hard gelopen (samen met de hond) maar dat valt toch vies tegen
Langer dan 2/3 minuten hou ik het echt niet vol (ja, ik rook en heb al bijna 5 jaar wegens een blessure niet gesport)
Oh, don't worry. Je lichaam is niet ingesteld op het binnenhalen van de hoeveelheid zuurstof die je nodig hebt voor de verbranding, vooral de eerste keer dat je loopt hou je het inderdaad gewoon maar een paar minuten vol. Als je maar consequent blijft lopen zul je merken dat je het na een tijdje gewoon een half uur op een redelijk tempo volhoudt.

Dat je rookt is een handicap trouwens, je hebt daardoor vrij veel CO in je bloed, waardoor je minder zuurstof op kunt nemen. Ik ga niet uitweiden over de minpunten van roken, die weet je zelf wel.

Hoe ernstig is die blessure trouwens? Als je echt absoluut niet mag rennen is het beter dit niet maar gewoon te proberen tot het een keer misgaat.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 13:31
Bruut
Avatar van Bruut
Bruut is offline
ga anders op de hometrainer ofzo
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 13:35
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
Chimera schreef op 10-10-2003 @ 14:26:
Oh, don't worry. Je lichaam is niet ingesteld op het binnenhalen van de hoeveelheid zuurstof die je nodig hebt voor de verbranding, vooral de eerste keer dat je loopt hou je het inderdaad gewoon maar een paar minuten vol. Als je maar consequent blijft lopen zul je merken dat je het na een tijdje gewoon een half uur op een redelijk tempo volhoudt.
De hond (een jonge die haar plas nog niet zo lang kan ophouden) moet er elke 3 uur uit dus ik kan iedere 3 uur een rondje rennen..

Citaat:
Hoe ernstig is die blessure trouwens? Als je echt absoluut niet mag rennen is het beter dit niet maar gewoon te proberen tot het een keer misgaat.
Hij wordt steeds minder. Mijn botten staan schuin tegenover mijn knieschijf (die dus ook een beetje scheef staat). Heb ooit een knie zo dik als m'n bovenbeen gehad vol met vocht, verder heb ik er steeds minder last van. Af en toe nog een dag pijn. Ik heb er altijd alles gewoon mee gedaan (mocht destijds niet springen, rennen springen, op m'n hurken gaan zitten, m'n been niet volledig strekken, niet helemaal buigen, niet zwemmen, etc.) maar dat is een paar jaar geleden en zoals ik al zei heb ik me daar nooit wat van aan getrokken.
Ik zou er over heen groeien dus..
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 13:59
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Waarom kan je het btw het beste op een lege maag doen?
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 14:19
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 10-10-2003 @ 14:59:
Waarom kan je het btw het beste op een lege maag doen?
Als je 's ochtends wakker wordt heeft je lichaam vrijwel al het in je bloed aanwezige glucosereserves verbrandt, en is dan al bezig je vetreserves aan te spreken. Als je dan gaat rennen of iets anders intensiefs doet gaat je lichaam veel vet omzetten in glucose, en dit verbranden.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 14:55
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
Chimera schreef op 10-10-2003 @ 15:19:
Als je 's ochtends wakker wordt heeft je lichaam vrijwel al het in je bloed aanwezige glucosereserves verbrandt, en is dan al bezig je vetreserves aan te spreken. Als je dan gaat rennen of iets anders intensiefs doet gaat je lichaam veel vet omzetten in glucose, en dit verbranden.
Ah ik snap het, thanx
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 16:22
Verwijderd
Citaat:
Drizzt schreef op 10-10-2003 @ 11:46:
Wat is dat nou weer voor onzin? Als je het goed aanpakt kun je elke dag trainen.

Verder is alles al een beetje gezegd hier.. cardio doen voor vetverbranding laat dat buikje verdwijnen. Liefst 's ochtends op een lege maag! Als je buikspieren traint, gebruik dan geen extra gewicht. Dan gaan je spieren groeien en wordt je buik alleen maar groter. Voor strakke vorm alleen met je lichaamsgewicht trainen.
Nee oke jij weet het.

Pffff spieren moet herstellen dus altijd 24uur rust, maar ga jij maar lekker 7 dagen per week kracht training volgen, dan ben je echt goed bezig.....

Doel 2 : Vetverbranding


Vetverbranding vindt plaats door oefeningen uit te voeren, waarbij het lichaam de kans krijgt om uit het 'zuurstofsysteem' zijn energie te verkrijgen. Voor de training is het aan te raden om een algemene warming up te doen. Een specifieke warming up is in dit geval niet nodig, omdat er een lage intensiteit wordt gebruikt (je hoeft dus geen warming up sets te doen van een lagere intensiteit voordat je begint). Natuurlijke vetverbranding kan alleen bereikt worden door lange en frequente trainingssesies te doorlopen. Het wordt dan ook aangeraden om 4 dagen per week trainen voor het behalen van vetverlies. Hierbij dient nog gezegd te worden dat meer spiermassa ervoor zorgt dat meer calorieën verbrand worden, wat het afvalproces vergemakkelijkt (de verbrandingsmotor wordt groter). Het verkrijgen van meer spiermassa is dus een belangrijk wapen tegen vet. Het effect hiervan is groter bij mannen dan bij vrouwen, omdat vrouwen minder gemakkelijk spieren kunnen aanmaken. Dit komt doordat bij vrouwen het hormoon testosteron verminderd aanwezig is in het lichaam.

Behoud van vetpercentage (als het lichaam neigt naar het opslaan van energie in vet) kan bereikt worden door 3 keer per week te trainen. Als je echt vet kwijt wilt raken, dan moet je meer dan 3 keer per week trainen op een lage intensiteit. Vetverbranding vindt vooral plaats door te trainen op lage intensiteit. Dit kan door trainingen met gewichten maar ook door cardiovasculaire trainingen. Een laatste opmerking is nog dat de trainingssessies (de kern van de training, niet de warming up en cooling down) niet langer dan 1 uur behoren te duren (voor optimale resultaten).

Training met Gewichten
Het devies hierbij is dat er zoveel mogelijk 'bulkoefeningen' op een lage intensiteit (30%-40% 1RM) gedaan moeten worden, om puur vetverlies te verkrijgen. Spieropbouw wordt met hogere intensiteiten bereikt (70%-80% 1RM). De volgende oefeningen kunnen gebruikt worden.

Oefeningen - in chronologische volgorde

Flat Bench Press (pectoralis major, triceps, deltoïdeus)
Regular Squats (quadriceps, gluteus maximus, hamstrings) of Lunges (quadriceps, gluteus maximus, hamstrings)
Lat Machine (latissimus dorsi, biceps)
Standing Gluteus Machine (hamstrings, gluteus maximus)
Vertical Row (teres major, trapezius, biceps)
Abductor (abductors)
Triceps Pushdown (triceps, abdominus rectus)
Adductor (tensor fascae latae, gluteus medius)
Neck Press/ Military Press (deltoideus, trapezius, triceps)
Standing Calf Raise (soleus, gastrocnemius)
Hyperextensions (erector spinae)
Leg Extension (quadriceps)
Cardiovasculaire Oefeningen
Onder dit soort oefeningen vallen de fiets, het roeiapparaat en de loopband. Om vet te verliezen moet er tussen de 50% en 70% van de maximale hartslag gesport worden voor langer dan 20 minuten (waarna je bijvoorbeeld kunt gaan krachttrainen). Meer hierover in de trainingsmethoden sectie.

Combinatie van vetverlies en spieraanmaak
Zoals al eerder is gezegd, is de combinatie van vetverliezende oefeningen en spieropbouwende oefeningen de meest effectieve (en de meest afwisselende) trainingsmethode. Een voorbeeld van een combinatie is te beginnen met 20-25 minuten fietsen op een lage intensiteit (op bijvoorbeeld 60% van je maximale hartslag) en daarna bovenstaande krachttraining te doen op een hogere intensiteit (70% 1 RM - 8-15 herhalingen in 4 sets).

Uitvoering
Je moet meer dan 30 herhalingen doen (bij het trainen met gewichten) om in het zuurstofsysteem te trainen (met dit systeem wordt vet verbrand). Daartussen moet zo min mogelijk rust genomen worden om het lichaam in beweging te houden. In principe zijn 4 sets genoeg.


Variatie
Na 6 weken kan je weer kiezen voor een andere aanpak. Dit kan bijvoorbeeld door een andere volgorde van de oefeningen, door andere oefeningen of door andere trainingsmethoden te hanteren. Als je bijvoorbeeld constant gewerkt hebt met 15 herhalingen -waarna je niet meer kon- is het misschien een idee om het gewicht met 10% te verhogen en minder series te doen (5 tot 9).
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 16:23
Verwijderd
Vetverlies door Training
Als er lichamelijke inspanning wordt verricht, worden bepaalde energiesystemen van het lichaam aangesproken. Er zijn 3 systemen, namelijk de fosfaatpoel, het melkzuursysteem en het zuurstofsysteem. De eerste twee systemen worden voornamelijk aangesproken wanneer de intensiteit van de training erg hoog is (bijvoorbeeld bij een sprintje trekken), terwijl het zuurstofsysteem wordt aangesproken in de zogenaamde 'steady state' fase van de spier. Met 'steady state' wordt bedoelt dat er voldoende zuurstof aanwezig is voor de spier om de gehele energieverbranding te kunnen faciliteren. Vetverbranding kan alleen plaatsvinden indien er zuurstof aanwezig is. Als vetverbranding het doel is, zal er gedurende lange tijd op een relatief lage intensiteit gesport moeten worden.(50% tot 60% van de maximale hartslag) Er kan meer over vetverbranding en training gelezen worden in de programma sectie en in de trainingsmethoden sectie.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 16:30
squat
squat is offline
Citaat:
Nee oke jij weet het.

Pffff spieren moet herstellen dus altijd 24uur rust, maar ga jij maar lekker 7 dagen per week kracht training volgen, dan ben je echt goed bezig.....
Meeste mensen vinden het niet interessant en het is ook offtopic dus ik wou er niet op in gaan.

Je kan wél elke dag 2 dagen achter elkaar trainen. Het is alleen zaak om te zorgen dat je niet dezelfde spiergroep achter elkaar traint. Zelfs niet 2 keer in de 3 dagen. Vaak word er geroepen dat er 72 uur nodig is voor herstel maar dat hangt af van je rust, voeding and de spiergroep. Persoonlijk zou ik dezelfde spieren niet 2 keer in de week trainen. Ze mogen wel een tweede keer voorkomen als ondersteunende spiergroep. Zoals triceps en pectoralis major bij de meeste oefeningen elkaar aanvullen. Echter hier ook zorgen dat je niet vandaag de triceps traint en morgen de borst.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 17:05
Drizzt
Drizzt is offline
Citaat:
Hee Kay schreef op 10-10-2003 @ 17:30:
Het is alleen zaak om te zorgen dat je niet dezelfde spiergroep achter elkaar traint.
Dat wilde ik net zeggen. Overigens kun je ook bijvoorbeeld 3 dagen krachttraining en 3 dagen cardio doen, dan train je ook bijna elke dag.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 18:00
feline
feline is offline
Het meeste is al gezegd in dit topic. De meningen zijn altijd enorm verdeeld over buikspieren, de een zegt dit de ander dat. Maar goed, mijn tips:

1) Zolang je niet aan je nek trekt, kan je je handen daar best neerleggen
2) Denk eraan je buik in te trekken ipv van uit te zetten, dus je navel naar de grond. Anders krijg je alleen maar kramp.
3) Adem uit als je opkomt.
4) Je lichaam komt naar boven omdat je je buik aanspant, ga dus niet als een gek met je rug, schouders en armen zorgen dat je naar boven komt, dan streef je je doel voorbij.
5) Train om de dag, dan heeft je lichaam kans zich te herstellen.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit Seksverhalen
Verwijderd
318 04-02-2013 14:43
Liefde & Relatie Ik ben homo en verliefd, maar hij woont ver weg :(
MarcA
11 20-05-2011 07:13
Verhalen & Gedichten Ik ben Plato, de opper a-seksuele mens (verhaal)
Verwijderd
226 27-11-2005 11:00
Verhalen & Gedichten [Verhaal]
Faerie
14 06-02-2005 19:14
Verhalen & Gedichten Mijn Verhaal: Dezelfde groene ogen.
MissyGeduld
10 19-06-2004 17:44
ARTistiek Een poëtisch en vaag verhaal
metzondernix
35 12-08-2001 14:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:47.