Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-10-2003, 19:11
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Sinds enkele weken werk ik aan een aardig groot project.

Het doel:
Een man* zwanger maken
* Onder 'man' versta ik een als man geboren persoon.

Wat denken jullie van zo'n project, op de volgende gebieden?
  • Operatie
  • Ethiek
  • Endocrinaal
  • Evt. uitvoerbaarheid in de toekomst


Laat ik er even aan toevoegen dat dit een serieus topic is, waar ik serieuze reacties op wil krijgen. Dus géén rare opmerkingen. Het gaat hier puur en alleen over dit project.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 19:18
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Mijn uitganspunt is: De operatie zal mogelijk zijn.
Er is voldoende abdominale ruimte voor de transplantatie van lichaamsvreemde organen.
Uiteraard zal dit een flinke operatie zijn, en ik betwijfel dan ook of de chirurgische techniek zo ver gevorderd is dat deze operatie heden ten dage uitgevoerd zou kunnen worden.
Echter, het is aannemelijk dat chirurgische technieken m.b.t. extreme operaties en xeno-transplantaties zich steeds verder zullen ontwikkelen.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 19:18
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Het doet me denken aan die film. Van arnold schwarzenegger,

Maargoed ik ben tegen. Ik vind het onnatuurlijk en daarnaast overbodig. Normale hetero-stellen kunnen zelf kinderen krijgen.
Homo's kunnen een kind adopteren.

De vrouw heeft een beter lichaam om kinderen mee te baren, bekken e.d.

Persoonlijk, ik vind het geldverspilling
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 19:23
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ethiek
We spreken hier over een ingreep in een van de meest fundamentale eigenschappen van het menselijk lichaam: geslacht.
Dat geslacht is ons toegewezen, door natuur en/of een hogere macht (daar ga ik niet op in).
Vanuit religieus opzicht is deze ingreep dan ook verwerpelijk.
Maar vanuit een wetenschappelijk oogpunt is het een grote uitdaging.
Zal de medische wetenschap ooit zover komen dat we in de meest fundamentele eigenschappen van het individueel menselijk lichaam kunnen gaan snijden?
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 19:28
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
dyfusica schreef op 09-10-2003 @ 20:18:
Het doet me denken aan die film. Van arnold schwarzenegger,

Maargoed ik ben tegen. Ik vind het onnatuurlijk en daarnaast overbodig. Normale hetero-stellen kunnen zelf kinderen krijgen.
Homo's kunnen een kind adopteren.

De vrouw heeft een beter lichaam om kinderen mee te baren, bekken e.d.

Persoonlijk, ik vind het geldverspilling
Een kind zal nooit normaal geboren kunnen worden uit een (van oorsprong) mannelijk lichaam. Het bekken is daarvoor te klein.
Daarvoor bestaat echter de sectio ceasaria.

Het is inderdaad onnatuurlijk, maar dat zijn harttransplantaties ook. Overbodig is het (medisch gezien) inderdaad: er is geen enkele puur lichamelijke reden te vinden om tot een dergelijke operatie over te gaan.

Ik zie dit dan ook als eenmalig experiment. Het zal gebeuren. Daar ben ik zeker van. Of het nu over twintig jaar is kan niemand zeggen. Vanuit de wetenschappelijke kant gezien is het m.i. een te grote uitdaging om te laten liggen.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 19:31
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 09-10-2003 @ 20:28:
Een kind zal nooit normaal geboren kunnen worden uit een (van oorsprong) mannelijk lichaam. Het bekken is daarvoor te klein.
Daarvoor bestaat echter de sectio ceasaria.

Het is inderdaad onnatuurlijk, maar dat zijn harttransplantaties ook. Overbodig is het (medisch gezien) inderdaad: er is geen enkele puur lichamelijke reden te vinden om tot een dergelijke operatie over te gaan.

Ik zie dit dan ook als eenmalig experiment. Het zal gebeuren. Daar ben ik zeker van. Of het nu over twintig jaar is kan niemand zeggen. Vanuit de wetenschappelijke kant gezien is het m.i. een te grote uitdaging om te laten liggen.
Dacht je dat? Ik kan me voorstellen dat er zat mannen zijn die zelf een keer willen meemaken hoe het is om zwanger te zijn.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 19:31
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Endocrinaal
Voor een leek lijkt de operatie misschien alles. Een ieder met meer dan fundamentele kennis van het menselijk lichaam kan op zijn vingers natellen dat dit niet zo is. Niet de operatie, maar de hormonale regeling van de getransplanteerde organen is hoofdzaak.
Verschillende hormonen (o.a. GnRH, LH, FSH, progesteron, oestrogeen, estradiol, oxytocine) spelen een grote rol.
Het post-operatief regelen van een hormoonhuishouding in een lichaam dat hier niet voor gebouwd is zal een enorme uitdaging zijn, en de kans op mislukking is dan ook het grootst.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 19:33
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
dyfusica schreef op 09-10-2003 @ 20:31:
Dacht je dat? Ik kan me voorstellen dat er zat mannen zijn die zelf een keer willen meemaken hoe het is om zwanger te zijn.
Die zijn er inderdaad.
Maar, we spreken hier over een ingreep met een enorm risico.
Ik zou niet verbaasd kijken als blijkt dat de peri- en post-operatieve mortaliteit tegen de 25% o.i.d. zou liggen.
Dat is een té groot risico om hier ooit een standaard-operatie van te maken.

En dan nog: waar haal je die donor-organen vandaan?
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 19:46
Poor twisted me
Avatar van Poor twisted me
Poor twisted me is offline
die donor organen haal je uit varkens natuurlijk..........


ik vind dit dus echt zo lomp

waarom moeten mensen zoveel manipuleren
__________________
It's all fun and games, until someone looses an eye...than it's fun and games you can't see
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 20:24
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Allemachtig, ik dacht dat je dit bij jezelf ging laten doen, Daniël!
(Ik schrok al)

En nee, ik vind het stupide, alle kinderen moeten dood.
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 20:25
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik denk toch dat het niet echt haalbaar is gezien de medicijnen die tegen afstoten gebruikt moeten worden. Lijkt me ook niet bepaalt goed voor het kind.
Verder ben ik erop tegen.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 20:29
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 09-10-2003 @ 21:24:
Allemachtig, ik dacht dat je dit bij jezelf ging laten doen, Daniël!
(Ik schrok al)

En nee, ik vind het stupide, alle kinderen moeten dood.
Nee, ik ga het uitvoeren, over 20 jaar.
Serieus, het lijkt me een geweldige uitdaging.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 20:30
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Ieke schreef op 09-10-2003 @ 21:25:
Ik denk toch dat het niet echt haalbaar is gezien de medicijnen die tegen afstoten gebruikt moeten worden. Lijkt me ook niet bepaalt goed voor het kind.
Verder ben ik erop tegen.
Daar dacht ik ook al aan.

Ik zal eens gaan zoeken naar informatie over zwangerschap na transplantatie (andersoortige transplantaties, bij vrouwen).

Maar, hier geldt dan weer de termijn: over 20 jaar zijn die immuno-opressieve medicijnen waarschijnlijk heel wat beter (minder nevenwerkingen) dan nu.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 20:32
Verwijderd
Citaat:
dyfusica schreef op 09-10-2003 @ 20:18:
Het doet me denken aan die film. Van arnold schwarzenegger,
Junior
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 20:33
Verwijderd
Ik ben tegen.
Gewoonweg vanwege het feit dat ik vind dat vrouwen daar nou eenmaal geschikt voor zijn, mannen niet. Er moeten dan zoveel ingrepen worden gedaan bij de man in kwestie. Dat is geldverspilling en kost mijnsinziens ook veel teveel tijd. En het is gewoon verspilde moeite. Veranderd er iets dan? Nee, alleen dat precies één man weet hoe het is om zwanger te zijn. Sorry hoor, dat vind ik dus gewoon onzin.
Ik vind het trouwens ook zielig voor het kind.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 20:35
Verwijderd
Citaat:
bloempjuh schreef op 09-10-2003 @ 21:32:
*knip*
Van die medische termen ben ik het wel mee eens ja. Ik snapte er ook vrij weinig tot niets van. Ik heb het wel gelezen hoor
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 20:38
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Endocrinologie = hormoonleer.


Maarja, inderdaad, voor het kind zal het ook niet aangenaam zijn.
Wat overwogen zou kunnen worden is de zwangerschap bv. in de derde maand af te breken.

Lukt het om die zwangerschap te krijgen en tot de derde maand te houden? Dan is het project al min of meer geslaagd.

Oh ja, een andere overweging is dat die man nooit een eigen kind zal krijgen, maar een kind met het DNA van de donor van de organen.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 20:39
Verwijderd
Ik denk dat het nog wel een jaar of 50 gaat duren.

Je hebt namelijk niet alleen te maken met het overbrengen van lichaamsvreemde organen in een man, je hebt ook te maken met het kind. Hoe moet er een navelstreng gevormd worden, een placenta en vruchtwater. Er moeten bepaalde hormonen aangemaakt worden waarmee de zwangerschap in stand wordt gehouden. Bovendien moet (!) de man in kwestie medicijnen slikken om te zorgen dat de baarmoeder niet afgestoten wordt. Aangenomen dat er een navelstreng gevormd zou kunnen worden, dan krijgt dat kind het allemaal binnen. Dan krijg je als resultaat een zeer misvormt kind of het wordt een miskraam.
In beide gevallen is het project geflopt. Het doel van een zwangerschap is namelijk nog altijd een gezond kind op de wereld zetten.

Je noemt het een eenmalig project maar je noemt nergens wat er met het kind gebeurt. Laat je dat na de geboorte 1 keer stuiteren of wordt dat een studieobject of blijft het een levenlang allerlei klachten houden n.a.v deze onnatuurlijke zwangerschap?
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 20:39
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 09-10-2003 @ 21:30:
Daar dacht ik ook al aan.

Ik zal eens gaan zoeken naar informatie over zwangerschap na transplantatie (andersoortige transplantaties, bij vrouwen).

Maar, hier geldt dan weer de termijn: over 20 jaar zijn die immuno-opressieve medicijnen waarschijnlijk heel wat beter (minder nevenwerkingen) dan nu.
Dan nog. Het zijn helemaal geen gezonde medicijnen en over 20 jaar zal dat nog steeds niet zo zijn. Daarbij is het voor ongeboren kinderen nog slechter en wat de gevolgen zijn op langere termijn bij zo'n kind weet ook niemand. Ik denk dat ze slecht zijn. En daarbij hoe groot is de kans op misvormde kinderen bij gebruik van die medicijnen?
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 21:00
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Jadie schreef op 09-10-2003 @ 21:39:
Ik denk dat het nog wel een jaar of 50 gaat duren.

Je hebt namelijk niet alleen te maken met het overbrengen van lichaamsvreemde organen in een man, je hebt ook te maken met het kind. Hoe moet er een navelstreng gevormd worden, een placenta en vruchtwater. Er moeten bepaalde hormonen aangemaakt worden waarmee de zwangerschap in stand wordt gehouden. Bovendien moet (!) de man in kwestie medicijnen slikken om te zorgen dat de baarmoeder niet afgestoten wordt. Aangenomen dat er een navelstreng gevormd zou kunnen worden, dan krijgt dat kind het allemaal binnen. Dan krijg je als resultaat een zeer misvormt kind of het wordt een miskraam.
In beide gevallen is het project geflopt. Het doel van een zwangerschap is namelijk nog altijd een gezond kind op de wereld zetten.

Je noemt het een eenmalig project maar je noemt nergens wat er met het kind gebeurt. Laat je dat na de geboorte 1 keer stuiteren of wordt dat een studieobject of blijft het een levenlang allerlei klachten houden n.a.v deze onnatuurlijke zwangerschap?
Wat ik me nu pas bedenk: dierproeven.
Dit project moet natuurlijk eerst op proefdieren getest worden.
(Niet dat ik graag proefdieren zou gebruiken, maar hier moet dat wel.)

Wat met het kind? Dat is nog lang niet aan de orde.
Het gaat meer om het principe: is het mogelijk een man zwanger te maken?

Citaat:
Ieke schreef op 09-10-2003 @ 21:39:
Dan nog. Het zijn helemaal geen gezonde medicijnen en over 20 jaar zal dat nog steeds niet zo zijn. Daarbij is het voor ongeboren kinderen nog slechter en wat de gevolgen zijn op langere termijn bij zo'n kind weet ook niemand. Ik denk dat ze slecht zijn. En daarbij hoe groot is de kans op misvormde kinderen bij gebruik van die medicijnen?
Die medicijnen zijn inderdaad een heikel punt. Maar, of het 20 of 50 jaar zal duren, ik denk dat de wetenschap zover zal komen dat deze ingreep mogelijk zal zijn.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 21:03
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
bloempjuh schreef op 09-10-2003 @ 21:41:
Ik ben niet tegen abortus bij ongewenste zwangerschap, wel tegen abortus met voorbedachte rade En dan is een zwangerschap nog niet gelukt, een zwangerschap is pas volbracht als er een levensvatbaar kind geboren wordt.
Dat abortus-idee staat mij ook niet aan.
Ik breng het als mogelijkheid naar voren, persoonlijk zie ik er niets in.

Maar dan is de zwangerschap wel op gang gebracht.
Maar goed, zoals ik al zei, dierproeven.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 21:12
Verwijderd
Ik vind dat net zo onnuttig als dat je zou gaan proberen om een dier op de wereld te zetten, bijv. een nakomeling van je hond (ivf natuurlijk) ofzo. Dat zou misschien ook wel een uitdaging zijn, maar dat doe je dan toch ook niet..
(Vraag me niet hoe ik erop kom ).
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 21:23
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 09-10-2003 @ 22:03:
Dat abortus-idee staat mij ook niet aan.
Ik breng het als mogelijkheid naar voren, persoonlijk zie ik er niets in.

Maar dan is de zwangerschap wel op gang gebracht.
Maar goed, zoals ik al zei, dierproeven.
Probeer anders eens de vuistslagabortus. Dan moet je flink hard in de onderbuik slaan.

En waarom dierproeven? Er zijn zat amerikanen op deze planeet.
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 21:24
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
bloempjuh schreef op 09-10-2003 @ 22:04:
In jouw ogen is het dus minder erg een dier te martelen dan een mens?
Nee.

Maar dat is weer een heel andere discussie.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 21:24
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 09-10-2003 @ 22:12:
Ik vind dat net zo onnuttig als dat je zou gaan proberen om een dier op de wereld te zetten, bijv. een nakomeling van je hond (ivf natuurlijk) ofzo. Dat zou misschien ook wel een uitdaging zijn, maar dat doe je dan toch ook niet..
Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die zo gehecht zijn aan hun huisdier dat ze er een perfecte kloon van willen hebben. Wordt dat in Amerika onderhand al niet gedaan? Dat lijkt me net wat voor dat zieke land, ware het niet dat de regering-Bush natuurlijk faliekant tegen klonen is.

Verder heb ik er niet zoveel op te melden. Tis ambitieus, ongetwijfeld, maar verder compleet nutteloos en zolang het alleen maar een showoff blijft van zijn fabuleuze medische vocabulaire heb ik er niet zoveel te zoeken, daar stoor ik me alleen maar aan. Het moet wel toegankelijk blijven voor iedereen.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 21:25
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 09-10-2003 @ 22:12:
Ik vind dat net zo onnuttig als dat je zou gaan proberen om een dier op de wereld te zetten, bijv. een nakomeling van je hond (ivf natuurlijk) ofzo. Dat zou misschien ook wel een uitdaging zijn, maar dat doe je dan toch ook niet..
(Vraag me niet hoe ik erop kom ).
Dat is inderdaad een overweging. (Hoe je erop komt vraag ik me ook wel af. )
Maar goed, het is gewoon bizar. Daar zijn we het denk ik wel over eens.

Ik wil ook dat het bizar blijft. Een echt schrikbeeld zou pas zijn dat iedereen z'n geslacht kan kiezen en worden wat die persoon wil zijn. Dan zou de wereld echt gek zijn geworden (voor zover dat nog niet zo is ).
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 21:29
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
nare man schreef op 09-10-2003 @ 22:24:
1) Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die zo gehecht zijn aan hun huisdier dat ze er een perfecte kloon van willen hebben. Wordt dat in Amerika onderhand al niet gedaan? Dat lijkt me net wat voor dat zieke land, ware het niet dat de regering-Bush natuurlijk faliekant tegen klonen is.

2) Verder heb ik er niet zoveel op te melden. Tis ambitieus, ongetwijfeld, maar verder compleet nutteloos en zolang het alleen maar een showoff blijft van zijn fabuleuze medische vocabulaire heb ik er niet zoveel te zoeken, daar stoor ik me alleen maar aan. Het moet wel toegankelijk blijven voor iedereen.
1) Ja, daar experimenteren ze al mee. Bizar en getikt.

2) Het is niet nutteloos: het is een uitdaging. Wat mijn taalgebruik betreft: iedereen die biologie als examenvak heeft gehad kan mij volgen, en wie geen biologie als examen heeft gehad, weet ook niet wat bij zo'n ingreep speelt (erg zwart-wit, maar goed).
Het moet toegankelijk blijven? Ja. Maar als op bv. A&N een lange discussie is tussen een paar juristen in opleiding waar ik niets van begrijp, bemoei ik me er niet mee. Is niet mijn gebied: ik weet er te weinig van en dus reageer ik niet.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 21:31
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
bloempjuh schreef op 09-10-2003 @ 22:25:
Waarom dan proeven op mensen en niet op dieren? Omdat mensen niet willen meewerken? Juist. En als een dier kon beslissen een dier waarschijnlijk ook niet. Ik weet dat het tegenstrijdig is wat ik nu zeg, omdat ik wel voor proefdieronderzoek voor medicijnen ben, mits er geen andere mogelijkheid tot testen is. Maar dat dient tenminste nog een nuttig doel.
Zoals ik al zei, dat is een andere discussie. Ik keur het gebruik van proefdieren in principe af.
In ieder geval keur ik het gebruik van proefdieren in de cosmetische industrie af, en dat is al heel wat vergeleken met een groot deel van de wereld (die er geen ene f*ck om geven).
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 21:45
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Beetje mengele praktijken dit. Je schiet hier niks mee op, het is ongetwijfeld ontzettend gevaarlijk, onethisch omdat de kans dat het kind met afwijkingen geboren wordt vrij groot is. Aangezien het nut volkomen 0 is, zul je hier dus in nederland niet het geld en ondersteuning voor krijgen die je nodig zou hebben voor een dergelijk experiment.

En als je dit daadwerkelijk overweegt, ben je een grotere freak dan ik al dacht.

Laatst gewijzigd op 09-10-2003 om 21:47.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 22:07
Verwijderd
Damn... jij bent behoorlijk ziek.

Als je een uitdaging zoekt; er zijn zat medische projecten waar je de mensheid wel mee helpt...
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 09:41
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 09-10-2003 @ 22:00:
Die medicijnen zijn inderdaad een heikel punt. Maar, of het 20 of 50 jaar zal duren, ik denk dat de wetenschap zover zal komen dat deze ingreep mogelijk zal zijn.
Mogelijk... Dat transplanteren is niet het grootste probeem, het zal heus wel een keer kunnen.
Ook de medicijnen zullen wel beter zijn, maar je blijft je afweer zo onderdrukken dat het orgaan niet afgestoten wordt. Dus je moet dat soort medicijnen blijven gebruiken. Wat wel interresant is op dat gebied is met eilandjes van Langehans voor suikerpatiënten. Er zijn er die ee transplantatie hebben gekregen en die goed is gegaan. Maar ik denk niet dat dat ook zal kunnen met dit soort hele organen, het blijft veel lichaamsvreemde stoffen. Dus medicijnen.
Klonen lijkt me ook niet echt haalbaar voor zoiets. Stamcellen maken kan best, maar organen überhaupt niet enuit manlijk dna een baarmoeder? Lijkt me lastig
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 10:15
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
ik vind dit een beetje een onnozel project. iedereen weet toch dat dit onmogelijk is? waardoor daar je energie in steken dan?
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 10:42
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
*RainBow* schreef op 10-10-2003 @ 11:15:
ik vind dit een beetje een onnozel project. iedereen weet toch dat dit onmogelijk is? waardoor daar je energie in steken dan?
Er is weinig onmogelijk. Maar het is wel onzinnig omdat er niet echt een goeie reden voor is. Laat de vrouwen maar lekker de kinderen baren hoor, dan blijft de mensheid in ieder geval bestaan (als een man kinderen zou moeten krijgen, zouden we uitsterven denk ik )
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 15:09
Verwijderd
Citaat:
Wat met het kind? Dat is nog lang niet aan de orde.
Dat valt onder ethiek FA. Net zoals elke andere wetenschapper nadenkt over het gebruik van zijn uitvinding of ontdekking.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 15:56
Verwijderd
Het is volgens mij allang mogelijk, maar waarom zou je dat gaan doen? Omdat het geinig is om te proberen? Nah, 't lijkt me erg onnodig om mannen zwanger te maken, er zijn al genoeg kinderen en mogelijkheden tot kinderen, daar hoefen niet mannen ook nog bij te komen die nog meer kinderen gaan 'baren'.

Maar goed; leuk project hoor.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 15:58
Verwijderd
Misschien heb ik het ergens halverwege het topic gemist ofzo, maar je zegt dat je aan een project werkt. Wat bedoel je daar precies mee dan? Dat je info verzamelt over een zelf gekozen onderwerp voor school? Of voor jezelf, gewoon voor de gein? Of wat..?
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 16:22
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 09-10-2003 @ 22:25:
Ik wil ook dat het bizar blijft. Een echt schrikbeeld zou pas zijn dat iedereen z'n geslacht kan kiezen en worden wat die persoon wil zijn. Dan zou de wereld echt gek zijn geworden (voor zover dat nog niet zo is ).
waarom wil je de wereld gek maken (voor zover die dat idd nog niet is) en waarom wil je dat het bizar blijft?
een schrikbeeld is niet positief. het geeft je aandacht ja, maar verder veel vijandigheid.
ik snap niet dat je jouw energie (die waarschijnlijk goed bedoeld is ) in zoiets nutteloos wil steken en daarbij nog een heleboel tijd, geld en ruimte wil gebruiken.
het lijkt mij veel nuttiger iets te zoeken wat net zo'n grote uitdaging is, maar mensen ook echt helpt.
Bovendien zul je daar waarschijnlijk ook veel meer middelen voor krijgen en (wanneer het je lukt) waardering mee winnen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 19:12
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Linda85: Dat is zo. Ik begon hiermee met een idee van 'ik ga dit doen', maar ik realiseer me wel degelijk dat er dringender zaken zijn, zoals de ontwikkeling van medicatie tegen multi-resistente TBC-vormen, of kankerbestrijding.
Dat zijn echter onderwerpen waar ik weinig mee kan.


En dat project van mij is een persoonlijk project, ik doe er een onderzoek naar, en dat doe ik goed. Ik inventariseer alle mogelijke bezwaren (vandaar dit topic) en probeer daar een weerwoord op te vinden.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 19:13
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
En ik wil dat dit bizar blijft.

Want tegen dat het doodnormaal is dat je je eigen geslacht kan kiezen, is de wereld rijp voor het einde.
Dat wil ik dus niet.

Ik wil alleen weten of het mogelijk is.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 19:28
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 10-10-2003 @ 20:13:
En ik wil dat dit bizar blijft.

Want tegen dat het doodnormaal is dat je je eigen geslacht kan kiezen, is de wereld rijp voor het einde.
Dat wil ik dus niet.

Ik wil alleen weten of het mogelijk is.
Als ik het goed heb, is een paar jaar geleden al aangetoond dat het mogelijk is. Ik zal wel eens zoeken naar oude krantenartikelen.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 20:43
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Gefeliciteerd met het idiootste idee ooit.

Waarom, in Godsnaam? Kun je er niet gewoon vrede mee hebben dat vrouwen kinderen krijgen en mannen niet? Als je dan toch zonodig een project op wil zetten, maak er dan een nuttig project van ofzo. Of in ieder geval een project met een enigzins redelijk realiteitsgehalte...

Deden de kampartsen in WOII ook niet van die waanzinnige dingen?
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 20:50
Verwijderd
Interessant.

Als wetenschappelijke test, puur het experiment, vind ik het een leuk, goed idee, er zullen vast veel mensen zijn die het zich afvragen.
Ik denk echter niet dat het in de praktijk gebracht zou moeten worden; het zou de zorg te veel geld en moeite kosten voor iets dat eigenlijk min of meer overbodig is.

Laat het me weten als het je gelukt is
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 20:55
Verwijderd
http://www.malepregnancy.com/
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 22:37
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Ik denk dat je vooral de tweede kolom van de FAQ op de site die Para! net noemde wel boeiend vindt.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 12-10-2003, 10:33
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 10-10-2003 @ 21:50:

Laat het me weten als het je gelukt is
Dat vind ik dus loos; het ís al gelukt, het enige wat FA hoeft te doen is naar dat onderzoek zoeken en hij is klaar.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2003, 19:43
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 12-10-2003 @ 11:33:
Dat vind ik dus loos; het ís al gelukt, het enige wat FA hoeft te doen is naar dat onderzoek zoeken en hij is klaar.
Ik heb alleen de beginpost gelezen
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 14:29
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Para! schreef op 10-10-2003 @ 21:55:
http://www.malepregnancy.com/
ontzettend interressante site, helaas is het een hoax....

wel een goeie overigens...

bron:
http://directory.google.com/Top/Soci...g/Hoaxes/?tc=1
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 14:38
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Offtopic: Een site met zo'n URL open ik niet eens.

Het moet ooit een keer gebeuren.

Ooit moet de wetenschap klaar zijn om deze uitdaging aan te gaan.

Maar goed, tot die tijd... Tja. Ik heb nu wel een aardig controversieel onderwerp, maar misschien wel erg lastig. Misschien kan ik het toch beter bij een meer conventioneel onderwerp houden.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:34.