Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-10-2003, 01:22
BrokenRules
BrokenRules is offline
Een paar dagen geleden bleef ik bij mij vriendje slapen en we hebben sex gehad maar zonder condoom
hij heeft op tijd teruggetrokken en ik weet natuurlijk dat het fout is enzo maar op dat moment leek het niet erg

Rond de 20e moet ik ongestelf worden, kan ik beter gelijk een zwangerschapstest halen of eerst wachten of ik ongesteld word?

alvast bedankt.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 01:32
Verwijderd
Ga een test halen. Dan weet je het zeker.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 06:41
Verwijderd
Citaat:
BrokenRules schreef op 15-10-2003 @ 02:22:
Rond de 20e moet ik ongestelf worden, kan ik beter gelijk een zwangerschapstest halen of eerst wachten of ik ongesteld word?
En als je zwanger wordt kun je 10 maanden wachten tot je ongesteld wordt. Ik zou gewoon een test halen.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 08:38
lotte_jayden
Avatar van lotte_jayden
lotte_jayden is offline
Citaat:
BrokenRules schreef op 15-10-2003 @ 02:22:
Een paar dagen geleden bleef ik bij mij vriendje slapen en we hebben sex gehad maar zonder condoom
hij heeft op tijd teruggetrokken en ik weet natuurlijk dat het fout is enzo maar op dat moment leek het niet erg

Rond de 20e moet ik ongestelf worden, kan ik beter gelijk een zwangerschapstest halen of eerst wachten of ik ongesteld word?

alvast bedankt.
je kunt beter wachten tot na de 20ste.. want als je eerder een test doet kan die vaak negatief zijn.. omdat er dan nog niet zo veel HCG is aangemaakt ( dat hormoon word hoger als je zwanger zou zijn)

maar denk er niet te veel aan, want er te veel mee bezig zijn houdt de menstruatie ook uit..

succes! lotte
__________________
Trotse Mama van Jayden ( 15-08-02)
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 09:43
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
lotte_jayden schreef op 15-10-2003 @ 09:38:
je kunt beter wachten tot na de 20ste.. want als je eerder een test doet kan die vaak negatief zijn.. omdat er dan nog niet zo veel HCG is aangemaakt ( dat hormoon word hoger als je zwanger zou zijn)

maar denk er niet te veel aan, want er te veel mee bezig zijn houdt de menstruatie ook uit..

succes! lotte
Inderdaad, maar als je niet zwanger had willen worden, had je gewoon naar de huisarts moeten gaan voor een morning after pil. (nog beter: veilig vrijen, maar dat weet je zelf ook wel)
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 09:55
lifeafterdeath
Avatar van lifeafterdeath
lifeafterdeath is offline
Citaat:
BrokenRules schreef op 15-10-2003 @ 02:22:

hij heeft op tijd teruggetrokken en ik weet natuurlijk dat het fout is enzo maar op dat moment leek het niet erg?

van voorvocht kan je ook zwanger raken..

ik zou zeggen koop snel een test...
__________________
I live in the black, have no guiding lights and I'm whispering in your dreams....
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 10:09
Verwijderd
Citaat:
BrokenRules schreef op 15-10-2003 @ 02:22:
(...) ik weet natuurlijk dat het fout is enzo maar op dat moment leek het niet erg (...)
Mijn god, wat ben jij een dom wicht.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 10:34
shut*up
shut*up is offline
volgens mij moet je idd eerst wachten tot de dag dat je ongesteld zou moeten worden... dat staat ook aangegeven in de gebruiksaanwijzing van zo'n test volgens mij
__________________
zo, ik heb een sig
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 11:06
Verwijderd
Citaat:
BrokenRules schreef op 15-10-2003 @ 02:22:
Ik weet natuurlijk dat het fout is enzo maar op dat moment leek het niet erg
Waarom zou je vooruit denken meisje? En als je het echt zo graag wou had dan gelijk de dag erna een morning after pil gehaald, dan was je van al het gezeur af.

Waarom denken mensen nooit is na voordat ze iets doen.... of denken mensen niet meer na als ze erg geil zijn....
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 11:22
Verwijderd
Als ik jou was zou ik, test of geen test, maar gewoon heel snel de dokter bellen en zeggen wat er gebeurd is en vragen of-ie een recept voor de morning after pil naar je apotheek wil faxen en dan snel naar de apotheek om die pil op te halen.

Daarna kun je voor de zekerheid alsnog een test doen.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 11:58
BrokenRules
BrokenRules is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 15-10-2003 @ 12:22:
Als ik jou was zou ik, test of geen test, maar gewoon heel snel de dokter bellen en zeggen wat er gebeurd is en vragen of-ie een recept voor de morning after pil naar je apotheek wil faxen en dan snel naar de apotheek om die pil op te halen.

Daarna kun je voor de zekerheid alsnog een test doen.
Dat moet toch binnen 72 uur?
dan is het al te laatvolgens mij. (het is nu 3 dagen geleden)
Ik ga wachten tot ik ongesteld word (of niet) en dan een test halen.
Nouja die test haal ik vandaag maar dan heb ik hem al vast.

en ik weet heus wel dat sex zonder condoom of de pil erg dom is, en dat het stom is om te zeggen dat het op dat moment niet uitmaakte maar het is gebeurd (en het gebeurt zeker niet nog een keer)
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 13:29
Verwijderd
Citaat:
BrokenRules schreef op 15-10-2003 @ 12:58:
Dat moet toch binnen 72 uur?
dan is het al te laatvolgens mij. (het is nu 3 dagen geleden)
Ik ga wachten tot ik ongesteld word (of niet) en dan een test halen.
Nouja die test haal ik vandaag maar dan heb ik hem al vast.

en ik weet heus wel dat sex zonder condoom of de pil erg dom is, en dat het stom is om te zeggen dat het op dat moment niet uitmaakte maar het is gebeurd (en het gebeurt zeker niet nog een keer)
Er is volgens mij ook nog iets anders...en is het nu precies drie dag of langer dan drie dag geleden? Ik zou gewoon voor de zekerheid nog ff langs de dokter gaan...
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 13:32
Verwijderd
Citaat:
Welke morning-after middelen zijn er?

De 2x2, een licht morning-after middel. Bij de 2x2 methode slik je 4 tabeletten. Je moet binnen 72 uur (3 dagen) de eerste 2 tabletten hebben ingenomen. Precies 12 uur daarna neem je de laatste 2 tabletten in.

De 5x5, een zwaar morning-after middel. Bij de 5x5 methode slik je 25 tabletten of 5 capsules.
Bij 25 tabetten: Je moet binnen 72 uur (3 dagen) de eerste 5 tabletten ingenomen hebben. Daarna slik je elke dag 5 tabletten tegelijk tot je er 25 hebt geslikt. Deze kuur wordt maar zelden voorgeschreven.
Bij 5 capsules: Je moet binnen 72uur (3 dagen) de eerste capsule ingenomen hebben. Daarna slik je 1 capsule per dag totdat je er 5 geslikt hebt.

Morning-after spiraaltje. Niet alle huisartsen plaatsen een morning-after spiraaltje! Het morning-after spiraaltje moet binnen 5 dagen na onveilig vrijen worden ingebracht. Het morning-after spiraaltje kan na plaatsing blijven zitten als voorbehoedsmiddel tegen zwangerschap, niet tegen een geslachtsziekte!
http://www.jip.org/delft/seksframe.html
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 13:38
MissBi@tch
Avatar van MissBi@tch
MissBi@tch is offline
Citaat:
lotte_jayden schreef op 15-10-2003 @ 09:38:
je kunt beter wachten tot na de 20ste.. want als je eerder een test doet kan die vaak negatief zijn.. omdat er dan nog niet zo veel HCG is aangemaakt ( dat hormoon word hoger als je zwanger zou zijn)

maar denk er niet te veel aan, want er te veel mee bezig zijn houdt de menstruatie ook uit..

succes! lotte
idd
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Ben ik zwanger of niet?
Verwijderd
21 25-04-2012 10:40
Lichaam & Gezondheid de pil en zwanger?
zo0tjuh
1 02-02-2004 11:29
Huiswerkvragen: Exacte vakken Berekening over zwanger raken
GimmeMath
11 04-12-2003 12:37
Liefde & Relatie Zwanger van een getrouwde man (mijn ex-leraar)....
Verwijderd
31 20-03-2003 14:19
Seksualiteit Zwanger
Zuccherino
16 10-01-2003 22:18
Seksualiteit stel je voor... je raakt zwanger... en dan???
Luvlytallie
26 18-05-2002 14:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:20.