Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-09-2004, 17:40
cedrikske
cedrikske is offline
Vanaf begin deze week ben ik op kot, "op kamers". maar er is nog 1 grote discussie op gang: hoeveel geld ik krijg in de maand. Ik dacht aan iets van een 200€ per maand, inclusief mijn eten voor zondagavond tot en met donderdagavond, inclusief 22€ trein per maand. En inclusief kleding ,enzovoort. Eigenlijk komt het erop neer dat ik 200€ per maand vroeg aan mijn ouders, en dat ze voor de rest niets meer moeten betalen aan mij.
Wat vinden jullie hiervan? Teveel?

Ik verdien ook ongeveer 150€/maand door een job. Mijn ouders redeneren ook zo van"je mag al je geld houden van je werk, want er zijn veel kinderen die de helft van hun verdiend geld moeten afgeven aan ouders". Mogen jullie al je geld houden van een extra job?

Ben ik zooo veeleisend als ik200€ vraag in de maand??

Ik doe toch gemiddeld 50€/maand op aan uitgaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-09-2004, 17:46
Verwijderd
Als je op kamers woont hoef je toch niet de helft van wat je verdient in te leveren bij je ouders...? Dat heb ik nog nooit gehoord. Wel als je nog thuis woont, dat komt wel eens voor.

Voor uitgaan hoeven je ouders niet te betalen, dat lijkt me nogal logisch...dat wil je zelf, dat hoeft niet per sé.

Ik neem aan dat je studeert? Zolang je ouders je collegegeld en boeken niet betalen vind ik 200 euro per maand wel mee vallen...is volgens mij ook wel ongeveer de 'verplichte' ouderbijdrage (ik weet niet wat die is, ik doe ook maar een gok). Je zou iig uit kunnen zoeken hoe hoog die is en dat aan je ouders laten zien.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 17:48
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik vind 200 euro erg veel ja. Je argument 'ik geef toch gemiddeld 50 euro uit aan uitgaan' vind ik daarbij helemaal belachelijk. Uitgaan betaal je toch zeker wel zelf?!
Ik vind dat je prima kan werken voor de huur van je kamer, je eten, je kleding en je vervoer. Kijk, dat je een bijdrage vraagt voor de kosten van je school vind ik een ander verhaal.
Maar dit alles baseer ik wel op het Nederlandse systeem waarbij je sowieso al 220 krijgt aan studiefinanciering. Is er in België ook zoiets? Iig vind ik het behoorlijk veel en vind ik dat je zelf toch wel het meeste kan betalen met geld dat je verdient door te werken.

Ik heb btw nog nooit van iemand gehoord dat ie zelf verdiend geld moest afstaan aan z'n ouders.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 17:53
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Ik krijg 100 euro zak- kleedgeld. Verder eet ik 4x per week op kamers en dat en huurkosten betaal in van een rekening die ik voor studie heb, daar staat overgends mn stufi ook op. Als ik iets buitenshuis doe, betaal ik dat allemaal van m'n eigen geld (zakgeld dat ik krijg)...

Jij werkt, dus je inkomen zou dan 350 euro per maand zijn voor kleding en uitgaan. Vind ik belachelijk veel...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 18:27
Verwijderd
@Gothic: Jij kreeg geloof ik wel een leuk bedrag toen je op kamers ging, toch...? Dat scheelt ook veel... En krijg je nu behalve zak- en kleedgeld ook nog ander geld van je ouders? Of echt alleen die 100 euro?
@Balance: Of je nu een bijdrage in de schoolkosten krijgt of 'zakgeld', dat maakt toch weinig uit? (Als je en en krijgt is het wat anders natuurlijk.)
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 18:38
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Ik heb nog nooit gehoord van mensen die hun eigen verdiende geld in moesten leveren. Wel dat als ze ouder zijn dan 18 jaar en kostgeld moeten betalen (een tegemoetkoming in de kosten van eten en wonen).

Als ik ga studeren en thuis blijf wonen krijg ik geen kleedgeld meer, en koop ik mijn eigen dingen van mijn Studiefinanciering en mijn baantje. Mijn ouders betalen alle schooldingen (collegegeld, boeken en schriften) en mijn wonen en eten.

Als je er echt niet uit komt met je ouders: hou een maand lang precies bij wat je koopt, uitgeeft en verdient en leg dat aan je ouders voor. Zij kunnen dan alles betalen daarvan wat ze nuttig vinden en dat bedrag afronden tot een vast bedrag per maand. (Eventueel dan elke maand blijven bijhouden wat je uitgeeft, om te controleren of het bedrag niet te laag is.)
__________________
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 18:42
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 25-09-2004 @ 19:27 :
@Balance: Of je nu een bijdrage in de schoolkosten krijgt of 'zakgeld', dat maakt toch weinig uit? (Als je en en krijgt is het wat anders natuurlijk.)
Dat maakt idd weinig uit. Het was misschien niet zo duidelijk, maar wat ik bedoel: als je er ook je schoolkosten van moet betalen vind ik het dus erg redelijk dat je vraagt of je ouders dat willen bekostigen. Dan maakt het idd weinig uit wie wat betaalt, dan is zo'n bedrag gewoon erg gewenst.
Maar betalen ze je schoolkosten al en wil je daarnaast nog eens 200 euro voor kleding, vervoer en uitgaan, dan vind ik het wel een erg hoog bedrag.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 18:44
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 25-09-2004 @ 19:27 :
@Gothic: Jij kreeg geloof ik wel een leuk bedrag toen je op kamers ging, toch...? Dat scheelt ook veel... En krijg je nu behalve zak- en kleedgeld ook nog ander geld van je ouders? Of echt alleen die 100 euro?
Dat leuke bedrag is/was puur bedoeld voor inrichting van m'n kamer. Het is verder niet de bedoeling dat ik dat uitgeef aan persoonlijke dingen of eten. Het staat ook op een rekening waar ik moeilijk bijkan, maar ik heb er idd een computer van kunnen kopen... Voor de rest heb ik alleen maar eigen spullen ed meegenomen.
Ik heb dus een andere rekening waar gespaard geld van mn ouders opstaat waar ik boeken en collegegeld van betaal. En m'n boodschappen mag ik ook van die rekening betalen...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 19:09
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
de helft van je salaris inleveren bij je ouders ? nooit van gehoord. ik woon nog thuis, en betaal elke maand twee tientjes kostgeld op een salaris van rond de e. 300. (excl. stufie).
ik zou nooit van mijn ouders vragen of ze wel even 200 euro per maand op willen hoesten omdat ik zo nodig op kamers wil gaan wonen... ze zouden wel helpen, maar niet omdat ik t zou vragen.

200 euro was vroeger 440 gulden, schat. vind je t niet een beetje vreemd om dat zo even van je ouders te willen hebben ? die werken dr ook voor hoor.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 21:27
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 25-09-2004 @ 20:09 :
de helft van je salaris inleveren bij je ouders ? nooit van gehoord. ik woon nog thuis, en betaal elke maand twee tientjes kostgeld op een salaris van rond de e. 300. (excl. stufie).
ik zou nooit van mijn ouders vragen of ze wel even 200 euro per maand op willen hoesten omdat ik zo nodig op kamers wil gaan wonen... ze zouden wel helpen, maar niet omdat ik t zou vragen.

200 euro was vroeger 440 gulden, schat. vind je t niet een beetje vreemd om dat zo even van je ouders te willen hebben ? die werken dr ook voor hoor.
20 euro kostgeld . Wat belachelijk weinig! Moet je voor de grap eens uitrekenen mbv zo'n speciale folder die ze hebben gemaakt om uit te rekenen hoeveel kostgeld je als ouders ongeveer mag/kan rekenen...
M'n vriend betaalt 150 euro kostgeld en dat was ongeveer de helft van wat uitgerekend was...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 21:55
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 25-09-2004 @ 20:09 :
200 euro was vroeger 440 gulden, schat. vind je t niet een beetje vreemd om dat zo even van je ouders te willen hebben ? die werken dr ook voor hoor.
8068 Frank...

Maar ik vind 200 euro nogal wat...probeer ns op n rijtje te zetten wat je denkt uit te gaan geven in n maand en hoeveel je al krijgt...en ga dan ns kijken hoe groot t gat is tussen die twee bedragen en op welke manieren je het gat dicht kunt krijgen (door bijv hier en daar wat te bezuinigen) en ga dan ns kijken hoeveel je nog nodig hebt...
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 22:29
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Misschien een stomme vraag maar als je op je zelf woont moet je toch ook huur betalen. Volgens mij is dat ook zo rond de 200 Euro. Waar halen jullie dat geld vandaan?
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 22:50
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik vind 200 euro best een redelijk bedrag alleen vind ik de dingen die jij aangeeft nou niet direct de dingen die je ouders voor jou zouden moeten betalen. Ik krijg van mijn vader 130 euro en omdat hij weigert ouderbijdrage te betalen vult mijn moeder het aan tot de 200 euro die ik anders als ouderbijdrage zou krijgen dus ik vind dat wel een redelijk bedrag.

Ik vind 20 euro kostgeld echt belachelijk weinig. De maanden dat ik al 18 was en nog thuis woonde betaalde ik 130 euro kostgeld in de maand.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 23:15
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Ik woon thuis en me ouders betalen eigelijk alles; boeken en collegegeld, kost en inwoning.
Zelfs kleding krijg ik nog van ze. Verwend? Tja licht eraan hoe je het ziet, moeilijk heb ik het niet nee. Ik werk wel zo'n 15 tot 20 uur in de week.
Zo nu en dan (2x per jaar ofzo gaan we op mijn kosten dan maar uit eten ) verdien toch zat
Ach is 200 veel?
Ligt eraan of er iets in belgie geld van studie financiering of niet.
maar zowiezo de regels in belgie tot betrekking ouder-kind en bedrijf-jongeren licht heel anders
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 23:40
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 25-09-2004 @ 23:50 :
Ik vind 20 euro kostgeld echt belachelijk weinig. De maanden dat ik al 18 was en nog thuis woonde betaalde ik 130 euro kostgeld in de maand.
20 euro lijkt me vooral een symbolisch bedrag. Er zijn zat ouders die vinden dat kinderen geen kostgeld hoeven te betalen. Mijn ouders hebben ook die mening, tenzij ze in financiële problemen komen. Met 20 euro kun je dan blijk geven dat je het erg waardeerd dat je bij hen mag wonen en dat zij je verzorgen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 09:45
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Balance schreef op 26-09-2004 @ 00:40 :
20 euro lijkt me vooral een symbolisch bedrag. Er zijn zat ouders die vinden dat kinderen geen kostgeld hoeven te betalen. Mijn ouders hebben ook die mening, tenzij ze in financiële problemen komen. Met 20 euro kun je dan blijk geven dat je het erg waardeerd dat je bij hen mag wonen en dat zij je verzorgen.
zo is t ook ongeveer bedoelt.

daarnaast betalen mijn ouders vrij weinig voor me; ik verwacht ook helemaal niet dat ze veel dingen voor mij zouden gaan betalen. ik snap sowieso niet waarom je ouders je huur voor je zouden moeten betalen.
daarnaast valt t wel mee met dat 'weinig'; ik betaal praktisch alles zelf (bus (geen OV), boeken, schoolgeld, uitgaan (duh) etc.)
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 10:09
light fighter
light fighter is offline
ik vind het belachelijk veel!!!

als ik op kamers ga krijg ik niks, ja volgens mij krijg ik dan weer kleedgeld 50 euro per maand. Ik moet alles zelf betalen: de huur, m'n studie, m'n boeken m'n eten.

kom op je geeft geen 50 euro uit aan uit gaan dan ga je maar minder uit of ga je maar meer werken maar je laat je ouders toch niet jouw plezier betalen of wel soms???
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 12:46
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
light fighter schreef op 26-09-2004 @ 11:09 :
als ik op kamers ga krijg ik niks, ja volgens mij krijg ik dan weer kleedgeld 50 euro per maand. Ik moet alles zelf betalen: de huur, m'n studie, m'n boeken m'n eten.
Ehm, dat vind ik toch wel heel erg weinig. Krijg je alleen basisbeurs of ook aanvullend?

Maargoed, TS woont dus duidelijk in België, waar je dus geen studiefinanciering krijgt. En als die 200€ het enige is wat hij van zijn ouders krijgt (hij zegt van wel) dan vind ik dat best weinig. Hoewel ik weet niet precies hoeveel je aan een studie kwijt bent in België.

Mijn situatie: ik woon nog thuis en mijn ouder betalen mijn studie (collegegeld + boeken). Kleding, uitgaan en alle extra dingen betaal ik zelf, van mn studifinanciering (die 74€ dus) en wat ik verder nog verdien (wat ik op dit moment niet zoveel is aangezien ik geen werk heb). Ik betaal geen kostgeld. Als ik op kamers zou gaan zouden mijn ouders ook nog een gedeelte van mn kamer betalen.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-09-2004, 12:51
Mindfields
Mindfields is offline
Vind het toch wel redelijk normaal dat je ouders óf je huur betalen óf wat bijdragen. En buiten dat, dat argumenten van die ouders over 'de helft afdragen aan hun ouders', da's al helemaal belachelijk.
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 13:23
light fighter
light fighter is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 26-09-2004 @ 13:46 :
Ehm, dat vind ik toch wel heel erg weinig. Krijg je alleen basisbeurs of ook aanvullend?

Maargoed, TS woont dus duidelijk in België, waar je dus geen studiefinanciering krijgt. En als die 200€ het enige is wat hij van zijn ouders krijgt (hij zegt van wel) dan vind ik dat best weinig. Hoewel ik weet niet precies hoeveel je aan een studie kwijt bent in België.

Mijn situatie: ik woon nog thuis en mijn ouder betalen mijn studie (collegegeld + boeken). Kleding, uitgaan en alle extra dingen betaal ik zelf, van mn studifinanciering (die 74€ dus) en wat ik verder nog verdien (wat ik op dit moment niet zoveel is aangezien ik geen werk heb). Ik betaal geen kostgeld. Als ik op kamers zou gaan zouden mijn ouders ook nog een gedeelte van mn kamer betalen.
ik krijg basis plus aanvullend plus lening (voor m'n studie te betalen)

tis prima te doen als ik maar niet een al te dure kamer vind
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 13:30
Verwijderd
Citaat:
cedrikske schreef op 25-09-2004 @ 18:40 :
Vanaf begin deze week ben ik op kot, "op kamers". maar er is nog 1 grote discussie op gang: hoeveel geld ik krijg in de maand. Ik dacht aan iets van een 200€ per maand, inclusief mijn eten voor zondagavond tot en met donderdagavond, inclusief 22€ trein per maand. En inclusief kleding ,enzovoort. Eigenlijk komt het erop neer dat ik 200€ per maand vroeg aan mijn ouders, en dat ze voor de rest niets meer moeten betalen aan mij.
Wat vinden jullie hiervan? Teveel?

Ik verdien ook ongeveer 150€/maand door een job. Mijn ouders redeneren ook zo van"je mag al je geld houden van je werk, want er zijn veel kinderen die de helft van hun verdiend geld moeten afgeven aan ouders". Mogen jullie al je geld houden van een extra job?

Ben ik zooo veeleisend als ik200€ vraag in de maand??

Ik doe toch gemiddeld 50€/maand op aan uitgaan.
Ik vind €200,- wel veel... Dat je je eigen verdiende geld niet in hoeft te leveren, lijkt me meer dan logisch. Mja, ik zou €100,- van je ouders veel redelijker vinden.

Ik vind dat ouders een deel bij moeten leggen voor de huur/boodschappen/collegegeld/boeken, maar dat je ook zelf een deel daarvan moet betalen. Alle dingen die jij doet in je vrijetijd, dat zijn kosten voor jou (dus uitgaan/hobby/kleding etc).

Maar ik weet niet hoe het in België allemaal zit met wat je krijgt en wat je uit geeft, in NL krijgen we nog studiefinanciering, dat scheelt natuurlijk wel.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 14:21
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
nou, om even duidelijk te kunnen zeggen dat we weten waar t over gaat, ff een paar vraagjes aan de TS :

1. hoeveel verdienen je ouders ongeveer ?
2. hoe hoog is je huur ?
3. hoeveel kost je studie ?
4. wat verdien je zelf ?
5. hoeveel andere noodzakelijk kosten heb je verder ?

(uitgaan hoor je toch echt zelf te betalen, en ik vind eigenlijk dat je studie ook iets is waar je zelf het meeste aan hebt, maar dat is dan mijn mening).
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 15:40
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 26-09-2004 @ 13:46 :
Maargoed, TS woont dus duidelijk in België, waar je dus geen studiefinanciering krijgt. En als die 200€ het enige is wat hij van zijn ouders krijgt (hij zegt van wel) dan vind ik dat best weinig. Hoewel ik weet niet precies hoeveel je aan een studie kwijt bent in België.
Collegeld is hier maximaal 500 euro (ligt aan het inkomen van je ouders), kamers zijn iets goedkoper gemiddeld rond de 225 euro per maand. Boeken zijn ook een stuk goedkoper, ik moest rekenen op zo'n 300 euro maar dat verschilt misschien sterk per studie.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 16:14
never mind
Avatar van never mind
never mind is offline
ik verdien €180.. krijg €220 stufi en mn ouders betalen mn kamer.. Mijn ouders vroegen eerst nog of ze me ook zak/kleedgeld moesten geven maar dat heb ik afgewezen...
Collegegeld en derg. gaan volgens mij van mn spaarrekening af.

Ik kan prima rond komen met €400 per maand (en als ik dat niet kan is er iets goed mis...)
__________________
*engeltjuh* fliefd!
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 16:23
Verwijderd
ik vind €200 niet teveel.

ik krijg elke week €50, om van zondagavond tot vrijdagmiddag mee rond te komen, dus laat ons zeggen €10 per dag. ik kom daar amper mee rond, terwijl ik toch geen buitensporige uitgaven doe. met dat geld ga ik elke dag eten in het studentenrestaurant (gemiddeld zo'n €5), en koop ik wat ik nodig heb, zoals brood en beleg, maar ook tandenborstels, belkrediet, cursusblokken en balpennen...

als je elk weekend een klein voorraadje eten en/of drinken van thuis meekrijgt (of -neemt), zoals bijvoorbeeld een pak spaghetti, een paar potten home-made groentesoep, en een doos koekjes, kom je uiteraard met minder ook toe...
als je dan ook cursusblokken, schriften, balpennen en fluostiften ofzo ook van thuis meekrijgt, hoef je nog minder te vragen.
ik krijg trouwens cursussen en boeken die ik nodig heb wel apart terugbetaald, dus die zitten niet in die €50 inbegrepen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-09-2004, 17:00
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 25-09-2004 @ 19:44 :
Dat leuke bedrag is/was puur bedoeld voor inrichting van m'n kamer.
Je wilt niet weten hoeveel dat al scheelt, anders moet je je eigen (of dat van je ouders, als die dat al hebben gedaan (wat dus lang niet altijd het geval is)) gespaarde geld daar aan uitgeven.

Maar goed, wat MightyMarcel zegt is idd wel handig om te weten.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 17:27
Sommetje
Sommetje is offline
Ik betaal alles zelf. Van mijn stufi en mijn salaris. Toen ik nog thuis hoefde ik niets af te dragen.
__________________
wie begrepen wil worden, geve geen uitleg
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 19:26
PV
PV is offline
elke maand 200 euro... dat is 2400 euro per jaar, belachelijk veel als je 't mij vraagt. Het ligt er wel aan wat je er allemaal van moet betalen natuurlijk. Maar kom op, je gaat je ouders toch niet voor JOUW uitgaan laten betalen Dan ga je maar niet uit :/
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 19:53
Jarahh
Avatar van Jarahh
Jarahh is offline
€350,- om te besteden per maand.... *droomt verder.
__________________
Why keep your right to remain silent? - Loesje-
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 20:28
Dannemann
Dannemann is offline
Ik zou zeggen, wat redelijk is hangt geheel van het inkomen van je ouders af en wat ze verder nog allemaal voor je betalen.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 21:29
Verwijderd
Ik heb nog nooit gehoord van iemand die zijn eigen verdiende geld aan zijn ouders moest afgeven (af althans een deel ervan).
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 21:31
Verwijderd
Ik vind € 200 veel en veel te weinig als je geen stufi krijgt. Krijg je in Belgie echt niets dergelijks? Mijn huur alleen al is € 300 per maand.
Verder ben ik van mening dat het mega-egoistisch is van ouders die niks voor hun kind betalen (tenzij ze het absoluut niet kunnen betalen natuurlijk). Je wilt toch investeren in de toekomst van je kind? Zij hebben toch wel wat voor jou over? Werken hoort er natuurlijk bij maar je moet ook een beetje lol kunnen maken en niet elk dubbeltje om hoeven draaien en je zorgen maken hoe je nu weer rond moet komen. Daar heb je later nog genoeg tijd voor. Trouwens bij sommige studie heb je helemaal geen tijd om te werken.

Laatst gewijzigd op 26-09-2004 om 21:44.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 22:09
Verwijderd
Citaat:
**SoMeOne schreef op 26-09-2004 @ 22:31 :
Ik vind € 200 veel en veel te weinig als je geen stufi krijgt. Krijg je in Belgie echt niets dergelijks? Mijn huur alleen al is € 300 per maand.
Verder ben ik van mening dat het mega-egoistisch is van ouders die niks voor hun kind betalen (tenzij ze het absoluut niet kunnen betalen natuurlijk). Je wilt toch investeren in de toekomst van je kind? Zij hebben toch wel wat voor jou over? Werken hoort er natuurlijk bij maar je moet ook een beetje lol kunnen maken en niet elk dubbeltje om hoeven draaien en je zorgen maken hoe je nu weer rond moet komen. Daar heb je later nog genoeg tijd voor. Trouwens bij sommige studie heb je helemaal geen tijd om te werken.
Mega-egoïstisch wanneer ze niets voor je betalen? Pff, weet je hoeveel geld ze al aan je uit hebben gegeven? Als je 18 bent en zelf kan werken, vind ik het meer dan logisch dat ze niet meer alles voor je betalen, 't houdt ooit eens op. Je mag je ouders ook wel eens dankbaar zijn zeg.. Ik vind het eerder egoïstisch als je maar verwacht dat je ouders hard gaan werken zodat jij op je 18de/19de/20ste lekker lui op je reet kan zitten, beetje studeren en lekker uitgaan.
Zo werkt dat niet
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 22:12
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 26-09-2004 @ 23:09 :
Mega-egoïstisch wanneer ze niets voor je betalen? Pff, weet je hoeveel geld ze al aan je uit hebben gegeven? Als je 18 bent en zelf kan werken, vind ik het meer dan logisch dat ze niet meer alles voor je betalen, 't houdt ooit eens op. Je mag je ouders ook wel eens dankbaar zijn zeg.. Ik vind het eerder egoïstisch als je maar verwacht dat je ouders hard gaan werken zodat jij op je 18de/19de/20ste lekker lui op je reet kan zitten, beetje studeren en lekker uitgaan.
Zo werkt dat niet
Ze had alleen over niets betalen he, en dat vind ik oo een beetje raar.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 22:18
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Luie donder, ga eens wat meer werken.

O ja, en 200 euro per maand vragen is exorbitant veel.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 22:18
Verwijderd
Citaat:
Briseïs schreef op 26-09-2004 @ 23:12 :
Ze had alleen over niets betalen he, en dat vind ik oo een beetje raar.
Oh Ik ook
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-09-2004, 22:45
Dannemann
Dannemann is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 26-09-2004 @ 23:09 :
Mega-egoïstisch wanneer ze niets voor je betalen? Pff, weet je hoeveel geld ze al aan je uit hebben gegeven? Als je 18 bent en zelf kan werken, vind ik het meer dan logisch dat ze niet meer alles voor je betalen, 't houdt ooit eens op. Je mag je ouders ook wel eens dankbaar zijn zeg.. Ik vind het eerder egoïstisch als je maar verwacht dat je ouders hard gaan werken zodat jij op je 18de/19de/20ste lekker lui op je reet kan zitten, beetje studeren en lekker uitgaan.
Zo werkt dat niet
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 07:17
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
ik krijg 0 euro.. behalve dan dat ik mijn appartement voor niks bewoon.
__________________
Hetzij zo...
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 08:16
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 26-09-2004 @ 22:31 :
Ik vind € 200 veel en veel te weinig als je geen stufi krijgt. Krijg je in Belgie echt niets dergelijks? Mijn huur alleen al is € 300 per maand.
Verder ben ik van mening dat het mega-egoistisch is van ouders die niks voor hun kind betalen (tenzij ze het absoluut niet kunnen betalen natuurlijk). Je wilt toch investeren in de toekomst van je kind? Zij hebben toch wel wat voor jou over? Werken hoort er natuurlijk bij maar je moet ook een beetje lol kunnen maken en niet elk dubbeltje om hoeven draaien en je zorgen maken hoe je nu weer rond moet komen. Daar heb je later nog genoeg tijd voor. Trouwens bij sommige studie heb je helemaal geen tijd om te werken.
Dan kan je toch net zo goed thuis blijven wonen als je ouders alles betalen.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 13:13
Verwijderd
Mijn ouders betalen zowel mijn collegegeld/boeken als mijn kamerhuur.
Ja, dat is asociaal veel, dat weet ik. Maar het komt me nu wel goed uit.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 13:52
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
light fighter schreef op 26-09-2004 @ 11:09 :
ik vind het belachelijk veel!!!

als ik op kamers ga krijg ik niks, ja volgens mij krijg ik dan weer kleedgeld 50 euro per maand. Ik moet alles zelf betalen: de huur, m'n studie, m'n boeken m'n eten.

kom op je geeft geen 50 euro uit aan uit gaan dan ga je maar minder uit of ga je maar meer werken maar je laat je ouders toch niet jouw plezier betalen of wel soms???
Volgens mij is TS 'n Belg en wij kennen 't systeem van StuFi niet.




Ik krijg €50 per week dat ik op kot zit voor eten, drank en vervoer en €75 per maand als gewoon zakgeld (om uit te gaan en cd's te kopen enzo). Dus ongeveer €275/maand, maar ik werk niet.

Dat je 'n stuk van je loon zou moeten afgeven is belachelijk, dat doen alleen kinderen die al 'n vaste job hebben en nog altijd thuiswonen (en dan vaak niet eens de helft van wat ze verdienen (hoe asociaal veel ) maar slechts €250-€300...)
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 13:53
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
PV schreef op 26-09-2004 @ 20:26 :
elke maand 200 euro... dat is 2400 euro per jaar, belachelijk veel als je 't mij vraagt. Het ligt er wel aan wat je er allemaal van moet betalen natuurlijk. Maar kom op, je gaat je ouders toch niet voor JOUW uitgaan laten betalen Dan ga je maar niet uit :/
Hoe zou ik anders moeten uitgaan? Ik mag geen jobje aannemen van ze, dus...
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 14:30
Verwijderd
Ik woon thuis, krijg niks van mn pa of ma, betaal geen kostgeld, en betaal zelf mn telefoon, benzine, schoolgeld, boeken en ja.. eigenlijk alles...
Ik vind 200 euro heel erg veel... en ik vindt niet dat je bij 'geld wat je nodig hebt' geld kunt rekeken voor uitgaan, kan je zelf voor werken toch?
Maar goed, t'ligt ook helemaal aan de financiele situatie van je ouders...

Hey roel, hoe komt het at je geen baantje aan mag nemen van ze?
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 16:04
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 27-09-2004 @ 15:30 :
Hey roel, hoe komt het at je geen baantje aan mag nemen van ze?
Studies gaan voor. Tijdens de grote vakantie mag ik wel werken als ik geen zware tweede zit heb, maar da's om op vakantie te kunnen gaan ofzo.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 16:20
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
ik snap hier iets niet.... waarom verwachten sommige mensen dat hun ouders belachelijk veel aan je uitgeven, zodat jij lekker rond kunt komen, terwijl je zelf ook kan werken ? je bent op een gegeven moment volwassen, toch ?
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 16:43
Verwijderd
Citaat:
Methuselah schreef op 27-09-2004 @ 17:04 :
Aha, goed van je ouders, mijn ouders vinden dat ik zelf voor mn geld moet kunnen werken, maar ik vindt mij opleiding dan ook een eitje en kom makkelijk rond. Als ik echt in de problemen zou komen met rekeningen enzo zouden ze wel bijspringen...
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 17:27
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Ik krijg, als ik op kamers ga, €250.- ouderlijke bijdrage en daarboven wordt mijn studie plus toebehoren betaald. Als ik thuis woon, kost ik toch ook wat? Maar ik heb verder niet gevraagd om dat bedrag, hoor, dat zou ik zelf ook te hoog vinden.
__________________
Bij het denken aan de liefde heb ik de liefde lief en 't is de liefde tot u, geliefde die mij tot die liefde hief
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 17:41
waaromniet?
waaromniet? is offline
Als van die 200 euro alles betaald moet, vind ik het belachelijk weinig.

Ik vind dat ouders financieel verantwoordelijk zijn voor hun kinderen tot deze een studie hebben afgerond (mits ze hier niet al te lang over doen (like 7/8 jaar als er 4 voor staat)). Dit kan natuurlijk (in Nederland) gedeeltelijk worden vervangen door aanvullende beurs.

Daar kies je IMHO zelf voor als je kinderen neemt.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 17:50
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 27-09-2004 @ 14:53 :
Hoe zou ik anders moeten uitgaan? Ik mag geen jobje aannemen van ze, dus...
pff, ik vind dat je op je 21ste toch wel voor eigen inkomen mag zorgen hoor! Ja jij kan d'r niks aan doen als je het niet mag, maar op die leeftijd vind ik dat ouders het aan hun kinderen over moeten laten hoe die hun school of werk indelen. Je bent toch oud zat voor dat soort verantwoordelijkheden.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 17:55
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 27-09-2004 @ 17:20 :
ik snap hier iets niet.... waarom verwachten sommige mensen dat hun ouders belachelijk veel aan je uitgeven, zodat jij lekker rond kunt komen, terwijl je zelf ook kan werken ? je bent op een gegeven moment volwassen, toch ?
Als je een voltijd studie doet kun je die echt niet zelf bekostigen door te werken hoor.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht maandelijks (zak)Geld voor op kamers
cedrikske
1 25-09-2004 17:38
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Uitschot.
Ieke
0 06-04-2004 21:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:32.