Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-06-2005, 09:29
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Reclame voor inkomsten, ok, dat slaat ergens op. Maar banner die het scherm vullen en zich niet weg laten klikken verdienen een ereplaats op de adblocker.

jammer voor de inkomsten, maar de verhouding irritatie-forumbelang is wel duidelijk denk ik.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-06-2005, 17:10
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Ik heb reclame en popups nooit als hinderlijk ofzo ervaren maar deze vond ik toch echt wel heel erg iritant. Kwam m net tegen. Op M&M. Waarom daar in godsnaam reclame neergezet word mag joost weten maar dat doet er ff niet toe.

__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 17:13
Verwijderd
Heel stom en ik mag mss afkloppen, maar ik heb al maanden geen popup meer gezien.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 21:57
Verwijderd
f5 rammen en probleem opgelost.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 22:35
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
********** schreef op 23-06-2005 @ 22:57 :
f5 rammen en probleem opgelost.
Dat weet ik maar dat wil niet zeggen dat ik deze niet behoorlijk iritant vond.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 23:56
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Ik zag net ook die popup die hierboven staat. Nou ja, boeiend... waar maken mensen zich zo druk om? Je klikt op "Close" en weg is ie.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2005, 16:56
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
Citaat:
Jon schreef op 12-06-2005 @ 21:42 :
Campagnes met screenads (geen popups dus!) worden sporadisch ingepland en duren nooit lang: 2 tot 4 weken gemiddeld. Als je een screenad krijgt blijft ie nooit langer dan 10 seconden in beeld, met een sluitknop voor als je hem zat bent, én met een frequency cap van 1 uiting per unieke bezoeker (gemiddeld). Met een keertje refreshen is ie ook weg. Al met al voldoende mogelijkheden om het ongemak tot een minimum te beperken. Maar het blijft noodzakelijk ongemak, aangezien deze site nog altijd zijn bestaansrecht dankt aan die nare reclame.
eej dikke deur,
voor reclame kan je ook (algemene) regels opstellen hoor.
doet de ster ook... en er wordt toch dik voor betaalt

P.S. laat ze extra dokken voor:

- annimaties
- geluid


en geef CBF reclame korting
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 21:38
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 13-06-2005 @ 07:41 :
Ik ook niet.
Maar dat is ook helemaal niet per ongeluk
Idd, pop-ups worden bij mij automatisch geblokt
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 23:43
Sperzieboon
Avatar van Sperzieboon
Sperzieboon is offline
2 x in 10 minuten een bannerad die zich ongevraagd op mijn scherm ontvouwde
__________________
I want a trip inside your head, spend the day there..
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 09:27
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Mischien is dit een punt waarover de beheerders eens serieus na zouden moeten denken:


Zoals Jon eerder al terecht aantipte is reclame nodig voor inkomsten om s.com in de lucht te houden.

Ok, dat kan, maar met het oog op huidige middelen zoals adblockers en pop-up killers komt het er vaak op neer dat reclame die mensen hindert prompt op de adblock lijst verdwijnt.


Een irritante niet wegklikbare banner mag dan mischien net als een normale, geld opleveren, maar de kans dat mensen het ding (en in hun irritatie, alle adverteerders op s.com) op de blokkeerlijst gooien is veel groter.


Een bescheiden en snel ladende (het kwam regelmatig voor dat s.com geladen was, en je daarna nog 4-5 seconden voor elke p[agina zat te wachten op adserver.webads) banner wordt minder vaak verwijderd, en dus vaker weergegeven.

Vaker weergeven is meer inkomsten.


Oftewel, ads binnen de perken houden is lucratief.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 11:52
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Dat is een feit... Maar goed, ik denk dat Jon heel goed weet dat de adblocker voor zijn webads door grofweg twee tiende van de regulars wel gebruikt zal worden. Het is dan aan hem om te beslissen of hij er wat aan doet of niet. Ik ben ook rijk geworden van banners die allerminst storend waren of zelfs perfect in het design pasten, geen probleem... Sterker nog, ik wil nog wel eens op een Adsense banner klikken, omdat ze vrijwel altijd relevant zijn, maar heb in de laatste jaren nog nooit op een andere banner geklikt.

EDIT: Ik heb nu eens gekeken en de eerste banner die ik tegenkwam was die van MeMo, als je er met je muis overheen gaat, neemt hij de helft van je scherm in en daarna gaat hij niet meer terug. Later ging hij wel terug en opende hij de site van MeMo. Bah...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 12:27
Equilibrium
Avatar van Equilibrium
Equilibrium is offline
Volgens mij hebben ze bij webads dit topic gelezen en besloten een stuk of 4 extra flashads toe te voegen aan het pakket....
(en ik heb op mijn werk geen firefox+adblock)

Dus dan maar F5 rammen en de s.com servers maar wat extra belasten om van die pokke reclames af te komen
Met citaat reageren
Oud 22-07-2005, 23:26
Risce
Avatar van Risce
Risce is offline
weg met die zooi. Eerst (met minder users = minder bereik) konden ze het ook zonder screenfills en nu moet het opeens wel (terwijl er meer users zijn en er dus toch al meer geld met de advertenties wordt verdient).
Harken is het en ik stel voor dat de mensen die hier verantwoordelijk voor zijn snel een juiste afweging maken tussen financiële haalbaarheid en gebruikersgemak. Dit kan gewoon echt niet.
__________________
Theorie... Ja. Praktijk... uh Nee.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 11:35
Maurice
Avatar van Maurice
Maurice is offline
het is zomer, dus veel minder bezoekers voor deze site.
het personeelsbestand neemt toe, dataverkeer neemt toe. een juiste synthese met betrekking tot diminishing en increasing returns moet worden gevonden. bovendien heeft S.com niet veel invloed op advertenties.
dus forum gewoon lekker door en refresh als je 't irritant vindt.
__________________
they really got us by the nezmins
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 13:43
3rd Rock
Avatar van 3rd Rock
3rd Rock is offline
ik vroeg me heel even 1 klein ding af.
Ik krijg nu vrij vaak Flash-reclame van de film Fantastic Four. Ik krijg die reclame meerdere keren per forumsessie. Ik dacht dat maar 1 keer per forumsessie zou zijn? of heb ik dat verkeerd begrepen?
en verder erger ik me er wel aan, maar ach, zonder reclame geen inkomsten en zonder inkomsten geen scholieren.com

edit: laat maar, ik lees net dat andere topic
__________________
As many intelligent people know, aliens are all around us. */* http://www.achterklap.nl
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 17:46
Xanatos
Avatar van Xanatos
Xanatos is offline
Citaat:
Maurice schreef op 23-07-2005 @ 12:35 :
het is zomer, dus veel minder bezoekers voor deze site.
het personeelsbestand neemt toe, dataverkeer neemt toe. een juiste synthese met betrekking tot diminishing en increasing returns moet worden gevonden. bovendien heeft S.com niet veel invloed op advertenties.
dus forum gewoon lekker door en refresh als je 't irritant vindt.
toch erg, dat s.com geen/weinig invloed heeft op de pop-ups die op hun site zijn.. (behalve dan echt alle pop-ups weghalen, maar dat is ook geen optie)

je bent als site dus overgeleverd aan het "bedrijf" dat jouw de pop-ups 'geeft'?
__________________
"Anyone can snap his fingers and yank a soul, I prefer to kill creatively"
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 17:53
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Ik zeur hier niet snel over, maar ze komen nu toch wel vaak langs, vooral die van fantastic four!
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 18:39
Maurice
Avatar van Maurice
Maurice is offline
je sluit als site een contract af met een bedrijf en die regelen voor de rest de banners.
maar goed, er komt nu zoveel kritiek op dat ik Jon eens zal mobiliseren.
__________________
they really got us by the nezmins
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 13:34
Gambokkur
Gambokkur is offline
Nu loopt het echt de spuigaten uit hee !!
Tis gvd al bij bijna 1 op 2 keer dat ik de reclame zie
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 19:03
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Ik kreeg precies toen ik dit topic openen een niet wegklikbare flash banner (van de fantastic 4) die de tekst voor een deel onleesbaar maakte. Dat was niet helemaal wat ik verwacht had

Op zich ben ik niet tegen reclame en ik blokkeer alleen pop ups op sites waar ze irritant vaak voorkomen (hier dus niet). Maar ik houd niet van reclame die zich aan me opdringt. Al vind ik zelfs dat niet zo erg, zolang het maar weg te klikken is. Maar opdringerige reclame die je niet weg kunt klikken, daar mag van mij wat aan gedaan worden, en dat is denk ik vooral het probleem. Maar een beetje reclame is heus niet zo erg, in feite is het zelfs "gezond".
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 19:16
Maurice
Avatar van Maurice
Maurice is offline
volgens mij is ie weg. ik heb er al een flinke tijd geen last van gehad.
__________________
they really got us by the nezmins
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 09:18
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Maurice schreef op 26-07-2005 @ 20:16 :
volgens mij is ie weg. ik heb er al een flinke tijd geen last van gehad.
Ik gisteren nog. Of eergisteren...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 20:07
Maurice
Avatar van Maurice
Maurice is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 27-07-2005 @ 10:18 :
Ik gisteren nog. Of eergisteren...
dat bedoel ik. een flinke tijd.
__________________
they really got us by the nezmins
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:34.