Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-10-2004, 15:02
aap777
aap777 is offline
Ik ben toe aan een nieuwe televisie. Ik denk dat ik voor een breedbeeld ga, omdat ik heb vernomen dat breedbeeld de standaard aan het worden is. Klopt dat?

Ik vraag mij ook af bij welk merk ik goed zit. Welk merk is op het gebied van televisies goed?

Philips? Sony? JVC? Panasonic? Loewe? Of een andere?
En waarom?

Ik heb nu een Sony Trinitron zo'n 15 jaar gehad maar die begint zeer slecht beeld te geven. En van bekenden heb ik gehoord dat Philips zeer slechte televisies maakt en dat ik daar dus niet aa moet beginnen.

Jullie mening graag
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-10-2004, 16:22
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
S&m
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 16:24
Hank McCrank
Avatar van Hank McCrank
Hank McCrank is offline
Philips maakt helemaal geen slechte tv's .
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 16:34
Verwijderd
AngelLena: is een tv niet meer hardware?
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 16:38
Manuzhai
Avatar van Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 18-10-2004 @ 17:34 :
Een TV is meer hardware.
__________________
Slechts beschikbaar via naamzoek/privebericht.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 16:49
aap777
aap777 is offline
Whehee, ik dacht het is electronica.
Forumbaas1 zegt het is multimedia.
Forumbaas2 zegt het is hardware.

Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 16:54
Verwijderd
Citaat:
Hank McCrank schreef op 18-10-2004 @ 17:24 :
Philips maakt helemaal geen slechte tv's .
Klopt.
En je kunt altijd voor Aristona gaan, is Philips (exact hetzelfde, zelfs de kast) is goedkoper

Maar het gaat meer om de beeldbuis, de Nokia (ja, die van de GSM's) beeldbuis is ook erg goed.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 16:57
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Breedbeeld de nieuwe standaard? Nou ja, het zal wel, maar voorlopig zijn vrijwel alleen films in breedbeeld, dus bij gewone TV programma's heb je er alleen maar nadeel van.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 17:25
Cryptic Winterstorm
Avatar van Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Ik dacht dat Philips beeldbuizen toch een van de betere waren. Alleen de software zou wel eens te wensen over laten.
Philips is sowieso dan weer een vrij duur merk, maar je zou ook eens kunnen kijken voor aanbiedingen. Voor 700 euro heb je echt een hele mooie Philips breedbeeld als je even rond kijkt.
"B" merken zoals Finlux zou ik toch een beetje proberen te vermijden aangezien hier tweederangs en "afgekeurde" Philips of Nokia beeldbuizen in hangen. Tegenwoordig kun je ook hele mooie merk TV's kopen voor "niet als te veel".
__________________
I have a dream.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 17:29
Kurogane
Avatar van Kurogane
Kurogane is offline
Beetje verschillend sommige modellen van philips geven een mooi beeld en ander weer niet. Maar sony TRINITROn beeldbuis is ook wel goed, zeker de vorige modellen, de nieuwe geef nog n beetje wazig beeld als je van dichtbij kijkt. Ik zou zeker weer gewoon een sony trinitron nemen, ik heb een oudere model van en echt scherp tv-tje en dat voor die tijd. Trinitron beeldbuizen zijn echt scherp en helder. maar beste is gewoon naar de media markt en dan beetje die beelden vergelijken maar soms kan het ook zijn dat de instellingen net niet goed zijn gezet en daarom beeld niet zo scherp zijn maar ik denk bij media markt dat ze zo'n fout niet maken misschien dat ze bij duurdere modellen express goed schep zetten en goedkoperen juist minder.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 18:37
Verwijderd
Panasonic heeft een hele goede prijs/kwaliteit verhouding
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 19:24
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik heb een mooie Philips breedbeeld, maar da's ook meteen een hele dure, die overigens wel een kutinterface heeft. Prachtig beeld, dat wel

Ik ben het eens met Kurogane dat je beter voor een trinitron kunt gaan. Het zijn echt heel mooie schermen en de kwaliteit wordt ook nog steeds beter.

Dat breedbeeld de nieuwe standaard wordt, de komende tijd zit dat er denk ik nog niet in hoor...

Sterker nog, het is best vervelend om de hele tijd naar zo'n gerekt beeld te moeten kijken en elke keer op 4:3 zetten, dan zie ik het nut van een breedbeeld niet. Kortom, ik zou volgende keer gewoon voor een 4:3 TV'tje gaan...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 19:35
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 18-10-2004 @ 17:57 :
Breedbeeld de nieuwe standaard? Nou ja, het zal wel, maar voorlopig zijn vrijwel alleen films in breedbeeld, dus bij gewone TV programma's heb je er alleen maar nadeel van.
Nadeel? Nee hoor, je kan ook 'normaal' tv kijken op een groot scherm.. Ja, je hebt dan een te grote tv, maar echt een nadeel is het niet. Als je veel films kijkt, is een breedbeeld zeker ok.
Belgische zenders zenden vaak wel uit in breedbeeld, en de BBC geloof ik ook. Sommige Nederlandse omroepen soms ook (VPRO zo af en toe). 't Zal in de toekomst zeker vaker moeten gaan voorkomen, maar goed, als je veel films kijkt, haal je dat plezier van breedbeeld er al wel weer uit.

Ik heb een Loewe, hij is 5 jaar oud, nog nooit problemen mee gehad. 'k Hoor ook alleen maar goede dingen over Loewe.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 20:54
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Bijna alle amerikaanse series zijn of gaan over switchen naar breedbeeld, dus... .

Trouwens ik denk niet dat breedbeeld de standard wordt hoor, nee...het is erger, de nieuwe standard wordt de Breedbeeld Flatscreen tv met een gemiddelde grootte van 107 cm doorsnee , nee dit is geen grap ga maar eens even in de betere electronica zaak!
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 21:28
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Een breedbeeld flatscreen tv is toch nog steeds breedbeeld (16:9), of ben ik nou gek?
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 21:42
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Is het eigenlijk ook zo bij tvs, en die plasma tvs, dan ze een lagere respons tijd hebben, zoals bij tftjes?

of maakt dat bij tv's niet uit?
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 07:37
Cryptic Winterstorm
Avatar van Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Plasma TV's gaan niet zo lang mee, dus die zou ik niet nemen, en dan er bij; ze zijn erg duur.
Ik zou gewoon een nette breedbeeld van Philips kopen die in de aanbieding is. Voor 700 euro heb je een prima TV met alles er op en er aan.
__________________
I have a dream.

Laatst gewijzigd op 19-10-2004 om 07:40.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 15:19
twain4me
Avatar van twain4me
twain4me is offline
Als je aan de toekomst wilt denken kun je even kijken of er soms een model is dat hdtv ready is.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-10-2004, 15:36
SubbehQ
Avatar van SubbehQ
SubbehQ is offline
Citaat:
M@rco schreef op 18-10-2004 @ 17:57 :
Breedbeeld de nieuwe standaard? Nou ja, het zal wel, maar voorlopig zijn vrijwel alleen films in breedbeeld, dus bij gewone TV programma's heb je er alleen maar nadeel van.
Sateliet TV breeeeeeedbeeld en zon goeie kwalitiet. damn
__________________
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 21:16
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 18-10-2004 @ 20:35 :
Nadeel? Nee hoor, je kan ook 'normaal' tv kijken op een groot scherm.. Ja, je hebt dan een te grote tv, maar echt een nadeel is het niet. Als je veel films kijkt, is een breedbeeld zeker ok.
Een Philips springt automatisch naar filmformaat en dan zijn de mensen 1,32 keer zo breed...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 21:59
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Dat bedoel ik ja. Bij mijn vriendin hebben ze ook een breedbeeld tv in de huiskamer en ik vind het er af en toe maar vreemd uitzien allemaal.

Wij hebben een Philips met een 72cm beeldbuis en dat vind ik toch net iets lekkerder kijken. Maar goed, is misschien een kwestie van gewenning.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 00:13
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 19-10-2004 @ 22:16 :
Een Philips springt automatisch naar filmformaat en dan zijn de mensen 1,32 keer zo breed...
Dat moet toch ook wel uit te schakelen zijn?
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 11:51
Verwijderd
Een poos terug heb ik voor hetzelfde dilemma gestaan; ware het niet dat ik ook per sé 50Hz-breedbeeld wilde hebben, daar ik 100Hz niet om aan te zien vind.

Nu, ik wil ook geen euri te veel betalen, dus heb me uitgebreid weken geinformeerd op internet, reviews gelezen, tests gezien, oordelen gevolgd, noem maar op. En telkens kwam ik uit bij Panasonic als zijnde ideaal.

Zo gezegd, zo gedaan; inmiddels staat hier al een hele poos een Panasonic TX-28PL1-F of iets in die geest. En ik zou nooit anders willen. Voordelen zijn voor mij dat 't ding 50Hz is, dat er een Quintrix-beeldbuis in zit (wel even andere koek dan die Philips-bagger) en dat 't ding gewoon waanzinnig goed beeld geeft. Met name DVD's (aangesloten met een fatsoenlijke scartkabel (QED) dito DVD-speler die zijn signaal middels RGB naar de TV lanceert (NAD T532)) zien er angstaanjagend strak en mooi uit.

Nog belangrijker: 4:3-uitzendingen zien er heel goed uit. Je ziet nauwelijks iets van de aanpassingen die 't ding doet.

Toentertijd kostte dit toestel me 600 euro ongeveer. En ik zou 'm zó weer kopen.

Laatst gewijzigd op 20-10-2004 om 11:54.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 11:59
Verwijderd
Alvast een kleine toelichting waarom ik 100Hz niet mooi vind kijken; in de eerste plaats, 100Hz bestaat niet. Het europese formaat van beeldsignaal is 50Hz. En daar is alles ook meteen mee gezegd. Je krijgt dus nooit en te nimmer 100Hz. Je krijgt 2x50Hz. En dààr zit 'm het probleem.

Door middel van bepaalde technieken krijg je ieder frame gewoon twee keer te zien terwijl de bron daar helemaal niet voor gemaakt is. Deze "resampling" levert altijd een ongewenst bijeffect op dat zich kan uiten in een soort van nazweem; eenieder die wel eens een helikopter heeft over zien vliegen (Apocalypse Now bijvoorbeeld) weet wat ik bedoel.

Toegegeven; stilstaande beelden zien er prachtig uit op 100Hz. Maar als je bewegende beelden gaat kijken valt 100Hz akelig door de mand, in iedergeval bij mij.

Pas wanneer men de PAL-standaard naar 100Hz gaat schoppen zal ik het overwegen.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 12:02
Verwijderd
Oh, mocht je in de winkel gaan kijken naar TV's, probeer als het even kan te beoordelen met een DVD'tje, niet dat brakke kabelsignaal waar 20+ TV's van lurken. Dus zoek een film uit die je al kent, neem 'm mee, laat daar de TV-instellingen zoals "ruisverbetering" en "signaalversterking" die normaliter de beeldkwaliteit met kàbel verbeteren UIT zetten. Die heb je met een DVD namelijk helemaal niet nodig (sterker nog; daar maak je 't vaak alleen maar erger mee) en zo krijg je dus een veel betrouwbaarder beeld van de kwaliteiten van de TV.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Je eigen merk promoten
yahoogle
4 08-10-2014 18:06
Psychologie Diepzeechatten: van chatten naar verkenchatten
Waterput
12 02-01-2008 10:01
Levensbeschouwing & Filosofie het evangelie
matthi
5 21-10-2007 13:16
Psychologie Electonische tekst berichten slecht voor je.
Xymox
15 05-05-2005 18:04
Verhalen & Gedichten [verhaal] ik zie, ik zie... wat jullie niet wíllen zien
Verwijderd
2 01-08-2003 18:39
Software & Hardware [TV-out] Wat heb ik nodig?
Gatara
11 17-05-2003 09:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:00.