Oud 28-02-2012, 12:33
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Het voorjaar is weer in aantocht, en daarmee het zaai- en plantseizoen!! Hoe zit het met jouw tuin? Heb jij een beetje groene vingers en duik je gelijk de tuin in als de zon gaat schijnen? Of heb je een terras zo groot als je tuin en krijg je zelfs het onkruid tussen de tegels niet weg? Of, voor mensen zonder tuin, heb je planten op je balkon? En wat dan allemaal?

Ts heeft nu even geen tijd, maar zal zo snel mogelijk een verslagje posten van haar tuinkriebels .
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-02-2012, 12:50
Verwijderd
Af en toe help ik mee in de tuin maar als het lekker weer is...


Met citaat reageren
Oud 28-02-2012, 17:19
Linda Prins
Avatar van Linda Prins
Linda Prins is offline
Ik heb zelf geen tuin, maar ik vind het wel fijn als het voorjaar weer aanbreekt, overal zie je al de Tulpen, Narcissen, en andere bloembollen opkomen, hopelijk wordt het weer een mooie zomer.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2012, 23:00
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Ik heb een voortuin die de buurman onderhoudt. Een deel daarvan gaat betegeld worden om de fietsen van vrienden te kunnen stallen als ze op bezoek zijn. Ook heb ik twee balkonnetjes, daar staat nu nog niks. Op het balkon op het zuiden ga ik in de lente een moeras in een speciekuip met vleesetende planten zetten. De cactussen komen als het weer wat beter is ook op dat balkon te staan. Op het balkon op het westen wil ik aardbeitjes, en een mini kruidentuintje. O en naturlijk overal bloemen! Ik heb er nu al zin in.
Met citaat reageren
Oud 29-02-2012, 20:44
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Ik heb een achtertuin die komend voorjaar helemaal onder handen genomen gaat worden. Vorig jaar hebben we nieuwe tegels en schutting geplaatst, en nu wordt het tijd voor planten. Ik heb twee stukken tuin, en het voorste (kleinste) stuk ga ik inrichten als groentetuintje. Niet dat ik zo heel veel zal gaan verbouwen, maar gewoon wat leuke en lekkere dingen. Het andere deel wordt ingericht met mooie bloemen, maar de details daarvan moet ik nog even goed bedenken. Wel staat er al een mooie klimroos (al had hij vorig jaar maar 2 bloemen...) en een stamroos, beiden heb ik gekregen en gaven vorig jaar de tuin toch nog een beetje kleur.
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Oud 29-02-2012, 21:13
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Wat leuk dat iedereen zo enthousiast reageert op dit topic, dat vind ik leuk!

Ik woon nog bij mijn ouders, dus ik heb niet echt een eigen-eigen tuin, maar ik rotzooi er wel heel graag in. Onze tuin is vrij groot, met ongeveer een meter tuin aan de zijkanten en een groot vak in het midden. Er staat van alles is, en in de winter is het een saaie boel, want er is maar één boompje die groen blijft (afgezien van de twee buxusjes, dan, de rest moet worden kortgeknipt tot vlak boven de grond. In de zomer is onze tuin één wilde zee van bloemen en planten, alles woekert en de planten doen wie het hardst groeit, denk ik wel eens. Dat vind ik wel het leuke van onze tuin. Mijn moeder heeft geen groene vingers en heeft een hekel aan tuinieren, maar ik vind het ontzettend leuk en ontspannend. Ik heb nu al een kasje staan met zaden van kalebassen/pompoenen, en ik hoop dat die binnenkort zullen gaan ontkiemen. Mijn moeder vind wat ik met de tuin uitspook allemaal best, dus ik heb de heerlijke vrijheid om straks weer zonnebloemen, klaprozen en kamille te gaan zaaien. Zoals ik al zei: onze tuin is in de zomer één bloemenzee, en het gonst er dan ook van de bijen, hommels en vlinders.
Helaas zit ik tijdens het zaaiseizoen in het buitenland, maar ik ben net op tijd terug om mijn klaprozen, zonnebloemen en kamille te zaaien. Het enige wat ik verder aan de tuin doe is onkruid wieden (de cavia's helpen graag mee, ze eten graag gras en paardenbloemblad) en zorgen dat het pad vrij blijft, aangezien de planten overal heen groeien en je anders niet meer kunt lopen. Dan bind ik ze op, of ik knip ze af als het een volle plant is. Helaas heb ik nooit zo heel veel tijd voor de tuin, anders zou ik er echt veel meer aandacht aan besteden.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 29-02-2012, 23:19
Verwijderd
Hier mogen ook tips gevraagd worden, toch?

Ik woon sinds augustus in een klein appartementje met een balkon van acht meter breed bij twee meter diep. De helft ervan is overdekt en er staat in de zomer tot ongeveer 's middags twaalf zon op, het is een balkon op het oosten. Het heeft een muurtje van ongeveer 75, 100 cm hoog. Ik wil in de lente/zomer iets plantigs doen. Ik ben best wel van de plantjes en bloemen, maar weet niet zo goed wat ik moet doen. Ik zou best een kruidentuintjesachtigsiets willen, maar weet niet zo goed hoe ne waar ik moet beginnen. Ik denk niet dat ik van die brede bakken met bloemetjes op het balkon wil, dat vind ik iets ouwetuttigs Het balkon is helemaal betegeld en het is niet mogelijk hier iets aan te doen, omdat het een huurappartement is.

Verder ben ik eigenlijk ook op zoek naar tips voor plantjes voor het raam. We hebben een vrij smalle vensterbank, dus iets heel groots kan er niet staan. HEt raam tocht nogal, er komt heel veel kou vanaf. Onder het raam staat de verwarming, dus als er een plant neergezet wordt, krijgt die dus van ondere warme lucht (want verwarming) en de rest van de plant krijgt koude lucht (want raam). Zelfs een vetplant ging daar dood. Cactussen vind ik leuk, maar ik wil graag iets groters dan van die minicactussen, en daar is de vensterbank niet diep genoeg voor.... Iemand tips? En moet ik anders een eigen topic openen?
Met citaat reageren
Oud 01-03-2012, 13:57
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Voor een kruidentuiniets voor op het balkon heb ik wel een ideetje, al moet je daar van houden. Je kunt een oude schilderstrap opdiepen (kringloop, marktplaats, sommige tuincentra, KLIK), die in een fris kleurtje schilderen en die vol zetten met (terracotta) potjes met keukenkruiden. Bovenop heb je wat meer ruimte, dus daar zou je een grotere pot kwijt kunnen met bijvoorbeeld aardbeitjes of iets.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 01-03-2012, 14:44
cynthiaatje20
cynthiaatje20 is offline
ik heb veel met de natuur en ik ben er gek op maar in de tuin ben ik niet echt goed. ik vind het wel heerlijk om lekker vrij door de natuur te lopen!!
Met citaat reageren
Oud 03-03-2012, 10:41
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb een klein stadstuintje op het oosten en aan de voorkant een geveltuintje op het westen. In m'n geveltuintje staan op dit moment nog een klein buxusje, een klimroos en een soort siergras. Verder dode Spaanse Margrieten dus als het niet meer 's nachts vriest, ga ik daar nieuwe planten voor halen, denk iets van Afrikaantjes ofzo. Omdat het aan de zonkant is en tegen het huis aan wordt het er erg snel heel heet dus het moet wel iets zijn wat daar tegen kan.

M'n achtertuin is grotendeels betegeld maar aan de schutting hangen bakken en ik heb nog een hoek als plantenbak. Verder hebben we twee jaar terug onze kerstboom geplant. In de bakken en de hoek staan nu nog heideplantjes en (wintervaste) viooltjes. Dat laat ik ook zo tot het mooier weer wordt en niet meer vriest. Dan ga ik op de markt weer nieuwe plantjes halen.

Dat is ook gelijk mijn tip voor Secret Agent Ik heb dus ook een tuin op het oosten vond het lastig om te bepalen wat daar nou kon staan. Omdat ik in de stad woon en geen auto heb, kan ik niet even makkelijk naar een tuincentrum rijden maar bij ons op de markt hebben ze soms vrij veel planten van echt goede kwaliteit (had vorig jaar vijf Spaanse Margrieten voor 5 euro en die hebben van juni tot februari (tot het zo erg ging vriezen) in bloei gestaan). Ik ga daar altijd gewoon heen, kijk wat ik leuk vind en vraag dan aan die mensen daar of het ook in de schaduw kan staan. Ik heb ook aardbeien en tomaten in m'n tuin gehad en op zich gaat dat goed maar ze rijpen niet af omdat er te weinig zon is. Dat is dus niet zo'n goed idee.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 03-03-2012, 18:42
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik kom even spammen dat mijn zaden van kalebassen/pompoenen aan het ontkiemen zijn in mijn minikas binnen ^^. Ik wordt daar altijd zo vrolijk van! Als ze vier blaadjes hebben, ga ik ze overpoten in potten, en dan zachtjesaan overwennen naar buiten.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 04-03-2012, 10:02
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Op ons balkon kwam ik nooit verder dan een paar potten met bloemen. Sinds een krap jaar heb ik een huis met een tuin. Tot nu toe hebben we ons laten verrassen door wat er in de tuin opkwam en bloeide, want we hadden geen idee wat er allemaal stond. Dit voorjaar gaan we de voortuin opnieuw inrichten. Het doel is een makkelijk te onderhouden, maar toch groene tuin. In het afgelopen jaar ben ik er achter gekomen dat ik niet heel groene vingers heb. Of in ieder geval niet de tijd heb om zo veel in de tuin te werken.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2012, 17:27
Verwijderd
mijn krokussen komen op en ik heb allemaal bloembolletjes waarvan ik niet meer weet welke bloem het is, in potjes geplant
Met citaat reageren
Oud 04-03-2012, 18:04
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Afgelopen voorjaar/zomer hadden we bollen geplant in de bloembak in de tuin. Was geen succes, we hadden ze kennelijk begraven . Zo groen zijn mijn vingers dus
Met citaat reageren
Oud 04-03-2012, 18:23
Verwijderd
je moet ze ook eigenlijk in oktober ofzo planten en als je ze droog bewaard hebt, kan een maand voordat ze op moeten komen ook nog wel.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2012, 20:24
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Oke, misschien had ik de benaming niet goed. Ik had iets van bolachtige dingen gekocht, die je in mei/juni nog kon planten. En in die periode heb ik ze ook (te diep waarschijnlijk) in de grond gestopt.
De bollen die we tegenkwamen bij het uitgraven van het zevenblad in onze tuin, hebben we teruggestopt en die komen nu wel uit.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2012, 08:27
Verwijderd
Bedankt voor de tips Daantje Zo'n schilderstrap vind ik erg gaaf, ongeacht wat daar in of op staat. Ik ga dus een rond kijken of er ergens iets te vinden is in die trant! En ik had nog niet eens bedacht dat ik ook wel gewoon op de markt kon gaan vragen, er staat hier altijd een heule grote bloemen- en plantenhandelaar. Ik vind heideplantjes vaak erg leuk, dus ik denk dat ik voor zoiets ga... Ik moet me eigenlijk eens verdiepen in wat wel en niet lang goed blijft en wat heel veel onderhoud vergt enzo....
Met citaat reageren
Oud 16-03-2012, 11:33
sbs Hoelbeek
sbs Hoelbeek is offline
Ik ben een echte tuin liefhebber.
Ik heb van mijn mama en papa een stukje grond gekregen.Binnen heb ik al wat plantjes staan.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-03-2012, 11:38
sbs Hoelbeek
sbs Hoelbeek is offline
Ik vind planten superleuk. Ik ga binnen een paar dagen weer een paar kruiden en bloemen planten Groenten en fruit uit je eigen tuin zijn lekkerder dan die van uit een winkel.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2012, 11:41
sbs Hoelbeek
sbs Hoelbeek is offline
Wij hebben een tuin.Ik help wel eens mijn papa in de tuin.Bijvoorbeeld:bladeren harken,bloemen water geven...
Ik ben ook heel blij als er in het voorjaar weer nieuwe bloemen groeien.In de zomer speel ik ook vaak in de tuin.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2012, 11:46
sbs Hoelbeek
sbs Hoelbeek is offline
Ik vind bloemen super mooi. Ik heb wel een tuin maar ik krijg binnenkort een stukje grond om bloemetjes te zaaien en ik vind in de tuin werken heel fijn.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2012, 19:44
Verwijderd
ik ben niet echt bepaald een tuinliefhebber maar ik ben gek op het bos dieren fotograferen in het bos in de vakantie is een van mijn grootste en leukste hobby''s

toch jammer dat ik een eindje van de veluwe woon en vaak *** tijd kwijt ben aan huiswerk waardoor het vaak al te laat is om te gaan

en voorjaar is fantastich hoor dan komen de dieren weer uit de winterslaap en om toch nog een klein beetje over bloemen te hebben vind ik de rozen en de Krokussen wel de mooiste bloemen
Met citaat reageren
Oud 17-03-2012, 15:56
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik ben een watje. Ik heb net voor de eerste keer dit voorjaar weer in de tuin gewerkt en heb nu een blaar...
Met citaat reageren
Oud 28-03-2012, 09:09
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Ik ben afgelopen week naar de intratuin geweest en heb een heleboel plantjes en bloemen gekocht. Onze tuin was echt nog een kale boel (vorig jaar pas echt tot tuin gemaakt) dus er stond alleen onkruid en een hier en daar een overgewaaide bloem. Nu is het echt een tuin geworden, en het oogt gelijk heel anders. Superleuk. En ik heb een begin gemaakt met mijn moestuintje. De aardbeitjes heb ik al als plantje gekocht, en verder heb ik er uien en wat kruidenplantjes in gezaaid. De tomaatjes wil ik eerst binnen laten uitkomen dus die zitten in een aparte pot. En dan maar afwachten of ik ooit nog iets van eetbare groente/fruit uit de tuin krijg.
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2012, 11:49
Verwijderd
Ik heb een tuintje! Ik heb voor mijn verjaardag twee houten veilingkistjes gekregen en die staan nu op elkaar gestapeld met daarin viooltjes, tijm en rozemarijn en basilicum! Het slaat echt helemaal ergens op, maar ik ben er echt superblij mee! Ik heb nog drie lege potjes gekregen waar ik iets in ga zitten waarvan ik eigeniljk niet weet wat het is Ik heb op de markt gevraagd en nu heb ik iets grasachtigs waar donkerrode en witte bloemetjes uitkomen. Ik ga die dit weekend ook verpoten, net als mijn vetplant. Ik heb ein-de-lijk potgrond en ik hoop dat die vetplant het daar beter op doet... Heeft iemand ideeën hoe ik kan zorgen dat plantjes niet onderlopen als het water niet uit de potjes weg kan? Ik ben er een beetje bang voor dat het water naar onderen zakt en daardoor de grond bovenop droog word maar onderin alles te vochtig word. Hoe kan ik toch zorgen dat de plantjes niet verzuipen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-03-2012, 12:05
Verwijderd
Citaat:
Ik heb een tuintje! Ik heb voor mijn verjaardag twee houten veilingkistjes gekregen en die staan nu op elkaar gestapeld met daarin viooltjes, tijm en rozemarijn en basilicum! Het slaat echt helemaal ergens op, maar ik ben er echt superblij mee! Ik heb nog drie lege potjes gekregen waar ik iets in ga zitten waarvan ik eigeniljk niet weet wat het is Ik heb op de markt gevraagd en nu heb ik iets grasachtigs waar donkerrode en witte bloemetjes uitkomen. Ik ga die dit weekend ook verpoten, net als mijn vetplant. Ik heb ein-de-lijk potgrond en ik hoop dat die vetplant het daar beter op doet... Heeft iemand ideeën hoe ik kan zorgen dat plantjes niet onderlopen als het water niet uit de potjes weg kan? Ik ben er een beetje bang voor dat het water naar onderen zakt en daardoor de grond bovenop droog word maar onderin alles te vochtig word. Hoe kan ik toch zorgen dat de plantjes niet verzuipen?
Je zou er van die bruine vochtkorrels in kunnen begraven die altijd in plantenbakken in bedrijven liggen, gewoon te koop bij elk tuincentrum. Die absorberen het teveel aan vocht zodat er geen schimmels komen, maar dorstige plantenwortels kunnen het er wel uitzuigen. Een handjevol onder iedere plant of gewoon een bedekkend laagje onderin de hele bak (of bij een diepe bak en kleine plantjes: laag grond, laagje korrels, laag grond)
Ook voor binnenplanten erg handig voor luie begieters

Laatst gewijzigd op 28-03-2012 om 14:30.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2012, 13:39
Dieux
Dieux is offline
Jullie moeten allemaal eens naar Versailles gaan kijken, of Vaux-le-Vicomte, of Château Villandery! Prachtige tuinen hoor! Ikzelf ben er al vaak geweest met mijn Franse familie. Schitterend gewoon! Ik doe nu ook tuinbouw en amuzeer me er rot! Al die planten...
Met citaat reageren
Oud 30-03-2012, 17:43
Verwijderd

Ik wilde dit even laten zien, dit is mijn tuin! Ik ben er echt achterlijk bilj mee <3
Met citaat reageren
Oud 30-03-2012, 23:49
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Dat ziet er erg leuk uit!
Met citaat reageren
Oud 01-04-2012, 21:36
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ohhh, leuk SA!
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 22-04-2012, 20:19
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik heb even de topictitel aangepast, want het is meer een algemeen tuin/balkontopic geworden .
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 23-04-2012, 19:53
Verwijderd
de tuin hier ziet heel kleurrijk uit nu. ik heb 50 viootljes en ander soorten bloemetje geplant. mijn ouders hebben het gras gemaaid en dode blaadjes uit de bomen gehaald. dat is echt leuk werk tuinieren.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2012, 00:02
Linda Prins
Avatar van Linda Prins
Linda Prins is offline
Ik heb ook Kaapse Viooltjes geplant op mijn balkon, vind ze mooie bloempjes.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Kaapse Viooltjes.jpg (62.9 KB, 1x gelezen)
Met citaat reageren
Oud 11-05-2012, 17:10
Verwijderd
Ik heb vandaag aardbeienplantjes gekregen van een oud-collega die daar allergisch voor was geworden. Ik heb ze in een veilingkistje gezet, met ongeveer een lange-vinger-diep-potrgond erin. Ik hoop dat we snel aardbeien hebben!
Met citaat reageren
Oud 30-05-2012, 12:22
Verwijderd
Up!
Er zitten al aardig wat aardbeien aan de plantjes, en eentje begint ook al voorzichtig rood te worden, Ik heb zonnebloemen en die groeien ook al aardig! Alleen mijn munt- en peterselieplantje zijn een beetje vaag. Het ene moment lijken ze uitgedroogd te zijn en het volgende is er niks meer aan de hand. Ik vind het maar een beetje raar, maar zolang ze niet helemaal dood zijn, ga ik gewoon vrolijk door met water geven

Verder heb ik nog een vraagje: Ik heb een witte, stenen rand om mijn balkon zitten. Toen het zo warm was, liepen daar heel veel (echt heel veel!) heel kleine kleine rode spinnetjes overheen. Ik heb alleen geen idee wat het zijn of waar ze vandaan komen. Iemand enig idee? Ik vind het opzich niet vervelend maar ben bang dat ik ze zometeen allemaal binnen heb en daar heb ik geloof ik niet zo'n behoefte aan... Nu het wat frisser is zitten ze er niet meer allemaal, maar wel nog steeds een royaal aantal....
Met citaat reageren
Oud 02-07-2012, 12:40
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Ik heb gisteren mijn eerste mooie grote rode aardbei geoogst en opgegeten! Er zitten echt al een heleboel aardbeien aan de plantjes, en ze beginnen ook al een beetje rood te worden. Mijn snijknoflook en bieslook heb ik vorige week voor het eerst door de zelfgemaakte knoflooksaus gedaan en oei wat was dat lekker. Aan de tomatenplantjes zitten al bloemetjes, dus ik verwacht daar binnenkort ook tomaten aan te zien. Wat een voldoening geeft zo'n leuk groentetuintje zeg!
Helaas zijn mijn uien verloren gegaan, buiten wilden ze niet uitkomen en binnen vonden de katten het leuk om ze als sprietje al op te eten. Eens zien of ik van de week ergens nog volledige plantjes kan scoren, en iets van paprikaplantjes want er is nog wel heel veel ruimte over in mijn tuintje.

Afgelopen weekend heb ik de rest van de tuin ook maar weer onkruidvrij gemaakt (een week op vakantie gaan betekent hier onkruid tot kniehoogte, echt verschrikkelijk). Ik ben echt blij met de keuze aan planten die we gemaakt hebben, en onze roos heeft nu (na anderhalf jaar) ook eindelijk mooie bloemen. Nu moet alleen onze bodembedekker wat meer aanslaan, maar het begin is er!
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-07-2012, 12:59
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Onze aardbeien werden vorig jaar zodra ze bijna rood genoeg waren om te eten, aangevreten door een muis. Ik heb nu zelfs helemaal nog geen rood-achtige aardbeien gezien.
Onze druivenplant hadden we erg fors gesnoeid in het najaar, dus waren we bang dat hij kapot zou gaan. Nou, die angst was ongegrond. Als het zo doorgaat, krijgen we nog meer druiven dan vorig jaar.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2012, 21:35
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Aan mijn framboos zitten ook vruchtjes M'n aardbeienplant doet niets. Mijn tomaat staat nog binnen maar mag binnenkort wel ff buitenlucht snuffelen. M'n braam zit echt achterlijk vol dus dat zal ook wel weer een hele lading worden.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 02-07-2012, 22:46
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Wat een lekkere groententuinverhaaltjes ^^. Hier zijn alle aarbeienplanten kapot gegaan door de winter, dus we hebben geen aarbeitjes uit eigen tuin dit jaar. Alle kruiden doen het wel goed, dus ik kan regelmatig lekker verse kruidenthee zetten en soep koken met kruiden uit eigen tuin. Één van onze appelboompjes doet het nog niet (net als vorig jaar), maar de andere zit nu al lekker vol met mini-appeltjes .
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 04-07-2012, 19:45
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn stokroos hield wekenlang zijn knoppen angstvallig gesloten en hield me al die tijd in spanning wat voor kleur eruit zou komen, maar het werd: geel! Zelfs m'n buren kwamen langs om te zeggen dat ze hem zo mooi vonden

__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 06-07-2012, 12:55
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Mooi, Daantje!

In de enorme hoosbui van gisteravond zijn een heleboel bloemen in de tuin gesneuveld. Stengels omgeknakt, bloemblaadjes gescheurd en eraf gevallen. Zonde... Gelukkig staan mijn zonnebloemen onhandig onder de leibomen geplant, en stonden die dus redelijk uit de regen.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2012, 12:58
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Onze Annabellen doen het ook echt supergoed, met mooie, volle bloemschermen . vorig jaar bloeiden ze niet, en nu is het hele zijperk bijna wit <3.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 06-07-2012, 12:58
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik had gisteren voor het eerst m'n tomatenplant buiten gezet zodat ie buitenlucht kon snuffelen. Die kreeg dus gelijk die enorme hoosbui over zich heen. Hij moet zich wel enorm afgedankt gevoeld hebben Gelukkig staat ie nog overeind, wel een beetje sip maar dat trekt wel weer bij denk ik.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 06-07-2012, 21:24
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Ik word wel een beetje jaloers al ik dat zo lees over hoosbuien. Ik hoop al tijden op regen

Huh, mijn reactie van een paar dagen terug staat er niet meer?
Naja, mijn aarbeien doen het dus ook goed, hoewel alles wat rood is wordt geplunderd door nichtje, cactussen in bloei en andere plantjes ook. Heb nu ook nieuwe inrichting waardoor ik er meer kwijt kan. Dat was het volgens mij wel zo eventjes samengevat.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2012, 11:21
Verwijderd
Mijn aardbeienplantjes doen het opxich goed, al zijn er bladeren die aan de randen bruin worden. Echt alleen de randjes, net alsof die aan de buitenkant verbrand zijn ofzo. Beetje stom. Ze krijgen wel genoeg water, iemand een idee? En mijn zonnebloemen zijn al vrij groot. Opzich leuk, maar de onderkant van de stengel is roodbruin en de bladeren zijn een beetje gelig. En het lijkt erop dat er luizen ofzo in zitten, er zitten gaten in de bladeren. Ook die krijgen genoeg water, daar let ik wel op. Heeft iemand een idee wat ik daar aan kan doen?
Met citaat reageren
Oud 09-07-2012, 12:43
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
Mijn aardbeienplantjes doen het opxich goed, al zijn er bladeren die aan de randen bruin worden. Echt alleen de randjes, net alsof die aan de buitenkant verbrand zijn ofzo. Beetje stom. Ze krijgen wel genoeg water, iemand een idee? En mijn zonnebloemen zijn al vrij groot. Opzich leuk, maar de onderkant van de stengel is roodbruin en de bladeren zijn een beetje gelig. En het lijkt erop dat er luizen ofzo in zitten, er zitten gaten in de bladeren. Ook die krijgen genoeg water, daar let ik wel op. Heeft iemand een idee wat ik daar aan kan doen?
De aardbeien zouden verbrand kunnen zijn. Zeker als je ze overdag water geeft. De zonnebloemen zou ik kijken of er inderdaad iets op zit en dan opzoeken hoe dat te behandelen.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2012, 13:17
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Ik heb in twee tomatenplantjes zojuist het eerste begin van een tomaat gevonden! Ik ben zo blij!
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2012, 19:30
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als je luis hebt moet je lieveheerstbeestjes zoeken en die op de plant zetten, die worden dan heel blij en eten alles op Werkte ook goed bij mijn plant met spint. Als de bladeren geel zijn, heeft ie dan niet teveel water gehad?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 01-08-2012, 07:35
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Tegen luizen kun je er met een plantenspuit een mengsel van water met zeepsop en spiritus op spuiten.
Mijn zonnebloemen hebben trouwens ook veel luizen en gaten in de bladeren. Ook zijn er twee geknakt, maar die zijn gewoon om de knak heen gegroeid en doen het weer prima. Ik heb nog geen bloemen en ook nog geen knoppen. Op internet staat dat de bloeitijd juli-aug-sept zou zijn. Kan het dan nog goed komen of heb ik pech?
Met citaat reageren
Oud 01-08-2012, 17:05
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Tegen luizen kun je er met een plantenspuit een mengsel van water met zeepsop en spiritus op spuiten.
Mijn zonnebloemen hebben trouwens ook veel luizen en gaten in de bladeren. Ook zijn er twee geknakt, maar die zijn gewoon om de knak heen gegroeid en doen het weer prima. Ik heb nog geen bloemen en ook nog geen knoppen. Op internet staat dat de bloeitijd juli-aug-sept zou zijn. Kan het dan nog goed komen of heb ik pech?
Dat kan nog komen, hoor .
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:59.