Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-07-2003, 20:03
michael1
michael1 is offline
De politie ontving vrijdag rond 23.00 uur een melding van een beroving aan de Reeshofdijk. Agenten die op de melding afgingen, troffen in de nabijgelegen Dalenstraat het zwaargewonde slachtoffer aan. Hij overleed in het ziekenhuis.

Getuigen melden dat het neergestoken slachtoffer met zijn tweelingbroer en een vriend naar de stad was geweest, toen ze werden overvallen door een groepje mannen.

Het zou gaan om vier allochtone jongeren.

De getuigen zeggen dat de daders uit waren op de mobiele telefoons, het geld en de fietsen van hun slachtoffers. Twee van de drie gaven snel hun spullen en fiets af, maar het dodelijke slachtoffer weigerde zijn fiets af te geven waarop hij neergestoken werd.

Aan de Dalenstraat is het zaterdagmiddag een komen en gaan geweest van vrienden, bekenden en nieuwsgierigen. Bij de lantaarnpaal waar het slachtoffer werd neergestoken liggen bossen bloemen. Met water is geprobeerd om het bloed van de straat te schrobben, maar sporen zijn nog duidelijk zichtbaar.

Volgens een huilende vriend is het slachtoffer gewoonweg ''lekgestoken''. Hij was vlak na de steekpartij in de straat: ,,Toen Bart op de grond lag, hebben ze hem nog een schop verkocht. Terwijl ze zijn fiets en telefoon al hadden, dat begrijp je toch niet? Pak dat af en ga verder''.

Tilburg kampt met een aantal hardnekkige groep straatrovers. In de omgeving van de Reeshofdijk worden mensen geregeld beroofd. Ondanks een forse politie-inzet blijven de rovers actief.

De Tilburgse politie heeft 20 man gezet op de zaak. Ze wil niet bevestigen dat er vier daders zouden zijn. Wel maakte ze bekend dat de twee die vastzitten, toegegeven hebben betrokken te zijn geweest bij de fatale steekpartij.

Bron omroep brabant
Advertentie
Oud 20-07-2003, 20:06
Brutus
Avatar van Brutus
Brutus is offline
Disgusting
__________________
Appelmoes
Oud 20-07-2003, 20:12
Poor twisted me
Avatar van Poor twisted me
Poor twisted me is offline
triestt die daders......
__________________
It's all fun and games, until someone looses an eye...than it's fun and games you can't see
Oud 20-07-2003, 20:17
Ireentje
Avatar van Ireentje
Ireentje is offline
Wat verschrikkelijk!
Dat zo'n dingen gebeuren... ik vind het heel erg voor de broer en de familie van die jongen
Oud 20-07-2003, 20:17
Rj's_engeltje
Avatar van Rj's_engeltje
Rj's_engeltje is offline
Tja, is zeker ontzettend triest...
Ik heb bij die jongen in de klas gezeten en ken hem van de hockey, is echt een jongen die nooit iemand ook maar iets kwaad zou doen. Net geslaagd voor zijn VWO-examen, en een van een drieling...Kan niet begrijpen hoe die vier jongens zoiets lafs kunnen doen, echt triest
__________________
* Ik hou van mijn mannetje (K) *
Oud 20-07-2003, 20:23
Verwijderd
Wat is de discussiewaarde? Another party-topic over het ''slappe rechtssysteem'' in Nederland, die criminele ''klote-allochtonen'' en de ''kut-maatschappij'' waar we in leven? Ik vind het heel erg voor het slachtoffer en zijn familie, maar ik zie dus niet in wat je meer over kan zeggen?
Oud 20-07-2003, 20:24
Verwijderd
Citaat:
Che Guevara schreef op 20-07-2003 @ 21:23:
Wat is de discussiewaarde? Another party-topic over het ''slappe rechtssysteem'' in Nederland, die criminele ''klote-allochtonen'' en de ''kut-maatschappij'' waar we in leven? Ik vind het heel erg voor het slachtoffer en zijn familie, maar ik zie dus niet in wat je meer over kan zeggen?
Well spoken.
Oud 20-07-2003, 20:51
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Waardeloos dit soort verhalen

Niet verkeerd uitleggen die opmerking
__________________
Czech us out
Oud 20-07-2003, 20:53
telluriet
Avatar van telluriet
telluriet is offline
Vreemd dat mensen dit soort dingen zonder reden doen

en nu maar wachten tot er iemand zegt: altijd weer die kankerallochtonen (die er ongetwijfeld zal komen)
__________________
"...kzit nu miss een uur op het forum en ik heb nu al een sgijthekel aan jou..."
Oud 21-07-2003, 08:59
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
...loos topic...zie zinloos geweld deel 1-1500
__________________
ignorance is bliss
Oud 21-07-2003, 09:03
red_and_black
Avatar van red_and_black
red_and_black is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 20-07-2003 @ 21:23:
Wat is de discussiewaarde? Another party-topic over het ''slappe rechtssysteem'' in Nederland, die criminele ''klote-allochtonen'' en de ''kut-maatschappij'' waar we in leven? Ik vind het heel erg voor het slachtoffer en zijn familie, maar ik zie dus niet in wat je meer over kan zeggen?
indeed!
__________________
Da Zivota iman dva, ja bi obu tebi da!
Oud 21-07-2003, 09:28
Kubstudent
Avatar van Kubstudent
Kubstudent is offline
Het is schandalig dat zulke dingen gebeuren. Maar ja, aan de andere kant, het is ook weer echt Tilburg...

Hier een stuk tekst: http://www.brabantsdagblad.nl/regiop...archief-Zoeken!Innieuws!__1697766_,00.html?ArchiefID=1697766

En een foto:


Maar laten we deze keer eens afspreken geen stille tocht te houden, maar een luidruchtige tocht. Net zoals Lebbis en Jansen vermoed ik dat dat stille aspect aan die tochten niet echt helpt.

Enkele feiten behorende erbij:
In Tilburg worden de meeste straatroven van Noord-Brabant gepleegd.

In 2001 deden 470 mensen aangifte, vorig jaar waren dat er ruim 500.

Straatrovers hebben het in toenemende mate op gsm's voorzien. Tassen, scooters en geld (veelal vlak na het pinnen) zijn ook in.

Met name de straten in het centrum van Tilburg zijn populaire werkterreinen.

Tilburg wil speciale jeugdteams oprichten, in eerste instantie in Noord en het centrum, om dit soort criminaliteit tegen te gaan.
__________________
Spead my words like a preacher! Cut the crap! Get the slap!
Oud 21-07-2003, 10:26
Verwijderd
Het wachten is op degene die meldt dat Tilburg de grootste Somalische gemeenschap van Nederland heeft en daarom Klein-Mogadishu genoemd wordt
Oud 21-07-2003, 10:31
Sjied No Clue
Avatar van Sjied No Clue
Sjied No Clue is offline
Mijn condoleances aan de familie en vrienden van het slachtoffer.
__________________
inaction is a weapon of mass destruction - faithless
Oud 21-07-2003, 10:46
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 21-07-2003 @ 11:26:
Het wachten is op degene die meldt dat Tilburg de grootste Somalische gemeenschap van Nederland heeft en daarom Klein-Mogadishu genoemd wordt
Dat klopt wel, in Tilburg zie je veel Somaliërs.
Oud 21-07-2003, 10:46
Verwijderd
Citaat:
She-Devil schreef op 21-07-2003 @ 11:31:
Mijn condoleances aan de familie en vrienden van het slachtoffer.
Offtopic: mooie avatar
Oud 21-07-2003, 10:52
geen punt.
Avatar van geen punt.
geen punt. is offline
Tilburg schijnt de onveiligste stad van Nederland te zijn
__________________
Zeg vaker NEE (tegen Europa)
Oud 21-07-2003, 10:55
Jopper
Jopper is offline
In dit geval ging het niet om Somaliers. Maar zoals meestal om 2 antilianen en 2 Marokanen.
Niet discriminerend bedoelt, maar het is altijd dezelfde groep.
Ads door Google
Oud 21-07-2003, 10:59
Verwijderd
Citaat:
meelman schreef op 21-07-2003 @ 11:52:
Tilburg schijnt de onveiligste stad van Nederland te zijn
Echt waar? Er wonen anders veel bejaarden in Tilburg
Oud 21-07-2003, 11:15
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
kutallochtone ook!

__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 21-07-2003, 11:19
Verwijderd
Citaat:
Jopper schreef op 21-07-2003 @ 11:55:
In dit geval ging het niet om Somaliers. Maar zoals meestal om 2 antilianen en 2 Marokanen.
Niet discriminerend bedoelt, maar het is altijd dezelfde groep.
Niet discriminerend bedoeld, het lijkt alleen zo

Natuurlijk kun je best zeggen dat in een bepaalde stad een groot gedeelte van de delicten gepleegd wordt door daders van een bepaalde ethnische afkomst. Dat kun je gewoon constateren aan de hand van statistieken, daar is ook niks ergs aan.

Het probleem is echter dat gewone mensen vaak niet kunnen omgaan met statistiek. Ze zien dan dat bijvoorbeeld 70% van de delicten gepleegd wordt door Marokkanen. Als er dan weer een delict gepleegd wordt is het meteen 'zie je wel, dat is weer zo'n Marokkaan'. Terwijl er dus ook een (zeker niet onaanzienlijke) kans is dat iemand anders dan een Marokkaan dat gedaan heeft.
Oud 21-07-2003, 11:22
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 21-07-2003 @ 12:19:
Niet discriminerend bedoeld, het lijkt alleen zo

Natuurlijk kun je best zeggen dat in een bepaalde stad een groot gedeelte van de delicten gepleegd wordt door daders van een bepaalde ethnische afkomst. Dat kun je gewoon constateren aan de hand van statistieken, daar is ook niks ergs aan.

Het probleem is echter dat gewone mensen vaak niet kunnen omgaan met statistiek. Ze zien dan dat bijvoorbeeld 70% van de delicten gepleegd wordt door Marokkanen. Als er dan weer een delict gepleegd wordt is het meteen 'zie je wel, dat is weer zo'n Marokkaan'. Terwijl er dus ook een (zeker niet onaanzienlijke) kans is dat iemand anders dan een Marokkaan dat gedaan heeft.
Je moet je niet blindstaren op statistiekjes, maar juist de oorzaken achterhalen en die aanpakken. Maar rechts (populistisch) Nederland doet juist het tegenovergestelde. Leve de kortzichtigheid, Nederland is in pakweg vijf jaar enorm afgegleden en ik schaam me steeds meer voor m'n land.
Oud 21-07-2003, 11:35
Verwijderd
Citaat:
Che Guevara schreef op 21-07-2003 @ 12:22:
Je moet je niet blindstaren op statistiekjes, maar juist de oorzaken achterhalen en die aanpakken. Maar rechts (populistisch) Nederland doet juist het tegenovergestelde. Leve de kortzichtigheid, Nederland is in pakweg vijf jaar enorm afgegleden en ik schaam me steeds meer voor m'n land.
Ik schaam me er niet voor. Ik ben blij dat ik in Nederland woon, maar ik ben er niet trots op. Om dezelfde reden dat ik niet trots ben op mijn Nederlanderschap (ik heb er niets voor hoeven doen) schaam ik me ook niet voor mijn Nederlanderschap.

Kortzichtigheid scoort gewoon goed. Dat is overigens ook een eigenschap die volgens mij de klassen- en politieke verdeling in de maatschappij in grote mate doorkruist. Er zijn ook behoorlijk wat mensen die je als links zou kunnen typeren die ik echt vreselijk dom vind. Zoals dat soort wat nog steeds krampachtig vasthoudt aan een jaren zeventig-gelijkheidsideaal en hun ogen sluiten voor biologische invloeden. Dat is het idee van de maakbare samenleving. Die maakbare samenleving bestaat dus niet, maar dat willen veel verstokte linkso's niet toegeven.

Ik geloof wel in de stuurbare samenleving, maar binnen grenzen. Die grenzen worden bepaald door de biologische aanleg van mensen en zijn soms bijzonder scherp getrokken zodat er bijna geen ruimte is om te bewegen. De kortzichtigheid van rechts is vooral zijn onwetenschappelijkheid, namelijk het vooral tegemoetkomen aan zeer basale behoeften (hebzucht -> eigen economisch gewin, lage belastingen e.d. en natuurlijk veiligheid, eigen huis en goed verdedigen, etc.).
Oud 21-07-2003, 11:41
Verwijderd
en dat om een mobiele telefoon? zijn die #$%@ mongolen wel goed bij hun hoofd?

Die gasten verdienen niet eens dat ze menselijk behandelt worden
Oud 21-07-2003, 11:44
Verwijderd
Citaat:
meelman schreef op 21-07-2003 @ 11:52:
Tilburg schijnt de onveiligste stad van Nederland te zijn
dat is niet hoor, ik heb een tijdje geleden gelezen dat in amstrdam de meeste overvallen gepeegt werden en in rotterdam t meeste geweldsdelicten(meen ik) en nog een plek met de meeste inbraken.

tilburg stond niet in dat rijtje thuis.

Op zich is tilburg wel veilig, je moet alleen uit bepaalde wijken blijven
Advertentie
Oud 21-07-2003, 11:53
DaDude
Avatar van DaDude
DaDude is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-07-2003 @ 12:19:
Het probleem is echter dat gewone mensen vaak niet kunnen omgaan met statistiek. Ze zien dan dat bijvoorbeeld 70% van de delicten gepleegd wordt door Marokkanen. Als er dan weer een delict gepleegd wordt is het meteen 'zie je wel, dat is weer zo'n Marokkaan'. Terwijl er dus ook een (zeker niet onaanzienlijke) kans is dat iemand anders dan een Marokkaan dat gedaan heeft.
oke, je hebt gelijk maar 70% is toch teveel voor mensen die hier in de minderheid zijn.......
__________________
Non Human prescense detected.......
Oud 21-07-2003, 12:02
lifeafterdeath
Avatar van lifeafterdeath
lifeafterdeath is offline
Altijd als ik dit soort dingen lees krijg ik gewoon zin om de daders te zoeken en ze een voor een voor hun kop te knallen ofzow als ik dat zou kunnen...

zinloos geweld...
__________________
I live in the black, have no guiding lights and I'm whispering in your dreams....
Oud 21-07-2003, 12:05
Verwijderd
Citaat:
DaDude schreef op 21-07-2003 @ 12:53:
oke, je hebt gelijk maar 70% is toch teveel voor mensen die hier in de minderheid zijn.......
Dat ben ik helemaal met je eens, daarom moeten de oorzaken van dat onevenredig hoge cijfers ook worden aangepakt. Het is echter niet wenselijk om op grond van een 70%-kans elke Marokkaan maar als crimineel te beschouwen.
Oud 21-07-2003, 13:46
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
met dit soort dingen zijn statistiekjes idd erg misleidend; 70% is misschien wel marrokaan, maar hoeveel procent leeft in een sociale achterstand?? hoeveel procent is mishandeld of juist te vrij opgevoed?? hoeveel procent is drop-out??
ik vraag me af waarom altijd alleen maar benadrukt wordt uit welk land iemand komt en niet wat zijn sociaal(-economische) achtergrond is. in het zoeken naar waarom iemand iets gedaan heeft is dat toch veel belangrijker (en dus ook in het voorkomen ervan)
__________________
ignorance is bliss
Oud 21-07-2003, 14:20
dark_poetry
Avatar van dark_poetry
dark_poetry is offline
Triest zeg,nep gangstertjes die denken dat ze koel zijn en maar mensen moeten neer steken FOK HUN
__________________
Do you remember what we tried to reach and build together? forever forever "schoonheid is ontzetting"onkruid vergaat niet"
Oud 21-07-2003, 14:35
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Jopper schreef op 21-07-2003 @ 11:55:
In dit geval ging het niet om Somaliers. Maar zoals meestal om 2 antilianen en 2 Marokanen.
Niet discriminerend bedoelt, maar het is altijd dezelfde groep.
En mijn vermoeden is weer eens bevestigd.

(Hoewel ik wel graag een bron zou willen zien.)
Oud 21-07-2003, 14:41
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 21-07-2003 @ 14:46:
met dit soort dingen zijn statistiekjes idd erg misleidend; 70% is misschien wel marrokaan, maar hoeveel procent leeft in een sociale achterstand?? hoeveel procent is mishandeld of juist te vrij opgevoed?? hoeveel procent is drop-out??
Waarom misleidend? Je moet gewoon goed in de gaten houden dat statistieken louter beschrijvend zijn, niet verklarend. Een groot gedeelte van de allochtonen in Nederland leeft onder een sociaal minimumniveau, daardoor is een groot gedeelte van hun criminele gedrag te verklaren. Maar dat rechtvaardigt het nooit. Het is natuurlijk wel van belang bij het zoeken van een passende oplossing.

Citaat:
ik vraag me af waarom altijd alleen maar benadrukt wordt uit welk land iemand komt en niet wat zijn sociaal(-economische) achtergrond is. in het zoeken naar waarom iemand iets gedaan heeft is dat toch veel belangrijker (en dus ook in het voorkomen ervan)
Dat is niet zo moeilijk te verklaren. Het afschuiven van crimineel gedrag op iemands huidskleur of afkomst is veel makkelijker dan het zoeken van een gecompliceerde sociaal-economische verklaring, vandaar dat het ook altijd de simpelste mensen zijn die crimineel gedrag in verband brengen met enkel afkomst en niet doorredeneren.

Citaat:
Fleet Admiral schreef:
En mijn vermoeden is weer eens bevestigd.

(Hoewel ik wel graag een bron zou willen zien.)
Wat ben je toch weer heerlijk ongenuanceerd. Het figuur wat jij citeert komt zelf totaal niet met een bron. Je geeft nota bene zelf al aan dat je liever een bron wilt zien, waarom zeg je dan toch dat je vermoeden bevestigd is? Doe toch eens niet zo kortzichtig, man! Zelfs jij kunt wel beter
Oud 21-07-2003, 15:12
Poor twisted me
Avatar van Poor twisted me
Poor twisted me is offline
het maakt gewoon niet uit wie het gedaan heeft diegene die zoiets doet moet zich diep schamen.

Komop zeg voor 1 telefoon en een fiets iemand van het leven "beroven"
ik vind als je iemand het leven afneemt hoor je zelf ook niet te leven dus........ zoeken die gast en executeren, en dan meteen die sukkels die bij hem hoorde ook.

Toch vind ik het belachelijk dat de grote meerderheid alochtonen zijn, die dit soort dingen doen. Ze worden hier al opgevangen, krijgen geld en een plaats om te leven, worden geholpen met de taal. Krijgen zelfs soms speciaal onderwijs, en dan zie je zoiets.
Met dan als "smoes" dat ze een moeilijke jeugd hebben gehad, of alleen maar oorlog kennen. Of onze cultuur niet helemaal begrijpen of weet ik veel whatever.....

Het maakt nu niet uit welke groep het is, maar iederen leert toch thuis strandaard wel dat je je moet gedragen, iets met normen en waarden weet je wel, ookal zijn deze in hun cultuur misschien wat anders.

andersom is het natuurlijk ook niet altijd helemaal goed wat er gebeurt b.v discriminatie. maar dan nog kun je je wel normaal gedragen vind ik in een vreemd land.
__________________
It's all fun and games, until someone looses an eye...than it's fun and games you can't see
Oud 21-07-2003, 15:30
Verwijderd
Dat heeft niks met smoezen of een slechte jeugd te maken, dat is gewoon sociale wetenschap. Het blijkt zo te zijn dat in de praktijk vooral allochtone jongeren heel gemakkelijk verleid worden tot het plegen van strafbare feiten. Door het ontbreken van corrigerende sociale netwerken en ondersteuning vanuit familie en opleiding plegen ze gewoon veel sneller een strafbaar feit.

Het is echt niet zo dat ze het doen omdat ze zich bewust niet willen gedragen in hun 'gastland'. Was het maar zo simpel, dan konden we ze eruit schoppen. Het gaat hier om een veel complexer samenspel van factoren dan je ook maar kunt beginnen te vermoeden, dus het is echt niet zo simpel als 'iedereen kan zich toch wel gedragen'.
Oud 21-07-2003, 15:40
Poor twisted me
Avatar van Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-07-2003 @ 16:30:
Dat heeft niks met smoezen of een slechte jeugd te maken, dat is gewoon sociale wetenschap. Het blijkt zo te zijn dat in de praktijk vooral allochtone jongeren heel gemakkelijk verleid worden tot het plegen van strafbare feiten. Door het ontbreken van corrigerende sociale netwerken en ondersteuning vanuit familie en opleiding plegen ze gewoon veel sneller een strafbaar feit.

Het is echt niet zo dat ze het doen omdat ze zich bewust niet willen gedragen in hun 'gastland'. Was het maar zo simpel, dan konden we ze eruit schoppen. Het gaat hier om een veel complexer samenspel van factoren dan je ook maar kunt beginnen te vermoeden, dus het is echt niet zo simpel als 'iedereen kan zich toch wel gedragen'.
uit het land schoppen gaat trouwens niet zomaar zelfs dan niet lijkt me.

inderdaad misschien zijn de cultuurverschillen gewoon té groot om goed te kunnen samenleven in 1 land. Mensen denken zo verschillend, denk maar aan die palestijnen met bomme om hun middel, die richting target lopen en zich opblazen voor "allah" om zo in een betere wereld weer terug te komen.

of diegene die zich met een vliegtuig in de 1 van de twin towers boorde.
__________________
It's all fun and games, until someone looses an eye...than it's fun and games you can't see

Laatst gewijzigd op 21-07-2003 om 15:43.
Oud 21-07-2003, 16:22
Verwijderd
Precies. Of de Nederlanders de zeven kleuren stront schijten als er een Turks gezin in de buurt komt wonen, bang dat ze over vijf jaar allemaal met een burka moeten lopen. Of de Israeliërs, die zonder blikken of blozen een heel volk dezelfde behandeling geven als zijzelf zestig jaar geleden van nazi-Duitsland kregen. Of over een imperialistische supermacht met een godsdienstwaanzinnige moraalridder aan het hoofd, gesteund door een partij van neo-conservatieve haviken die niets liever willen dan de hele wereld een democratisch, Coca-Cola en McDonalds-consumerend paradijs willen maken.

Zoals Otis Redding en Joey Ramone al zongeen: 'And I think to myself...what a wonderful world'

Ads door Google
Oud 21-07-2003, 16:41
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-07-2003 @ 17:22:
Precies. Of de Nederlanders de zeven kleuren stront schijten als er een Turks gezin in de buurt komt wonen, bang dat ze over vijf jaar allemaal met een burka moeten lopen. Of de Israeliërs, die zonder blikken of blozen een heel volk dezelfde behandeling geven als zijzelf zestig jaar geleden van nazi-Duitsland kregen. Of over een imperialistische supermacht met een godsdienstwaanzinnige moraalridder aan het hoofd, gesteund door een partij van neo-conservatieve haviken die niets liever willen dan de hele wereld een democratisch, Coca-Cola en McDonalds-consumerend paradijs willen maken.

Zoals Otis Redding en Joey Ramone al zongeen: 'And I think to myself...what a wonderful world'

Ooit gehoord van het woord 'nuance'?
Oud 21-07-2003, 16:50
LinkinFre@k
LinkinFre@k is offline
dood maken die gasten
__________________
life sucks then you die... :) oja Fuck Authority
Oud 21-07-2003, 16:53
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
LinkinFre@k schreef op 21-07-2003 @ 17:50:
dood maken die gasten
Citaat:
Ooit gehoord van het woord 'nuance'?
Oud 21-07-2003, 17:23
LinkinFre@k
LinkinFre@k is offline
nee maar das het enige wat helpt
__________________
life sucks then you die... :) oja Fuck Authority
Oud 21-07-2003, 17:36
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
LinkinFre@k schreef op 21-07-2003 @ 18:23:
nee maar das het enige wat helpt
Het gaat hier wel om jongeren en die hebben naar mijn mening recht op een herkansing in maatschapij, met een goede begeleiding.
Oud 21-07-2003, 18:05
M@TRIX
Avatar van M@TRIX
M@TRIX is offline
Citaat:
meelman schreef op 21-07-2003 @ 11:52:
Tilburg schijnt de onveiligste stad van Nederland te zijn
dat gevoel heb ik zelf idd ook jah

(woon in tilburg)
__________________
Je suis Napoleon, ik heb america ontdekt!!
Oud 21-07-2003, 18:21
LinkinFre@k
LinkinFre@k is offline
Citaat:
Het gaat hier wel om jongeren en die hebben naar mijn mening recht op een herkansing in maatschapij, met een goede begeleiding.
als je iemand vermoord dan ben je ziek in je hoofd en dat is niet te helpen met het geven van een niewe kans dan krijg je: ach als ik iemand vermoord krijg k alleen wat straf... het loopt helemaal uit de hand hier in nl
__________________
life sucks then you die... :) oja Fuck Authority
Oud 21-07-2003, 18:23
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
LinkinFre@k schreef op 21-07-2003 @ 19:21:
als je iemand vermoord dan ben je ziek in je hoofd en dat is niet te helpen met het geven van een niewe kans dan krijg je: ach als ik iemand vermoord krijg k alleen wat straf... het loopt helemaal uit de hand hier in nl
Ik ben het er mee eens dat een moordenaar ziek is, maar het zijn nog jongeren en die hoeven niet hun hele leven weg te gooien omdat ze een fout hebben gemaakt.
Oud 21-07-2003, 18:24
LinkinFre@k
LinkinFre@k is offline
oeps 'foutje' sorry
__________________
life sucks then you die... :) oja Fuck Authority
Oud 21-07-2003, 18:27
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
LinkinFre@k schreef op 21-07-2003 @ 19:24:
oeps 'foutje' sorry
Ik zeg niet dat ze niet moeten boeten, maar de doodstraf voor jongeren gaat zelfs mij een beetje te ver.
Oud 21-07-2003, 18:28
Poor twisted me
Avatar van Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Citaat:
Assasin schreef op 21-07-2003 @ 19:23:
Ik ben het er mee eens dat een moordenaar ziek is, maar het zijn nog jongeren en die hoeven niet hun hele leven weg te gooien omdat ze een fout hebben gemaakt.
een fout?! tss niet zo een zomaar een klein foutje! Ze zullen er trouwens de rest van hun leven op aangekeken worden, bij hun toekomstige werk en dergelijke. Er zijn mensen die veranderen ja, maar ik denk toch niet dat deze dader dat zal doen.
Het zal me nix verbazen dat ie hierna nog een paar keer met de politie in aanraking komt.
__________________
It's all fun and games, until someone looses an eye...than it's fun and games you can't see
Oud 21-07-2003, 18:29
Burter
Avatar van Burter
Burter is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 20-07-2003 @ 21:23:
Wat is de discussiewaarde? Another party-topic over het ''slappe rechtssysteem'' in Nederland, die criminele ''klote-allochtonen'' en de ''kut-maatschappij'' waar we in leven? Ik vind het heel erg voor het slachtoffer en zijn familie, maar ik zie dus niet in wat je meer over kan zeggen?
Net of dat het altijd allochtonen zijn. Het zijn vaak genoeg ook gewoon nederlanders.
Oud 21-07-2003, 18:31
LinkinFre@k
LinkinFre@k is offline
wat moeten ze dan met ze doen in een 3 sterren gevangenis gooien
__________________
life sucks then you die... :) oja Fuck Authority
Oud 21-07-2003, 18:36
Burter
Avatar van Burter
Burter is offline
Citaat:
Assasin schreef op 21-07-2003 @ 18:36:
Het gaat hier wel om jongeren en die hebben naar mijn mening recht op een herkansing in maatschapij, met een goede begeleiding.
Duh hij heet niet voor niets Assasin lijkt me
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Buschauffeur neergestoken
Zwartwit
13 20-09-2003 10:26
Lifestyle Een groot ghetto
NL
173 11-08-2003 12:35
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Doodstraf voor Zinloos geweld?
DeGexxte
85 05-08-2003 22:57
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap strenger optreden politie in tilburg
little nemo
76 31-07-2003 20:27
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Man overlijdt na mishandeling Roermond
Go
34 28-07-2003 22:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:55.