Oud 16-04-2004, 19:52
kleinedraak
Hallo alle mensen die lezen en posten op Psychologie.
Dit lijkt misschien een mededeling maar ik maak er zometeen wel een vraag van Zelf heb ik een moeilijke tijd achter de rug en sinds 2jaartjes ofzo post maar vooral lees ik veel op Psychologie. Ik heb hier twee super goede vriendinnen leren kennen oa. Shy Girl en daar mail en chat ik regelmatig mee. Ik heb heel veel steun en hen en aan alle andere mensen van het forum, vaak omdat zij het zelf hebben meegemaakt. Mensen op school en professionele hulp begrijpen dit vaak niet. Jullie kunnen mij vertellen hoe jullie iets hebben ervaren of aangepakt en dat is erg fijn! Mijn verhaal kwijt kunnen zonder dat ik het gevoel heb iemand tot last te zijn. Mijn leraressen waarmee ik praat en mijn vriendinnen begrijpen niet dat ik zo'n band met jullie op kan bouwen, alleen maar omdat ik jullie niet ken. Mijn ouders zijn hier ook erg huiverig voor enzo, maar zonder jullie steun en tips kan ik dus echt niet meer. Ook het gevoel voor iemand iets te kunnen betekenen is erg fijn voor mij.
Nu is mijn vraag aan jullie:
-Hebben jullie zelf veel steun aan het forum en hoe komt dat?
-Zou voor jou ervaringsdeskundige hulp beter kunnen helpen dan professionele hulp?
-Stuiten jullie ook op veel onbegrip vanuit jullie omgeving op het omgaan met onbekenden via internet en het posten op het forum?

Alle lieve mensjes hier, heeeeeeeeel erg bedankt want jullie betekenen best veel voor mij ook al kennen jullie mij niet(misschien behalve van naam) en ik heb echt veel aan jullie. Zonder jullie steun had ik mezelf erg onbegrepen gevoeld en was ik nooit zover gekomen(in positieve zin verandert) Thanx allemaal
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-04-2004, 20:02
Verwijderd
het ultieme voorbeeld van een positieve post!


ik kan maar één vraag beantwoorden:

Hebben jullie zelf veel steun aan het forum en hoe komt dat?
ja, dat komt omdat ik iemand op psychologie heb leren kennen die echt heel erg goed te vertrouwen is, k ken diegene niet irl hoor ik vind dit forum fijn omdat er mensen posten die (groten)deels weten hoe de ander zich voelt

laten we hopen dat psychologie nog lang mag blijven bestaan

einde van mijn speech

Laatst gewijzigd op 16-04-2004 om 21:16.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 20:12
Verwijderd
ik heb ook veel steun aan dit forum en de andere fora waar ik bij ben. zoals je zegt, het zijn mensen die gelijke dingen als ik meemaken en toch een ander zicht kunnen geven op de zaken. erg fijn en natuurlijk alle lieve mensen die ik heb ontmoet.
ik stuit ontzettend veel op onbegrip over het forum. het zou me depressief maken, in een klein wereldje laten leven bladiebla. maar ik ehb gewoon ontzettend veel steun eraan. zo langzamerhand gaan de mensen dat wel inzien gelukkig. ik kan me nog goed herrinneren dat mijn ouders al mijn berichten op het forum hadden gelezen ... oe wat was ik kwaad! maar dat is verleden tijd, mijn ouders beginnen nu toch wel in te zien dat het me veel steun biedt .
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 20:17
kleinedraak
Ik heb jou geinterviewd een jaar geleden, ook dankzij het forum ben ik wijzer geworden over allerlei psychische stoornissen enzo. Ik heb er veel meer begrip voor gekregen........Helaas begrijpen veel 'echte' mensen mij niet
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 20:48
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Ik wilde even zeggen dat ik jou heus wel ken. Ik geloof dat ik een beetje een apart geheugen heb, want ik weet zelfs nog waarom je die nickname hebt gekozen. (Dat ghc slaat op de naam van jouw school en kleine draak was sowieso al een bijnaam van je ofzoiets toch? )
Citaat:
kleineghcdraak schreef op 16-04-2004 @ 19:52 :
-Hebben jullie zelf veel steun aan het forum en hoe komt dat?
-Zou voor jou ervaringsdeskundige hulp beter kunnen helpen dan professionele hulp?
-Stuiten jullie ook op veel onbegrip vanuit jullie omgeving op het omgaan met onbekenden via internet en het posten op het forum?
-Ik zou eerlijk gezegd niet weten hoeveel steun ik heb aan het forum. Soms is het wel erg fijn, maar ik denk dat ik eerder steun heb van mensen die op het forum zitten, buiten het forum om zeg maar.
-Weet ik niet, nog niet geprobeerd. Maar een ervaringsdeskundige komt wel geloofwaardiger over.
-Ik ben bang dat het op onbegrip zal stuiten bij vrienden, dus vertel ik er nooit over. M'n familie weet het wel en reageert er goed op.
__________________
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 20:49
Verwijderd
ja ik heb we lsteun aa ndit forum, omdat het fijn is dat mensen hetzelfde hebben (gehad) en dus begrijpen hoe je je voelt. en dat je (anoniem) ff je hart ka nluchten bij mesnen die ook nog es reageren (af en toe). in mn dagboek doe ik het ook maar das toch anders
of prof hulp beter is weet ik niet want daar heb ik geen ervaring mee
en onbegrip stuit ik wel op. er zijn nog steeds heel veel mensen die niet begrijpen (of niet willen begrijpen) dt iemand zichzelf ka nhaten
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 21:34
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik merk heel duidelijk aan mezelf dat ik heel veel aan dit forum heb. Het is voor mij niet altijd belangrijk om reacties van anderen te krijgen maar gewoon het opschrijven van mijn verhaal helpt me al om mijn gedachten te ordenen en om het even kwijt te zijn. Natuurlijk vind ik het leuk om reacties, tips, adviezen enz. te krijgen maar dat is niet de belangrijkste reden waarom ik hier post. Bovendien heb ik mijn vriendje (Keyser Saus) hier leren kennen (op s.com dan) en daar ben ik ontzettend blij mee .
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 21:56
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
- Nu haal ik er geen steun uit, wel uit bepaalde mensen van het
forum, denk ik. Scheelt ook wel dat een heleboel problemen
nu niet meer zo op de voorgrond staan, dan heb ik er ook niet
echt behoefte aan.

'Vroeger' had ik er wel meer steun aan, vooral aan de nuchtere
en relativerende reacties van sommigen... En ook de herkenning.

- Voor mij heeft 'ervaringsdeskundige hulp' niet een hele belangrijke betekenis, een nuchtere gedachte van een
ander heeft meer nut.

Ik ben heel erg geholpen met de profesionele hulp die ik toen
had... Maar ik heb dan ook echt heel erg gebofd met de mensen
die me toen hielpen ed.

- Mijn pleegouders en later m'n (nu ex)vriend waren wel bang
dat ik mezelf zo meer de put in sleepte, nu weten anderen het
niet echt, geloof ik. Ik ben niet zo praatgraag over het forum.

Hmm. Beetje verleden tijd-praat dit, vraag me niet waarom.
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 22:48
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Vraag 0: HEb je problemen die je op dit forum bespreekt?

nee

vraag 1,2,3: nvt.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 10:11
magicflower
Avatar van magicflower
magicflower is offline
Citaat:
relaxxamann schreef op 16-04-2004 @ 20:02 :
ik kan maar één vraag beantwoorden:

Hebben jullie zelf veel steun aan het forum en hoe komt dat?
ja, dat komt omdat ik iemand op psychologie heb leren kennen die echt heel erg goed te vertrouwen is, k ken diegene niet irl hoor
Als diegene volgens jou echt te vertrouwen is, dan hoopt diegene wss dat je niet gaat opgeven.

Groetjes magicflower

P.S. Denk nu niet dat ik al jouw posts iedere x uitpluis...Maar ik lees gewoon ontzettend veel en dan kom ik ook wel eens bij jou uit, ben een btje forumverslaafd ....dat moest er ff uit.
__________________
soms moet je je ogen sluiten om dingen te kunnen zien
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 19:16
light fighter
light fighter is offline
Citaat:
kleineghcdraak schreef op 16-04-2004 @ 19:52 :
-Hebben jullie zelf veel steun aan het forum en hoe komt dat?
-Zou voor jou ervaringsdeskundige hulp beter kunnen helpen dan professionele hulp?
-Stuiten jullie ook op veel onbegrip vanuit jullie omgeving op het omgaan met onbekenden via internet en het posten op het forum?
- ja ik heb wel steun aan het forum vooral mensen die via hier in mijn msn lijst zijn beland. En het anonieme speelt ook wel mee en buitenstaanders kijken soms heel anders tegen je problemen aan dan dat je zelf doet en dat wil wel positeif werken bij mij.
- een ervaringsdeskundige weet waar ie het over heeft een de prof. hulp niet altijd hoewel ik prof. hulp wel vertrouwder vind dan een ervaringsdeskundige maar ik denk dat het samen moet gaan.
- ja heel erg. Mijn ouders weten het niet eens denk niet dat ze er blij mee zouden zijn, en vrienden snappen niet wat er leuk aan is posts van anderen te lezen en te reageren. en het omgaan msn-en en alles is helemaal vreemd aldus hun want je kent die mensen toch niet.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 11:29
Marleen17
Marleen17 is offline
Heey!!
Leuk om te horen dat het beter met je gaat! Ik ken je niet, maar wou wel ff reageren op je topic. Dus eerst ff de antwoorden op je vraag..

-Hebben jullie zelf veel steun aan het forum en hoe komt dat?
Nou, ik vertle hier soms de dingen die me dwars zitten en waar ik graag een mening over wil, maar dat wordt minder. Ik heb vroeger veel last gehad van problemen, en miste toen een punt zoals dit waar ik mijn problemen kon vertellen en de meningen van anderen kon horen. Ik heb wel professionele hulp gehad, maar had toch behoefte aan zoiets. Nu probeer ik dus via de andere kant te helpen, omdat ik mijn leven op een rijtje heb en dus nu graag anderen wil helpen en dus reageer op de topics.
-Stuiten jullie ook op veel onbegrip vanuit jullie omgeving op het omgaan met onbekenden via internet en het posten op het forum?
Nou, sommige mensen vinden het raar dat ik besluiten heb genomen op adviezen van andere mensen hier en dat ik daar met andere mensen over praat. Zij hebben dan zoiets van, dat is prive en dat moet zo blijven. Ik heb meer zoiets van: Als je erover praat dan raak je het kwijt en misschien help je daar zelfs andere mensen mee! En we helpen mensen hier nu, dus wat is er gek aan om dan mensen te helpen en zo een beetje een band met ze te krijgen?? Dat is nu mogelijk geworden door internet en dat moeten we dan ook benutten toch?

Nou veel succes en bedankt voor je leuke reactie! ( Staat weer eens anders tussen de problemen) Niet dat ik daar wat tegen heb hoor, dat die mensen hun problemen hier posten..

Groetjuss Marleen
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 15:39
Verwijderd
Toen ik hier voor het eerst kwam ging het met mij best wel slecht. Ik voelde me eenzaam en dacht dat ik de enige was met depressieve gevoelens. Toen ik hier kwam herkende ik me in veel verhalen van jullie en zag ik dat ik geen uitzondering was. Dit deed me in eerste instantie goed, totdat ik ook andere dingen ging lezen, bijv. over zelfmoord en AM. Van AM had ik nooit gehoord, althans het begrip niet, ik deed het zelf al wel en ik vond een stimulatie om er mee door te gaan, omdat het in mijn ogen vrij normaal was omdat ik het hier ook las. Daarom vind ik het goed dat dit onderwerp nu verboden is.

Ik kreeg steeds meer behoefte aan diepgang en ik dacht dat ik dat hier wel kon vinden. Psychologie gaat ten slotte over het gedrag en denken van de mens. Op langere termijn valt het tegen want er zijn vooral topics als: "ik voel me kut" en "help mij". Ik heb me hier op een zeker moment voor afgesloten omdat het me meetrok naar beneden. Ook zie ik veel dingen als aandachtvragerij. En dan heb ik zelf zin om enorm zielig te gaan doen terwijl ik juist verder wil.

En toch zit ik hier nog steeds. Ik zie het namelijk als een taak om anderen een beetje te helpen. Omdat ik er zelf al doorheen gegaan ben. En soms wil ik ook wel even mijn hart luchten en ben ik benieuwd hoe ergens op gereageerd gaat worden. Helaas krijg ik vaak niet de reacties op een topic de ik start, die ik wens. Maargoed als ik zoveel te klagen heb kan ik beter naar een volwassen forum gaan. Maar soms wil ik gewoon nog even hier zijn, een vertrouwde omgeving.

Reken me maar niet te veel af op mijn commentaar

Over dat contacten via Internet: ik vind dat niet raar. Ik had op een gegeven moment niemand meer in real life die ik durfde te vertrouwen. Op Internet had ik iemand leren kennen van die forum. Die hielp mij op een manier die ik prettig vond. Dus ik verlangde elke dag om te Internetten omdat ik het zo fijn vond om met hem te praten. Dát was waar ik al tijden naar op zoek was. En jammer dan dat dat via Internet ging. Later heb ik hem trouwens wel ontmoet hoor ennuh ik spreek hem nu dagelijks (vriendje). Ik heb wel gemerkt dat veel mensen het niet begrepen waarom ik opeens zo vaak chatte...en als ik het uitlegde vonden ze het helemaal raar...
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 20:03
kleinedraak
Bedank voor jullie reacties! leuk om te horen, dat we allemaal een beetje aan elkaar hebben.
Citaat:
Leuk om te horen dat het beter met je gaat! Ik ken je niet, maar wou wel ff reageren op je topic.
Heb ik gepost dat het goed met me gaat dan
Haha zo geweldig gaat het ook weer niet maar dankzij de steun kan ik het leven weer aan zeg maar! Liefs en ga zo door met posten en steunen van elkaar~!!!!!
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 11:42
Maurice
Avatar van Maurice
Maurice is offline
goh, realiseerde me nooit zo dat 't forum ook zo'n positieve waarde kon hebben..
mooi
__________________
they really got us by the nezmins
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Psychologen
Kauw
184 25-06-2007 13:25
Psychologie Help zoeken?
Mr. Faded Glory
14 28-11-2005 17:42
Liefde & Relatie Weer een relatie met haar? Onzeker en een geschiedenis
Tadaada
8 02-05-2005 16:43
Psychologie Hulp psycholoog, zelfvertrouwen naar beneden..
Verwijderd
7 22-06-2004 09:43
Beleidszaken (psych) AM beleid een beetje overdreven..
~~dolce~~
94 27-12-2003 11:24
Psychologie Vertrouwingspersoon dood
kleinedraak
7 14-04-2003 22:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:41.