Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-08-2010, 18:43
Brizia
Brizia is offline
Ik kan op mijn hogeschool basiscursus Turks kiezen. Ik geraak er echt maar niet uit of ik het ga doen of niet. Is het een moeilijke/makkelijke taal? Ik weet dat er niks is van geslachten, wat al een boel vermakkelijkt maar de werkwoorden zien er erg moeilijk uit + andere zinsstructuur (of went dit snel?).

Echt mooi vind ik de taal niet, maar ik heb wel een enorme passie voor het Arabisch en het Turks heeft daar best wel wat woorden van geleend.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-08-2010, 23:06
klaav
Ik zeg niet doen. Ben zelf Turkse en ik kan je zeggen dat Turks best pittig is, mede omdat het totaal niet op Nederlands lijkt. Als je een passie voor Arabisch hebt, neem dan een cursus Arabisch. Het is het niet waard om Turks te kiezen enkel omdat het wat woorden weg heeft van het Arabisch.
Ik ben tweetalig opgevoed, bijna 17 jaar en zelfs ik heb nog altijd moeite met Turkse grammatica/spelling/zinsbouw. Maar misschien komt dat omdat ik nog nooit Turkse les heb gehad. ;-)

Succes met je keuze!
Met citaat reageren
Oud 18-08-2010, 23:13
FluffyKitten
Avatar van FluffyKitten
FluffyKitten is offline
Je moet er vooral aan denken dat je genoeg tijd ervoor hebt.
Zolang al je resultaten ruim voldoende zijn zou je het kunnen doen, anders de cursus tijd besteden aan verbetering van slechte onderdelen.
__________________
''Idem velle, idem nolle, id vera amicitia est''
~ "Hetzelfde willen en hetzelfde niet willen, dát is ware vriendschap"
Met citaat reageren
Oud 19-08-2010, 08:27
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik zeg doen! Ik heb zelf drie cursussen op de universiteit gedaan en ik vond het echt heel leuk, het is een hele interessante taal. De zins- en woordopbouw is inderdaad totaal anders en redelijk complex, maar aan de andere kant is het wel een regelmatige taal, als je eenmaal de grammatica een beetje doorhebt, kun je zelf vrij eenvoudig zinnen vormen. Het is niet zoals bij Duits en Frans dat je talloze onregelmatige werkwoorden en zo hebt. Verder heeft Turks een fantastisch spellingssysteem, je spreekt alles precies zo uit als dat er staat, dus dat is fijn en grappig bij leenwoorden als bisiklet en şoför (fiets, chauffeur).

Aan de andere kant, als je geen les meer hebt, vergeet je alles vrij snel weer, omdat je het waarschijnlijk niet veel zult gebruiken. Dus wat FluffyKitten zegt, is zeker ook waar, als je je tijd beter kunt besteden aan vakken die je moeilijk vindt of vakken die nuttiger zijn en even leuk, kun je misschien toch beter daarvoor kiezen.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 31-08-2010, 22:25
Verwijderd
Gewoon nemen die les, het is een moeilijke taal (ik ken veel turkse mensen) maar het is wel een erg mooie taal.
En als het te moeilijk wordt, denk dan aan arme Sabir die in 2de Gymnasium zit waar hij 6 talen krijgt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Enquete - Acht korte vragen
Lord Dolphin
183 09-08-2007 17:05
Lifestyle Hangjongeren
saartjeh
7 09-05-2007 12:07
Algemene schoolzaken [enquête] Ben JIJ zo lief om --->
Joco
59 13-12-2004 14:00
Algemene schoolzaken 'Enquete'
Verwijderd
0 19-09-2003 11:59
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Minder of geen geld voor niet-commerciele zenders?
LostProphetX
7 30-09-2002 09:07
Psychologie Etnische minderheidsgroep?
Verwijderd
38 02-06-2002 09:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:29.