Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-03-2006, 11:31
Verwijderd
Hey Mensen,

Ik ben de laatste tijd veel aan het lezen over beleggen en ik denk dat als je belegt in solide ondernemingen, er weinig mis kan gaan zolang je maar geduld hebt.

Ik heb echter een vraagje over de dividenduitkering. Deze vindt voor iedere onderneming op verschillende momenten plaats en is soms ook nog verdeeld over het jaar (interimdividend). Maar hoe zit het nu precies met de uitkering van dividend, hoe vindt uitbetaling plaats en dergelijke?

Verder nog een vraagje, waarom kopen mensen 1 dag vóór ex-dividend niet een hele bult aandelen om zo dividend op te strijken?

Misschiendat iemand van jullie me kan inlichten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-03-2006, 12:03
Go
Avatar van Go
Go is offline
Omdat de dividenduitkering al in de koers verwerkt zit. Als het fonds ex-dividend gaat vermindert het vermogen en zal de koers in de meeste gevallen dalen. Daarom lijkt het mij in de meeste gevallen ook niet handig om niet voor de ex-dividenddata het betreffende aandeel te gaan kopen. Dit is wat ik er over weet, het achterliggende verhaal zal waarschijnlijk veel gecompliceerder zijn.

De dividenduikering vindt via de banken plaats, waar je hebt kunnen aangeven je dividend contant te willen ontvangen of automatisch aandelen van dat betreffende fonds bij te willen kopen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Dividendbelasting bij stockdividend?
Rickvw18
8 15-06-2010 20:49
Werk, Geld & Recht Beurstopic
Verwijderd
118 26-03-2010 19:15
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Bedrijfs economie
wj6
2 07-05-2006 19:44
Werk, Geld & Recht moet ik belasting betalen?
halilo
96 21-12-2005 09:07
Werk, Geld & Recht Beleggen
LMP
11 17-07-2004 00:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:49.