Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-06-2006, 21:53
Verwijderd
Hoi, over een paar maanden neem ik wellicht een Beest. Ik zal dan op kamers wonen, met eigen keuken, douche, toilet en gang. (indien het beest 's nachts wil beesten, kan hij dan op de gang beesten.)

Eisen aan het gave Beest:
  • 's Nachts stil zijn. Snurken is prima, maar niet oorverdovend lawaai. Ik zal ook niet zo stom zijn om een traliekooi te kopen waar aan geknaagd kan worden, maar een goed geventileerd aquarium.
  • Lief zijn. Knuffelbaar zijn.
  • Het moet een dag alleen kunnen zijn (en niet dood gaan)
  • Niet stinken. (niet continu, ik wil liever geen ranzig-ruikend huis)
  • Hij of zij moet op mijn schoot/schouder in slaap (kunnen en willen) vallen. Dus geen spring-gek beestje.
  • Overdags niet teveel lawaai maken, ik wil rustig kunnen studeren.
  • Het moet leven
Ik kan ze ongeveer een uur per dag onverdeelde aandacht geven, maar het liefste heb ik gewoon iets snoezigs wat lekker tegen me aan ligt en heel goed is in schattig zijn.
Ik zit zelf aan degoes of ratjes te denken, maar ik weet et nog niet zeker. Tips alsjeblieft.

Laatst gewijzigd op 07-06-2006 om 22:02.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-06-2006, 21:59
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Een kat <3

Of een Furby
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 22:03
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 07-06-2006 @ 22:59 :
Een kat <3

Of een Furby
Kan een kat wel een dag alleen zijn? En heeft een kat niet heel veel ruimte nodig? En worden katten niet doodgereden als ze buiten zijn?

Ik heb even een eis toegevoegd...
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 22:05
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline


Een kat kan meestal wel een dag alleen zijn, en als je geen suicidaal exemplaar uitzoekt overleven ze het buiten ook wel
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 22:07
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Een kat lijkt me het meest geschikt ja
Ze moeten wel wat ruimte hebben, maar je hoeft geen villa te hebben hoor, mijn zus heeft ook 3 katten op een flatje en dat gaat prima.
Laat je kat lekker binnen, niet buiten. Dan wordt hij ook niet overreden en ze zijn vaak aanhankelijker.
katkatkat <3
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 22:07
Verwijderd
Ook twee dagen? Zegmaar dat ik 's ochtends vroeg wegga en de volgende dag 's avonds laat terugkom?

En gaat mijn hele huis dan niet naar kat stinken? Dat lijkt me namelijk echt naar. Een kat lijkt me nogal een grote stap.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 22:10
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Mijn zusje heeft ook een kat en hij zit wel eens een hele dag alleen, dat gaat heel goed. Hoe het met 2 dagen zit weet ik niet

Het beestje heeft geen groot huis en komt (nog) niet buiten, en het stinkt er ook niet echt
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 22:11
Theraphosidae
Avatar van Theraphosidae
Theraphosidae is offline
Katten ruik je, alle huisdieren ruik je, dus als je geen 'stank' of 'huisdiergeur' wilt, kan je beter geen huisdier nemen.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 22:19
Verwijderd
Een vriend van me had (of heeft) een fret, daarbij liep je echt tegen een muur van stank op.
Mijn ratjes rook je een beetje, de ene rat rook je meer dan de ander.
Wat ik gewoon niet wil, is dat het hele huis naar beest gaat stinken. Of dat er haarballen liggen. Wat dat betreft ben ik een beetje huiverig voor een kat. Tenzij hij kaal (Sphinx) is, dan valt het vast mee.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 23:35
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Een konijn/cavia?
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 23:51
Verwijderd
Komt een konijn of caaf bij me zitten? Mijn vorige konijn deed dat helemaal niet, die at alleen maar. :/
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 07:05
Avalon_Mae
Avatar van Avalon_Mae
Avalon_Mae is offline
Waarom zitten jullie haar een kat aan te praten als ze dat niet wil? Ik ben trouwens niet echt fan van een kat op een flat, de meeste katten kunnen daar totaal niet tegen. Vooral niet als ze ook nog eens de hele dag alleen zijn.

Ratten zijn erg leuk, maar zijn niet altijd zo knuffelig dat ze op je schoot in slaap vallen. Daarentegen wel erg nieuwsgierig en aanhankelijk als je ze goed tam maakt.

Cavia's zijn meestal meer schootdieren dan konijnen (de meeste konijnen willen niet opgepakt worden), maar ook daarvoor geldt dat je ze goed tam moet maken. En niet elke cavia houdt van op schoot zitten.

Degoe's weet ik niet, die ken ik niet.

En even over die kooi, als je ratten neemt (of degoe's, maakt denk ik niet zoveel uit) zorgt dan dat ze genoeg mogelijkheden hebben om te klimmen en koop een grote kooi. Een aquarium lijkt me niet echt geschikt, aangezien zelfs een groot aquarium niet gauw net zo groot is als een geschikte rattenkooi. En bovendien hartstikke duur ook.

Nog iets, ratten, cavia's en konijnen (en degoe's?) zijn sociale dieren, dus zorg ervoor dat je er twee neemt, zodat ze tenminste elkaar nog hebben als jij de hele dag weg bent.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 07:54
Verwijderd
Ik weet niet of ik een kat wil, ik vind het een bijzonder grote verantwoordelijkheid en ik weet helemaal niets van katten, vandaar dat ik een beetje terughoudend ben. Het lijkt em wel leuk, maar ik weet niet of het huis dan naar kat gaat stinken, of mijn meubeltjes eraan gaan, etcetera. Een pluizig poezebeest lijkt me wel leuk, maar ik weet niet wat de nadelen allemaal zijn.

En als ik een kat zou nemen, zou ik een tweedehansje uit het asiel nemen, eentje die jong is en binnen wil zitten. Dan heb ik dat probleeem in ieder geval gehad.


Misschien dat een cavia dan wel wat voor me is, dat is toch meer hok-gebonden, en dat kan ik eruit halen wanneer ik het wel. Ik ben er alleen bang voor dat als ik een caaf neem dat hij totaal niet knuffelig zal zijn. :/

De reden waarom ik ze in een aquarium zou stoppen, is omdat ik zo voorkom dat ze 's nachts an de tralies zouden gaan knagen. Op marktplaats zijn ze niet echt duur, vandaar. Een plastic bak lijkt me ook wel wat, maar dat zou niets voor degoes zijn, dat knagen ze stuk.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 11:50
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Lief zijn. Knuffelbaar zijn. - geen vis of reptiel dus
Het moet een dag alleen kunnen zijn (en niet dood gaan). - geen hond.
Niet stinken. (niet continu, ik wil liever geen ranzig-ruikend huis) - alle huisdieren stinken behalve vissen.
Hij of zij moet op mijn schoot/schouder in slaap (kunnen en willen) vallen. Dus geen spring-gek beestje. - geen hond, vis, cavia, hamster, rat (lijkt me niet dat die in slaap vallen op je schoot/schouder).
Overdags niet teveel lawaai maken, ik wil rustig kunnen studeren. - een konijn?
Het moet leven. - zie punt 2

Katten kunnen wel 2 dagen alleen blijven, maar dan moet je gewoon bakjes brokken neerzetten en bakjes water en een kattenbak.
Mij lijkt een konijn wel het beste eigenlijk, al weet ik niet hoe lang die alleen kunnen blijven. Je moet natuurlijk wel hun kooi regelmatig schoonmaken anders gaat het inderdaad stinken.
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 12:03
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Als je iets knuffeligs wilt zou ik geen klein huisdier als een konijn of cavia nemen. De cavia's die wij hebben gehad waren gewoon suf maar vonden knuffelen ook niet echt leuk, mijn konijn springt liever van een meter hoogte op de grond dan dat hij op schoot blijft zitten. (En die beestjes waren/zijn verder echt hartstikke tam Ze hielden/houden er alleen niet van om op schoot te zitten.)
Of je moet zo'n beestje ook uit het asiel/een opvang halen, dan weet je van te voren zeker dat ze er wel van houden. Overigens is het niet heel verstandig om een knaagdier of een konijn in een aquarium of plastic bak te houden, meestal ventileert dat niet genoeg en wordt het te warm.

Voordeel van een konijn toz van een cavia is trouwens dat die laatste praktisch niet zindelijk worden en een konijn dat over het algemeen van nature is. Zeker een konijn, maar ook een cavia, heeft toch wat meer beweging nodig dan de halve m² die een (ruim! sommige kooien zijn nog kleiner) hok biedt, dan is het fijn als je je beest gewoon los kunt laten lopen.

Konijnen en cavia's kun je trouwens beter samen houden, 1 diertje zal opzich wel goed gaan, maar een soortgenoot is fijner, zeker als je ook wel eens wat dagen weg bent. (En dan dus niet een konijn bij een cavia zetten, of andersom, maar gewoon soort bij soort )

Groot voordeel van een kat lijkt me dat die wat meer hun eigen gang gaan en in dat opzicht misschien iets minder afhankelijk van je zijn Plus dat die vaak wel op schoot willen ed. (Euh ja, ligt ook weer aan het karakter natuurlijk, maar dat kunnen ze in het asiel wel vertellen )
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 14:35
Verwijderd
mijn cavia bleef altijd zonder problemen uren op mijn schoot zitten en plaste alleen in zijn hok (behalve bij hoge nood) . Keuteltjes lagen wel overal Nouja, die ruimde ik natuurlijk wel meteen op, maar hij liet ze overal achter.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 17:09
Avalon_Mae
Avatar van Avalon_Mae
Avalon_Mae is offline
Citaat:
De reden waarom ik ze in een aquarium zou stoppen, is omdat ik zo voorkom dat ze 's nachts an de tralies zouden gaan knagen. Op marktplaats zijn ze niet echt duur, vandaar. Een plastic bak lijkt me ook wel wat, maar dat zou niets voor degoes zijn, dat knagen ze stuk. [/B]
Ik snap de reden wel, maar dan nog lijkt het me niet geschikt, omdat een ruime ratten/cavia/degoe kooi altijd groter is dan zo'n aquarium. En inderdaad, door het glas/plastic wordt het al snel héél warm als de zon er eventjes op staat. Bovendien kan de ammoniak lucht van de urine niet weg, wat erg schadelijk is voor het dier. Ik zou dat dus echt afraden.

Ik zou zeggen, ga je eens wat inlezen op verschillende dierenfora. Voor cavia's: http://forum.caafjes.nl en zo is er denk ik voor elke diersoort wel wat.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 18:22
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Avalon_Mae schreef op 08-06-2006 @ 18:09 :
Ik snap de reden wel, maar dan nog lijkt het me niet geschikt, omdat een ruime ratten/cavia/degoe kooi altijd groter is dan zo'n aquarium. En inderdaad, door het glas/plastic wordt het al snel héél warm als de zon er eventjes op staat. Bovendien kan de ammoniak lucht van de urine niet weg, wat erg schadelijk is voor het dier. Ik zou dat dus echt afraden.

Ik zou zeggen, ga je eens wat inlezen op verschillende dierenfora. Voor cavia's: http://forum.caafjes.nl en zo is er denk ik voor elke diersoort wel wat.
Een aquarium is voor degoes juist beter. Dat zijn woestijndieren dus ze zijn gewend aan warmte. Je moet daar een aantal grote takken inleggen zodat ze kunnen klimmen en zorgen dat de bovenkant is afgesloten met gaas.
Trouwens, ondanks wat sommigen zeggen is het beter om wel altijd water voor ze neer te zetten.
Maar degoes zijn minder knuffelbaar en komen niet op schoot, dus voldoen ze niet aan alle eisen.
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-06-2006, 20:58
Verwijderd
rat

edit: onee, die stinkt.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 21:08
Verwijderd
Wat ik tot nu toe aan cavia's heb gezien, is niet schoot-tam. Ik heb al een dierenkliniek gebeld om wat info in te winnen, die raden mij een kat aan.
Ik lees net dat een cavia afvalt, hij moet wel zindelijk worden. Ook de keutels oprapen vind ik niet echt gaaf, ik wil gewoon dat hij lekker rustig los kan lopen, zonder dat ik dan een keutel-rondje moet doen.
Met of zonder schoot-tamheid, ik vrees dat ik me dan te erg zou storen aan de niet-zindelijkheid.

Ik laat het idee van een aquarium/plastic bak wel varen, dat klinkt zielig. Te zielig. Het beestje moet het wel naar z'n zin hebben.

Nu komt de kat steeds meer naar voren, vooral nu blijkt dat ik *niet* allergisch voor ze ben. Erg gaaf. Ik overweeg steeds meer de katten-optie.

Ik had op een degoeforum een topic gepost met deogoevragen, waar ze, net als jij, Alopia, vertelden dat ze niet schoot-ig zijn.

Overgebleven dieren: kat, nijn, rat (?), ...
Oke, er blijft weinig over.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 21:24
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Bij een kater loop je natuurlijk wel het risico dat hij alles gaat onder sproeien. Bij alle katten loop je het risico dat je meubels eraan gaan. En een kattenbak kan ook behoorlijk stinken, ook al maak je hem iedere dag schoon. En vooral in een kleine kamer zal je het snel gaan ruiken. Er zijn dus wel nog een aantal nadelen.
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 21:41
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Dat stinken is dan weer wel redelijk goed op te lossen met een goede kattenbak en niet teveel nat voer

Niet dat ik haar persé een kat aan wil smeren trouwens Maar ik denk dat het aardig overeen komt met haar/je wensen
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 21:51
Verwijderd
Citaat:
wizkid schreef op 08-06-2006 @ 22:24 :
Bij een kater loop je natuurlijk wel het risico dat hij alles gaat onder sproeien. Bij alle katten loop je het risico dat je meubels eraan gaan. En een kattenbak kan ook behoorlijk stinken, ook al maak je hem iedere dag schoon. En vooral in een kleine kamer zal je het snel gaan ruiken. Er zijn dus wel nog een aantal nadelen.
IK wil dan iig een vrouwtje en haal eentje uit het asiel, dan is ze al gesteriliseerd. En ik zoek dan een rustig type uit, dan weet ik in ieder geval zeker dat ze het niet erg vindt om binnen te zitten.
Ik blijf het nog steeds een megagrote verantwoordelijkheid vinden.
hm.. ik ga het gewoon erg goed overwegen. Ruik je een kattenbak altijd? Zelfs als hij afgesloten is?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 22:35
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Piloff schreef op 08-06-2006 @ 00:51 :
Komt een konijn of caaf bij me zitten? Mijn vorige konijn deed dat helemaal niet, die at alleen maar. :/
Een konijn moet je tam maken, in het begin zal hij niet zomaar bij je komen.
Mijn eerste konijn deed dat in het begin ook niet, maar na verloop van tijd kwam hij steeds meer bij je, ook op schoot zitten enzo... je moet alleen niet vies zijn van wat keuteltjes als je hem los in je huisje laat lopen
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 23:44
Verwijderd
Toch een kat dan, die zijn vreselijk makkelijk. Die geef je eten, drinken & grit e daar hoef je opzich nooit écht speciaal naar om te kijken behalve de dagelijkse portie liefde die je duidelijk zelf ook wil van een beestje.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-06-2006, 01:43
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Als een kat een hele dag alleen zit heb wel kans dat er wat spullen sneuvelen
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2006, 05:37
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Een konijn kan op zich ook wel twee dagen alleen blijven, dan zet je gewoon wat extra voer neer in zijn kooi

Als je een knuffelig konijn wilt kun je beter een mannetje nemen dan een vrouwtje. Vrouwtjes zijn wat territoriaal en kunnen wat 'chagrijniger' overkomen dan mannetjes.

Een konijn stinkt wel, maar als je om de paar dagen de keutels weg haalt en één keer per week zijn kooi schoon maakt moet dat ook wel meevallen. (Is toch minder dan de kattenbak die je elke dag moet schoonmaken).

Mijn eerste konijn (mannetje) zat altijd bij mij op schoot en huppelde over de bank, was echt heel lief en nieuwsgierig. (Ze likte me zelfs!)
Mijn tweede konijn (vrouwtje) is echt heel territoriaal. Ik mag zelf niet in de kooi komen, dan gaat ze brommen en piepen. Zodra ze uit de kooi is, gaat alles goed, maar dan is ze nog steeds geen knuffelbeest.
Volgens mij moet je konijnen ook echt tam maken vanaf het begin, zodat ze ook graag bij je zitten.

Een goede kooi is een kunststof bak met tralies erboven (ademend). Zo ventileert het goed. En deze kooien heb je ook in grote maten. (Marktplaats is dan een uitkomst, in de winkel ben je zo'n 100 euro kwijt).

Ik ben wat meer fan van een konijn dan van een kat. Konijnen zijn wollig en pluizig. Katten zijn toch meer solitaire dieren.
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 09-06-2006, 11:59
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 09-06-2006 @ 02:43 :
Als een kat een hele dag alleen zit heb wel kans dat er wat spullen sneuvelen
dat ligt er natuurlijk ook aan hoe je je kat opvoedt
Mijn poes is al 13 jaar, is al 13 jaar het diertje dat alleen blijf als er gewerkt wordt en er is nog nooit wat gesneuveld (behalve toen ze klein was). Plantenspuit een paar keer en dan snapt ze het wel. Krabpaal, speeltjes.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2006, 12:22
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Een plant
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2006, 14:11
sgaapje
Avatar van sgaapje
sgaapje is offline
Ik zit zelf ook op kamers, en heb 2 (vrouwelijke) ratjes. Erg lief! Ratjes zijn erg intelligent, en gaan zich echt hechten aan de eigenaar. En het stinken valt wel mee als je de kooi op tijd schoon maakt, daarbij kun je ze ook leren om in één bepaald hoekje van de kooi hun behoeften te doen, als je dat dan dagelijks schoonmaakt zal de kooi echt niet snel gaan stinken.

Vrouwtjes zijn wel heel bewegelijk, als je er één wilt die op je schoot in slaap valt moet je een mannetje kopen.

Ze maken 's nachts wel een beetje lawaai, maar je kunt er ook voor kiezen om 's nachts de speeltjes enzo waarmee ze lawaai kunnen maken uit de kooi te halen. Dan valt dat weer mee.

Ik heb zelf ook aan het aanschaffen van een kat gedacht, maar dat lijkt me meteen zo'n grote verantwoordelijkheid. Een kat wordt best oud, dus je moet wel heel zeker weten dat je een kat wilt en er ook jaren lang voor wilt zorgen. En ik was bang dat hij in mijn gordijnen zou gaan hangen enzo. En daarbij is het makkelijker om voor een klein knaagdier een onderkomen te vinden als je op vakantie gaat dan voor een kat.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2006, 15:26
Verwijderd
Katten uit het asiel zijn alleen gestereliseerd als ze al wat ouder zijn, dat geldt zowel voor poezen als katers. En het nadeel is dat er vaak niet veel oudere 'binnenkatten' in het asiel zitten. Ons werd iig aangeraden een kitten te nemen als we een binnenkat wilden.

Een kattenbak hoeft niet per see te stinken, goed schoonhouden helpt een hoop. De kattenbak hier ruik je iig vrijwel niet...het konijn van mijn zusje daarentegen laat het hele huis enorm stinken. Ik denk dat het wel uitmaakt of je één kamer hebt of twee kamers (ik zou geen kattenbak in mijn slaapkamer willen, maar ook absoluut geen konijn of wat dan ook).

Of een kat een dag alleen kan blijven is erg afhankelijk van de kat. Er zijn er genoeg die het kunnen, maar er zijn er ook genoeg die er absoluut niet tegen kunnen.

Als ik jouw eisen zie, dan zou ik voor ratjes kiezen, geloof ik...ook omdat je daar nu zelf al aan denkt. Een kat is denk ik te eigenwijs en zal je teveel tijd gaan kosten ed. Al vind ik ratjes niet echt schattig of lief oid, daar versta ik iets anders onder...maar ik vind het wel gewoon leuke beesten. Laat je wel goed informeren over de kooi waar ze het beste kunnen ed.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2006, 16:10
LB06
LB06 is offline
Katten kunnen best één of twee dagen zonder je. Sterker nog, katten zijn dieren die heel goed voor zichzelf kunnen zorgen, mits je niet midden in de stad woont. Dan zijn katten niet echt ideaal. Als ze niet naar buiten kunnen of mogen, dan moet je erop rekenen dat heel je meubilair onder te kattenharen en krabsporen komt te zitten. Aan de andere kant, als kat binnen zit wordt ie natuurlijk wel iets sneller tam. En katten zijn schoon.

Een konijn is imo een stuk knuffelbaarder dan een kat. Een konijn kan ook wel een tijdje zonder jou, maar het probleem met konijnen is dat ze overal poepen en dat je hem of haar waarschijnlijk in een kooi moet stoppen als jij er niet bij bent. Een kat kun je gewoon in een mand stoppen, of op de bank of op jouw bed laten slapen. En een konijn stinkt meer.

Met ratjes (ratten klinkt zo vies), heb ik geen ervaring

Anyway,
Succes ermee!

Oh ja, ik zou wel even nagaan of je allergisch bent voor bepaalde (huis)dieren.

Je kunt ook een varken als huisdier nemen. Die schijnen heel schoon te zijn (echt!) en ook knuffelbaar als je ervan houdt.

Laatst gewijzigd op 09-06-2006 om 16:16.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2006, 16:17
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Lekker veel tegenstrijdige info zo, elk dier verschilt natuurlijk maar mijn konijn is écht zindelijk, heel af en toe vind ik nog ergens een keuteltje maar dat is echt een uitzondering. Daarentegen houdt hij dus helemaal niet van op schoot zitten om geknuffeld te worden, wél van ge-aaid worden, maar dan het liefst als hij op de bank ligt en ik er op mijn knieën voorzit :')

Hij zit trouwens wel in zijn hok als ik een paar uur of langer weg ben, gewoon omdat mijn snoeren niet allemaal weggewerkt zijn en ik dat niet durf te gokken. Zijn hok maak ik 2 keer per week schoon en dat stinkt (volgens mij ) nooit.

Ratten heb ik ook gehad, 2 vrouwtjes, die sliepen wel in mijn nek <3 Maar ik vond ze ook niet echt knuffelbaar en omdat ze niet zo makkelijk los kunnen lopen zitten ze toch veel in hun kooi, en dat vind ik dan weer zielig

Een kat kun je het krabben aan je meubels proberen af te leren, meestal lukt dat volgens mij wel als je een krabpaal ed hebt

Laatst gewijzigd op 09-06-2006 om 16:20.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2006, 16:19
Verwijderd
Tuurlijk is de info tegenstrijdig...zoveel is afhankelijk van het dier zelf en minder van het soort dier dat het is.

Of een kat twee dagen alleen kan blijven en of ie echt 'tam' wordt lijkt me nogal per kat verschillend. Net zo als of een konijn knuffelbaarder is dan een kat...ik ken er zat waarbij het totaal omgekeerd is.

Een kat in een mand stoppen...? En dan moet ie heel de tijd zijn of haar behoeften ophouden ofzo? (En wat is er anders aan een kat in een mand stoppen dan aan een konijn in een kooi stoppen? )
Met citaat reageren
Oud 09-06-2006, 16:28
LB06
LB06 is offline
Sorry, ik bedoel: een kat kan gewoon in een mand slapen, terwijl een konijn in een hok moet. De kat kan naar de kattenbak lopen alsie moet.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2006, 16:34
Verwijderd
Citaat:
LB06 schreef op 09-06-2006 @ 17:28 :
Sorry, ik bedoel: een kat kan gewoon in een mand slapen, terwijl een konijn in een hok moet. De kat kan naar de kattenbak lopen alsie moet.
Ow, zo'n mand.

Katten zijn alleen eigenwijs, die doen alles precies zo zoals jij het niet wilt. Maar dat is natuurlijk ook het leuke aan katten. (Bij mij slapen ze meestal op de eetkamerstoelen, op de bank of op bed ofzo. )
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-06-2006, 17:16
Verwijderd
Ik denk dat het het beste is als ik een keer een dagje bij een konijnenopvang ga kijken en een keer bij het dierenasiel.

Ratjes lijken me oprecht scheetige beesten, echt snoezige dotjes, maar bij mij werden ze niet echt tam, rook mijn kamer naar rat en knaagden ze aan de tralies.

Als ik een kat neem, ga ik aan het asiel vragen of ze een oudere, rustige binnenkat hebben, zo'n vensterbank model.

Als ik een konijn neem, ga ik aan het opvangcentra vragen of ze een binnennijn hebben, die heel rustig is.

Ik weet het echt nog niet, ik ga zeer zeker naar die asielen/centra. Dan kan ik toch een beetje ervaren hoe een kat is.
Ik heb overigens eerderkonijnen gehad, maar die waren totaal niet schoot-tam, dat was eigenlijk echt niet leuk. Ze zaten alleen maar te zitten en te eten en als ze op schoot zaten, wilden ze eraf springen en eten. En aan de aandachtdie ze kregen, lag het niet. Vandaar dat ik een beetje huiverig ben voor nog een konijn.



Ik wil geen big. Dat gaat me te ver.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2006, 19:08
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Je moet ook niet verwachten dat het allemaal zo vanzelf gaat als je een tam schootbeestje wil hebben. Dat moet ten eerste al in het karakter van het dier zitten, ten tweede moet je er zelf veel tijd en werk in stoppen. Anders lukt het sowieso nooit.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 09-06-2006, 19:22
Kikkertje :D
Avatar van Kikkertje :D
Kikkertje :D is offline
een konijn!
mijn konijntje kwam wel bij me zitten als ik bijv. op de grond zat en hij los door de tuin/kamer heen huppelde...
Met citaat reageren
Oud 09-06-2006, 22:32
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
met alle eisen die je stelt kun je volgens mij toch echt het beste een furby nemen.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2006, 23:15
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Piloff schreef op 08-06-2006 @ 22:51 :
IK wil dan iig een vrouwtje en haal eentje uit het asiel, dan is ze al gesteriliseerd. En ik zoek dan een rustig type uit, dan weet ik in ieder geval zeker dat ze het niet erg vindt om binnen te zitten.
Ik blijf het nog steeds een megagrote verantwoordelijkheid vinden.
hm.. ik ga het gewoon erg goed overwegen. Ruik je een kattenbak altijd? Zelfs als hij afgesloten is?
Goed, eentje uit het asiel
Je kunt ook een wat oudere kat nemen, die zijn wat rustiger meestal. Bovendien willen minder mensen een wat oudere kat.

Kattenbakken hoeven niet altijd te stinken, hij stinkt bij ons alleen als de kat er net op heeft gezeten, maar dat is logisch. Verder is er ook een spray te koop die je over de kattebakvulling kan sprayen, dan stinkt hij ook niet/minder.
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 10-06-2006, 07:21
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 09-06-2006 @ 20:08 :
Je moet ook niet verwachten dat het allemaal zo vanzelf gaat als je een tam schootbeestje wil hebben. Dat moet ten eerste al in het karakter van het dier zitten, ten tweede moet je er zelf veel tijd en werk in stoppen. Anders lukt het sowieso nooit.
Dat verwacht ik ook niet. Bij mijn konijnen heb ik ook echt veel tijd besteed aan het tam maken, maar dat is nooit echt gelukt.

Ik wacht nu even af hoe mijn potentiële kamer zich ontwikkelt en maak aan de hand daarvan mijn beslissing.
Ik denk nu aan een ratje, konijn en kat. Uit een van die beestjes ga ik mijn keuze maken, dan ga ik naar een aantal opvangcentra om te kijken wat bij mij past.
Nu heb ik ook genoeg informatie over katten, ratten en wellicht konijnen, in ieder geval is het genoeg om me nu verder te oriënteren.

Dus, allemaal bedankt, het is nu wachten op de woonruimte.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2006, 16:09
BleuEyes
Avatar van BleuEyes
BleuEyes is offline
*klik*

__________________
Je hebt een vriend, iemand die voor jou door vuur gaat, elke dag weer voor je klaar staat, voor altijd aan je zij**
Met citaat reageren
Oud 10-06-2006, 16:10
BleuEyes
Avatar van BleuEyes
BleuEyes is offline
Citaat:
BleuEyes schreef op 10-06-2006 @ 17:09 :
*klik*

*stinkt niet
*kan alleen zijn
*heeft zelfs nog minder dan een uur per dag aan aandacht nodig
*hoeft niet naar buiten
__________________
Je hebt een vriend, iemand die voor jou door vuur gaat, elke dag weer voor je klaar staat, voor altijd aan je zij**
Met citaat reageren
Oud 10-06-2006, 19:46
LB06
LB06 is offline
Citaat:
BleuEyes schreef op 10-06-2006 @ 17:10 :
*stinkt niet
*kan alleen zijn
*heeft zelfs nog minder dan een uur per dag aan aandacht nodig
*hoeft niet naar buiten
Dan moet je hem wel knuffelen als niemand in de buurt is. Ik denk dat mensen raar op kijken als je lief tegen je monitor aan het praten bent of hem aan het knuffelen bent
Met citaat reageren
Oud 10-06-2006, 20:53
Verwijderd
Citaat:
fractal-illusio schreef op 09-06-2006 @ 23:32 :
met alle eisen die je stelt kun je volgens mij toch echt het beste een furby nemen.
Citaat:
BleuEyes schreef op 10-06-2006 @ 17:09 :
*klik*

Citaat:
Piloff schreef op 07-06-2006 @ 22:53 :
Eisen aan het gave Beest:
  • Lief zijn. Knuffelbaar zijn.
  • Hij of zij moet op mijn schoot/schouder in slaap (kunnen en willen) vallen. Dus geen spring-gek beestje.
  • Het moet leven
Oke?
Met citaat reageren
Oud 11-06-2006, 15:38
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
piloff....
snap je het sarcasme wat erin schuilt niet?
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 07:57
Verwijderd
Natuurlijk wel, maar dat betekent niet dat ik het hoef te waarderen...
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 19:46
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Jouw beest moet nog worden uitgevonden.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 19:52
Verwijderd
Citaat:
Poepkind schreef op 12-06-2006 @ 20:46 :
Jouw beest moet nog worden uitgevonden.


Ik ga trouwens voor twee leuke ratjes.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten UITSLAG gedichtenwedstrijd
Verwijderd
23 09-10-2011 21:14
Flora & Fauna Dieren in gevangenschap
Boebsie
50 18-04-2007 08:54
Levensbeschouwing & Filosofie Dat zijn een hoop beestjes...
akumabito
498 23-12-2006 23:08
Psychologie Wanneer je ouders alleen maar negatief over je zijn
Tsu
58 29-01-2006 11:09
Flora & Fauna Ervaring met een fret, chinchilla, tamme rat?
Stepsje
39 21-08-2005 11:04
Levensbeschouwing & Filosofie wat vinden jullie van proeven op dieren???
Rachel_Beliën
167 14-02-2002 21:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:30.